Offtopic: N26 is een debit card en GEEN credit card. Een volwaardige creditcard haal je dus bijv. bij ABN of ING.4444ww666666 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:38:
Kaart aangevraagd bij N26.
Hoop dat ik die enigszins snel ontvang.
Bedankt voor de hulpvolle reacties.
Nee hij is gelijk geactiveerd bij aanschaf.Jassy schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:55:
Kan je ook zo'n free simkaart kopen en later activeren ?
Heeft iemand een link naar het product van de Free in Frankrijk waar het hier over gaat?
(vind deze zelf niet)
(vind deze zelf niet)
Merci, ja daar inderdaad.
Het bijzondere daarbij is 'maandbedragen zonder abonnement', vandaar de vraag.
Maar de wiki van de link onderaan legt e.e.a. uit heb ik ondertussen gelezen.
Even wat Frans tussendoor.Rob Z schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:21:
[...]
Het bijzondere daarbij is 'maandbedragen zonder abonnement', vandaar de vraag.
Forfait = abonnement Carte Prepaye = prepaid.
Sans engagement = zonder verplichting (in tegenstelling to engagement 12 mois bijvoorbeeld)
Free is dus een abonnement, waar je zonder enige verplichting maandelijks van af kan. Met 25GB roaming in Australië, Israel, China, Zuid-Afrika, etc. etc. is dit een perfecte sim in non-covid tijdperk.
Die Free sim ziet er erg aantrekkelijk uit. Weten jullie, als je een sim met abo koopt, of je dan nadien van plan kan veranderen? Je zou hem dan op het 2 euro plan kunnen zetten en als je hem gaat gebruiken zet je hem op 20 euro... zo vreet die kaart nauwelijks brood.
Edit: ik ben even op onderzoek gegaan en heb het volgende gevonden:
Als je een simkaart koopt met het 2 euro abo, dan kan je die kosteloos naar het 20 euro abo ophogen. Dit gebeurd om 5.00 in de ochtend, tijdzone Parijs. Vanaf dan krijg je dus 100GB/25GB roaming.
Als je weer terug wilt kan dat ook, maar je moet minimaal 3 maanden op het 20 euro plan gezeten hebben. Deze wijziging wordt dan in de nieuwe periode doorgevoerd en kost 10 euro.
Of dit ook geldt voor prepaidsimkaarten is mij niet helemaal duidelijk maar ik verwacht van wel.
Op deze manier kan je dus een sim kopen als prepaid, kost 2 euro in de maand, en zodra je hem gaat gebruiken kan je hem opvoeren. Zo is het wellicht wel interessant voor iemand...
Edit: ik ben even op onderzoek gegaan en heb het volgende gevonden:
Als je een simkaart koopt met het 2 euro abo, dan kan je die kosteloos naar het 20 euro abo ophogen. Dit gebeurd om 5.00 in de ochtend, tijdzone Parijs. Vanaf dan krijg je dus 100GB/25GB roaming.
Als je weer terug wilt kan dat ook, maar je moet minimaal 3 maanden op het 20 euro plan gezeten hebben. Deze wijziging wordt dan in de nieuwe periode doorgevoerd en kost 10 euro.
Of dit ook geldt voor prepaidsimkaarten is mij niet helemaal duidelijk maar ik verwacht van wel.
Op deze manier kan je dus een sim kopen als prepaid, kost 2 euro in de maand, en zodra je hem gaat gebruiken kan je hem opvoeren. Zo is het wellicht wel interessant voor iemand...
[ Voor 57% gewijzigd door Jassy op 23-07-2020 18:41 ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik ben bang dat ik de verkeerde optie heb gekozen bij de Free automaat en dat ik nu maandelijks 20 euro blijf betalen. Deze bedragen worden dan afschreven van mijn creditcard.
Is het nog mogelijk om hier van af te komen of heb ik nu een jaarabonnement bij een Franse provider
?
Is het nog mogelijk om hier van af te komen of heb ik nu een jaarabonnement bij een Franse provider

[ Voor 72% gewijzigd door ChromeFR op 25-07-2020 14:38 ]
Het gebruik van de free sim in mijn mifi ging weer feilloos in Frankrijk. 98GB in 2 weken met 6 apparaten (kinderen die af ten toe mogen YouTuben en TikTokken en papa die F1 kijkt). Alleen moest ik op de terugweg bij elke grens weer handmatig op mijn mifi een nieuwe provider selecteren.
Overigens werd daar met een duidelijk dat het 100GB in Frankrijk PLUS 25GB in het buitenland is.
Overigens werd daar met een duidelijk dat het 100GB in Frankrijk PLUS 25GB in het buitenland is.
Heb in Charleville-Mézières in een free winkel een prepaid sim gekocht.
Met een beetje engels en frans zonder veel moeite. Maestro bankpas werkte niet maar de n26 debetkaart wel. Assistentie van de shop werkers was goed. Sim werd in mijn tablet geplaatst, puk en pin ook.
Alleen wilde ik gelijk voor 2 maanden kopen. Toen werd het moeiljk.
Bellen naar hq maar ze kwamen er niet uit.
Of ik de volgende dag terug kon komen dan zou het wel lukken.
Ik de volgende dag terug maar nee het kon niet.
Over een maand moet ik naar een freewinkel om te verlengen of ik moet een telefoonnummer bellen.
Dat nummer zal wel in het frans gaan dus dat gaat hem niet worden.
Ben in ieder geval blij dat ik in mijn camper flink wat data kan gebruiken.
Met een beetje engels en frans zonder veel moeite. Maestro bankpas werkte niet maar de n26 debetkaart wel. Assistentie van de shop werkers was goed. Sim werd in mijn tablet geplaatst, puk en pin ook.
Bellen naar hq maar ze kwamen er niet uit.
Of ik de volgende dag terug kon komen dan zou het wel lukken.
Ik de volgende dag terug maar nee het kon niet.
Over een maand moet ik naar een freewinkel om te verlengen of ik moet een telefoonnummer bellen.
Ben in ieder geval blij dat ik in mijn camper flink wat data kan gebruiken.
Mijn broertje kwam met de volgende vraag: waar kan je het beste een abonnement nemen als je vrachtwagenchaffeur bent, en langere periodes (3+ maand) buiten Nederland bent?
Hij heeft op dit moment een abonnement bij Youfone. Toen hij tegen de 8GB limiet in het buitenland aankwam adviseerde ze een 16GB abonnement. Maar deze blijkt een 10GB limiet te hebben in het buitenland. Dus enkele dagen later was íe weer geblokkeerd.
Een blokkade is echt funest, want er is internet nodig om te kunnen weten (via een app) waar en wanneer hij moet laden en lossen.
Ik heb enkele Providers nagekeken, en het "beste" wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is Vodafone: 25GB in het buitenland. (En 50GB bij hun zakelijke Red Pro abonnementen, maar dan moet je een KvK nummer hebben). Ook dat is best krap voor iemand die de hele maand in zijn vrachtwagen 'woont'. Tevens moet je zorgen dat je verbruik in NL hoger in dan daar buiten. Oftewel, wanneer hij wel thuis is moet hij express data gaan verstoken om aan de regeltjes te voldoen.
Ik begrijp ook niet hoe Providers een limiet in het buitenland kunnen/mogen opleggen. Dat was toch Europees geregeld dat je abo thuis in NL geldig is in heel Europa? Of ging dat alleen om de kosten?
Iemand tips voor een abonnement met een hoger data limiet dan die 25GB?
Hij heeft op dit moment een abonnement bij Youfone. Toen hij tegen de 8GB limiet in het buitenland aankwam adviseerde ze een 16GB abonnement. Maar deze blijkt een 10GB limiet te hebben in het buitenland. Dus enkele dagen later was íe weer geblokkeerd.
Een blokkade is echt funest, want er is internet nodig om te kunnen weten (via een app) waar en wanneer hij moet laden en lossen.
Ik heb enkele Providers nagekeken, en het "beste" wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is Vodafone: 25GB in het buitenland. (En 50GB bij hun zakelijke Red Pro abonnementen, maar dan moet je een KvK nummer hebben). Ook dat is best krap voor iemand die de hele maand in zijn vrachtwagen 'woont'. Tevens moet je zorgen dat je verbruik in NL hoger in dan daar buiten. Oftewel, wanneer hij wel thuis is moet hij express data gaan verstoken om aan de regeltjes te voldoen.
Ik begrijp ook niet hoe Providers een limiet in het buitenland kunnen/mogen opleggen. Dat was toch Europees geregeld dat je abo thuis in NL geldig is in heel Europa? Of ging dat alleen om de kosten?
In welk land verstookt hij meeste data?lordsnow schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:17:
Mijn broertje kwam met de volgende vraag: waar kan je het beste een abonnement nemen als je vrachtwagenchaffeur bent, en langere periodes (3+ maand) buiten Nederland bent?
Bij free heb je voor 20 euro per maand 25 gb in Europa, Frankrijk 100, en wat je in Frankrijk gebruikt gaat niet van de 25 af.
Buiten het feit dat laad- en losgegevens niet veel data kosten (aanname), is dit niet een probleem dat zijn werkgever moet oplossen? Eigen rijder is hij niet anders had hij wel een KVK nummer gehad.lordsnow schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:17:
Engeland, Spanje, Italie, Duitsland.knakworst schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:59:
[...]
In welk land verstookt hij meeste data?
Bij free heb je voor 20 euro per maand 25 gb in Europa, Frankrijk 100, en wat je in Frankrijk gebruikt gaat niet van de 25 af.
Dat lijkt mij ook niet. Ik was ook al erg verbaasd over zijn verbruik.Incognitum schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:03:
[...]
Buiten het feit dat laad- en losgegevens niet veel data kosten (aanname), ...
Is inderdaad wel een idee. Baas betaald abo. Chaffeur betaald een deel, want (groot?) deel eigen gebruik tijdens de rit. Op dit moment hebben alle chaffeurs eigen abo's. Ik weet niet of dat overal zo is.... is dit niet een probleem dat zijn werkgever moet oplossen?
lordsnow schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:17:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 09-08-2020 12:10 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Kijk, dat zijn de betere databundels.timmie1 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:03:
[...]
Ik weet dat XS4ALL Data only simkaarten levert met een maximale bundel van 50GB, volledig in de EU en Noorwegen+Zwitserland te gebruiken. Dit kost wel €40,00 per maand en ik weet niet of dit tegenwoordig nog los wordt aangeboden. XS4ALL abonnees met vast internet kunnen het in ieder geval wel aanvragen en gebruiken.
Ik heb even gekeken, maar ik zie mobiel internet iig niet los leverbaar. En icm een internet abonnement wordt het wel heel duur. Maar ik zal t eens voorleggen.
Je kunt altijd even navraag doen via 020 398 7666. En wellicht in je kennissenkring rond vragen of er daar nog XS4ALL abonnees tussen zitten ...lordsnow schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:08:
[...]
Kijk, dat zijn de betere databundels.
Ik heb even gekeken, maar ik zie mobiel internet iig niet los leverbaar. En icm een internet abonnement wordt het wel heel duur. Maar ik zal t eens voorleggen.
Ik merk zelf vrij regelmatig dat het internet gigantisch degradeert op de grens van Venlo / Roermond (woonachtig in deze regio dus regelmatig over de grens te vinden). Vervolgens mij lichtelijk verdiept in waarom het Duitse internet zo slecht is.
Jeetje, wat een lachertje in Duitsland. Belabberde dekking, lage snelheden en dan ook nog eens de volgende tarieven bij de Duitse Telekom (T-Mobile).
/f/image/uRgY4Nrgb9rbWG5sKnIBKkvf.png?f=fotoalbum_large)
n.a.v. de volgende video (met o.a. toelichting m.b.t. de Duitse frequentieveilingen en daarbij behorende voorwaarden)
Jeetje, wat een lachertje in Duitsland. Belabberde dekking, lage snelheden en dan ook nog eens de volgende tarieven bij de Duitse Telekom (T-Mobile).
/f/image/uRgY4Nrgb9rbWG5sKnIBKkvf.png?f=fotoalbum_large)
n.a.v. de volgende video (met o.a. toelichting m.b.t. de Duitse frequentieveilingen en daarbij behorende voorwaarden)
Ja, die funkloch is erg bekend. Waar Duitsland eerder op technisch gebied in 2000 nog trots vooruit liep, lijkt het nu net een derdewereldland op het gebied van mobiel internet. Zelfs in toeristische plaatsen vaak nog 2g, met cash betalen en nog jarenlang langs stilliggende wegwerkzaamheden kruipen op de Autobahnen.....robcoenen schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:31:
Ik merk zelf vrij regelmatig dat het internet gigantisch degradeert op de grens van Venlo / Roermond (woonachtig in deze regio dus regelmatig over de grens te vinden). Vervolgens mij lichtelijk verdiept in waarom het Duitse internet zo slecht is.
[Afbeelding]
[YouTube: Warum das mobile Internet in Deutschland so schlecht ist]
En hoe is het afgelopen? Lukte het verlengen? Ben me namelijk alvast aan het voorbereiden.4444ww666666 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:21:
Heb in Charleville-Mézières in een free winkel een prepaid sim gekocht.
[ Voor 3% gewijzigd door U123456 op 07-03-2021 19:38 ]
In juli gaan we op vakantie naar Duitsland. We zitten op een park waar alleen op een centraal punt WiFi beschikbaar is, maar dat moet per dag betaald worden en is behoorlijk prijzig.
Daarom ben ik zoek naar een andere oplossing.
Via Aldi Talk zie ik de volgende mogelijkheden:
- als hotspot: Surf-Ticket L 10GB/24u voor €3,99 (per dag dus)
- voor 2 kinderen en mezelf: Internet-Flatrate XL 10GB 30dgn voor €14,99
Ik ben geneigd om te kiezen voor de laatste variant. We trekken nl. niet de hele vakantie als gezin met elkaar op en als je gebruik maakt van een hotspot is het wel handig als je bij elkaar in de buurt bent
.
Heeft iemand recente ervaring met Aldi Talk in Duitsland?
Ik ben geneigd om te kiezen voor de laatste variant. We trekken nl. niet de hele vakantie als gezin met elkaar op en als je gebruik maakt van een hotspot is het wel handig als je bij elkaar in de buurt bent
Kan je niet zo langzamerhand beter je eigen abbo verhogen voor een maand wanneer je in de EU reist? Dan heb je het voordeel dat je op meer netwerken terecht kunt. Zeker in Duitsland is dat een groot voordeel.
Dat schiet met mijn abonnement niet op. Ik zit bij Simpel en kan voor €7 1GB aanvullen. Abonnement tijdelijk verhogen kan wel, maar beperkt en heeft ook nadelen (kan nu per maand opzeggen omdat de 2jaar-periode van m'n abo is verstreken.
Bovendien moet ik dan ook voor m'n kinderen alsnog iets regelen als we niet bij elkaar in de buurt zijn.
Bovendien moet ik dan ook voor m'n kinderen alsnog iets regelen als we niet bij elkaar in de buurt zijn.
Moet je wel hopen dat er 4G of tenminste 3G is en dat is echt afwachten in Duitsland.Cranberry schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:18:
In juli gaan we op vakantie naar Duitsland. We zitten op een park waar alleen op een centraal punt WiFi beschikbaar is, maar dat moet per dag betaald worden en is behoorlijk prijzig.
Ik ben geneigd om te kiezen voor de laatste variant. We trekken nl. niet de hele vakantie als gezin met elkaar op en als je gebruik maakt van een hotspot is het wel handig als je bij elkaar in de buurt bent.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Klopt, dat is een beetje een 'angst'. Heb het al regelmatig gehad dat je effectief zo goed als geen bereik had en dat was echt niet midden in een uitgestrekt bos.MeNTaL_TO schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:26:
[...]
Moet je wel hopen dat er 4G of tenminste 3G is en dat is echt afwachten in Duitsland.
Op dat gebied loopt Duitsland nog decennia achter
Met 4G is dat al stukken beter geworden. Met de 4G en ook de 5G vergunningen is er volgens mij ook een dekkingeis gekomen.Cranberry schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:34:
[...]
Klopt, dat is een beetje een 'angst'. Heb het al regelmatig gehad dat je effectief zo goed als geen bereik had en dat was echt niet midden in een uitgestrekt bos.
Op dat gebied loopt Duitsland nog decennia achter
Je kan de dekkingskaarten van de 3 netwerken bekijken:Aldi zit op O2/Telefonica
3G is nog steeds een drama, daar had je voorheen als Tele2 klant nog mee te maken. Maar sinds die van T-Mobile zijn kunnen die ook op 4G roamen in Duitsland, 3G gaat er bij O2/Telefonica eind 2021 uit.
Antenne en masten malloot
Ik heb nog een Free mobile sim van vorig jaar liggen (waar in dit topic uitgebreid over gesproken is). Iemand die weet of deze te hergebruiken/opnieuw te laden is?
Verder zoek ik nog iets voor Slovenië. HOT lijkt de beste keuze, 200GB voor 30 dagen voor 15 euro. Iemand deze wel eens gebruikt? Hoe is de dekking?
Verder zoek ik nog iets voor Slovenië. HOT lijkt de beste keuze, 200GB voor 30 dagen voor 15 euro. Iemand deze wel eens gebruikt? Hoe is de dekking?
Weer een Tweaker die naar SLO gaatcoelho schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:56:
Ik heb nog een Free mobile sim van vorig jaar liggen (waar in dit topic uitgebreid over gesproken is). Iemand die weet of deze te hergebruiken/opnieuw te laden is?
HOT (Hofer Telecom = ALDI Talk) is op zich een prima provider: https://www.hot.si/ponudba/paketi.html
Let wel op: EU roaming op SLO simkaarten alleen voor burgers met SLO belastingnummer (TIN).
Toeristisch gebruik binnen het land gaat wel probleemloos. Dekkingskaart: https://www.hot.si/omrezje.html
Hier nog wat praktische info: https://prepaid-data-sim-...venia#HoT_mobil_Slovenija
[ Voor 8% gewijzigd door U123456 op 21-07-2021 21:20 ]
Dank je, deze info had ik ook gevondenU123456 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:00:
[...]
Weer een Tweaker die naar SLO gaat
HOT (Hofer Telecom = ALDI Talk) is op zich een prima provider: https://www.hot.si/ponudba/paketi.html
Let wel op: EU roaming op SLO simkaarten alleen voor burgers met SLO belastingnummer (TIN).
Toeristisch gebruik binnen het land gaat wel probleemloos. Dekkingskaart: https://www.hot.si/omrezje.html
Hier nog wat praktische info: https://prepaid-data-sim-...venia#HoT_mobil_Slovenija
Roaming heb ik niet nodig, Slovenië only is voldoende.
Weet iemand of het nog steeds mogelijk is om in Frankrijk een Free 100 GB abbo (30 dagen) af te sluiten met bijvoorbeeld het adres van de camping?
Werkt dit nog?
Werkt dit nog?
Absoluut, je kan zelfs in Nederland al een esim nemen. Het is ook 150 gb geworden.ChromeFR schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:21:
Weet iemand of het nog steeds mogelijk is om in Frankrijk een Free 100 GB abbo (30 dagen) af te sluiten met bijvoorbeeld het adres van de camping?
Werkt dit nog?
Let wel op dat je dan een contract aan gaat, wat alleen per aangetekende brief kan worden opgezegd. Prepaid sim kan alleen uit de automaat worden gehaaldknakworst schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:59:
[...]
Absoluut, je kan zelfs in Nederland al een esim nemen. Het is ook 150 gb geworden.
Ik heb een Vodafone pre-paid simkaart besteld die ik in Oostenrijk zal gebruiken met de onbeperkt data bundel. Je kunt dan zonder limiet internetten. Dit i.c.m. een Mifi apparaatje heb je gewoon je eigen WiFi netwerk 
https://www.vodafone.nl/bundels
[ Voor 7% gewijzigd door Mundatin op 26-07-2021 14:59 ]
Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is
Dat is voor nu wel even goed, maar dat is een kwestie van tijd voordat vodafone daar een stokje voor gaat steken, middels een limiet + dat bundels alleen bij vertrek in nederland geactiveerd kunnen worden.Mundatin schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:59:
Ik heb een Vodafone pre-paid simkaart besteld die ik in Oostenrijk zal gebruiken met de onbeperkt data bundel. Je kunt dan zonder limiet internetten. Dit i.c.m. een Mifi apparaatje heb je gewoon je eigen WiFi netwerk
Zo doet tmobile dat bv met prepaid sims ook.
Afgelopen week was ik een uurtje in Duitsland (tanken en bier halen
) en ik kreeg geen internet (E, 3G of 4G) verbinding met mijn nieuwe SIM van Hollands Nieuwe.
Kan het zo zijn dat de eerste keer verbinden met een nieuw abonnement langer duurt?
Kan het zo zijn dat de eerste keer verbinden met een nieuw abonnement langer duurt?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Hier ben ik idd achtergekomen. Ik kan geen dag en weekendbundels toevoegen sinds ik in buitenland (Duitsland en Oostenrijk) ben. Alleen de veel duurdere maandbundels werken. Ben benieuwd welke adder er bij Vodafone onder het gras zit. Unlimited roaming vinden ze vast niet fijn.fl2001 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:44:
[...]
Dat is voor nu wel even goed, maar dat is een kwestie van tijd voordat vodafone daar een stokje voor gaat steken, middels een limiet + dat bundels alleen bij vertrek in nederland geactiveerd kunnen worden.
Ah, dus als je simkaart aan het roamen is kun je niet meer zo'n goedkope bundel kopen? Interessant.Strontvlieg schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:00:
[...]
Hier ben ik idd achtergekomen. Ik kan geen dag en weekendbundels toevoegen sinds ik in buitenland (Duitsland en Oostenrijk) ben. Alleen de veel duurdere maandbundels werken. Ben benieuwd welke adder er bij Vodafone onder het gras zit. Unlimited roaming vinden ze vast niet fijn.
Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is
Je kan dus dus alleen van de 1.7Gb roaming bundel (bij een unlimited nl dagbundel) profiteren als je in NL activeert en daarna de grens oversteekt.Mundatin schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:12:
[...]
Ah, dus als je simkaart aan het roamen is kun je niet meer zo'n goedkope bundel kopen? Interessant.
Voelt toch als misleiding dat dat niet duidelijk blijkt uit de website.
Misschien valt er nog iets te rommelen als je een 2e simkaart aanvraagt (duo-sim) en die achterlaat bij een thuisblijver. De thuisblijver zou dan de bundel moeten activeren. Ik weet niet hoe de kosten hiervan zich verhouden tot het potentiele voordeel.
Een lokale prepaid sim kaart in land van bestemming halen zal toch vaak voordeliger zijn.
Had je dataroaming dan wel aan staan?Blackouts schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:53:
Afgelopen week was ik een uurtje in Duitsland (tanken en bier halen) en ik kreeg geen internet (E, 3G of 4G) verbinding met mijn nieuwe SIM van Hollands Nieuwe.
Lekker!
Is het dan niet mogelijk om bijv. via de app via een Nederlandse VPN die bundels alsnog te bestellen, terwijl de telefoon met desbetreffende simkaart al enkele tientallen minuten in vliegtuigstand staat? Of moet de klant dan eerst weer verbinding maken met VFNL netwerk zodat de roaming boolean in het HLR van Vodafone naar "false" gezet wordt?fl2001 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:44:
[...]
Dat is voor nu wel even goed, maar dat is een kwestie van tijd voordat vodafone daar een stokje voor gaat steken, middels een limiet + dat bundels alleen bij vertrek in nederland geactiveerd kunnen worden.
Dat gaat niet werken ben ik bang. Je moet met het nederlandse netwerk verbonden zijn op het moment dat je zo een bundel wilt activeren, de providers kunnen dat natuurlijk makkelijk controleren, vpn gebruik gaat daar niks aan veranderen.timmie1 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:29:
[...]
Is het dan niet mogelijk om bijv. via de app via een Nederlandse VPN die bundels alsnog te bestellen, terwijl de telefoon met desbetreffende simkaart al enkele tientallen minuten in vliegtuigstand staat? Of moet de klant dan eerst weer verbinding maken met VFNL netwerk zodat de roaming boolean in het HLR van Vodafone naar "false" gezet wordt?
Unlimited dag bundel van Vodafone kan je gewoon in EU aanzetten, hoef je niet voor in Nederland te zijn. De sim kaart moet wel in Nederland geactiveerd zijn. Ik neem aan dat dit ook geldt voor de andere bundels.
[ Voor 14% gewijzigd door stroom op 27-07-2021 16:54 ]
Ja, op het moment wel, maar je hoeft geen professor te zijn om te voorspellen dat daar verandering in gaat komen.stroom schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:34:
Unlimited dag bundel van Vodafone kan je gewoon in EU aanzetten, hoef je niet voor in Nederland te zijn. De sim kaart moet wel in Nederland geactiveerd zijn. Ik neem aan dat dit ook geldt voor de andere bundels.
VPN heb ik (op T-Mobile) geprobeerd. Via web interface op laptop met vpn naar nl. Werkt inderdaad niet. Provider kan natuurlijk makkelijk via eigen netwerk controleren in welk land de sim voor het laatst gesignaleerd is.fl2001 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:18:
[...]
Dat gaat niet werken ben ik bang. Je moet met het nederlandse netwerk verbonden zijn op het moment dat je zo een bundel wilt activeren, de providers kunnen dat natuurlijk makkelijk controleren, vpn gebruik gaat daar niks aan veranderen.
Ervaring met zo'n aangetekende brief verzenden naar Frankrijk? Doe je dat gewoon bij PostNL tegen regulier tarief? Online opzeggen kan dus niet?stijnec1 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:30:
[...]
Let wel op dat je dan een contract aan gaat, wat alleen per aangetekende brief kan worden opgezegd. Prepaid sim kan alleen uit de automaat worden gehaald
12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS
heb zelf geen ervaring, maar dit is wat ik erover heb gelezen. Zal ongetwijfeld kunnen vanuit NL, wel hoop gedoe natuurlijk als je bij een kiosk ook gewoon een maandabonnement kunt afsluitenDynamicDreams schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:07:
[...]
Ervaring met zo'n aangetekende brief verzenden naar Frankrijk? Doe je dat gewoon bij PostNL tegen regulier tarief? Online opzeggen kan dus niet?
Ik maak nu van dichtbij mee hoe belabberd opzeggen bij Free gaat. Ik zou de gok niet nemen ;-)
Ik lees dit en word superblij. Ik ben zoiets ook aan het uitzoeken via een ander topic.knakworst schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:59:
[...]
Absoluut, je kan zelfs in Nederland al een esim nemen. Het is ook 150 gb geworden.
Begrijp ik het nou goed dat ik als Nederlander voor 20 euro een Frans abonnement kan afsluiten dat maandelijks opzegbaar is (dus voor een maand ook) voor 150 GB in Frankrijk door gewoon naar zo een automaat te gaan met mijn credit card? En dat ik die in mijn MIFI kan stoppen en voor 150 GB kan internetten? https://mobile.free.fr/fiche-forfait-free.html

Wat mis ik nou? Dit klinkt veel te goed.
Waarom zou iemand dan nog een Franse sim kopen zoals deze: https://www.bol.com/nl/nl...rVNBVg_0_3.6.ProductTitle
Of waarom zou je het dan willen proberen met je eigen abonnement?
Omdat je de Franse taal enigszins moet beheersenClairetje schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:27:
[...]
Ik lees dit en word superblij. Ik ben zoiets ook aan het uitzoeken via een ander topic.
Begrijp ik het nou goed dat ik als Nederlander voor 20 euro een Frans abonnement kan afsluiten dat maandelijks opzegbaar is (dus voor een maand ook) voor 150 GB in Frankrijk door gewoon naar zo een automaat te gaan met mijn credit card? En dat ik die in mijn MIFI kan stoppen en voor 150 GB kan internetten? https://mobile.free.fr/fiche-forfait-free.html
Wat mis ik nou? Dit klinkt veel te goed.
Waarom zou iemand dan nog een Franse sim kopen zoals deze: https://www.bol.com/nl/nl...rVNBVg_0_3.6.ProductTitle
Of waarom zou je het dan willen proberen met je eigen abonnement?
Ha @knakworst
Haha dat valt bij mij tegen hoor, ik vertaal de site gewoon en dan hoop ik het goed te begrijpen.
Maar heb je er ook ervaring mee toevallig? Ben benieuwd naar jouw belevenissen op dat vlak (met MIFI, Frankrijk, dat Free apparaat enz)
Onwijs bedankt in ieder geval!
Haha dat valt bij mij tegen hoor, ik vertaal de site gewoon en dan hoop ik het goed te begrijpen.
Maar heb je er ook ervaring mee toevallig? Ben benieuwd naar jouw belevenissen op dat vlak (met MIFI, Frankrijk, dat Free apparaat enz)
Onwijs bedankt in ieder geval!
Ik heb het abonnement gewoon permanent, gebruik het ook in Nederland. Werkt prima. Je moet natuurlijk wel dekking hebben. Een kaart vind je hier.
https://www.couverture-mobile.fr/
https://www.couverture-mobile.fr/
Als ik een wens mocht doen was het geen wereldvrede, maar dat Free.fr naar Nederland ging komen. Top service en bodemprijzen. Ik heb die keer dat ik de helpdesk nodig had in het Engels kunnen communiceren.
Het is jammer dat je maar 35 dagen per jaar buiten Frankrijk kunt roamen, anders had ik hem nooit weggedaan.
Het is jammer dat je maar 35 dagen per jaar buiten Frankrijk kunt roamen, anders had ik hem nooit weggedaan.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik zou het geen slecht idee vinden als Iliad(moederbedrijf Free) T-Mobile Nederland zou overnemen. Ze doen al mooie dingen in Frankrijk en Italië met mobiele telecom.Brent schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:12:
Als ik een wens mocht doen was het geen wereldvrede, maar dat Free.fr naar Nederland ging komen. Top service en bodemprijzen. Ik heb die keer dat ik de helpdesk nodig had in het Engels kunnen communiceren.
Daarnaast zijn ze (groot) aandeelhouder van telecombedrijven in Polen(Play en Virgin Mobile), Ierland, Eircom.
Ik zou het geen slecht idee vinden als Iliad(moederbedrijf Free) T-Mobile Nederland zou overnemen. Ze doen al mooie dingen in Frankrijk en Italië met mobiele telecom.Brent schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:12:
Daarnaast zijn ze (groot) aandeelhouder van telecombedrijven in Polen(Play en Virgin Mobile),en Ierland( Eircom).
Gek dat het hier nog niet genoemd is!
Mocht je smartphone eSim ondersteunen, dan is Airalo ook een uitkomst! https://www.airalo.com/
Gemakkelijk in elk land en vanaf elke plek een eSim installeren in het land waar je je bevind. Prepaid en digitaal op te waarderen. Mij betreft ook hele scherpe prijzen.
En dit doen we dus maar niet
Gemakkelijk in elk land en vanaf elke plek een eSim installeren in het land waar je je bevind. Prepaid en digitaal op te waarderen. Mij betreft ook hele scherpe prijzen.
En dit doen we dus maar niet
[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 13-08-2021 21:54 ]
Had ik kunnen weten, excuus.En dit doen we dus maar niet
[ Voor 8% gewijzigd door Cheddar op 13-08-2021 22:09 ]
Volgens mij is er in corona tijd heel veel verandert en gebouwd aan betere netwerken in Duitsland.
3G is niet meer beschikbaar bij Telekom en Vodafone de, O2 (Telefonica) biedt nog tot eind 2021 3G aan.
4G is volgens de netwerk kaarten geen gatenkaas netwerk, echt een heel positief iets. Voor corona tijd was het soms huilen met de pet op.
Ook de 5G uitrol gaat gestaag en ze zijn goed op weg.
Hier zijn de kaarten van de 3 providers, het leukste is de link van o2. Deze provider heeft een hele grote inhaalslag gemaakt in de afgelopen anderhalf/ 2 jaar.
https://www.telekom.de/netz/mobilfunk-netzausbau
https://www.vodafone.de/hilfe/netzabdeckung.html
https://www.o2online.de/netz/
3G is niet meer beschikbaar bij Telekom en Vodafone de, O2 (Telefonica) biedt nog tot eind 2021 3G aan.
4G is volgens de netwerk kaarten geen gatenkaas netwerk, echt een heel positief iets. Voor corona tijd was het soms huilen met de pet op.
Ook de 5G uitrol gaat gestaag en ze zijn goed op weg.
Hier zijn de kaarten van de 3 providers, het leukste is de link van o2. Deze provider heeft een hele grote inhaalslag gemaakt in de afgelopen anderhalf/ 2 jaar.
https://www.telekom.de/netz/mobilfunk-netzausbau
https://www.vodafone.de/hilfe/netzabdeckung.html
https://www.o2online.de/netz/
Dat is inderdaad enorm goed te merken. Vroeger als ik in Duitsland over de Autobahn reed viel mijn radio stream constant weg maar nu is die over een afstand van 500KM maar 1x kort weggevallen.
Met Simpel kan ik in Gibraltar prima data gebruiken en gebeld worden, zelf bellen werkt daartegen niet.
Vreemd, ben zojuist alweer vertrokken dus het is geen ramp maar het is wel irritant om richting de grens te moeten lopen en handmatig een Spaanse provider te moeten zoeken om een belletje te doen.
Vreemd, ben zojuist alweer vertrokken dus het is geen ramp maar het is wel irritant om richting de grens te moeten lopen en handmatig een Spaanse provider te moeten zoeken om een belletje te doen.
Hopelijk helpt dit mensen, en kunnen anderen mij wellicht verder helpen.
Ik ga geregeld voor langere tijd naar Zweden. Daar is internet bijna altijd mobiel, 4G, middels een router. Eigenlijk dus mifi, al wordt het zo niet verkocht.
Goedkoop internet krijgen is heel moeilijk. Je hebt om online te bestellen meestal een personsnummer nodig (soort BSN) en dat heb ik niet (en krijg je ook niet makkelijk).
Vooral als je prepaid wilt, is het lastig. Abo's zijn vaak nog wel te krijgen. Maar, omdat ik niet een heel jaar daar ben, vind ik het zonde om een abo te hebben en wil ik prepaid internet hebben.
Ik ben uiteindelijk uitgekomen op Comviq. Dit is (helaas) meer een gewone mobiele telefonie aanbieder en niet echt een internet aanbieder en is daardoor duurder. Maar het kaartje is gewoon vrij simpel in winkels te krijgen (gratis) en ook het opladen kan in die winkels (in mijn geval de supermarkt Coop) en het is wel weer iets goedkoper dan andere telefonie-aanbieders.
Maar op zoek naar andere opties ben ik ook gaan kijken of ik niet internet vanuit Nederland mee kan nemen.
Ik kom dan uit op T-mobile: https://www.t-mobile.nl/mobiel-internet en hun mifi-abo: https://www.t-mobile.nl/blog/mifi-abonnement/
Duitsland is wat betreft mobiel internet ook al wat verder, met hier meer info: https://www.lte-anbieter.info/
En deze site geeft verder ook nog wat mogelijkheden: https://onbeperkt4g.com/4g-voor-thuis/
Mocht er iemand een goede goedkope andere oplossing hebben gevonden voor in Zweden, hoor ik het graag.
Ik ga geregeld voor langere tijd naar Zweden. Daar is internet bijna altijd mobiel, 4G, middels een router. Eigenlijk dus mifi, al wordt het zo niet verkocht.
Goedkoop internet krijgen is heel moeilijk. Je hebt om online te bestellen meestal een personsnummer nodig (soort BSN) en dat heb ik niet (en krijg je ook niet makkelijk).
Vooral als je prepaid wilt, is het lastig. Abo's zijn vaak nog wel te krijgen. Maar, omdat ik niet een heel jaar daar ben, vind ik het zonde om een abo te hebben en wil ik prepaid internet hebben.
Ik ben uiteindelijk uitgekomen op Comviq. Dit is (helaas) meer een gewone mobiele telefonie aanbieder en niet echt een internet aanbieder en is daardoor duurder. Maar het kaartje is gewoon vrij simpel in winkels te krijgen (gratis) en ook het opladen kan in die winkels (in mijn geval de supermarkt Coop) en het is wel weer iets goedkoper dan andere telefonie-aanbieders.
Maar op zoek naar andere opties ben ik ook gaan kijken of ik niet internet vanuit Nederland mee kan nemen.
Ik kom dan uit op T-mobile: https://www.t-mobile.nl/mobiel-internet en hun mifi-abo: https://www.t-mobile.nl/blog/mifi-abonnement/
Duitsland is wat betreft mobiel internet ook al wat verder, met hier meer info: https://www.lte-anbieter.info/
En deze site geeft verder ook nog wat mogelijkheden: https://onbeperkt4g.com/4g-voor-thuis/
Mocht er iemand een goede goedkope andere oplossing hebben gevonden voor in Zweden, hoor ik het graag.
Heb aantal jaar geleden in Zweden in lokale winkel zonder paspoort of wat dan ook een prepaid 4G USB stick van Three kunnen kopen. Was prepaid, en dacht rond de €30,- voor een maand onbeperkt internet. https://www.tre.seTruus01 schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:27:
Hopelijk helpt dit mensen, en kunnen anderen mij wellicht verder helpen.
Ik ga binnenkort naar Canada en ben op zoek om aldaar toch wat mobiel internet te gebruiken. KPN (privé) en Tmobile (zakelijk) hebben beiden geen interessante bundels voor Canada.Cheddar schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:40:
Gek dat het hier nog niet genoemd is!Mocht je smartphone eSim ondersteunen, dan is Airalo ook een uitkomst! https://www.airalo.com/
[mbr] En dit doen we dus maar niet [/mbr]
Heb jij ervaring met Airalo? En kun je de esim eventueel de dag van te voren in Nederland installeren/activeren zodat hij meteen werkt als ik aankom?
Iemand anders nog eventuele adviezen? Ik ga 14 dagen en zal rond de 5/10GB nodig hebben schat ik. Heb een iPhone 12 mini, dus een esim zou het makkelijkste zijn.
- Free.fr bekeken maar kom nooit in Frankrijk.
- KPN en Tmobile hebben slechte bundels.
- Lokaal is het peperduur en betaal je je blauw aan enkele gb’s.
- Ebay en Amazon bekeken maar die verkopen mijn inziens alleen VS kaarten met 5Gb roaming in Canada (Opzich prima maar of geen idee of het werkt).
https://traveltomtom.net/...t-prepaid-canada-sim-card
[ Voor 19% gewijzigd door saharoen op 24-02-2022 20:19 ]
De planning is om dit voorjaar naar Spanje en deze zomer naar Italië te gaan. Campings bieden betaalde wifi tegen astronomische bedragen, dus ik zat te kijken naar een mifi router. Zo'n apparaat is voor een paar tientjes op Marktplaats te koop, maar daar zal nog een simkaart in moeten. Iemand advies voor 9 en 15 dagen? Zal voornamelijk YouTube, Facebook, uitzending gemist verkeer zijn, maar op=op zal ik erbij zeggen.
Ik gebruik zelf de Vodafone NL prepaid sim: https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaidvespino schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:19:
De planning is om dit voorjaar naar Spanje en deze zomer naar Italië te gaan. Campings bieden betaalde wifi tegen astronomische bedragen, dus ik zat te kijken naar een mifi router. Zo'n apparaat is voor een paar tientjes op Marktplaats te koop, maar daar zal nog een simkaart in moeten. Iemand advies voor 9 en 15 dagen? Zal voornamelijk YouTube, Facebook, uitzending gemist verkeer zijn, maar op=op zal ik erbij zeggen.
14 euro voor 7 dagen unlimited (en ook echt onbeperkt, heb deze week al 200GB verstookt
@Rub147 kijk, dat zijn nog eens nette prijzen! Kwestie van een gratis simmetje aanvragen en opwaarderen wanneer nodig?
Die had ik al gezien maar ook daarin wordt duidelijk dat het onbetaalbaar is aldaar (als in weinig data voor veel geld).
Correct!vespino schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:04:
@Rub147 kijk, dat zijn nog eens nette prijzen! Kwestie van een gratis simmetje aanvragen en opwaarderen wanneer nodig?
@Rub147 thanks. Simkaart meteen besteld... nu op zoek naar een routertje.
Die heeft volgens mij maar 2GB in de EU!Rub147 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:28:
[...]
Ik gebruik zelf de Vodafone NL prepaid sim: https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid
14 euro voor 7 dagen unlimited (en ook echt onbeperkt, heb deze week al 200GB verstookt)
Heb deze week 200GB verstookt in Finland, dus geen limiet.Roy Tollenaar schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:03:
[...]
Die heeft volgens mij maar 2GB in de EU!
Oh lol klantenservice zij in november 2021 nog 2GB. Maar dan is dit wel een mooie optie voor de zomer vakantie, heb via T-mobile maar 26GB voor een hele maand in de EU.Rub147 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:04:
[...]
Heb deze week 200GB verstookt in Finland, dus geen limiet.
Officieel zit er nog steeds een limiet op van 2GB per dagRub147 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:04:
[...]
Heb deze week 200GB verstookt in Finland, dus geen limiet.
/f/image/vh0GfDaF1D7ZHRwHSVSGaMJm.png?f=fotoalbum_large)
Bron: https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/redelijk-gebruik
@Roy Tollenaar @Rub147 hopelijk blijft het dan zo, ik ga het niet eerder testen dan eind volgende maand namelijk.
In september 2021 was het ook "echt" onbeperkt, zal wel goedkomenvespino schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:14:
@Roy Tollenaar @Rub147 hopelijk blijft het dan zo, ik ga het niet eerder testen dan eind volgende maand namelijk.
@Rub147 4g dingetje en simkaart vandaag binnen gehad, binnenkort dus maar eens testen. Wat ik me alleen wel afvroeg: hoe berekent Vodafone de kosten? Ik kan de bundel via een simpele SMS activeren, maar krijg ik achteraf een factuur of werkt dat SMS-en stiekem toch niet en ben je verplicht alsnog een account aan te maken?
Prepaid, dus opwaarderen en bundel aanzetten (sms, website of app).vespino schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:27:
@Rub147 4g dingetje en simkaart vandaag binnen gehad, binnenkort dus maar eens testen. Wat ik me alleen wel afvroeg: hoe berekent Vodafone de kosten? Ik kan de bundel via een simpele SMS activeren, maar krijg ik achteraf een factuur of werkt dat SMS-en stiekem toch niet en ben je verplicht alsnog een account aan te maken?
Voor mensen die op zoek zijn naar internet buiten Europa via eSIM, kijk eens op mobimatter.com
In het buitenland? Daar zit dan toch een FUP op van 2GB per dag?Rub147 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:28:
[...]
Ik gebruik zelf de Vodafone NL prepaid sim: https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid
14 euro voor 7 dagen unlimited (en ook echt onbeperkt, heb deze week al 200GB verstookt)
Nope, zowel in Finland als Oostenrijk 100GB+ verstookt.WiseDise schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:40:
[...]
In het buitenland? Daar zit dan toch een FUP op van 2GB per dag?
Ik las het net inderdaad hierboven. Wat goed! Dat is dus nog steeds zo? Ik ga begin april een weekje naar Spanje.Rub147 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:42:
[...]
Nope, zowel in Finland als Oostenrijk 100GB+ verstookt.
1.5 week geleden welWiseDise schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:43:
[...]
Ik las het net inderdaad hierboven. Wat goed! Dat is dus nog steeds zo? Ik ga begin april een weekje naar Spanje.
Die zat er inderdaad wel degelijk op. Maar is nu niet meer terug te vinden op de site.WiseDise schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:40:
[...]
In het buitenland? Daar zit dan toch een FUP op van 2GB per dag?
Waarschijnlijk is het nog niet zo bekend bij de mensen en hebben ze het er nu weer vanaf gehaald.
Kwestie van tijd voordar die cap er weer op zit natuurlijk.
Zie het nog wel in de voorwaarden op de site staan.fl2001 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:56:
[...]
Die zat er inderdaad wel degelijk op. Maar is nu niet meer terug te vinden op de site.
Waarschijnlijk is het nog niet zo bekend bij de mensen en hebben ze het er nu weer vanaf gehaald.
Kwestie van tijd voordar die cap er weer op zit natuurlijk.
Heeft er nog iemand recente persoonlijke ervaringen en/of tips voor Colombia? Dingen als beste 4G/5G dekking, beschikbaarheid, beste prijs/kwaliteit, grootste databundel zijn wel handig om te weten. Uiteraard heb ik al op de wiki pagina van mobiele data gekeken, maar vaak is daar de informatie achterhaald.
Hey hopelijk heb je een mooie vakantie (gehad). Heb je het kunnen testen? Ben wel benieuwd namelijk, we hebben zojuist een mifi router gekocht en zijn op zoek naar een goede data sim met een grote bundel.WiseDise schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:43:
[...]
Ik las het net inderdaad hierboven. Wat goed! Dat is dus nog steeds zo? Ik ga begin april een weekje naar Spanje.
Hey! Ja, was zeker fijn in Spanje.SCHWEPPES schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 00:31:
[...]
Hey hopelijk heb je een mooie vakantie (gehad). Heb je het kunnen testen? Ben wel benieuwd namelijk, we hebben zojuist een mifi router gekocht en zijn op zoek naar een goede data sim met een grote bundel.
Ik kan bevestigen dat er inderdaad geen limiet op zit. Via een TP Link Mifi hebben we ruim 50 GB verstookt en kwamen we ook ruim boven de 2GB per dag (wat volgens de website van VF de daglimiet zou moeten zijn).
Werkt dus onbegrensd.
Binnenkort gaan we 10 weken met een camper op pad in de EU. Nu heb ik gelezen dat er per provider een limiet zit aan internet roaming in de EU. zie overzicht
Nu ben ik benieuwd of er iemand met ervaring is die meer GB:s wil voor langere periode. De vodaphone prepaid optie wordt wat duur als we 10 weken op pad gaan
Of zullen ze bij hun onbeperkt abbo ook de limit zijn 'vergeten' net als de prepaid optie?
Nu ben ik benieuwd of er iemand met ervaring is die meer GB:s wil voor langere periode. De vodaphone prepaid optie wordt wat duur als we 10 weken op pad gaan
Of zullen ze bij hun onbeperkt abbo ook de limit zijn 'vergeten' net als de prepaid optie?
Reken er maar niet op dat ze dat ''vergeten'' zijn. Limiet is gewoon hard, na de limiet kan je of bijkopen of je snelheid wordt verlaagd zodat je alleen whatsapp nog kan gebruiken om berichtjes te sturen.ChiFan schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 14:15:
Binnenkort gaan we 10 weken met een camper op pad in de EU. Nu heb ik gelezen dat er per provider een limiet zit aan internet roaming in de EU. zie overzicht
Je zegt dat je 10 weken op pad in de EU gaat, hoelang verblijf je per land? Want de makkelijkste optie is dan ergens een to go simkaart ergens kopen van het land zelf.
Binnenkort gaan wij 17 dagen naar Florida en had ik gedacht deze sim aan te schaffen :https://www.amazon.nl/gp/product/B08PKFP87H/ref=pe_26924151_676502831_em_1p_0_lm?th=1
maar ik heb er weinig kijk op, werkt dit met een galaxy s21 5g en of een galaxy s20 5g en is dit een goede keuze ?
maar ik heb er weinig kijk op, werkt dit met een galaxy s21 5g en of een galaxy s20 5g en is dit een goede keuze ?
Waar het in een dergelijk geval om gaat is of de smartphone een simlock heeft en of de smartphone de frequentiebanden in Florida ondersteunt.piotr123 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:08:
...Florida .... galaxy s21 5g en of een galaxy s20 5g en is dit een goede keuze ?
In geval van een simlock zal een "vreemde" simkaart niet werken.
tav van de banden die bij Amazon genoemd zijn:
T-mobile sim USA
4G LTE: B2, B4, B5 en B17
Beide Samsungs
4G LTE: B1, B2, B3, B4, B5, B7, B8, B12, B17, B20, B26, B28a, B28b, B32, B38, B40, B41, B66
3G: B1, B8
2G (telefoon): B3, B8
Het lijkt er dus op dat de Samsungs alle frequentiebanden ondersteunen.
Tav 3G en 2G heb ik mbt de sim geen info.
Wat ook belangrijk is, is de dekkingsgraad in Florida van T mobile.
[ Voor 37% gewijzigd door elinx op 09-05-2022 16:36 ]
Thanks, daar had ik nog niet over nagedacht. Na wat uitzoek werk denk ik echter dat dit wat veel moeite is onderweg. We zullen denk ik zo'n 6 a 7 landen aan doen, dus dat bekend om zo vaak naar de winkel. Het liefst heb ik een abbo voor alleen die 10 weken. Dus daarom zat ik te denken aan aan maandelijks opzegbaar anno van KPN, dan ben ik rond de 100 euro kwijt en kan ik denk ik aardig ver komen met 25GB per maand.dutchnltweaker schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 16:38:
[...]
Reken er maar niet op dat ze dat ''vergeten'' zijn. Limiet is gewoon hard, na de limiet kan je of bijkopen of je snelheid wordt verlaagd zodat je alleen whatsapp nog kan gebruiken om berichtjes te sturen.
Je zegt dat je 10 weken op pad in de EU gaat, hoelang verblijf je per land? Want de makkelijkste optie is dan ergens een to go simkaart ergens kopen van het land zelf.
Mocht iemand ervaring hebben met deze of een andere oplossing dan hoor ik het graag.
Wat ook belangrijk is, is de dekkingsgraad in Florida van T mobile.
[/quote]
Dank je wel, met de dekkingsgraad zit het wel goed heb ik gezien. Ik ga bestellen.
[/quote]
Dank je wel, met de dekkingsgraad zit het wel goed heb ik gezien. Ik ga bestellen.
Ik wil meer remote gaan werken, maar geen idee hoeveel je gemiddeld verbruikt.
Veel Teams (groep en individueel) en normaal (developers) werk. Uur of 3 a 4 Teams p dag schat ik.
Tmobile heb ik onbeperkt, maar in EU is dat 26GB p mnd.
Kan ik hiermee een week p mnd remote werken? Teams zou best zuinig zijn las ik.
Mss maar even een Vodafone prepaid sim kopen en zo'n MIFI ding
update: ik zit dit topic door te lezen maar geen idee welke mifi ik nou moet kopen? Iedereen lijkt er 1 te hebben maar welke? Rond de 150 e oid prima. Zolang hij maar lekker compatible is
Veel Teams (groep en individueel) en normaal (developers) werk. Uur of 3 a 4 Teams p dag schat ik.
Tmobile heb ik onbeperkt, maar in EU is dat 26GB p mnd.
Kan ik hiermee een week p mnd remote werken? Teams zou best zuinig zijn las ik.
Mss maar even een Vodafone prepaid sim kopen en zo'n MIFI ding
update: ik zit dit topic door te lezen maar geen idee welke mifi ik nou moet kopen? Iedereen lijkt er 1 te hebben maar welke? Rond de 150 e oid prima. Zolang hij maar lekker compatible is
[ Voor 19% gewijzigd door TweakerVincent op 21-05-2022 16:02 ]
Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.