Ik kijk altijd hier voor eventuele mogelijkheden en dekking van de diverse providers in de diverse landen.posttoast schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:38:
Mijn vader gaat binnenkort een paar weken door India rondtrekken en vroeg mij om advies. ........
Hoe betrouwbaar dat is weet ik niet, maar ik weet wel dat het geen probleem is om in India een lokale simkaart aan te schaffen. Stap een airtel-shop (een officieel filiaal) binnen en ze helpen je verder. Ga niet naar een van de ontelbare vage telefoonwinkeltjes die van alles verkopen, die zijn vooral voor het opwaarderen van bestaande prepaidkaarten. Je moet een kopie van je paspoort, kopie van je e-visa en een pasfoto meenemen. Tot voor kort moest je ook nog een verklaring van je hotel hebben dat je er logeerde, maar dat is afgeschaft, lijkt het.posttoast schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:38:
Mijn vader gaat binnenkort een paar weken door India rondtrekken en vroeg mij om advies. Hij heeft een 4G mifi die eerder ook met succes in Griekenland en Marokko gebruikt is. Maar India is allemaal net even iets ingewikkelder als ik het hier zo lees.
Nu kwam ie zelf met wat shops waar je hier in NL al een simkaart zou kunnen bestellen, zoals deze en deze. Maar hoe betrouwbaar is dat?
Ik ben naar het buitenland (wel EU) verhuisd en had consequent geen mobiel internet en ook de meeste spraakoproepen kwamen niet door met mijn Nederlandse sim kaart (zakelijk Hollandsnieuwe contract). Van alles geprobeerd zoals andere providers kiezen. Uiteindelijk heb ik op advies van de Hollandsnieuwe website een soft reset van m'n iPhone gedaan en opeens zijn alle verbindingsproblemen weg. Zo simpel kan het zijn. Maar afwachten of het zo goed blijft werken. Is dit een bekend probleem?
In de Duitse stad waar ik veel heen ging had ik trouwens nooit problemen.
In de Duitse stad waar ik veel heen ging had ik trouwens nooit problemen.
Heeft iemand ervaring met een prepaid simkaart op Mauritius.
Ik heb my.t en Emtel gevonden. Je kan voor ongeveer 11euro 5GB aan data krijgen. Alleen weet misschien een van jullie of je op het vliegveld al een SIM kaart kan kopen?
https://www.myt.mu/mobile/mob-int-prepay-packages
https://www.emtel.com/mobile-internet
Ik heb my.t en Emtel gevonden. Je kan voor ongeveer 11euro 5GB aan data krijgen. Alleen weet misschien een van jullie of je op het vliegveld al een SIM kaart kan kopen?
https://www.myt.mu/mobile/mob-int-prepay-packages
https://www.emtel.com/mobile-internet
Verwijderd
Hi, vraagje, ga binnenkort naar Portugal, 4 maanden later naar IJsland dan weer naar Spanje.
Ik zoek dus een prepaid kaartje voor in mijn TPlink mifi ding.
En dan een kaartje die het in al die landen doet, voor weinig. Tis voor internet/ data only en het liefst ook makkelijk te updaten als het tegoed op is.
Zal vast bestaan maar ik zie door de zendmasten het internet niet meer.
Wie kan mij iets aanraden?
Ik zoek dus een prepaid kaartje voor in mijn TPlink mifi ding.
En dan een kaartje die het in al die landen doet, voor weinig. Tis voor internet/ data only en het liefst ook makkelijk te updaten als het tegoed op is.
Zal vast bestaan maar ik zie door de zendmasten het internet niet meer.
Wie kan mij iets aanraden?
Inmiddels de kaart in de USA, Canada, Japan, Maleisië, Indonesië, Australië, Taiwan, China, Japan en natuurlijk Singapore gebruikt. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een fantastische toevoeging is voor elke wereldreiziger. En nog betaalbaar ook! Overal lekker snel en opwaarderen is super simpel. Het enige nadeel is dat er elk half jaar minimaal 20 SGD opgewaardeerd moet worden om het kaartje in leven te houden. 10 SGD kan ook, maar dat geeft je slechts 3 maanden langere geldigheid.Napsju schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:04:
SINGAPORE
Deze StarHub prepaid heb ik onlangs getest in Indonesië en Maleisië waar een lokaal kaartje kopen eigenlijk goedkoper is, maar ook in Japan en China. In CN en JP is het vrijwel onmogelijk gebleken om als toerist een betaalbare data oplossing te kopen. In China zit je dan zelfs nog achter de Chinese firewall. Met dit kaartje uit Singapore heb ik een prima snelle verbinding gehad en je zit gewoon achter een Singapore IP adres. Google Maps en YouTube doet 't dus gewoon. Binnenkort Canada en de USA proberen. Zal wel prima zijn!
Lekker!
Ik ga volgend jaar mei 2,5 week naar Florida, ik zoek nu een sim kaartje die gewoon 1 maand geldig is vanaf activatie waar ik unlimited 4G data op wil, iemand een aanrader?
Zoek eens op eBay. Volgens mij is unlimited niet meer beschikbaar...Jackson6 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:16:
Ik ga volgend jaar mei 2,5 week naar Florida, ik zoek nu een sim kaartje die gewoon 1 maand geldig is vanaf activatie waar ik unlimited 4G data op wil, iemand een aanrader?
PSN: PcDCch
Via deze site wel http://www.arielimobile.com/smxgb/ deze wordt ook vaak genoemd of reisfora.Mozart schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:57:
[...]
Zoek eens op eBay. Volgens mij is unlimited niet meer beschikbaar...
Ga ik even opslaan. Ik ga in april 2 weken naar de US, dan is deze wel interessant.Jackson6 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:47:
[...]
Via deze site wel http://www.arielimobile.com/smxgb/ deze wordt ook vaak genoemd of reisfora.
Thanks Timmie voor jou uitgebreide post! Ik ga in Maart ruim een week naar Moskou en ben op zoek naar een sim-kaart. Één vraag heb ik nog: Welke providers bieden ook dekking in de metro? Ik las dat MTS sinds kort uitgebreide dekking heeft, maar hebben de andere providers ook dekking onder de grond?timmie1 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:18:
In Rusland is MTS vaak het goedkoopst voor data en bellen, voor ~€7 pakket met 5GB internet en 500 belminuten en onbeperkt sms. In Moskou binnen MKAD werkt het allemaal perfect. Echter, signaalsterkte valt soms tegen en zodra je Moskou uitgaat de regio/oblast in vaak wisselingen tussen 4G, 3G(HSDPA of UMTS), of soms zelfs 2G(EDGE, soms GPRS). Met 2G heb je vaak geen dataverkeer of vrije spraaklijnen. 3G is over het algemeen wel bruikbaar, maar verwacht niet meer dan hooguit enkele honderden kilobits. Gebruik van tethering is mogelijk afhankelijk van tariefplan.
Megafon heeft het beste bereik maar is wel duurder(vergelijkbaar als KPN bij ons). Zowel binnen als buiten stadsgrenzen vaak goed 4G. Daarbuiten ook 4G maar trager want in buitengebieden wordt vaak Yota(MVNO op Megafon netwerk) gebruikt voor internet in recreatiegebieden en buitenhuizen. Afhankelijk van het ingestelde tarief zit onbeperkt verkeer voor Whatsapp, Viber, Telegram, e.a. messengers standaard inbegrepen.
Simsim(MVNO op Beeline netwerk) is aanrader voor goedkoper internationaal bellen en goedkopere kleine databundels. Echter, volgens klantenservice is roaming uitgeschakeld. Werkt dus alleen in Moskou en regio en simkaart activeren kan dus ook alleen daar.
Yota is MVNO op Megafon netwerk. Oudere simkaarten hebben tarieven op basis van internetsnelheid(~€12/mnd voor maximale snelheid op 4G in Moskou en regio), dataverkeer altijd onbeperkt. Sinds kort zijn het beperkte databundels met altijd maximale snelheid en belminuten. Simkaarten voor laptop en tablet hebben nog wel onbeperkt dataverkeer, kosten ~€20,00 indien je maximale snelheid wilt. Ook mogelijk om internet te activeren voor 2 uur of 1 dag met maximale snelheid.
MTS is momenteel de enige die zonder belachelijk hoge tarieven of zelfs binnen bundel gebruik toestaat op de Krim. Bij de anderen heb je kans dat je enorm veel extra geld kwijt bent aan extra roaming bundels of dat je Russische simkaart niet eens werkt.
Probeer bij elke provider zoveel mogelijk de extra's(doorschakelingen, muziek bij ringtone, etc) uit te schakelen die standaard bij activering van simkaart aan worden gezet, anders raak je daar per dag een bedrag van je tegoed aan kwijt.
Er wordt bij zowat alle providers gebruik gemaakt van throttling van p2p- en tetherverkeer, afhankelijk van geselecteerd tarief.
Tarieven verschillen per provider per gebied / provincie. De ene bundel die in Moskou bestaat, kan in Sint-Petersburg niet geldig zijn.
Ga je op doorreis door het land, dan is het vaak beter om simkaarten van meerdere grote providers mee te nemen. Dit komt doordat niet alle providers in elk gebied signaal leveren. Ook is bel en internettarief vaak afhankelijk van het gebied waar je je bevindt en in welk gebied je de simkaart gekocht hebt.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik zelf als ik in Rusland ban pak ik altijd MTC in plaats van Megafon.Jassy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:09:
[...]
Thanks Timmie voor jou uitgebreide post! Ik ga in Maart ruim een week naar Moskou en ben op zoek naar een sim-kaart. Één vraag heb ik nog: Welke providers bieden ook dekking in de metro? Ik las dat MTS sinds kort uitgebreide dekking heeft, maar hebben de andere providers ook dekking onder de grond?
De reden voor mij is dat ik met MTC betere dekking binnenshuis heb (waar ik dan verblijf), ook vind ik persoonlijk mts stabieler werken dan Megafon.
Voor de rest kan ik beamen dat MTC in de Metro uitstekend werkt qua 4G, ik had overal gewoon goed bereik. Ook 4G+ zie ik steeds vaker verschijnen.
Megafon heeft op dit moment wel meer 4G+ masten, maar in praktijk merk je hier niks van.
vanaf eind 2018 bieden MTC en Tele2 (rusland) onbeperkt internet aan (megafon volgens mij ook), let wel op dat hotspot functie geblokkeerd is en je deze dus niet kan gebruiken (alleen bij de onbeperkt bundels is dit van kracht). Je betaalt tussen de 5 a 600 honderd roebels + 50 roebels meestal voor de simkaart zelf nog, wat uiteindelijk tussen de 6 a 8 euro is.
Hier de link van mts: https://moskva.mts.ru/per...ifi/vse-tarifi/tarifishhe
[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 03-01-2019 11:08 ]
Bedankt! Ik zat ook al naar MTC te kijken, ik denk dat die het gaat worden. Vooral in de metro is het fijn om dekking te hebben, mocht je ergens onder grond wat moeten opzoeken of vertalen, ik ben de taal absoluut niet machtig. MTC kan je ook op de airport makkelijk verkrijgen, terwijl Megafon daar geen eigen shop heeft.dutchnltweaker schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:07:
[...]
Ik zelf als ik in Rusland ban pak ik altijd MTC in plaats van Megafon.
De reden voor mij is dat ik met MTC betere dekking binnenshuis heb (waar ik dan verblijf), ook vind ik persoonlijk mts stabieler werken dan Megafon.
Voor de rest kan ik beamen dat MTC in de Metro uitstekend werkt qua 4G, ik had overal gewoon goed bereik. Ook 4G+ zie ik steeds vaker verschijnen.
Megafon heeft op dit moment wel meer 4G+ masten, maar in praktijk merk je hier niks van.
vanaf eind 2018 bieden MTC en Tele2 (rusland) onbeperkt internet aan (megafon volgens mij ook), let wel op dat hotspot functie geblokkeerd is en je deze dus niet kan gebruiken (alleen bij de onbeperkt bundels is dit van kracht). Je betaalt tussen de 5 a 600 honderd roebels + 50 roebels meestal voor de simkaart zelf nog, wat uiteindelijk tussen de 6 a 8 euro is.
Hier de link van mts: https://moskva.mts.ru/per...ifi/vse-tarifi/tarifishhe
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Dat klopt, in iedergeval op airport Sjeremetjevo en Domodedovo zijn er MTC shops/kiosken.Jassy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:22:
[...]
Bedankt! Ik zat ook al naar MTC te kijken, ik denk dat die het gaat worden. Vooral in de metro is het fijn om dekking te hebben, mocht je ergens onder grond wat moeten opzoeken of vertalen, ik ben de taal absoluut niet machtig. MTC kan je ook op de airport makkelijk verkrijgen, terwijl Megafon daar geen eigen shop heeft.
Zou het daar ook gewoon gelijk aanschaffen, basis abbo is 500 minuten + onbeperkt data voor 585 roebels. Dat is een koopje vergeleken met andere landen
Ohja wel even 1 ding, als je een Samsung toestel hebt dien je een Regio unlock uit te voeren. Samsung toestellen zijn namelijk europees gelockt. Dit betekend dat je geen simkaart van buiten de EU kan gebruiken (zoals Rusland).
Als je dus een Samsung hebt zou ik deze gelijk aanvragen bij Samsung Nederland, mij is dit een keer overkomen (was mijn eerst samsung en wist dit dus niet) en ze gaven mij toen aan dat ik me telefoon kan opsturen (in Rusland) en hem 3 weken kwijt zou zijn + ongeveer de kosten 100 euro zouden bedragen omdat het een speciaal iets zou zijn... uiteindelijk kan je dit gewoon gratis doen dus wees voorzichtig als ze dienste aanbieden, want uiteindelijk wordt je gewoon genept.
Ohja als je de taal niet machtig bent zou ik gewoon voordat je er naar toe gaat (rusland) even een screenshot maken van deze website: https://moskva.mts.ru/per...ifi/vse-tarifi/tarifishhe dat je deze optie wil.
[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 03-01-2019 11:50 ]
Ik heb in de metro gebruik kunnen maken van MTS en Megafon netwerk. Beide waren goed te doen. Beeline heb ik in de metro niet geprobeerd. Mocht je wat langer met de metro onderweg zijn, dan kun je ook gebruik maken van de gratis metro WiFi. In dat geval zou ik wel gebruikmaken van VPN.Jassy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:09:
[...]
Thanks Timmie voor jou uitgebreide post! Ik ga in Maart ruim een week naar Moskou en ben op zoek naar een sim-kaart. Één vraag heb ik nog: Welke providers bieden ook dekking in de metro? Ik las dat MTS sinds kort uitgebreide dekking heeft, maar hebben de andere providers ook dekking onder de grond?
Let er trouwens wel op dat je je visum moet tonen bij het kopen van een officiële simkaart op je eigen naam bij een winkel. Er staan bij trein/metro stations vaak jongeren met andere naam geactiveerde simkaarten te verkopen, mocht je je eigen gegevens niet willen gebruiken. Of desnoods kun je diezelfde simkaarten via Ebay bestellen, dan kun je ze al testen voordat je weg gaat.
Megafon en MTS hebben in ieder geval een eigen shop op Sheremetyevo airport. Die bevinden zich bij de looproute naar de Aeroexpress. Anders kun je altijd terecht bij de Svyaznoi of andere telefoonwinkels. Houdt er wel rekening mee dat ze in de winkels op het vliegveld evt. wel wat meer rekenen en dat je soms commissie betaalt als je geld op je simkaart wilt leggen in een andere winkel dan die van je mobiele provider.Jassy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:22:
[...]
Bedankt! Ik zat ook al naar MTC te kijken, ik denk dat die het gaat worden. Vooral in de metro is het fijn om dekking te hebben, mocht je ergens onder grond wat moeten opzoeken of vertalen, ik ben de taal absoluut niet machtig. MTC kan je ook op de airport makkelijk verkrijgen, terwijl Megafon daar geen eigen shop heeft.
MTS is vooral goed in de stad zelf. Ga je de oblast in of naar een dorpje, dan is het Megafon netwerk vaak wel wat beter. Zeker op de weg of het spoor.dutchnltweaker schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:48:
[...]
Dat klopt, in iedergeval op airport Sjeremetjevo en Domodedovo zijn er MTC shops/kiosken.
Zou het daar ook gewoon gelijk aanschaffen, basis abbo is 500 minuten + onbeperkt data voor 585 roebels. Dat is een koopje vergeleken met andere landen![]()
Ohja wel even 1 ding, als je een Samsung toestel hebt dien je een Regio unlock uit te voeren. Samsung toestellen zijn namelijk europees gelockt. Dit betekend dat je geen simkaart van buiten de EU kan gebruiken (zoals Rusland).
Als je dus een Samsung hebt zou ik deze gelijk aanvragen bij Samsung Nederland, mij is dit een keer overkomen (was mijn eerst samsung en wist dit dus niet) en ze gaven mij toen aan dat ik me telefoon kan opsturen (in Rusland) en hem 3 weken kwijt zou zijn + ongeveer de kosten 100 euro zouden bedragen omdat het een speciaal iets zou zijn... uiteindelijk kan je dit gewoon gratis doen dus wees voorzichtig als ze dienste aanbieden, want uiteindelijk wordt je gewoon genept.
Ohja als je de taal niet machtig bent zou ik gewoon voordat je er naar toe gaat (rusland) even een screenshot maken van deze website: https://moskva.mts.ru/per...ifi/vse-tarifi/tarifishhe dat je deze optie wil.
Dat van dat regiogelockt heeft mij niet weerhouden om Russische simkaarten in Europese Samsung toestellen te gebruiken. It worked like a charm. En ik heb er geen unlock voor hoeven doen...
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
@timmie1 vreemd ik juist wel, kwam er achter toen ik het land zelf kwam. Volgens Samsung moest dit automatisch gebeuren alleen helaas...
Maar dat terzijde, ik heb juist dat MTS en Megafone buiten Moskou centrum (oblast) MTS en Megafon niks van elkaar verschillen, alle bij even goeie dekking qua 4G.
Heb jij andere ervaring dan?
Maar dat terzijde, ik heb juist dat MTS en Megafone buiten Moskou centrum (oblast) MTS en Megafon niks van elkaar verschillen, alle bij even goeie dekking qua 4G.
off topic, maar dit klopt niet. Samsung toestellen zijn inderdaad regio gelockt, maar als je je toestel voor een bepaalde periode met een europese simkaart hebt gebruikt vervalt de lock en kun je er daarna ook simkaarten uit andere regio's zonder problemen in gebruiken. Heb zelf prima ervaringen met simkaarten in bv Thailand en USA, nooit problemen gehad. Het enige geval waarin je een probleem hebt is als je een gloednieuw Samsung toestel met een niet-europese simkaart wilt gebruikendutchnltweaker schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:48:
[...]
Ook even of topic, ik heb dit dus wel gehad. Met een s7 edge en een s8, beide gebruikt met een Tele2 simkaart voor een lange tijd maar alsnog zat die regiolock er op..stijnec1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:49:
[...]
off topic, maar dit klopt niet. Samsung toestellen zijn inderdaad regio gelockt, maar als je je toestel voor een bepaalde periode met een europese simkaart hebt gebruikt vervalt de lock en kun je er daarna ook simkaarten uit andere regio's zonder problemen in gebruiken. Heb zelf prima ervaringen met simkaarten in bv Thailand en USA, nooit problemen gehad. Het enige geval waarin je een probleem hebt is als je een gloednieuw Samsung toestel met een niet-europese simkaart wilt gebruiken
Zelfs met het bellen vanuit het buitenland naar een Nederlands nummer hielp niet (op advies van Samsung om hem te unlocken). S7 edge had ik toen al een half jaar minimaal in gebruik en de s8 een paar maanden.
Ik heb zeker een andere ervaring. Met MTS had ik in de Mos oblast zeer wisselende ervaringen, vaker afwisselend EDGE en H/H+ dan 4G. Werd heel veel en snel geschakeld tussen 2G en 3G. En als ik H+ had, dan had ik vaak een enorme ping waardoor browsen niet fijn was. H+ van Megafon werkte redelijk en ik had 4G in het bos. Vreemd genoeg kon ik geen noemenswaardig verschil ontdekken tussen beide in verbinding in St. Petersburg en oblast, werkte allemaal redelijk vlot.dutchnltweaker schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:06:
@timmie1 vreemd ik juist wel, kwam er achter toen ik het land zelf kwam. Volgens Samsung moest dit automatisch gebeuren alleen helaas...
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Duidelijk, ik kan juist meer net het 3g van MTS dan megafon (mijn ervaring dus).timmie1 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:42:
[...]
Ik heb zeker een andere ervaring. Met MTS had ik in de Mos oblast zeer wisselende ervaringen, vaker afwisselend EDGE en H/H+ dan 4G. Werd heel veel en snel geschakeld tussen 2G en 3G. En als ik H+ had, dan had ik vaak een enorme ping waardoor browsen niet fijn was. H+ van Megafon werkte redelijk en ik had 4G in het bos. Vreemd genoeg kon ik geen noemenswaardig verschil ontdekken tussen beide in verbinding in St. Petersburg en oblast, werkte allemaal redelijk vlot.
Weet niet hoelang geleden dit is geweest van jou?
Ik weet nog wel toen 4g net geïntroduceerd was en nog een beetje pre 4g het echt een regelrechte drama was om iets te kunnen op 3g, website laden duurde gewoon 1 a 2 minuten. Praten we nog over 2011/12
Sinds 4G is het 3g netwerk ook heel stuk verbeterd en gemoderniseerd, mede denk ik ook wel dat er nu minder op 3g zitten.
Zal als ik er dit jaar weer ben geweest mijn bevindingen weer hier plaatsen.
[ Voor 9% gewijzigd door dutchnltweaker op 06-01-2019 23:21 ]
Ik heb voor een vriend een simkaart gevonden van KPN die je met een bundel unlimited kan gebruiken. Echter de snelheid is max 128 kbps. Is dat een beetje te doen voor messaging? Je kan er natuurlijk niet over skypen en zo, maar whatsapp en een fotootje af en toe, is dat te doen?
128Kbit/s is toch zeker even snel als de 2 ISDN kanalen van "vroeger"!cupra4 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:47:
Ik heb voor een vriend een simkaart gevonden van KPN die je met een bundel unlimited kan gebruiken. Echter de snelheid is max 128 kbps. Is dat een beetje te doen voor messaging? Je kan er natuurlijk niet over skypen en zo, maar whatsapp en een fotootje af en toe, is dat te doen?
Ik denk dat 128Kbps toch wel erg langzaam is. Een foto downloaden duurt zeker 10 seconden (1.2Mb / 128k = ~10 sec). Dat is de theoretische tijd natuurlijk want ondertussen worden data ook voor veel meer dingen gebruikt op je telefoon (denk aan systeem taken zoals DNS requests, tijd synchroniseren, weer opvragen, etc). Zonder het echt te proberen denk ik dat het te weinig is, omdat we veel meer gewend zijn tegenwoordig.
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Ik ben binnenkort ongeveer twee weken in de VS. Ik heb dit topic en andere informatie al doorgenomen en kom er nog niet helemaal uit. Ik zoek een simkaart die ik bij voorkeur in een mobiele router kan gebruiken met flink wat data. De trip gaat vanaf LA via Chicago naar NYC, dus om de hele reis een beetje bereik te hebben lijkt AT&T mij het meest geschikt, behalve als T-mobile tegenwoordig 4G flink heeft uitgebouwd.
De goedkoopste optie lijkt de Three SIM met 12 GB data, maar ik zie daar wisselende verhalen over. Hier en daar (waaronder in dit topic) lees ik dat het zeer traag is, maar zie ook mensen die er juist erg tevreden over zijn. Hebben jullie nog andere goede alternatieven? En ik ben natuurlijk benieuwd naar wat meer Three-ervaringen zodat ik weet wat ik daarmee kan verwachten
.
De goedkoopste optie lijkt de Three SIM met 12 GB data, maar ik zie daar wisselende verhalen over. Hier en daar (waaronder in dit topic) lees ik dat het zeer traag is, maar zie ook mensen die er juist erg tevreden over zijn. Hebben jullie nog andere goede alternatieven? En ik ben natuurlijk benieuwd naar wat meer Three-ervaringen zodat ik weet wat ik daarmee kan verwachten
Voor Whatsapp is die snelheid prima. Foto's downloaden in Whatsapp duurt wel een paar seconden, foto's versturen gaat met 64kbps! Let daar goed op.cupra4 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:47:
En de verbinding is 3G. Opzich geen grote ramp aangezien 3G tegenwoordig ook wat sneller is. (Er zit bijna niemand meer op).
Voor mensen die naar het buitenland gaan en een eSIM enabled phone hebben (iPhone XS / XR bijv), ik kwam op aanbieders als GigSky en TruPhone waar je een data-only plan kan kopen direct via de app. Deze zijn wel *redelijk* duur. Ongeveer 50 euro voor 5GB, wat volgens mij best prijzig is. Toen ben ik wat verder gaan zoeken op aanbieders van eSIM, en Three (HK) speelt hier ook op in; 10 dagen onbeperkt internet voor 138 HKD = €15.50. Zo zullen er vast nog meer aanbieders zijn.
Heeft iemand anders ook al ervaringen met eSIM's van internationale aanbieders en die een goede aanbieder heeft gevonden?
Heeft iemand anders ook al ervaringen met eSIM's van internationale aanbieders en die een goede aanbieder heeft gevonden?
[ Voor 5% gewijzigd door Scarify op 25-02-2019 14:28 ]
Kleine lettertjes: Na 500MB per dag ga je omlaag naar 128kbit.Scarify schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:25:
[..]Toen ben ik wat verder gaan zoeken op aanbieders van eSIM, en Three (HK) speelt hier ook op in; 10 dagen onbeperkt internet voor 138 HKD = €15.50. [..]
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Slim daar had ik nog niet naar gekeken! Er staat wel no less than 128kb, dus het kan ook meer zijncarnager schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:38:
[...]
Kleine lettertjes: Na 500MB per dag ga je omlaag naar 128kbit.
Alsnog wel een goedkope aanbieder als je geen gekke dingen doet.. Zo vaak kom ik niet boven de 500mb/dag.
Let op dat de provider bepaalt hoeveel je gebruikt hebt. Het kon zo maar eens zijn dat het vanaf 250 MB heel wat sneller richting de 500 MB gaat dan van 0 naar 250....
Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk hebt gekozen.Bram D schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:57:
Ik ben binnenkort ongeveer twee weken in de VS. Ik heb dit topic en andere informatie al doorgenomen en kom er nog niet helemaal uit. Ik zoek een simkaart die ik bij voorkeur in een mobiele router kan gebruiken met flink wat data. De trip gaat vanaf LA via Chicago naar NYC, dus om de hele reis een beetje bereik te hebben lijkt AT&T mij het meest geschikt, behalve als T-mobile tegenwoordig 4G flink heeft uitgebouwd.
De goedkoopste optie lijkt de Three SIM met 12 GB data, maar ik zie daar wisselende verhalen over. Hier en daar (waaronder in dit topic) lees ik dat het zeer traag is, maar zie ook mensen die er juist erg tevreden over zijn. Hebben jullie nog andere goede alternatieven? En ik ben natuurlijk benieuwd naar wat meer Three-ervaringen zodat ik weet wat ik daarmee kan verwachten.
Ik ga volgende maand naar New York en ben ook een beetje aan het zoeken. De buiten Europa bundel XL van Vodafone is nogal prijzig.
Gaat erom dat ik hotspot functie wel kan gebruiken en 4G bereik mee is.
Ik heb afgelopen twee weken een Sim van www.arielimobile.com gebruikt welke ook in Canada werkt. Dat is dan een Sim van $58 op het AT&T netwerk. Sim werkt prima in de USA en Canada. In eerste instantie had ik hem in een mifi van ZTE zitten en dat werkte ook prima alleen bij het overgaan naar Canada was dat niet meer zo. Sim in de telefoon gedaan en dat werkte wel. De mifi kreeg ik niet meer aan de praat en dat vond de rest van het reisgezelschap niet leuk. Mijn plan was om dan maar de hotspotfunctie van mijn iPhone aan te zetten alleen is het blijkbaar mogelijk om die optie via de Sim of via het AT&T netwerk uit te zettenpetjekel schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:37:
[...]
Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk hebt gekozen.
Ik ga volgende maand naar New York en ben ook een beetje aan het zoeken. De buiten Europa bundel XL van Vodafone is nogal prijzig.
Het werkt dus goed alleen niet altijd in een mifi. Deze zomer ga ik weer en dan koop ik drie kaartjes om van het gezeur af te zijn
Met de Sim had ik meestal LTE, soms 5e, soms 4G en heel soms 3G.
Vast vooruitlopend op de zomervakantie, zijn er mensen met persoonlijke ervaringen met een datasim in een MiFi in Argentinie (BA en Iguazu) en Brazilie (ook Iguazu, Bonito, Pantanal, Rio, Ilha Grande en Paraty)?
Wat is goed en wat niet? Is 4G te verwachten of niet? Is er überhaupt dekking buiten de grote steden?
De wiki geeft wel een aantal opties, maar komt niet altijd overeen met de ervaring ter plaatse.
Wat is goed en wat niet? Is 4G te verwachten of niet? Is er überhaupt dekking buiten de grote steden?
De wiki geeft wel een aantal opties, maar komt niet altijd overeen met de ervaring ter plaatse.
Ik orienteer ook voor usa ik heb dit gevonden https://www.ebay.com/itm/...9fb8f7ffffcd28b%7Ciid%3A1
Iemand ervaringen met ebay verkopers en tmobile usa bundel die erop zit?
Iemand ervaringen met ebay verkopers en tmobile usa bundel die erop zit?
Thanks voor de tip.Mozart schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:13:
[...]
Ik heb afgelopen twee weken een Sim van www.arielimobile.com gebruikt welke ook in Canada werkt. Dat is dan een Sim van $58 op het AT&T netwerk. Sim werkt prima in de USA en Canada. In eerste instantie had ik hem in een mifi van ZTE zitten en dat werkte ook prima alleen bij het overgaan naar Canada was dat niet meer zo. Sim in de telefoon gedaan en dat werkte wel. De mifi kreeg ik niet meer aan de praat en dat vond de rest van het reisgezelschap niet leuk. Mijn plan was om dan maar de hotspotfunctie van mijn iPhone aan te zetten alleen is het blijkbaar mogelijk om die optie via de Sim of via het AT&T netwerk uit te zetten
Het werkt dus goed alleen niet altijd in een mifi. Deze zomer ga ik weer en dan koop ik drie kaartjes om van het gezeur af te zijn
Zit op de site te lezen, dan zou ik denk voor een van de volgende kaarten moeten gaan ivm hotspot functie.
https://www.arielimobile.com/atttxgb
http://www.arielimobile.com/smtxgb
Ik kocht een T-mobile SIM via Ebay, zoals ergens eerder in dit topic door iemand is voorgesteld. Onbeperkt data en onbeperkt bellen in de US en beperkt (maar is me niet duidelijk hoeveel precies) bellen naar het buitenland waaronder Nederland. Dat was een interessante ervaring. De envelop met SIMs was niet bij ons hotel aangekomen/niet te vinden bij aankomst. Verkoper wilde best nieuwe opsturen, maar dat zou dan dagen duren. Ik stelde voor om dan maar zelf naar de T-mobile shop te gaan en twee lege SIMs te regelen. Zo gezegd zo gedaan, niet verteld dat ik de bundel via Ebay heb gekocht uiteraard. Kreeg gratis twee kaartjes mee.petjekel schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:37:
[...]
Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk hebt gekozen.
Ik heb mijn hele reis verrassend goed bereik gehad op het T-mobile netwerk. Zelfs in de afgelegen gebieden waar ik per trein doorheen ging vaak nog wel LTE en soms 4G en een enkele keer 3G op telefoon (zie wel hieronder!).
Volgens de voorwaarden was de snelheid beperkt tot 3G in een MiFi of met de tetheringfunctie van telefoon. Helaas houdt T-mobile er een wat andere definitie opp na dan de rest van de wereld en is 3G eigenlijk GPRS. De snelheid is dan ook waardeloos en niet echt bruikbaar via een hotspot. 4G is ons 3G en LTE is ons 4G. Gelukkig laptop nauwelijks nodig gehad, maar volgende keer ga ik toch een optie zoeken die ook dan betere snelheden biedt. Als je een T-mobile SIM kunt krijgen die dat wel heeft tegen leuke prijs zou ik het echt aanraden. Helaas kun je enkel T-mobile abo's of maandkaarten kopen als je een inwoner van de US bent.
Ik ben ook benieuwd op welke optie jij uitkomt. Als je van iemand een Nederlandse T-mobile SIM kunt lenen is dat ook nog een mogelijkheid, die zou je voor ene maand naar het US unlimited abo kunnen upgraden.
Was je mifi wel geschikt voor de Amerikaanse frequenties? Als je een mifi uit Europa meenemen kom je niet verder dan de 3G frequenties namelijk. Zelf heb ik via AliExpress een gebruikte t-mobile mifi gekocht die wel de ondersteuning heeft.Bram D schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:10:
[...]
Ik kocht een T-mobile SIM via Ebay, zoals ergens eerder in dit topic door iemand is voorgesteld. Onbeperkt data en onbeperkt bellen in de US en beperkt (maar is me niet duidelijk hoeveel precies) bellen naar het buitenland waaronder Nederland. Dat was een interessante ervaring. De envelop met SIMs was niet bij ons hotel aangekomen/niet te vinden bij aankomst. Verkoper wilde best nieuwe opsturen, maar dat zou dan dagen duren. Ik stelde voor om dan maar zelf naar de T-mobile shop te gaan en twee lege SIMs te regelen. Zo gezegd zo gedaan, niet verteld dat ik de bundel via Ebay heb gekocht uiteraard. Kreeg gratis twee kaartjes mee.
Ik heb mijn hele reis verrassend goed bereik gehad op het T-mobile netwerk. Zelfs in de afgelegen gebieden waar ik per trein doorheen ging vaak nog wel LTE en soms 4G en een enkele keer 3G op telefoon (zie wel hieronder!).
Volgens de voorwaarden was de snelheid beperkt tot 3G in een MiFi of met de tetheringfunctie van telefoon. Helaas houdt T-mobile er een wat andere definitie opp na dan de rest van de wereld en is 3G eigenlijk GPRS. De snelheid is dan ook waardeloos en niet echt bruikbaar via een hotspot. 4G is ons 3G en LTE is ons 4G. Gelukkig laptop nauwelijks nodig gehad, maar volgende keer ga ik toch een optie zoeken die ook dan betere snelheden biedt. Als je een T-mobile SIM kunt krijgen die dat wel heeft tegen leuke prijs zou ik het echt aanraden. Helaas kun je enkel T-mobile abo's of maandkaarten kopen als je een inwoner van de US bent.
Ik ben ook benieuwd op welke optie jij uitkomt. Als je van iemand een Nederlandse T-mobile SIM kunt lenen is dat ook nog een mogelijkheid, die zou je voor ene maand naar het US unlimited abo kunnen upgraden.
Goed punt. Ik had een AT&T MiFI (weet niet meer precies welke, maar een rebranded ZTE) en die unlocked via een unlockcode. Blijkbaar is het gebruik van zo'n ding makkelijk te detecteren, net als de hotspotfunctie van je telefoon.Mozart schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:21:
[...]
Was je mifi wel geschikt voor de Amerikaanse frequenties? Als je een mifi uit Europa meenemen kom je niet verder dan de 3G frequenties namelijk. Zelf heb ik via AliExpress een gebruikte t-mobile mifi gekocht die wel de ondersteuning heeft.
Ik heb de voorwaarden gevonden, En het klopt dat 3g volgens tmobile usa link https://support.t-mobile.com/thread/145340Volgens de voorwaarden was de snelheid beperkt tot 3G in een MiFi of met de tetheringfunctie van telefoon. Helaas houdt T-mobile er een wat andere definitie opp na dan de rest van de wereld en is 3G eigenlijk GPRS. De snelheid is dan ook waardeloos en niet echt bruikbaar via een hotspot. 4G is ons 3G en LTE is ons 4G. Gelukkig laptop nauwelijks nodig gehad, maar volgende keer ga ik toch een optie zoeken die ook dan betere snelheden biedt. Als je een T-mobile SIM kunt krijgen die dat wel heeft tegen leuke prijs zou ik het echt aanraden. Helaas kun je enkel T-mobile abo's of maandkaarten kopen als je een inwoner van de US bent.
Now, the question is, how fast is the 3G tethering? I've been looking and looking, but can't find anything that actually says, it is xxx kbps. I've seen non TMobile sites claim it's at 512 kbps and others that say 128 kbps. I've seen on T-Mobile's site that wearables are maxed at 512 kbps and tethering in foreign countries is maxed at 128 kbps, but tethering is just "3G". I can determine if the speeds will be an issue using rate limiters on my firewall, so I just need to know T-Mobile's theoretical 3G speed. Is it 512 kbps or 128 kbps or something else? Outside of tower congestion and going over 50 GB and being throttled, what are the actual throughput speeds (taken in the best of conditions of course, such as near a tower and not where there isn't any coverage). Can someone provide a link on the T-Mobile site that says the speeds in numerical format? And can someone provide actual speed test results while tethering while using the ONE plan?
Ik heb een misschien oplossing gevonden daarop om dan voor een extra $15 upgrade te doen T-Mobile ONE Plus en dan heb je 20GB hotspot op LTE snelheid en daarna 600 kbs .
You can amp up the standard T-Mobile ONE experience by adding T-Mobile ONE Plus to your line for an additional cost. Add ONE Plus to all your talk & text lines and get a discount for your family (plan change to T-Mobile ONE w/ONE Plus Family or Business required).
Here's what you get with ONE Plus in addition to all your T-Mobile ONE benefits listed above:
20GB of 4G LTE mobile hotspot in the US
Unlimited 3G mobile hotspot after 20GB (up to 600 kbps)
Unlimited HD streaming while in the US (requires activation)
Unlimited data at 2x speeds in 210+ destinations abroad (up to 256 kbps)
Unlimited Gogo in-flight Wi-Fi - on Gogo®-enabled flights to, from, or within the U.S.
Voicemail to Text - Read voicemails on the go
Name ID - Identify calls from unknown numbers
[ Voor 66% gewijzigd door saharoen op 04-05-2019 21:09 ]
Ik wil voor de zomervakantie graag een unlimited Europa data abonnement?
Is dat überhaupt ergens (In europa?) verkrijgbaar?
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Ik denk niet dat dit er is. Roaming kost de providers een hoop geld, dus gebruiken ze graag de limieten die de EU aan roaming gegeven heeft. Ik weet de regels niet precies (google is your friendJe Moeder schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:53:
Ik wil voor de zomervakantie graag een unlimited Europa data abonnement?
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Red Pro Elite
75 GB data in de hele EU
Onbeperkt min/sms binnen de EU
Onbeperkt min/sms van NL naar EU
75 GB extra bij Data delen met collega's Microsoft Office 365 licentie Vervangend toestel service Toestel beheer en beveiliging Telefoon switch tijdens contract Zakelijk advies en service Extra data simkaart
€ 50 € 37 p/m
Looptijd 2 jaar
75 GB data in de hele EU
75 GB extra bij Data delen met collega's Microsoft Office 365 licentie Vervangend toestel service Toestel beheer en beveiliging Telefoon switch tijdens contract Zakelijk advies en service Extra data simkaart
€ 50 € 37 p/m
Looptijd 2 jaar
Dat is wel tof, kan je 2 jaar lang op vakantie!
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Maar wel zakelijk en ik denk dat @Je Moeder dat niet gaat nemen (of hij moet het zakelijk kunnen afsluiten).saharoen schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:40:
Red Pro Elite
75 GB data in de hele EU
€ 50 € 37 p/m
Looptijd 2 jaar
Als je Kpn thuis heb zou je voor 31 euro per maand 100gb bundel kunnen afsluiten die je in de EU kan gebruiken (of de 200gb maar daar betaal je 60 euro de maand voor).
Die bedragen zijn voor wat gemak geen probleem, een jaar of zelfs 2 jarig abonnement wel natuurlijk en dan toch nog een datalimiet.
Ik ga eens verder zoeken in ander landen.
Three lijkt iets te hebben maar of die data nu echt unlimited is in Europa is mij nog niet helemaal duidelijk.
Ik ga eens verder zoeken in ander landen.
Three lijkt iets te hebben maar of die data nu echt unlimited is in Europa is mij nog niet helemaal duidelijk.
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Kijk even naar de ervaringen met Three in het topic... staat mij iets bij dat die niet al te positief zijn (of het moet nu beter gaan)Je Moeder schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:07:
Wees voorbereid dat er in het weekend "onderhoud" is aan de systemen, ik kon zowel bij Personal op EZE airport als in BA zelf geen simkaart halen omdat het systeem eruit lag. Zelfde gold voor Movistar.coelho schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:22:
Vast vooruitlopend op de zomervakantie, zijn er mensen met persoonlijke ervaringen met een datasim in een MiFi in Argentinie (BA en Iguazu) en Brazilie (ook Iguazu, Bonito, Pantanal, Rio, Ilha Grande en Paraty)?
Uiteindelijk bij de lokale kiosk een simkaart gehaald en via de #nomi procedure via Twitter de sim geactiveerd toen het systeem weer werkte. 2GB per dag is bij Movistar 40 ARS (<1 euro), 4G aanwezig in grote steden. In Iguazu niet, maar 3G werkt nog behoorlijk.
Was dat deze AT&T kaart? Ik ga deze zomer naar Canada, en als je daar onbeperkt 4G mee krijgt op AT&T lijkt het me een nobrainer? Ga van Vancouver naar de Rockies en terug, dus lijkt me qua coverage (behalve buitengebieden) ook niet echt een probleem?Mozart schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:13:
[...]
Ik heb afgelopen twee weken een Sim van www.arielimobile.com gebruikt welke ook in Canada werkt. Dat is dan een Sim van $58 op het AT&T netwerk. Sim werkt prima in de USA en Canada. In eerste instantie had ik hem in een mifi van ZTE zitten en dat werkte ook prima alleen bij het overgaan naar Canada was dat niet meer zo. Sim in de telefoon gedaan en dat werkte wel. De mifi kreeg ik niet meer aan de praat en dat vond de rest van het reisgezelschap niet leuk. Mijn plan was om dan maar de hotspotfunctie van mijn iPhone aan te zetten alleen is het blijkbaar mogelijk om die optie via de Sim of via het AT&T netwerk uit te zetten
Andere opties die ik zag was via Ebay deze T-Mobile kaart, maar dan heb je maar 5GB 4G... Blijft voor Canada toch lastig om iets goeds te vinden...
Dat is de kaart inderdaad...CarpeVentum schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:43:
[...]
Was dat deze AT&T kaart? Ik ga deze zomer naar Canada, en als je daar onbeperkt 4G mee krijgt op AT&T lijkt het me een nobrainer? Ga van Vancouver naar de Rockies en terug, dus lijkt me qua coverage (behalve buitengebieden) ook niet echt een probleem?
Andere opties die ik zag was via Ebay deze T-Mobile kaart, maar dan heb je maar 5GB 4G... Blijft voor Canada toch lastig om iets goeds te vinden...
Hallo,
Weet iemand of Free uit Frankrijk gebruikt kan worden met een Mifi apparaat ?
Wil namelijk deze gaan gebruiken.
Dat werkt zonder problemen.Egajs66 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:42:
Hallo,
Deze zomer ga ik met 4 personen in totaal naar de VS. Daar blijven we voor een maand (west-coast trip). Nu zitten we alleen alvast te kijken hoe het zit met de buitenlandbundels. Het volgende advies heb ik al gekregen van iemand die ik ken die in de VS woont:
- Sprint en Verizon werken niet of nauwelijks met Nederlandse telefoons vanwege banden. Als je ergens geen 4G kan krijgen, kan je ook geen 2 of 3G ontvangen.
- AT&T heeft een betere service
[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 10-06-2019 15:57 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
@Anonymoussaurus Verder wel even de laatste pagina’s hier doorgenomen? VS is veelvuldig besproken.
Lekker!
Even zoeken in dit topic levert voldoende info op maar voor de volledigheid, ik heb goeie ervaring met deze club: https://www.arielimobile.com/attxgbAnonymoussaurus schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:57:
Deze zomer ga ik met 4 personen in totaal naar de VS. Daar blijven we voor een maand (west-coast trip). Nu zitten we alleen alvast te kijken hoe het zit met de buitenlandbundels. Het volgende advies heb ik al gekregen van iemand die ik ken die in de VS woont:Zij gaf mij ook de volgende links als tip:Heeft iemand hier nog aanvullingen/andere tips voor? Alvast bedankt.
- Sprint en Verizon werken niet of nauwelijks met Nederlandse telefoons vanwege banden. Als je ergens geen 4G kan krijgen, kan je ook geen 2 of 3G ontvangen.
- AT&T heeft een betere service
Ik heb in april 1 kaart gehad van ze en in augustus koop ik er 3. Check de specs van je telefoon of je 4G in de usa kunt gebruiken.
Napsju schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:03:
@Anonymoussaurus Verder wel even de laatste pagina’s hier doorgenomen? VS is veelvuldig besproken.
Ja klopt ik zag het. Weet alleen niet of er in zo'n maand nog 'veel' kan veranderen. Bedankt! Ik ga het even bekijken.Mozart schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:03:
[...]
Even zoeken in dit topic levert voldoende info op maar voor de volledigheid, ik heb goeie ervaring met deze club: https://www.arielimobile.com/attxgb
Ik heb in april 1 kaart gehad van ze en in augustus koop ik er 3. Check de specs van je telefoon of je 4G in de usa kunt gebruiken.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Heb je de kaart ook in Canada gebruikt? Wel fijn dat Canada er ook bij zit, aangezien ik precies op de grens mijn vakantie plan!Mozart schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:03:
[...]
Even zoeken in dit topic levert voldoende info op maar voor de volledigheid, ik heb goeie ervaring met deze club: https://www.arielimobile.com/attxgb
Ik zie alleen wel vaak (altijd) dat hotspot en tethering niet mogen met deze oplossingen.Mozart schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:03:
[...]
Ik kan niet helemaal vinden in dit topic of je het wel kunt doen(maar ergens rekening mee moet houden) of dat daar gewoon andere datakaarten voor zijn?
Dat zal waarschijnlijk wel, maar welke aanbieder en of deal is hoer dan het beste voor?
En toevallig vind ik dus van niet! :-)
Ja, ook in Canada gebruikt en daar deed hij het ookSkamn schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:03:
[...]
Heb je de kaart ook in Canada gebruikt? Wel fijn dat Canada er ook bij zit, aangezien ik precies op de grens mijn vakantie plan!
Tethering heeft bij mij gewerkt maar op een gegeven moment was dat afgelopen en kreeg ik het niet meer werkend. Daarom nu maar 3 simkaarten.Multispeed schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:08:
[...]
Ik zie alleen wel vaak (altijd) dat hotspot en tethering niet mogen met deze oplossingen.
Ik kan niet helemaal vinden in dit topic of je het wel kunt doen(maar ergens rekening mee moet houden) of dat daar gewoon andere datakaarten voor zijn?
Dat zal waarschijnlijk wel, maar welke aanbieder en of deal is hoer dan het beste voor?
Werkte de tethering niet meer omdat de limiet bereikt was ? En heb jij een mobiel gebruikt of mifi router?Mozart schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:19:
[...]
Ja, ook in Canada gebruikt en daar deed hij het ook![]()
[...]
Tethering heeft bij mij gewerkt maar op een gegeven moment was dat afgelopen en kreeg ik het niet meer werkend. Daarom nu maar 3 simkaarten.
De kaart die ik had ondersteund officieel geen tethering. Ik had hem in een mifi router en stopte op een gegeven moment. Daarna in mijn iPhone xs gezet met het plan om daar een hotspot mee op te zetten blijkbaar kan de simprovider die optie uitzetten want de optie was niet meer aanwezig in de config van de iPhone.Multispeed schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:32:
[...]
Werkte de tethering niet meer omdat de limiet bereikt was ? En heb jij een mobiel gebruikt of mifi router?
Duidelijk dat wordt dus sowieso de card met tethering. Ik heb ze een mail gestuurd wat er gebeurt na de tethering. Zal ook eens ervaringen op zoeken betreft arieli.Mozart schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:58:
[...]
De kaart die ik had ondersteund officieel geen tethering. Ik had hem in een mifi router en stopte op een gegeven moment. Daarna in mijn iPhone xs gezet met het plan om daar een hotspot mee op te zetten blijkbaar kan de simprovider die optie uitzetten want de optie was niet meer aanwezig in de config van de iPhone.
Ik kreeg vandaag antwoord van arieli, wellicht interessant voor jou ook?Mozart schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:58:
[...]
De kaart die ik had ondersteund officieel geen tethering. Ik had hem in een mifi router en stopte op een gegeven moment. Daarna in mijn iPhone xs gezet met het plan om daar een hotspot mee op te zetten blijkbaar kan de simprovider die optie uitzetten want de optie was niet meer aanwezig in de config van de iPhone.
Thank you for submitting the question. Once you hit the 10GB tethering limit, it will stop working and you can add another 10GB for $15. You can purchase the Unlimited data + Tethering sim card @ www.arielimobile.com/smtxgb
Regards,
Team Arieli Mobile
Ik had dus een andere kaart (https://www.arielimobile.com/attxgb) en daar staat in de voorwaarden:Multispeed schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:06:
[...]
Ik kreeg vandaag antwoord van arieli, wellicht interessant voor jou ook?
[...]
- NO Hotspot or tethering allowed
Toch heeft het gewerkt... voor een poosje...
Aangezien ik dit jaar ook op vakantie ga naar Frankrijk.
Welke MIFI gebruik je ?
Is het niet eenvoudiger de sim in een 4G toestel te plaatsen en deze als hotspot aan te zetten ?
Ik ga dit jaar ook naar Frankrijk en een weekje Spanje, dus daarvoor een Mifi aangeschaft. De Free.fr 100GB bundel voor €30 totaal lijkt me erg geschikt voor de 2,5 week vakantie in beide landen, lijkt me voldoende.
Ik zie alleen geen optie om de sim hierheen te bestellen, zo te zien alleen in Frankrijk te koop bij een automaat/ krantenshop, of zie ik het verkeerd?
Ik zie alleen geen optie om de sim hierheen te bestellen, zo te zien alleen in Frankrijk te koop bij een automaat/ krantenshop, of zie ik het verkeerd?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
dat zie je goed, het bestelproces bij de automaat is erg simpeljanvanduschoten schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:46:
Ik ga dit jaar ook naar Frankrijk en een weekje Spanje, dus daarvoor een Mifi aangeschaft. De Free.fr 100GB bundel voor €30 totaal lijkt me erg geschikt voor de 2,5 week vakantie in beide landen, lijkt me voldoende.
ook als niet frans lezende? bedoel is de automaat ook in het engels te lezen?stijnec1 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:01:
[...]
dat zie je goed, het bestelproces bij de automaat is erg simpel
Ik ben voornemens later dit jaar 2 weken naar Rusland (Moskou, St Petersburg en het gebied ertussen (de Golden Circle)) te bezoeken.
Ik heb in dit topic even gezocht en weet inmiddels welke 2 providers ik het beste zou kunnen kiezen voor een prepaid kaart (Megafone of MTC, hoewel Megafone vlgs mij (vanwege het gebied buiten Moskou mogelijk beter zou zijn?)).
Weet iemand of een Huawei E5377 (icm een Iphone Xs en een iPad) daar gewoon goed werkt qua frequenties waarop de providers daar werken? Las net toevallig een andere posting van iemand die naar Azië ging en daar zijn mifi niet kon gebruiken ivm andere bandfreq's die ze gebruiken.
Ik heb in dit topic even gezocht en weet inmiddels welke 2 providers ik het beste zou kunnen kiezen voor een prepaid kaart (Megafone of MTC, hoewel Megafone vlgs mij (vanwege het gebied buiten Moskou mogelijk beter zou zijn?)).
Weet iemand of een Huawei E5377 (icm een Iphone Xs en een iPad) daar gewoon goed werkt qua frequenties waarop de providers daar werken? Las net toevallig een andere posting van iemand die naar Azië ging en daar zijn mifi niet kon gebruiken ivm andere bandfreq's die ze gebruiken.
Op https://willmyphonework.net/ zou je in principe van de Huawei E5377 kunnen kijken of deze werkt bij de verschillende providers.Tallguy schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:57:
Ik ben voornemens later dit jaar 2 weken naar Rusland (Moskou, St Petersburg en het gebied ertussen (de Golden Circle)) te bezoeken.
alleen in het Frans bij mijn wetenRubke schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:41:
[...]
ook als niet frans lezende? bedoel is de automaat ook in het engels te lezen?
op deze pagina (ook in het Frans) vind je meer info, kun je makkelijk vertalen met google translate https://mobile.free.fr/assistance/692.html
let wel goed op of de dekking van Free goed is op je vakantieadres, de dekking is namelijk niet overal even goed! hier de franse versie van 4gmasten.nl https://www.antennesmobil...&orange=0&bouygues=0&show
Merci! Zo te zien op die site moet het gaan werkenJ0kerNL schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:29:
[...]
Op https://willmyphonework.net/ zou je in principe van de Huawei E5377 kunnen kijken of deze werkt bij de verschillende providers.

Hmmmm.... Nu heb.ik Vodafone Together op 4x en sim, is 80gb.... totaal.... Maar Free lijkt mij ook wel handig voor er bij. Zitten er nog addertjes bij of is het volledig prepaid?stijnec1 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:01:
[...]
dat zie je goed, het bestelproces bij de automaat is erg simpel
Cogitationis poenam nemo patitur
Volledig prepaid en verloopt na 1 maand.
Mocht er nog iemand in Montenegro (prachtig land, aanrader) op zoek zijn naar mobiel internet (valt buiten EU roaming helaas) dan kun je kijken naar de toeristen opties die Telenor aanbied:
10GB - 5 dagen - €5
100GB - 10 dagen - €10
100GB - 30 dagen - €15
Zelf niet gebruikt maar werd langs de weg e.d. veel reclame voor getoond.
Telekom (T-Mobile?) heeft voor toeristen 10 dagen onbeperkt 4G voor €9,90.
10GB - 5 dagen - €5
100GB - 10 dagen - €10
100GB - 30 dagen - €15
Zelf niet gebruikt maar werd langs de weg e.d. veel reclame voor getoond.
Telekom (T-Mobile?) heeft voor toeristen 10 dagen onbeperkt 4G voor €9,90.
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 18-06-2019 21:51 ]
Zijn deze simkaarten van Free met 100 gb ook online te verkrijgen ?
Mijn vakantielocatie heeft geen digitale kiosk in de buurt (Bourg d’oisans)
Edit: vraag is al gesteld zie ik.
Iemand ervaring met een kiosk onderweg naar de alpen ?
[ Voor 13% gewijzigd door Noppesnada op 21-06-2019 15:15 ]
De kaarten zijn gekoppeld aan je credit card en daarom niet via ebay te krijgen. Wel via free online maar dan moet je wel een adres hebben in Frankrijk. Tenzij je met de parachute gedropt wordt kun je wel ergens halen bijvoorbeeld hier: Mag press, AVENUE DE LA REPUBLIQUE 38320 BRESSON.Noppesnada schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:55:
[...]
Als je Frans kan heb je in 5 minuten een simkaart gekocht.
coelho schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:22:
We gaan al over een paar weken en de Engelstalige Wiki Data Sim website refereert nog aan gegevens en ervaringen uit 2012 en 2015. Daarom nogmaals de vraag of er Tweakers zijn die iets meer info kunnen geven over een goede datasim voor mijn mifi in Argentinie en Brazilie.Rub147 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:49:
[...]
Wees voorbereid dat er in het weekend "onderhoud" is aan de systemen, ik kon zowel bij Personal op EZE airport als in BA zelf geen simkaart halen omdat het systeem eruit lag. Zelfde gold voor Movistar.
Uiteindelijk bij de lokale kiosk een simkaart gehaald en via de #nomi procedure via Twitter de sim geactiveerd toen het systeem weer werkte. 2GB per dag is bij Movistar 40 ARS (<1 euro), 4G aanwezig in grote steden. In Iguazu niet, maar 3G werkt nog behoorlijk.
Rub147 heeft al zijn ervaring gedeeld mbt Argentinie, waarvoor dank.
Wat me tot nu toe opvalt is dat er relatief kleine pakketten aangeboden worden. In Azië kocht ik voor minder dan een tientje direct 10-15GB, nu lees ik vooral over pakketjes van 2-3GB en top up mogelijkheden. Het liefst ben ik zo min mogelijk met het verkrijgen en behouden van connectie bezig
Dat is redelijk standaard in Zuid-Amerika. In Venezuela was het maximum 3GB, in Colombia is 2GB vaak het grootste pakket (prepaid). Op dat gebied lopen ze daar best achter.coelho schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 23:06:
Wat me tot nu toe opvalt is dat er relatief kleine pakketten aangeboden worden. In Azië kocht ik voor minder dan een tientje direct 10-15GB, nu lees ik vooral over pakketjes van 2-3GB en top up mogelijkheden. Het liefst ben ik zo min mogelijk met het verkrijgen en behouden van connectie bezig
Laten we een parachute maar niet doen....knakworst schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:00:
[...]
De kaarten zijn gekoppeld aan je credit card en daarom niet via ebay te krijgen. Wel via free online maar dan moet je wel een adres hebben in Frankrijk. Tenzij je met de parachute gedropt wordt kun je wel ergens halen bijvoorbeeld hier: Mag press, AVENUE DE LA REPUBLIQUE 38320 BRESSON.
Als je Frans kan heb je in 5 minuten een simkaart gekocht.
Dank je voor de info.
Ik ga vaak naar Frankrijk op vakantie en haal tijdens de reis naar Frankrijk al een Free Mobile simkaartNoppesnada schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:55:
[...]
Kan nog steeds bar weinig Frans, ja, dieptriest, maar de terminal wijst zicht vanzelf en op het eind moet je een frans adres invoeren maar daar vul ik een willekeurig Frans adres in
Hier http://mobile.free.fr/couverture/borne_interactive.html kan je er een uitzoeken die op je route ligt
kun je daar ook mee roamen in spanje ?superlion schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:30:
[...]
Ik ga vaak naar Frankrijk op vakantie en haal tijdens de reis naar Frankrijk al een Free Mobile simkaart
Kan nog steeds bar weinig Frans, ja, dieptriest, maar de terminal wijst zicht vanzelf en op het eind moet je een frans adres invoeren maar daar vul ik een willekeurig Frans adres in![]()
Hier http://mobile.free.fr/couverture/borne_interactive.html kan je er een uitzoeken die op je route ligt
Met Free kan je roamen ja (net als met je Nederlandse sim kaart uiteraard), je zal wel in je 4G router roaming aan moeten zetten want dat staat standaard altijd uit.
Ik ga volgende week naar Frankrijk en we hebben op onze camping geen WIFI bij het huisje. Begrijp ik goed dat als ik bij een Free kiosk een simkaart koop voor 30 euro dat ik dan 100 GIG heb? en dat ik deze simkaart in mijn telefoon kan doen, en vervolgens de telefoon kan delen met mijn laptop?
Dat klopt precies en hier http://mobile.fr/couverture/ kan kijken of er goede 4g/3g verbinding isabe26 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:49:
Ik ga volgende week naar Frankrijk en we hebben op onze camping geen WIFI bij het huisje. Begrijp ik goed dat als ik bij een Free kiosk een simkaart koop voor 30 euro dat ik dan 100 GIG heb? en dat ik deze simkaart in mijn telefoon kan doen, en vervolgens de telefoon kan delen met mijn laptop?
(ik kreeg het 4G kaartje trouwens niet werkend met chrome maar wel met IE)
[ Voor 6% gewijzigd door superlion op 09-07-2019 19:40 ]
Super dank je wel, ik gebruik IE en Firefox.superlion schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:37:
[...]
Dat klopt precies en hier http://mobile.fr/couverture/ kan kijken of er goede 4g/3g verbinding is
(ik kreeg het 4G kaartje trouwens niet werkend met chrome maar wel met IE)
Frankrijk ziet er wel aardig dekkend uit, komt hopelijk goed.
Je hoeft niet noodzakelijk een Frans kaartje te kopen natuurlijk, sinds vorig jaar kan je gewoon data roaming doen op je Nederlandse abonnement binnen de hele EU.
Nee oke maar ik heb in Nederland maar 2 GIG, dan is 30 euro voor 100 GIG niet veel.Dreamvoid schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:26:
Je hoeft niet noodzakelijk een Frans kaartje te kopen natuurlijk, sinds vorig jaar kan je gewoon data roaming doen op je Nederlandse abonnement binnen de hele EU.
avonds wat tv kijken in je huisje, twee kids mee die wel eens op een tablet willen en dan natuurlijk de ouders die af en toe wat internetten.
Mijn 2 GIG is dan zo weg.
Nog wel een vraag, kan je bij de sim van Free ook ergens je verbruik bijhouden of word het een verassing als het op is?
ik heb ook nog twee vraagjes over free.fr
1. kan je bij de automaat ook ergens verkeerd klikken en ipv prepaid een abbo kiezen (hoop het niet)?
2. als ik volgende jaar de simkaart wil hergebruiken in frankrijk, kan ik deze dan via internet opladen? of toch bij de automaat nieuwe sim?
gr Rob
1. kan je bij de automaat ook ergens verkeerd klikken en ipv prepaid een abbo kiezen (hoop het niet)?
2. als ik volgende jaar de simkaart wil hergebruiken in frankrijk, kan ik deze dan via internet opladen? of toch bij de automaat nieuwe sim?
gr Rob
Verbruik kan je bijhouden via mobile.free.fr.
Ja, je kan een verkeerde keuze maken, maar ook dan kan je online je abbo deactiveren. Eens gedeactiveerd is de Sim niet meer opnieuw te activeren.
Ja, je kan een verkeerde keuze maken, maar ook dan kan je online je abbo deactiveren. Eens gedeactiveerd is de Sim niet meer opnieuw te activeren.
Zal denk ik nog wel een gok worden om de juiste te kiezen al denk ik dat het zich zelf wel wijst.
Ik vind helaas niet op de website van Free waar ik het verbruik kan bijhouden, weet iemand de link naar de juiste pagina. En moet je dan inloggen of een account aanmaken?
Ik vind helaas niet op de website van Free waar ik het verbruik kan bijhouden, weet iemand de link naar de juiste pagina. En moet je dan inloggen of een account aanmaken?
[ Voor 194% gewijzigd door abe26 op 11-07-2019 10:27 ]
welke keuze moet je waar maken (zoals vele andere is mijn frans niet zo heel best)RadioAir schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 06:32:
Verbruik kan je bijhouden via mobile.free.fr.
Ik stel voor dat je gewoon Google Translate erbij houdt, maar ik zou kijken naar de termen Sans engagement, 1 mois, 30 EUR. En misschien nog even een crash course Frans op Duolingo doen, wel zo handig als je een paar woorden spreekt in het land waar je op vakantie gaat ;-)
Zojuist in Frankrijk een Free simkaart met 1 maand (abonnement uit een Free automaat gehaald voor €19.99 (Forfait Free) + €10 voor de SIM. De automaat was alleen in het frans, maar het bestel proces was niet zo ingewikkeld.
Wat een snelheid zeg! Zoveel beter dan camping WiFi.
De 25GB roaming buiten Frankrijk klinkt te mooi om waar te zijn? Hier iemand al ervaring mee?
De 25GB roaming buiten Frankrijk klinkt te mooi om waar te zijn? Hier iemand al ervaring mee?
Heb je die in een Mifi zitten of gewoon een 4G toestel ?Dinah schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:08:
Zojuist in Frankrijk een Free simkaart met 1 maand (abonnement uit een Free automaat gehaald voor €19.99 (Forfait Free) + €10 voor de SIM. De automaat was alleen in het frans, maar het bestel proces was niet zo ingewikkeld.
Gewoon in een 4G dual SIM toestelNoppesnada schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:26:
[...]
Heb je die in een Mifi zitten of gewoon een 4G toestel ?
Ik heb al ruim een jaar een Free sim met een Nederlandse prepaid, werkt prima. Ook handig dat je in landen als Israel en Zuid-Afrika gewoon 25 GB hebt.Dinah schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:08:
Maar dan laat jij je abonnement a €19.99/maand gewoon doorlopen? Zeker de moeite waard als je veel in een van onderstaande landen bent.knakworst schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:47:
[...]
Ik heb al ruim een jaar een Free sim met een Nederlandse prepaid, werkt prima. Ook handig dat je in landen als Israel en Zuid-Afrika gewoon 25 GB hebt.
Moet je een minimale tijd in het thuisland (Frankrijk) zijn?
25GB gelding in Europa,
DOM, Zwitserland, Guernsey, Jersey, Isle of Man, VS, Canada, Mexico, Argentinië, Brazilië, Algerije, Tunesië, Israël, Turkije, Argentinië, Zuid-Afrika, Australië, Nieuw-Zeeland, India, Maleisië , Thailand, Rusland, Oekraïne, Servië, Montenegro, Wit-Rusland, Macedonië, Armenië, Georgië, Kazachstan, Pakistan, Oezbekistan, China
In theorie moet je regelmatig in Frankrijk zijn, maar daar wordt volgens mij niet op gecontroleerd. Ik ben wel regelmatig in Frankrijk, vrijwel iedere twee weken.
Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.