Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:33
@duvekot Dus Du en Etisalat zijn dus de enigste providers. Heb niet veel data nodig (paar GB) de rest gaat op wifi. Ik heb wel data nodig o.a. voor navigeren met Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:26
Rick13 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:29:
@duvekot Dus Du en Etisalat zijn dus de enigste providers. Heb niet veel data nodig (paar GB) de rest gaat op wifi. Ik heb wel data nodig o.a. voor navigeren met Google Maps.
Idd .. dus je kan gewoon even op hun sites kijken ...of ter plekke op de aankomst terminal de twee vergelijken .. en direct aanschaffen (met een kopietje van je passport)

Volgens mij kan tegenwoordig ook eSIM ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:14
Rick13 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:29:
De SIM kaarten voor Dubai zijn best prijzig vind ik:
https://www.allesoverdubai.info/toeristen-sim-kaart-dubai/

Dus ter overweging, waar zit je met je abonnement, wat zou een databundel aldaar kosten via je eigen provider? Misschien wel iets duurder dan lokaal via een visume gerelateerde kaart, maar ook makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Ja, zeker. Ik heb een blik geworpen en de prijzen vallen tegen.
Is dat ook een optie? Ik heb nu een abbo bij Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Rick13 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:39:
Ja, zeker. Ik heb een blik geworpen en de prijzen vallen tegen.
Is dat ook een optie? Ik heb nu een abbo bij Simpel.
Simpel heeft geen "buiten Europa" bundels ... Dus dat is ook geen optie.

https://www.simpel.nl/klantenservice/vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:02
Ik ben toevallig ook aan het kijken voor dubai en ik neem denk ik deze esim
https://www.airhubapp.com/esim-detail/UAE-10GB-30Days

want de unlimited zijn flink duurder voor de 10 dagen daar en gecapped op 2gb per dag.

[ Voor 25% gewijzigd door saharoen op 03-04-2025 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
duvekot schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:27:
[...]

Simpel heeft geen "buiten Europa" bundels ... Dus dat is ook geen optie.

https://www.simpel.nl/klantenservice/vakantie
Klopt, dat is inderdaad geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
@saharoen Bedankt, ga er waarschijnlijk ook voor (jammer dat er geen goedkopere alternatieven zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:47
@Rick13
Ik kijk altijd bij TravelTom. Hij reist de hele wereld over en heeft een blog over Simkaarten.

Dubai :
https://www.traveltomtom....-sim-card-sharjah-airport

Wij hebben simkaarten van DU gebruikt.
Succes.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Bedankt, zal het artikel is op mijn gemak doorlezen.
Ik heb van iemand de tip Airalo gekregen.
Toevallig zie ik dit ook in jouw artikel staan.
Onderstaande optie ga ik waarschijnlijk voor (goedkoper krijg je het denk niet)
https://www.airalo.com/nl...im/burj-mobile-30days-5gb

Jammer dan de tel van mijn vriendin (Samsung A52S geen esim ondersteuning heeft) Dus het wordt daar een simkaartje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:27

knakworst

Get more sats!

Rick13 schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:55:
Bedankt, zal het artikel is op mijn gemak doorlezen.
Ik heb van iemand de tip Airalo gekregen.
Toevallig zie ik dit ook in jouw artikel staan.
Onderstaande optie ga ik waarschijnlijk voor (goedkoper krijg je het denk niet)
https://www.airalo.com/nl...im/burj-mobile-30days-5gb

Jammer dan de tel van mijn vriendin (Samsung A52S geen esim ondersteuning heeft) Dus het wordt daar een simkaartje kopen.
Ik kijk altijd op esimdb. Hier is UAE: https://esimdb.com/uae
5 gig direct bij burh als je aan 10 dagen genoeg hebt.
Dertig dagen Burj is er ook voor $9.99
https://esimdb.com/uae/monty-esim

Ook voor dertig dagen zijn er zeker nog wel goedkopere beschikbaar. Zoals globalesim:
https://globalesim.app/product/uae/

Dan heb je 10 gig voor hetzelfde bedrag.

[ Voor 4% gewijzigd door knakworst op 07-04-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Bedankt, dat is inderdaad nog goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:57
5ber lijkt (tijdelijk?) out of business, website nog wel online maar niks meer te koop. Vermoedelijk een juridisch conflict over de intellectual property rights. Deze week nog mijn laatste slot gebruikt voor een e-sim voor Thailand, maar kan niet meer bijkopen. Jammer. Denk dat ik 9esim ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:07
Rick13 schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:12:
Bedankt, dat is inderdaad nog goedkoper!
Holafly is ook goedkoop. Geen idee hoelang je gaat, maar 5 dagen Unlimited is €18,90.

https://esim.holafly.com/esim-arab-emirates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Bedankt, ik ben er 7 dagen. Ik zal straks is kijken of je dit ook voor een week kan afsluiten.
Of weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Rick13 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:17:
Bedankt, ik ben er 7 dagen. Ik zal straks is kijken of je dit ook voor een week kan afsluiten.
Of weet iemand dit?
Even op de website klikken, 7 dagen kost 26,90.

Holafly zou ik zelf niet nemen vanwege hun ontransparante 'unlimited' verhaal en al die influencers die holafly lopen te pushen.

https://www.reddit.com/r/...mited_as_they_advertised/

10 gig voor 10 dollar lijkt me dan beter tenzij je echt meer data nodig hebt, maar dan is het de vraag tot wanneer je "echte" snelheid hebt... In verscheidene comments worden mensen na minder dan 1GB gethrottled. Keer 7 dagen heb je dan alsnog minder data dan wanneer je gewoon 10GB koopt terwijl je wel veel meer betaalt.

[ Voor 29% gewijzigd door knakworst op 15-04-2025 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47
Opmerking over esimdb: die site lijkt alleen affiliate links te bevatten.

Orange Travel lijkt inmiddels ook een goede optie, zeker in landen met een Orange-netwerk:
https://travel.orange.com...fers/united-arab-emirates

Zelf nog niet gebruikt, maar wel interessant! Vodafone heeft net zoiets, maar is veel minder aantrekkelijk:
https://travel.vodafone.com/

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:02
Ik ben terug uit de VAE. Tijdens mijn verblijf heb ik deze eSIM van Airalo gebruikt: Airalo - 10 dagen onbeperkt data op Etisalat netwerk.
Werkte prima: je krijgt 3 GB hoge snelheid per dag. Na die limiet zakt de snelheid naar 1 Mbps, maar dat was nog steeds goed genoeg voor navigatie en apps.

[ Voor 61% gewijzigd door saharoen op 13-05-2025 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehlo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-09 16:48
Hi allen,

Ik ga volgende week voor 3 weken naar Canada en heb ondertussen Airolo gevonden (welke ook door meerderen in dit topic als prima wordt beschreven) als mobiele provider. Ik zou echter liever niet mijn eigen telefoon de hele dag als mobiele hotspot gebruiken, en ben dus op zoek naar een Mifi router welke een E-Sim support. Heeft iemand hier een goeie tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:04
Ik weet dat de (moderne) Peplink routers dit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Tehlo schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:28:
Hi allen,

Ik ga volgende week voor 3 weken naar Canada en heb ondertussen Airolo gevonden (welke ook door meerderen in dit topic als prima wordt beschreven) als mobiele provider. Ik zou echter liever niet mijn eigen telefoon de hele dag als mobiele hotspot gebruiken, en ben dus op zoek naar een Mifi router welke een E-Sim support. Heeft iemand hier een goeie tip voor?
Je hebt tegenwoordig ook fysieke sim kaarten waar je eSIMs op kan bijladen ..
(Zelf nog niet gebruikt omdat het nog niet nodig was)

Bijvoorbeeld van GL.inet en esim.me 9esim ..
(Ik lees net boel negatieve recensies over esim.me)

Die werken wel met een app ..maar als je hem dus in je telefoon doet kan je hem daar programmeren .. maar zou die daarna wel gewoon in elke andere apparaat moeten kunnen werken als er maar een SIM in past (als ik de marketing praat goed begrepen heb)

[ Voor 3% gewijzigd door duvekot op 15-05-2025 12:43 . Reden: 9esim ipv esim ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehlo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-09 16:48
RadioAir schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:32:
Ik weet dat de (moderne) Peplink routers dit kunnen.
Zit er even naar te kijken, maar beetje overkill denk ik voor mijn use-case 3 weken vakantie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:38

mb1

Ik heb nu www.breezesim.com een paar keer gebruikt.
Werkt eenvoudig en betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 20:03
Hallo

hier ook een e-sim nodig voor 3 weken trip naar Amerika, maar dan wel met mobiel bellen en daarnaast data bundel (dus bellen niet via whatsapp etc), wil bereikbaar blijven onder alle omstandigheden voor het thuisfront.

Nu vind ik bij Odido een aantrekkelijk aanbod; 'Odido unlimited snelst'

Een sim only maandelijks opzegbaar (dat dus ook na de 3 weken trip meteen doen)
31 dagen heb je dan het volgende;
75gb internet EU,..,..VS
onbeperkt bellen naar NL en in VS.
vanuit Nederland bereikbaar op (ander tijdelijk) 06 nummer
ik kan bellen zonder extra kosten naar NL

we zitten daar veel in airbnb's met wifi, dus de hoeveelheid data is meer dan genoeg, denk ik.

Dit lijkt mij een heel interessant aanbod, klopt dat is mijn vraag of ben ik toch ergens anders, niet percé goedkoper uit, met wél onbeperkt GB wanneer de wifi toch niet zo goed is bij de airbnb's)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
@roycerolls Ik weet niet of je de hele vakantie op je mobiel gaat zitten of juist de omgeving bekijken? Waarom zou je te kort hebben aan 75GB?
Neem een goed boek mee, ga eropuit en knoop een gesprek aan. En anders download je via de wifi wat films/series voor offline gebruik.

[ Voor 31% gewijzigd door jongetje op 11-06-2025 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:39
jongetje schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:54:
@roycerolls Ik weet niet of je de hele vakantie op je mobiel gaat zitten of juist de omgeving bekijken? Waarom zou je te kort hebben aan 75GB?
Neem een goed boek mee, ga eropuit en knoop een gesprek aan. En anders download je via de wifi wat films/series voor offline gebruik.
Dat hangt er echt vanaf, wij trekken elk jaar wel 2 tot 3 weken door Europa (8K km) en met dus elke dag wel zo'n 7 uur google maps en spotify gaat het aardig hard. Wij zitten dan wel in de avond op een camping zonder wifi maar gebruik mijn telefoon verder niet veel op 1 a 2 Instagram post en 10 story's per dag na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
jongetje schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:54:
tis niet voor mezelf maar 21 jaar oude zoon, rondtrekken in de regio wel wat ja maar niet echt steden trips maken.

en meer inderdaad 'savond mogelijkheid hebben om te streamen via chrome cast van allerei... dat gaat waarschijnlijk via wifi, maar als deze slecht/of niet is dan gaat ie data gebruiken

[ Voor 15% gewijzigd door roycerolls op 11-06-2025 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:57
roycerolls schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:43:
.... 3 weken trip naar Amerika, maar dan wel met mobiel bellen en daarnaast data bundel (dus bellen niet via whatsapp etc), wil bereikbaar blijven onder alle omstandigheden voor het thuisfront......
Je moet wel vooraf bekijken of de smartphone ook de Amerikaanse frequenties van desbetreffende provider ondersteunt. Dat hoeft nl niet automatisch het geval te zijn. Ook moet de smartphone soms formeel VoLTE ondersteunen om niet geweerd te worden van het netwerk..

[ Voor 12% gewijzigd door elinx op 11-06-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Roy Tollenaar schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:01:
[...]

Dat hangt er echt vanaf, wij trekken elk jaar wel 2 tot 3 weken door Europa (8K km) en met dus elke dag wel zo'n 7 uur google maps en spotify gaat het aardig hard. Wij zitten dan wel in de avond op een camping zonder wifi maar gebruik mijn telefoon verder niet veel op 1 a 2 Instagram post en 10 story's per dag na.
Google Maps verbruikt 3 tot 5 MB per uur :)
En Spotify kun je natuurlijk wel wat lijstjes vantevoren downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
elinx schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:38:
[...]
Je moet wel vooraf bekijken of de smartphone ook de Amerikaanse frequenties van desbetreffende provider ondersteunt. Dat hoeft nl niet automatisch het geval te zijn. Ook moet de smartphone soms formeel VoLTE ondersteunen om niet geweerd te worden van het netwerk..
tis een iphone 15 gekocht via belsimpel, mei2025, samen met 2 jr vodafone abbo, qua nieuwigheid lijkt me dat geen probleem.

Alleen verkoopt Belsimpel (iig vroeger) wel eens niet nederlandse modellen, dus weet niet goed wat dat inhoud wat jouw vraag betreft.

[ Voor 100% gewijzigd door roycerolls op 11-06-2025 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Die zal waarschijnlijk geen probleem geven met de beschikbare frequenties.

mbt "niet Nederlands" hoeft geen probleem te zijn als het wel een EU land betrof.

Iphone 15 frequenties kan je hier bij connectivity een overzicht van zien.

Amerikaanse frequenties: 700/800/1700AWS/1800/1900 zitten er allemaal op. 5G kan ik niet helemaal inschatten, maar de belangrijkste 3700 is aanwezig.

[ Voor 47% gewijzigd door elinx op 11-06-2025 20:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

duvekot schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:40:
[...]

Je hebt tegenwoordig ook fysieke sim kaarten waar je eSIMs op kan bijladen ..
Hier blijkbaar een voordelige. Zelf geen ervaring mee.

https://nl.pepper.com/aan...chineze-toestellen-359194

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:07
Iemand orange fr prepaid kaartje al geprobeerd? Kun je deze in de winkel aanschaffen? Gaat dit soepel? Ben op zoek voor een grote databundel voor de duur van 14 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:52
Zelf ook deze kaart in huis, werkt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Untouchablezz20 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:52:
Iemand orange fr prepaid kaartje al geprobeerd? Kun je deze in de winkel aanschaffen? Gaat dit soepel? Ben op zoek voor een grote databundel voor de duur van 14 dagen.
Was Free niet het handigste in Frankrijk? .. die kan je in de winkel zo regelen ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:07
duvekot schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:51:
[...]

Was Free niet het handigste in Frankrijk? .. die kan je in de winkel zo regelen ..
Ja precies. Gisteren toevallig afgesloten samen met een kennis in Frankrijk. Kwam na 5 minuten uit de automaat rollen. Meteen bruikbaar. Voor 29,95 (eerste keer betaal je de simkaart mee) krijg je 300GB per maand.

Wel kiezen voor ‘1 maand’ bij de automaat.

Hier een filmpje hoe het werkt. Werkwijze is nog exact hetzelfde. Databundel is inmiddels verhoogd.

YouTube: 210 Gb 📲 Prepaid Internet Simkarte in Frankreich (ohne Vertrag) 💻 So...

[ Voor 27% gewijzigd door Incognitum op 19-06-2025 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Incognitum schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:01:
[...]

Ja precies. Gisteren toevallig afgesloten samen met een kennis in Frankrijk. Kwam na 5 minuten uit de automaat rollen. Meteen bruikbaar. Voor 29,95 (eerste keer betaal je de simkaart mee) krijg je 300GB per maand.

Wel kiezen voor ‘1 maand’ bij de automaat.

Hier een filmpje hoe het werkt. Werkwijze is nog exact hetzelfde. Databundel is inmiddels verhoogd.

YouTube: 210 Gb 📲 Prepaid Internet Simkarte in Frankreich (ohne Vertrag) 💻 So...
Sinds een paar maanden is het 350 GB per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09
ik ga binnenkort op vakantie naar sri lanka (en paar dagen maladiven minder belangrijk daar) en ben op zoek naar een e-sim of andere oplossing voor internet als ik daar ben. iemand nog goede ervaringen?

zie door de bomen het bos niet als ik ga zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Crysania schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:58:
ik ga binnenkort op vakantie naar sri lanka (en paar dagen maladiven minder belangrijk daar) en ben op zoek naar een e-sim of andere oplossing voor internet als ik daar ben. iemand nog goede ervaringen?

zie door de bomen het bos niet als ik ga zoeken.
Met de app mobimatter vind je altijd wel een paar mooie, zoals Sri Lanka 30 dagen 10GB voor 17.99 dollar. Bij mobimatter verkopen ze esims van anderen door. Uiteindelijk is die van 17.99 dan via Sparks.travel waar het weer voor een dollartje minder kan. Maar via mobimatter zijn er talloze kortingscodes te vinden.

Ik heb zelf met mobimatter en andere landen, goede ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
knakworst schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:09:
[...]
Met de app mobimatter vind je altijd wel een paar mooie, zoals Sri Lanka 30 dagen 10GB voor 17.99 dollar. Bij mobimatter verkopen ze esims van anderen door. Uiteindelijk is die van 17.99 dan via Sparks.travel waar het weer voor een dollartje minder kan. Maar via mobimatter zijn er talloze kortingscodes te vinden.

Ik heb zelf met mobimatter en andere landen, goede ervaringen.
Dat is makkelijk verdienen voor die partij .. want als je rechtstreeks bij Dialog (grootste provider) een touristen eSIM koopt met 50Gb aan data .. dan ben je Rs.2450 kwijt (iets meer dan 7 Euro waarschijnlijk)
https://www.dialog.lk/buy-best-tourist-sim-plan-in-sri-lanka

En bij een andere provider:
https://www.mobitel.lk/tourist-plans

Voor Rs.5131 (15 Euro) heb je daar ongelimiteerde data ..

Dus @Crysania .. altijd kijken naar de lokale providers wat die hebben aan Prepaid oplossingen .. zeker in een land dat leeft van de touristen is dat in 90% van de gevallen de goedkoopste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:59
Ik weet niet zo goed waar ik mijn vraag kan stellen.

We gaan naar Oostenrijk op vakantie en ik wil een MiFi achtige oplossing. Gewoon internet via een simkaart als wifi punt voor 4 telefoons, 2 iPads en een laptop.

Het internet kaartje zelf kom ik wel uit, dat gaat in Oostenrijk of A1 worden, of bij de Lidl op het 3 netwerk.
Voordeel van Lidl is dat de snelheid hoger ligt, bij A1 zag ik maximaal 60Mbit voor onbeperkt internet.

Maar nu de MiFi box.

Hoe nuttig is een box op accu en hoeveel ga ik met een accu versie inleveren op bereik en snelheid?

Mijn budget is maximaal €200, alleen is de pricewatch een drama voor MiFi apparaten. Als ik filter op 4G filtert hij best veel weg, wat er hoort te staan naar mijn idee.

Hebben jullie ervaringen voor dit budget?
Zou je een versie met of zonder accu adviseren?

We hebben overal accomodaties, met stroom.

Blijft onderweg over, maar groot deel is Duitsland en dan hebben we nog niet eens een simkaartje, laat staan voor Duitsland.

Nog even een voorbeeld van waarbij zelf vond en waarom ik misschien naar een versie zonder accu neig.

Ik zag de TP Link M7650 voor dit budget, op papier 600Mbit.
Maar in topics hier op Tweakers zie ik mensen die 30Mbot halen hiermee.

Nu hoeft het geen 600 te zijn, maar een Mbit of 150 zou wel fijn zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Tweak_ers op 08-07-2025 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Tweak_ers schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:23:

We gaan naar Oostenrijk op vakantie en ik wil een MiFi achtige oplossing. Gewoon internet via een simkaart als wifi punt voor 4 telefoons, 2 iPads en een laptop.

Het internet kaartje zelf kom ik wel uit, dat gaat in Oostenrijk of A1 worden, of bij de Lidl op het 3 netwerk.
Voordeel van Lidl is dat de snelheid hoger ligt, bij A1 zag ik maximaal 60Mbit voor onbeperkt internet.

Maar nu de MiFi box.

Hoe nuttig is een box op accu en hoeveel ga ik met een accu versie inleveren op bereik en snelheid?

Mijn budget is maximaal €200, alleen is de pricewatch een drama voor MiFi apparaten. Als ik filter op 4G filtert hij best veel weg, wat er hoort te staan naar mijn idee.

Blijft onderweg over, maar groot deel is Duitsland en dan hebben we nog niet eens een simkaartje, laat staan voor Duitsland.
Ik gebruik zelf een ZTE_MU5120 dat werkt perfect in Nederland en de rest van Europa. Is momenteel wel €249. Ik zelf zou altijd een mobiel model kiezen want wie weet komt die later nog van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:27:
[...]

Ik gebruik zelf een ZTE_MU5120 dat werkt perfect in Nederland en de rest van Europa. Is momenteel wel €249. Ik zelf zou altijd een mobiel model kiezen want wie weet komt die later nog van pas.
Thnx!
En zaken als snelheden en bereik zijn gewoon goed?

Onze eerste accomadatie is 112m2
Ik zou toch wel 150Mbit op het gebruikte toestel willen kunnen halen en dat mag vervolgens wel gedeeld worden tussen alle gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Tweak_ers schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:30:
[...]

Thnx!
En zaken als snelheden en bereik zijn gewoon goed?

Onze eerste accomadatie is 112m2
Ik zou toch wel 150Mbit op het gebruikte toestel willen kunnen halen en dat mag vervolgens wel gedeeld worden tussen alle gebruikers.
Bij mij thuis dekt hij niet alles (258m2) maar komt een heel eind. Zolang het mobiele netwerk het aan kan en je apparaten wifi 6 ondersteunen kun je 12000mbps halen (op Odido) getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 09:15

Maar nu de MiFi box.

Nog even een voorbeeld van waarbij zelf vond en waarom ik misschien naar een versie zonder accu neig.

als je een model zoekt die vast staat (voor in huis)
zoek dan een 2e hans B818 die heeft een CAT18 modem en kan meerdere banden combineren en zorgt meestal voor een betere dekking.

2e hans zou je ook een Netgear M1 kunnen zoeken. die doet CAT16 en heeft een accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Met betrekking tot mifi hotspts, ik ga deze proberen:

https://www.bol.com/nl/nl...xGOQ.4_49.51.ProductTitle

30 euro bij Bol, lijkt me niet al te duur, ben benieuwd of het geen duurkoop is.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Slasher schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:53:
Met betrekking tot mifi hotspts, ik ga deze proberen:

https://www.bol.com/nl/nl...xGOQ.4_49.51.ProductTitle

30 euro bij Bol, lijkt me niet al te duur, ben benieuwd of het geen duurkoop is.
ik kan je nu al vertellen dat het niet lekker gaat werken.

CAT 4 is enkele band. dus als het ook maar iets drukker is valt je snelheid weg + dat je uit mag gaan van maximaal 15-30mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Brentjuh2000 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:09:
[...]

ik kan je nu al vertellen dat het niet lekker gaat werken.

CAT 4 is enkele band. dus als het ook maar iets drukker is valt je snelheid weg + dat je uit mag gaan van maximaal 15-30mbps
Hoe zie je bij de specs dat het CAT4 is? (ik heb er niet veel verstand van)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Slasher schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:27:
[...]

Hoe zie je bij de specs dat het CAT4 is? (ik heb er niet veel verstand van)
maximaal 150Mbps.

CAT6 is al 300Mbps

en cat 9 600mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Brentjuh2000 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:59:
[...]

als je een model zoekt die vast staat (voor in huis)
zoek dan een 2e hans B818 die heeft een CAT18 modem en kan meerdere banden combineren en zorgt meestal voor een betere dekking.

2e hans zou je ook een Netgear M1 kunnen zoeken. die doet CAT16 en heeft een accu :)
Wat als je een tweedehands Netgear M1 vergelijkt met de ZTE_MU5120?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Tweak_ers schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:51:
[...]

Wat als je een tweedehands Netgear M1 vergelijkt met de ZTE_MU5120?
de ZTE_MU5120 heeft 5G en is CAT22

echter zou je met een M1 of M2 (als je die kan vinden) goedkoper uit.

in het buitenland zie je nog veel 4G i.p.v 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Brentjuh2000 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:01:
[...]

de ZTE_MU5120 heeft 5G en is CAT22

echter zou je met een M1 of M2 (als je die kan vinden) goedkoper uit.

in het buitenland zie je nog veel 4G i.p.v 5G
Ik zie inderdaad dat de databundels bij beide 4G zijn.
Misschien dat ik eens een Netgear opzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:57
...

Die TP-Link is een fantastisch apparaat. Gaat hier mee op iedere vakantie en iedere business trip. Heeft hier de proef doorstaan met 2 TEAMs bellende ouders en ondertussen 2 streamende kinderen. Hoeveel Mbps dat is weer ik niet, maar de gebruikerservaring is als thuis. Is al weer een paar jaar oud. Misschien is er inmiddels een 5g variant, maar zou hem zo weer kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Ik heb een Netgear M1 gekocht voor €110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Roy Tollenaar schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:27:
[...]

Deze lijkt me ook wel wat. 109 euro inclusief verzenden.

https://www.reichelt.com/...uter_wlan_867_mbps-398207

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Tweak_ers schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:37:
Ik heb een Netgear M1 gekocht voor €110
Zit een beetje te spelen ermee en kom het volgende scherm tegen.

Om te voorkomen dat ik alles op vakantie moet uitzoeken, liever nu alvast een beetje voorwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5FdwLs-VWfRP8qTrGN8Sd1sGyU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ssSbtuGgTEZWHWKbSsDgBWsE.png?f=fotoalbum_large

Wat moet ik hier allemaal invullen?
Ben van plan een kaartje bij de Lidl in Oostenrijk te halen, omdat je die met 150Mbit kunt aanvragen.

A1 gaat maximaal tot 60Mbit van wat ik kan terugvinden.

Daarnaast komen we op zondag aan en zijn bijna alle A1 winkels op zondag dicht, Lidl’s zijn denk ik wel open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tweak_ers schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:48:
[...]

Zit een beetje te spelen ermee en kom het volgende scherm tegen.

Om te voorkomen dat ik alles op vakantie moet uitzoeken, liever nu alvast een beetje voorwerk.

[Afbeelding]

Ben van plan een kaartje bij de Lidl in Oostenrijk te halen, omdat je die met 150Mbit kunt aanvragen.

Daarnaast komen we op zondag aan en zijn bijna alle A1 winkels op zondag dicht, Lidl’s zijn denk ik wel open.
Normaal staan deze gegevens op de simkaart en werkt het vanzelf als je de simkaart erin steekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Tweak_ers schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:48:
.....

De APN gegevens staan inderdaad op de simkaart.
Echter het besturingssysteem van het apparaat kiest uiteindelijk de juiste APN via een tabel.
Het komt soms voor dat de aanbieder zelf (lidl) niet aanwezig is in deze tabel en dat de APN van de netwerkprovider (Drei) wordt gekozen. Helaas werkt dit soms niet.
Kijk dan of de keus voor een andere aanwezige APN wel gaat werken.

Zo niet, kun je daarna het beste de APN gegevens handmatig invullen in dat blad.
Dit doe je door bv. via APN Arena te zoeken om dit overzicht voor Lidl te krijgen.

Mocht je toch voor A1 te gaan, dan vind je daarvan ook de juiste APN

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 12-07-2025 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:54
Heeft er hier iemand met Roamify eSim? Normaliter gebruik ik altijd Airalo als ik in het buitenland ben, en dat gaat eigenlijk altijd wel goed. Maar we gaan nu zowel naar Thailand als Laos, en Airalo heeft gewoon een hele slechte deal voor Laos (thailand lijkt prima). Roamify heeft wel een prima Laos pakket, en ook de gebruikte providers (zowel voor Laos als Thailand) lijken top-tier. Dus even hier de vraag wat hier de ervaringen met Roamify zijn :)

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Voor vakantie buiten de eu, maar in Europa ben ik op zoek naar een oplossing voor het gezin, voor 2 toestellen onderweg, en max 4 op locatie.
Ik zit te denken aan een airalo oplossing of esim met wat data in de balkan,
Die esim in een oude iPhone en dan als hot-spot laten werken. Is dat een mogelijkheid of zal ik een fysieke sim op ee mifi router moeten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:06
koelkast schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:55:
Voor vakantie buiten de eu, maar in Europa ben ik op zoek naar een oplossing voor het gezin, voor 2 toestellen onderweg, en max 4 op locatie.
Die esim in een oude iPhone en dan als hot-spot laten werken. Is dat een mogelijkheid of zal ik een fysieke sim op ee mifi router moeten gebruiken?
Dat is zeker een mogelijkheid. Afhankelijk van het land dat je bezoekt kan het de moeite zijn om te kijken naar een lokale (e)simkaart. Ook bieden veel esims de mogelijkheid je verbinding te delen via een hotspot. In de praktijk hadden wij vaak een enkele telefoon met esim en de andere telefoons op de hotspot.
Je kunt ook nog kijken naar Roamless. Dit is vooral handig om als backup achter de hand te hebben, je betaalt een vast bedrag per gb, en je tegoed verloopt niet. Dm maar voor een kortingscode mocht je hier gebruik van willen maken.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:14
koelkast schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:55:
Een mifi router is perfect, mits je als groep bij elkaar blijft.
Echter, blijf je als groep bij elkaar, zou je ook een van de telefoons als hotspot kunnen instellen en de data verbinding daarvan kunnen delen.

Wij kiezen er tegenwoordig voor om allemaal een eigen eSim te installeren, zodat we ook los van elkaar bereikbaar zijn. Ja, het is wel iets duurder, maar dat geld ben je ook kwijt als je iemand ineens via roaming moet gaan bellen omdat je die persoon kwijt bent, of terug moet sturen naar de winkel door een vergeten mee te vragen boodschap. Die paar Euro extra op vakantie zijn het minder hebben van stress en zorgen ons wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:28:
[...]

Een mifi router is perfect, mits je als groep bij elkaar blijft.
Echter, blijf je als groep bij elkaar, zou je ook een van de telefoons als hotspot kunnen instellen en de data verbinding daarvan kunnen delen.

Wij kiezen er tegenwoordig voor om allemaal een eigen eSim te installeren, zodat we ook los van elkaar bereikbaar zijn. Ja, het is wel iets duurder, maar dat geld ben je ook kwijt als je iemand ineens via roaming moet gaan bellen omdat je die persoon kwijt bent, of terug moet sturen naar de winkel door een vergeten mee te vragen boodschap. Die paar Euro extra op vakantie zijn het minder hebben van stress en zorgen ons wel waard.
Dat is een goede tip inderdaad! Nu dus op zoek naar een esim.die zowel.in bosnie, albanie en Montenegro geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:54
olafmol schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:12:
Heeft er hier iemand met Roamify eSim? Normaliter gebruik ik altijd Airalo als ik in het buitenland ben, en dat gaat eigenlijk altijd wel goed. Maar we gaan nu zowel naar Thailand als Laos, en Airalo heeft gewoon een hele slechte deal voor Laos (thailand lijkt prima). Roamify heeft wel een prima Laos pakket, en ook de gebruikte providers (zowel voor Laos als Thailand) lijken top-tier. Dus even hier de vraag wat hier de ervaringen met Roamify zijn :)

bvd!
Even antwoord op mezelf geven: Roamify werkt perfect, minstens zo goed als Airalo. En stuk betere deals voor bepaalde landen. Heb het gebruikt in Laos en altijd prima dekking en snelheid. Denk dat ik de volgende keer ook voor andere landen Roamify esim ga gebruiken ipv Airalo als de kosten hetzelfde of minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik heb twee weken geden nog een sim in de winkel in Italië gekocht. 100 GB voor 12,30.

Perfect in de mifi voor het streamen. Wel goed kijken of TIM bereik heeft, waar je vakantie houdt.

Volgend jaar gaan we overstappen naar Starlink met het Roam abbo. Duurder, maar dan dat gedoe met de locatie niet.

High speed wifi in Italië, is niet altijd high speed. 🥵.
Pagina: 1 ... 54 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.