Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 15:38
Ik kom er even niet uit... Hoe kom ik nu het makkelijkste en snelste aan een Joe mobile sim voor Frankrijk? Gewoon via https://www.joemobile.fr of via een DM naar tha_bulldog?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:56
Ik dacht in Frankrijk een pre-paid kaartje te kopen, maar lees hier nu van alles over Joe Mobile. Echter..... ik vertrek maandag al, dus nu nog een SIM bestellen gaat niet lukken. Zijn die Joe Mobile kaartjes ook in frankrijk zelf te koop? Bij tankstation of belwinkeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:56
Als je je sim naar het vakantieadres mag laten sturen kan dat zonder problemen, echter loop je dan wel de 5 euro bonus mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Belgie: Mobile Vikings
Bestel vanuit Nederland een Mobile Vikings sim data-only kaart. Deze laten opsturen naar Nederland (moet je wel even voor bellen, maar dat kan gewoon geregeld worden via de Nederlandse Mobile Vikings. Voor 12 euro heb je 2GB data en kan je voor 12 euro 2 GB bijkopen. Het is misschien nog redelijk aan de prijs maar als je voor 4 euro 100MB data krijgt bij Vodafone, dan is het nog altijd stukke goedkoper. Werkt fantastisch

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
voor Joe Mobile kaartje kijk gewoon in Vraag en Aanbod
V&A aangeboden: Joe Mobile simkaarten (goedkope data in Frankrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WtB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04-2023

WtB

Ik heb toevallig van Joe Mobile gisteren 5 nieuwe "vrienden" simkaarten ontvangen; dus als er iemand interesse heeft stuur dan even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overexposure
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-10-2024
top !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:26
Mensen met advies voor curacao? Heb de simkaart vaker nodig, dus goedkoop updaten van het tegoed is een pre. Mensen met ervaringen met de netwerken daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:23
Ik zit voor het eerst via Three UK op het Franse netwerk. 25Gb (tetheren niet mogelijk) voor 23 euro pm inclusief sim voor 1 maand. Je kan op Free Mobile (Orange) en Bouygues roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:44
Chippie van digicel. Kun je gewoon halen op het brionplein. Vorig jaar op Curaçao gebruikt voor twee weken een werkte uitstekend. Zie mijn post van 25 augustus 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Laatst online: 18-09 20:53
Ik ga woensdag naar spanje, wat is dan nu de makkelijkste en snelste manier op daar mobiel internet te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:32
Heb je de rest van het topic gelezen, en de zoekfunctie gebruikt?

[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland=

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dirk0s schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:48:
Ik ga woensdag naar spanje, wat is dan nu de makkelijkste en snelste manier op daar mobiel internet te hebben?
Voor iemand die vanaf 2004 al een geregistreerde tweakers is , gooi je er hier wel ff flink met de pet naar.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 21:08
RichieB schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 08:49:
Ik heb voor een reis naar de USA net op eBay een SIM kaart gekocht van Spot Mobile voor $8. Bij het activeren krijg je de eerste maand het $39.99 plan gratis (let op, dat is niet bij alle SIM kaarten op eBay het geval). Dat is onbeperkt bellen en SMSen binnen de USA en 1 GB data op 4G nelheid. Er zit ook $10 tegoed bij voor het bellen naar het buitenland. Ze maken gebruik van het T-Mobile netwerk. Lekker goedkoop als je minder dan 30 dagen in de USA bent.
Weet je of je ze ook in de USA kopen met 1 maand gratis? Google gaf alleen maar reseller ebay hits en op de site zelf staat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
Ik heb een Joe Mobile SIm besteld. Ik heb daar nog wel een vraag over.
Als ik meteen 7GB bundel neem ben ik 30 euro kwijt. Neem ik 3GB 20 euro. Ik heb alleen werkelijk gene flauw benul hoeveel data ik ga verstoken.

Moet ik die beslissing meteen maken, of kan ik later bijplussen.
Oftewel: als ik een 3GB neem en mijn data op is moet ik dan een nieuwe bundel van3GB voor 20 nemen, of kan ik het schuifje op de website gewoon bijplussen zodat ik 2GB extra voor 6 euro heb, en als die op is de laatste 2GB zelfs voor maar 4 euro?

In de keurige handleiding die ik van de verkoper van die SIM kreeg lijk je de 5 euro welkomstbonus direct te kunnen cashen door pas na activatie de bundel uit te breiden.
Maar ik wil het graag zeker weten.

Liefst zou ik de SIM al in NL activeren, maar als ik ondanks de globale dekkingskaart op mijn kampeerplekje geen dekking heb, moet ik misschien alsnog een Orange kaart gaan kopen...
(Of gewoon die 100 meter lopen voor gratis wifi ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Titusvh schreef op zondag 13 juli 2014 @ 23:58:
*knip*

Moet ik die beslissing meteen maken, of kan ik later bijplussen.

*knip*
+1
Ik zit in hetzelfde schuitje en zou dat ook graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Je kan als je initiële tegoed op is gewoon bijboeken, alleen is dit wel iets duurder dan dat je het aan het begin doet. Als je het achteraf doet is het 1GB voor 6 euro en 2GB voor 10 euro. Ik zou dan eerst even de dekking ter plaatse controleren en daarna kiezen of je het zekere voor het onzekere neemt en pas achteraf gaat bijboeken of het al van tevoren doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Is er een 7GB bundel? :P
Dan weet ik al wat ik ga nemen over paar weken. Vorig jaar 8 en een beetje verstookt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
ja dat is er bij Joe

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2v7vwja.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

tha_bulldog schreef op maandag 14 juli 2014 @ 06:07:
Je kan als je initiële tegoed op is gewoon bijboeken, alleen is dit wel iets duurder dan dat je het aan het begin doet. Als je het achteraf doet is het 1GB voor 6 euro en 2GB voor 10 euro. Ik zou dan eerst even de dekking ter plaatse controleren en daarna kiezen of je het zekere voor het onzekere neemt en pas achteraf gaat bijboeken of het al van tevoren doet :)
Bedankt voor de link. Heb even gekeken hoe het is bij onze campings en er is overal 3G+. Ik ga het kaartje in een Huawei E5220 prikken en daar zullen we met 3 mensen gebruik van maken met telefoon/tablet voor een week of 3. Ik denk dat ik maar gelijk dat tientje er tegen aan gooi en voor de 7GB ga.

Andere vraag, kan ik ergens eenvoudig zien hoeveel MB ik al gebruikt heb / nog over heb?

Edit: Ik zie dat er meerdere apps in de App Store staan, heeft iemand nog voorkeur of werken ze allemaal net zo goed?

[ Voor 6% gewijzigd door pposthoorn op 14-07-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Geen idee, ik ken alleen Pilotez Joe, en die doet precies wat hij moet doen voor mij :)
Makkelijk bijboeken, en auto-renewal aan/uit zetten. Dataverbruik laat hij ook zien, maar ik kijk altijd gewoon op de mifi zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Je kan ook gewoon de site van Joe ingeven op je mobiel.

Bij android kan je die dan op je homescreen zetten (Chrome>Settings>Add to homescreen)
En bij IOS kan je dat ook doen (Safari>Share>Add to homescreen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:59
driel24 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:55:
[...]

Heb je niet zo goed gekeken ;) :9
Ik heb spaanse ervaringen gepost.

Lebara

Een lebara sim kost 5 euro, daar zit dan 5 euro beltegoed op.
2,50 bij plaatsen en internet actiberen met een sms >> http://www.lebara.es/passes/internet
totaal 1gb voor 7,50 euro (incl. sim)

Hier staat veel info : http://prepaidwithdata.wikia.com/wiki/Spain
Ik heb de link gevolgd, maar toch nog 1 vraag. Sommige providers bieden geen profielen en/of tethering.

Als ik nu in Spanje (Lanzarote) een Lebara SIM koop, en die in een MiFi router stop, werkt dat dan wel gewoon? Wellicht iemand die hier ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:58
Ik heb aan één stuk door tethering gedaan.
Niet met mifi maar met telefoon in hotspot mode

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
driel24 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:00:
Ik heb aan één stuk door tethering gedaan.
Niet met mifi maar met telefoon in hotspot mode
Bedankt!

Was dat ook met een Lebara SIM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Lanzarote heeft lang niet overal 3G dekking met Lebara/Vodafone. Check dus eerst de coberturas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 14:58
mikeelroy schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:29:
[...]

Bedankt!

Was dat ook met een Lebara SIM?
Was met Lebara, maar wat de dekking betreft... Geen idee

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
tha_bulldog schreef op maandag 14 juli 2014 @ 06:07:
Je kan als je initiële tegoed op is gewoon bijboeken, alleen is dit wel iets duurder dan dat je het aan het begin doet. Als je het achteraf doet is het 1GB voor 6 euro en 2GB voor 10 euro.
Tja, maar de enige manier om mijn 5 euro welkomsttegoed te cashen (ik blijf minder dan een maand) is later bijplussen. Slimme rakkers van Joe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Die 5 euro kan je goed gebruiken om je simkaart na een half jaar op te waarderen, omdat deze anders verloopt.
Ik heb ook nog een paar gratis joemobile simkaartjes ter beschikking.
V&A aangeboden: GRATIS JOEMBILE SIMKAART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
tha_bulldog schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:53:
Lanzarote heeft lang niet overal 3G dekking met Lebara/Vodafone. Check dus eerst de coberturas!
Bedankt voor de tip, bij playa blanca - waar ik verblijf - zit t wel goed met VF/Lebara. Daarbuiten is het inderdaad een stuk minder.

Zou je een andere provider aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Als je binnen dekkingsgebied zit is VF prima, maar Movistar heeft buiten die gebieden veel beter bereik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Vraagjes mbt Joe Mobile,
Ik ga 3 weken naar Frankrijk, wil wel graag thuis testen of het werkt met mijn mifi omdat ik op de autoheenreis al het internet nodig heb (file info rond parijs). Nu heb ik ergens gelezen dat je overal vandaan naar de site van Joe mobile kan gaan, dus ook vanuit NL. Klop dat? Op die manier kan ik thuis het goed instellen & checken of het werkt.

Verder lees ik hier en daar dit: De APN instelling is sl2sfr. Gebruikers van een MIFI moeten soms de APN instelling websfr gebruiken. Wat is jullie ervaring, in een mifi gewoon sl2sfr gebruiken of is het inderdaad 'soms' nodig om websfr te gebruiken? Ik heb de TP-Link M5350 mifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Klopt. En APN gewoon lekker op websfr zetten, die doet het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
Hoi tweakers,

Heb van JoeMobile een aantal vrienden-simmen ontvangen; dus als iemand interesse heeft hoor ik graag via een PM.

Ciao!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 17:38
tha_bulldog schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:44:
Als je binnen dekkingsgebied zit is VF prima, maar Movistar heeft buiten die gebieden veel beter bereik :)
Voor mij een belangrijke reden om gewoon met NL sim te roamen binnen de EU, lekker alle netwerken kiezen. Erbuiten is een ander verhaal ja. Dan is het altijd balen als je ziet dat dat andere netwerk het wel doet maar het jouwe nergens te bekennen is :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Bij de Joe van 20 euro zitten 10 dagen roaming per jaar.
Kan ik die al wel in één periode/maand besteden?

Omdat ik straks ga reizen met kalenderdagovergangen heb ik al 4 roaming dagen nodig...

Of is het misschien zo dat als ik de roaming aanvraag op "onmiddellijk" ipv een datum, ik dan 24u roaming krijg ipv alleen de rest van de kalenderdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:45

knakworst

Get more sats!

Bij onmiddelijk, is het inderdaad 24 uur beschikbaar. En volgens mij zijn ze gelijk beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkerkhov
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 13:55
Hi tha_buldog, kijk even op jouw profielpagina voor mijn persoonlijke bericht. Het gaat over LBO (Local Breakout) = lokale data roaming (in gastland) gekoppeld aan eigen SIM (dus tel nr), wat per 1/7/2014 beschikbaar is gekomen en wellicht goed in dit topic past.

Jeroen K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
ik heb ook weer wat Joe SIM kaarten binnen, stuur maar een PM als je geïnteresseerd bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Kan ik nu ik eenmaal een Joe Sim heb ook die vriendenkaarten krijgen? Maar neem aan dat ik ze naar een frans adres moet laten sturen? (bv adres waar ik verblijf)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WtB

WtB

Jazeker, als je zelf bij Joe zit kan je die ook aanvragen en uitdelen aan je vrienden. Ik heb er ook net weer 5 ontvangen! Ik stuur ze gratis op naar mede-tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Klopt, dit was tot voor kort de financiering van mijn eigen vakantie, totdat iedereen ze weg ging geven..... :)

[ Voor 18% gewijzigd door RadioAir op 18-07-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Dan wordt dat handleidingen verkopen voor 5 euro met gratis SIM ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ben eerder benieuwd of providers nog met LBO gaan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Er staat niets over eisen aan het adres voor de 5 vriendensimmen van Joe.
Tegelijkertijd lees ik hier dat ze alleen binnen frankrijk versturen.

Iemand ervaring?

Indien alleen binnen Frankrijk zou ik ze naar mijn logeeradres kunnen laten sturen, maar dan moet ik er nog wel zijn... Dus dan de vraag hoe lang het duurt voor je de simmen binnen hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

3 werkdagen maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquarius1975
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb een Joe sim in een mifi (Huawei e5372) gestopt. Roaming enabled in de mifi settings.
Nog in NL, dus roaming nodig. De mifi werkt prima als hotspot, iphones en laptop kunnen connecten, maar Internet (roaming in dit geval) krijg ik nog niet aan de praat. Ik kan alleen op de Joe Mobile site komen, dus lijkt het een Joe mobile setting te zijn m.b.t. roaming. Hij lijkt een wachtwoord te willen, maar dan krijg ik de Joe Mobile homepage zonder inlog mogelijkheden.
T-Mobile sim uit mijn telefoon in de mifi werkt prima, maar dat is geen roaming.

Kan weinig tot niets vinden op Internet.
Iemand een idee? Kan ik die 10 dagen roaming binnen de bundel starten zonder instellingen aanpassen of "enablen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:12
Titusvh schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 11:42:
Er staat niets over eisen aan het adres voor de 5 vriendensimmen van Joe.
Tegelijkertijd lees ik hier dat ze alleen binnen frankrijk versturen.

Iemand ervaring?

Indien alleen binnen Frankrijk zou ik ze naar mijn logeeradres kunnen laten sturen, maar dan moet ik er nog wel zijn... Dus dan de vraag hoe lang het duurt voor je de simmen binnen hebt...
Ze worden gewoon gratis naar Nederland verstuurd, als je als postcode en stad 99135 Les Pays-Bas invult. Bij het vakje voor je straat en huisnummer moet je dan gewoon je woonplaats invullen, bij mij zijn ze in zo'n 10 dagen aangekomen en PostNL had er nog een stickertje opgeplakt met m'n postcode erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

aquarius1975 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:50:

Iemand een idee? Kan ik die 10 dagen roaming binnen de bundel starten zonder instellingen aanpassen of "enablen"?
Je moet het eerst enablen, dat kan simple op de Joe website of in de Joe app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquarius1975
knakworst schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 18:26:
[...]

Je moet het eerst enablen, dat kan simple op de Joe website of in de Joe app.
Thnx! Het is met een minuut geleden gelukt. Het was ff zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WtB

WtB

Sirhc_95 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 18:02:
[...]

Ze worden gewoon gratis naar Nederland verstuurd, als je als postcode en stad 99135 Les Pays-Bas invult. Bij het vakje voor je straat en huisnummer moet je dan gewoon je woonplaats invullen, bij mij zijn ze in zo'n 10 dagen aangekomen en PostNL had er nog een stickertje opgeplakt met m'n postcode erbij ;)
Klopt helemaal! Op deze manier kan je ook een nano SIM bestellen voor bv een iPhone >5. Kosten hiervan bedragen 1 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Aangezien ik m'n inkomsten nu toch volledig kwijt ben, waarvoor hartelijk dank :P :

Als je bij complement d'adresse je Nederlandse postcode invult, heb je je Sims met meestal 2-3 dagen al in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
tha_bulldog schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:00:
Aangezien ik m'n inkomsten nu toch volledig kwijt ben, waarvoor hartelijk dank :P :

Als je bij complement d'adresse je Nederlandse postcode invult, heb je je Sims met meestal 2-3 dagen al in huis!
Ik hoor het al, mijn 5 euro hangt ingelijst boven je open haard ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

tha_bulldog schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:00:

Snelle levering en handleiding was die €5 helemaal waard ;)

Ik heb hem uiteindelijk vandaag pas geactiveerd, nu zie ik echter op m'n credit card 2x een afschrijving (reservering) van €30... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
1x is credit check, en 1x is de daadwerkelijke afschrijving. Die credit check verdwijnt uit zichzelf met een paar dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 18-09 18:20
Heeft iemand al dat nieuwe euinternet gezien? Is daar al veel aanbod of komt dit niet echt van de grond?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Volgens mij is er een onderlinge afspraak dat de gevestigde orde niet aan klantjepik gaat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Dan maar hopen dat het afschaffen van extra roamingkosten binnen de EU ergens 2015 doorgaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Kan je als Nederlander gewoon Congstar (Duitsland) prepaid sim kopen in Duitsland? Of moet je een Duits adres hebben? (Eventueel een fake adres?)

KeepGo selecteert volgens KeepGo het beste netwerk. Dan zou KeepGo dus altijd de beste verbinding moeten geven?

(Ik ga naar een klein stadje in Duitsland, waar de verbinding, afhankelijk van de provider soms niet al te best is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ja hoor, kan gewoon :)

En KeepGo kan volgens mij op alle netwerken roamen. Geen probleem dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Nog andere providers in Duitsland die aan te raden zijn?
Momenteel heb ik staan:
  • Congstar (T-Mobile/Telekom netwerk)
  • Blau.de (E-Plus netwerk)
  • KeepGo (Selecteert automatisch het beste netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Er zijn 4 netwerken (O2, E-Plus, Vodafone en T-Mobile, in volgorde van slecht naar goed). Kijk ook goed naar de 4G dekking. Vooral bij T-Mobile is die echt idioot goed op plekken waar je het écht niet zou verwachten..!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Voor de korte tripjes in Duitsland gebruik ik een kaart van https://www.netzclub.net/.
Je hebt wel een Duits adres nodig om hem te ontvangen.
Je krijgt 100 MB gratis per maand, een een sloot aan "Promotie" mails en SMS'jes.

Voor de doorreis of een korte citytrip in Duitsland is dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

(Heb mijn vragen/opmerkingen voor het gemak even genummerd)

1) Alditalk (Duitsland) was ik trouwens vergeten te noemen.

2) Probleem in Duitsland (voor Nederlanders) is toch dat je vaak een Duitse inwoner moet zijn om te registreren?
Althans, dat schrijft wian_gn in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland":
Vergeet niet dat je in Duitsland je moet laten registreren bij de aankoop van een pre-paid kaartje. Ik heb zelf een kaartje van Blau.de, de enige die ik gevonden heb waar de registratie via internet gaat en gecombineerd is met de activatie.
en Verwijderd in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland" :
Bij Alditalk is inderdaad alleen voor Duitsers.
(Waar het vaak mogelijk is om ter plekke een adres van iemand anders op te geven.)

3) Verder kopen sommigen een kaartje via ebay. Waarom zou je dat doen i.p.v. ter plekke in Duitsland?

4) Kan ik verder elke sim (met Internet) in een usb dongle stoppen en die met een laptop verbinden, zodat de laptop op internet kan? (Of in een mifi router?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

koesie schreef op zondag 20 juli 2014 @ 20:46:
Voor de korte tripjes in Duitsland gebruik ik een kaart van https://www.netzclub.net/.
Je hebt wel een Duits adres nodig om hem te ontvangen.
Je krijgt 100 MB gratis per maand, een een sloot aan "Promotie" mails en SMS'jes.

Voor de doorreis of een korte citytrip in Duitsland is dat voldoende.
Netzclub maakt (als internetbronnen het correct hebben) gebruik van O2. Op mijn locatie heeft deze helaas een slechte dekking. T-Mobile netwerk lijkt het beste te zijn.

Hier een overzichte van Duitse netwerk coverage:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmrizio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-12-2023
Cyb schreef op zondag 20 juli 2014 @ 20:53:
2) Probleem in Duitsland (voor Nederlanders) is toch dat je vaak een Duitse inwoner moet zijn om te registreren?
(Waar het vaak mogelijk is om ter plekke een adres van iemand anders op te geven.)
Ik geef meestal het adres van het hotel of camping in, maar elk adres is goed. Ik ben iig nog nooit iemand tegengekomen die zich er druk over maakte, ook niet toen ik twee prepaid Nokia's kocht van 5 Euro en gewoon de hotelrekening op de balie legde.
3) Verder kopen sommigen een kaartje via ebay. Waarom zou je dat doen i.p.v. ter plekke in Duitsland?
Omdat dat goedkoper is, je beter eea kunt uitzoeken, meteen over de grens aan de slag kunt en niet meteen naar een winkel moet. Sommigen vinden dat prettig :-)

Vroeger kocht ik altijd ter plekke een Blau kaartje, nu heb ik via Ebay een o2 Go Prepaid Daten Surf en een T-Mobile Xtra Karte gekocht voor de 10 Euro van het Blau kaartje. Als het goed is samen goed voor 17 dagen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Heb ik bij joe iets over het hoofd gezien?

Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om data te delen via Wi-Fi hotspot op onze Alcatel 995 Android 4.02.
Wel op het toestel werkt alles(data+gsm) iedereen kan conecten(Wi-Fi) , maar niemand krijgt de data binnen.
Weet er iemand een oplossing voor dit kleine maar toch lastige probleem?
We zitten momenteel in Frankrijk, vakantie te vieren.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:12
Supertip schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:08:
Heb ik bij joe iets over het hoofd gezien?

Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om data te delen via Wi-Fi hotspot op onze Alcatel 995 Android 4.02.
Wel op het toestel werkt alles(data+gsm) iedereen kan conecten(Wi-Fi) , maar niemand krijgt de data binnen.
Weet er iemand een oplossing voor dit kleine maar toch lastige probleem?
We zitten momenteel in Frankrijk, vakantie te vieren.
Je mag gewoon tetheren bij Joe, je kan misschien proberen om je APN te veranderen van sl2sfr naar websfr en kijken of het dan wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Sirhc_95 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:14:
[...]

Je mag gewoon tetheren bij Joe, je kan misschien proberen om je APN te veranderen van sl2sfr naar websfr en kijken of het dan wel werkt :)
Allereerst bedankt voor je snelle reactie.

Ook heb ik natuurlijk verschillende apn's geprobeerd met hetzelfde teleurstellende resultaat.

Edit. Trouwens een unbranded rot toestel. :'(

Nou hé hé het is voor elkaar.
Waarschijnlijk een simkaart van de eerste lichting, met niet de goede apn aan boord.
Dus na ff zoeken de juiste apn gevonden, die icm met mijn fabuleuze Alcatel wel wil werken.

Hier is tie dan voor een eventuele mede tweaker.

Configurez le mode modem (tethering) (APN Mode modem Joe)
Nom : Modem Joe
APN : websfr
Proxy : laisser vide(betekent leeg laten)
Port : laisser vide
Nom d'utilisateur : laisser vide
Mot de passe : laisser vide
Serveur : ignorer ou laisser vide
MMSC : non configuré
MMS Proxy : non configuré
Port MMS : non configuré
Protocole MMS : WAP2.0 (sur HTC)
MCC : 208
MNC : 10
Type d'authentification : PAP (Samsung) / Aucun
Type d'APN : dun
Protocole APN : IPv4

[ Voor 50% gewijzigd door Supertip op 21-07-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
Nog twee joe sims over, voor wie ze wil hebben. PM en ze zijn weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Vreemd: de meeste tijd had ik met Joe maar edge dekking op de camping, mocht ik blij zijn met 20 tot 50 kB per seconde. Heel soms ineens op exact dezelfdeplek HSP(D)A (zonder plusje) en trok ik meer dan 2MB per seconde binnen en kon ik live het journaal kijken... Scheelt wel even een factor 100!

Alsof radiogolven wind-mee kunnen hebben.
Jammer dat het niet andersom was, altijd H en soms E :-(

Overigens ben ik wel blij met edge, het gat tussen 3g en gprs zoals in Nederland is wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Activeren en mifi werkt prima met joemobile: kan hier thuis www.joemobile.fr prima bezoeken :-)

Ik zie op de site niet zo snel hoe ik een dag roaming aan kan zetten, is wel handig op eerste dag en dag als we naar huis gaan. Kan iemand dat vertellen hoe dat werkt op de site van joemobile?

Edit: Mode europe, gevonden dus O-)

[ Voor 6% gewijzigd door vandermark op 22-07-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Bericht voor alle Joe Mobile gebruikers:

Sinds vanmorgen is er een storing op het corenetwerk van SFR waardoor alle MVNO's op dit netwerk getroffen zijn. SFR en Joe Mobile werken samen hard aan het oplossen hiervan en bieden via Twitter en het Joe forum hun excuses aan. Mijn eigen sim komt net weer online, maar als je dus al de hele ochtend alle instellingen aan het nalopen bent: Het werkt vanzelf weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 17:38
Titusvh: in dat geval kán het nuttig zijn om je verbinding naar 3G te forceren. Soms is het signaal zwak en een tikje onbetrouwbaar waardoor hij snel naar 2G gaat, terwijl 3G nog bruikbaar kan zijn (met evt. soms een kort hikje).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Iedereen met een nu actieve Joe sim heeft er 2GB data bij gekregen, als compensatie voor de storing gisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:25
tha_bulldog schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:34:
Iedereen met een nu actieve Joe sim heeft er 2GB data bij gekregen, als compensatie voor de storing gisteren!
vandaag geactiveerd benieuwd of ik nu ook 2GB erbij krijg..zou mooi zijn...;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquarius1975
tha_bulldog schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:34:
Inderdaad, terwijl we amper last hebben gehad van de storing. Ik zat al te twijfelen om bij te kopen (verbruik is toch net hoger dan verwacht), maar dat is nu niet meer nodig.
Overigens erg te spreken over Joe en SFR. We zitten behoorlijk afgelegen en ik was bang slecht bereik te hebben. Was in eerst instantie ook het geval, maar na een korte zoektocht in de stacaravan, toch precies 1 plek gevonden met uitstekend bereik voor de mifi. Ik verdenk de verbinding af en toe zelfs van 4G snelheden, terwijl dat hier echt nog niet is uitgerold.

We gebruiken Joe voor het eerst dit jaar en het is een verademing t.o.v. de over het algemeen slecht en dure camping wifi's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Sim al wel geactiveerd, nog niet gebruikt en geen data gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 21:46
Dit jaar ook voor het eerst met joemobile. Zeer tevreden. Heb standard met 3gb. Verbruik ligt toch hoger dan ik dacht. Pubers....... Achteraf beter 7gb kunnen doen voor slechts €10,- extra
Ik zie ook in mijn cockpit dat er 2 gb is bijgeboekt. Red ik het mss net mee. Goede service van Joe!

Weet iemand of je ook alleen extra data kunt kopen of is het wederom €20 plus 5gb à €10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Kan je bijboeken, a 6 euro per GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 21:46
Ok Thks!

Als die extra 2gb verstookt is zal ik kijken wat dan nog nodig is. Dan kan 1 of 2gb net de redding zijn.
Liever wat extra betalen dan op die gammele camping wifi die alleen bij de receptie online staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik vertrek morgen naar zuid-oost Polen (grens met Tsjechië) en heb aan de hand van dit Wikipedia overzicht op de sites van de mobiele aanbieders uit Polen gekeken.

Ik kwam uit op de volgende opties:Als ik het zo bekijk dan lijken Heyah en T-Mobile me het interessantste, ervan uitgaande dat de dekking goed is, maar dat lijkt wel zo te zijn.
Heben jullie ervaringen met Heyah en T-Mobile, of wellicht nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Al vaker gezegd hier, maar voor surfen op Franse of bijvoorbeeld een Poolse website, gebruik Google Chrome, vertaling werkt fantastisch.

Voor mij geen enkel probleem om joemobile sim zo te activeren.

Kan er nu al naar uitkijken om tijdens de reis internet te hebben en fileberichten te bekijken.

[ Voor 23% gewijzigd door edelf op 26-07-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
Vandaag maar JoeMobile activeren (over 1.5 week op vakantie), simkaartje ligt hier al een tijdje. Ik begrijp hier dat ik 'gewoon' de simkaart kan checken of er dataverkeer mogelijk is? (na het instellen van de mifi)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Als je het goed wil testen, moet je 1 van de 10 Europa dagen instellen Je maand begint uiteraard wel meteen te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
Hmm, dan maar niet.. Die 10 dagen heb ik namelijk wel nodig voor een gedeelte van de vakantie :).

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:17

Kju

Best veel pech met Joe hier. In NL geactiveerd en 4G genomen. Sim van mijn vrouw deed het pas in Frankrijk, die van mij pas in Frankrijk er in gedaan. In Spanje deed van mij het perfect, die van mijn vrouw helemaal niet terwijl het in Frankrijk prima werkte. Europa mode staat gewoon aan op beide sims. Inmiddels kan ik zelf niet meer naar NL nummers bellen, wel Frans en Spaans. Op het Joe forum kwamen we niet verder. De helpdesk heeft 9 dagen Europa mode voor mijn vrouw teruggeboekt maar daar hebben we niets aan. Ze weten bij Joe gewoon niet wat het probleem is. Ik probeer nu om die 20 euro terug te krijgen, maar dat gaat niet echt van harte...

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:15
musicfreak schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 09:11:
Ik vertrek morgen naar zuid-oost Polen (grens met Tsjechië) en heb aan de hand van dit Wikipedia overzicht op de sites van de mobiele aanbieders uit Polen gekeken.

Ik kwam uit op de volgende opties:Als ik het zo bekijk dan lijken Heyah en T-Mobile me het interessantste, ervan uitgaande dat de dekking goed is, maar dat lijkt wel zo te zijn.
Heben jullie ervaringen met Heyah en T-Mobile, of wellicht nog andere tips?
Ik kom net uit Polen en ga 3 aug.nog 2 weken. En heb dus ook een en ander onderzocht. Tot nu toe alleen ervaring met Plus(starter 1Gb voor 15zl).
Maar voor nog komende weken reeds geactiveerd en gekocht Lycamobile.pl(3Gb voor PLN 15, maar hebben paketten van 100Mb/2zl tot 6Gb/35zl, zie http://www.lycamobile.pl/en/bundle?id=2 )
Lebara.pl bestaat ook nog, iets duurder dan Lyca.
Bij beide website deels engelstalig. En ik meen dat beide Plus netwerk gebruiken.
Ga je langer dan 2 weken moet je ook even rekening houden met geldigheid van de starters bij Plus, Orange, T-mobile. Is soms maar 2 weken als je niet opwaardeert.

Dekking heb ik bij Plus geen problemen tegengekomen(verblijf grotendeels op een boerderij in dun bevolkt gebied, enzelfs daar ok.)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die 10 dagen gratis roaming van Joe Mobile onbeperkt of gaat het gewoon van je GB's af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WtB

WtB

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 19:27:
Is die 10 dagen gratis roaming van Joe Mobile onbeperkt of gaat het gewoon van je GB's af?
De 10 dagen roaming gaat gewoon van je GB's af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:49
Iemand ervaring met Coop Voce?

Ik ga binnenkort naar Italie en die lijkt me wel interessant. Zou een MVNO zijn op het TIM netwerk, en bied een zeer ruime bundel aan.... (10 Gb voor 18 eur) bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Kju, je kan vanuit Spanje ook niet naar Nederlandse nummers bellen. Heb je op de sim van je vrouw al de APN eens omgezet naar websfr, of krijg je helemaal geen signaal op Vodafone ES/Movistar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Kju schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:32:
Inmiddels kan ik zelf niet meer naar NL nummers bellen, wel Frans en Spaans. Op het Joe forum kwamen we niet verder.
Je belt wel naar Nederlandse vaste lijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat kan ook niet vanuit een EU-land, alleen vanuit Frankrijk. Staat ook zo in de voorwaarden. Je kan gratis bellen en gebeld worden naar en vanuit Frankrijk, maar niet naar andere EU landen, behalve het land waar je op dat moment bent. Een gesprek van ESP naar ESP kan dus, maar niet van ESP naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:17

Kju

Ik kan inmiddels weer bellen naar Nederland. Sim van m'n vrouw doet het nog steeds niet. Het enige wat je ermee kan is de Joe mobile website bezoeken, niet bellen/sms'en. Ergens wel zonde, er zit nu 5 GB op...

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
DJSmiley schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 21:36:
Iemand ervaring met Coop Voce?

Ik ga binnenkort naar Italie en die lijkt me wel interessant. Zou een MVNO zijn op het TIM netwerk, en bied een zeer ruime bundel aan.... (10 Gb voor 18 eur) bron
Geen ervaring mee, maar lijkt me een goed aanbod. Op de website zit ook een store-locator, je kan het dus niet in elke Coop kopen.

Ik ben nu zelf in Italië en heb een kaartje gehaald bij Vodafone: 7gb voor € 25.

Denk er aan dat je een codice fiscale nodig hebt, niet elke telefoonwinkel helpt je hiermee.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:49
PinokkioTV schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:24:
[...]

Geen ervaring mee, maar lijkt me een goed aanbod. Op de website zit ook een store-locator, je kan het dus niet in elke Coop kopen.

Ik ben nu zelf in Italië en heb een kaartje gehaald bij Vodafone: 7gb voor € 25.

Denk er aan dat je een codice fiscale nodig hebt, niet elke telefoonwinkel helpt je hiermee.
code fiscale had ik al gevonden, er zijn online generators voor dus in principe zou dat geen probleem moeten zijn. Ik moest alleen even zoeken voordat ik erachter kwam dat je dus 'PAESI BASSI" moet hebben (Netherlands/Holland kun je dus heel lang zoeken) als geboorteland.

Ik was met name benieuwd naar praktijkervaringen. Mocht je door die 7Gb heen zijn en over een week of 2 een coop-voce sim overhebben dan kan ik die wel gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Kju schreef op zondag 27 juli 2014 @ 13:53:
Ik kan inmiddels weer bellen naar Nederland. Sim van m'n vrouw doet het nog steeds niet. Het enige wat je ermee kan is de Joe mobile website bezoeken, niet bellen/sms'en. Ergens wel zonde, er zit nu 5 GB op...
Vandaag in NL geactiveerd, met mijn brakke frans ging het ook niet helemaal vanzelf. uiteindelijk wel gelukt.
  1. Eerst via de website geregistreerd
  2. Toen nog een bevestigingsemail
  3. Binnen 30 min SMS/email dat alles ok was
  4. mode europe in tussen tijd aangezet, maar waarschijnlijk te vroeg, want werkte niet
  5. weer wat later opnieuw mode europe aangezet
  6. na enige tijd later kreeg ik ook daar een bevestigings sms van en sinsdien loopt alles goed.
  7. ook meteen maar de automatische vernieuwing uitgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ener103 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 21:23:
Ik zie ook in mijn cockpit dat er 2 gb is bijgeboekt. Red ik het mss net mee. Goede service van Joe!
Euh, waarom boekt Joe die bij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Er was storing afgelopen donderdag van 9 tot 13.30 zo'n beetje. In tegenstelling tot wat we hier gewend zijn krijg je daar direct goede compensatie ;)
Pagina: 1 ... 15 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.