Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wil mijn Q9300 overclocken
Maar ik weet niet precies wat ik moet doen?

Mijn systeem:
-Antec Sonata III
-P5K-VM
-Core 2 Quad Q9300
-Scynthe Mugen Infinity CPU Cooler

Temperaturen:
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/1420/desktopozf.jpg

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En daarna eens in [OC] Intel Core 2 Quad Penryn (45nm) geneusd?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn pc net geOCd.
Dit is een screentje van mijn settings.
Het enige wat ik heb gedaan is
-CPU Settings Alles gedisabeld
-Daarna bij Jumper (nog wat ben het vergeten) heb ik de FBS naar 400 gezet.

1. Er is me iets opgevallen. Bij het plaatje dat ik voordat ik OCde poste stond mijn Core Speed op 2000.0Mhz en mijn multiply op 6 en mijn Bus speed op 333.3. Terwijl de Q9300 standaard 2.5 moet zijn. Foutje van de maker die mijn pc in elkaar heeft gezet?

2 Dit is mijn nieuwe setting
Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/5673/desktopty.jpg

3. Ik heb een CPU fan laast gekocht. Maar als mijn pc aanzet staat hij altijd op zijn laagste stand. Ik moet telkens met SpeedFan hem omhoog zetten. Is er een manier dat ik die altijd op 100% heb?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:09:

1. Er is me iets opgevallen. Bij het plaatje dat ik voordat ik OCde poste stond mijn Core Speed op 2000.0Mhz en mijn multiply op 6 en mijn Bus speed op 333.3. Terwijl de Q9300 standaard 2.5 moet zijn. Foutje van de maker die mijn pc in elkaar heeft gezet?
PMG FAQ » Mijn CPU draait soms op een lagere kloksnelheid? Wat zijn EIST en Cool'n'Quiet?
Ik heb een CPU fan laast gekocht. Maar als mijn pc aanzet staat hij altijd op zijn laagste stand. Ik moet telkens met SpeedFan hem omhoog zetten. Is er een manier dat ik die altijd op 100% heb?
Dat is vast wel in het BIOS te regelen en anders kun je de fan altijd nog direct op een molex-connector aansluiten door middel van een verloopstukje.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Die 2000 mhz komt omdat je pc op dat moment in 'idle' is, hij wordt dan niet zwaar belast en om elektrische vermogen en warmte te besparen wordt de cpu dan automatisch teruggeklokt..

Verder raad ik gewoon de links aan die hierboven al gepost zijn, er is gene magische formule die voor jou de beste instellingen tevoorschijn tovert.. Lees alles eens rustig door, gebruik Prime95 om te testen of je oc stabiel is etc... Probeer eerst zelf wat, maakt het voor andere GoT'ers aantrekkelijker om je raad te geven..

Succes 8)

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 16:50

M0nkeymen

Monkeystyle!

Als je overclock moet je dat met kleine stapjes doen niet in 1x naar 3000 mhz

1. Dat heeft waarschijnlijk met de E.I.S.T. technology te maken. Die klokt automatisch terug als je hem niet genoeg belast.

3. Kijk eens in je BIOS daar staat vast wel een fan instelling die aangepast moet worden.

Maar lees eerst ff de linkjes door die boven mij worden gegeven. scheelt een hoop vragen.

Edit: net te laat :P

[ Voor 4% gewijzigd door M0nkeymen op 04-09-2009 19:19 ]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik mijn Vcore nog verhogen of is dat niet nodig?

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:20
Alleen als je processor niet stabiel loopt, moet je de Vcore verhogen. Pas wel op, want een hogere Vcore zorgt automatisch ook voor meer warmte.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 08:47:

Moet ik mijn Vcore nog verhogen of is dat niet nodig?
Als je de Overclocking & Tweaking FAQ even had doorgenomen, waar HlpDsK je al op wees, dan had je het antwoord al. Onder het kopje Trucjes wordt heel helder uitgelegd dat het verhogen van het voltage indien nodig een stabieler signaal kan opleveren, waar tegenover staat dat de processor warmer wordt.

Het is een afweging die je geheel zelf moet maken, omdat het voornamelijk afhangt van de stabiliteit van je huidige overklok. Welk voltage er nodig is verschilt per systeem. Er bestaat geen eenduidige richtlijn.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1