Onderbouw je mening zoals de rest of reageer niet. <naam console> + een smilie heeft niemand wat aan.
[ Voor 98% gewijzigd door PromoX op 04-09-2009 16:30 ]
Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door PromoX op 04-09-2009 16:30 ]
[ Voor 74% gewijzigd door PromoX op 04-09-2009 16:52 ]
Tsja, zo kun je zat verzinnen natuurlijk:KAdrifter schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:47:
ik heb allebei de consoles: in mijn persoonlijke ervaring heeft de 360 wat meer nadelen maar goed
x360:
wordt minder warm dan mijn 60gb launch ps3(dit zal bij de slim waarschijnlijk niet meer het geval zijn).
interface in de menu's is iets logischer, maar die van de ps3 wen je snel aan.
hij is iets goedkoper.
ps3:
geen charger kit nodig, zit gewoon een accu in de controller.
de controller ligt fijner in de hand.
wifi zit er op.
blu-ray's.
harddisk is makkelijk vervangbaar.
relatief betrouwbaar.
optische uitgang.
de blu ray speler klinkt niet als een wasmachine zoals de dvd speler van de 360.
online gaming is in mijn ervaring net zo goed en gratis (al hangt dit wel van de game af).
Qua games zijn ze allebei ongeveer even goed, de nieuwe games komen vaak op beide systemen uit en de budgetbakken zijn inmiddels voor beide consoles goed gevuld. In mijn ervaring is het vooral het apparaat wat het verschil maakt en een 360 heeft gewoon niet zoveel te bieden, ik zie het meer als een apparaat wat wel leuk is voor naast een ps3 voor een paar exclusives. Qua on
aangezien de gewone consument dat ding nog niet thuis heeft staan en er nog geen games voor zijn lijkt het me erg lastig om daar vooraf over te oordelen.bram1984 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:08:
Dat Project Natal speel je volgens mij ook twee keer, en dan heb je het wel weer gezien. Dit heb ik in ieder geval met de Wii. Resort is wel lachen, maar niet meer dan dat.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Ja, net zoals toen bij de WiiL1nt schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:04:
Voor hetzelfde geld slaat MS een grandslam met dat ding en werkt het perfect en krijgen we AAA games die ook nog eens goed te besturen zijn en zeer vermakelijk.
[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 04-09-2009 17:30 ]
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.Denko schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:57:
Maarja, PredatorNL zoals je kan lezen, haal wat je vrienden hebben, of haal ze gewoon allebei 2e hands voor hetzelfde geld, hier kan je geen objectief oordeel krijgen, het is net vragen wat mooier is; blauw of rood
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Verwijderd
Dat dacht ik ook, maar ik schrok toch echt van de framerate verschillen in sommige titels. Je kan je beste programmeurs aan het werk zetten om alles uit de Cell te persen, maar dan komt het kosten en baten plaatje weer voorbij. Heeft het nut om veel te investeren in PS3 ontwikkeling? Dat deed men niet met de Saturn of met de GameCube dus ik twijfel of het nu met de PS3 wel zal gebeuren.yzf1kr schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:31:
[...]
Wbt prestaties en kwaliteit onlopen de consoles elkeer niet meer, en het is maar de vraag of een van de 2 in de toekomst echt beter gaat presteren dan de ander, hoe graag sommige mensen dat ook zouden willen.
Het is een idioot, maar als de grootste Amerikaanse uitgever dat over je systeem te zeggen heeft dan doe je iets goed fout.“I'm getting concerned about Sony; the PlayStation 3 is losing a bit of momentum and they don't make it easy for me to support the platform. It's expensive to develop for the console, and the Wii and the Xbox are just selling better. Games generate a better return on invested capital on the Xbox than on the PlayStation. They have to cut the price, because if they don't, the attach rates [the number of games each console owner buys] are likely to slow. If we are being realistic, we might have to stop supporting Sony. When we look at 2010 and 2011, we might want to consider if we support the console — and the PSP [portable] too.”
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
ik heb degelijk en hard bewijs voor je,http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=19237Sn0wblind schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:51:
[...]
Waar haal je die wijsheid vandaan? De specs van de grafische processor ontlopen elkaar helemaal niet veel. Enige reden dat er een verschil in kwaliteit was, was omdat ze in het begin de Cell niet goed konden benutten. Het zijn 2 totaal verschillende architecturen maar de GPU's liggen eht meest dicht bij elkaar in de consoles zijn gewoong beasseerd op de toenmalige high end varianten van Ati(360) en Nvidia (PS3).
[ Voor 10% gewijzigd door amoi op 05-09-2009 10:20 ]
Het aantal verkochte consoles zegt niet direct of iets een mislukking is of niet. Het grootste deel van het geld word namelijk verdiend na de verkoop van de console in de vorm van game verkoop / originele hardware zoals controllers etc.PWM schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:23:
Ja, die Wii, wat een mislukking:
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Daarom gaf ik ook aan dat 1 Wii titel meer verkoopt dan 5 PS3 ExclusivesBor de Wollef schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:39:
[...]
Het aantal verkochte consoles zegt niet direct of iets een mislukking is of niet. Het grootste deel van het geld word namelijk verdiend na de verkoop van de console in de vorm van game verkoop / originele hardware zoals controllers etc.
Ik had een Wii en was teleurgesteld. Grafisch viel het heel erg tegen (maar goed, dat wist ik van te voren). De enige game die ik 'echt' gespeeld heb is Supe Mario Galaxy en Wii Sports. De rest kon mij niet héél erg boeien.PWM schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:51:
[...]
Daarom gaf ik ook aan dat 1 Wii titel meer verkoopt dan 5 PS3 ExclusivesWii Fit is a 90,- inmiddels 22 miljoen keer over de toonbank gegaan. Iedereen met een Wii heeft minimaal 2 controllers + nunchunk. Tot nu toe is het gewoon een succes, met alleen de kanttekening dat fans van het eerste uur wellicht teleurgesteld zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door rethxoth op 05-09-2009 13:11 ]
Geen idee hoe oud je bent, maar heb je ooit langer dan een uur een NES controller in je handen gehad ? Ooit weleens blauwe plekken op je muizen van je hand gehad door een Master System controller ?Omni superens schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:26:
Wanneer zien mensen eens in dat de verschillende consoles eenvoudig niet 1 op 1 met elkaar te vergelijken zijn. Op de eerste plaats niet qua game aanbod. Op de tweede plaats besturingssystemen, wat hoogstens misschien een beetje kan als de nieuwe systemen van Sony en Microsoft uit zijn.
Wat controllers betreft kan je blijven discussieren maar hangt grotendeels af wat je gewend bent. Ik ben al jaren gewend aan de PS controller en vind de Xbox controller dus veel te groot en lomp, zelfs met mijn grote lompe handen. Als ik al jaren op een Xbox had gespeeld was het andersom geweest. Verder, als je kramp krijgt bij t vasthouden van een controller ligt dat denk ik eerder aan hoe je de controller zelf vast houdt dan aan het ontwerp van de controller zelf.
Ook wil ik aanhalen dat ik vind dat je niet de Xbox 360 arcade kan vergelijken met de PS3, simpelweg doordat de arcade zoveel functinaliteiten mist ten opzichte van de elite.
Maar misschien nog het belangrijkste, waarom kunnen we niet gewoon genieten van onze 'eigen' consoles zonder te moeten denken de andere consoles te moeten afzeiken. Als je een PS3 hebt en een Xbox 360 of Wii niets vindt of andersom in een andere combinatie, prima dan ontloop die andere consoles waar je een hekel aan hebt dan toch gewoon. Maar deze generatie lijkt het erop dat er vanaf het begin al een winnaar moet zijn waardoor mensen zich hiertoe genoodzaakt voelen, maar naar mijn weten wordt de winnaar altijd aan het eind van de wedstrijd bepaalt. Dus als we nu gewoon met zijn allen van onze favoriete console genieten dan hebben we t aan het eind van deze generatie wel erover hoe goed of slecht ze het hebben gedaan.
Ik denk dat de gemiddelde 360-bezitter sowieso meer praat tijdens het gamen.rethxoth schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:06:Elke Xbox 360 krijgt een bijgeleverde headset, 90% van de keren dat jij online speelt weet je zeker dat er een groot aantal van je teammates ook een headset heeft waardoor je tactieken kan uitvoeren en/of lol kan hebben.
Bij de PS3 miste ik dit heel erg, ik voelde me altijd erg eenzaam, alsof ik een potje tegen NPC's speelde. Vandaar dat ik weer overstap naar de Xbox 360.
Om 1 of andere reden vind ik dat juist wel leukOPSLAGHOND schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:23:
[...]
Ik denk dat de gemiddelde 360-bezitter sowieso meer praat tijdens het gamen.
Dit is één van de vele redenen dat ik een PS3 heb gekocht.
Ik heb dan ook totaal niet de behoefte om altijd van iedereen te horen wat hij/zij denkt.
Bij de arcade zit geen headset. Dus niet elke Xbox 360 krijgt de headset meegelevert. Dit zijn natuurlijk ook wel meestal de mensen die niet online gamen die een arcade kopen.rethxoth schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:06:
Elke Xbox 360 krijgt een bijgeleverde headset, 90% van de keer dat jij online speelt weet je zeker dat er een groot aantal van je teammates ook een headset heeft waardoor je tactieken kan uitvoeren en/of lol kan hebben.
Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka
Kan je garanderen van welKneoK schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:28:
He, da's een argument die ik nog niet gehoord hebZou wel een interessant onderzoek zijn om uit te vinden of 360 bezitters spraakzamere mensen zijn.
Je kunt speech overigens gewoon helemaal uitzetten en ook gewoon specifieke spelers blokken hoor, 't is af en toe net een echte console
Ja oke dat is waar, maar toch zijn er heel veel mensen die wel een headset hebben en garanderen voor extra fun tijdens het potje (mijn mening danShikaka schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:33:
[...]
Bij de arcade zit geen headset. Dus niet elke Xbox 360 krijgt de headset meegelevert. Dit zijn natuurlijk ook wel meestal de mensen die niet online gamen die een arcade kopen.
Ik zelf heb dan wel een arcade gekocht (had nog een extra headset liggen) omdat het toen goedkoper was om de Arcade + 120gb HD + Hdmi kabel te kopen dan een Elite.
[ Voor 20% gewijzigd door rethxoth op 05-09-2009 13:54 ]
[ Voor 195% gewijzigd door AngelusHD op 06-09-2009 00:15 ]
Mwah, heb een PS3 sinds de launch en sinds 1,5 maand een XBOX360, en er is weinig verschil qua spraakzaakmheid(ook al wordt er een headset bij geleverd) of überhaupt in de online-ervaring. En als het er al is niet dermate groot dat ik het waard vind om er extra voor te betalen ten opzichte van het PSN, ik doe het even zo goed wel, maar dat is gewoon omdat het te leuk is om niet te doen.OPSLAGHOND schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:23:
[...]
Ik denk dat de gemiddelde 360-bezitter sowieso meer praat tijdens het gamen.
Dit is één van de vele redenen dat ik een PS3 heb gekocht.
Ik heb dan ook totaal niet de behoefte om altijd van iedereen te horen wat hij/zij denkt.
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door een moderator op 06-09-2009 11:15 ]
Waarom blijven ze achter ? Als je het via de officiele weg doet betaal je 5 Euro per maand, zoek je even hier en daar dan heb je voor veel minder geld al volkomen legitieme livecodes. Daarvoor krijg je inderdaad iets wat Sony en Nintendo gratis aanbieden maar er zitten meer voordelen aan een Gold abo hoor, niet op de laatste plaats bijvoorbeeld leuke kortingen op spellen of DLC, eerdere toegang tot bepaalde zaken. Cross platform gaming met pc in sommige spellen is ook best tof, ik hoop dat dat in de toekomst alleen maar meer wordt.Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 01:31:
iig, ik verwacht eigenlijk dat MS binnenkort of Live (gold) gratis maakt, of online gamen met silver mogelijk maakt. Ze kunnen gewoon niet achterblijven bij nintendo of sony
[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 06-09-2009 11:15 ]
Verwijderd
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Verwijderd
30 euro per jaar is idd vrij makkelijk te vinden.KneoK schreef op zondag 06 september 2009 @ 02:56:
[...]
Waarom blijven ze achter ? Als je het via de officiele weg doet betaal je 5 Euro per maand, zoek je even hier en daar dan heb je voor veel minder geld al volkomen legitieme livecodes. Daarvoor krijg je inderdaad iets wat Sony en Nintendo gratis aanbieden maar er zitten meer voordelen aan een Gold abo hoor, niet op de laatste plaats bijvoorbeeld leuke kortingen op spellen of DLC, eerdere toegang tot bepaalde zaken. Cross platform gaming met pc in sommige spellen is ook best tof, ik hoop dat dat in de toekomst alleen maar meer wordt.
Misschien dat online gaming in de toekomst wel bij het Silver pakket wordt gegooid, met Live for Windows is dat ook gebeurd, maar ik denk niet dat dat op korte termijn op de agenda staat.
Maar ik denk dat we een beetje afdwalen nuZit de topicstarter nu al (nog) te gamen ? En waarop ?
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 13:23 ]
De TS heeft waarschijnlijk al zijn keuze gemaakt.Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:20:
kies het systeem waar de spellen voor uit komen die jij graag wilt hebben.
Blu-ray, WIFI, makkelijk en goedkoop vervangbare HDD.Naar de hardware hoef je niet te kijken. Ten zij je het belangrijk vind om blu ray films te kijken.
Lag-/connectie-problemen zijn bij beide consoles nagenoeg niet aanwezig.Online zijn ze beide in orde. Al lijkt het alsof de ps3 vaker last heeft van connectie/ lag problemen. Dat zouden de ps3 gebruikers zelf moeten melden. Iig weet ik van de 360 dat ik vrijwel nooit last heb van lag.
De indeling van het menu vind jij beter, overzichtelijker en gebruiksvriendelijker?Ook vind ik dat de 360 zijn menu indeling beter voor elkaar heeft (komt binnenkort als het goed is wel een update voor de ps3), veel overzichtelijker en heel erg makkelijk om arcade/demos etc te downloaden. Vele manieren van sorteren zijn mogelijk (top rated/ popular etc.)
Even kijken ... €30,- min €30,- = €0,-30 euro per jaar is idd vrij makkelijk te vinden.
In het verlengde daarvan;KneoK schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:28:
He, da's een argument die ik nog niet gehoord hebZou wel een interessant onderzoek zijn om uit te vinden of 360 bezitters spraakzamere mensen zijn.
Je kunt speech overigens gewoon helemaal uitzetten en ook gewoon specifieke spelers blokken hoor, 't is af en toe net een echte console
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Verwijderd
Je had het accent op de verkeerde woord gelegd.Mudi schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:12:
Ik had hetzelfde probleem en ben voor de xbox gegaan en heb geen enkel spijt van mijn keuze. Mss was dit wel een van de beste keuzes die ik ooit tot nu toe maakte. Ik had nooit van spellen zoals Gears of War, Halo 3, Fable 2, Saints Row, Mass efect, ... gehoord. Toch ben ik toen voor de xbox gegaan alleen al omdat hij goedkoper WAS.
Speel je toevallig ook online?Nu is het idd een ander koek en tja, het is allemaal psychologisch.
Iemand die een xbox heeft kan zeggen dat ie noch films kijkt, noch zijn harde schijf gebruikt, noch zijn wireless nodig heeft daar waar zijn router naast zijn xbox staat, ...
Maar iemand die specs geil is en voor de PS3 ging, geeft dit allemaal als argument.
Bij mij was het gewoon, het is goedkoper en dat is tenminste een geldige argument.
En geen korting + geen korting = geen korting, zie mijn eerdere comment, er zitten meer voordelen aan een Gold accountje dan alleen online gaming.OPSLAGHOND schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:01:
[...]
De TS heeft waarschijnlijk al zijn keuze gemaakt.
[...]
Blu-ray, WIFI, makkelijk en goedkoop vervangbare HDD.
[...]
Lag-/connectie-problemen zijn bij beide consoles nagenoeg niet aanwezig.
Je hebt geen PS3, maar toch lijkt het volgens jou dat de PS3 vaker last heeft van lag-/connectieproblemen?
[...]
De indeling van het menu vind jij beter, overzichtelijker en gebruiksvriendelijker?
Je hebt geen PS3, hoe kun je dan zoiets claimen?
[...]
Even kijken ... €30,- min €30,- = €0,-
Nog altijd €30,- duurder.
Het verband tussen oudere gamers en volwassener gedrag zie ik niet, zeker niet als het om online gaming gaatMeelobee schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:01:
[...]
In het verlengde daarvan;
Is het zo dat de PS3 bezitters over het algemeen wat ouder zijn en zich wat meer volwassen gedragen als de Xbox gebruikers?
[ Voor 40% gewijzigd door KneoK op 06-09-2009 20:55 ]
Dat mag ook wel je betaald er tenslotte voor.KneoK schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:43:
En geen korting + geen korting = geen korting, zie mijn eerdere comment, er zitten meer voordelen aan een Gold accountje dan alleen online gaming.
Stukken goedkoper zelfs na de prijsdaling? Het scheelt slechts een paar tientjes wat betreft de elite.Oh, en het IS nog steeds een geldig argument hoor, een 360 is nog steeds (stukken) goedkoper dan een PS3, ook met de prijsdaling. Voor de prijs die je nu betaalt voor een PS3 heb ik mijn Elite gekocht, een half jaar geleden...
Nintendo en Sony willen beide hun consoles min. 10 jaar ondersteunen.Tweeënhalve Euro per maand is gewoon een goede prijs voor een leuke service, jij blijft het bashen met 'maand na maand duurder' en 'PS3 is gratis', daarmee heb je zijn argument echt niet teniet gedaan hoor.
Naar mate men ouder wordt gaat men zich over het algemeen rustiger/fatsoenlijker gedragen.Het verband tussen oudere gamers en volwassener gedrag zie ik niet, zeker niet als het om online gaming gaat
Gast, zo blijf je aan de gang, het is nu wel duidelijk dat je een hekel aan de 360 hebt hoor, je komt met totaal onzinnige argumenten. 10 Jaar is een droom, dat weet jij net zo goed als ik, 5 jaar is al optimistisch, en ondersteunen betekent niet dat er niet geïnnoveerd wordt, de PS2 wordt ook nog steeds ondersteund maar geef even toe, zou jij er nog eentje kopen omdat het zo'n topding is ? Een Arcade is net zo geschikt voor gamen als een PS3 en is STUKKEN goedkoper, ook daar kun je niet omheen. Leuk, een verwisselbare schijf, maar het is op de 360 nog steeds geen plicht om een spel te installeren. Jammer dan dat je je demo'tjes niet kunt opslaan, dat doet totaal niets af aan de game ervaring. Je krijgt 256MB gratis en voor niets van Microsoft om je savegames en andere zaken op te slaan, meer heb je om te gamen gewoonweg niet nodig. Het is een keuze om voor een Elite te gaan, een keus die Sony je gewoonweg niet geeft, daar ben je minimaal 300 Euro kwijt, punt. Wellicht niet het slimste wat Microsoft kan doen is de prijs van een arcade verhogen, maar met die verhoging erbij ben je met een Arcade nog steeds 100 Euro goedkoper uit, twee tot drie topspellen verschil zo je wilt. De Elite kost nu 249,99, 5 tientjes vind ik niet meer in de categorie 'een paar' vallenOPSLAGHOND schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:48:
[...]
Dat mag ook wel je betaald er tenslotte voor.
[...]
Stukken goedkoper zelfs na de prijsdaling? Het scheelt slechts een paar tientjes wat betreft de elite.
Je koopt de console omdat deze het goedkoopst is qua aanschafsprijs, maar je kijkt niet naar welke kosten er nog bijkomen?
[...]
Nintendo en Sony willen beide hun consoles min. 10 jaar ondersteunen.
Laten we voor de gein eens zeggen dat Microsoft meedoet.
Dus: 10 jaar x €30,- = €300,-
[...]
Naar mate men ouder wordt gaat men zich over het algemeen rustiger/fatsoenlijker gedragen.
[ Voor 28% gewijzigd door KneoK op 06-09-2009 22:49 ]
Laten we eens allemaal berekenen. Ik heb 250 euro betaalt voor mijn elite + 30*5 voor de komende 5 jaar, ik kom nog altijd uit op 400 euro. Tja dat was de prijs wou ik een PS3 kopen. Nu zijn de spellen van de PS3 in de winkel wel wat duurder dan die van de xbox en dan zou ik nog meer uitgegeven hebben aan de PS3.OPSLAGHOND schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:48:
[...]
Dat mag ook wel je betaald er tenslotte voor.
[...]
Stukken goedkoper zelfs na de prijsdaling? Het scheelt slechts een paar tientjes wat betreft de elite.
Je koopt de console omdat deze het goedkoopst is qua aanschafsprijs, maar je kijkt niet naar welke kosten er nog bijkomen?
[...]
Nintendo en Sony willen beide hun consoles min. 10 jaar ondersteunen.
Laten we voor de gein eens zeggen dat Microsoft meedoet.
Dus: 10 jaar x €30,- = €300,-
[...]
Naar mate men ouder wordt gaat men zich over het algemeen rustiger/fatsoenlijker gedragen.
Uiteindelijk gaat het mij niet om de prijs en ook niet om alles fancy extras.
Omdat de PS3 aanhangers het continu blijven aanhalen ? Wat is dat nu weer voor een vraag ?Tom schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:38:
Waarom blijven de Xbox-aanhangers over de prijs zeuren? Blijkbaar is dat voor de topicstarter niet relevant en is zowel de Xbox als PS3 een optie. Het staat zelfs letterlijk in de topicstart:
[...]
Nouja, ik gok niet dat een PS3 aanhanger over die dure prijs begint als argument om voor de PS3 te gaan, maar dat zal wel aan mij liggenKneoK schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:39:
[...]
Omdat de PS3 aanhangers het continu blijven aanhalen ? Wat is dat nu weer voor een vraag ?
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 23:09 ]
Verwijderd
Ik kan me eigenlijk maar een handjevol games bedenken waarbij disks gewisseld moeten worden. RPG's bijvoorbeeld, maar die heeft de PS3 nagenoeg niet dus het is voor RPG developers blijkbaar geen must. Daarnaast was het bij MGS4 een kwestie van 10 minuten lang installeren bij iedere chapter. De laadtijden op de PS3 zijn over het algemeen ook een stuk langer, lang leve Blu-RayVerwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 23:07:
Bluray is niet alleen een voordeel voor films, maar ook voor games.
Een voordeel van de PS3 is ook dat je bij grote games niet met 3 DVDs zit te rommelen, met bluray op de PS3 behoort het wisselen van dvds tijdens een game tot het verleden. Ook kunnen filmpjes bij games op de PS3 mooier zijn omdat er minder compressie op hoeft te worden toegepast. Ook biedt Bluray ruimte voor extra content als developer interviews ed.
Met HD is DVD eigenlijk een te beperkt opslagmedium. Voor games is Bluray zeker wel de toekomst, niet voor alle genres, maar wel voor een hele hoop (denk aan mgs en FF). Dvds wisselen is zo 2000.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 23:31 ]
Klopt, maar de discussie begon met de opmerking dat PS3 online gaming gratis is, daar kwam de hele discussie over prijs vandaan. Het is geen argument aangedragen door 'de 360 aanhang' maar een punt die 'door het andere kamp' aan de kaak gesteld werd, als reactie daarop werd er door die '360 aanhang' vervolgens uitgebreid met rekensommetjes om aan te tonen dat de consoles elkaar wat prijs betreft niet veel ontlopen als je online gaming meerekentTom schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:51:
[...]
Nouja, ik gok niet dat een PS3 aanhanger over die dure prijs begint als argument om voor de PS3 te gaan, maar dat zal wel aan mij liggen
Voor iemand die een beperkt budget heeft is dat een goede reden om voor de Xbox te kiezen. Die is nou eenmaal goedkoper (even los van het multiplayer gebeuren). De topicstarter maakt het blijkbaar weinig uit wat de console kost. Anders had ie de prijs als nadeel voor de PS3 ertussen staan of als voordeel bij de Xbox. Het gaat em echter om de games die erop te spelen zijn.
Hier staan 2 PS2's (phat & slim), werken beide nog perfect.KneoK schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:29:
Gast, zo blijf je aan de gang, het is nu wel duidelijk dat je een hekel aan de 360 hebt hoor, je komt met totaal onzinnige argumenten. 10 Jaar is een droom, dat weet jij net zo goed als ik, 5 jaar is al optimistisch, en ondersteunen betekent niet dat er niet geïnnoveerd wordt, de PS2 wordt ook nog steeds ondersteund maar geef even toe, zou jij er nog eentje kopen omdat het zo'n topding is ?
Het gaat er hier om wat de TS wil.Een Arcade is net zo geschikt voor gamen als een PS3 en is STUKKEN goedkoper, ook daar kun je niet omheen.
Ook gaf de TS aan dat de 360 teveel geluid maakt door de drive.Leuk, een verwisselbare schijf, maar het is op de 360 nog steeds geen plicht om een spel te installeren.
Dus als ik het goed begrijp betaal je bij aankoop van een PS3 voor alles wat er bijzit, maar geeft Microsoft iets gratis weg bij de 360 ...Jammer dan dat je je demo'tjes niet kunt opslaan, dat doet totaal niets af aan de game ervaring. Je krijgt 256MB gratis en voor niets van Microsoft om je savegames en andere zaken op te slaan, meer heb je om te gamen gewoonweg niet nodig.
De PS3 is een totaalpakket.Het is een keuze om voor een Elite te gaan, een keus die Sony je gewoonweg niet geeft, daar ben je minimaal 300 Euro kwijt, punt.
De Arcade is gewoon stukken goedkoper, maar dat is ook een kaal geplukte versie van de Elite.Wellicht niet het slimste wat Microsoft kan doen is de prijs van een arcade verhogen, maar met die verhoging erbij ben je met een Arcade nog steeds 100 Euro goedkoper uit, twee tot drie topspellen verschil zo je wilt. De Elite kost nu 249,99, 5 tientjes vind ik niet meer in de categorie 'een paar' vallen.
Hier is geen touw aan vast te knopen ...En je blijft zeiken over het betaalde gedeelte, 1 keer korting en ik heb er 3 tot 5 maanden live uit, doe dat drie keer per jaar en je draait zelfs winst (als ik even mee mag doen met je gekke logica) en mag dan met die winst als klap op de vuurpijl nog eens gratis online gamen ook
Nogmaals, de TS vraagt wat er op dit moment het beste voor hem zou zijn.Ik heb overigens zeer zeker naar de kosten gekeken, ik heb een Elite gekocht omdat die indertijd 150 Euro goedkoper dan een PS3 was, heb daar zelf een extra controller, arcade pad, arcade stick, arcade TE stick en chargers bijgekocht, alleen de chargers had ik voor de PS3 niet hoeven aanschaffen, voor elk van de andere onderdelen had ik op z'n minst hetzelfde moeten uitgeven als ik een PS3 had gekocht, de controller zou me zelfs meer gekost hebben, en ik had nog eens een headset moeten aanschaffen ook... Jij hebt de kosten duidelijk ook niet in het oog
Discussie?Dit zijn gewoon geen argumenten die deze discussie winnen (voor zover die te winnen valt) maar dit is gewoon bashen op de machine die je niet hebt of niet bevalt.
Gast, je bent tot nu toe alleen maar met discussie bezig, dat je dat niet ziet zegt genoeg denk ik. Je probeert alleen tegen mijn argumenten in te gaan in plaats van iets toe te voegen, je begint bij tijd en wijlen zelfs te ijlen (een arcade is in niets uitgekleed behalve de genoemde punten) en het begint een beetje irritant te worden. Ik vroeg je niet of je een PS2 had, ik vroeg je of je nu nog een PS2 zou kopen omdat het zo'n krachtig en machtig apparaat is ? Nee, hooguit om een potje Buzz of wat dan ook te spelen, niet meer omdat je kiest uit meerdere krachtpatsers. Ik heb nog een oude XBOX staan, zou ik zeker niet meer aanschaffen nu. Zelfde geldt voor alle andere consoles die hier in huis rondzwerven. Als je dit doortrekt kun je de PSP en DS ook wel in de discussie betrekken, die zijn net zo goed van een hele andere categorie als de besproken consoles.OPSLAGHOND schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:07:
[...]
Hier staan 2 PS2's (phat & slim), werken beide nog perfect.
10 jaar is idd een droom? Sony en nintendo houden dat wel vol hoor.
Daarom typte ik ook "voor de gein" bij MS.
[...]
Het gaat er hier om wat de TS wil.
Hij gaf aan dat het gratis zijn van het PSN een pluspunt is, met andere woorden LIVE = betalen = minpunt.
Wireless was ook een pluspunt voor de PS3, daar scoort de 360 Arcade weer een minpunt want dat zit er standaard niet bij.
Blu-ray is nog een pluspunt voor de PS3, die heeft de 360 ook niet dus nog een minpunt.
[...]
Ook gaf de TS aan dat de 360 teveel geluid maakt door de drive.
Een HDD zou dus voor hem wel een verplichting worden aangezien hij zich anders hieraan gaat storen.
[...]
Dus als ik het goed begrijp betaal je bij aankoop van een PS3 voor alles wat er bijzit, maar geeft Microsoft iets gratis weg bij de 360 ...
[...]
De PS3 is een totaalpakket.
Bij MS heb je wel de keuze, maar maak je een verkeerde keuze en je wilt later alsnog diverse opties, dan wordt je keihard in je portemonnee gepakt want de HDD's en WIFI-adapters etc. etc zijn belachelijk hoog geprijst.
[...]
De Arcade is gewoon stukken goedkoper, maar dat is ook een kaal geplukte versie van de Elite.
Het is echt niet zo dat dat gewoon liefdadigheid is van MS, ze willen je dolgraag nog eens laten betalen voor de extra's die misschien later nog gekocht gaan worden.
5 tientjes is niet voor iedereen veel geld, sommige mensen hebben een baan, anderen alleen een krantenwijk.
[...]
Hier is geen touw aan vast te knopen ...
[...]
Nogmaals, de TS vraagt wat er op dit moment het beste voor hem zou zijn.
Waarom kom jij met het verhaal wat jij er 2 jaar geleden voor hebt betaald?
Daar heeft hij toch helemaal niets aan.
[...]
Discussie?
De TS vraagt om advies, niet om een discussie.
[ Voor 22% gewijzigd door KneoK op 07-09-2009 04:06 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Remy669 op 07-09-2009 09:07 ]
Verwijderd
Dat lijkt me sterk. Ik heb (nog?) geen ps3, maar de xbox360 maakt zoveel kabaal... Of luister je wanneer de DVD drive stil staat? Zelfs als ie stil staat hoor je nog een hogere zoemtoon. Maar pas als de DVD gaat spinnen wordt het feest. Stofzuiger.mijn Elite maakt net zoveel ´herrie´ als de PS3 classic
Verwijderd
Loos argument als je het tegen de ps3 wil aanbrengen, staat nergens dat je dit doet, maar in het licht van het topic neem ik dit ff aan. Dan kun je dus ook voor de ps3 een kabel van 5m kopen voor n paar euro en je bent klaar.InZane schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:49:
Voor de 360 kun je trouwens ook Play & Charge kitjes halen zodat je wel (losse) accu's in je controllers hebt in plaats van batterijen. Deze zijn ook nog eens voorzien van een USB kabel van een metertje of 3, zodat je tenminste fatsoenlijk kan gamen terwijl je de controller aan het opladen bent.
[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 08-09-2009 18:19 ]
Verwijderd
Heb ik ook ja, erg handig. Gaat ook lang mee als de accu opgeladen is, en anders prik je hem er weer in voor 3 uurtjes als hij leeg is en je aan het gamen bent (of je gooit er ff batterijen in).InZane schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:49:
Voor de 360 kun je trouwens ook Play & Charge kitjes halen zodat je wel (losse) accu's in je controllers hebt in plaats van batterijen. Deze zijn ook nog eens voorzien van een USB kabel van een metertje of 3, zodat je tenminste fatsoenlijk kan gamen terwijl je de controller aan het opladen bent.
[ Voor 94% gewijzigd door PromoX op 07-09-2009 21:22 ]
Verwijderd
Dat proberen de meeste mensen hier toch ook ? Het zou wel erg makkelijk zijn als elk topic over zo'n soort onderwerp in de eerste post al opgelost zou zijn. Topicstarter, je moet een Wii kopen want dat is gewoon de beste. Nog een reply erbij, 'ja, klopt helemaal' en klaar ben je. Helpen met eigen ervaringen is wat de meesten proberen te doen, de meeste proberen dat te doen door alleen positief over de eigen machine te zijn, anderen doen dat door alleen de negatieve punten van de andere machine af te branden, beetje Amerikaanse politiek lijkt het.Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:03:
Dat vraag ik me ook een beetje af.
We hebben het hier toch nog steeds over spelcomputers he?
Who cares welk product hij koopt, je verdient er toch niks aan. Je kunt hem alleen helpen met je eigen ervaringen.
[ Voor 88% gewijzigd door PromoX op 07-09-2009 23:32 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
[ Voor 19% gewijzigd door PromoX op 08-09-2009 00:07 ]
And I'm the only one and I walk alone.
yup, ongeloofelijk.PWM schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:51:
[...]
Daarom gaf ik ook aan dat 1 Wii titel meer verkoopt dan 5 PS3 ExclusivesWii Fit is a 90,- inmiddels 22 miljoen keer over de toonbank gegaan. Iedereen met een Wii heeft minimaal 2 controllers + nunchunk. Tot nu toe is het gewoon een succes, met alleen de kanttekening dat fans van het eerste uur wellicht teleurgesteld zijn.
Het was helemaal niet bedoeld als argument tegen de PS3. Waar lees je dat?Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:20:
[...]
Loos argument als je het tegen de ps3 wil aanbrengen, staat nergens dat je dit doet, maar in het licht van het topic neem ik dit ff aan. Dan kun je dus ook voor de ps3 een kabel van 5m kopen voor n paar euro en je bent klaar.
[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 08-09-2009 18:20 ]
PSN: Sluuz
Gaude et aude
Heel veel plezier ermee en succes.Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:28:
Hey Allemaal,
Wat een reacties zeg! Super dat jullie allemaal zo hard meedenken!
Ik heb nog niet kunnen kiezen (zit ook midden in een verhuizing).
Mijn mening is dat tot op heden de ps3 gewoon een compleet ding is!
Maar na wat onderzoek blijkt dat veel van mijn vrienden een x-box hebben.
En de games vind ik voor beiden even goed.
De bluray speler is overkill geworden, want ik heb een bluray speler gratis bij de tv gekregen!
Volgende week krijg ik zowal een x360 als een ps3 te leen van een vriend.
Ik ga dan echt kijken naar de feel en controller.
Ah kijk, mooie oplossing. Ik zou ook zeker kijken naar de exclusive titels op beide consoles.Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:28:
Hey Allemaal,
De bluray speler is overkill geworden, want ik heb een bluray speler gratis bij de tv gekregen!
Verwijderd
Wat nou verder het voordeel is van een losse accu ten opzichte van een ingebouwde ontgaat mij volledig en leg je verder ook niet uit.InZane schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:13:
[...]
Het was helemaal niet bedoeld als argument tegen de PS3. Waar lees je dat?
De TS gaf aan dat ie liever geen penlites heeft, dus dan is dit een oplossing. Ik vind accu's persoonlijk ook makkelijker.
Ik vind het persoonlijk wel voordeliger dat het in het geval losse accu's zijn in plaats van ingebouwde accu's.
[ Voor 24% gewijzigd door een moderator op 08-09-2009 18:21 ]
De beste oplossing die je je maar kunt verzinnen, gewoon lekker op je gemak even met beide consoles stoeien (zorg dat je ze ´kwijtraakt´ tijdens het verhuizenVerwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:28:
Hey Allemaal,
Het voordeel van een losse accu is dat ik die voor 15 Euro kan vervangen of vrijwel gratis kan vervangen door batterijen als het om de 360 gaat, als je wilt ontkennen dat dat een voordeel is dan is dat niet omdat je iets wilt bijdragen aan dit topic. Als de accu van een PS3 controller stuk gaat en je hebt geen garantie dan ben je 6 tientjes kwijt.Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:46:
[...]
Wat nou verder het voordeel is van een losse accu ten opzichte van een ingebouwde ontgaat mij volledig en leg je verder ook niet uit.
[ Voor 59% gewijzigd door een moderator op 08-09-2009 18:21 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 08-09-2009 18:22 ]
[ Voor 47% gewijzigd door PromoX op 08-09-2009 20:01 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Offtopic crossposten is nergens voor nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:20:
En de accu van de PS3 controller gaat niet stuk bij normaal gebruik. Fijn dat batterijen tegenwoordig vrijwel gratis zijn en dat het moeten vervangen van een accu blijkbaar als voordelig gezien wordt. En ik kan 4 ps3 controllers in een houdertje van 10 euro stoppen opladen terwijl ik met m'n 5de controller verder game. Verder kost een dual shock me nog geen 3 tientjes mits je niet de lokale bart smit inloopt. Oftewel een discussie die mijns inziens niets oplevert.
[ Voor 32% gewijzigd door TheZeroorez op 09-09-2009 15:52 ]
Verwijderd
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Die lijsten had ik inderdaad wel gevonden, maar als je 90% van de titels niet kent zegt het je niet zoveel, vandaarPWM schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:35:
Dit zijn de 360 exclusives: Wikipedia: Category:Xbox 360-only games 183 stuks
Dit zijn de PS3 exclusices: Wikipedia: Category:PlayStation 3-only games 151 stuks
De lijst is niet compleet, maar geeft een idee. RPG's heeft de 360 inderdaad meer, shooters zullen ongeveer hetzelfde zijn qua aantal.
Je moet dus inderdaad kijken wat het meeste bij je ligt. Mij spreekt Forza 3 meer aan GT5, en ik ben gek van Halo 3 online. Anderen willen weer MGS4 en straks liever GT5 dan Forza 3 spelen. Keuzes keuzes
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
PS3 heeft de PS2 geschiedenis met zich mee en Sony heeft toen veel kwaliteit studio's gekocht. De exclusives zijn iets meer high profile.DarkX schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:11:
Is er een bepaalde tendens in de exclusives? Bijv. PS3 meer shooters en de Xbox meer RPG's oid.?
Euhm... de PSN store staat ook vol met kleine(re) arcade games hoor.SeamusXanthus schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:56:
[...]
PS3 heeft de PS2 geschiedenis met zich mee en Sony heeft toen veel kwaliteit studio's gekocht. De exclusives zijn iets meer high profile.
De 360 heeft dan weer meer leuke kleine downloadable arcade games, waardoor de uiteindelijke library iets meer gevarieerd is imo. Het is dus een beetje waar je van houdt. Iemand die niks om arcade games geeft zal de PS3 libary weer gevarieerder vinden waarschijnlijk.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Mijn mening was:DarthDavy schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:33:
[...]
Euhm... de PSN store staat ook vol met kleine(re) arcade games hoor.
Ik had ze beide, maar deel die mening niet.Texhnolith schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:07:
hmm ik vind de kwaliteit van de arcade games op de PS3 toch beter dan die van 360.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Verwijderd
Verwijderd
Goede keuze, zodra je Need for Speed: Shift uit hebt kun je waarschijnlijk gelijk door met Forza 3.
Ik zag Forza 2 voor 9,99 bij de FRS, die zou je ook nog even als aanloop kunnen spelenVerwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:34:
[...]
Goede keuze, zodra je Need for Speed: Shift uit hebt kun je waarschijnlijk gelijk door met Forza 3.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq