[up tot date] ps3(slim) of x360(elite)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.214 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Xbox 360 geeft de meeste problemen. Van alle console.

http://www.nu.nl/internet...-de-meeste-problemen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Wanneer zien mensen eens in dat de verschillende consoles eenvoudig niet 1 op 1 met elkaar te vergelijken zijn. Op de eerste plaats niet qua game aanbod. Op de tweede plaats besturingssystemen, wat hoogstens misschien een beetje kan als de nieuwe systemen van Sony en Microsoft uit zijn.

Wat controllers betreft kan je blijven discussieren maar hangt grotendeels af wat je gewend bent. Ik ben al jaren gewend aan de PS controller en vind de Xbox controller dus veel te groot en lomp, zelfs met mijn grote lompe handen. Als ik al jaren op een Xbox had gespeeld was het andersom geweest. Verder, als je kramp krijgt bij t vasthouden van een controller ligt dat denk ik eerder aan hoe je de controller zelf vast houdt dan aan het ontwerp van de controller zelf.

Ook wil ik aanhalen dat ik vind dat je niet de Xbox 360 arcade kan vergelijken met de PS3, simpelweg doordat de arcade zoveel functinaliteiten mist ten opzichte van de elite.

Maar misschien nog het belangrijkste, waarom kunnen we niet gewoon genieten van onze 'eigen' consoles zonder te moeten denken de andere consoles te moeten afzeiken. Als je een PS3 hebt en een Xbox 360 of Wii niets vindt of andersom in een andere combinatie, prima dan ontloop die andere consoles waar je een hekel aan hebt dan toch gewoon. Maar deze generatie lijkt het erop dat er vanaf het begin al een winnaar moet zijn waardoor mensen zich hiertoe genoodzaakt voelen, maar naar mijn weten wordt de winnaar altijd aan het eind van de wedstrijd bepaalt. Dus als we nu gewoon met zijn allen van onze favoriete console genieten dan hebben we t aan het eind van deze generatie wel erover hoe goed of slecht ze het hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
PWM schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:51:
[...]

Daarom gaf ik ook aan dat 1 Wii titel meer verkoopt dan 5 PS3 Exclusives ;) Wii Fit is a 90,- inmiddels 22 miljoen keer over de toonbank gegaan. Iedereen met een Wii heeft minimaal 2 controllers + nunchunk. Tot nu toe is het gewoon een succes, met alleen de kanttekening dat fans van het eerste uur wellicht teleurgesteld zijn.
Ik had een Wii en was teleurgesteld. Grafisch viel het heel erg tegen (maar goed, dat wist ik van te voren). De enige game die ik 'echt' gespeeld heb is Supe Mario Galaxy en Wii Sports. De rest kon mij niet héél erg boeien.

XBox 1 heb ik héél veel plezier mee gehad. Maar goed, de enige juiste antwoord op topicstarters vraag is bovenstaande. Niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Naast de verschillende games op iedere console geeft mij de grootste boost om een Xbox 360 te kopen het volgende:

Elke Xbox 360 krijgt een bijgeleverde headset, 90% van de keer dat jij online speelt weet je zeker dat er een groot aantal van je teammates ook een headset heeft waardoor je tactieken kan uitvoeren en/of lol kan hebben.

Bij de PS3 miste ik dit heel erg, ik voelde me altijd erg eenzaam, alsof ik een potje tegen NPC's speelde. Vandaar dat ik weer overstap naar de Xbox 360 ;).

Edit: Ik ben altijd opgegroeid met voice-chat games. Op de PC heb ik altijd wel iets als bellen op msn of skype gebruikt bij MMO's en shooters. Toen ik mijn Xbox 1 kreeg heb ik altijd Halo en Halo 2 gespeeld met headset, dus ik kan bijna niet zonder :P!

[ Voor 20% gewijzigd door rethxoth op 05-09-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Omni superens schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:26:
Wanneer zien mensen eens in dat de verschillende consoles eenvoudig niet 1 op 1 met elkaar te vergelijken zijn. Op de eerste plaats niet qua game aanbod. Op de tweede plaats besturingssystemen, wat hoogstens misschien een beetje kan als de nieuwe systemen van Sony en Microsoft uit zijn.

Wat controllers betreft kan je blijven discussieren maar hangt grotendeels af wat je gewend bent. Ik ben al jaren gewend aan de PS controller en vind de Xbox controller dus veel te groot en lomp, zelfs met mijn grote lompe handen. Als ik al jaren op een Xbox had gespeeld was het andersom geweest. Verder, als je kramp krijgt bij t vasthouden van een controller ligt dat denk ik eerder aan hoe je de controller zelf vast houdt dan aan het ontwerp van de controller zelf.

Ook wil ik aanhalen dat ik vind dat je niet de Xbox 360 arcade kan vergelijken met de PS3, simpelweg doordat de arcade zoveel functinaliteiten mist ten opzichte van de elite.

Maar misschien nog het belangrijkste, waarom kunnen we niet gewoon genieten van onze 'eigen' consoles zonder te moeten denken de andere consoles te moeten afzeiken. Als je een PS3 hebt en een Xbox 360 of Wii niets vindt of andersom in een andere combinatie, prima dan ontloop die andere consoles waar je een hekel aan hebt dan toch gewoon. Maar deze generatie lijkt het erop dat er vanaf het begin al een winnaar moet zijn waardoor mensen zich hiertoe genoodzaakt voelen, maar naar mijn weten wordt de winnaar altijd aan het eind van de wedstrijd bepaalt. Dus als we nu gewoon met zijn allen van onze favoriete console genieten dan hebben we t aan het eind van deze generatie wel erover hoe goed of slecht ze het hebben gedaan.
Geen idee hoe oud je bent, maar heb je ooit langer dan een uur een NES controller in je handen gehad ? Ooit weleens blauwe plekken op je muizen van je hand gehad door een Master System controller ?

En een Arcade verschilt op geen enkel ander vlak van een Elite dan bijgeleverde harde schijf en iets meer kabels, je mist niets aan functionaliteit, je doet zelf net zo hard mee met de propaganda ;)

Overigens is de hele vraagstelling hier hoe mensen denken over de consoles, da's gewoon een concrete vraag in de topicstart. Niet alleen de gebruikers zijn die strijd aan het voeren, bijna dagelijks zeurt wel een van de hoge piefen van Nintendo, Microsoft of Sony dat ze de beste zijn, daar kun je niet alleen de userbase de schuld van geven.

Juist omdat het game aanbod verschilt kun je op dat vlak al 1 op 1 vergelijken in deze discussie, als een bepaalde reeks games je niet aanstaat kun je voor het andere kamp kiezen als die games uitbrengen die je wel bevalt.

Ben benieuwd waar de topicstarter vandaag mee thuis komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
rethxoth schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:06:Elke Xbox 360 krijgt een bijgeleverde headset, 90% van de keren dat jij online speelt weet je zeker dat er een groot aantal van je teammates ook een headset heeft waardoor je tactieken kan uitvoeren en/of lol kan hebben.
Bij de PS3 miste ik dit heel erg, ik voelde me altijd erg eenzaam, alsof ik een potje tegen NPC's speelde. Vandaar dat ik weer overstap naar de Xbox 360 ;).
Ik denk dat de gemiddelde 360-bezitter sowieso meer praat tijdens het gamen.
Dit is één van de vele redenen dat ik een PS3 heb gekocht.
Ik heb dan ook totaal niet de behoefte om altijd van iedereen te horen wat hij/zij denkt.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:23:
[...]

Ik heb dan ook totaal niet de behoefte om altijd van iedereen te horen wat hij/zij denkt.
Om 1 of andere reden vind ik dat juist wel leuk :9

Er kan zoveel leuks uitkomen maar natuurlijk ook irritaties, maar das een kwestie van teamkill en ze houden hun bek wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

He, da's een argument die ik nog niet gehoord heb :) Zou wel een interessant onderzoek zijn om uit te vinden of 360 bezitters spraakzamere mensen zijn.

Je kunt speech overigens gewoon helemaal uitzetten en ook gewoon specifieke spelers blokken hoor, 't is af en toe net een echte console ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Laatst online: 11:25
rethxoth schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:06:
Elke Xbox 360 krijgt een bijgeleverde headset, 90% van de keer dat jij online speelt weet je zeker dat er een groot aantal van je teammates ook een headset heeft waardoor je tactieken kan uitvoeren en/of lol kan hebben.
Bij de arcade zit geen headset. Dus niet elke Xbox 360 krijgt de headset meegelevert. Dit zijn natuurlijk ook wel meestal de mensen die niet online gamen die een arcade kopen.
Ik zelf heb dan wel een arcade gekocht (had nog een extra headset liggen) omdat het toen goedkoper was om de Arcade + 120gb HD + Hdmi kabel te kopen dan een Elite.

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
KneoK schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:28:
He, da's een argument die ik nog niet gehoord heb :) Zou wel een interessant onderzoek zijn om uit te vinden of 360 bezitters spraakzamere mensen zijn.

Je kunt speech overigens gewoon helemaal uitzetten en ook gewoon specifieke spelers blokken hoor, 't is af en toe net een echte console ;)
Kan je garanderen van wel :P .
Ik heb de meest bekende games gespeeld op de PS3 en je hebt maar AF EN TOE iemand met een mic icoontje. En grotendeels van die mensen hebben hem niet eens op en hoor je hun tv en/of random geluiden.

Bij de 360 heb ik gewoon meer lol tijdens online gamen. Ik speel dan het liefst spellen zoals Splinter Cell en GRAW, lekker serieuze tactieken bedenken (uiteindelijk ben ik dan de team leader, ik bespreek ze altijd het liefst) en zo het potje winnen. _/-\o_

Als ik zin heb in lol ga ik iets als Saints Row 2 spelen of Halo 3, zeker op vrijdag/zaterdag avonden (Amerikaanse tijden dan he ;)) Kan je lol hebben! Van die kereltjes die aan de drank een beetje debiel aan t rondlopen zijn en naar je commando's luisteren kan zoo hilarisch zijn :D
Shikaka schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:33:
[...]

Bij de arcade zit geen headset. Dus niet elke Xbox 360 krijgt de headset meegelevert. Dit zijn natuurlijk ook wel meestal de mensen die niet online gamen die een arcade kopen.
Ik zelf heb dan wel een arcade gekocht (had nog een extra headset liggen) omdat het toen goedkoper was om de Arcade + 120gb HD + Hdmi kabel te kopen dan een Elite.
Ja oke dat is waar, maar toch zijn er heel veel mensen die wel een headset hebben en garanderen voor extra fun tijdens het potje (mijn mening dan O-))

[ Voor 20% gewijzigd door rethxoth op 05-09-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Vind dit soort topics altijd zoéen onzin, vraag is wat jij wilt. Beide zijn het knappe game consoles maar voor mij is er maar 1 keuze.

Neem de console met de games die jij het leuks vindt. Indien je maten 360 of ps3 hebben kan je dat ook mee in je besluit nemen, het is namelijk leuk als je toevallig je eigen controller mee kan nemen om een spel met ze 2a4en te kunnen spelen.

Have fun met je luxe probleem :D

[ Voor 195% gewijzigd door AngelusHD op 06-09-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:23:
[...]

Mwah, heb een PS3 sinds de launch en sinds 1,5 maand een XBOX360, en er is weinig verschil qua spraakzaakmheid(ook al wordt er een headset bij geleverd) of überhaupt in de online-ervaring. En als het er al is niet dermate groot dat ik het waard vind om er extra voor te betalen ten opzichte van het PSN, ik doe het even zo goed wel, maar dat is gewoon omdat het te leuk is om niet te doen.

Heb overigens zelf 2 headsets voor me PS3(waarvan één officiële BlueTooth) en hoewel het gewoon goed werkt ben ik toch niet echt degene die gaat zitten schreeuwen tegen een paar volstrekt onbekende mensen... Dus wat dat betreft zou ik mijn keuze er persoonlijk nooit van af laten hangen... De meeste mensen die je hoort zijn toch kindjes van 12 leert de ervaring, en daar is sowieso al geen beginnen aan qua tacktieken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

iig, ik verwacht eigenlijk dat MS binnenkort of Live (gold) gratis maakt, of online gamen met silver mogelijk maakt. Ze kunnen gewoon niet achterblijven bij nintendo of sony :N

[ Voor 23% gewijzigd door een moderator op 06-09-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 01:31:
iig, ik verwacht eigenlijk dat MS binnenkort of Live (gold) gratis maakt, of online gamen met silver mogelijk maakt. Ze kunnen gewoon niet achterblijven bij nintendo of sony :N
Waarom blijven ze achter ? Als je het via de officiele weg doet betaal je 5 Euro per maand, zoek je even hier en daar dan heb je voor veel minder geld al volkomen legitieme livecodes. Daarvoor krijg je inderdaad iets wat Sony en Nintendo gratis aanbieden maar er zitten meer voordelen aan een Gold abo hoor, niet op de laatste plaats bijvoorbeeld leuke kortingen op spellen of DLC, eerdere toegang tot bepaalde zaken. Cross platform gaming met pc in sommige spellen is ook best tof, ik hoop dat dat in de toekomst alleen maar meer wordt.

Misschien dat online gaming in de toekomst wel bij het Silver pakket wordt gegooid, met Live for Windows is dat ook gebeurd, maar ik denk niet dat dat op korte termijn op de agenda staat.

Maar ik denk dat we een beetje afdwalen nu :) Zit de topicstarter nu al (nog) te gamen ? En waarop ?

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 06-09-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Als je veel online game speelt op de xbox 360 dan wordt de 360 inderdaad duurder dan de Ps3 of de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja games als cod speel je toch het beste op de pc met keyboard en muis. ik snap niet waarom mensen met zon achtelijke gamepad een fps spelen. als je van fps kun je beter bij de pc blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Aangezien het weekend al bijna voorbij is :)

Wat is het nu geworden?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kies het systeem waar de spellen voor uit komen die jij graag wilt hebben. Naar de hardware hoef je niet te kijken. Ten zij je het belangrijk vind om blu ray films te kijken. Online zijn ze beide in orde. Al lijkt het alsof de ps3 vaker last heeft van connectie/ lag problemen. Dat zouden de ps3 gebruikers zelf moeten melden. Iig weet ik van de 360 dat ik vrijwel nooit last heb van lag. Ook vind ik dat de 360 zijn menu indeling beter voor elkaar heeft (komt binnenkort als het goed is wel een update voor de ps3), veel overzichtelijker en heel erg makkelijk om arcade/demos etc te downloaden. Vele manieren van sorteren zijn mogelijk (top rated/ popular etc.)
KneoK schreef op zondag 06 september 2009 @ 02:56:
[...]

Waarom blijven ze achter ? Als je het via de officiele weg doet betaal je 5 Euro per maand, zoek je even hier en daar dan heb je voor veel minder geld al volkomen legitieme livecodes. Daarvoor krijg je inderdaad iets wat Sony en Nintendo gratis aanbieden maar er zitten meer voordelen aan een Gold abo hoor, niet op de laatste plaats bijvoorbeeld leuke kortingen op spellen of DLC, eerdere toegang tot bepaalde zaken. Cross platform gaming met pc in sommige spellen is ook best tof, ik hoop dat dat in de toekomst alleen maar meer wordt.

Misschien dat online gaming in de toekomst wel bij het Silver pakket wordt gegooid, met Live for Windows is dat ook gebeurd, maar ik denk niet dat dat op korte termijn op de agenda staat.

Maar ik denk dat we een beetje afdwalen nu :) Zit de topicstarter nu al (nog) te gamen ? En waarop ?
30 euro per jaar is idd vrij makkelijk te vinden.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:20:
kies het systeem waar de spellen voor uit komen die jij graag wilt hebben.
De TS heeft waarschijnlijk al zijn keuze gemaakt.
Naar de hardware hoef je niet te kijken. Ten zij je het belangrijk vind om blu ray films te kijken.
Blu-ray, WIFI, makkelijk en goedkoop vervangbare HDD.
Online zijn ze beide in orde. Al lijkt het alsof de ps3 vaker last heeft van connectie/ lag problemen. Dat zouden de ps3 gebruikers zelf moeten melden. Iig weet ik van de 360 dat ik vrijwel nooit last heb van lag.
Lag-/connectie-problemen zijn bij beide consoles nagenoeg niet aanwezig.
Je hebt geen PS3, maar toch lijkt het volgens jou dat de PS3 vaker last heeft van lag-/connectieproblemen?
Ook vind ik dat de 360 zijn menu indeling beter voor elkaar heeft (komt binnenkort als het goed is wel een update voor de ps3), veel overzichtelijker en heel erg makkelijk om arcade/demos etc te downloaden. Vele manieren van sorteren zijn mogelijk (top rated/ popular etc.)
De indeling van het menu vind jij beter, overzichtelijker en gebruiksvriendelijker?
Je hebt geen PS3, hoe kun je dan zoiets claimen?
30 euro per jaar is idd vrij makkelijk te vinden.
Even kijken ... €30,- min €30,- = €0,-
Nog altijd €30,- duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

KneoK schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:28:

In het verlengde daarvan;
Is het zo dat de PS3 bezitters over het algemeen wat ouder zijn en zich wat meer volwassen gedragen als de Xbox gebruikers?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Hehehe de TS heeft zijn keuze allang gemaakt, maar toch nog erover discusseren.
Hij heeft duidelijk voor de PS3 gekozen en dat kon je al direct zien bij de startpost waar hij overduidelijk de meeste pluspunten aan de PS3 gaf.

Ik had hetzelfde probleem en ben voor de xbox gegaan en heb geen enkel spijt van mijn keuze. Mss was dit wel een van de beste keuzes die ik ooit tot nu toe maakte. Ik had nooit van spellen zoals Gears of War, Halo 3, Fable 2, Saints Row, Mass efect, ... gehoord. Toch ben ik toen voor de xbox gegaan alleen al omdat hij GOEDKOPER was.

Nu is het idd een ander koek en tja, het is allemaal psychologisch.
Iemand die een xbox heeft kan zeggen dat ie noch films kijkt, noch zijn harde schijf gebruikt, noch zijn wireless nodig heeft daar waar zijn router naast zijn xbox staat, ...
Maar iemand die specs geil is en voor de PS3 ging, geeft dit allemaal als argument.
Bij mij was het gewoon, het is goedkoper en dat is tenminste een geldige argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS3 heeft inderdaad een wat oudere doelgroep met een hoger inkomen, daarnaast heb ik de xbox 360 gehad en zelf al na de 4x een repair een nieuwe xbox gekregen.

Wat ik dus niet mis aan de xbox is die rottige kabel door mijn huis. al die kleine kinderen die er doorheen bleren tijdens online schieten en dat je voor het feit om online te kunnen spelen moet dokken

ik heb dus 4 xboxen gehad en nog steeds de zelfde PS3 en daarnaast bij mijn laatste xbox 360 met HDMI (repair) :) meteen doorverkocht en leuk bedrag voor gekregen. Ik was eerst met mijn broertje en wat vrienden
echt weg van de xbox 360 maar we hebben allemaal dezelfde problemen gehad en zijn allemaal overgestapt naar de PS3 en na 1 1/2 jaar werken al die dingen ook nog. (afkloppen) . Geen Xbox 360 meer voor me ,mischien een nieuwe generatie maar geen 360.

PS3 is naar mijn idee de beste console met alles en daarna de Wii voor wat relax dom gamen met vrienden en de Xbox 360 was gewoon het beste na de Xbox en Gamecube maar achteraf gewoon heel jammer.

Is de Xbox 360 voor gamen slecht, nee er zijn goed games zoals de Halo en andere toffe games voor de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Mudi schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:12:
Ik had hetzelfde probleem en ben voor de xbox gegaan en heb geen enkel spijt van mijn keuze. Mss was dit wel een van de beste keuzes die ik ooit tot nu toe maakte. Ik had nooit van spellen zoals Gears of War, Halo 3, Fable 2, Saints Row, Mass efect, ... gehoord. Toch ben ik toen voor de xbox gegaan alleen al omdat hij goedkoper WAS.
Je had het accent op de verkeerde woord gelegd. ;)
Nu is het idd een ander koek en tja, het is allemaal psychologisch.
Iemand die een xbox heeft kan zeggen dat ie noch films kijkt, noch zijn harde schijf gebruikt, noch zijn wireless nodig heeft daar waar zijn router naast zijn xbox staat, ...
Maar iemand die specs geil is en voor de PS3 ging, geeft dit allemaal als argument.
Bij mij was het gewoon, het is goedkoper en dat is tenminste een geldige argument.
Speel je toevallig ook online?
Dan is de xbox maand na maand duurder.
Iemand die specsgeil is en voor de PS3 gaat heeft ook een argument als het hem/haar puur om de specs gaat, in jouw ogen WAS jouw argument misschien beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

OPSLAGHOND schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:01:
[...]

De TS heeft waarschijnlijk al zijn keuze gemaakt.

[...]

Blu-ray, WIFI, makkelijk en goedkoop vervangbare HDD.

[...]

Lag-/connectie-problemen zijn bij beide consoles nagenoeg niet aanwezig.
Je hebt geen PS3, maar toch lijkt het volgens jou dat de PS3 vaker last heeft van lag-/connectieproblemen?

[...]

De indeling van het menu vind jij beter, overzichtelijker en gebruiksvriendelijker?
Je hebt geen PS3, hoe kun je dan zoiets claimen?

[...]

Even kijken ... €30,- min €30,- = €0,-
Nog altijd €30,- duurder.
En geen korting + geen korting = geen korting, zie mijn eerdere comment, er zitten meer voordelen aan een Gold accountje dan alleen online gaming.

Het begint een beetje teveel bashen te worden hier, jammer, je zegt zelf ook al dat de ts z'n keuze waarschijnlijk al gemaakt heeft.

Oh, en het IS nog steeds een geldig argument hoor, een 360 is nog steeds (stukken) goedkoper dan een PS3, ook met de prijsdaling. Voor de prijs die je nu betaalt voor een PS3 heb ik mijn Elite gekocht, een half jaar geleden...

Tweeënhalve Euro per maand is gewoon een goede prijs voor een leuke service, jij blijft het bashen met 'maand na maand duurder' en 'PS3 is gratis', daarmee heb je zijn argument echt niet teniet gedaan hoor.
Meelobee schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:01:
[...]

In het verlengde daarvan;
Is het zo dat de PS3 bezitters over het algemeen wat ouder zijn en zich wat meer volwassen gedragen als de Xbox gebruikers?
Het verband tussen oudere gamers en volwassener gedrag zie ik niet, zeker niet als het om online gaming gaat ;) En er wordt hier vaak gezegd dat er op de PS3 gewoon een stuk minder geluld wordt, wil je stilzwijgen dan gelijkstellen aan volwassenheid ?

Kiddies vind je overal, misschien ligt de drempel wat hoger bij de PS3, wellicht door de prijs, maar bereid je dan maar voor op wat gaat komen met de prijsdaling :P Ik vind het over het algemeen een leuke toevoeging en ik kom weinig kinderachtige taferelen tegen.

[ Voor 40% gewijzigd door KneoK op 06-09-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
KneoK schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:43:
En geen korting + geen korting = geen korting, zie mijn eerdere comment, er zitten meer voordelen aan een Gold accountje dan alleen online gaming.
Dat mag ook wel je betaald er tenslotte voor.
Oh, en het IS nog steeds een geldig argument hoor, een 360 is nog steeds (stukken) goedkoper dan een PS3, ook met de prijsdaling. Voor de prijs die je nu betaalt voor een PS3 heb ik mijn Elite gekocht, een half jaar geleden...
Stukken goedkoper zelfs na de prijsdaling? Het scheelt slechts een paar tientjes wat betreft de elite.
Je koopt de console omdat deze het goedkoopst is qua aanschafsprijs, maar je kijkt niet naar welke kosten er nog bijkomen?
Tweeënhalve Euro per maand is gewoon een goede prijs voor een leuke service, jij blijft het bashen met 'maand na maand duurder' en 'PS3 is gratis', daarmee heb je zijn argument echt niet teniet gedaan hoor.
Nintendo en Sony willen beide hun consoles min. 10 jaar ondersteunen.
Laten we voor de gein eens zeggen dat Microsoft meedoet.
Dus: 10 jaar x €30,- = €300,-
Het verband tussen oudere gamers en volwassener gedrag zie ik niet, zeker niet als het om online gaming gaat ;)
Naar mate men ouder wordt gaat men zich over het algemeen rustiger/fatsoenlijker gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

OPSLAGHOND schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:48:
[...]

[...]

Stukken goedkoper zelfs na de prijsdaling? Het scheelt slechts een paar tientjes wat betreft de elite.
Je koopt de console omdat deze het goedkoopst is qua aanschafsprijs, maar je kijkt niet naar welke kosten er nog bijkomen?

[...]

[...]

Naar mate men ouder wordt gaat men zich over het algemeen rustiger/fatsoenlijker gedragen.
Gast, zo blijf je aan de gang, het is nu wel duidelijk dat je een hekel aan de 360 hebt hoor, je komt met totaal onzinnige argumenten. 10 Jaar is een droom, dat weet jij net zo goed als ik, 5 jaar is al optimistisch, en ondersteunen betekent niet dat er niet geïnnoveerd wordt, de PS2 wordt ook nog steeds ondersteund maar geef even toe, zou jij er nog eentje kopen omdat het zo'n topding is ? Een Arcade is net zo geschikt voor gamen als een PS3 en is STUKKEN goedkoper, ook daar kun je niet omheen. Leuk, een verwisselbare schijf, maar het is op de 360 nog steeds geen plicht om een spel te installeren. Jammer dan dat je je demo'tjes niet kunt opslaan, dat doet totaal niets af aan de game ervaring. Je krijgt 256MB gratis en voor niets van Microsoft om je savegames en andere zaken op te slaan, meer heb je om te gamen gewoonweg niet nodig. Het is een keuze om voor een Elite te gaan, een keus die Sony je gewoonweg niet geeft, daar ben je minimaal 300 Euro kwijt, punt. Wellicht niet het slimste wat Microsoft kan doen is de prijs van een arcade verhogen, maar met die verhoging erbij ben je met een Arcade nog steeds 100 Euro goedkoper uit, twee tot drie topspellen verschil zo je wilt. De Elite kost nu 249,99, 5 tientjes vind ik niet meer in de categorie 'een paar' vallen ;)

En je blijft zeiken over het betaalde gedeelte, 1 keer korting en ik heb er 3 tot 5 maanden live uit, doe dat drie keer per jaar en je draait zelfs winst (als ik even mee mag doen met je gekke logica) en mag dan met die winst als klap op de vuurpijl nog eens gratis online gamen ook d:)b

Ik heb overigens zeer zeker naar de kosten gekeken, ik heb een Elite gekocht omdat die indertijd 150 Euro goedkoper dan een PS3 was, heb daar zelf een extra controller, arcade pad, arcade stick, arcade TE stick en chargers bijgekocht, alleen de chargers had ik voor de PS3 niet hoeven aanschaffen, voor elk van de andere onderdelen had ik op z'n minst hetzelfde moeten uitgeven als ik een PS3 had gekocht, de controller zou me zelfs meer gekost hebben, en ik had nog eens een headset moeten aanschaffen ook... Jij hebt de kosten duidelijk ook niet in het oog ;)

Ook je laatste argument gaat verloren, gamers van alle leeftijden hebben gewoon de neiging zich zeer onvolwassen te gedragen, je zou het zelfs mens eigen gedrag kunnen noemen, daar heeft een PS3 of 360 niets mee te maken, je leeft in een utopie van eensgezinde PS3 bezitters. Er is niets leukers voor de minder serieuze mens om lekker anoniem te ouwehoeren, maar er werd verder meer beweert dat het gros van de PS3 spelers uberhaupt geen headset gebruiken, dus het heeft gewoon niets met volwassenheid te maken. Tipje voor zowel PS3 als 360, zet de speech dan gewoon lekker uit, dan speel je voor zover jij weet gewoon lekker een serieuze pot van het een of ander, denk je dat geschreeuw serieus invloed heeft op hoe jij de game beleeft als je het niet hoort ?

Backwards compatibiliteit schiet me overigens net te binnen, iets waar Microsoft nog steeds redelijk actief mee bezig is, er komen nog steeds spellen bij op de lijst en dat heb ik meegenomen in mijn keus, aangezien er nog zo'n 30 van in de kast staan. Was het niet Sony die daar gewoon maar de stekker uit heeft getrokken ? Er valt altijd wel iets te bashen. Dit zijn gewoon geen argumenten die deze discussie winnen (voor zover die te winnen valt) maar dit is gewoon bashen op de machine die je niet hebt of niet bevalt.

[ Voor 28% gewijzigd door KneoK op 06-09-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
OPSLAGHOND schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:48:
[...]

[...]

[...]

[...]

Laten we eens allemaal berekenen. Ik heb 250 euro betaalt voor mijn elite + 30*5 voor de komende 5 jaar, ik kom nog altijd uit op 400 euro. Tja dat was de prijs wou ik een PS3 kopen. Nu zijn de spellen van de PS3 in de winkel wel wat duurder dan die van de xbox en dan zou ik nog meer uitgegeven hebben aan de PS3.
Nu voor iemand die al die extra's niet wilt (die je moet betalen bij PS3 en elite), heb je de arcade en die kun je nu nog steeds voor 150 euro kopen. Nu 30*5 en je betaalt 300 euro voor je xbox die je 5 jaar gebruikt (online inbegrepen).

Nu over het algemeen is het een feit dat de Xbox een meer spelconsole is en de PS3 meer een all-rounder. Wil je alleen maar gamen en de rest is bijzaak, dan koopt men zich een xbox, ga je voor de multimedia (muziek, gamen en films) dan ben je beter af door wat meer te betalen en de PS3 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Waarom blijven de Xbox-aanhangers over de prijs zeuren? Blijkbaar is dat voor de topicstarter niet relevant en is zowel de Xbox als PS3 een optie. Het staat zelfs letterlijk in de topicstart:
Uiteindelijk gaat het mij niet om de prijs en ook niet om alles fancy extras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Tom schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:38:
Waarom blijven de Xbox-aanhangers over de prijs zeuren? Blijkbaar is dat voor de topicstarter niet relevant en is zowel de Xbox als PS3 een optie. Het staat zelfs letterlijk in de topicstart:

[...]
Omdat de PS3 aanhangers het continu blijven aanhalen ? Wat is dat nu weer voor een vraag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

KneoK schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:39:
[...]

Omdat de PS3 aanhangers het continu blijven aanhalen ? Wat is dat nu weer voor een vraag ?
Nouja, ik gok niet dat een PS3 aanhanger over die dure prijs begint als argument om voor de PS3 te gaan, maar dat zal wel aan mij liggen :+

Voor iemand die een beperkt budget heeft is dat een goede reden om voor de Xbox te kiezen. Die is nou eenmaal goedkoper (even los van het multiplayer gebeuren). De topicstarter maakt het blijkbaar weinig uit wat de console kost. Anders had ie de prijs als nadeel voor de PS3 ertussen staan of als voordeel bij de Xbox. Het gaat em echter om de games die erop te spelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluray is niet alleen een voordeel voor films, maar ook voor games.

Een voordeel van de PS3 is ook dat je bij grote games niet met 3 DVDs zit te rommelen, met bluray op de PS3 behoort het wisselen van dvds tijdens een game tot het verleden. Ook kunnen filmpjes bij games op de PS3 mooier zijn omdat er minder compressie op hoeft te worden toegepast. Ook biedt Bluray ruimte voor extra content als developer interviews ed.

Met HD is DVD eigenlijk een te beperkt opslagmedium. Voor games is Bluray zeker wel de toekomst, niet voor alle genres, maar wel voor een hele hoop (denk aan mgs en FF). Dvds wisselen is zo 2000.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 23:07:
Bluray is niet alleen een voordeel voor films, maar ook voor games.

Een voordeel van de PS3 is ook dat je bij grote games niet met 3 DVDs zit te rommelen, met bluray op de PS3 behoort het wisselen van dvds tijdens een game tot het verleden. Ook kunnen filmpjes bij games op de PS3 mooier zijn omdat er minder compressie op hoeft te worden toegepast. Ook biedt Bluray ruimte voor extra content als developer interviews ed.

Met HD is DVD eigenlijk een te beperkt opslagmedium. Voor games is Bluray zeker wel de toekomst, niet voor alle genres, maar wel voor een hele hoop (denk aan mgs en FF). Dvds wisselen is zo 2000.
Ik kan me eigenlijk maar een handjevol games bedenken waarbij disks gewisseld moeten worden. RPG's bijvoorbeeld, maar die heeft de PS3 nagenoeg niet dus het is voor RPG developers blijkbaar geen must. Daarnaast was het bij MGS4 een kwestie van 10 minuten lang installeren bij iedere chapter. De laadtijden op de PS3 zijn over het algemeen ook een stuk langer, lang leve Blu-Ray :+

Daarnaast zijn PC games al jaren "HD"(1280x720) zonder dubbele disks of Blu-Ray.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Tom schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:51:
[...]

Nouja, ik gok niet dat een PS3 aanhanger over die dure prijs begint als argument om voor de PS3 te gaan, maar dat zal wel aan mij liggen :+

Voor iemand die een beperkt budget heeft is dat een goede reden om voor de Xbox te kiezen. Die is nou eenmaal goedkoper (even los van het multiplayer gebeuren). De topicstarter maakt het blijkbaar weinig uit wat de console kost. Anders had ie de prijs als nadeel voor de PS3 ertussen staan of als voordeel bij de Xbox. Het gaat em echter om de games die erop te spelen zijn.
Klopt, maar de discussie begon met de opmerking dat PS3 online gaming gratis is, daar kwam de hele discussie over prijs vandaan. Het is geen argument aangedragen door 'de 360 aanhang' maar een punt die 'door het andere kamp' aan de kaak gesteld werd, als reactie daarop werd er door die '360 aanhang' vervolgens uitgebreid met rekensommetjes om aan te tonen dat de consoles elkaar wat prijs betreft niet veel ontlopen als je online gaming meerekent ;)

Ben het verder wel met je eens dat het daar de topicstarter niet om te doen is, ik zit nog steeds in spanning te wachten op zijn verlossende antwoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
KneoK schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:29:
Gast, zo blijf je aan de gang, het is nu wel duidelijk dat je een hekel aan de 360 hebt hoor, je komt met totaal onzinnige argumenten. 10 Jaar is een droom, dat weet jij net zo goed als ik, 5 jaar is al optimistisch, en ondersteunen betekent niet dat er niet geïnnoveerd wordt, de PS2 wordt ook nog steeds ondersteund maar geef even toe, zou jij er nog eentje kopen omdat het zo'n topding is ?
Hier staan 2 PS2's (phat & slim), werken beide nog perfect.
10 jaar is idd een droom? Sony en nintendo houden dat wel vol hoor.
Daarom typte ik ook "voor de gein" bij MS.
Een Arcade is net zo geschikt voor gamen als een PS3 en is STUKKEN goedkoper, ook daar kun je niet omheen.
Het gaat er hier om wat de TS wil.
Hij gaf aan dat het gratis zijn van het PSN een pluspunt is, met andere woorden LIVE = betalen = minpunt.
Wireless was ook een pluspunt voor de PS3, daar scoort de 360 Arcade weer een minpunt want dat zit er standaard niet bij.
Blu-ray is nog een pluspunt voor de PS3, die heeft de 360 ook niet dus nog een minpunt.
Leuk, een verwisselbare schijf, maar het is op de 360 nog steeds geen plicht om een spel te installeren.
Ook gaf de TS aan dat de 360 teveel geluid maakt door de drive.
Een HDD zou dus voor hem wel een verplichting worden aangezien hij zich anders hieraan gaat storen.
Jammer dan dat je je demo'tjes niet kunt opslaan, dat doet totaal niets af aan de game ervaring. Je krijgt 256MB gratis en voor niets van Microsoft om je savegames en andere zaken op te slaan, meer heb je om te gamen gewoonweg niet nodig.
Dus als ik het goed begrijp betaal je bij aankoop van een PS3 voor alles wat er bijzit, maar geeft Microsoft iets gratis weg bij de 360 ...
Het is een keuze om voor een Elite te gaan, een keus die Sony je gewoonweg niet geeft, daar ben je minimaal 300 Euro kwijt, punt.
De PS3 is een totaalpakket.
Bij MS heb je wel de keuze, maar maak je een verkeerde keuze en je wilt later alsnog diverse opties, dan wordt je keihard in je portemonnee gepakt want de HDD's en WIFI-adapters etc. etc zijn belachelijk hoog geprijst.
Wellicht niet het slimste wat Microsoft kan doen is de prijs van een arcade verhogen, maar met die verhoging erbij ben je met een Arcade nog steeds 100 Euro goedkoper uit, twee tot drie topspellen verschil zo je wilt. De Elite kost nu 249,99, 5 tientjes vind ik niet meer in de categorie 'een paar' vallen.
De Arcade is gewoon stukken goedkoper, maar dat is ook een kaal geplukte versie van de Elite.
Het is echt niet zo dat dat gewoon liefdadigheid is van MS, ze willen je dolgraag nog eens laten betalen voor de extra's die misschien later nog gekocht gaan worden.
5 tientjes is niet voor iedereen veel geld, sommige mensen hebben een baan, anderen alleen een krantenwijk.
En je blijft zeiken over het betaalde gedeelte, 1 keer korting en ik heb er 3 tot 5 maanden live uit, doe dat drie keer per jaar en je draait zelfs winst (als ik even mee mag doen met je gekke logica) en mag dan met die winst als klap op de vuurpijl nog eens gratis online gamen ook d:)b
Hier is geen touw aan vast te knopen ...
Ik heb overigens zeer zeker naar de kosten gekeken, ik heb een Elite gekocht omdat die indertijd 150 Euro goedkoper dan een PS3 was, heb daar zelf een extra controller, arcade pad, arcade stick, arcade TE stick en chargers bijgekocht, alleen de chargers had ik voor de PS3 niet hoeven aanschaffen, voor elk van de andere onderdelen had ik op z'n minst hetzelfde moeten uitgeven als ik een PS3 had gekocht, de controller zou me zelfs meer gekost hebben, en ik had nog eens een headset moeten aanschaffen ook... Jij hebt de kosten duidelijk ook niet in het oog
Nogmaals, de TS vraagt wat er op dit moment het beste voor hem zou zijn.
Waarom kom jij met het verhaal wat jij er 2 jaar geleden voor hebt betaald?
Daar heeft hij toch helemaal niets aan.
Dit zijn gewoon geen argumenten die deze discussie winnen (voor zover die te winnen valt) maar dit is gewoon bashen op de machine die je niet hebt of niet bevalt.
Discussie?
De TS vraagt om advies, niet om een discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Hehe, je zegt dat geld geen probleem is, dan is Live toch ook geen probleem !!!!! Dan is een extra bluray speler toch ook geen probleem, dan is de wireless toch ook geen probleem. Hij koopt zich een xbox elite, daarbij direct een bluray speler en xbox live. Dan heeft ie tenminste van alles perfectie.

Vervolgens, om nog te zeggen dat de xbox veel lawaai maakt. Als je de recentere modellen (=jasper koopt), dan weet je toch dat deze veel minder lawaai en warmte produceren. Ook is de kans op RROD aanzienlijk vermindert tot zelden. Nu de kans bestaat natuurlijk altijd dat ie kapot gaat, dat is bij ieder console het geval.

Plus waarom vertelt men de hardwareproblemen van PS3 niet zoals de disc niet kunnen lezen, steeds vastlopen, ... Ik vind het zwak dat iets om zijn verleden als nadeel gezien wordt.

En iedereen die een xbox EN ps3 bezit, weet dat de xbox veel fijner is om te gamen. Voor multimedia wordt de PS3 gebruikt dus als advies kunnen we hem aanraden wat ie wilt, wilt ie alleen maar gamen of gaat hij heel veel gebruik maken van bluray. Maar zoals ik al zei, hij heeft zijn keuze al gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

OPSLAGHOND schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:07:
[...]

Hier staan 2 PS2's (phat & slim), werken beide nog perfect.
10 jaar is idd een droom? Sony en nintendo houden dat wel vol hoor.
Daarom typte ik ook "voor de gein" bij MS.

[...]

Het gaat er hier om wat de TS wil.
Hij gaf aan dat het gratis zijn van het PSN een pluspunt is, met andere woorden LIVE = betalen = minpunt.
Wireless was ook een pluspunt voor de PS3, daar scoort de 360 Arcade weer een minpunt want dat zit er standaard niet bij.
Blu-ray is nog een pluspunt voor de PS3, die heeft de 360 ook niet dus nog een minpunt.

[...]

Ook gaf de TS aan dat de 360 teveel geluid maakt door de drive.
Een HDD zou dus voor hem wel een verplichting worden aangezien hij zich anders hieraan gaat storen.

[...]

Dus als ik het goed begrijp betaal je bij aankoop van een PS3 voor alles wat er bijzit, maar geeft Microsoft iets gratis weg bij de 360 ...

[...]

De PS3 is een totaalpakket.
Bij MS heb je wel de keuze, maar maak je een verkeerde keuze en je wilt later alsnog diverse opties, dan wordt je keihard in je portemonnee gepakt want de HDD's en WIFI-adapters etc. etc zijn belachelijk hoog geprijst.

[...]

De Arcade is gewoon stukken goedkoper, maar dat is ook een kaal geplukte versie van de Elite.
Het is echt niet zo dat dat gewoon liefdadigheid is van MS, ze willen je dolgraag nog eens laten betalen voor de extra's die misschien later nog gekocht gaan worden.
5 tientjes is niet voor iedereen veel geld, sommige mensen hebben een baan, anderen alleen een krantenwijk.

[...]

Hier is geen touw aan vast te knopen ...

[...]

Nogmaals, de TS vraagt wat er op dit moment het beste voor hem zou zijn.
Waarom kom jij met het verhaal wat jij er 2 jaar geleden voor hebt betaald?
Daar heeft hij toch helemaal niets aan.

[...]

Discussie?
De TS vraagt om advies, niet om een discussie.
Gast, je bent tot nu toe alleen maar met discussie bezig, dat je dat niet ziet zegt genoeg denk ik. Je probeert alleen tegen mijn argumenten in te gaan in plaats van iets toe te voegen, je begint bij tijd en wijlen zelfs te ijlen (een arcade is in niets uitgekleed behalve de genoemde punten) en het begint een beetje irritant te worden. Ik vroeg je niet of je een PS2 had, ik vroeg je of je nu nog een PS2 zou kopen omdat het zo'n krachtig en machtig apparaat is ? Nee, hooguit om een potje Buzz of wat dan ook te spelen, niet meer omdat je kiest uit meerdere krachtpatsers. Ik heb nog een oude XBOX staan, zou ik zeker niet meer aanschaffen nu. Zelfde geldt voor alle andere consoles die hier in huis rondzwerven. Als je dit doortrekt kun je de PSP en DS ook wel in de discussie betrekken, die zijn net zo goed van een hele andere categorie als de besproken consoles.

Ik vind het heel gezond dat mensen het niet met elkaar eens zijn, ik ben het er minder mee eens dat jij je gelijk probeert te halen door alleen tegen mij in te gaan en het staat je ook bepaald niet om alleen naar de topicstart terug te grijpen als het jou uitkomt. Minpunten kunnen in het juiste licht wellicht niet zo negatief zijn (nadat ze bijvoorbeeld in een discussie een alternatief blijken te hebben) of ze blijven hooguit gewoon een minpunt, dat sommetje had de topicstarter ook al wel gemaakt. Hij vroeg advies op gamegebied, heb jij ´m die al gegeven ?

Gratis op PSN is pluspunt, betalen voor Live is minpunt tenzij er nog andere voordelen zitten aan het betalen, ik heb je zat voorbeelden gegeven, dus een minpunt kan in een heel ander licht gezet worden. De topicstarter kan vervolgens best zelf bepalen of dat andere licht ´m beter bevalt of niet.

10 Jaar is wel een droom, over 10 jaar is DirectX 12 of wellicht 13 aan de beurt, physics, AI, de hele rataplan via de videokaart gestuurd, multicore ondersteuning, alles in één gestroomlijnde API (he, een beetje dromen mag wel, toch ?), dan zit je op de pc spellen te spelen van drie generaties verder dan je PS3tje of 360je. Dan is je console niets meer waard dan een PSOne nu. Nogmaals, ondersteuning staat innovatie echt niet in de weg hoor, die nextgen console is er dan gegarandeerd al en dan wordt deze discussie weer gevoerd over de PS4 en Xbox720. Ik snap overigens nog steeds niet dat je meent te moeten grappen over het feit dat Microsoft meedoet aan die strijd, ze zijn met genoeg zaken bezig die de nabije toekomst garandeert, net zoals Sony dat doet. Deel je informatie, ik ben heel benieuwd waarom je Microsoft als clown tussen dit gezelschap ziet.

Nee je krijgt niets gratis bij Microsoft, WAKE UP, bij Sony ook niet. Je betaalt meer dus je krijgt meer, dat sommige zaken duur zijn om voor een 360 te kopen ben ik zonder meer met je eens, maar dat HOEFT helemaal niet om de machine volledig te kunnen gebruiken. Een Arcade en PS3 zijn zonder dat je naar de toeters en bellen kijkt (wis en warempel, een concrete vraag uit de topicstart, daar ben je toch zo op gebrandt ?) gelijk, jouw geschreeuw doet daar gewoon niets aan af en het feit dat je iets ergens bij krijgt of goedkoper kunt uitbreiden bewijst het nut daarvan totaal niet, alleen een demojunk heeft iets aan een grotere schijf dan 120GB, hoeveel spellen wil je tegelijk geïnstalleerd hebben staan ? Een grotere schijf in een PS3 heeft op het moment meer nut omdat de installatie van een Blu-ray disc meer schijfruimte in zou kunnen nemen, die 'problemen' kun je gewoonweg tegen elkaar wegstrepen, (grotere schijf + meer installatieruimte benodigd) - (kleinere schijf + minder installatieruimte benodigd) = netto zo'n beetje 0 tenzij je er een paar terabyte aan schijfruimte in zet, maar dan schiet je je doel gewoon compleet voorbij. Maar je betaalt 50 Euro meer voor de mogelijkheid je schijfruimte uit te breiden, dat doe je dan weer met een harde schijf die centjes kost, toch ? Gemiddeld 6 tientjes voor een schijf van 320GB (hoeveel meer wil je er inzetten ?), zit je alweer op 110 Euro boven de prijs van een Elite, de vraag is of je ePiemel dan 200GB gegroeid is of 110 Euro is geslonken.
Oh, mijn Elite maakt net zoveel ´herrie´ als de PS3 classic die ik te leen heb, dat heb je met elke console, nieuwere modellen worden stiller, daar zorgen zowel Sony als Microsoft wel voor hoor, de slim heeft misschien nu de troef weer in handen (geen idee wat die wat herrie betreft doet) maar MS is ook al vaak zat van fabrikant gewisseld wat drives betreft en wat warmte en energieverbruik betreft ook wel slagen gemaakt hoor, als ze weer de kans krijgen zullen ze dat echt niet nalaten, al is het maar om eigen kosten te drukken (dé hoofdreden dat er nu een Slim is).

Ook Wifi blijf je zwaar overschatten, tof dat het er op zit, maar ik gebruik het alleen voor m'n iPhone en MP3 speler, Wifi voor online gaming vind ik gewoon niet optimaal, niet op de pc dus waarom wel op een console... Als ik je logica even mag lenen, Sony verplicht me daarmee een Wifi router te kopen, die veelal veel duurder is dan een bedrade router en kom nou niet met het argument aan dat je het niet hoeft te gebruiken. Veel PS3 gebruikers (en Wii´ers, 360 gamertjes en pc pro´s) zullen met me eens zijn dat Wifi niet optimaal is, voor mediastreaming kun je het in de meeste gevallen al helemaal vergeten, daar zit je dan met je Wifi... Oh, en ik herhaal het nog maar een keertje, je zit wat Wifi betreft niet vast aan MS hardware, daar zijn andere oplossingen voor.

Elke console is een totaalpakket, jij beslist immers wat je nodig hebt, dat jij de PS3 als enige totaalpakket ziet vind ik wat kort door de bocht, voor mij is een Elite dat net zo goed (mijn schijf is nog lang niet vol, er zit gewoon een UTP´tje aan en Blu ray speel ik op m´n drive in mijn pc af, die verder alles afspeelt en niet maar een beetje zoals de 360 of vrij veel zoals op de PS3. Weinig verschil als ik stream, de pc staat toch aan.). Een PS3 zou wat dat betreft zelfs gewoon overkill zijn.

Ik zal op geen enkel vlak ontkennen dat de PS3 een machtig apparaat is, sterker nog, die gaat er zeker komen naast mijn 360, maar daarmee zeg ik niet automatisch dat een 360 dan maar een kutmachine is, jij wel.

Prachtig ook hoe je mijn opmerkingen over gratis weggeven volledig verkracht, complimenten daarvoor. Ik probeer de boel een beetje luchtig te houden, en ja, je krijgt het er nu gratis bij omdat het bij eerdere Arcade modellen in het verleden naar mijn weten niet is bijgeleverd, tof van Ome Bill. Jij doet net alsof Sony hier de filantropische instelling is, even wakker worden joh, reageer bijvoorbeeld eens op de stellingen dat controllers en games duurder (kunnen) zijn op een PS3. Jouw apparaatje is niet heilig, Sony heeft allang geen Samaritanen van het barmhartige type meer in dienst, wat je meegeleverd krijgt en wat je daarvoor moet betalen is bij alle kampen (Nintendo, Sony en Microsoft) een strategische en doordachte keuze.

Ik weet overigens niet wat je probeert te impliceren met je krantenwijk, ik hoop dat je er erg rijk mee wordt, maar dat komt gewoon Aerdenhouts elitair over, 5 tientjes is voor de meeste mensen veel geld, dat kun je gewoon niet bagatelliseren al verdien je een paar ton per jaar op je fietsje. Ik weet niet in welke kringen jij je begeeft, maar je probeert over te komen als iemand die gewend is dat de mensen om ´n heen, inclusief jijzelf, geen enkele andere prioriteit hebben dan geld uitgeven aan consoles en andere gadgets en je het vreemd vindt dat niet de halve wereld al minstens twee PS2´s, een PS3, een Wii en 360 hebben staan, deze discussie gaat er over om een van die consoles in huis te halen als ik je er nog even aan mag helpen herinneren.

Overigens vreemd dat je geen touw kunt vastknopen aan mijn stelling over de korting op bepaalde zaken op een Gold account, ik heb je wellicht wat overschat, maar dat stukje is heel duidelijk hoor. Maar ik zal het proberen wat simpeler uit te leggen: ik betaal 30 Euro per jaar voor een Gold account. Als ik dan vervolgens een leuke korting krijg van Microsoft die een Silver abonnee niet krijgt dan kan ik misschien wel 7,5 Euro besparen op een item. Nu was mijn drie keer in het vorige stukje misschien wat krap, maar als ik 4 keer 7,5 Euro per jaar bespaar dan heb ik mijn abonnee geld er uit en betaal ik niets voor het online gamen. Alles wat ik dan nog meer bespaar bij een vijfde aankoop is pure winst, als ik die 30 Euro niet had betaald had ik bij de vijfde aankoop niet 37,50 kunnen besparen, netto zou ik dus met een gratis Silver abo dat jaar 7,50 meer hebben betaald, 37,50 in plaats van die 30 voor een Gold abo. Die Gold aanbiedingen gelden overigens gewoon naast de normale aanbiedingen, voordat je weer met een argument komt dat Sony sowieso wel met aanbiedingen komt en je daar bij MS weer voor moet betalen.

En probeer het allemaal een beetje te volgen alsjeblieft, ik zei al dat ik mijn Elite een maand of 6 geleden gekocht heb, niet twee jaar terug, en dat zei ik niet om de topicstarter te helpen maar om even aan te geven dat Sony gewoon geweldig laat is met een prijsverlaging, die niet in de laatste plaats bijna afgedwongen is door sommige ontwikkelaars. Ik betaalde een half jaar terug voor het topmodel van Microsoft hetzelfde als je nu moet betalen voor een PS3 met prijsverlaging, daar kwam het een beetje op neer. Nog steeds wel een topplan, mijn aankoop komt met deze prijs nu ook steeds dichterbij.

Maar enorm veel succes verder met je strijd, moge je nog vele 360 slachtoffers maken onderweg, zal ze leren een inferieure machine aan te schaffen en een op geld beluste duivel te steunen...

[ Voor 22% gewijzigd door KneoK op 07-09-2009 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:29
Holy crap! Moet ik dat allemaal lezen? :X

EDIT: Oke, gelezen. Kudo's voor je argumentatie, leuk stukje om te lezen. Ben het over het algemeen wel met je eens. En als iemand nog met zo'n goede post, i.p.v. het gebruikelijke "Weejoo de PS3 is dik beter man" wil posten, dan mogen ze dat doen. Maar als er nog alleen maar onzin posts komen dan lijkt me het een goed idee als de TS zo netjes is om even te posten wat zijn besluit is, en dan kunnen we met deze onzin op houden.

Tenminste, ik vind toch wel dat de TS nu onderhand wel een keuze kan maken.

[ Voor 86% gewijzigd door Remy669 op 07-09-2009 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen een Xbox, dus kan alleen daar iets over zeggen.
Behalve wat hier eerder al aan bod is gekomen, vind ik vooral het Xbox platform erg prettig. Vooral hoe alles geïntegreerd is, waaronder de Party-functionaliteit (dus je vriendengroep ingame), dit wordt namelijk op Xbox niveau geregeld, waardoor het altijd werkt en dus niet van de games afhangt. Je gaat dus eerst in een party en vervolgens werkt dat incl. voice e.d. in elke game. Ook zijn de leaderboards goed geintegreerd, waardoor je vanuit je dashboard al je leaderbords kunt inzien en in elke game zowat je je Friends-leaderboards kunt inzien.

Verder heb ik eigenlijk nooit klachten over live en vind je overal zonder problemen games voor. Ik lees regelmatig dat online (bijv. bij Fifa en GTA e.d.) dat je op de PS3 daar moeite mee kunt hebben om een goede game te vinden. Live is gewoon erg stabiel en snel. Heb ook echt nooit spijt gehad van mijn keuze. Ook zijn online games vaak tof omdat de meeste wel een headset hebben, maakt het gewoon een toffere ervaring dan solo alles doen. Maar goed...nogmaals, ik heb geen PS3, dus kan niet echt vergelijken.

Het belangrijkste voor mij zou zijn: Welke console hebben je vrienden, want het is natuurlijk veel toffer om met je maten te co-op-en en te multiplayeren dan met vreemden, alhoewel dat met CoD bijv ook al erg tof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
mijn Elite maakt net zoveel ´herrie´ als de PS3 classic
Dat lijkt me sterk. Ik heb (nog?) geen ps3, maar de xbox360 maakt zoveel kabaal... Of luister je wanneer de DVD drive stil staat? Zelfs als ie stil staat hoor je nog een hogere zoemtoon. Maar pas als de DVD gaat spinnen wordt het feest. Stofzuiger.
De blu-ray speler van de ps3 is stukken stiller simpel al omdat het toerental lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 19:59
Voor de 360 kun je trouwens ook Play & Charge kitjes halen zodat je wel (losse) accu's in je controllers hebt in plaats van batterijen. Deze zijn ook nog eens voorzien van een USB kabel van een metertje of 3, zodat je tenminste fatsoenlijk kan gamen terwijl je de controller aan het opladen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InZane schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:49:
Voor de 360 kun je trouwens ook Play & Charge kitjes halen zodat je wel (losse) accu's in je controllers hebt in plaats van batterijen. Deze zijn ook nog eens voorzien van een USB kabel van een metertje of 3, zodat je tenminste fatsoenlijk kan gamen terwijl je de controller aan het opladen bent.
Loos argument als je het tegen de ps3 wil aanbrengen, staat nergens dat je dit doet, maar in het licht van het topic neem ik dit ff aan. Dan kun je dus ook voor de ps3 een kabel van 5m kopen voor n paar euro en je bent klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 08-09-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InZane schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:49:
Heb ik ook ja, erg handig. Gaat ook lang mee als de accu opgeladen is, en anders prik je hem er weer in voor 3 uurtjes als hij leeg is en je aan het gamen bent (of je gooit er ff batterijen in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

*knip*

@Rinzwind >>> Kom gerust een keertje luisteren, meten, weet ik veel. Ik heb er totaal geen gewin bij om te liegen over de herrie hier in huis, mijn Elite maakt als de drive draait en het spel niet geinstalleerd is niet meer herrie dan de PS3 classic die ik te leen heb, basta, daar blijf ik niet over discussieren. Er zit een mooie en redelijk stille BenQ drive in de mijne. Wil je het weerleggen, prima, dan zet ik de koffie voor je klaar, tot die tijd ga ik daar niet meer over in discussie.

En simpel stellen dat minder toeren automatisch minder geluid maken is onzin. Plastic op ongesmeerd plastic met plastic onderdeeltjes zal op lage toeren veel meer herrie maken dan een degelijk systeem, het ligt gewoon aan de gebruikte drives en zoals ik aangaf, niet alleen Sony heeft de geluidsproductie weten te reduceren, daar heet MS ook gewoon z'n best voor gedaan. Als het de topicstarter om herrie te doen is kan ik gewoon uit eerste hand verklaren dat er weinig verschil zit ten opzichte van een PS3 classic en heb daarbij ook aangegeven dat ik niet weet of de Slim nu weer stiller is, als dat zo is heb ik gezegd dat MS daar ook best nog wat mee zal doen, maar ik heb nergens beweerd dat de topicstarter een 360 moet kopen omdat ik zeg dat dat het beste apparaat is, ik heb duidelijk een voorkeur die ook duidelijk uit mijn posts blijkt denk ik, maar die voorkeur geef ik aan door de positieve ervaringen die ik heb te delen, niet door de andere partij te bashen met onzinnige zaken, zoals mijnheer HOND bijvoorbeeld doet.

[ Voor 94% gewijzigd door PromoX op 07-09-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Altijd leuk om te zien hoe opgefokt sommige mensen kunnen doen. Misschien tijd om een eind te maken aan dit topic? De TS zal zich wel melden in het topic van de console die de TS heeft gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vraag ik me ook een beetje af.
We hebben het hier toch nog steeds over spelcomputers he? :D

Who cares welk product hij koopt, je verdient er toch niks aan. Je kunt hem alleen helpen met je eigen ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:03:
Dat vraag ik me ook een beetje af.
We hebben het hier toch nog steeds over spelcomputers he? :D

Who cares welk product hij koopt, je verdient er toch niks aan. Je kunt hem alleen helpen met je eigen ervaringen.
Dat proberen de meeste mensen hier toch ook ? Het zou wel erg makkelijk zijn als elk topic over zo'n soort onderwerp in de eerste post al opgelost zou zijn. Topicstarter, je moet een Wii kopen want dat is gewoon de beste. Nog een reply erbij, 'ja, klopt helemaal' en klaar ben je. Helpen met eigen ervaringen is wat de meesten proberen te doen, de meeste proberen dat te doen door alleen positief over de eigen machine te zijn, anderen doen dat door alleen de negatieve punten van de andere machine af te branden, beetje Amerikaanse politiek lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

*weg*

Ja, ik verkies de 360 vanwege zijn gamecollectie, maar vanavond speel ik nog lekker wat op mijn ps3 aangezien mijn 360 richting Duitsland vertrokken is omdat hij weer een RROD opgelopen heeft.

[ Voor 88% gewijzigd door PromoX op 07-09-2009 23:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andorig
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:51
Ik vind Kneok zijn argumentatie wel steek houden.

Dat gezegd zijnde...
Zelf heb ik destijds (2 jaar terug) gekozen voor de PS3. Motivatie? geluidsproductie en opvallende uitval van de XBOX360 toen. Ik heb nooit spijt gehad van mijn PS3. Het was in het begin wel frustrerend dat er weinig spellen waren + dat ze kwalitatief minder waren dan die op de 360 (grafisch minder).
Nu zijn er (vind ik) voldoende goede spellen.

Had ik echter op het spel aanbod gelet dan had ik zeker een XBOX gekocht. Ik ben ook heel blij dat de 360 bestaat want daardoor was Sony verplicht functionaliteit toe te voegen aan de PS3 die er anders misschien nooit geweest was (divx support, trophys, support voor eigen muziek in games). Ik heb trouwens het gevoel dat bij Microsoft echt wel betere programmeurs zitten dan bij Sony (ik heb het dan over het besturingssysteem).

Als je alleen spelletjes wilt spelen, en online betalen maakt niet uit, dan zou ik nu voor de 360 gaan.
Wil je je muziek collectie erop zetten (grotere hard schijf nodig), blu-ray kijken, als (beperkte) internet browser gebruiken dan zou ik de PS3 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32
Ik denk dat ik persoonlijk met een luxe probleem thuis zit.
Heb namelijk een Wii een Xbox360 en een PS3 (sinds de prijs verlaging).

Maar zelfs ik kan geen apperaat aanwijzen en zeggen die moet je hebben.
Ze hebben alle 3 hun voor en nadelen.

Ik ga het kort houden aangezien het meeste er al over verteld is.

Xbox360 vanwege zijn spelaanbod en online wat gewoon super werkt.
+ zijn prijs vindt ik absoluut een voordeel wat je niet nodig hebt zit er ook niet bij.

PS3 vanwege zijn spelaanbod (Gran turismo en Metal Gear Solid!)
Blu-Ray is ook een aanwinst en iets makkelijker met multimedia.

Wii Absoluut een leuke spel computer om met wat vrienden of familie samen te spelen.
Mensen die nooit spelen op een spelcomputer pakken het zo op en je hebt gegarandeerd een avond lol en pret.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ik hen nu een PS3 en een Wii.
Ik heb ook een xbox360 gehad maar deze heb ik weer verkocht.
De reden dat ik de xbox360 verkocht heb is omdat dat ding een gigantische herrie maakt.
De wii staat ook al een jaar lang stof te happen want de graphics zijn niet van deze tijd.
De spellen op de wii vind ik ook niks. Een beetje staan te zwaaien voor de tv is niks voor mij, ik wil lekker relaxed op de bank hangen om te gamen.
De PS3 is voor mij de beste console en het gratis online gedeelte heeft daar mede voor gezorgt.
En Bluray films kijk ik ook wekelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Heb zelf ook een xbox360 en wii en ps3 gehad. Allemaal 2e hands gehaald ooit want zelf had ik het toen niet breed. Voor mensen hun mond direct weer gaan opentrekken; bijna alles is een jaar geleden waardoor ik eventuele verbeteringen niet kan aantonen, omdat ik het puur niet meegemaakt heb.

Vroeger een console speler, later een speler dat liever op de pc speelde, en nu zo nu en dan een keertje op de console.

Een wii valt zowieso af in my opinion. Het is hartstikke leuk voor een avondje, maar ik neem aan dat mensen een console niet kopen voor een avondje te gamen.

Ps3 vs Xbox360;

Het is maar net waar je van houd. Het gratis online spelen moet je niet meerekenen vind ik, dit puur omdat de kosten daarvoor op jaarbasis echt enorm meevallen.

Toen ik een xbox360 had was het een echte herriemaker, maar dan bedoel ik dus ook echt een irritant zoemend geluid. Wel vond ik het hartstikke leuk om zo nu en dan te spelen maar aangezien ik er echt te weinig aanzat, en het geld aardig kon gebruiken heb ik hem toen verkocht.

De ps3 was natuurlijk een knaller, echter alle toeters en bellen die erbij zaten boeide me niet echt. Een console gaat mij persoonlijk om een lekker spelletje, en een van de voordelen in dezer tijden is dat je online kan spelen. Games gaan dus wat minder snel vervelen.

Als ik op dit moment mijn overweging zou moeten maken zou ik persoonlijk gaan voor een xbox360. Leuke games, een goed draaiend online systeem, en natuurlijk een compleet pakket voor een aardige prijs. Nogmaals ik heb de toeters en bellen niet nodig van de ps3, en dat zoemend geluid van de xbox360 weet ik wel te verwaarlozen.

Blueray kijk ik totaal nog niet (ben iemand van newsgroepen) en speel alles af op mijn homecinema setje. Wie weet mocht het 3d gedeelte hemelaal in worden, en komt er meer aanbod, dan zou ik inderdaad eventueel een ander medium verkiezen, maar dat zou los staan van mijn console.

Vind wel dat mensen elkaar niet zo moeten afkraken. Geef je persoonlijke mening, en thats it. Je kunt niet op een persoonlijke mening ingaan. Anders zou hij toch niet meer persoonlijk zijn?

Anywayz, succes met je keuze! Of je nu voor de ps3 of de xbox360 zou gaan; Je krijgt van beide geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Ik heb her en der wat (recentere) berichten verwijderd of aangepast. Ik pas ervoor om dit topic dicht te gooien omdat een paar mensen zich misdragen, terwijl zonder diezelfde personen een dergelijk topic prima kan lopen en er op een normale manier inhoudelijk gediscussieerd kan worden.

[ Voor 19% gewijzigd door PromoX op 08-09-2009 00:07 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 09:05
PWM schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:51:
[...]

Daarom gaf ik ook aan dat 1 Wii titel meer verkoopt dan 5 PS3 Exclusives ;) Wii Fit is a 90,- inmiddels 22 miljoen keer over de toonbank gegaan. Iedereen met een Wii heeft minimaal 2 controllers + nunchunk. Tot nu toe is het gewoon een succes, met alleen de kanttekening dat fans van het eerste uur wellicht teleurgesteld zijn.
yup, ongeloofelijk.

Overigens doen alle consoles het gewoon goed. De PS3 verkoopt ongeveer on par met de xbox360, vooral als je het vergelijkt met het jaar verschil meegenomen. Ok, het valt tegen als je naar de ps3 kijkt. De xbox360 is een grote winnaar als je het vergelijkt met de xbox360. Ook qua software heeft het nu al bijna 300 miljoen verkocht.

De wii is natuurlijk helemaal de grote winnaar, een flinke nieuwe markt aangesneden, maar vergis je niet. Veel jongere (traditionele) gamers spelen er ook mee, simpelweg de enige console die ze hebben gekregen van hun ouders, vooral omdat het voor ouders zon verantwoorde keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
De Wii is dan wel de grote winnaar, maar in mijn ogen tegelijk de grote verliezer. In de meeste 'huiskamergezinnen' waar die staat wordt er nooit op gespeeld. Iedereen in mijn omgeving heeft zo'n ding, maar 99% van de mensen in mijn omgeving kijken er geeneens naar om. Ik heb zelf ook een Wii gehad. Vooral het spelaanbod vond ik mager. In het begin dacht ik dat de mogelijkheden groot waren maar de implentatie liet te wensen over.

Nu heb ik een PS3 waar ik zeer tevreden over ben. Over de xbox360 kan ik helaas niet oordelen. Vast een hele goede machine. Maar ik heb dus gekozen voor PSN, Blu-ray, en streamen gaat gemakkelijk op de PS3 (misschien ook wel op de x360 maar dat kan ik dus niet bevestigen).

Kwa games aanbod: GT5, Big Little Planet etc zijn leuke goede games. Daarnaast heeft de Xbox360 ook een aantal hele goede exclusives (Damn, wat heb ik Halo 1 & 2 grijs gespeeld in coöp op de xbox1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:20:
[...]

Loos argument als je het tegen de ps3 wil aanbrengen, staat nergens dat je dit doet, maar in het licht van het topic neem ik dit ff aan. Dan kun je dus ook voor de ps3 een kabel van 5m kopen voor n paar euro en je bent klaar.
Het was helemaal niet bedoeld als argument tegen de PS3. Waar lees je dat?
De TS gaf aan dat ie liever geen penlites heeft, dus dan is dit een oplossing. Ik vind accu's persoonlijk ook makkelijker.
Ik vind het persoonlijk wel voordeliger dat het in het geval losse accu's zijn in plaats van ingebouwde accu's.

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 08-09-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:58
Inmiddels is alle informatie wel hier te vinden. Je kan dus van tevoren heel goed je situatie bepalen en dan kiezen wat daarin het beste past. Het gaat er niet om of je voor een 360 online moet betalen en voor een PS3 niet, het gaat erom of je online wilt gamen. Is dat een belangrijk punt, dan is iedereen het er wel over eens dat de 360 daar wat beter in is. Vind je het wel leuk maar is het niet belangrijk, of vind je er geen hol aan, dan is de PS3 weer geschikter. Zelfde geldt voor games. Wat vind je leuker?

Nog zo'n ding wat hier continue langskomt: WiFi. Bij de PS3 zit dat er standaard in. Bij de 360 moet je dit er nog bijkopen (prijs doet er nu even niet toe, je kan ook zelf een Wifi kaartje bouwen bla bla). Als je in je huis nu al alles bedraad hebt is dit geen argument, heb je alleen WiFi omdat bv je ouders/vriendin niet van die kabels door hun huis willen, dan weer wel. Het is zo situatie afhankelijk.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Een product kopen op basis van de geluidsproductie, vind ik overdreven. Als je een spel speelt gaat je aandacht mijns inziens toch uit naar het spel?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Allemaal,

Wat een reacties zeg! Super dat jullie allemaal zo hard meedenken! :D
Ik heb nog niet kunnen kiezen (zit ook midden in een verhuizing).
Mijn mening is dat tot op heden de ps3 gewoon een compleet ding is!
Maar na wat onderzoek blijkt dat veel van mijn vrienden een x-box hebben.
En de games vind ik voor beiden even goed.
De bluray speler is overkill geworden, want ik heb een bluray speler gratis bij de tv gekregen! :P
Volgende week krijg ik zowal een x360 als een ps3 te leen van een vriend.
Ik ga dan echt kijken naar de feel en controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:28:
Hey Allemaal,

De bluray speler is overkill geworden, want ik heb een bluray speler gratis bij de tv gekregen! :P
Heel veel plezier ermee en succes.

Probeer op beide console's ook de exclusive games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Hey Allemaal,

Ah kijk, mooie oplossing. Ik zou ook zeker kijken naar de exclusive titels op beide consoles.
Veel gameplezier alvast, maar dat zal wel lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InZane schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:13:
[...]

Het was helemaal niet bedoeld als argument tegen de PS3. Waar lees je dat?
De TS gaf aan dat ie liever geen penlites heeft, dus dan is dit een oplossing. Ik vind accu's persoonlijk ook makkelijker.
Ik vind het persoonlijk wel voordeliger dat het in het geval losse accu's zijn in plaats van ingebouwde accu's.
Wat nou verder het voordeel is van een losse accu ten opzichte van een ingebouwde ontgaat mij volledig en leg je verder ook niet uit.

[ Voor 24% gewijzigd door een moderator op 08-09-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Hey Allemaal,

De beste oplossing die je je maar kunt verzinnen, gewoon lekker op je gemak even met beide consoles stoeien (zorg dat je ze ´kwijtraakt´ tijdens het verhuizen :+ ), doe je goed :)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:46:
[...]
Wat nou verder het voordeel is van een losse accu ten opzichte van een ingebouwde ontgaat mij volledig en leg je verder ook niet uit.
Het voordeel van een losse accu is dat ik die voor 15 Euro kan vervangen of vrijwel gratis kan vervangen door batterijen als het om de 360 gaat, als je wilt ontkennen dat dat een voordeel is dan is dat niet omdat je iets wilt bijdragen aan dit topic. Als de accu van een PS3 controller stuk gaat en je hebt geen garantie dan ben je 6 tientjes kwijt.
En ik kan die losse accu in zijn mooie houdertje stoppen met z´n broertje ernaast en kan ze allebei opladen terwijl ik zonder draadje met wat penlites gewoon verder kan gamen.

[ Voor 59% gewijzigd door een moderator op 08-09-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de accu van de PS3 controller gaat niet stuk bij normaal gebruik. Fijn dat batterijen tegenwoordig vrijwel gratis zijn en dat het moeten vervangen van een accu blijkbaar als voordelig gezien wordt. En ik kan 4 ps3 controllers in een houdertje van 10 euro stoppen opladen terwijl ik met m'n 5de controller verder game. Verder kost een dual shock me nog geen 3 tientjes mits je niet de lokale bart smit inloopt. Oftewel een discussie die mijns inziens niets oplevert.

[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 08-09-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
Dat hele argument van die accu's kan het gootje in, Sony heeft namelijk bij het bekend maken van het gebruik van accu's in de controllers(long time ago) aangekondigd ten alle tijden gratis de accu te vervangen als die voor problemen zou zorgen. En wees nou eerlijk, hoe vaak lees je problemen over niet/slecht opladende accu's in de DS3 of SIXAXIS? Ik ben de eerste nog niet tegen gekomen...

Op zich vind ik het wel makkelijk dat ik de batterijen van mijn XBOX360 controllers in één keer kan vervangen zonder op te hoeven laden, maar ik had toch liever gewoon standaard een accu erin gehad, met een draadje spelen is nou ook niet echt zo'n ramp, of je legt hem net als de PS3 controllers gewoon aan je computer of laptop na het gamen... Helemaal nergens last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

En weer terug, na wederom het nodige onderhoud.

Bij deze nogmaals het advies om het netjes en ontopic te houden.

[ Voor 47% gewijzigd door PromoX op 08-09-2009 20:01 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Laatst online: 20-08 20:32
Leuke discussie trouwens..

Ik heb zelf alle 3 de console's en mijn ervaring is, is dat ik de Wii weinig heb gebruikt. Heb de Wii ook laten modden om emulators te kunnen draaien.. leek me wel zo leuk.. Maar ik heb echt helemaal niets ermee gedaan.. Netto gezien.. Wii is een leuk ding in het begin en dan houd het op...

Ik heb zelf een 360 zonder HD, zo'n gamer editie.. Dat is niet aan te raden.. de xbox maakt mega veel geluid als de drive wordt aangesproken. Kwa spellen maakt het allemaal niet zoveel uit, PS3/360.. al heb ik niet de spellen gekocht die gestript waren omdat er geen ruimte meer op de dvd was.. Ik speel nu ook een stuk minder op de 360 nu in een PS3 slim heb.

Mijn PS3 slim heb ik net 1.5 week. Ik hoor hem bijna niet, alleen wat geblaas in de verte. Voor de rest speelt ie als een 360. Wat mensen in mijn omgeving hebben (of gaan kopen) een PS3 slim om zo online te kunnen spelen. Vooral de ingebouwde WiFi en dat het niets kost was voor ons de reden om voor de PS3 te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:20:
En de accu van de PS3 controller gaat niet stuk bij normaal gebruik. Fijn dat batterijen tegenwoordig vrijwel gratis zijn en dat het moeten vervangen van een accu blijkbaar als voordelig gezien wordt. En ik kan 4 ps3 controllers in een houdertje van 10 euro stoppen opladen terwijl ik met m'n 5de controller verder game. Verder kost een dual shock me nog geen 3 tientjes mits je niet de lokale bart smit inloopt. Oftewel een discussie die mijns inziens niets oplevert.
Offtopic crossposten is nergens voor nodig.

[ Voor 32% gewijzigd door TheZeroorez op 09-09-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.amazon.co.uk/I...es&qid=1252491714&sr=8-14

Deze is voor 4, maar eentje voor 2 controllers lijkt me voldoende. Amazon heeft er heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 10:29
Wat denk ik met name de negatieve gevoelens opwerkt bij de XBOX360 zijn de gebruikers die de XBOX360 al een aantal jaar hebben. Het valt mij op dat er weinig nieuwe gebruikers zich melden.

Wij hebben thuis sinds het begin een PS3, erg leuke console, met een prima interface.
Sinds kort ook een Xbox360 (Jasper, Pro) en ik moet zeggen dat deze mij meer bevalt, primair omdat de online content net wat gelikter gepresenteerd wordt en omdat het aanbod spelen mij (persoonlijk) net wat meer bevalt.

Qua geluid moet ik zeggen dat de Xbox360 zowel hoogte als diepte punten heeft. Ik denk dat het ook te maken kan hebben met de manier waarop je de DVD er initieeel in stopt.

Als je het mij vraagt hebben beide consoles hun voor en nadelen.
Ik wilde primair een console die ook als mediacenter kon fungeren.
Als Mediacenter viel de PS3 bij mij af omdat deze geen bestanden groter dan 4gb (FAT32) aan kan.
Dus dat de HD vervangen kan worden bij de PS3 is heel fijn, maar in de praktijk voor het afspelen van HD content nutteloos.
Ik heb aardig wat HD content maar dat heeft geen zin als ik alles streamen moet om het te zien. Dan kan ik net zo goed mijn Macbook inzetten met Plex.
De Xbox360 heeft een beperkte opslagcapaciteit, maar heeft daarentegen geen beperkingen.

Ofwel, beide consoles vielen af wat betreft media functionaliteit :+
Uiteindelijk alleen maar gekeken naar spellen en daarbij beviel de Xbox360 mij meer.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Het is me wel duidelijk dat de consoles aan elkaar gewaagd zijn en dat het vnl. persoonlijke voorkeur is, bepalend kan dan zijn de exclusives. Nu heb ik wel wat namen horen vallen en wat lijstjes gezien, maar ben niet echt zo'n mega gamer dat al die titels mij direct iets zeggen.

Is er een bepaalde tendens in de exclusives? Bijv. PS3 meer shooters en de Xbox meer RPG's oid.?

Persoonlijk hou ik wel van games met een goeie sfeer en verhaal in single-player, dus (action)adventures en rpg's vooral. Ik zag al fable 2 staan bij de xbox wat me wel wat leek, aan de andere kant komt er een soort-van vervolg op Fahrenheit op de PS3 en dat zie ik ook wel zitten. Prince of Persia en Fallout 3 zijn verder games die wel in mijn straatje passen, maar die zijn er voor beide.

Welke console ligt qua games het beste in dit verlengde? De exclusives op het gebied van shooters en sportgames kunnen me nl. redelijk gestolen worden :P

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat rpg's betreft heeft de 360 een ENORME voorsprong op de ps3, zowel voor Westerse als Japanse rpg's. Verscheidene exclusieve titels en we krijgen de multiplatform titels minstens een halfjaar eerder.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• PWM
  • Niet online

PWM

Dit zijn de 360 exclusives: Wikipedia: Category:Xbox 360-only games 183 stuks
Dit zijn de PS3 exclusices: Wikipedia: Category:PlayStation 3-only games 151 stuks

De lijst is niet compleet, maar geeft een idee. RPG's heeft de 360 inderdaad meer, shooters zullen ongeveer hetzelfde zijn qua aantal.

Je moet dus inderdaad kijken wat het meeste bij je ligt. Mij spreekt Forza 3 meer aan GT5, en ik ben gek van Halo 3 online. Anderen willen weer MGS4 en straks liever GT5 dan Forza 3 spelen. Keuzes keuzes ;)

Verwijderd

Persoonlijk gekozen voor de 360 destijds wel zitten twijfelen tussen wii ps3 en xbox360 de prijs en spel aanbod heeft me toen toch de 360 laten kopen, nu de PS3 omlaag is gegaan in prijs lijkt me dit ook een leuke aanvulling om erbij te hebben.

Wat ik me wel afvraag is dat de meeste de 360 niet kiezen voor de herrie die hij maakt maar spelen jullie dan allemaal met het volume op 2 ofzo ? als mijn geluid aanstaat van de TV hoor ik echt geen 360 of ik moet er al bovenop gaan zitten.

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

PWM schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:35:
Dit zijn de 360 exclusives: Wikipedia: Category:Xbox 360-only games 183 stuks
Dit zijn de PS3 exclusices: Wikipedia: Category:PlayStation 3-only games 151 stuks

De lijst is niet compleet, maar geeft een idee. RPG's heeft de 360 inderdaad meer, shooters zullen ongeveer hetzelfde zijn qua aantal.

Je moet dus inderdaad kijken wat het meeste bij je ligt. Mij spreekt Forza 3 meer aan GT5, en ik ben gek van Halo 3 online. Anderen willen weer MGS4 en straks liever GT5 dan Forza 3 spelen. Keuzes keuzes ;)
Die lijsten had ik inderdaad wel gevonden, maar als je 90% van de titels niet kent zegt het je niet zoveel, vandaar ;)

Maar als (western) rpg's meer aanwezig zijn op de xbox dan neig ik daar toch naar denk ik. MGS4 en straks Hard Rain zijn dan misschien wel een gemis, maar wat je ook kiest je mist altijd iets van de andere lijst ;) De vertraagde release die ik vaak hoor voor PS3 games vind ik trouwens ook wel nadelig.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
DarkX schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:11:

Is er een bepaalde tendens in de exclusives? Bijv. PS3 meer shooters en de Xbox meer RPG's oid.?
PS3 heeft de PS2 geschiedenis met zich mee en Sony heeft toen veel kwaliteit studio's gekocht. De exclusives zijn iets meer high profile.
De 360 heeft dan weer meer leuke kleine downloadable arcade games, waardoor de uiteindelijke library iets meer gevarieerd is imo. Het is dus een beetje waar je van houdt. Iemand die niks om arcade games geeft zal de PS3 libary weer gevarieerder vinden waarschijnlijk.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

SeamusXanthus schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:56:
[...]

PS3 heeft de PS2 geschiedenis met zich mee en Sony heeft toen veel kwaliteit studio's gekocht. De exclusives zijn iets meer high profile.
De 360 heeft dan weer meer leuke kleine downloadable arcade games, waardoor de uiteindelijke library iets meer gevarieerd is imo. Het is dus een beetje waar je van houdt. Iemand die niks om arcade games geeft zal de PS3 libary weer gevarieerder vinden waarschijnlijk.
Euhm... de PSN store staat ook vol met kleine(re) arcade games hoor.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
DarthDavy schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:33:
[...]

Euhm... de PSN store staat ook vol met kleine(re) arcade games hoor.
Mijn mening was:
ps3 wat meer high profile exclusives
360 meer leuke arcade games

nergens beweer ik dat PSN geen arcade games heeft? Het zijn er minder (feit) en minder toppers (mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texhnolith
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 18:59
hmm ik vind de kwaliteit van de arcade games op de PS3 toch beter dan die van 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Texhnolith schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:07:
hmm ik vind de kwaliteit van de arcade games op de PS3 toch beter dan die van 360.
Ik had ze beide, maar deel die mening niet.

Daarnaast nog een verkapte fanboy reactie van je: Texhnolith in "Het Xbox 360 Ervaringen Topic Deel 62" Dus of we die meningen serieus moeten nemen is maar de vraag :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 09:05
Ik hoor vaak het wifi argument bij de ps3 en dat vind ik ook wel logisch. Het is zeker een gemis dat MS het niet heeft gedaan bij de xbox360 en het is een nog grotere blamage dat men er zoveel geld voor rekent.

Toch zou ik niet gebruik maken van de wifi mogelijkheid en ben ik erg blij met mijn getrokken kabeltje. Ik weet nu tenminste dat ik een gegarandeerde snelheid heb en geen extra lag door storing van andere netwerken. Daarnaast wordt de ps3 vaak als mediacenter gezien (qua formaten kan de xbox360 overigens evenveel, muv blu ray), maar voor mij is dat pas gemakkelijk als je vanaf je pc kan streamen. En dat zou ik met 1080p niet via mn wireless willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is toch gewoon ook een non-argument. Je ps3 functioneert prima met een kabel, niemand dwingt je die wifi te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is trouwens ook wellicht iets voor de toekomst van de ps3:
http://www.gamersnet.nl/n...eft_je_een_nieuw_gezicht/

Dat samen met het plan op bluray games 3d te maken met zo'n biosbril geven de ps3 wel een mooie toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede keuze, zodra je Need for Speed: Shift uit hebt kun je waarschijnlijk gelijk door met Forza 3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:34:
[...]

Goede keuze, zodra je Need for Speed: Shift uit hebt kun je waarschijnlijk gelijk door met Forza 3. :)
Ik zag Forza 2 voor 9,99 bij de FRS, die zou je ook nog even als aanloop kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 23:13
Goeie keuze.

Heb ook eerst een ps3 gehad --> verkocht en een xbox 360 gekocht ( voornamelijk om dat online beter is + controller velen malen fijner is ) maar uiteindelijk heb ik weer een ps3 gekocht ( nu samen met me xbox 360 ) om alleen de exclusives te kunnen spelen.

Nu veel plezier toegewenst met uw xbox 360, en later ook met uw playstation 3 :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.