De uitslag
Hey,
Wou nog even laten weten dat het uiteindelijk en voorlopig een xbox 360 is geworden!
Heb echt lang getwijfeld en beide super goed vergelijken en een week getest.
De doorslag was de controller. Die van de xbox vind ik persoon echt veel fijner.
De multi platform games vond ik er op beiden even goed uitzien (xbox zelfs iets meer AA).
De exclusives waren op de ps3 zeker mooier.
Kwa prijs maken ze niets uit. De ps3 is bij aankoop "duurder" maar mijn xbox is uiteindelijk duurder.
Heb een xbox gekocht in halo3 (odst) box met daarin een xbox elite (date: 08-09-2009, jasper mobo, 45nm), halo3 en halo odst (moest wel beloven odst niet te spelen tot 22 sep, want deze box mag niet verkocht worden momenteel). Dit koste €265,- MAAR daarbij moest ik een WIFI adapter van €70,- kopen EN een HDMI kabel van €20.. dus mijn xbox was €355,-.
Heb ook nfss erbij gekocht, heerlijk spel.
De exclusives van de xbox liggen me meer (halo, gears of war, fable, forza).
De controller van de ps3 vond ik wat minder robuust aanvoelen.
Er komt nog wel een keer een ps3, de ps3 gaat in mijn ogen nog veel meer groeien dan de xbox.
Dus in de toekomst komt er gewoon een ps3 bij, vond het zonde om nu direct beide te kopen en 1 in de doos te laten zitten terwijl ik een game probeer uit te spelen op de ander.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Dag Allemaal,
Ik ben nu al dagen aan het zoeken op dit forum, google en in de winkels.
Na heel veel lezen en heel veel trailers, reviews kijken ben ik er nog niet helemaal uit.
Iedereen die ik het vraag zegt ook wat anders (jullie waarschijnlijk ook)
Alle vergelijkingen die ik hier kan vinden zijn 1 tot 2 jaar oud.
Inmiddels zijn beide consoles al langere tijd op de markt en is de voorsprong van de xbox360 wat minder geworden. Dit weekend ga ik 1 van de 2 kopen, hopelijk kunnen jullie nog wat extra licht geven.
Dit is wat ik kan opmaken (en waar ik naar gekeken heb omdat ik het belangrijk vind)
xbox360 (had een lichte voorkeur voordat ik ging onderzoeken)
+ Heb het idee dat er meer games voor zijn (Forza3, Halo3 zijn titels waar ik naar kijk)
+ Goed online
+ Goede graphics, ontwikkelaars kunnen veel uit de x360 halen
- Geen blueray (wel lekker aangezien de console aan een dikke tv gaat hangen en blueray is geil)
- Ding wordt heet, maakt lawaai en is niet 100% stabiel
- Online kost geld (al werkt het dan wel goed)
- Controllers op batterij
- geen (standaard) wireless lan verbinding
Ps3
+ mooie games (Heavy Rain, Wipeout HD, GoW3)
+ Online lijkt ook goed te werken
+ graphics zouden beter moeten zijn, maar wellicht halen ontwikkelaars er nog niet alles uit.
+ Blueray.. zelfs al speel ik er geen games meer op, heb ik toch een blueray speler
+ stil, niet te warm (kan dus goed in een kast staan)
+ gratis online (wellicht ook meer lag daarom)
+ goede controllers
+ wireless
- weet niet hoe het met de games is
Uiteindelijk gaat het mij niet om de prijs en ook niet om alles fancy extras.
Het gaat me om de games. Welke console heeft de beste games, de breedste genres.
Kunnen ontwikkelaars al veel uit een ps3 halen? Hoe zijn de games die op beide uitkomen?
Zijn die dan beter op de ps3 of x360?
Als iemand nog dingen heeft die ik vergeet hoor ik het graag!
Hey,
Wou nog even laten weten dat het uiteindelijk en voorlopig een xbox 360 is geworden!
Heb echt lang getwijfeld en beide super goed vergelijken en een week getest.
De doorslag was de controller. Die van de xbox vind ik persoon echt veel fijner.
De multi platform games vond ik er op beiden even goed uitzien (xbox zelfs iets meer AA).
De exclusives waren op de ps3 zeker mooier.
Kwa prijs maken ze niets uit. De ps3 is bij aankoop "duurder" maar mijn xbox is uiteindelijk duurder.
Heb een xbox gekocht in halo3 (odst) box met daarin een xbox elite (date: 08-09-2009, jasper mobo, 45nm), halo3 en halo odst (moest wel beloven odst niet te spelen tot 22 sep, want deze box mag niet verkocht worden momenteel). Dit koste €265,- MAAR daarbij moest ik een WIFI adapter van €70,- kopen EN een HDMI kabel van €20.. dus mijn xbox was €355,-.
Heb ook nfss erbij gekocht, heerlijk spel.
De exclusives van de xbox liggen me meer (halo, gears of war, fable, forza).
De controller van de ps3 vond ik wat minder robuust aanvoelen.
Er komt nog wel een keer een ps3, de ps3 gaat in mijn ogen nog veel meer groeien dan de xbox.
Dus in de toekomst komt er gewoon een ps3 bij, vond het zonde om nu direct beide te kopen en 1 in de doos te laten zitten terwijl ik een game probeer uit te spelen op de ander.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Dag Allemaal,
Ik ben nu al dagen aan het zoeken op dit forum, google en in de winkels.
Na heel veel lezen en heel veel trailers, reviews kijken ben ik er nog niet helemaal uit.
Iedereen die ik het vraag zegt ook wat anders (jullie waarschijnlijk ook)
Alle vergelijkingen die ik hier kan vinden zijn 1 tot 2 jaar oud.
Inmiddels zijn beide consoles al langere tijd op de markt en is de voorsprong van de xbox360 wat minder geworden. Dit weekend ga ik 1 van de 2 kopen, hopelijk kunnen jullie nog wat extra licht geven.
Dit is wat ik kan opmaken (en waar ik naar gekeken heb omdat ik het belangrijk vind)
xbox360 (had een lichte voorkeur voordat ik ging onderzoeken)
+ Heb het idee dat er meer games voor zijn (Forza3, Halo3 zijn titels waar ik naar kijk)
+ Goed online
+ Goede graphics, ontwikkelaars kunnen veel uit de x360 halen
- Geen blueray (wel lekker aangezien de console aan een dikke tv gaat hangen en blueray is geil)
- Ding wordt heet, maakt lawaai en is niet 100% stabiel
- Online kost geld (al werkt het dan wel goed)
- Controllers op batterij
- geen (standaard) wireless lan verbinding
Ps3
+ mooie games (Heavy Rain, Wipeout HD, GoW3)
+ Online lijkt ook goed te werken
+ graphics zouden beter moeten zijn, maar wellicht halen ontwikkelaars er nog niet alles uit.
+ Blueray.. zelfs al speel ik er geen games meer op, heb ik toch een blueray speler
+ stil, niet te warm (kan dus goed in een kast staan)
+ gratis online (wellicht ook meer lag daarom)
+ goede controllers
+ wireless
- weet niet hoe het met de games is
Uiteindelijk gaat het mij niet om de prijs en ook niet om alles fancy extras.
Het gaat me om de games. Welke console heeft de beste games, de breedste genres.
Kunnen ontwikkelaars al veel uit een ps3 halen? Hoe zijn de games die op beide uitkomen?
Zijn die dan beter op de ps3 of x360?
Als iemand nog dingen heeft die ik vergeet hoor ik het graag!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 14:03 ]