[up tot date] ps3(slim) of x360(elite)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.216 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De uitslag
Hey,

Wou nog even laten weten dat het uiteindelijk en voorlopig een xbox 360 is geworden! >:)
Heb echt lang getwijfeld en beide super goed vergelijken en een week getest.
De doorslag was de controller. Die van de xbox vind ik persoon echt veel fijner.
De multi platform games vond ik er op beiden even goed uitzien (xbox zelfs iets meer AA).
De exclusives waren op de ps3 zeker mooier.
Kwa prijs maken ze niets uit. De ps3 is bij aankoop "duurder" maar mijn xbox is uiteindelijk duurder.
Heb een xbox gekocht in halo3 (odst) box met daarin een xbox elite (date: 08-09-2009, jasper mobo, 45nm), halo3 en halo odst (moest wel beloven odst niet te spelen tot 22 sep, want deze box mag niet verkocht worden momenteel). Dit koste €265,- MAAR daarbij moest ik een WIFI adapter van €70,- kopen EN een HDMI kabel van €20.. dus mijn xbox was €355,-.
Heb ook nfss erbij gekocht, heerlijk spel.
De exclusives van de xbox liggen me meer (halo, gears of war, fable, forza).
De controller van de ps3 vond ik wat minder robuust aanvoelen.
Er komt nog wel een keer een ps3, de ps3 gaat in mijn ogen nog veel meer groeien dan de xbox.
Dus in de toekomst komt er gewoon een ps3 bij, vond het zonde om nu direct beide te kopen en 1 in de doos te laten zitten terwijl ik een game probeer uit te spelen op de ander.
Iedereen bedankt voor het meedenken!

Dag Allemaal,

Ik ben nu al dagen aan het zoeken op dit forum, google en in de winkels.
Na heel veel lezen en heel veel trailers, reviews kijken ben ik er nog niet helemaal uit.
Iedereen die ik het vraag zegt ook wat anders (jullie waarschijnlijk ook) ;)
Alle vergelijkingen die ik hier kan vinden zijn 1 tot 2 jaar oud.
Inmiddels zijn beide consoles al langere tijd op de markt en is de voorsprong van de xbox360 wat minder geworden. Dit weekend ga ik 1 van de 2 kopen, hopelijk kunnen jullie nog wat extra licht geven.

Dit is wat ik kan opmaken (en waar ik naar gekeken heb omdat ik het belangrijk vind)
xbox360 (had een lichte voorkeur voordat ik ging onderzoeken)
+ Heb het idee dat er meer games voor zijn (Forza3, Halo3 zijn titels waar ik naar kijk)
+ Goed online
+ Goede graphics, ontwikkelaars kunnen veel uit de x360 halen
- Geen blueray (wel lekker aangezien de console aan een dikke tv gaat hangen en blueray is geil)
- Ding wordt heet, maakt lawaai en is niet 100% stabiel
- Online kost geld (al werkt het dan wel goed)
- Controllers op batterij
- geen (standaard) wireless lan verbinding

Ps3
+ mooie games (Heavy Rain, Wipeout HD, GoW3)
+ Online lijkt ook goed te werken
+ graphics zouden beter moeten zijn, maar wellicht halen ontwikkelaars er nog niet alles uit.
+ Blueray.. zelfs al speel ik er geen games meer op, heb ik toch een blueray speler
+ stil, niet te warm (kan dus goed in een kast staan)
+ gratis online (wellicht ook meer lag daarom)
+ goede controllers
+ wireless
- weet niet hoe het met de games is

Uiteindelijk gaat het mij niet om de prijs en ook niet om alles fancy extras.
Het gaat me om de games. Welke console heeft de beste games, de breedste genres.
Kunnen ontwikkelaars al veel uit een ps3 halen? Hoe zijn de games die op beide uitkomen?
Zijn die dan beter op de ps3 of x360?
Als iemand nog dingen heeft die ik vergeet hoor ik het graag! _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het gaat me om de games. Welke console heeft de beste games, de breedste genres.
Dat ligt toch echt helemaal aan jezelf :) Voor mij is het de 360, voor anderen de PS3. Ik zou God of War 3 nog niet als onderzetter willen hebben, anderen vinden b.v. Halo niks. Persoonlijk vind ik de 360 controllers beter, anderen vinden de DS3 beter in de hand liggen. Kijk naar de genres die je wilt spelen. Kijk ook niet in de toekomst, maar kijk wat er nu is. Er zijn 3 jaar aan goede games (honderden) voor beide consoles beschikbaar voor maximaal 20,-, dus je hebt genoeg in te halen.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 02-09-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Tja elke console heeft zijn voor en nadelen.
Echter bij de + en - punten kan voor iedereen verschillend zijn, het hangt er vanaf hoe je het bekijkt.
Ik vind het juist fijn dat de Xbox 360 controller geen (ingebouwde!) accu heeft, omdat als dan je controller op is dan niet met een draadje hoeft te gaan spelen, maar gewoon 2 nieuwe penlites er in drukt.

Verder is het eigenlijk alleen kijken naar welke exclusives je tof vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 16:53
Ik denk dat het heel lastig is om dit hier te plaatsen, iedereen zal zijn eigen console de beste vinden.

Ik heb ze beide (je zal aan beide geen miskoop doen) ben begonnen met een 360 (releaseconsole) en vond hier het spelaanbod het beste bij me passen (en nog steeds).
Later ook een ps3 aangeschaft omdat ik titels als killzone2, heavy rain, gran turismo niet wou missen.

Je zal zelf de afweging moeten maken kijkend naar het spelaanbod dat jou bevalt!

Blu-ray is erg fijn om erbij de hebben maar bedenk ook goed een losse blu-ray speler kost ook de hele wereld niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:25
Dit blijft altijd lastig. Alhoewel ik hier beide heb staan speel ik toch vaker met de xbox... Waarom ik vind de controller fijner. Had ik de controller fijner gevonden van de ps3 dan had ik daar mee gespeeld.

Daarnaast moet ik wel zeggen dat de PS3 de betere exclusives krijgt komend jaar. God of War 3, GT5 (als hij ooit nog komt), Uncharted 2, Heavy Rain en vast nog een paar. Dit komt dus nog bij de goede exclusives die ze al hebben (Uncharted, Killzone 2, InFamous, LBP, Metal Gear)

De xbox 360 heeft dat weer Gears of War 1 + 2, Fable II, Halo 3, Forza 2. Binnenkort natuurlijk Forza 3. Naast deze games kan ik niet echt veel exclusives noemen . Oja de uitbreidingen van GTA4.
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:21:
Hoe zijn de games die op beide uitkomen?
Over het algemeen zijn de games dan gelijk en is de controller het enige verschil.

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shikaka schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:30:
Naast deze games kan ik niet echt veel exclusives noemen . Oja de uitbreidingen van GTA4.
Er komt gelukkig nog wel een stapeltje exta aan hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
hmmm dan moet ik het game nieuws toch maar eens beter in de gaten houden :P Kwam laatst niet zoveel boeiende 360 exclusives meer tegen |:(

edit:

Duh o.a. Mass Effect 2... hoe kon ik die nou vergeten *slapt zich zelf
en van Left 4 Dead wist ik niet dat die exclusive was...maar jah nu ik nadenk ook wel logisch. Ze lopen bij Valve alleen maar te zeuren dat de ps3 zo moeilijk is

[ Voor 48% gewijzigd door Shikaka op 02-09-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel wat goede reacties, fijn dat jullie allemaal zo goed meedenken!
@Fulmen, ik weet dat het ook niet meer veel kost, maar het scheelt toch weer.
En naast het geld bespaar je ook weer een extra apparaat (incl aansluiting op stroom en tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 22:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

belangrijk is ook; wat hebben je vrienden voor console ;)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Denko schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:32:
belangrijk is ook; wat hebben je vrienden voor console ;)
Inderdaad, valt mij ook vaak op dat mensen daar geen rekening mee houden. Je kunt dezelfde games spelen als vrienden en erover meepraten. Ik heb twee collega's met een PS3, toch leuker als dat je als enige een Xbox hebt en over Halo moet lullen en onderlinge multiplayer-sessies niet kunnen. Nu had ik qua game-aanbod sowieso de voorkeur voor de PS3, dus de keus was gemakkelijk.

Zijn beide prima consoles met hun voor- en nadelen en iets ander spelaanbod. Verkeerde keus kun je sowieso niet maken :)

En even kijken naar de exclusives op de console.
Lijstjes:
Wikipedia: Category:PlayStation 3-only games
Wikipedia: Category:Xbox 360-only games
Vervolgens op gametrailers.com of YouTube naar wat filmpjes zoeken.

Met online gameplay heb ik op PSN geen problemen trouwens, ook niet qua lag. (ben alleen geen die-hard gamer trouwens, zeker niet online.)

[ Voor 6% gewijzigd door Tom op 02-09-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 23:13
Tja ik heb beide. Grafische gezien vind ik het echt niet veel verschillen van elkaar. Iedereen loopt wel te zeggen dat ps3 betere grapchis's heeft... maar ik vind hte nogal ver zoeken, zeker bij multiplatform games... de games zien er gewoon 9/10 hetzelfde of beter uit op de xbox 360. De exclusives van de ps3 zijn natuurlijk grapchis gezien wel mooi, maar dat zijn de exclusives voor de xbox 360 ook.

Als je een echte fps freak bent die het leuk vind om in clan/team verband met microfoon te spelen, dan raad ik je een xbox 360 aan. De shooters hebben soms 2x z'n grote userbase op de x360 dan op de ps3. Hou je meer van uncharted ( ala tomb raider), GoW dan zou ik gaan voor de ps3.

Leuke link voor jou: Gametrailers --> Comparision zoeken --> movies
Je kan xbox360 vs ps3 comparision videos van GTA 4, CoD4, RE5, AC, Far Cry 2, SF IV, HL2 vinden. Oordeel zelf :)

en ik vergeet zelf bijna de belangerijkste factor dat ik vaker achter de xbox 360 zit is natuurlijk de controller :) zoveel beter dan die van de ps3. (persoonlijk!!)

[ Voor 8% gewijzigd door FireBladeX op 02-09-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou punten zo bekijk. Geef je stiekum toch voorkeur voor een ps3 ivm de blu ray.

Stel je koopt een ps3 valt misschien iets tegen qua games, maar de blu ray functionaliteit heb je. Kan je misschien tot rond de 200 euro een 360 arcade erbij kopen.

Stel je koopt een 360 valt misschein iets tegen qua games, maar verder geen blu ray functionaliteit.Kan je misschien tot rond 100 tot 200 euro.

Wat is je budget, waarom wil je direct de 360 elite. De punten die je noemt kan de pro ook voldoende zijn.

Heb zelf beide consoles. Waarbij ik voorkeur geef voor games de xbox 360 en voor media afspelen de ps3.

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:07
Voor puur gamen vind ik m'n XBOX 360 het beste; persoonlijk vind ik de controllers fijner om mee te spelen (voelen wat substantiëler aan), het type games staat mij meer aan (Gears of War, de dlc bij GTA4), en XBOX Live werkt gewoon.

M'n PS3 gebruik ik na Killzone 2 vrijwel alleen nog maar als blu ray-speler, iets dat de PS3 gewoon goed doet. Voor DVD's, cd's ed gebruik ik toch weer de XBOX (vraag mij niet waarom). Met de XBOX kan ik (en m'n vriendin) makkelijker uit de voeten wat dat betreft, misschien dat het daaraan ligt. Anyway, je moet het apparaat kiezen waarbij jij je goed voelt, maar ik zou achteraf gezien niet direct weer een PS kopen. Een nieuwe XBOX daarentegen zou ik zeker oren naar hebben :)

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
Voor mij is het echt de PS3,

simpelweg vanwege de games line up die meer mijn ding is (MGS4, Uncharted 1-2, Gran Turismo, Killzone 2 etc etc) Dus voor de PS3 zijn er voor mij meer exclusives dan op de 360 die ik wil hebben. Daarnaast speelde betrouwbaarheid ook een rol. De PS3 heeft nooit een enkele kuur bij mij vertoont en bij veel van me vrienden ook niet terwijl de 260 bij bijna allemaal 1x minstens kapot is geweest.

Online werkt acceptabel goed imo. Ik word er vrij weinig afgeknikkerd en het is gewoon snel en stabiel. Voordeel is ook nog eens dat het gratis is.

Maar dit is geheel persoonlijk. Er zijn heel veel mensen die liever Halo enzo spelen. De doelgroep van de first party/exclusive titels is volgens mij echt anders.

Controller voor de PS3 vind ik ook prettiger, ik heb op me PC ook een 360 controller maar ik ben al 3 generaties de PS controller gewend en de D-pad vind ik beter voor games als SF4, Blazblue etc etc

[ Voor 12% gewijzigd door Sn0wblind op 03-09-2009 00:18 ]

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
Kijk bijvoorbeeld naar de exclusives die jou het meest aanspreken.

360:

Mass Effect, Halo 3, Halo ODST, Gears of War, Forza, Fable

PS3:

Uncharted, Uncharted 2, Heavy Rain, God of War 3, Ratchet & Clank, Gran Turismo 5, Metal Gear Solid 4, inFamous, MotorStorm Pacific Rift, Killzone 2, WipeOut HD, Resistance 2, LittleBigPlanet.

Daarnaast is online gamen en demo's downloaden gratis op de PS3, en het werkt als een trein. Ook kun je zelf heel gemakkelijk de HDD vervangen en je garantie behouden, er gaan namelijk gewoon 2,5" SATA schijven in. De Bluray is ook een hele grote plus. Daarnaast is de console erg betrouwbaar (low failure rate) en erg stil. En de ingebouwde wifi, bluetooth controllers en accessoires zijn erg high tech allemaal.

Als je NU op dit moment zou moeten kiezen tussen een 360 en PS3 zou ik je toch de PS3 aanbevelen. Je krijgt gewoon meer waar voor je geld, en het toekomstperspectief ziet er beter uit.

Succes met je aankoop! :)

Verwijderd

De belangrijkste reden waarom de meeste gamers voor 360 kiezen is omdat ze met modchips backups kunnen spelen. Dit verneukt de consolemarkt. Als 360 ook niet te kraken was geweest zouden de verhouding tussen t aantal verkopen van 360 en PS3 minder uitelkaar liggen. Want zeg nou zelf wat is er fijner dan niet te hoeven betalen voor games :|

Als je al veel op de PC gamed kun je beter de PS3 kopen omdat je dan ook van Japanse komaf games kunt spelen. De games op de xbox360 zijn toch vooral van Amerikaanse bodem en als de PC games.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 00:34 ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:50
Zoals velen al aangeven...kijk naar de games line-up. Lees wat reviews van toppers en aankomende titels voor beide platformen. En dan heb ik het uiteraard over de exclusives.

Ben zelf helemaal weg van de Final Fantasy series. Xbox krijgt dat nu ook, maar de PS3, heeft er nog 2 op de plank staan. Gran Turismo...als je het niet kent, zal je aan Forza zeker niks missen. Wipeout, zeer leuk futuristisch racespel. Uncharted 1/2, Infamous...Ik zou echt even naar het games aanbod kijken.

Wat de Xbox heeft, zijn inderdaad de Halo series. Heb deel 1 op de computer gespeeld, niet echt behoefte aan andere delen, zou ze wel kopen mocht ik ooit een xbox halen. Mass effect verschijnt op de PC. Fable...sjah, geef mij dan maar Fallout. Zoals je ziet, heb ik niks met de xbox, althans, met de games. Voor de prijs hoef je het tegenwoordig niet te laten.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Xbox 360, multiplatform games zijn negen van de tien keer mooier en draaien beter. Recent voorbeeld Ghostbusters. Halo serie is erg goed, maar ook Crackdown, Dead Rising, Kameo, Viva Pinata, PGR4, Tales of Vesperia en tal van andere exclusieve titels. De Xbox Live community is een grote plus je hebt binnen no-time een leuke friendlist bij elkaar. Daarnaast zijn er tal van aankomende releases als Forza 3, Halo 3: ODST, Alan Wake, Crackdown 2 en project NATAL. Kan je mooi aan je PC linken en tijdens het gamen je eigen muziek opzetten.
Skire schreef op donderdag 03 september 2009 @ 00:25:360:

Mass Effect, Mass Effect 2, Halo 3, Halo ODST, Gears of War, Gears of War 2 Forza 2, Fable II, Dead Rising, Kameo, Viva Pinata, PGR3, PGR4, Banjo Kazooie: Nuts & Bolts, Ninja Gaiden 2, Tales of Vesperia, Splinter Cell Conviction, Left 4 Dead, Left 4 Dead 2, Ninety Nine Nights, Ace Combat 6: Fires of Liberation, Blue Dragon, Lost Oddessey, Crackdown, Halo Wars, Ninja Blade

PS3:

Uncharted, Uncharted 2, Heavy Rain, God of War 3, Ratchet & Clank, Gran Turismo 5, Metal Gear Solid 4, inFamous, MotorStorm Pacific Rift, Killzone 2, WipeOut HD, Resistance 2, LittleBigPlanet.
Je vergat er een paar aan de Xbox 360 kant ;)

Qua software wint de Xbox 360 hands down van de PS3. Enkel een paar Sony first party exclusives mis je, maar daar zijn prima alternatieven voor en soms zelfs betere alternatieven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 02:09 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Kijk gewoon welke games je het leukst lijken.
Multiplatforms zijn bij beide verkrijgbaar alleen is de 360 er in sommige gevallen iets beter in.
PS3-bezitters kopen de console met name voor de exclusives.
Sommige MS-exclusives verschijnen ook voor de PC.
Via http://psnfriends.ning.com/group/gotps3 heb je binnen no-time je friendslist gevuld tot het maximum aantal van 100.
Heeft je PC speakers dan kun je natuurlijk ook muziek af spelen terwijl je op de PS3 speelt.
Neem bovenstaande posts met een korreltje zout, iedereen heeft zijn eigen voorkeur en dat komt in vrijwel elke post wel duidelijk naar voren.
Uiteindelijk moet je zelf beslissen. ;)
Succes ermee! d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 03-09-2009 08:17 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:57
Zie heel het probleem nu niet, je zet meer plusjes bij de PS3 dan bij de 360. Dan is de keuze toch duidelijk.
En het is blu-ray pff.

[ Voor 3% gewijzigd door tiswat op 03-09-2009 08:21 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:49

Player1S

Probably out in the dark

misschien ook een punt wat IMHO vaak onderschat wordt.

Hoe ligt de controller in je hand?
Ik heb zelf een 360 en die controller ligt als gegoten in mijn hand. Terwijl de PS3 controller die ik bij een kameraad heb geprobeert voor mijn gevoel te klein aanvoelt. Alsof ie gemaakt is voor de kleinere japanse handen ;-)
Je kunt zo naar een zaak toe waar ze beide consoles in demo hebben staan(mediamarkt?) om beide controllers gewoon even aan te voelen.

Uiteindelijk is dat hetgene waar je de games mee speelt en als je er achteraf achter komt dat ie veels te groot of veels te klein is en niet lekker in de hand ligt......

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In principe maakt het niet zoveel uit welke je kiest, het gaat uiteindelijk om details wat voor jou de doorslag kan geven.
Voor mij was het dat je niet extra hoeft te betalen voor het online gebeuren. [PS3]
Niet dat ik daar geen geld voor zou hebben maar ik speel maar heel occasioneel online en als je er extra voor moet betalen is het toch zonde als je daar weinig gebruik van maakt.

Als dat je niet zoveel uitmaakt en je bent een diehard gamer zou ik gewoon gaan kijken naar het aanbod aan games voor beide platforms en dan metname welke exclusives je niet zou willen missen. :)

[edit]

@L1nt: ik kan met beide controllers overweg en ze hebben voor mij beide hun voor- en nadelen zonder dat ik nou kan zeggen welke mijn voorkeur geniet.
Ik moet wel zeggen dat ik voor footies liever de ps3 controller heb en voor race-games liever de xbox controler vanwege de betere [als in doseren] triggers.

[ Voor 21% gewijzigd door LoneRanger op 03-09-2009 08:39 ]

Only fools are enslaved by time and space.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
xbox360
+ Heb het idee dat er meer games voor zijn (Forza3, Halo3 zijn titels waar ik naar kijk)
+ Goed online
- Geen blueray (wel lekker aangezien de console aan een dikke tv gaat hangen en blueray is geil)
't Is maar wat je geil vindt :X
Met de nieuwe dashboard kun je games installeren op de harde schijf en is het geluid niet meer dan een PS3 die een game draait. Heet wordt de PS3 ook, bij mij zelfs heter. En de nieuwe xbox360 revisie (sinds eind 2008) is net zo stabiel als een PS3.
Klopt, het kost geld, op internet vind je 12 maanden kaartjes voor rond de 35 euro. Maar ik vind het zijn geld zeker waard
Voor mij is dit een pluspunt. Ben je net heftig aan het gamen, is je controller leeg? Snel ff nieuwe oplaadbare batterijen erin. Bij de PS3 moet ik mijn controller dan aan een usb kabel gaan hangen (waarvan de bijgeleverde maar 1 meter is ofzo).
Hier heb je gelijk in, ook onbegrijpelijk dat het er nog niet in zit. Dus dit kost je wel een 50 euro extra.
Ps3
+ mooie games (Heavy Rain, Wipeout HD, GoW3)
Mooie games idd, maar gaat het alleen om de graphics? Overigens zijn twee van de titels die je noemt nog niet uit de komende maanden
+ Online lijkt ook goed te werken
Het gamen zelf werkt goed, alleen vind ik het niet zo makkelijk als bij de 360 om mensen te inviten, of met vrienden een game te starten
+ graphics zouden beter moeten zijn, maar wellicht halen ontwikkelaars er nog niet alles uit.
Hardware specs zeggen lang niet alles. Ik verwacht dat de PS3 misschien wel aan het eind van de rit iets betere graphics krijgt dan de 360, maar dan nog is het persoonlijk. De een vindt de kleuren en scherpte op de 360 mooier, de ander op de PS3.
+ Blueray.. zelfs al speel ik er geen games meer op, heb ik toch een blueray speler
Voor mij ook een belangrijk punt om bij de release een PS3 te kopen. Echter op dit moment is een bluray speler een stuk goedkoper geworden, en met de nog steeds belachelijk hoge prijs zie ik dit niet meer als echt voordeel.
Als die kast open is van voor en achter wel ja, de PS3 is dus echt niet stiller of koeler dan een 360.
+ gratis online (wellicht ook meer lag daarom)
Nu noem je hetzelfde punt eigenlijk dubbel?
+ goede controllers
Goed, of fijn? Goed zijn ze allemaal wel. De 360 vind ik zelf fijner omdat de plaatsing van de analoge sticks van de playstation controller me niet zo ligt.
+ wireless
Jep werkt perfect
- weet niet hoe het met de games is
Er zijn genoeg games, je kunt beter kijken welke games jij wil spelen, en dan bedoel ik binnen nu en de komende 3 maanden. Het is leuk wat er over een jaar komt, maar daar heb je nu niks aan.
Uiteindelijk gaat het mij niet om de prijs en ook niet om alles fancy extras.
Kunnen ontwikkelaars al veel uit een ps3 halen? Hoe zijn de games die op beide uitkomen?
Als iemand nog dingen heeft die ik vergeet hoor ik het graag! _/-\o_
Dat is dus wederom erg persoonlijk. Check de reviews (gamerankings.com) en de trailers (gametrailers.com) en zie voor je zelf wat je het meeste aanspreekt. Ik zou zelf ook rekening houden met welke console vrienden hebben omdat het leuker is om met bekenden online te gaan dan alleen maar met vreemden, naar mijn mening.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Ik had hetzelfde een tijd geleden. Toen toch maar voor de PS3 gegaan vanwege het lawaai van de XBOX.. nou m'n PS3 steeg zowat op! Heb nu een nieuwere en die is wel stil. Speel er niet echt vaak mee online. Doe wel eens GT5: Prologue online, maar dat is ook niet alles (laggy).
Ik denk erover om er een XBOX naast te nemen.. mede vanwege games als forza3. De huidige XBOXen zijn volgens mij wel vrij stil en koel btw.. en ook niet echt duur meer. En ja blu-ray.. straks zit overal een blu-ray in en kost het niks meer dus dat zie ik niet echt als een probleem. Het enige echt nadeel is dat je moet betalen om online te gaan vind ik.

• tiswat
  • Laatst online: 11:57
L1nt schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:23:
misschien ook een punt wat IMHO vaak onderschat wordt.

Hoe ligt de controller in je hand?
Ik heb zelf een 360 en die controller ligt als gegoten in mijn hand. Terwijl de PS3 controller die ik bij een kameraad heb geprobeert voor mijn gevoel te klein aanvoelt. Alsof ie gemaakt is voor de kleinere japanse handen ;-)
Je kunt zo naar een zaak toe waar ze beide consoles in demo hebben staan(mediamarkt?) om beide controllers gewoon even aan te voelen.

Uiteindelijk is dat hetgene waar je de games mee speelt en als je er achteraf achter komt dat ie veels te groot of veels te klein is en niet lekker in de hand ligt......
Vroeger vond ik de playstation controller verschrikkelijk fijn, ook die toen kwam voor de PS2. Toen kocht ik een 360 controller voor de pc, het is even wennen maar daarna wil je echt niet meer zonder. :9~ Overigens heb ik daarna ook een 360 gekocht. :X *Dus misschien een klein beetje fanboy gehalte*

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:40
Het online gebeuren van de ps3 is naar mijn mening heel goed. Ik heb er nooit problemen mee gehad, behalve bij Fat Princess, maar dat was wegens een bug zo. Van lag heb ik ook nog nooit last gehad.

Ik snap het argument van een grotere community zo niet. Bij een xbox kan je maar max met 32 spelers of zo tegelijk spelen. Of je nu keuze hebt uit 1000 of uit 10.000 hosts om te joinen lijkt me nu toch echt niet relevant meer. Voor de ps3 wordt binnenkort trouwens MAG verwacht, daar kan je met 128 spelers tegelijk spelen, er is nog niets vergelijkbaars aangekondigd voor de 360. (Daar zit je dan met je grote community)

Ik moet wel zeggen dat als er ooit een nieuwe XBMC uitkomt voor de 360, dat ik die dan de dag er op ga halen. Op de PS3 werkt het nu allemaal wel prima zo, maar XMBC voor de gewone xbox is gewoon fantastisch.

[ Voor 14% gewijzigd door crazyx op 03-09-2009 09:03 ]

• SeamusXanthus
  • Laatst online: 07-09 23:47
Naar games kijkende zou ik persoonlijk zeggen dat voor single player exlcusive retail games de PS3 waarschijnlijk de beste keuze is. Voor al het overige (multiplatform, coop games, multiplayer games, arcade games) heeft de 360 mijn voorkeur. Laat je ook niet gek maken door exclusive lijstjes aangezien degene die ze maakt vaak 'vergeet' welke exclusives de andere console heeft. Verder worden ps3 spellen meestal jaren van te voren aangekondigd waardoor ze er meerdere jaren op staan en de lijst optisch groter lijkt. Werkelijk elk jaar wordt er gezegd dat er niks uit komt op de 360 en elk jaar is het omgekeerde waar.

Ik speel zelf veel meer op mijn 360 dan op mijn PS3 maar er zijn ook mensen die het omgekeerde hebben. De verklaring hiervoor ligt denk ik voornamelijk in wat voor een type gamer je bent, zoals ik hierboven probeer duidelijk te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht is dit ook nog iets om naar te kijken :P
http://www.gamersnet.nl/n...sony_zet_stevig_in_op_3d/

Vind persoonlijk de exclusives voor de ps3 beter. (heavy rain en msg).
De x360 exlusives heb ik vaak ook op de pc.
Ik blijf er ook bij dat een fps game fijner is op de PC.
Wil in de winkel nog wel goed gaan testen met de controller.

edit: nieuws: Blu-ray Disc Association wil 3d gaan ondersteunen

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 12:19 ]

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:15

Willybubba

Nut up or shut up.

Hoe weet je dat je Heavy Rain beter vind? Dat spel is nog geeneens uit :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb onlangs mijn PS3 verkocht en de xbox gehouden, dus kan een redelijk oordeel over beide geven.

Heel kort samengevat waarom de xbox voor mij beter is dan een PS3 (dit is mijn mening!):
*Fijnere controller, ik kon maar niet aan de PS3 controller wennen.
*Multiplatforms spelen fijner op de xbox
*online is de xbox fijner en heeft een veel grotere aanhang (nadeel is dat het geld kost, maar via budgetgaming.nl kun je een jaarkaart kopen voor +/- 3 tientjes)
*exclusives voor xbox spraken mij meer aan dan de exclusives voor de PS3
*xbox gaat zich meer richten op family games, dus straks leuker voor de kids

ff een disclaimer voordat er geflamed wordt: Als anderen een andere mening hebben is dat prima, bovenstaande is de mijne, en niet bedoeld de PS3 af te kraken oid.

Ik heb een NMT, en kocht nagenoeg geen blu-ray films, dus die functionaliteit was voor mij geen pluspunt. Ik heb de PS3 ooit in een dolle bui aangeschaft voor killzone 2 (die overigens wel gaaf is!) maar sinds dat ik die heb uitgespeeld stond het apparaat alleen maar stof te happen, dus kapitaalvernietiging ;)

[ Voor 10% gewijzigd door cypher21 op 03-09-2009 15:13 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:29
crazyx schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:58:
Het online gebeuren van de ps3 is naar mijn mening heel goed. Ik heb er nooit problemen mee gehad, behalve bij Fat Princess, maar dat was wegens een bug zo. Van lag heb ik ook nog nooit last gehad.

Ik snap het argument van een grotere community zo niet. Bij een xbox kan je maar max met 32 spelers of zo tegelijk spelen. Of je nu keuze hebt uit 1000 of uit 10.000 hosts om te joinen lijkt me nu toch echt niet relevant meer. Voor de ps3 wordt binnenkort trouwens MAG verwacht, daar kan je met 128 spelers tegelijk spelen, er is nog niets vergelijkbaars aangekondigd voor de 360. (Daar zit je dan met je grote community)
Het gaat niet echt alleen om het aantal spelers, dat interesseert mij in ieder geval niet veel. Maar het feit dat het hele online gebeuren gewoon veel beter geïntegreerd is bij de Xbox 360. Je zet je Xbox aan, en je ziet meteen als de nieuwtjes, je hebt het Xbox Inside, wat leuk is om te kijken. Je hebt parties, en het gaat allemaal veel sneller met even online gamen met maten op de 360. Het is gewoon makkelijker. Bij de PS3 hangt ook dat PSN Store er zo een beetje bij, tenminste, dat vind ik.

Verwijderd

Remy669 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:32:
[...]

Het gaat niet echt alleen om het aantal spelers, dat interesseert mij in ieder geval niet veel. Maar het feit dat het hele online gebeuren gewoon veel beter geïntegreerd is bij de Xbox 360. Je zet je Xbox aan, en je ziet meteen als de nieuwtjes, je hebt het Xbox Inside, wat leuk is om te kijken. Je hebt parties, en het gaat allemaal veel sneller met even online gamen met maten op de 360. Het is gewoon makkelijker. Bij de PS3 hangt ook dat PSN Store er zo een beetje bij, tenminste, dat vind ik.
Ik game om te gamen niet om allerlei dingen er om heen. Trouwens de PS3 heeft Home voor social. Ik geloof dat Microsoft nog niet zo iets heeft. Maar dat interesseert mij allemaal echt niet. Zo lang ik maar simpel een game kan joinen en die game online speel. Achievements e.d. zijn ook niet echt mijn ding, behalve bij WoW e.d. Zelfde als dat Games for Windows etc. voor mij mag het allemaal lekker simpel gehouden zoals bij Quake/CS etc. Klik en join en geen gedoe er om heen behalve evt een friendlist :D Ik hoef geen irritante pop-up's als ik een game start met nieuwtjes.

Dus of al die dingen een voordeel zijn hangt maar net af wat voor type gamer jij bent.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 16:34 ]

• Emersion
  • Laatst online: 06-02 11:12
Ik heb beide, en heb nu 6x zoveel xbox games als ps3 games.
Dit komt omdat ik alle multiplatform games standaard voor xbox koop, omdat mijn vrienden daar zitten.
Heb dus alleen littlebigplanet,killzone2,mgs4,uncharted,gt5:prologue en wipeout hd
Kleine uitzondering voor Batman laatst, omdat ik toch wel even met de joker wou prutsen.

Ik vind de xbox voor games gewoon beter als je de ps3 exclusives niet mist.
Achievements, leaderboards, friendlist, eigen muziek in elke game mogelijk, games als KEUZE installable (ps3 heb je vaak verplichte installatie van een paar GB, omdat de BR speler te sloom is), controller met fatsoenlijke triggers en fijn liggende analog sticks. Online community met headsets (ps3 word hij niet standaard meegeleverd, gevolg is dat geen hond er 1 heeft).

Voor andere media is ps3 superieur.... lekker stil , blu-ray etc.

• Dijkertje
  • Laatst online: 14-09 21:01

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik heb eergisteren de PS3 slim gehaald en had al de Xbox 360 Pro 60GB in januari gehaald. Tot zover heb ik alleen GT5 Prologue erbij gekocht, en het verschil qua detail op het scherm is beter dan Forza 2.
Misschien is het een ietwat kromme vergelijking, omdat Forza 2 al weer uit '07 stamt en de Prologue nog niet zo oud is.
De controller van de 360 is zeker naar mijn mening beter dan die van de PS3. Ik heb de PS3 voornamelijk gekocht voor GT5 Prologue (en het aankomende deel dan) zodat mijn Logitech G25 stuur erop zou passen.
Ik vind het heel jammer dat voor de Xbox 360 speciale sturen nodig zijn. Ik heb namelijk geen zin om nog eens met 70 euro te smijten voor een stuurtje voor de 360 die half van de kwaliteit van de Logitech G25 is.
Ook vind ik de Xbox 360 een betere interface hebben en dergelijke. De PS3 is trouwens wel weer beter dan de 360 als het om media gaat.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Had zelf de xbox 360 en de ps3, maar de 360 is helaas overleden.

PS3 grote voordeel voor mij is de blu ray speler en icm p3 media server, de goede afspeel mogelijkheden van media materiaal.
Voor de rest is het wel leuk dat je af en toe een online spel kan spelen zonder te betalen (resistance 2 voornamelijk en nu fat princess)

Nadeel: ps3 is trager en was duurder, maar ja tegenwoordig niet meer. Daarnaast is het online spelen op de 360 veruit superieur, dat komt vooral doordat iedereen daar ook een headset heeft.

Maar moet zeggen dat ik met beide veel plezier heb gehad. Als je veel online wilt spelen zou ik toch voor de 360 gaan, dat is allemaal net wat serieuzer. Al vermaak ik mij nog steeds wel met fat princess :).
En als je bluray wil dan is het no brainer zeker voor de huidige prijs.

• Skire
  • Laatst online: 15-08 14:34
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 02:01:
Xbox 360, multiplatform games zijn negen van de tien keer mooier en draaien beter. Recent voorbeeld Ghostbusters. Halo serie is erg goed, maar ook Crackdown, Dead Rising, Kameo, Viva Pinata, PGR4, Tales of Vesperia en tal van andere exclusieve titels. De Xbox Live community is een grote plus je hebt binnen no-time een leuke friendlist bij elkaar. Daarnaast zijn er tal van aankomende releases als Forza 3, Halo 3: ODST, Alan Wake, Crackdown 2 en project NATAL. Kan je mooi aan je PC linken en tijdens het gamen je eigen muziek opzetten.

[...]

Je vergat er een paar aan de Xbox 360 kant ;)

Qua software wint de Xbox 360 hands down van de PS3. Enkel een paar Sony first party exclusives mis je, maar daar zijn prima alternatieven voor en soms zelfs betere alternatieven.
Kwa aantal winnen ze het misschien, maar kwa kwaliteit wint de PS3 het toch wel "hands down" ;)

Verwijderd

Ja en als je dan games gaat opnoemen die de moeite van het spelen nu niet meer waard zijn imo, zoals Kameo en Viva Pinata, of games die gewoon op de ps3 uitkomen, Tales of Vesperia, dan schiet het niet echt op. En over het geval Ghostbusters, wie wil die game spelen? En het was duidelijk dat de ps3 versie slechter was, de ontwikkelaar was heeft die keuze gemaakt vanwege, google maar. Ik snap de moeilijkheid van de keuze niet, ik zou blij zijn met beide consoles, maar heb vanwege een kleine persoonlijke voorkeur voor de ps3 gekozen, bevalt prima en heeft iets meer mogelijkheden denk ik, mits je daar gebruik van gaat maken. Moet voor de topicstarter dan toch ook wel lukken.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:09
Voordeel van de ps3 is dat alles erop zit. En dat je niet hoef te betalen voor online gaming. En dat de ps3 minder lawaai maakt en minder heet. Je kan later een grotere harde schijf in zetten merk onafhankelijk. En de ps3 heeft goede games. En dat de ps3 full hd heeft zoals gaming en films.

Van de xbox 360 weet ik niet wel dat ze problemen met de rode ring mede door dat de 360 te warm en krassen veroorzaakt op dvd's

• PWM
  • Niet online

PWM

Skire schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:57:
[...]

Kwa aantal winnen ze het misschien, maar kwa kwaliteit wint de PS3 het toch wel "hands down" ;)
Laat dat nou net het punt zijn waarover de meeste mensen het oneens zijn :+

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Evertt schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:09:

Van de xbox 360 weet ik niet wel dat ze problemen met de rode ring mede door dat de 360 te warm en krassen veroorzaakt op dvd's
Waarom zet je daar dan niet tegenover dat bij de PS3 er problemen kunnen zijn met de laser?
Wel zo eerlijk als je de ts wilt wijzen op positieve en negatieve eigenschappen van beide apparaten. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

• Dijkertje
  • Laatst online: 14-09 21:01

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik heb ze beide, de PS3 pas net, en de 360 sinds januari en is sindsdien ook al weer overal naartoe gesleept en weet ik het hoe allemaal. Blijft altijd werken zonder problemen. Zeker de nieuwe revisies. Als je nu dus naar de winkel zou stappen voor een 360 kom je nagenoeg alleen maar de nieuwe revisies tegen.
Bij Kassa is zelfs nog getest of de Xbox 360 krassen zou maken. Sommige deden dit wel, andere niet. Heeft hoogstwaarschijnlijk ook met een nieuwere revisie te maken.

Verwijderd

Hey PredatorNL,

ik zou voor de PS3 gaan :Y ,

veel completer (blue-ray, standaart wifi, grote hdd) *O*
er zijn (nog) wel minder games van de 3th-party's (dus van externe studio's) maar dat komt denk ik doordat het programmeren voor de ps3 veel moeilijker is

ik verwacht dat de ps3 meer future-proof is dat de xbox 360, al is het alleen al om de blue-ray
komt er ook nog bij dat de ps3 gratis online kan (gaat ook prima ook, nog niet zo uitgebreid als de xbox, maar dat komt nog wel)

Ik het het model van E499 (oktober 2007) en ik heb er nog nooit problemen mee gehad, dat tegenover een vriend van mij die nu met z'n 3e xbox bezig is (maar met jasper generatie zou dat voorgoed opgelost moeten zijn :*))

ik ben absoluut geen sony-fanboy :N , maar ik kan je wel vertellen dat de ps3 (nu vooral met de prijsverlaging, 299 is geen geld) bezig is met een flinke opmars

Uiteindelijk beslis je natuurlijk zelf, maar dit is mijn mening

veel succes met je keuze :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 20:57 . Reden: Typen is moeilijk :( ]

• Remy669
  • Laatst online: 11:29
Evertt schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:09:
Voordeel van de ps3 is dat alles erop zit. En dat je niet hoef te betalen voor online gaming. En dat de ps3 minder lawaai maakt en minder heet. Je kan later een grotere harde schijf in zetten merk onafhankelijk. En de ps3 heeft goede games. En dat de ps3 full hd heeft zoals gaming en films.

1. PS3 wordt anders flink heet, de 360 van mij in ieder geval helemaal niet.
2. 360 maak inderdaad lawaai, vind dat persoonlijk niet zo heel erg, aangezien ik de games toch installeer, en het geluid van de speakers altijd lekker hard staat :D
3. "PS3 heeft goede games" ...Wat... De 360 niet dan?
4. PS3 heeft Full HD, 360 toch ook? Of heb ik dat mis?

Anyway, het blijft toch jou keuze, TS. Je moet je niet al te veel laten om praten door mensen op internet ;)

• Sn0wblind
Remy669 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:48:
[...]

1. PS3 wordt anders flink heet, de 360 van mij in ieder geval helemaal niet.
2. 360 maak inderdaad lawaai, vind dat persoonlijk niet zo heel erg, aangezien ik de games toch installeer, en het geluid van de speakers altijd lekker hard staat :D
3. "PS3 heeft goede games" ...Wat... De 360 niet dan?
4. PS3 heeft Full HD, 360 toch ook? Of heb ik dat mis?

Anyway, het blijft toch jou keuze, TS. Je moet je niet al te veel laten om praten door mensen op internet ;)
360 is neit HD voor films :)

Maar heir word de PS3 niet heet hoor, bij friends ook niet, mits je ;m niet op een goed geventileerde plek hebt staat.

Verwijderd

xbox360 (had een lichte voorkeur voordat ik ging onderzoeken)
+ Goed online
Heb beide consoles gehad, PS3 viel me ERG tegen vooral qua games (falien-achtig is niet mijn genre) en is verkocht. Het is net waar je van houd. Nog een plus punt van 360 t.o.v. PS3 is dat aanzienlijk veel meer mensen de 360-console in bezit hebben, waardoor je wellicht ontdekt dat (nieuwe) vrienden ook een 360 hebben.

Lawaai is inmiddels weg, je kan nu spellen op je 360-hdd opslaan. Overigens is mijn elite hartstikke stabiel (welles 3 dagen aangestaan zonder et te merken), 360 is inmiddels aardig geperfectioneerd en de nieuwe mobo-chips zijn geweldig.

Blu-ray is niet eens zoooo belangrijk en word teveel als marketing bij de PS3 gebruikt, als je een leuke film wil kijken ga je naar de bios met vrienden. Overigens de over wireless adapter en batterijen; de 360 is goedkoper dan PS3 en er zijn nu ook accu's voor 360-controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:37:

Heb beide consoles gehad, PS3 viel me ERG tegen vooral qua games (falien-achtig is niet mijn genre) en is verkocht.
Het merendeel van de games is multiplatform.
Het is net waar je van houd.
Precies.
Nog een plus punt van 360 t.o.v. PS3 is dat aanzienlijk veel meer mensen de 360-console in bezit hebben, waardoor je wellicht ontdekt dat (nieuwe) vrienden ook een 360 hebben.
Omdat iedereen een iPhone heeft, moet jij er ook een? Je moet gewoon de console nemen die jou het beste bevalt - niet omdat anderen er ook een hebben.
Lawaai is inmiddels weg, je kan nu spellen op je 360-hdd opslaan.
Maar de HDD kun je niet eenvoudig of goedkoop zelf vervangen; en de ruimte was ook beperkt. Bij de PS3 kun je er zelf 500GB in zetten.
Overigens is mijn elite hartstikke stabiel (welles 3 dagen aangestaan zonder et te merken), 360 is inmiddels aardig geperfectioneerd en de nieuwe mobo-chips zijn geweldig.
Inderdaad - wel lullig dat 2e hands je moeilijker afraakt van de oude builds doordat die geheid een keer stuk zullen gaan. Maar goed dat is nu idd gelukkig verleden tijd.
Blu-ray is niet eens zoooo belangrijk en word teveel als marketing bij de PS3 gebruikt
Mwah. Films zien er toch echt wel beter uit op 720/1080p. De prijs van bluray-titels is nog niet ideaal, maar over een paar jaar wel.

Een ander voordeel is nog dat de PS3 wsl. langer meegaat en langere support krijgt van developers dan de 360, omdat de 360 al wat ouder is. Zelfs op de PS2 komen nu nog games uit, en dat is stukken minder bij Xbox 1.

Het zijn allebei goede consoles: maar ik vind Bluray, ingebouwde WiFi, gratis Online, zelf een grotere HD er in kunnen zetten nét doorslaggevend.

Het valt niet te ontkennen dat de PS3 meer (niet per definitie sneller) op hardwarevlak biedt dan de Xbox360. Als je puur van gamen houdt mag de hardware niet dat niet het verschil uitmaken. Daarentegen is de Xbox wat Amerikaanser, terwijl ik juist iets meer van de Japanse stijl hou.

Als je idd voor 30 euro p/jaar Live kunt gamen is dat nog wel te overzien qua kosten. Maar ik vind het wel gigantische matennaaien van Microsoft. Beide consoles van nu zijn toch echt van de 'connected' generaties. Het is heel normaal dat gamen ook inhoud: online met elkaar gamen. Maar Microsoft doet het lekker anders en smeert je een console aan en vervolgens losdokken voor online. Terwijl dat tegenwoordig eigenlijk gewoon in 1 behoort te zitten (gamen en online).

Maar goed. Het zijn allebei goede consoles, de PS3 biedt wat betere (niet snellere) hardware features. De Xbox360 biedt wat betere social-features. De games liggen ongeveer gelijk, het draait om slechts EEN paar goede exclusives. Waarbij de wereld echt niet vergaat omdat jij niet Halo kan spelen of Metal Gear Solid - dus je moet de exclusives ook weer niet overraten. Een console die aan alles voldoet bestaat (helaas) nog niet, wel bijna. Dus daar moet je gewoon meeleven.

Ik ben er wel eerlijk in dat ik liever de PS3 heb (japanse stijl), maar uit kosten-technische overweging voor de 360 zou gaan: simpelweg omdat je die kunt modden en dan backups kunt spelen. Daarom staat de 360 in veel huizen. Want 65 euro voor een game blijft een hoop geld, al kun je natuurlijk (veel) goedkoper uit zijn bij play.com e.d.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Als ik het aantal plusjes en minnetjes bekijk die jij bij elke console zet, vraag ik me af waarom nog kiezen? PS3 geniet, enkel uitgaande daarvan, het meeste je voorkeur.
Succes met de keuze alleszins en veel genot van de uiteindelijke winnaar :)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Niet nodig.

[ Voor 97% gewijzigd door PromoX op 06-09-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik ben ook voor de PS3 gegaan. Doorslag voor mij:

- Blu-Ray
- Vrienden die ook een PS3 hebben
- 1080p + Dolby True HD + DTS HD
- Wifi
- Gratis online
- Killzone 2

Meer future proof ook wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik zie hierboven overigens mensen zeggen dat de 360 full HD ondersteund, maar dit gaat volgens mij niet tot 1080p, correct me if I'm wrong.

En kom op: het gebruik van batterijen goed praten gaat er bij mij niet in. Als je je dualshock 2/3 in de week aan de USB kabel hangt heb je geen last van een lege controller. Daarnaast kun je de batterij status checken. Als je gratis een charge unit voor je 360 zou krijgen, ga je die echt wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:38
bram1984 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:49:
Ik zie hierboven overigens mensen zeggen dat de 360 full HD ondersteund, maar dit gaat volgens mij niet tot 1080p, correct me if I'm wrong.

En kom op: het gebruik van batterijen goed praten gaat er bij mij niet in. Als je je dualshock 2/3 in de week aan de USB kabel hangt heb je geen last van een lege controller. Daarnaast kun je de batterij status checken. Als je gratis een charge unit voor je 360 zou krijgen, ga je die echt wel gebruiken.
Your wrong :), ondersteund wel tot 1080p, alleen vrijwel geen games die dat doen. Wordt wel geupscaled naar 1080p met de interne scaler en films worden ook gewoon 1080p weergegeven.

Voor de controllers heb ik zon quickcharge gehaald, werkt perfect.

De PS3 heeft zeker wel appeal, maar wil je veel online doen en spreken de games je aan dan zou ik voor de xbox360 gaan. Die 2 punten wegen imho het zwaarst, en natuurlijk wat je vrienden hebben.

Ik wil ooit nog wel een keer de ps3 halen, maar het is toch een flinke aankoop en hoewel de games me wel aantrekkelijk lijken heb ik amper de tijd om ze voor de xbox allemaal uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bram1984 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:49:

Ik heb twee van die charge dingen liggen maar gebruik alleen oplaadbare batterijen. Gaan langer mee (ook veel langer de dualshock3) en ik hoef niet te eikelen met een kabel als ik em wil opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 07:56:

Omdat iedereen een iPhone heeft, moet jij er ook een? Je moet gewoon de console nemen die jou het beste bevalt - niet omdat anderen er ook een hebben.
Ook zonder Iphone kan je je vrienden bellen die wel een Iphone hebben, met online gamen is dat wat anders. De mannen/jongens in mijn omgeving hebben een 360 waarmee ze online gamen. Dan kan ik wel met een PS3 er tussen gaan zitten, maar dat speelt wat lastig tegen elkaar ;)
Een ander voordeel is nog dat de PS3 wsl. langer meegaat en langere support krijgt van developers dan de 360, omdat de 360 al wat ouder is.
Ze zijn allebei exact even oud :) Dat Sony door leveringsproblemen de launch moest uitstellen, maakt het geen nieuwere machine. De specs zijn in die tijd ook niet veranderd. Allebei de machines hebben de specs die zo bedoeld waren om op november 2005 te launchen.

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 04-09-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:02:
[...]

Ik heb twee van die charge dingen liggen maar gebruik alleen oplaadbare batterijen. Gaan langer mee (ook veel langer de dualshock3) en ik hoef niet te eikelen met een kabel als ik em wil opladen.
Voor de PS3 gebruik ik deze charger. Werkt perfect, als je stopt met gamen zet je je controller op het station, volgende keer als je weer bezig gaat heb je altijd twee volle controllers. Het is me nog nooit gebeurd dat een controller leeg raakt in 1 sessie, dus "eikelen met een kabel" heb ik geen last van. Ideaal als je het mij vraagt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarbij kun je nog een uur doorspelen als de ps3 aangeeft dat je controller bijna leeg is, + met een 2de controller heb je helemaal geen probleem. Maarjah denk dat dit topic niet echt nog veel gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Controller van PS3 is mooier dan die van de Xbox360, lijkt mij dus makkelijke keus.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n beetje alles wat genoemd wordt is gewoon subjectief.

Voor mij persoonlijk was de keuze redelijk simpel. Ik wou een gameconsole en een bluray spelen + streaming mogelijkheden (waardoor ik eigenlijk de bluray speler nooit meer gebruik voor films). Daarnaast had ik al een PS2, waardoor ik bekend was met reeds bestaande exclusives van sony en daar zeker het vervolg van wou spelen. Dus de keuze was heel makkelijk en ik ging voor de PS3.

De games en functies trekken me meer, daarnaast omdat ik soms online speel maar niet heel frequent vond ik het zonde om live af te gaan nemen en psn is gewoon gratis. Op het begin waren er heel soms problemen, maar ik moet zeggen dat het heel lekker draait en ik nooit last van lag of iets dergelijks heb.

Dus tjah, wat wil je zelf? forza 3 of gt5? halo of killzone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:59
icht geven.

Dit is wat ik kan opmaken (en waar ik naar gekeken heb omdat ik het belangrijk vind)
xbox360

Ps3
de xbox 360 is nu veel beter draait heel erg stabiel sinds introductie van het jasper mobo.
online kost geld maar je krijgt ook leuke gratis extratjes en is erg uit gebreid,
en controler baterijen heb ik liever, dan 1 meter van je scherm zitten met een strak gespannen usb kabeltje

voor ps3 pracht console alleen is de grafische chip van de 360 velen malen sterker dan van ps3 de ps3 haalt zijn grafische kracht eerder door de processor
qua warmte kun je een sauna beginnen met een ps3, ik kan mijn kamer in de winter in een halfuurtje stoken op 20 graden. van 5 graden naar 20 in en half uurtje met de 360 echter anderhalf uur, zegt niks.
ps3 heeft zeker mooie games exclusivers, maar voor mij liever 360 voor multiplatform en exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amoi schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:19:
[...]

de xbox 360 is nu veel beter draait heel erg stabiel sinds introductie van het jasper mobo.
online kost geld maar je krijgt ook leuke gratis extratjes en is erg uit gebreid,
en controler baterijen heb ik liever, dan 1 meter van je scherm zitten met een strak gespannen usb kabeltje

voor ps3 pracht console alleen is de grafische chip van de 360 velen malen sterker dan van ps3 de ps3 haalt zijn grafische kracht eerder door de processor
qua warmte kun je een sauna beginnen met een ps3, ik kan mijn kamer in de winter in een halfuurtje stoken op 20 graden. van 5 graden naar 20 in en half uurtje met de 360 echter anderhalf uur, zegt niks.
ps3 heeft zeker mooie games exclusivers, maar voor mij liever 360 voor multiplatform en exclusives.
Als mijn PS3 controller leeg is zet ik hem uit, zet ik hem weer op mijn dockingstationg, pak ik mijn andere controller van het dockingstation af en zet ik die aan. Kan ik gelijk verder met een volle controller.

Maar als je de controller gewoon iedere keer in het dockingstation zet na een spel sessie dan gaat ie nooit leeg terwijl je speel natuurlijk.

Daarnaast als je geen dockingstation aan wilt schaffen kan je altijd zelf een langere usb kabel pakken (gewoon mini usb - usb) of een usb verlengkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Vraag 1: Welke games wil je spelen? Wil je Halo, Forza Motorsport, Alan Wake, Splinter Cell Conviction, Mass Effect 2, Fable 2,... Dan neem je de Xbox360. Wil je Killzone 2, Little Big Planet, Gran Turismo 5, God of War 3, Uncharted 2, Modnation Racers, Heavy Rain,... Dan neem je een PS3. Je neemt een console om te gamen in de eerste plaats, dus die vraag is gewoon doorslaggevend voor meer dan 50% van je keuze. Al de rest is eigenlijk ondergeschikt.

Vraag 2: Welke console hebben je vrienden? Niet te onderschatten vraag, vandaar dan vraag 2. Zeker als je online wilt gaan gamen. Als je de enigste in je vriendenkring bent met een Xbox360 en iedereen van je vrienden zit 's avonds Fat Princess te spelen, dan wil je gewoon ook Fat Princess spelen met je vrienden en moet je een PS3 nemen. Dit is geen betoog voor de PS3, want het omgekeerd is ook waar. Als de meeste van je vrienden een Xbox360 hebben dan moet je een Xbox360 nemen.

Vraag 3: Aansluiten op vraag 2. Hoe belangrijk is online gaming voor jou? De gebruiksvriendelijkheid van het systeem van Microsoft is iets beter dan die van de PS3. Daartegenover staat wel het prijskaartje. Online op de Xbox360 kost geld, op de PS3 niet. Belangrijk voor jou of niet?

Vraag 4: Films. Wil je een blu-ray speler met je gameconsole? Iedereen weet wel het antwoord: zo ja, PS3; nee, Xbox360.

Vraag 5: Wireless adapter? Heb je die nodig? Op de PS3 zit die standaard op de Xbox360 moet die achteraf bijgekocht worden.

Vraag 6: Controller. Welke ligt het best in de hand? Voor de één is dat de Xbox360 controller, voor de ander is dat de PS3 controller. Hierbij aansluitend: vind je draadloos belangrijk? Oplaadbaar? Kortom: welke controller heb je het liefst?

Vraag 7: Project Natal vs Magic Wand. Sony komt met bewegingsgevoelige controllers zoals de Nintendo Wii. Microsoft gaat de experimentele toer op door motion detection te doen adhv je lichaam.

Vraag 8: Welke console vind je de mooiste? Het design dus. Misschien vind je dat ook belangrijk in je keuze.

Loop alle vragen af. Zet na elke vraag ofwel PS3 ofwel Xbox360. Als de vraag niet van toepassing is dan zet je NVT. Staat na vraag 1 en 2 al hetzelfde antwoord dan kan je al naar de winkel hollen. Staat bij alle zeven de vragen NVT, kan gooi je een muntje op voor welke console je gaat kopen, want dan maakt het niet uit en ga je aan welke console dan ook je aankoopt plezier beleven.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 20:46
Ik game te weinig om over het spelaanbod mijn mening te kunnen geven.

Rede dat ik een PS3 heb gekocht:
Design. Glanzend zwart past mooi bij mijn glanzend zwarte TV meubel :) ( Al is de PS3 slim niet meer zo glanzend volgens mij )
Omdat ik weinig game, heb ik geen zin om geld te betalen voor Live.
PS3 was completer. Blu-Ray ( Zo nu en dan koop ik toch wel een Blu-Ray filmpje ) Wifi etc.
Meeste vrienden van me hebben een PS3.
PS3 is bijna geluidsstil.
Media Center opties spraken mij meer aan bij de PS3. Al moet ik zeggen dat ik films liever op een dvd'tje fik en in de dvd speler stop dan dat ik ze stream.

Edit: Als je meestal alleen op je eigen PS3 game, maakt het geen reet uit of je de controller met een USB kabel moet opladen. Want je hebt of neemt toch wel een 2e controller. Dus 1 controller laad je op, en de andere game je mee. Het wordt wel lastig als je vaak met een vriend/in de 2e controller ook gebruik.

[ Voor 20% gewijzigd door technoaddict op 04-09-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Goede vragen van DarthDavy. Na het beantwoorden van die vragen moet het wel duidelijk zijn.

Overigens heb ik zelf een PS3 en vindt ik het opladen van PS3 controllers echt geweldig werken. Erg relaxed, en ze zijn lekker licht.

Ik heb zelf ook gewoon lange USB kabel naast mijn PS3 liggen, werkt prima.

Ik heb ook een Wii en dat gedoe met batterijen hou ik echt niet van. Daar moet ik ook maar eens een charger voor kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door McVirusS op 04-09-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

* himlims_ ook ps3 owner;
ik had 4x een xbox360 gehad (totaal >6maanden zonder) nou dan :r je op microsoft en de console

//edit
nou vooruit dan; meerwaarde zie ik vooral in de blueray speler, maar dat was je ook niet onbekend :+
keuze dien je toch zelf te maken. ik zou voornamelijk kijken na het gene wat je er mee wilt doen. En vooral WELKE games jij leuk vind

[ Voor 49% gewijzigd door himlims_ op 04-09-2009 11:51 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

himlims_ schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:41:
* himlims_ ook ps3 owner; ik had 4x een xbox360 gehad (totaal >6maanden zonder) nou dan :r je op microsoft en de console
Hij vraagt wat hij nu moet kopen. Aangezien de problemen met de 360 zijn opgelost is dat, hoewel het vervelend was, niet erg relevant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
En wanneer gaat iedereen nou eens leren dat het Blu-Ray is en niet Blue-Ray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
McVirusS schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:39:
Overigens heb ik zelf een PS3 en vindt ik het opladen van PS3 controllers echt geweldig werken. Erg relaxed, en ze zijn lekker licht.
Het lichte kan juist ook heel erg vervelend zijn. Althans ik en nog 2 vrienden vinden ze gewoon te licht. Het lijkt alsof je niets in je handen hebt.
Het opladen vind ik dan wel weer een pluspunt van de ps3 controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Ik twijfel ook een beetje, tussen deze twee consoles, als vervanging voor mijn wii.

x-box:
+ project natal
+/- backup (spellen die ik uitgespeeld heb, zijn alleen maar gekochte)
- Microsoft (meer dan 50% van die dingen gingen kapot en dan duurd het zo lang om het op te lossen)
- krijg zere handen van de controller

playstation slim:
+ vrienden met playstation (gezellig en spellen uitwisselen, controllers meenemen, etc.)
+ games spreken mij meer aan
+ stroomverbruik (op de eco tour)
+/- wireless (maar wil ook gaan streamen, dus waarschijnlijk eindigt hij aan een draadje)
- Rip-off wii controler

Wat mij vooral aan het twijfelen heeft gebracht is project natal, ziet er wel vet uit.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

joint_me schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:07:

- Microsoft (meer dan 50% van die dingen gingen kapot en dan duurd het zo lang om het op te lossen)
pertinent niet waar.

50% is (vooral tegenwoordig) schandalig overdreven en in de meeste gevallen wordt het binnen afzienbare tijd opgelost.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

L1nt schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:12:
[...]

pertinent niet waar.

50% is (vooral tegenwoordig) schandalig overdreven en in de meeste gevallen wordt het binnen afzienbare tijd opgelost.
nieuws: Verzekeraar: Jasper-chipset lost rrod-probleem Xbox 360 op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:14
Ik heb beide consoles:
Ze hebben allebei zo hun voordelen

X360
+ Controller
+ Xbox Live
+ Meer games

PS3
+BLu-ray
+draadloos netwerk
+gratis online (werkt wel minder dan Xboxlive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
L1nt schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:12:
[...]

pertinent niet waar.

Hij zegt toch ook "gingen". Rustig maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Olghur schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:27:
Ik heb beide consoles:
Ze hebben allebei zo hun voordelen

X360
+ Controller
+ Xbox Live
+ Meer games

PS3
+BLu-ray
+draadloos netwerk
+gratis online (werkt wel minder dan Xboxlive)
Ok ik zal deze aanvullen, wil je vaak online spelen en single player boeit niet echt dan moet je voor XBOX gaan, enige spel waar in online geen problemen mee heb is Wipe Out HD (sowieso was dit reden om PS3 te nemen vanwege enige spel op 1080p wat noemenswaardig is).

Wil je veel uit je console halen dan is PS3 de betere, japanners houden van entertainment en huizen zijn klein dus verwacht veel extra meuk op PS3, XBOX amerikaans, grotere woningen dus zullen niet al teveel troep uitbrengen op XBOX want daar koop je gewoon wat anders voor (dit is commerciele gedachte achter de consoles)

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Laatst online: 11:30
ik heb allebei de consoles: in mijn persoonlijke ervaring heeft de 360 wat meer nadelen maar goed

x360:
wordt minder warm dan mijn 60gb launch ps3(dit zal bij de slim waarschijnlijk niet meer het geval zijn).
interface in de menu's is iets logischer, maar die van de ps3 wen je snel aan.
hij is iets goedkoper.

ps3:
geen charger kit nodig, zit gewoon een accu in de controller.
de controller ligt fijner in de hand.
wifi zit er op.
blu-ray's.
harddisk is makkelijk vervangbaar.
relatief betrouwbaar.
optische uitgang.
de blu ray speler klinkt niet als een wasmachine zoals de dvd speler van de 360.
online gaming is in mijn ervaring net zo goed en gratis (al hangt dit wel van de game af).

Qua games zijn ze allebei ongeveer even goed, de nieuwe games komen vaak op beide systemen uit en de budgetbakken zijn inmiddels voor beide consoles goed gevuld. In mijn ervaring is het vooral het apparaat wat het verschil maakt en een 360 heeft gewoon niet zoveel te bieden, ik zie het meer als een apparaat wat wel leuk is voor naast een ps3 voor een paar exclusives. Qua on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geroep over exclusives is onzin. Zoveel exclusives igv met andere games bestaan er niet. Misschien is de ratio 1op 10 ofzo. Dat is niet interessant, tenzij het 1 op 2 zou zijn ofzo. Bovendien is dat argument onzin omdat het een valse keuze is: van welke speel je liever? Want ik wil en LBP en Fable kunnen spelen...zo gemakkelijk is dat dus allemaal niet van welke exclusives je het liefst wil als beslissende keuze. En de wereld vergaat echt niet als jij 1 exclusive niet kan gaan spelen. Ze zijn allemaal wel goed.

Dus ik zou gewoon de ps3 kopen die heeft de meeste features en boehoehoe dat je een paar games niet kunt spelen. Er blijft genoeg over.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:41
Ik vind trouwens het Wifi dat als voordeel bij de Playstation 3 steeds genoemd wordt nogal dubieus. Bij de Xbox is het een optie. Je kunt er voor kiezen. Ook zijn de controllers van de Xbox een stuk goedkoper dan bij andere consoles. Al met al zijn er voor iedereen andere voor en nadelen. Ik denk dat toch een van de belangrijke zaken de spellen zijn die uitgebracht worden. Daar draait het tenslotte toch om als je een console in huis haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:21:
Dus ik zou gewoon de ps3 kopen die heeft de meeste features en boehoehoe dat je een paar games niet kunt spelen.
Ik koop een console om te gamen net zoals de meeste console kopers dat doen. Overige features zijn leuk, meer niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:14
Vind het wel opvallend dat veel mensen de ps3 controller fijner vinden.
Ik vind deze (zeker voor fps games) juist weer minder.

Vergeet bij de ps3 de MediaCenter functie te vemelden als pluspunt.
Deze werkt echt super (met PS3 MediaCenter software op pc).

X360 heeft natuurlijk weer de MediaCenter Extender maar video's afspelen is een hels karwei om voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo n wifi chippie kost 2 euro ofzo dus je betaalt er niet echt extra voor bij de PS3 als je het niet nodig hebt...bij de xbox360 betaal je wel gelijk 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:46:
[...]

Ik koop een console om te gamen net zoals de meeste console kopers dat doen. Overige features zijn leuk, meer niet meer dan dat.
Je speelt of de ene helft van de exclusives of de andere helft. Die zijn puur subjectief. Objectief gezien is de PS3 dus een betere keuze omdat je meer features krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Sm0k3r schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:32:
[...]

Ok ik zal deze aanvullen, wil je vaak online spelen en single player boeit niet echt dan moet je voor XBOX gaan, enige spel waar in online geen problemen mee heb is Wipe Out HD (sowieso was dit reden om PS3 te nemen vanwege enige spel op 1080p wat noemenswaardig is).

Wil je veel uit je console halen dan is PS3 de betere, japanners houden van entertainment en huizen zijn klein dus verwacht veel extra meuk op PS3, XBOX amerikaans, grotere woningen dus zullen niet al teveel troep uitbrengen op XBOX want daar koop je gewoon wat anders voor (dit is commerciele gedachte achter de consoles)
dan ligt dat aan je verbinding of router, ik speel zeer fanatiek vele games op PSN online, het enige probleem wat ik ahd was met Killzone2 omdat ik met wifi zat aangesloten en dat gaf toen nog problemen, met een kabeltje ging dat prima maar dat wifi in killzone is ook al ages gefixed.
amoi schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:19:
[...]

Waar haal je die wijsheid vandaan? De specs van de grafische processor ontlopen elkaar helemaal niet veel. Enige reden dat er een verschil in kwaliteit was, was omdat ze in het begin de Cell niet goed konden benutten. Het zijn 2 totaal verschillende architecturen maar de GPU's liggen eht meest dicht bij elkaar in de consoles zijn gewoong beasseerd op de toenmalige high end varianten van Ati(360) en Nvidia (PS3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 08:07

Smoonshine

Feyenoord!!

Sandman I schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:34:
Ik vind trouwens het Wifi dat als voordeel bij de Playstation 3 steeds genoemd wordt nogal dubieus. Bij de Xbox is het een optie. Je kunt er voor kiezen. Ook zijn de controllers van de Xbox een stuk goedkoper dan bij andere consoles. Al met al zijn er voor iedereen andere voor en nadelen. Ik denk dat toch een van de belangrijke zaken de spellen zijn die uitgebracht worden. Daar draait het tenslotte toch om als je een console in huis haalt?
Aangezien zo'n wifi adapter officieel 79,- euro kost, vind ik het zelf wel degelijk iets om rekening mee te houden. Het is toch een flink bedrag bovenop het standaard bedrag.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:51:
[...]

Je speelt of de ene helft van de exclusives of de andere helft. Die zijn puur subjectief. Objectief gezien is de PS3 dus een betere keuze omdat je meer features krijgt.
En objectief gezien heeft de 360 meer games... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dezelfde verzekeraar geeft ook aan dat zonder de RROD's (grootste probleem) het uitvalpercentage net zo hoog zou zijn als die van de PS3. Raar is dat ze niet zeggen dat zonder de laserproblemen bij de PS3 (grootste probleem) het uitvalspercentage misschien zelfs onder die van de Wii zou zitten.
Vooralsnog is het slechts 1 bedrijf (buiten MS om) die claimed dat er minder problemen zijn.
Het is geen feit, slechts een bewering.
Sandman I schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:34:
Als je een PS3 koopt heb je nagenoeg alles, bij de 360 zijn de extra's wel een stuk duurder als je ze naderhand aanschaft. ;)

Dit topic staat vol met eenzijdige posts waarbij 1 console de hemel in wordt geprezen en de ander afgezeken of genegeerd.
Hierboven heb ik al 2 posts aangevuld die niet volledig zijn zodat Predator er ook daadwerkelijk iets aan zou hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door OPSLAGHOND op 04-09-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 14-09 22:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

Maarja, PredatorNL zoals je kan lezen, haal wat je vrienden hebben, of haal ze gewoon allebei 2e hands voor hetzelfde geld, hier kan je geen objectief oordeel krijgen, het is net vragen wat mooier is; blauw of rood

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Inderdaad, met Denko. Vind het ook maar vreemd dat hier nog geen slotje op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:41
Ik denk dat het ook per persoon verschilt of hij/zij accessoires in huis haalt. Ik heb zelf maar 1 controller omdat ik eigenlijk altijd in mijn eentje rustig een spelletje speel. Een Xbox-Live gold account heb ik een hele tijd niet (meer) gehad omdat ik gewoon liever het singleplayer verhaal speel. Al met al zijn het gewoon persoonlijke keuzes die voor iedereen verschillend zijn. :)

Maar de voornaamste reden waarom je een desbetreffende console in huis neemt zijn de spellen. Ik heb een jaar een Playstation naast mijn 360 gehad maar het spel aanbod stelde mij gewoon te zwaar teleur. Het enige spel waar ik plezier aan had was Metal Gear. Het blijft een persoonlijk iets :)

Edit: Eens met Denko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderbouw je mening zoals de rest of reageer niet. <naam console> + een smilie heeft niemand wat aan.

[ Voor 98% gewijzigd door PromoX op 04-09-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Houd het nuttig.

[ Voor 91% gewijzigd door PromoX op 04-09-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Houd het nuttig.

[ Voor 74% gewijzigd door PromoX op 04-09-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

KAdrifter schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:47:
ik heb allebei de consoles: in mijn persoonlijke ervaring heeft de 360 wat meer nadelen maar goed

x360:
wordt minder warm dan mijn 60gb launch ps3(dit zal bij de slim waarschijnlijk niet meer het geval zijn).
interface in de menu's is iets logischer, maar die van de ps3 wen je snel aan.
hij is iets goedkoper.

ps3:
wifi zit er op.
blu-ray's.
relatief betrouwbaar.
optische uitgang.
de blu ray speler klinkt niet als een wasmachine zoals de dvd speler van de 360.
online gaming is in mijn ervaring net zo goed en gratis (al hangt dit wel van de game af).

Qua games zijn ze allebei ongeveer even goed, de nieuwe games komen vaak op beide systemen uit en de budgetbakken zijn inmiddels voor beide consoles goed gevuld. In mijn ervaring is het vooral het apparaat wat het verschil maakt en een 360 heeft gewoon niet zoveel te bieden, ik zie het meer als een apparaat wat wel leuk is voor naast een ps3 voor een paar exclusives. Qua on
Tsja, zo kun je zat verzinnen natuurlijk:

ps3:
- Controllers van 360 goedkoper, geen kabel nodig want batterijen, zat charge packs te krijgen, accu laden en toch door kunnen spelen zonder kabel of tweede controller
- Zeeeer persoonlijk
wifi zit er op.
- Dat kan een voordeel zijn, maar alleen voor online gaming, streaming zal een probleem worden. Verder zijn er ook andere oplossingen voor de 360 dan met dure MIcrosoft hardware.
blu-ray's.
- Tsja, 360 Arcade + Blu-ray speler = vergelijkbaar, maar met de nieuwe standaarden die al weer geïntroduceerd worden vraag ik me af hoe actueel de Blu-ray drive in de PS3 zal blijven
- Da's inderdaad een groot voordeel, al zal MS hier zeker met een antwoord moeten komen
relatief betrouwbaar.
- De 360 is niet relatief betrouwbaar maar gewoon betrouwbaar, dat lijkt me dus een minpunt die je aanhaalt
optische uitgang.
- Heeft de 360 ook
- Mijn Elite klinkt niet als een wasmachine, itt tot de PS3 die ik te leen heb
- Ook redelijk persoonlijk, ik vind de online 360 ervaring gewoon veel leuker, makkelijk toegang tot je vrienden, chatten, marketplace, nieuwtjes, avatars, uitnodigingen om mee te doen aan een spel, etc. En nog een voordeel, bij de 360 hang het vrijwel niet van het spel af

;)

Ik denk dat het heel moeilijk is om dit soort vragen objectief te beantwoorden. Ik vind bijvoorbeeld het kunnen in plaats van moeten installeren een voordeel, als ik een spel koop wil ik thuis direct de drive openen en spelen en niet een kwartier wachten op installatie (dan blijf ik wel op de pc gamen). Nog persoonlijker vind ik het uiterlijk, ik vind de 360 Elite een mooie machine met genoeg mogelijkheden om 'm te customizen (via faceplates bijvoorbeeld), de 'oude' PS3 vind ik spuuglelijk. Ook de controllers van een 360 liggen in mijn lomp grote handen veel lekkerder, van een DS3 krijg ik op een gegeven moment kramp. Ook het standaard kunnen aansluiten van bedrade controllers op de pc vind ik een groot voordeel.

Maar veel belangrijker vond ik de gamekeuze. Het feit dat sommige gamestudio's moeite hebben met proggen voor PS3 geeft voor mij toch wel iets aan (zie Fallout 3 bijvoorbeeld). Voor het prijsverschil tussen een PS3 en 360 Arcade kun je jarenlang online gamen, zeker als je je codes via internet koopt. Ook vind ik de exclusives voor de 360 interessanter omdat veel van die games in mijn categorie van leuk vallen (Fable 2 vind ik fantastisch, GoW 1 & 2 zijn geweldig, Halo 3 erg vermakelijk). En als ik wil Wii'en met next-gen graphics dan koop ik wel een Wii-controller en sluit die op de pc aan, Project Natal vind ik veel interessanter.

Dat ontwikkelaars nu al heel veel uit een 360 kunnen halen vind ik ook een voordeel, hoe lang wil je nog wachten tot het maximale uit een PS3 is gehaald ? Ik neem aan dat je nu gewoon wilt genieten van het maximum wat een console je kunt bieden ? Leuk dat als de PS3 en 360 EOL zijn de PS3 pas volledig benut wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat Project Natal speel je volgens mij ook twee keer, en dan heb je het wel weer gezien. Dit heb ik in ieder geval met de Wii. Resort is wel lachen, maar niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

bram1984 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:08:
Dat Project Natal speel je volgens mij ook twee keer, en dan heb je het wel weer gezien. Dit heb ik in ieder geval met de Wii. Resort is wel lachen, maar niet meer dan dat.
aangezien de gewone consument dat ding nog niet thuis heeft staan en er nog geen games voor zijn lijkt het me erg lastig om daar vooraf over te oordelen.

Voor hetzelfde geld slaat MS een grandslam met dat ding en werkt het perfect en krijgen we AAA games die ook nog eens goed te besturen zijn en zeer vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:04:

Voor hetzelfde geld slaat MS een grandslam met dat ding en werkt het perfect en krijgen we AAA games die ook nog eens goed te besturen zijn en zeer vermakelijk.
Ja, net zoals toen bij de Wii _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ja, die Wii, wat een mislukking:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XsWT51ZsB2oie9luwiAW16qU/full.png

In het geval van Natal: Het valt me wel vaker op op GoT, en dan vooral de FP, dat nieuwe producten en vindingen altijd worden afgeschreven voordat het op de markt is. Veel mensen hier denken gek genoeg in beperkingen i.p.v. mogelijkheden. Ook moet men altijd producten opzoeken uit het verleden die ongeveer iets doen wat er een beetje op lijkt, om vervolgens te melden dat het allemaal al eens gedaan is. Kijk eerst maar eens hoe Natal, en natuurlijk in deze ook de Sony oplossing, in de markt worden gezet.

Ook een leuk weetje, als je de verkoopcijfers van de best verkocht PS3 exclusives bij elkaar optelt, MGS4, Resistance, Motorstorm, Uncharted, Little Big Planet en Killzone, dan kom je nog niet op de verkoopcijfers van 1 Wii toptitel als Mario Kart.

De Wii heeft een eigen markt, en doet dat gewoon erg goed. Dat alle "uber hardcore" gamers het niks vinden, doet niks af aan het succes en het plezier wat mensen er mee hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 04-09-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Denko schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:57:
Maarja, PredatorNL zoals je kan lezen, haal wat je vrienden hebben, of haal ze gewoon allebei 2e hands voor hetzelfde geld, hier kan je geen objectief oordeel krijgen, het is net vragen wat mooier is; blauw of rood
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Haal wat je vrienden hebben, dan kun je samen online spelen of games van elkaar lenen.

Wbt prestaties en kwaliteit onlopen de consoles elkeer niet meer, en het is maar de vraag of een van de 2 in de toekomst echt beter gaat presteren dan de ander, hoe graag sommige mensen dat ook zouden willen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzf1kr schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:31:
[...]
Wbt prestaties en kwaliteit onlopen de consoles elkeer niet meer, en het is maar de vraag of een van de 2 in de toekomst echt beter gaat presteren dan de ander, hoe graag sommige mensen dat ook zouden willen.
Dat dacht ik ook, maar ik schrok toch echt van de framerate verschillen in sommige titels. Je kan je beste programmeurs aan het werk zetten om alles uit de Cell te persen, maar dan komt het kosten en baten plaatje weer voorbij. Heeft het nut om veel te investeren in PS3 ontwikkeling? Dat deed men niet met de Saturn of met de GameCube dus ik twijfel of het nu met de PS3 wel zal gebeuren.

Neem bijvoorbeeld Bobby Kotick van Activision:
“I'm getting concerned about Sony; the PlayStation 3 is losing a bit of momentum and they don't make it easy for me to support the platform. It's expensive to develop for the console, and the Wii and the Xbox are just selling better. Games generate a better return on invested capital on the Xbox than on the PlayStation. They have to cut the price, because if they don't, the attach rates [the number of games each console owner buys] are likely to slow. If we are being realistic, we might have to stop supporting Sony. When we look at 2010 and 2011, we might want to consider if we support the console — and the PSP [portable] too.”
Het is een idioot, maar als de grootste Amerikaanse uitgever dat over je systeem te zeggen heeft dan doe je iets goed fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Het ging er destijds om dat Activision vond dat de PS3 te duur was.
De prijs is gedaald, probleem opgelost.
+23 miljoen PS3-bezitters, daar valt genoeg te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:59
Sn0wblind schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:51:
[...]

Waar haal je die wijsheid vandaan? De specs van de grafische processor ontlopen elkaar helemaal niet veel. Enige reden dat er een verschil in kwaliteit was, was omdat ze in het begin de Cell niet goed konden benutten. Het zijn 2 totaal verschillende architecturen maar de GPU's liggen eht meest dicht bij elkaar in de consoles zijn gewoong beasseerd op de toenmalige high end varianten van Ati(360) en Nvidia (PS3).
ik heb degelijk en hard bewijs voor je,http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=19237
http://magicboxlive.blogspot.com/2008/03/ps3-vs-xbox360-gpu-performance.html

maar goed zoals ik ergens eerder had gelezen, een console is zo goed als dat de code ervoor geschreven word, hoe beter de code hoe beter het verwerkt kan worden en hoe beter de console het spel uit poept.

[ Voor 10% gewijzigd door amoi op 05-09-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

PWM schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:23:
Ja, die Wii, wat een mislukking:
Het aantal verkochte consoles zegt niet direct of iets een mislukking is of niet. Het grootste deel van het geld word namelijk verdiend na de verkoop van de console in de vorm van game verkoop / originele hardware zoals controllers etc.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bor de Wollef schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:39:
[...]

Het aantal verkochte consoles zegt niet direct of iets een mislukking is of niet. Het grootste deel van het geld word namelijk verdiend na de verkoop van de console in de vorm van game verkoop / originele hardware zoals controllers etc.
Daarom gaf ik ook aan dat 1 Wii titel meer verkoopt dan 5 PS3 Exclusives ;) Wii Fit is a 90,- inmiddels 22 miljoen keer over de toonbank gegaan. Iedereen met een Wii heeft minimaal 2 controllers + nunchunk. Tot nu toe is het gewoon een succes, met alleen de kanttekening dat fans van het eerste uur wellicht teleurgesteld zijn.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.