Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe laptop dankzij BCC :( en daar heb ik vista op staan. Hier wil ik van af dus ik wou XP 64 Bit installeren enkel als ik de cd er in doe de laptop opnieuw opstart en dan op een toets druk voor installatie, begint alles nog goed... totdat die na het copieeren van bestanden ineens met deze foutmelding komt.

(dat die engels is klopt omdat ik een Engelse vista heb en een Engelse xp wil)

Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/746/xpinstall3.jpg

heeft iemand een idee hoe ik dit op los zonder dat ik te veel rare dingen moet doen in het bios of weet ik wat.

Acer aspire 7530 met een AMD Athlon 64 X2 QL60

Ik heb al op dit forum gesocht naar een oplossing, ik kan wel een ander topick vinden met het zelfde probleem maar niet met een oplossing.

kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
heb je AHCI in je bios uitstaan?

Wat heb je al geprobeerd?

En waarom wil je in vredesnaam winxp 64 bit.... het wordt zeer slecht gesupport. door alle fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
0x0000007B is anders een heel bekende errorcode en kun je zo vinden eigelijk; zie oa Advanced troubleshooting for "Stop 0x0000007B" errors in Windows XP

Ik zou dan zeggen, vooral dat Vista gewoon werkte, dat je gewoon een devicedriver voor je SATA controller moet installeren. Of als het kan in de BIOS de SATA mode naar Native of IDE compatible te veranderen.

edit: AHCI kan idd ook een instelling zijn voor je SATA controller.

[ Voor 19% gewijzigd door Vinnie op 02-09-2009 19:56 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hai :)

Je had natuurlijk minimaal een keer [google=stop error 0x000007B] kunnen doen en erachter komen dat dat staat voor Inacessible Bootdevice en dat oorzaak nummer één het onbreken of gebruik van de verkeerde controllerdriver is ;)

In de Windows Clients - FAQ vind je dan ook nog een kop Windows Setup ziet mijn harddisks niet? waarin uitgelegd wordt hoe je bijvoorbeeld een ICH driver kunt installeren.
En aangezien er ook al een topic XP installeren zonder floppy loopt zou je ook daar kunnen lezen hoe je het dan wel kan oplossen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device