[windows 7] installeren zonder floppy

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Specs:

Moederbord: foxconn a6vmx
Hdd: Hitachi, 500 gig 2 maal

Ik heb vandaag 2 nieuwe schijven in mijn Pc gezet, het gaat om 2 maal 500gig die ik in raid 0 wil laten draaien. Nu heb ik in de Bios de schijven op Raid enabled gezet. De pc vervolgens opnieuw opgestart en daarna de boel ingesteld in het Raid menu. Vervolgens weer opnieuw opgestart, boot sequence staat nu op 1) [Raid Atapi dvd rom, 2) [RAID hitachi. Als ik nu de computer opnieuw opstart met de windows XP dvd erin dan start deze netjes op. Ik druk nu gelijk op F6 om raid drivers te installeren, welke ik op een USB stick heb gezet. Echter gaat windows gewoon verder met installeren. Enfin naar verloop van tijd krijg ik het volgende:

Setup could not determine the type of one or more mass storage devices installed in your system, or you have chosen to manually specify an adapter. Currently setup wil load support for the following mass storage device(s). (none)

Vervolgens staat er press S, zodat je die bestanden kunt laden. Ik druk op S in de stille hoop dat ik ook gewoon van mij USB stick kan kiezen maar helaas. "Setup could not find a floppy drive on your machine".

Is het nou echt niet mogelijk om zonder een floppydrive de boel te installeren op een raid 0 systeem? Ik gebruik toch al zo'n 10 jaar geen floppydrive meer, en ik kan me voorstellen dat meer mensen dit niet meer gebruiken.

Kortom, hoe los ik dit op zonder floppy drive?

Met vriendelijke groet,

Cris van der Bijl

P.s. Ik wil eigenlijk windows 7 installeren maar bij deze krijg ik de fameuze melding dat de pc geen drivers kan vinden voor mijn dvd speler. De enige drivers die ik kan vinden hiervoor is een simpele .exe die het systeem helaas niet wil "zien".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:27

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Volgens mij is de andere optie dan om je XP CD vantevoren al te voorzien van die drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Yup, dat heet slipstreamen. De GoT search kan je verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat is nog eens snel, ik zal daar eens naar kijken.

Weten jullie toevallig ook een oplossing voor het probleem omtrent de windows 7 installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:26:
Vervolgens staat er press S, zodat je die bestanden kunt laden. Ik druk op S in de stille hoop dat ik ook gewoon van mij USB stick kan kiezen maar helaas. "Setup could not find a floppy drive on your machine".
Je moet bij windows XP de extra drivers op een floppy aanleveren.
Je kan ze ook slipstreamen met NLite.
Is het nou echt niet mogelijk om zonder een floppydrive de boel te installeren op een raid 0 systeem? Ik gebruik toch al zo'n 10 jaar geen floppydrive meer, en ik kan me voorstellen dat meer mensen dit niet meer gebruiken.
10 jaar lijkt me wat overdreven en Windows XP is toch ook alweer 8 jaar oud ;)
Kortom, hoe los ik dit op zonder floppy drive?
Zoals gezegd: NLite of een USB floppydrive. (10 euro)
Met vriendelijke groet,

Cris van der Bijl
Groetjes doen we elkaar standaard he ;) hoeft niet extra. :w

Edit:
Weten jullie toevallig ook een oplossing voor het probleem omtrent de windows 7 installatie?
Gebruik je een SATA brander? Kan zijn dat Windows 7 de SATA controller niet herkend...Misschien een PATA dvd lezertje eraan hangen ? Of je SATA controller tijdelijk even van 'native mode' afhalen in de bios...

[ Voor 14% gewijzigd door Mike2k op 02-09-2009 16:36 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

de genoemde USB drive of stick dient wel van versie USB2.0 te zijn anders krijg je het nooit aan de praat, tevens dient je moederbord dit te ondersteunen ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
keur0000 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:37:
de genoemde USB drive of stick dient wel van versie USB2.0 te zijn anders krijg je het nooit aan de praat, tevens dient je moederbord dit te ondersteunen ;)
De stick is gewoon usb 2.0

Tijdens de windows 7 installatie kwam die gelijk te voorschijn toen ik daar drivers vanuit wou installeren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien dit over het installeren van Windows gaat krijgt dit topic een kickje naar Windows Clients

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

keur0000 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:37:
Die snap ik even niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Edit:

[...]

Gebruik je een SATA brander? Kan zijn dat Windows 7 de SATA controller niet herkend...Misschien een PATA dvd lezertje eraan hangen ? Of je SATA controller tijdelijk even van 'native mode' afhalen in de bios...
[/quote]

Ik heb de windows 7 DVD met de brander in mijn laptop gebrand. nec nd-6650a, Ik kan zo snel niet vinden of dit SATA is of PATA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:43:
Gezien dit over het installeren van Windows gaat krijgt dit topic een kickje naar Windows Clients
Hmm oke, ik was al wat in dubio waar dit te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:47:
Edit:

[...]

[/quote]

Ik heb de windows 7 DVD met de brander in mijn laptop gebrand. nec nd-6650a, Ik kan zo snel niet vinden of dit SATA is of PATA?
Het maakt natuurlijk geen kont uit waarop het ding gebrand is, het gaat erom wat er in het systeem zit waarop je het ding wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

TERW_DAN schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:06:
[...]
Het maakt natuurlijk geen kont uit waarop het ding gebrand is, het gaat erom wat er in het systeem zit waarop je het ding wil installeren.
Ja, dat bedoelde ik natuurlijk ook...daarom vroeg ik ook of Windows 7 de sata controller wel herkende... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fastex schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:09:
[...]

Ja, dat bedoelde ik natuurlijk ook...daarom vroeg ik ook of Windows 7 de sata controller wel herkende... :z
Ja de dvd speler is een sata. Zie eerste post ook.

De sata controller herkent hij dus niet omdat ik in dat menu alleen x:)Boot zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan extract je de setupdrivers toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:18:
Dan extract je de setupdrivers toch?
Nou ben ik dus enigszins noob!

Ik heb een driver voor mijn dvd-speler, maar dat is een .exe. Kan ik dat dan extracten?

Edit

Dat is de firmware driver, ik kan nergens device drivers vinden 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:31:
[...]

Nou ben ik dus enigszins noob!

Ik heb een driver voor mijn dvd-speler, maar dat is een .exe. Kan ik dat dan extracten?

Edit

Dat is de firmware driver, ik kan nergens device drivers vinden 8)7
Je moet ook geen driver hebben voor je dvd speler, maar voor je controller...
De website van de fabrikant kan je verder helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.liteonit.com/g...d=67&limit=1&limitstart=2

Kijk maar eens, daar kom ik dus nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 13:09
Zoals hierboven al werd gezegd, je hebt geen drivers nodig voor je hd en dvd, maar voor de controller waarop deze aangesloten zijn. In jouw geval zijn deze gewoon van de Foxcon site te downloaden. In het zipje zitten geen 7 drivers, hiervoor kun je de Vista drivers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:50:
[...]
Zoals hierboven al werd gezegd, je hebt geen drivers nodig voor je hd en dvd, maar voor de controller waarop deze aangesloten zijn. In jouw geval zijn deze gewoon van de Foxcon site te downloaden. In het zipje zitten geen 7 drivers, hiervoor kun je de Vista drivers gebruiken.
Ik heb nu een IDE dvd drive aangesloten en presto we komen verder.

Nu moet ik stuurprogramma's inladen omdat hij mijn massaopslag nu niet ziet. Natuuuuuuurlijk werken de drivers van foxcon niet want na het laden ziet hij nog geen schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Exe zeker? :)

Zorg nou eens dat ze als zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/195f4a84be3cb38cdbc13c42b58d0319/full.jpg

op je USB stick staan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
windows 7 komt met perfecte SATA drivers. Maar lees dit relaas eens: http://windows7forums.com...-message-windows-7-a.html

oww, en meestal zijn die exes uit te pakken met winrar.

[ Voor 14% gewijzigd door DrClaw op 02-09-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/2539/shotje1.jpg

Dat zijn dus de drie files van de x64 vista raid.
DrClaw schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:52:
windows 7 komt met perfecte SATA drivers. Maar lees dit relaas eens: http://windows7forums.com...-message-windows-7-a.html

oww, en meestal zijn die exes uit te pakken met winrar.
Dat helpt helaas allemaal niet. Echter heb ik de installatie al draaiende met behulp van een IDE dvd speler i.p.v. Sata.

Nu moet ik echter nog zorgen voor juiste raid drivers zodat ik mijn schijf kan zien en windows 7 installeren.

[ Voor 98% gewijzigd door een moderator op 02-09-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb je posts even samengevoegd - graag in het vervolg even de edit-knop gebruiken.

maar holy *** zeg, kon je een nóg kleiner screenshot plaatsen?
Dit is niet leesbaar.

En wat wil je nu installeren, XP, Vista, of 7?

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 02-09-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
enige wat er staat zijn drie bestanden.. screenshot is idd wat gaar uitgepakt

ahcix64s, de cat inf en sys.

En ik wil windows 7 installeren :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goed, dan duiken we in de specs van je moederbord en zien we dat er een SB600 southbridge op zit waar volgens AMD zelf de RAID aansluitingen op zitten.

Vandaar gaan we [google=AMD SB600 RAID driver] en komen we onder andere op http://forums.amd.com/gam...catid=261&threadid=117185 uit waar als het goed is werkende X64 drivers door iemand beschikbaar zijn gemaakt.
Als je 32bits versies wil installeren mag je dezelfde techniek toepassen, maar dan 32bits zoeken.

Mooi alles op een zilveren dienblaadje gepresenteerd toch? :)

zoals je merkt kun je met specificaties van je moederbord en een beetje handigheid qua zoekmachines prima zelf een oplossing vinden ;) kijk bijvoorbeeld ook naar andere moederborden waar dezelfde chipset op zit, als die wel werkende drivers hebben neem je die lekker want AMD laat het een beetje afweten in deze vind ik.

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 02-09-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen!

Het is GELUKT! 32bits raid drivers gebruikt, dat was het enige wat ik nog niet had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:19:
Goed, dan duiken we in de specs van je moederbord en zien we dat er een SB600 southbridge op zit waar volgens AMD zelf de RAID aansluitingen op zitten.

Vandaar gaan we [google=AMD SB600 RAID driver] en komen we onder andere op http://forums.amd.com/gam...catid=261&threadid=117185 uit waar als het goed is werkende X64 drivers door iemand beschikbaar zijn gemaakt.
Als je 32bits versies wil installeren mag je dezelfde techniek toepassen, maar dan 32bits zoeken.

Mooi alles op een zilveren dienblaadje gepresenteerd toch? :)

zoals je merkt kun je met specificaties van je moederbord en een beetje handigheid qua zoekmachines prima zelf een oplossing vinden ;)
Dat heb ik inderdaad allemaal gedaan, maar kwam daarmee dus niet tot een oplossing!
Pagina: 1