Oja, komt omdat ie wie ie had uit gekozen WAY te duur is.Rutger Mulder schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:52:
[...]
Je bent het geheugen vergeten
(ik vond em al zoveel goedkoper geworden)
Hij kies nu voor een HD5770, dat is geen zware videokaart, de kans dat hij dat in de toekomst gaat doen is dus ook laag. Daarbij kan de voeding makkelijk nog meer hardeschijven aan.Die nexus 430 watt voeding is ook een erg goede keuze. Als mistraldk in de toekomst echter het systeem nog wil uitbreiden met meer HD's, zwaardere videokaart etc dan is het wel slimmer om een zwaardere voeding te nemen. Een voeding, kast en monitor koop je voor een langere tijd, dus je moet ook vooruit kijken.
Sorry, maar dat is simpel weg niet waar. Die nexus fans zijn stil op 12volt. Reken daarbij dat de kast zelf ook nog fans heeft.De geluidskaart en hd silencer zou ik er ook uit halen aangezien die niet zoveel toevoegen. Ik zou er in elk geval wel een simpele fancontroller in houden on je fans te kunnen regelen en op een lager toerental te zetten. Dat is makkelijker dan met adaptortjes klooien. Geen enkele fan is namelijk echt stil op 12v, je wilt ze liever op 7v of 5v hebben draaien. Maar twee fans lijkt mij ook te weinig, je hebt in elk geval minimaal 3 fans nodig (intake, outtake en cpu).
Sorry hoor, maar die ninja gaat die Core i7 echt niet passief koelen, ik weet niet hoe je er bij komt dat hij dat gaat kunnen. De 212 is zeer zeker stil genoeg, zeker waar hij het vraagt idle. De Fan is als het goed is ook te vervangen.De Hyper 212 is een erg goede koeler voor die prijs (en met degelijk mounting systeem!), maar voor een stille pc is het het niet helemaal . De fan die bij die Hyper 212 zit is niet stil genoeg en zal in elk geval vervangen moeten worden en/of op lager voltage moeten draaien. Een goede stille koeler moet goed werken bij low rpm en heeft daarvoor grotere fin space nodig, en dat heeft die hyper niet. De betere koeler(megahalems) is niet gekozen voor het overclocken maar vanwege zijn goede koel eigenschappen bij low rpm. Dat hij ook goed voor overclocken is, is natuurlijk mooi meegenomen. Als je dan toch geld wilt besparen op de koeler neem dan de scyhe ninja 2 ofzo, die heeft wel grote fin spacing en bij een niet al te zware cpu kan die ook passief draaien met een beetje degelijk airflow in de kast. Maar imo goedkoop = duurkoop.
Daarom had ik hem er ook uit gekwakt.Ik snap verder niet waarom de poster 12GB ram in zijn systeem wilt. Dat ga je echt nooit gebruiken bij normaal gebruik. Ook kiest hij voor een tripple ram set terwijl de p55 + i7 860 alleen maar dual channel ondersteunt. Ik zou het eerst gewoon bij 2x 2GB houden. Als je niet gaat overclocken kun je beter een goedkoop 4GB setje nemen, scheelt je een boel geld.
Echt niet. Dat doet hij dus niet. De P183 is stil ja, maar heeft geen dempende matten. Daarbij, hoe kan je zeggen dat je die andere mooier vind als ze totaal op elkaar lijken.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:34:
Bedankt voor je commentaar.
Echter vind ik die andere kast mooier en deze lijkt het in reviews te 'winnen'.
Dus met minder fans en zonder fancontroller is more like it?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 09:11 ]