Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
martijn_tje schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:03:
Een E5300 (o.i.d.) is toch ook een best grappige budget wolfdale?
Dat wel maar in games presteert de Athlon II toch vaak beter.
En de moederborden zijn vaak goedkoper

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 21-09-2009 22:28 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Moet voor mijn moeder nu een mooie nieuwe pc in elkaar gaan zetten. Niet te duur ofc, maar wel snel genoeg zodat hij flink wat jaren mee kan en normale dingen mee gedaan kunnen worden. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer P203W€ 112,23€ 112,23
1AMD Athlon II X4 620€ 80,30€ 80,30
1Asus M4A78-EM€ 55,67€ 55,67
1be quiet! Pure Power 300W€ 29,95€ 29,95
1Cooler Master Elite 331 Zwart€ 29,95€ 29,95
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 44,90€ 44,90
1Samsung SH-S223B€ 18,92€ 18,92
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 62,95€ 62,95
ImporterenTotaal€ 434,87

Ik zat nog te twijfelen tussen de x4 620 en de x3 720/710 en misschien de x2 240, omdat 4 cores misschien is te veel is maar omdat hij lang mee moet misschien niet. Nouja ik heb graag uw reactie^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtBlackEyes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06-2022

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Hallo,

Ik wil binnenkort een computer gaan kopen, met een beeldscherm van rond de 20"
Deze computer is bedoelt om Video's te bewerking, te photoshoppen, veel muziek luisteren, films kijken, en af en toe een game. (Voor hardcore gaming gebruik ik mijn PS3)
Zoals je ziet een allrounder.

Nou heb ik zelf geen ervaring met het in elkaar zetten van PC's en zijn de PC's in de BBG te simpel of te duur. Daarom zoek ik een PC van ongeveer dit formaat: https://www.dynabyte.nl/artikel/7114231/
Maar dan wil ik er zelf eventueel nog een snellere videokaart inzetten (voor het video en foto bewerken) aangezien de geleverde videokaart onboard is.
Ook omdat er hier Vista bij geleverd wordt en je dat normaal los in de winkel nog zou moeten kopen (Nee, ik wil geen linux en ja, ik wil hem legaal hebben.)

Nou is mijn vraag of dit kan, wat ik verwacht dat dat gewoon kan.
En of het verstandiger is om misschien toch zelf een PC in elkaar te knutselen. (De kosten tellen heel zwaar mee!)

Alvast Bedankt :)

Edit: Budget voor een stand-alone PC ligt op de 500 euro.
Dus dat is zonder monitor.

[ Voor 4% gewijzigd door SgtBlackEyes op 22-09-2009 19:13 ]

Canon 60d - Tamron 17-50 f/2.8 - Olympus Zuiko 50mm f/1.8 - Olympus 70-230 f/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

karstnl schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:12:
Moet voor mijn moeder nu een mooie nieuwe pc in elkaar gaan zetten. Niet te duur ofc, maar wel snel genoeg zodat hij flink wat jaren mee kan en normale dingen mee gedaan kunnen worden. ;)

tabelletje

Ik zat nog te twijfelen tussen de x4 620 en de x3 720/710 en misschien de x2 240, omdat 4 cores misschien is te veel is maar omdat hij lang mee moet misschien niet. Nouja ik heb graag uw reactie^^.
Voor huis-, tuin- en kuikengebruik zou ik gewoon athlon II nemen, phenom II is dankzij de grotere cache wel sneller in games/zware programma's maar ik denk niet dat je moeder dat nodig heeft (of wel, zeg het maar :) ). Als je de extra cache toch niet benut is het geld- en stroomverspilling. En de rest van het lijstje lijkt me wel prima...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
bwerg schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:16:
[...]

Voor huis-, tuin- en kuikengebruik zou ik gewoon athlon II nemen, phenom II is dankzij de grotere cache wel sneller in games/zware programma's maar ik denk niet dat je moeder dat nodig heeft (of wel, zeg het maar :) ). Als je de extra cache toch niet benut is het geld- en stroomverspilling. En de rest van het lijstje lijkt me wel prima...
Ik zou gewoon de quadcore houden prijsverschil is maar erg klein met een dualcore en zo kun je er zeker nog jaren mee vooruit. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

-The_Mask- schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:29:
[...]
Ik zou gewoon de quadcore houden prijsverschil
Ik zeg ook niet dat dat niet hoeft :z wel mee eens trouwens, scheelt maar drie (3) tientjes en dat is niet veel voor 2 snelle cores...
SgtBlackEyes schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:10:
Hallo,

...

Maar dan wil ik er zelf eventueel nog een snellere videokaart inzetten (voor het video en foto bewerken) aangezien de geleverde videokaart onboard is. Nou is mijn vraag of dit kan, wat ik verwacht dat dat gewoon kan.
Het schijnt dat je bij kant-en-klare pc's garantie kan verliezen als je zelf in gaat bouwen. Zelf geen ervaring mee, dus ik weet ook niet hoe vaak dat voor komt.
En of het verstandiger is om misschien toch zelf een PC in elkaar te knutselen. (De kosten tellen heel zwaar mee!)

Alvast Bedankt :)

Edit: Budget voor een stand-alone PC ligt op de 500 euro.
Ja, moet wel lukken hoor. Een vriend van me had windows 7 gepre-ordered op de amazon (engeland) voor iets van 80 euro. Kan geloof ik niet lang meer, dus een kleine zoekactie kan belonen :) Hier dus

Dan nog 420,- voor de rest van je pc: Dan kan je bijvoorbeeld het systeem 4 posts hierboven nemen met een iets betere graka. Die is zonder monitor ~320 euro dus een HD4770 erbij, de athlon II veranderen in een snelle phenom II x4 (voor video- of fotobewerking en games) en je bent al verder dan die pc die je liet zien :).

Misschien dat een i5+mobo ook nog nèt in je budget past (of nèt niet :P), die is nog iets sneller voor bijv. videobewerking. (een i5 CPU is 160 euro en een mobo is toch wel 100+ euro dus komt wel iets boven je budget uit)

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 22-09-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
-The_Mask- schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:29:
[...]

Ik zou gewoon de quadcore houden prijsverschil is maar erg klein met een dualcore en zo kun je er zeker nog jaren mee vooruit. :)
oke heel erg bedankt. Ik ga nog even wachten met de aanschaf, want misschien komen er nieuwe onboard videokaarten van ati wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
karstnl schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:35:
want misschien komen er nieuwe onboard videokaarten van ati wel uit.
Als je dan maar wel gaat eten ander weeg je op laatst een ons....

AMD Nieuwsdiscussie

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Ok bedankt voor de info!
Ik zal vanmiddag ff kijken :)

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:16
Een korte vraag; de Athlon II X4 620 in samenwerking met de barebone V3-M3A3200 (welke volgens de handleiding maximaal DDR2-1066 geheugen ondersteunt), gaat dit nou werken met DDR2-1066 en is het dan ook daadwerkelijk sneller dan DDR2-800 geheugenreepjes?

Na uitgebreid Googlen kom ik er maar niet uit of de Athlon II X4 620 het gaat doen op DDR2-1066 geheugen, in alle benchmarks wordt DDR3 geheugen gebruikt (waar er trouwens wel wordt vermeld dat DDR2 kan, maar tot welke specificatie?).

Daarnaast werkt de combinatie V3-M3A3200/II X4 620 toch? Het is namelijk een hele scherpe combinatie voor een workstation voor op kantoor.

Verwijderd

Ik denk dat het wel gaat werken. Daarbij, moet je bedenken dat de geheugen controller op de CPU zit, dus daar zit hem de crux. Of hij gaat werken in de barebone, ik weet het niet, maar ik denk het ook wel(dat is meer of de bios hem ondersteund). De winst is marginaal, is de prijs dat ook, dan gewoon doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 15:23 ]

• karstnl
-The_Mask- schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:42:
[...]

Als je dan maar wel gaat eten ander weeg je op laatst een ons....
Hahaha, ik snap de hint ;) Maar het kan toch niet meer zolang duren voordat de budget 5xxx uit komen van ati? of komen die pas 2010 Q1?

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Ok heb even een redelijk systeempje in elkaar gezet:
http://tweakers.net/ext/p...2C226788%2F1%2C240429%2F1

Maar nu is mijn vraag: Wat is beter, de Sapphire HD 4770 pricewatch: Sapphire HD 4770 512MB GDDR5 PCI-E of de XFX Radeon HD 4770 productreview: XFX Radeon HD 4770 HD-477A-YDFC review door Regeneration

En is de processor een goede keuze? Of weet iemand een betere?

En kan ik alles zo aansluiten?

EDIT: Misschien dat de nieuwe Budget Quadcore van AMD een betere keuze is?
Als het prestatiegewijs niet veel scheelt, lijkt mij de Athlon II X4 620 die 90 incl. kost een betere keuze of niet?

[ Voor 11% gewijzigd door SgtBlackEyes op 23-09-2009 18:42 ]

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik ben persoonlijk meer voor sapphire dan XFX, iets stillere koelers over het algemeen. De athlon II quadcore is in sommige dingen net zo snel als de phenom II maar verbruikt wel minder en kost ook minder. Daar tegenover staat dat ie in sommige zwaardere programma's wel minder presteert door minder cache (dat is het enige verschil naast het kleine beetje kloksnelheid, vooral games en volgens mij ook videobewerking hebben er wel baat bij).

• -The_Mask-
  • Niet online
karstnl schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:05:
[...]

Hahaha, ik snap de hint ;) Maar het kan toch niet meer zolang duren voordat de budget 5xxx uit komen van ati? of komen die pas 2010 Q1?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ss8HGTMDQYIhmyBSwGyoF9DO/full.png
Redwood en Cedar zijn mainstream en budget. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
De XFX is de speciale Media Edition met ATi referance koeler zou iets beter moeten zijn en beter overklokken.
En is de processor een goede keuze? Of weet iemand een betere?
De prijs valt hoger uit dan in de pricewatch staat is namelijk bij veel webshops niet op voorraad. ;)
En kan ik alles zo aansluiten?
Zou de voeding verwisselen voor deze: pricewatch: be quiet! Pure Power BQT L7 350W scheelt je een verloopje van molex naar PCIe. ;)
EDIT: Misschien dat de nieuwe Budget Quadcore van AMD een betere keuze is?
Als het prestatiegewijs niet veel scheelt, lijkt mij de Athlon II X4 620 die 90 incl. kost een betere keuze of niet?
Wat ga je ermee doen?

AMD Nieuwsdiscussie

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:16
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:17:
Ik denk dat het wel gaat werken. Daarbij, moet je bedenken dat de geheugen controller op de CPU zit, dus daar zit hem de crux. Of hij gaat werken in de barebone, ik weet het niet, maar ik denk het ook wel(dat is meer of de bios hem ondersteund). De winst is marginaal, is de prijs dat ook, dan gewoon doen.
Bedankt voor je reactie, ik ben wat verder wezen googlen en stuitte op deze post http://vip.asus.com/forum...96&page=1&SLanguage=en-us.

Deze gebruiker claimt dat in de V3-M3A3200 een M3A78-EM zit, dit lijkt erg plausibel als ik foto's van de M3A78-EM bekijk en het feit dat er meer hits zijn voor deze moederbord + barebone combinatie.

Als ik nu de ondersteunde CPU lijst van de M3A78-EM erbij pak lijkt deze vanaf BIOS 1.03G de Athlon II X4 620 te ondersteunen. Indien het moederbord in de V3-M3A3200 inderdaad een M3A78-EM is en ik gewoon de BIOS kan flashen moet alles koek en ei zijn :)

Qua prijs is het DDR2-1066 geheugen zelfs goedkoper dan het DDR2-800 geheugen (met dezelfde latency), die keuze is dus ook vrij vlot gemaakt.

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Ik ben vooral van plan om video's te bewerken, en te photoshoppen en af en toe een klein spel, want voor de grotere spellen heb ik mijn PS3.

Ik koop graag een redelijk snelle met oog op de toekomst, aangezien ik zelf 15 ben en niet veel verdien en graag een pc bouw die meteen lang mee gaat.

Dus als ik het zo bekijk wordt het de XFX (Staat al in mn pricewatch)
Met de AMD II X4 620.

En voor de rest:
http://tweakers.net/ext/p...2C245831%2F1%2C245669%2F1

Ik wil zelf nog wel wat besparen op de videokaart. Aangezien videobewerking toch meer verwacht van je processor en ik eventjes wachten wel gewend ben :P

En dan moet er ook nog Windows 7 inkomen :)

EDIT:

Is deze videokaart goed genoeg? Ik wil ongeveer 50-60 uitgeven: pricewatch: Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E 1G HM HDMI

Oh en hoe krijg je die lijst van de pricewatch hierin :?

[ Voor 13% gewijzigd door SgtBlackEyes op 23-09-2009 21:43 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
SgtBlackEyes schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:35:
Oh en hoe krijg je die lijst van de pricewatch hierin :?
Als je bij het winkelmandje kijkt zie je RML generen daar op klikken en kopieren plakken hierheen. ;)

Zou het trouwens zo doen. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer P203W€ 110,-€ 110,-
1AMD Athlon II X4 620€ 80,30€ 80,30
1AOpen ES45F Zwart€ 36,95€ 36,95
1Asus EAH4670/DI/512MD3€ 58,75€ 58,75
1Asus M4A78-EM€ 55,85€ 55,85
1Logitech Cordless Desktop EX 110€ 22,95€ 22,95
ImporterenTotaal€ 491,57

AMD Nieuwsdiscussie

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Kheb net gezien op YouTube dat er dus Crysis op te draaien is op die videokaart :P
Dus dat zal wel goed genoeg zijn :D

Bedankt!

Alleen nog ff kijken of ik een iets mooiere behuizing kan vinden, vind hem namelijk niet zo mooi :X

Verwijderd

Hallo allemaal, ben totaal nieuw hier, in de zin van tweaken en posten. Volg de BBG overigens jaren en heb nu eindelijk besloten dat het eens tijd wordt voor een nieuw systeem ter vervanging van mijn Asus L3800.

Ik wil het gebruiken voor:
1) werk (word, excel en outlook tegelijkertijd open hebben kunnen staan, terwijl ik aan het bulk scannen ben en pdf maken)

2) Filmpie kunnen kijken op een LG W2261VP (recentlijk aangeschaft) met HDMI aansluiting, dus een beetje van HD kunnen genieten.

3) De recente games, niet perse op het hoogste nivo, medium is voldoende. (Zie alle details toch niet :p ).

4) En het zou fijn zijn dat het een beetje redelijk stil is, als ik erachter zit.

Ik heb inmiddels een week op het volgende zitten broeden met alle reviews, benches, forums etc. En ben tot het de volgende onderdelen gekomen die (vooralsnog :) ) sowieso erin gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A78-EM€ 55,85€ 55,85
ImporterenTotaal€ 163,70

Waar ik nu over twijfel is:

1) Athlon II X4 620 of Phenom II X3 720
Is het waard om te gokken om de laatste core te unlocken? Wil het ooit wel een keertje proberen. Of is het toch verstandiger om voor de quad te gaan? En welke is beter voor het multi tasken?

2) Welke voeding + kast is stiller?
A ) Antec Three Hundred Zwart + Be quiet! Pure Power 350W
B ) Cooler Master Sileo 500 Zwart + Be quiet! Pure Power 350W
C ) Nexus Voltinia

En waar ik absoluut geen idee over heb is welk videokaart ik moet nemen. Voorlopig wil ik even wachten met de kaart en alleen gebruik maken van 't onboard kaartje. Maar op basis van de aanbevolen processor en mijn medium lvl settings, welk videokaartje is redelijk te doen voor rond de 100 euries ( minder mag ook, als het voldoet aan mijn "eisen").

Alvast bedankt voor jullie reacties.

PS Is het het te doen om alles in elkaar te zetten voor een noob? Heb wel vaker een kaartje, harde schijf en DVD-spelers verwisseld. Maar nog nooit een CPU op een mobo geprikt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 22:50 . Reden: wat typfouten veranderd ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:34:
Is het waard om te gokken om de laatste core te unlocken? Wil het ooit wel een keertje proberen. Of is het toch verstandiger om voor de quad te gaan? En welke is beter voor het multi tasken?
Voor gamen de Phenom II X3 720 omdat die L3 cache heeft wat de Athlon II X4 620 mist. Ik neig naar de triple core iig. ;)
2) Welke voeding + kast is stiller?
A ) Antec Three Hundred Zwart + Be quiet! Pure Power 350W
B ) Cooler Master Sileo 500 Zwart + Be quiet! Pure Power 350W
C ) Nexus Voltinia
C zeker weten.
En waar ik absoluut geen idee welk videokaart ik moet nemen. Voorlopig wil ik even wachten met de kaart en alleen gebruik maken van de onboard kaartje. Maar op basis van de aanbevolen processor en mijn medium, lvl settings, welk videokaartje is redelijk te doen voor rond de 100 euries ( minder mag ook, als het voldoet aan mijn "eisen").
HD4770 lijkt mij precies iets voor jouw. :)
PS Is het het te doen om alles in elkaar te zetten voor een NooB? Heb wel vaker een kaartje, harde schijf en DVD-spelers verwisseld. Maar nog nooit een CPU op een mobo geprikt.
Moet kunnen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Wow, dat was een snelle reactie :) Thx

Welke 4770 is dan handig? Club3D, Asus of Sapphire?

En welke upgrades kan ik nog eventueel doen in de toekomst? Nieuw mobo, ddr3 en een een betere videokaartje?

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:40
Omdat de pricewatch: Asrock A780GXH/128M niet overal even goed leverbaar is en ik die aanvankelijk in mijn systeem wilde, zit ik te denken om de pricewatch: Asrock A780GMH/128M in mijn systeem te doen. Maar ik zie deze nergens terug als alternatief in de BBG's, terwijl bijvoorbeeld de pricewatch: Asus M4A78-EM wel vaak genoemd wordt. Zie ik nog iets over het hoofd waarin de Asrock A780GMH tekort schiet t.o.v. de Asus? :P

Verwijderd

Hallo allemaal. Ik ben - net als Tweaker_Noob - relatief nieuw op tweakers.

Ik werk op het moment met een acht jaar oude desktop (tussendoor alleen de grafische kaart vervangen), en kijk sinds een week of drie rond naar een vervanging. Mijn desktop gebruik ik uitsluitend voor het spelen van games, en ik ben momenteel met name bezig met Eve Online en Warcraft III.
Ik heb wat betreft grafische prestaties weinig eisen; ik wil de nieuwere generatie games (bijvoorbeeld Dragon Age en Starcraft II) kunnen spelen, maar niet per se met alle grafische opties op high.

Ik heb aan de hand van o.a. de voorgaande posters in dit topic onderstaande lijst samengesteld, met daarin de onderdelen van mijn mogelijke toekomstige desktop. Ik heb echter vrijwel geen ervaring met het samenstellen/bouwen van desktops, en wil jullie bij deze vragen eventueel commentaar te geven op de lijst. Passen alle onderdelen bijvoorbeeld in elkaar, of zijn er ook verschillende maten die manufacturers hanteren?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 99,96€ 99,96
1Asus M4A78-EM€ 55,40€ 55,40
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 74,19€ 74,19
1Nexus Voltinia 430W Zwart€ 88,67€ 88,67
1Samsung SH-S223B€ 17,50€ 17,50
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 62,50€ 62,50
1Sapphire HD 4870 1G GDDR5 PCI-E QP€ 129,-€ 129,-
ImporterenTotaal€ 527,22

Ik wil jullie bij voorbaat bedanken voor de hulp.

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:01

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Volgens mij heb je ( het goedkopere ) DDR2 geheugen nodig bij dit moederbord, maar 100% zeker weet ik het niet! -The_Mask-zal ongetwijfeld het juiste antwoord weten :)

Verwijderd

Idd dat is een DDR2 bord :). Dus gewoon lekker DDR2 er op zetten, is ook goedkoper en nauwelijks langzamer.

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

En misschien een goedkopere videokaart?
Aangezien de games die je speelt niet zo veel grafische kracht gebruiken.

• -The_Mask-
  • Niet online
SgtBlackEyes schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:01:
En misschien een goedkopere videokaart?
Aangezien de games die je speelt niet zo veel grafische kracht gebruiken.
Idd en waarom een die kast en voeding?
Als het je gaat om stilte, dan zal dat tegenvallen videokaart en CPU koeler zul je er toch boven uit horen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 10:42
Ik heb voor een vriendin volgend systeem geconfigureerd. Het enige wat zij wil doen is World Of Warcraft draaien op een 17" CRT, resolutie van 1280 * 1024. Haar budget ligt rond de €275. Harde schijf nemen we mee van haar vorig systeem. Heb het systeem geconfigureerd in functie van wat ik kan krijgen bij Alternate België. Alle componenten zijn daar op voorraad, behalve het mobo dat een levertijd van 2 dagen heeft.

Hebben jullie nog andere suggesties/opmerkingen ivm dit systeem?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240€ 49,59€ 49,59
1Asrock K10N78€ 48,43€ 48,43
1Asus TA-D51 Grijs€ 28,13€ 28,13
1be quiet! Pure Power 350W€ 36,50€ 36,50
1Club3D HD 4650 512MB GDDR2€ 44,53€ 44,53
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G€ 29,-€ 29,-
1Samsung SH-S223F€ 19,90€ 19,90
ImporterenTotaal€ 256,08

PS: Enkel de case hebben we een andere genomen, maar die stond niet in de PriceWatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, al is het maar Wow, ik zou iets meer neer leggen en een HD4670 nemen. Die is toch beduidend sneller, dan kan er in Wow nog wat meer filtertjes worden aangezet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Laatst online: 10-09 10:42
Daar valt zeker iets voor te zeggen, maar dat is ook weer €16. Ze gamed nu op een 3 Ghz P4 met een X800 videokaartje. Gekeken naar de resultaten van de 4650 zou het toch een hele improvement moeten zijn.

Edit: Zou het misschien een optie zijn de AOpen ES45B behuizing te nemen (die heeft een 350W voeding meegeleverd). Zo bespaart ze 20€ die ze dan aan de videokaart kan spenderen. Ik koos de be Quiet! voeding owv eventuele latere upgrade én de sata-stroomaansluitingen.

Edit2: Tweedehands 8800GT €50, wellicht de beste optie?

[ Voor 45% gewijzigd door Dnomaid op 25-09-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BobbyD82 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:23:
Daar valt zeker iets voor te zeggen, maar dat is ook weer €16. Ze gamed nu op een 3 Ghz P4 met een X800 videokaartje. Gekeken naar de resultaten van de 4650 zou het toch een hele improvement moeten zijn.

Edit: Zou het misschien een optie zijn de AOpen ES45B behuizing te nemen (die heeft een 350W voeding meegeleverd). Zo bespaart ze 20€ die ze dan aan de videokaart kan spenderen. Ik koos de be Quiet! voeding owv eventuele latere upgrade én de sata-stroomaansluitingen.

Edit2: Tweedehands 8800GT €50, wellicht de beste optie?
Ik wou idd nog 2e hands voorstellen(maar gezien ik niet weet hoe de prijzen zijn in Belgium). Of een HD4850 2e hands?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

[b][message=32626376,noline]

Volgens mij kun je met dit bordje niet unlocken.

PS Is het het te doen om alles in elkaar te zetten voor een noob? Heb wel vaker een kaartje, harde schijf en DVD-spelers verwisseld. Maar nog nooit een CPU op een mobo geprikt.

Piece of cake, gewoon geen kracht of geweld toepassen.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben314
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 19:44
Ik ben op zoek naar ongeveer hetzelfde als Tweaker_noob en Nov 5.

Zou de volgende configuratie goed werken (evt zonder videokaart)?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 99,96€ 99,96
1Asus M4A78-EM€ 53,90€ 53,90
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 62,86€ 62,86
1Sapphire HD 4770 512MB GDDR5 PCI-E€ 87,29€ 87,29
ImporterenTotaal€ 456,50

@ -The_Mask- :
Begrijp ik het goed dat de kast een beetje overkill is? Welke andere zou je aanraden? Of wat kan ik veranderen aan de componenten om het toch wat stiller te krijgen? Betere processorkoeler oid? Een beetje een rustig systeem vind ik wel fijn. Wil nog wel eens wat regels code kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een andere CPU koeler (CM TX3) zou bijvoorbeeld onder load al wat verschil maken en een andere videokaart koeling zou het helemaal stil maken onder load. Maar meestal gebruik je de videokaart niet echt tijdens "wat regels code kloppen" dus zal die idle wel stil zijn. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Nu mijn 4 jaar oude amd3200+/6600gt pctje wat brak begint te worden en herrie begint te maken wordt het tijd voor een nieuwe pc. Ik gebruik mijn pc op het moment alleen voor office, films (HD), indesign, muziek en wat oudere games. Ik heb geen tijd en behoefte om aan mijn pc te sleutelen, lees overclocken.
Ik volg de BBGs al een tijdje en ben op het moment dan ook op het volgende systeem gekomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 620€ 80,19€ 80,19
1Asus M4A78-EM€ 53,90€ 53,90
1Club3D HD 4670 512MB GDDR3 PCI-E€ 56,47€ 56,47
1Samsung SH-S223B€ 18,42€ 18,42
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 62,86€ 62,86
ImporterenTotaal€ 405,41

nu ben ik eigenlijk alleen nog ontzettend aan het twijfelen over de videokaart.
Ik wil echter ook wat nieuwere games op 1920x1080 kunnen spelen maar dit hoeft niet op de allerhoogste settings.
Ik heb btw een:
#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite E2407HDS-1€ 207,45€ 207,45
ImporterenTotaal€ 207,45

Ik verwacht eigenlijk wel dat een 4670 genoeg is, en dat kwa prijs/kwaliteit het niet loont om voor een 4770 of 4850 te gaan. Ik lees hier graag jullie mening/commentaar over.

Verder vond ik mijn oude pc irritant veel herrie maken, maar ik verwacht dat deze kast het geluid voldoende dempt om er geen andere cpu/koeler voor te halen of een gpu te kiezen met een aftermarket koeler. (ik was niet echt tevreden over mijn Zalman CNPS7000B-AlCu LED)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:55:
Hallo allemaal,
Ik verwacht eigenlijk wel dat een 4670 genoeg is, en dat kwa prijs/kwaliteit het niet loont om voor een 4770 of 4850 te gaan. Ik lees hier graag jullie mening/commentaar over.
Daarop kan je inderdaad alle huidige spellen wel spelen. Zwaardere spellen als crysis wel op lage settings, maar moet wel lukken. HD4770 heeft overigens ook best een goede prijs/kwaliteit verhouding hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Ik heb via alternate een systeem samengesteld, en dan zegt hij bij een 550 Watt dat de videokaart teveel eist ofzoiets:

[img=http://img524.imageshack.us/img524/7910/alternate.th.jpg]

Kan dit wel?

En is dit een beetje een goede configuratie? Ik ging liever voor de AMD 620 quadcore, die nieuwe budget, maar die stond er niet bij :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SgtBlackEyes schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:02:
Ik heb via alternate een systeem samengesteld, en dan zegt hij bij een 550 Watt dat de videokaart teveel eist ofzoiets:

[img=http://img524.imageshack.us/img524/7910/alternate.th.jpg]

Kan dit wel?
Ik zie een ongelovelijke crap kast met bij behorende voeding, misschien weet Alternate dat ook en waarschuwt die alvast? :p
En is dit een beetje een goede configuratie? Ik ging liever voor de AMD 620 quadcore, die nieuwe budget, maar die stond er niet bij :S
Zoek je een andere webshop? ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Als jij een goede weet die net zo makkelijk werkt, ja :) Wat voor kast incl. voeding raad je dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SgtBlackEyes schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:45:
Als jij een goede weet die net zo makkelijk werkt, ja :)
Stel gewoon via de pricewatch de PC samen en zoek die laad ook zien welke winkel het goedkoopst alles kan leveren. :)
Wat voor kast incl. voeding raad je dan aan?
Budget?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Laatst online: 07-09 21:39
Alternate biedt wel de optie om de pc die je daar hebt samengesteld voor je in elkaar te zetten voor 55 euro, misschien heeft SgtBlackEyes geen zin om zijn handen vuil te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
I-Heine-I schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:55:
Alternate biedt wel de optie om de pc die je daar hebt samengesteld voor je in elkaar te zetten voor 55 euro, misschien heeft SgtBlackEyes geen zin om zijn handen vuil te maken :P
Zijn veel meer webshops die dat doen en ook goedkoper. ;)
Alternate is sowieso duur, ook de onderdelen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Mijn budget is 700 euro incl. Windows (7?) en de Samsung Syncmaster T220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SgtBlackEyes schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:03:
Mijn budget is 700 euro incl. Windows (7?) en de Samsung Syncmaster T220
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus EAH4850/HTDI/512M€ 87,18€ 87,18
1Asus M4A78-EM€ 55,82€ 55,82
1OCZ StealthXStream 400W€ 36,21€ 36,21
1Samsung SH-S223B€ 16,25€ 16,25
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 62,-€ 62,-
ImporterenTotaal€ 412,50

Bijvoorbeeld.
En als je op importeren drukt zie je welke winkels het goedkoop kunnen leveren.
4Launch kan volgens mij ook nog aardig goedkoop de PC in elkaar zetten + 3 jaar garantie op de hele PC. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Hmm ok, is het wel een beetje goede videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:02:
[...]

Zijn veel meer webshops die dat doen en ook goedkoper. ;)
Alternate is sowieso duur, ook de onderdelen.
zoals?, ik heb ook iets samen gesteld maar kan in de pricewatch geen shop vinden die ook assemblage doet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SgtBlackEyes schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:30:
Hmm ok, is het wel een beetje goede videokaart?
Nee hij is erg slecht maar wel duur. :p
Tuurlijk is die goed lees anders even wat reviews. ;)
I-Heine-I schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:31:
[...]

zoals?, ik heb ook iets samen gesteld maar kan in de pricewatch geen shop vinden die ook assemblage doet :?
Zijn erg veel die het doen juist. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Oh, bedankt, ik zie nu dat bijvoorbeeld Azerty het ook doet. Dat scheelt vergeleken met alternate :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
I-Heine-I schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:58:
Oh, bedankt, ik zie nu dat bijvoorbeeld Azerty het ook doet. Dat scheelt vergeleken met alternate :P
Coolprices doet het en zijn erg goedkoop in de onderdelen.
4Launch doet het o.a. ook erg goedkoop trouwens en met 3 jaar garantie. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

The Mask, is deze videokaart niet ietsje sneller?
pricewatch: Asus EAH4850/HTDI/1G
Het is dezelfde versie, alleen dan 1GB maakt het meer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SgtBlackEyes schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:13:
Het is dezelfde versie, alleen dan 1GB maakt het meer uit?
Ligt vooral aan de resolutie van je beeldscherm, 1280x1024 of 1440x900 of kleiner heb je niet zoveel aan 1GB, maar als het maar enkele euro's meer kost bij de winkel waar jij het haalt zou ik het gewoon doen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Ok, mijn plan is dus om 2 beeldschermen erop aan te sluiten.
En dan komt het dus van te pas :)

Kheb wat reviews gelezen en wat rondgekeken, en het is idd een goede kaart :D!

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Hmm, hoeveel duurder ben ik uit met een intel core i5?
Met oog op de toekomst lijkt me dit misschien een iets beter setje :)
Zou iemand een samenstelling voor me kunnen maken O+ ?

Poe hé..
Ben via alternate gaan bouwen en kwam incl. windows vista uit op 800 euro :O
En dat zonder beeldscherm..

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus EAH4850/HTDI/1G€ 84,99€ 84,99
1Asus P7P55D LE€ 109,63€ 109,63
1Intel Core i5 750€ 159,85€ 159,85
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 74,55€ 74,55
1Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit + Windows 7 offer form€ 92,71€ 92,71
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 61,80€ 61,80
1Samsung Syncmaster T220€ 162,-€ 162,-
ImporterenTotaal€ 827,94

Kan dit setje?
Iemand nog commentaar of iets goedkoper kan bijv. ?
Is de voeding goed genoeg of moet ik over op 500 watt ?

[ Voor 128% gewijzigd door SgtBlackEyes op 30-09-2009 18:47 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Game je dan ook op alle twee tegelijk?
Want voor 2 beeldschermen die alleen maar 2D laten zien, heb je ook genoeg aan een kaartje met 8MB. :P

Maar is een prima systeem mobo zou nog iets goedkoper kunnen trouwens: pricewatch: Gigabyte GA-P55M-UD2

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 30-09-2009 19:19 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Haha nee ik ben vooral van plan om video's te bewerken, en af en toe een simpel spelletje.
Maar écht goed video bewerken dus, en ik dacht dat dit met een i5 het snelst gaat misschien :) ?

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-03 12:59
Videobewerking gaat het best met een i7, vermits deze over Hyperthreading beschikken, en het is net bij videobewerking dat deze zijn spieren kan laten rollen.

• -The_Mask-
  • Niet online
Mathieu_Hinder schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:23:
Videobewerking gaat het best met een i7, vermits deze over Hyperthreading beschikken, en het is net bij videobewerking dat deze zijn spieren kan laten rollen.
Alleen wordt dat dan weer erg duur, een i5 heeft een mooie prijs/prestatie. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Is het verschil tussen de amd athlon II 620 en de intel core i5 écht te merken?
Het scheelt wel zo'n 200 euro namelijk

• -The_Mask-
  • Niet online
SgtBlackEyes schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:33:
Prijsverschil is er natuurlijk niet voor niks. ;)
Maar twee keer zo snel is die natuurlijk zeker niet.

AMD Nieuwsdiscussie

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 84,45€ 84,45
1Intel Core i5 750€ 159,85€ 159,85
1Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit + Windows 7 offer form€ 92,71€ 92,71
ImporterenTotaal€ 802,76

Is 400 Watt voeding genoeg bij dit systeem?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

SgtBlackEyes schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:33:
http://www.guru3d.com/art...-ii-x4-620-review-test/12
http://www.techspot.com/r...athlon2-x4-620/page5.html

Het tekort aan cache nekt de 620. Over het algemeen denk ik dat de X3 720 een betere koop is. Als je krap in je budget zit is de i5 wellicht een stap te ver en voor jouw eisen zou je dan liever HT hebben (en dus een i7 860).
Oha denk ik dat je met een paar tientjes extra voor een PhenomII beter af bent.

• -The_Mask-
  • Niet online
SgtBlackEyes schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:21:
Is 400 Watt voeding genoeg bij dit systeem?
Laten we het anders zeggen, die voeding is genoeg voor dat systeem. Het is namelijk niet zo dat alle 400 Watt voedingen genoeg zijn. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A78-EM€ 55,89€ 55,89
1Logitech Cordless Desktop EX 110€ 22,95€ 22,95
ImporterenTotaal€ 687,84

Dit scheelt iets meer als 100 euro met het i5 systeem, zeg maar 150 euro.

Máár bij de i5 heb je een beter moederbord, betere processor, én beter werkgeheugen.
Dus wat is nou wijsheid?

• -The_Mask-
  • Niet online
SgtBlackEyes schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:49:
Máár bij de i5 heb je een beter moederbord, betere processor, én beter werkgeheugen.
Dus wat is nou wijsheid?
Geheugenverschil ga je niet merken en waarom is het moederbord beter voor jouw?
Dat de CPU sneller is is duidelijk, maar met overklokken krijg de AMD ook wel even snel als de Intel, alleen is die natuurlijk ook weer te overklokken. :P

AMD Nieuwsdiscussie

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Heb gelezen dat de i5 net zo snel overklokbaar is als de i7 stock is..
Maar ik ga denk ik voor de Phenom II X3 tri-core en als ik mazzel heb, kan ik de 4de core unlocken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SgtBlackEyes schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:04:
Maar ik ga denk ik voor de Phenom II X3 tri-core en als ik mazzel heb, kan ik de 4de core unlocken :P
Dan moet je er wel een mobo bij zoeken met een SB710 of SB750 soutbrige. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Hoe groot is in deze opzet het prestatieverschil tussen een Phenom II X3 en een Athlon II X4, er vanuit gaande dat gamen maatgevend is voor de prestaties.
Ik lees hier en daar dat de Phenom II X3 dan beter presteert, maar ook meer verbruikt en warmer wordt.
Is het vershil uberhaupt merkbaar (4850 op 1920x1200).

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Pff ik weet toch nog niet, ik denk dat ik toch maar voor de i5 ga x'D
Dan maar even doorsparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wikken en wegen het volgende net besteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 99,90€ 99,90
1Asus M4A785D-M PRO€ 64,-€ 64,-
1Cooler Master Elite 330 Zwart€ 28,89€ 28,89
1Corsair CX400W€ 39,70€ 39,70
1OCZ Vista Performance OCZ2P8004GK€ 55,98€ 55,98
1Samsung SH-S223B€ 17,55€ 17,55
ImporterenTotaal€ 367,82

Voorwaarde was dat alles rond de € 400 uit moest komen. En het liefst bij 1 a 2 shops te bestellen. Het is tevens ook de eerste keer dat ik een heel systeem samenstel, dus wilde ook niet bij al te veel verschillende shops bestellen ivm verschillende levertijden en eventuele DOA's. Dus lekker makkelijk af te handelen bij 1 of 2 partijen. Dus rekening houdende met prijs, leverbaarheid en wensen kwam ik uit bij Cool-Prices, Zercom en Databyte.

Heb heel lang rondgezocht voor een mobo (met SB710) en een kast+voeding (voor stilte).

Mobo:
Wilde perse een SB710, omdat ik in de toekomst de 4e core toch een keertje wil proberen te unlocken (of het lukt is de vraag, maar goed :p) Dan heb je in principe niet al te veel keus vooral niet als je kijkt naar leverbaarheid en prijs. Ik kwam uiteindelijk uit tot de volgende twee exemplaren (de vermelde prijzen zijn van de 3 bovengenoemde shops en vaak ook een van de meest goedkopere overigens):

Asrock A780GMH/128M € 57,23 (Hoe doe je de pricewatch link)
Asus M4A78-AM € 47.35

Heb ook nog gekeken naar de ASUS M3A76-CM, maar deze viel af omdat deze mobo geen HDMI aansluiting had.

Echter uiteindelijk is de keuze gevallen op de Asus M4A785D-M PRO, Reden is dat de rest van het systeemset bij Databyte een paar euries goedkoper was, die ik uiteindelijk in een 785G mobo heb gestopt. De Asrock A780GMH/128M was niet leverbaar bij Databyte, maar wel een andere mobo met SB710, wat tevens een 785G chipset had. Dus vandaar.

Behuizing + Voeding:

Heb lang getwijfeld tussen de Nexus Voltinia 430W Zwart en de Cooler Master Sileo 500 Zwart + voeding (Corsair CX400W of OCZ StealthXStream 400W). Echter beide opties kwamen uit tussen de € 95 - 100. Vond ik toch een beetje veel in een budget van rond € 400. Dus echt na lang tijwfelen heb ik de stilte maar laten varen en een redelijke kast gekocht voor weinig. En dan maar kijken of het geluid storend is. Ben uiteindelijk op iets minder dan € 70 uitgekomen voor voeding + kast.

Uiteindelijk alles bij elkaar voor € 383.55 bij Databyte besteld. Het kan nog een paar euries goedkoper als je het geheugen vervangt door Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G en bij Pixmania besteld. Uiteindelijk is het hele systeem € 1.58 duurder dan bij Cool-Prices, maar je hebt dan wel een 785G met een igp van HD4200 ipv een 780G met HD3200 (hoewel prestaties nagenoeg gelijk zijn http://www.tomshardware.c...md-785g-chipset,2381.html)

Ik hoop dat de keuzes goede keuzes zijn geweest, anders pech :p.

Nu maar wachten tot de levering.

PS Videokaart volgt later nog. Is op dit moment nog niet zo belangrijk. Heb overigens wel gekeken. De HD 4770 en HD4850 verschillen niet zoveel met elkaar qua prijs. Ik heb volgens mij beide gezien voor 79.90 euro in de pricewatch. Wat is aan te raden. Stroomverbruik is verwaarloosbaar, gezien de hoeveelheid tijd ik hem ga gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 18:08 . Reden: Totale prijs toegevoegd incl verzendkosten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:37:
Ik hoop dat de keuzes goede keuzes zijn geweest, anders pech :p.
Prima. ;)
PS Videokaart volgt later nog. Is op dit moment nog niet zo belangrijk. Heb overigens wel gekeken. De HD 4770 en HD4850 verschillen niet zoveel met elkaar qua prijs. Ik heb volgens mij beide gezien voor 79.90 euro in de pricewatch. Wat is aan te raden. Stroomverbruik is verwaarloosbaar, gezien de hoeveelheid tijd ik hem ga gebruiken.
Idd voor stroomverbruik de HD4770 nemen.
Maar de HD4850 is in de meeste games iets sneller niet echt merkbaar trouwens. De HD4770 is iig weer beter over te klokken, dus als je dat van plan bent is de HD4770 imo de beste keuze. Anders zal het toch een persoonlijke keuze worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240€ 50,22€ 50,22
1AOpen QF50J Zilver, Zwart€ 48,14€ 48,14
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 59,86€ 59,86
ImporterenTotaal€ 253,20

Is dit wat? Ik gebruik mijn pc om te downloaden, films te kijken en office ik heb veel tegelijkertijd open staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
groggy schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:45:

Is dit wat? Ik gebruik mijn pc om te downloaden, films te kijken en office ik heb veel tegelijkertijd open staan
Deze kast is goedkoper: pricewatch: AOpen ES45F Zwart
En deze HD is de opvolger van die van jouw: pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Voor de rest prima. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
groggy schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:45:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240€ 50,22€ 50,22
1AOpen QF50J Zilver, Zwart€ 48,14€ 48,14
ImporterenTotaal€ 253,20

Bedankt, is het mogelijk om zowel op de DVI als VGA een scherm aan te sluiten en deze tegelijk aan te hebben? of moet ik dan toch uitkijken naar een videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtBlackEyes

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

Het kan allebei wel op 1 simpele videokaart, zolang je het bij wat simpel office werkt houd en af en toe een filmpje.
Gamen gaat lastiger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SgtBlackEyes schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:56:
Het kan allebei wel op 1 simpele videokaart, zolang je het bij wat simpel office werkt houd en af en toe een filmpje.
Ik denk dat hij er op doelt dat of die wel DVI en VGA te gelijk kan gebruiken.
Je kan namelijk ook niet DVI VGA en HDMI gebruiken tegelijk en hij heeft wel degelijk een punt want er was iets mee volgens mij. Maar weet het zo niet meer.
Misschien was het ook wel dat je niet tegelijk HDMI en VGA kunt gebruiken trouwens. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
SgtBlackEyes schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:56:
Gamen gaat lastiger worden.
bedankt voor beide reacties, is er een videokaart die aan te raden is? low budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
groggy schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:27:
[...]

bedankt voor beide reacties, is er een videokaart die aan te raden is? low budget..
Waarom zou je een videokaart nemen? Ga je gamen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Hallo, ik probeer een nieuwe systeemkast samen te stellen voor een budget voor rond de 500-600 euro.
De PC zal veel gebruikt worden voor fotobewerking (photoshop e.d.), soms wat videoverwerking en hij komt ook naast de TV te staan voor af en toe een filmpje. Accent lig wel op fotobewerking dus - maar vanwege het feit dat hij naast de TV komt te staan moet 't ook wel mooi en stil zijn. Gamen gaat deze machine niet.

Er zijn een aantal componenten waar ik wel uit ben:
#ProductPrijsSubtotaal
1LG CH08LS10€ 91,90€ 91,90
1Lian Li PC-V351(Zwart)€ 81,-€ 81,-
1Nexus Value 430€ 55,-€ 55,-

Vooral die kast daar kan ik niet op wachten tot die hier staat. Wat een beauty!!

Maar nu het dillemma:
Ik ben erg gecharmeerd van al de reviews van de Geforce 9300 chipsets en de HD prestaties van die chipsets. Mijn eerste keus voor het mobo was dan ook de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H. Helaas heb ik iets te lang cashflow problemen gehad en nu is dat board al niet meer te krijgen.

Ik ben na lang dubben nu op de volgende twee combi's gekomen. Een AMD setup en een Intel setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 99,90€ 99,90
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 75,26€ 75,26
ImporterenTotaal€ 539,41

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5N7A-VM€ 93,95€ 93,95
1Intel Core 2 Quad Q8200€ 112,50€ 112,50
ImporterenTotaal€ 541,05

Wat ik nu in de groep wil gooien is

- de vraag welk van deze 2 systemen het best zal performen? De Q8200 performance is volgens de diverse benchmarks sneller dan de Phenom II X3 720, maar de laatste gaat op dit moederbord wel met DDR3-1333 geheugen ipv DDR2-800 op het intel bordje. Wat gaat hier uiteindelijk de doorslag geven het de snellere CPU of het snellere geheugen?
- zal het nodig zijn op deze mobo/cpu combinaties de meegeleverde koeler te vervangen ivm warmte en/of geluid ?

Qua prijs maakt deze twee keuzes nagenoeg niets uit (de twee totalen zijn is incl kast,optical,harddisk en voeding) dus dat is in ieder geval niet van invloed. Wel is er nog iets ruimte in het budget voor als het nodig is.

Ik heb gezocht naar tests van deze bordjes met deze CPU's maar dat lijkt niet zomaar niet voorhanden. Ik hoop dat jullie hier iets over kunnen zeggen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 136,87€ 136,87
1Asus M4A785D-M PRO€ 64,-€ 64,-
1LG CH08LS10€ 91,90€ 91,90
1Lian Li PC-V351(Zwart)€ 81,-€ 81,-
1Nexus Value 430€ 55,-€ 55,-
ImporterenTotaal€ 535,47

Compromis?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
Oef - een derde optie erbij. Zal jouw suggestie de andere twee qua performance overstijgen ?

Zijn er geen nadelen aanverbonden om een AM3 CPU in een AM2+ bord te doen ?

[ Voor 30% gewijzigd door Frank B268 op 01-10-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Frank B268 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:08:
Oef - een derde optie erbij. Zal jouw suggestie de andere twee qua performance overstijgen ?
Kwestie van reviews lezen. ;)
Zijn er geen nadelen aanverbonden om een AM3 CPU in een AM2+ bord te doen ?
Nope. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
Mmm, die combi heb ik niet bekeken. Dan zijn er wel weer een paar bordjes meer die in aanmerking komen.
Maar reviews vinden die al die verschillende combinaties van mobo/cpu/memory testen dat zal nog niet meevallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Frank B268 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:27:
Maar reviews vinden die al die verschillende combinaties van mobo/cpu/memory testen dat zal nog niet meevallen..
Gaat alleen om de CPU, geheugen en mobo verschil zal geen potten breken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:31:
[...]

Waarom zou je een videokaart nemen? Ga je gamen?
nee ik ga niet games, maar om sowieso 2 schermen te kunnen aansturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
groggy schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:36:
[...]

nee ik ga niet games, maar om sowieso 2 schermen te kunnen aansturen..
IGP kan sowieso wel twee aan je moet alleen even Googlen als dit ook een VGA en DVI tegelijk is, verwacht het wel trouwens. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
Nou, ik heb eea gelezen, maar ik geloof toch maar niet dat als ik voor AMD ga, dan een AM2+ bord neem. De verschillen lijken idd niet heel groot, maar het prijs verschil tussen DDR2 en DDR3 is zo klein. Waarom is er nou niet nog een mooi GF9400 bord met DDR3 support op de markt... |:( Ik had niet zo lang moeten wachten met kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Frank B268 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 22:53:
maar het prijs verschil tussen DDR2 en DDR3 is zo klein.
Prijsverschil is best groot als je kijkt naar het performance verschil. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOi mensen,

Ik wil een nieuwe pc!

Is dit wat, om o.a games mee te spelen?
Ik weet niet zo veel over de kast inc. moederbord en voeding. Welk moederbord zit hier in? Is dat wel goed?
Past alles in deze kast?

#ProductPrijsSubtotaal
14GB (2x 2GB) DDR2 PC2-6400 (DDR2-800), 5 (Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5)€ 51,80€ 51,80
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 152,92€ 152,92
1Asus V3-M3A3200€ 90,32€ 90,32
1Sapphire HD 4770 512MB GDDR5 PCI-E€ 79,90€ 79,90
ImporterenTotaal€ 452,35

Ik hoor het wel!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 19:30 . Reden: Vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wat denk je hiervan:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 136,87€ 136,87
1AOpen ES45F Zwart€ 37,54€ 37,54
1Asus M3A76-CM€ 49,29€ 49,29
1Sapphire HD 4770 512MB GDDR5 PCI-E€ 79,90€ 79,90
ImporterenTotaal€ 427,85

Gaat vooral om de betere voeding die je nu hebt. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die voeding is 50 Watt meer, is dat een groot verschil?
Ik weet niet hoor, ik vraag gewoon..

En ik lees dat de kast niet te modden is, wat houdt dat in?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:39:
Die voeding is 50 Watt meer, is dat een groot verschil?
Ik weet niet hoor, ik vraag gewoon..
50 Watt meer of minder zegt niks, het zit hem vooral in de kwaliteit van de voeding.
Er zijn namelijk genoeg 650 Watt voedingen te vinden die een minder zware PC aan kunnen dan een goede 450 Watt voeding. ;)
En ik lees dat de kast niet te modden is, wat houdt dat in?
Google op casemod. :+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:46:
[...]

50 Watt meer of minder zegt niks, het zit hem vooral in de kwaliteit van de voeding.
Er zijn namelijk genoeg 650 Watt voedingen te vinden die een minder zware PC aan kunnen dan een goede 450 Watt voeding. ;)

[...]

Google op casemod. :+
Haha, ik weet wat modden is, hoeft niet voor mij ;)

Is dit uiteindelijk een goede pc waar ik games op kan spelen van nu, hoeft niet op high quality..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:48:
Is dit uiteindelijk een goede pc waar ik games op kan spelen van nu, hoeft niet op high quality..
Als je een beeldscherm hebt met een niet te hoge resolutie moet je veel nieuwe games zelf nog wel op het hoogst kunnen spelen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:52:
[...]

Als je een beeldscherm hebt met een niet te hoge resolutie moet je veel nieuwe games zelf nog wel op het hoogst kunnen spelen. ;)
Ik heb een benq FP731, ik wil die gewoon nog gebruiken, maar als dat 'slecht'is wil ik een ander.

Toch gek dit is gebaseerd op een budget en basissysteem, en je kun er toch goede games op spelen..

Wat is er dan zo bijzonder aan die complete game systemen van 1000€?

Edit: Ik heb nog even nagedacht: ik heb te veel aan 1 TB, 640Gb is genoeg scheelt dat nog veel in de prijs, is dat de moeite waard? Zo ja, zou je er dan 1 bij kunnen zoeken?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:57:
[...]

Ik heb een benq FP731, ik wil die gewoon nog gebruiken, maar als dat 'slecht'is wil ik een ander.
Waarom zou het slecht zijn als je er zelf tevreden over bent. ;)
Wat is er dan zo bijzonder aan die complete game systemen van 1000€?
Nou met beeldschermen met hogere resoluties heeft de videokaart het ook zwaarder, dus 'moet' die ook sneller. Daarnaast is alles op het hoogst nogal relatief gezien, aangezien je en de drivers ook nog wel 24xAA aan kunt zetten en dan is er geen één PC meer te vinden die alle games op het hoogst aan kan.
Edit: Ik heb nog even nagedacht: ik heb te veel aan 1 TB, 640Gb is genoeg scheelt dat nog veel in de prijs, is dat de moeite waard? Zo ja, zou je er dan 1 bij kunnen zoeken?
Zal maar zo'n 10 euro schelen....

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:09:
[...]
Waarom zou het slecht zijn als je er zelf tevreden over bent. ;)

[...]

Nou met beeldschermen met hogere resoluties heeft de videokaart het ook zwaarder, dus 'moet' die ook sneller. Daarnaast is alles op het hoogst nogal relatief gezien, aangezien je en de drivers ook nog wel 24xAA aan kunt zetten en dan is er geen één PC meer te vinden die alle games op het hoogst aan kan.

[...]
Zal maar zo'n 10 euro schelen....
Oke dus ik zit wel goed met deze pc?
Laat dat geheugen dan maar zitten :)

Dan heb ik nog 2 Laatste dingen, ik vind de kast niet de mooiste, maakt niet uit hoor maar als je nog alternatieven heb hoor ik dat graag.
En ik wil nog een cardreader, kan ik er zo 1 in doen of ligt dat aan de kast?

Groetjess
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste