Hallo allemaal, ben totaal nieuw hier, in de zin van tweaken en posten. Volg de BBG overigens jaren en heb nu eindelijk besloten dat het eens tijd wordt voor een nieuw systeem ter vervanging van mijn Asus L3800.
Ik wil het gebruiken voor:
1) werk (word, excel en outlook tegelijkertijd open hebben kunnen staan, terwijl ik aan het bulk scannen ben en pdf maken)
2) Filmpie kunnen kijken op een LG W2261VP (recentlijk aangeschaft) met HDMI aansluiting, dus een beetje van HD kunnen genieten.
3) De recente games, niet perse op het hoogste nivo, medium is voldoende. (Zie alle details toch niet

).
4) En het zou fijn zijn dat het een beetje redelijk stil is, als ik erachter zit.
Ik heb inmiddels een week op het volgende zitten broeden met alle reviews, benches, forums etc. En ben tot het de volgende onderdelen gekomen die (vooralsnog

) sowieso erin gaan:
Waar ik nu over twijfel is:
1) Athlon II X4 620 of Phenom II X3 720
Is het waard om te gokken om de laatste core te unlocken? Wil het ooit wel een keertje proberen. Of is het toch verstandiger om voor de quad te gaan? En welke is beter voor het multi tasken?
2) Welke voeding + kast is stiller?
A ) Antec Three Hundred Zwart + Be quiet! Pure Power 350W
B ) Cooler Master Sileo 500 Zwart + Be quiet! Pure Power 350W
C ) Nexus Voltinia
En waar ik absoluut geen idee over heb is welk videokaart ik moet nemen. Voorlopig wil ik even wachten met de kaart en alleen gebruik maken van 't onboard kaartje. Maar op basis van de aanbevolen processor en mijn medium lvl settings, welk videokaartje is redelijk te doen voor rond de 100 euries ( minder mag ook, als het voldoet aan mijn "eisen").
Alvast bedankt voor jullie reacties.
PS Is het het te doen om alles in elkaar te zetten voor een noob? Heb wel vaker een kaartje, harde schijf en DVD-spelers verwisseld. Maar nog nooit een CPU op een mobo geprikt.
[
Voor 0% gewijzigd door
Verwijderd op 23-09-2009 22:50
. Reden: wat typfouten veranderd ]