Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zalman ZM850-HP betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-11 15:11
Hallo,

Ik wou binnenkort een nieuwe stille PC samenstellen en dacht hiervoor aan de Zalman ZM850-CP als voeding.

Toen ik echter ff zocht naar de betrouwbaarheid van de Zalman ZM850-HP, kwam ik hierbij op hetvolgende topic:
http://www.newegg.com/Pro...dorMark=&Page=1&Keywords=

Dit zijn gebruikers reviews van NewEgg...

Best wel wat mensen spreken hier over een "gillende" voeding bij het spelen van spelletjes...
Zeer vergelijkbaar met het probleem besproken in volgende topic:
Voeding "gilt" onder bepaalde omstandigheden

Ik vraag me af of dit probleem bij deze Zalman voeding iets specifiek van de US (110v) versie is, of ook voorkomt in de EU (220v) versie?
Heeft iemand hier het al gehad?

Verder weet ik ook dat de Zalman fan zeer stil is, maar juist daardoor ook warmer wordt dan vergelijkbare voedingen
Wat is jullie mening ivm de betrouwbaarheid van deze voeding in een systeem dat veel power slurpt (heb zelf Core i7 @ 4,4Ghz, 8x HD, 2x SSD, (2x) DX11 ATI, etc in gedachten)

Als alternatief ben ik de Seasonic M12D 850W aan het overwegen, maar deze is veel duurder en heeft veel minder gebruikers reviews bij Newegg dan de Zalman en ook daartussen zit iemand die het heeft over een irritante "whine":
http://www.newegg.com/Pro...lse&VendorMark=&Keywords=

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik zou zeggen, lees eens een paar reviews op www.jonnyguru.com :)
Hier staan kwalitatief zeer goeie tests op, met veel details, en vooral van de binnenkant _/-\o_

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ook voor dit soort vragen is Welke voeding heb ik nodig? Deel 22 geschikt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-10 13:36

Realtec

Less is more

Ik heb sinds een paar maand een zalman 600-HP en deed het altijd goed en ook zeer stil.

Maar sinds een paar week heb ik een nieuw systeem (i7 920, 6GB DDR3 , GF 275GTX, 1x 1TB) en piept me voeding de hele tijd.
Heb het gevoel dat hij het niet trekt en zullen wel condensatoren zijn die dat geluid maken.
Ik heb de CPU op 3,8Ghz draaien en als ik hem op stock draai piept hij nog

Denk binnenkort maar even een met wat meer capaciteit scoren..
Overigens zullen deze voedingen betrouwbaar genoeg zijn want Zalman geeft ook 3 jaar garantie.

[ Voor 18% gewijzigd door Realtec op 01-09-2009 02:49 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
kijk eens naar voedingen van corsair of coolermaster, dat kwalitatief goede voedingen, ikj zou die zalman echt links laten liggen, ik hoor erg veel verhalen over piepende voedingen van hun.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-11 15:11
bedankt voor de antwoorden...

Mijn vertrouwen in de Zalman is intussen al te veel gezakt...
Ik denk dan ook dat ik em maar ga skippen

Die jonnyguru site heb ik toevallig net iets eerder vandaag ontdekt :)

Ze besteden jammergenoeg wel enorm weinig aandacht aan het lawaai dat de voeding maakt :'(

Intussen ben ik volgende mogelijkheden aan het overwegen:

1) Seasonic M12D --> goeie voeding, vrij stil, maar EXTREEM duur
2) Corsair HX850W --> goeie voeding, niet te duur, maar niet erg stil bij hogere belasting (heb nog wel geen fatsounlijke vergelijking gevonden met de Seasonic of Antec, zoals ze bv op SPCR worden vergeleken)
3) Antec CP-850 --> goeie voeding, zeer cheap, maar past niet in mijn CM Stacker kast... ga straks eens kijken of ik de kast misschien kan modden zodat ie er wel in past...

[ Voor 45% gewijzigd door Mastakilla op 01-09-2009 16:51 ]

Pagina: 1