Ja maar waarschijnlijk worden nieuwere games beter ondersteund dan oudere games zelfs crysis krijgt good
(of hij goed loopt is nog maar de vraag)
Ahaa okee, naja dan moeten we even afwachten op een game-fanaat die dat uitgebreid gaat testen
(en heb je een linkje naar die spellijst, want die vind ik nu nog steeds niet)
(en heb je een linkje naar die spellijst, want die vind ik nu nog steeds niet)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Opeens zijn de drivers van de N510 niet meer te downloaden van Samsung.com..... Een paar dagen geleden waren ze nog te downloaden op de United Kingdom site van Samsung. Erg vervelend, heb nu eindelijk even tijd om te kijken of ik die wireless adapter aan de praat kan krijgen in Arch Linux met NDISwrapper, kan ik die Windows drivers weer niet downloaden.
Haal je ze toch ergens anders vandaan?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Waarom zou je met NDISWrapper aan de slag willen?chainzz schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:07:
[...] om te kijken of ik die wireless adapter aan de praat kan krijgen in Arch Linux met NDISwrapper, [...]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Waar? Ik heb al zitten kijken op de Realtek site voor drivers voor de 8192 maar die zijn daar ook niet te vinden.
De Realtek RTL8192. Dat is dus een kaart die met de huidige Linux kernel (2.6.30) niet ondersteund wordt. Zie ook mijn eerdere posts in dit topic. In 2.6.31 schijnt er wel support aan te komen voor deze kaart (staat in dit artikel: http://lwn.net/Articles/338063/) maar ik heb geen flauw idee wanneer die gereleased wordt.gertvdijk schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:12:
[...]
Waarom zou je met NDISWrapper aan de slag willen?Meeste modernere kaartjes hebben gewoon fatsoenlijke ondersteuning in de linux kernel in de mac80211 stack... Wat voor exotische kaart zit er in de N510 dat ie niet out-of-the-box werkt?
Je wil in Linux niet zelf drivers in de kernel moeten compilen.chainzz schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:13:
Waar? Ik heb al zitten kijken op de Realtek site voor drivers voor de 8192 maar die zijn daar ook niet te vinden.

De 8192 wordt blijkbaar nog aan gesleuteld in de laatste versie van de kernel. Upgrade naar een recentere kernel zou ik zeggen. 2.6.31 ofzo. Je hoeft niet te wachten tot die gereleast wordt, hoor. Het is niet verboden om een RC te draaien.
Misschien is een apart topic openen in NOS daarvoor handiger.
[ Voor 15% gewijzigd door gertvdijk op 05-09-2009 17:20 ]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Ik heb echt nul ervaring met het handmatig upgraden naar een hogere kernel (alleen als het automatisch gedaan wordt door mijn package managergertvdijk schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:17:
[...]
Je wil in Linux niet zelf drivers in de kernel moeten compilen.![]()
De 8192 wordt blijkbaar nog aan gesleuteld in de laatste versie van de kernel. Upgrade naar een recentere kernel zou ik zeggen. 2.6.31 ofzo. Je hoeft niet te wachten tot die gereleast wordt, hoor. Het is niet verboden om een RC te draaien.
Ik heb de Ubuntu Karmic Alpha 5 live CD gestart op de N510 (die kernel 2.6.31 bevat, een recente snapshot neem ik aan omdat Alpha 5 van 2 september is) en daarmee herkent hij de WLAN kaart ook niet (hij staat niet bij ifconfig -a). Ook start hij Xorg helemaal niet. Ik zit er echt sterk over te denken om dit ding terug te brengen en een Dell Vostro 1320 of iets dergelijks te bestellen, die schijnt bijvoorbeeld out-of-the-box perfect met Ubuntu te werken.
Tsja doe wat je niet laten kunt! Is 'n heel ander segment!
Klopt. Zit nog in staging drivers (stond notabene in het artikel dat je zelf gafchainzz schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:54:
Ik heb de Ubuntu Karmic Alpha 5 live CD gestart op de N510 (die kernel 2.6.31 bevat, een recente snapshot neem ik aan omdat Alpha 5 van 2 september is) en daarmee herkent hij de WLAN kaart ook niet [...]
En nog steeds denk ik dat een apart topic in NOS hiervoor handiger is.
[ Voor 19% gewijzigd door gertvdijk op 06-09-2009 02:56 ]
Zoals ik al zei heb ik eigenlijk geen ervaring met het handmatig compileren van kernelsgertvdijk schreef op zondag 06 september 2009 @ 02:50:
[...]
Klopt. Zit nog in staging drivers (stond notabene in het artikel dat je zelf gaf). Dus handmatig ff de config optie CONFIG_RTL8192SU aanzetten en hercompileren nog helaas.
En nog steeds denk ik dat een apart topic in NOS hiervoor handiger is.
Hey Philflow en anderen, sorry voor mijn late reactie. Ik zit niet regelmatig op T.net dus ik had weer wat bij te lezen 
Ik heb de 1080p Bourne Ultimatum gedownload. Deze speelt uitstekend af op mijn N510 met een cpu-use tussen de 60 en 80%. Ik ben zelf niet bekend met de coreAVC drivers, maar begrijp ik het goed dat deze ervoor kunnen zorgen dat er meer workload naar de GPU toe gaat?
Verder zou het kunnen schelen dat ik weinig problemen heb met de N510 omdat ik de laatste drivers vanaf de Nvidia website gebruik icm de windows7 RC. Windows XP was ik na dag1 al zat en ik zou je dan ook het verschil niet kunnen vertellen tussen de 2 besturingssystemen.
De reden dat ik zelf niet voor de Acer Aspire 1810t ben gegaan is het imho verschrikkelijke toetsenbord. Ik gebruik de N510 met name voor de aantekeningen- en internetbehoeftes die ik op school of onderweg heb. Onder de 11,6" (semi-)netbooks is de keuze niet zo groot. De asus1101 heeft een 1.3ghz atom die echt te traag aanvoelt bij het werken, en alle acer modellen hebben een toetsenbord waar ik echt niet mee overweg kan. Bovendien wou ik erg graag m'n 720p collectie af kunnen spelen, hierdoor kwam ik eigenlijk maar op 1 keuze, de N510, die aan mijn behoeftes uitstekend voldoet!
Nog een ander nadeel van de 1810t leek mij de processor die geen hypertreading ondersteund, omdat ik meestal 10+ schermen open heb staan met Office, Outlook en Firefox, ben ik van mening dat een processor die goed om kan gaan met multitasken voor mij beter is dan 1 die sneller is in de gemiddelde benchmark.
Nog even een screeny van de Bourne Ultimatum op m'n N510:
(de piek in cpu-use op het eind kwam doordat ik taakbeheer opende)
Ik heb de 1080p Bourne Ultimatum gedownload. Deze speelt uitstekend af op mijn N510 met een cpu-use tussen de 60 en 80%. Ik ben zelf niet bekend met de coreAVC drivers, maar begrijp ik het goed dat deze ervoor kunnen zorgen dat er meer workload naar de GPU toe gaat?
Verder zou het kunnen schelen dat ik weinig problemen heb met de N510 omdat ik de laatste drivers vanaf de Nvidia website gebruik icm de windows7 RC. Windows XP was ik na dag1 al zat en ik zou je dan ook het verschil niet kunnen vertellen tussen de 2 besturingssystemen.
De reden dat ik zelf niet voor de Acer Aspire 1810t ben gegaan is het imho verschrikkelijke toetsenbord. Ik gebruik de N510 met name voor de aantekeningen- en internetbehoeftes die ik op school of onderweg heb. Onder de 11,6" (semi-)netbooks is de keuze niet zo groot. De asus1101 heeft een 1.3ghz atom die echt te traag aanvoelt bij het werken, en alle acer modellen hebben een toetsenbord waar ik echt niet mee overweg kan. Bovendien wou ik erg graag m'n 720p collectie af kunnen spelen, hierdoor kwam ik eigenlijk maar op 1 keuze, de N510, die aan mijn behoeftes uitstekend voldoet!
Nog een ander nadeel van de 1810t leek mij de processor die geen hypertreading ondersteund, omdat ik meestal 10+ schermen open heb staan met Office, Outlook en Firefox, ben ik van mening dat een processor die goed om kan gaan met multitasken voor mij beter is dan 1 die sneller is in de gemiddelde benchmark.
Nog even een screeny van de Bourne Ultimatum op m'n N510:
(de piek in cpu-use op het eind kwam doordat ik taakbeheer opende)

[ Voor 6% gewijzigd door -JB- op 06-09-2009 14:23 ]
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
De rest van je argumenten kloppen maar ik denk dat je hyperthreading overschat. Multi-tasken gaat op de SU3500 beter dan op een Atom N280. Ik heb zelf de SU3500 even aan de tand gevoeld door een groot aantal tabjes te openen met het uitpakken van een rar op de achtergrond. Dat ging vloeiend. Ik gebruikte de Atom N270 weleens als desktop en dan merkte ik nogal snel een lag.-JB- schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:19:
En thanks voor de test. Met cuda enabled kan de CPU load naar 25%, zoals anderen hebben beschreven.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 06-09-2009 15:21 ]
Tfoei...
Geduchte tegenstander van de N510, alhoewel het op het CPU gebied natuurlijk al duidelijk is..Philflow schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:47:
De prijzen van HP DM1 en DM3 liggen op straat
HP PAVILION DM1-1020ED C2D SU2300 320GB 2GB 11.6IN W7P NL € 481,89
http://notebookspot.nl/ni...v8-notebook-lekt-uit.html
Vergeet niet de Samsung X120 => klik
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Tsjaa ach die scoort maar minimaal beter dan de Atom N280 (en die formfactor is echt gayish)
Core en instructieset maar eens vergelijken danCLB schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:57:
Tsjaa ach die scoort maar minimaal beter dan de Atom N280 (en die formfactor is echt gayish)
Achja dat kan, die formfactor is pour moi toch al een dikke fail =) En ook geen eigen topic waard
Hmm, ik ben dik tevreden met mijn NC20... Maar deze wekt toch echt mijn interesse vanwege HDMI, langere accuduur en de betere prestaties. Ik merk dat de NC20 toch wat traagjes is op sommige sites (flash/java?).
Misschien mettertijd kijken of ik mijn NC20 redelijk kan verkopen
.
Misschien mettertijd kijken of ik mijn NC20 redelijk kan verkopen
De NC20 en de N510 hebben een vergelijkbare accutijd, daar hoef je het niet voor te doen.MistaDevine schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:10:
Hmm, ik ben dik tevreden met mijn NC20... Maar deze wekt toch echt mijn interesse vanwege HDMI, langere accuduur en de betere prestaties. Ik merk dat de NC20 toch wat traagjes is op sommige sites (flash/java?).
En verder zal de N280 (voorlopig) niet beter presteren met flash en java dan de Via Nao, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.
Samsung X420 wordt misschien interessanter, maar die lijkt een stuk hoger geprijsd dan de concurrentie van HP (DM1) en Acer (1810T) die allebei onder de 500 euro zijn. Misschien kan Arnoud daar nog wat aan doen
Samsung X420 wordt misschien interessanter, maar die lijkt een stuk hoger geprijsd dan de concurrentie van HP (DM1) en Acer (1810T) die allebei onder de 500 euro zijn. Misschien kan Arnoud daar nog wat aan doen
[ Voor 45% gewijzigd door Philflow op 07-09-2009 20:27 ]
Haha, ik doe helemaal niets aan de prijzen, sorry
&arnoud_h schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:14:
[...]
De NC20 en de N510 hebben een vergelijkbare accutijd, daar hoef je het niet voor te doen.
Hmm, ik dacht gelezen te hebben dat de accutijd ca 5/6u. Durf nu alleen niet meer met zekerheid te zeggen of dat van Samsung afkwam of van een review. En dacht dat de N280 wat beter presteerde dan de Nano. Misschien iets te hard van stapel gelopen. Voor alleen een HDMI poort doe ik het nietPhilflow schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:24:
En verder zal de N280 (voorlopig) niet beter presteren met flash en java dan de Via Nao, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.
Accutijd van de N510 is zeker 4 uur, 5 uur kan prima als je rustig aan doet (aantekeningen in college maken met wifi aan).
Edit, dit wel onder win7
Edit, dit wel onder win7
[ Voor 10% gewijzigd door -JB- op 08-09-2009 22:14 ]
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Ik heb er gisteren ook een gehaald voor m'n vakantie (als foto/hd-video-bekijkapparaat, om wat series en films op mee te nemen en om incidenteel een spelletje te kunnen spelen). Ik heb direct wat 1080p-materiaal erop gezet en kan onderschrijven wat hierboven al gemeld wordt: het is een beetje hit-or-miss met de afspeelbaarheid. Als CUDA gebruikt wordt, gaat het supervloeiend met 15-20% CPU% gebruik, maar als dat niet gebruikt wordt (om wat voor reden ook), gaat het gewoon niet vloeiend en dat is toch jammer...
Games heb ik nog niet geprobeerd, maar het lijkt me gaaf als ik wat oudere spellen weer tot leven kan wekken op dit ding
De standaard installatie gaat er wel direct af, 'k heb nu al vastlopers in Windows (da's bijna knap na amper software te hebben geïnstalleerd).
Voor de rest ga ik er vanavond wel wat mee spelen. Nog even over video: 720p gaat eigenlijk altijd goed.
Games heb ik nog niet geprobeerd, maar het lijkt me gaaf als ik wat oudere spellen weer tot leven kan wekken op dit ding
Voor de rest ga ik er vanavond wel wat mee spelen. Nog even over video: 720p gaat eigenlijk altijd goed.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Wat ga je erop zetten? WinXP? Vista? 7? En laat 't maar weten van die games?
Ik zie trouwens dat de zwarte ook langzaamaan wordt opgenomen in de PW: Samsung N510-KA02NL Zwart
Ik zie trouwens dat de zwarte ook langzaamaan wordt opgenomen in de PW: Samsung N510-KA02NL Zwart
De eerste zwarte zullen komende week uitgeleverd gaan worden, dus dat kan wel kloppen.
Voor mensen met problemen met afspelen van HD content, hebben jullie de bijgeleverde CyberLink software ook al geprobeerd, maakt dat verschil?
En... iemand al Mac OS X draaidende gekregen?
Voor mensen met problemen met afspelen van HD content, hebben jullie de bijgeleverde CyberLink software ook al geprobeerd, maakt dat verschil?
En... iemand al Mac OS X draaidende gekregen?
Ik neem aan dat je het tegen mij hebt?CLB schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:59:
Wat ga je erop zetten? WinXP? Vista? 7? En laat 't maar weten van die games?
Ik ga er weer XP op zetten, ik heb nog wel een Vista HP-licentie over, maar weet niet zo 1-2-3 wat dat voor meerwaarde zou hebben. Dan zou ik liever Windows 7 proberen, maar daar heb ik geen licenties van, dus dat komt later misschien nog eens
Wat games betreft ben ik een RTS- en racespellenliefhebber, dus het zal wel iets uit de C&C-serie worden aangevuld met Live for Speed o.i.d., hoewel ik misschien vanwege de besturing met het tobo eerder voor iets uit de NFS-lijn ga
@arnoud: Nee, die Cyberlink-software heb ik nog niet geprobeerd. Heb nu ffdshow ook ff geïnstalleerd en alles lijkt nu soepel te draaien, maar de combinatie WMP/VLC moet ik wel aanhouden...

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 10-09-2009 16:47 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik heb net even gekeken en ik moet de cyberlink software eerst nog even activeren. Wel mooi overigens dat ze DVD software meeleveren met een laptop die zonder dvd drive wordt geleverd.
Tsja, je kunt voor een paar tientjes een externe DVD writer kopen, en voor al je andere legale software zul je die toch ook nodig hebben?Thomix schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:49:
Ik heb net even gekeken en ik moet de cyberlink software eerst nog even activeren. Wel mooi overigens dat ze DVD software meeleveren met een laptop die zonder dvd drive wordt geleverd.
(Tuurlijk, je kunt ook een USB stick gebruiken, maar voor de meeste mensen...)
Maar de Cyberlink software wordt bijgeleverd om out-of-the-box video bestanden af te kunnen spelen zonder dat mensen hiervoor eerst op zoek moeten gaan naar software om dit te kunnen doen. De XP WMP is niet al te best in CUDA ondersteuning
Kleine tip: je kan ook een cd/dvd-drive delen in je netwerk. Werkt prima hier.arnoud_h schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:57:
[...]
Tsja, je kunt voor een paar tientjes een externe DVD writer kopen, en voor al je andere legale software zul je die toch ook nodig hebben?
(Tuurlijk, je kunt ook een USB stick gebruiken, maar voor de meeste mensen...)
Voor de mensen die dit nog niet wisten, that is...
[ Voor 5% gewijzigd door -MD- op 10-09-2009 21:26 ]
Twijfel tussen deze en de NC20, ze lijken zoveel op elkaar, maar deze heeft ook HDMI, iemand een advies te geven?
E-Developing
Wanneer je de N510 als HTPC gebruikt zal je hem doorgaans met het scherm dichgeklapt in een kast zetten en bedienen via een afstandbediening en/of bluetooth toetsenbord/muis.
Kan iemand iets zeggen over het gebruiken van de N510 met het scherm neergeklapt. Kan het uberhaupt? Bij veel laptops schakelt het systeem uit of gaan in standby als je het scherm inklapt. Mijn Acer laptop overhit wanneer hij continue draait met het scherm neergeklapt. Blijkbaar wordt veel warmte afgevoerd via het toetsenbord.
Kan iemand iets zeggen over het gebruiken van de N510 met het scherm neergeklapt. Kan het uberhaupt? Bij veel laptops schakelt het systeem uit of gaan in standby als je het scherm inklapt. Mijn Acer laptop overhit wanneer hij continue draait met het scherm neergeklapt. Blijkbaar wordt veel warmte afgevoerd via het toetsenbord.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Ze lijken op elkaar qua uiterlijk ja, daar is dan ook alles mee gezegd..Batsies schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 21:32:
Twijfel tussen deze en de NC20, ze lijken zoveel op elkaar, maar deze heeft ook HDMI, iemand een advies te geven?
Ik zou de specs maar is even naast elkaar leggen en dan gaan afstrepen wat je nodig hebt!
Is gewoon een Windows instelling dus is geen enkel probleem..ari3 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 22:17:
Kan het uberhaupt? afgevoerd via het toetsenbord.
Maar waarom je 'n laptopje zou willen als HTPC..
Topicje ligt een beetje op z'n gat...
Maakt de ION chipset het dan toch niet helemaal waar of is 't met de nieuwe drivers allemaal koek en ei?
EDIT: Tevens is de prijs ook snel omlaag geschoten zeg, 450,- Hmm nu slaat de twijfel weer beetje toe!
Maakt de ION chipset het dan toch niet helemaal waar of is 't met de nieuwe drivers allemaal koek en ei?
EDIT: Tevens is de prijs ook snel omlaag geschoten zeg, 450,- Hmm nu slaat de twijfel weer beetje toe!
[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 15-09-2009 12:18 ]
@ Clb : http://www.liliputing.com...1-netbook.html#more-12449
$399
edit : Oeps verkeerde topic
$399
edit : Oeps verkeerde topic
[ Voor 13% gewijzigd door souljah1h op 15-09-2009 12:23 ]
Kan iemand vertellen of de trackpad multitouch heeft? Werkt het scrollen met 2 vingers bijvoorbeeld goed?
Helaas in mijn Medion netbookje naar de eeuwige jachtvelden geholpen, dus moet ik ook een nieuwe netbook aanschaffen. Mijn oog is gevallen op de Samsung N510 in het zwart.
Deze week met enige regelmaat de tweakers pricewatch in de gaten gehouden maar geen voorraad.
Vanmorgen even gaan bellen met Informatique en zij gaven mij de distributeur van Samsung Nederland.
Hier even een mailtje naar gestuurd maar naar verwachting gaat het toch begin oktober worden.
Zie onderstaande mail:
Hallo Willem,
dit is een nieuw model dat pas in oktober beschikbaar zal zijn.
Met vriendelijke groet,
XXX
On Fri Sep 18 10:19:20 2009, XXXX wrote:
> Beste Ingram,
>
>
>
> Ik ben op zoek naar de Samsung N510 Zwarte netbook.
>
> Kunnen jullie mij aangeven wanneer deze leverbaar is aangezien de
> meeste leveranciers deze momenteel op back order hebben staan?
>
> Groet,
>
>
>
> Willem van der Vliet
Wat raden jullie mij aan dan toch maar de witte aan te schaffen of de overstap te maken naar een ander merk met vergelijkbare specificaties. Heb hem op korte termijn nodig lees liever vandaag dan morgen!)
Deze week met enige regelmaat de tweakers pricewatch in de gaten gehouden maar geen voorraad.
Vanmorgen even gaan bellen met Informatique en zij gaven mij de distributeur van Samsung Nederland.
Hier even een mailtje naar gestuurd maar naar verwachting gaat het toch begin oktober worden.
Zie onderstaande mail:
Hallo Willem,
dit is een nieuw model dat pas in oktober beschikbaar zal zijn.
Met vriendelijke groet,
XXX
On Fri Sep 18 10:19:20 2009, XXXX wrote:
> Beste Ingram,
>
>
>
> Ik ben op zoek naar de Samsung N510 Zwarte netbook.
>
> Kunnen jullie mij aangeven wanneer deze leverbaar is aangezien de
> meeste leveranciers deze momenteel op back order hebben staan?
>
> Groet,
>
>
>
> Willem van der Vliet
Wat raden jullie mij aan dan toch maar de witte aan te schaffen of de overstap te maken naar een ander merk met vergelijkbare specificaties. Heb hem op korte termijn nodig lees liever vandaag dan morgen!)
De Hp Compaq mini 311 is misschien wat voor je? komt over 5/6 dagen uit.
http://www.liliputing.com...1-netbook.html#more-12449
pricewatch: HP Compaq Mini 311c-1020SA Zilver
http://www.liliputing.com...1-netbook.html#more-12449
pricewatch: HP Compaq Mini 311c-1020SA Zilver
[ Voor 29% gewijzigd door souljah1h op 18-09-2009 15:15 ]
Ik zou de vraag aan Quote ( http://www.quote.nl/ ) sturen, zij zijn tevens distributeur van Samsung notebooks in Nederland, goede kans dat zij ze eerder leveren.willemvdvliet schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:13:
Helaas in mijn Medion netbookje naar de eeuwige jachtvelden geholpen, dus moet ik ook een nieuwe netbook aanschaffen. Mijn oog is gevallen op de Samsung N510 in het zwart.
Gisterenavond heb ik de stoute schoenen aan getrokken en ben naar de Mediamarkt gegaan.
De Acer 1810t en Samsung N510 stonden praktisch naast elkaar.
Na wat onderzoek heb ik voor de Samsung gekozen vanwege:
- Kwaliteit gevoel van Acer heb in het verleden te vaak gehoord dat deze kapot is gegaan;
- Touchpad van Acer voelde niet fijn;
- Afstand touchpad / grote van het touchpad;
- Windows Vista op het Acer notebook had niet mijn voorkeur;
- Het glanzende scherm van Acer en de glanzende achterkant.
Uiteindelijk maar een Samsung doos onder de arm genomen en richting de kassa gelopen hij is dan wel in het wit maar daar wennen we vanzelf aan ;-).
Laten we maar geen boekje opendoen over de verkoop kwaliteiten van de Mediamarkt met het verstrekken van niet kloppende informatie…..
De Acer 1810t en Samsung N510 stonden praktisch naast elkaar.
Na wat onderzoek heb ik voor de Samsung gekozen vanwege:
- Kwaliteit gevoel van Acer heb in het verleden te vaak gehoord dat deze kapot is gegaan;
- Touchpad van Acer voelde niet fijn;
- Afstand touchpad / grote van het touchpad;
- Windows Vista op het Acer notebook had niet mijn voorkeur;
- Het glanzende scherm van Acer en de glanzende achterkant.
Uiteindelijk maar een Samsung doos onder de arm genomen en richting de kassa gelopen hij is dan wel in het wit maar daar wennen we vanzelf aan ;-).
Laten we maar geen boekje opendoen over de verkoop kwaliteiten van de Mediamarkt met het verstrekken van niet kloppende informatie…..
Ikzelf vind het ook een lastige keuze... De Acer 1810T heeft een veel betere CPU.. en ik vind Vista weer wel leuk.
En daarbij nog de gratis upgrade naar Windows 7. Ik vond de display van Samsung er wel wat beter uit zien.CLB schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:49:
Ikzelf vind het ook een lastige keuze... De Acer 1810T heeft een veel betere CPU.. en ik vind Vista weer wel leuk.
Ja krijg je idd ook nog... En ik prefereer ook weer matte schermen...
Pff momenteel is 't lastig allemaal zeg.. Deze Samsung is gewoon schon, alleen die Atom CPU..
Ik word er helemaal gek van.. Geef me gewoon een mooie 11,6" netbook met wat ik wil, en ik ben klaar
Pff momenteel is 't lastig allemaal zeg.. Deze Samsung is gewoon schon, alleen die Atom CPU..
Ik word er helemaal gek van.. Geef me gewoon een mooie 11,6" netbook met wat ik wil, en ik ben klaar
Heb de Samsung trouwens vanmorgen open geschroefd om het geheugen te upgraden.
De software die ik ga draaien zal niet verder gaan dan Microsoft Office 2007, VMware Server Console, Itunes en HP Service Manager cliënt.
Mijn inziens moet de netbook dat op zijn sloffen kunnen doen.
Daarnaast nog even een demo 1080p / 720p filmpje van de Microsoft site gedownload.
720p geen enkel probleem 1080p gaat toch een stuk lastiger ook met 2gb aan geheugen.
Heb thuis nog een officiële RC liggen van Windows 2007, raden jullie mij aan om te upgraden?
Zit stiekem een beetje te twijfelen om een SSD erin te gaan plaatsen…..
De software die ik ga draaien zal niet verder gaan dan Microsoft Office 2007, VMware Server Console, Itunes en HP Service Manager cliënt.
Daarnaast nog even een demo 1080p / 720p filmpje van de Microsoft site gedownload.
720p geen enkel probleem 1080p gaat toch een stuk lastiger ook met 2gb aan geheugen.
Heb thuis nog een officiële RC liggen van Windows 2007, raden jullie mij aan om te upgraden?
Zit stiekem een beetje te twijfelen om een SSD erin te gaan plaatsen…..
Windows 7 heeft meer features en een gelikter uiterlijk. Ik zou het persoonlijk niet doen op een Atom.willemvdvliet schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:44:
PS. WMV playback is 100% CPU.
Ook getest onder Cyberlink Powerdvd 9.0 moet vlc nog downloaden...
Daar heb je gewoon helemaal gelijk in.. en ik moet eigenlijk niet zo zeiken en deze N510 kopen..willemvdvliet schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:44:
Mooi, sexy, sexy, sexy... alleen XP vind ik outdated.. en 'n officiele Vista licentie kopen.. tsjaa..

Heeft volgens mij geen zin. 1080p wmv playback is teveel voor een Atom.willemvdvliet schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:50:
Ook getest onder Cyberlink Powerdvd 9.0 moet vlc nog downloaden...
Je kunt wel H264 1080p vloeiend afspelen.
Uhm er is 'n ION chipset.. die ondersteund 1080p..? (o jullie praten over wmv en muk..)
En zijn er nog mensen die wat games hebben gebenched.. Ben ik persoonlijk benieuwder naar, dan HD muk.
En zijn er nog mensen die wat games hebben gebenched.. Ben ik persoonlijk benieuwder naar, dan HD muk.
[ Voor 66% gewijzigd door CLB op 19-09-2009 16:00 ]
Ik heb op dit moment een HP 2510P. Ik heb enige tijd geleden een ongeluk gehad, waardoor ik nogal veel last heb overhouden aan mijn nek en rug.
Ik vind mijn huidige laptop (met grotere accu) nogal zwaar om elke dag mee naar school mee te nemen. (inclusief lader, omdat de laptop maximaal 2,5 uur meegaat op volle lading van accu)
Ik zat dus te kijken naar een iets kleinere en lichtere laptop, en mijn oog is dus gevallen op de Samsung N510.
Mijn vraag is dus, hoelang gaat de N510 mee met een volledig opgeladen accu en hoe zit het met het geluidsniveau van de fans?
(ik gebruik mijn huidige laptop voor simpele foto bewerking met photoshop cs4, dreamweaver en office 2007 op school icm Windows 7)
Ik vind mijn huidige laptop (met grotere accu) nogal zwaar om elke dag mee naar school mee te nemen. (inclusief lader, omdat de laptop maximaal 2,5 uur meegaat op volle lading van accu)
Ik zat dus te kijken naar een iets kleinere en lichtere laptop, en mijn oog is dus gevallen op de Samsung N510.
Mijn vraag is dus, hoelang gaat de N510 mee met een volledig opgeladen accu en hoe zit het met het geluidsniveau van de fans?
(ik gebruik mijn huidige laptop voor simpele foto bewerking met photoshop cs4, dreamweaver en office 2007 op school icm Windows 7)
[ Voor 5% gewijzigd door Den969 op 21-09-2009 00:16 ]
De 2510p weegt 1.6kg en is daarmee nauwelijks lichter dan de N510 die 1.5kg weegt. Foutje misschien?Den969 schreef op maandag 21 september 2009 @ 00:14:
Ik heb op dit moment een HP 2510P. Ik heb enige tijd geleden een ongeluk gehad, waardoor ik nogal veel last heb overhouden aan mijn nek en rug.
Edit: CLB volgens mij is het echte gewicht 1490. Samsung zegt 1400.
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 21-09-2009 09:00 ]
1400 gram.. Niet dat dat nou zoden aan de dijk zet, maar toch.
jaa het scheelt niet echt veel nee. Ik moet ook voor mijn huidige laptop de lader meenemen, dus dat scheelt ook wat. Maar ik heb dus de 9 cells batterij, die is ook wat zwaarder dan de standaard batterij
Misschien als de Samsung het wat langer dan 3u volhoudt, dat ik dan geen lader hoef mee te nemen.Kan iemand me ook vertellen over de batterij duur?
alvast bedankt voor jullie snelle reacties
Misschien als de Samsung het wat langer dan 3u volhoudt, dat ik dan geen lader hoef mee te nemen.Kan iemand me ook vertellen over de batterij duur?
alvast bedankt voor jullie snelle reacties
Ik heb mijn N510 net even op de weegschaal gezet, en die gaf 1401gram aan. Maar dat is wel met de zwaardere ION chipset (niet de LE :-) )...CLB schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:43:
1400 gram.. Niet dat dat nou zoden aan de dijk zet, maar toch.
Officieel wordt 1410gram aangegeven voor de N510.
Officieel is het 6,5 uur batterijduur, reëel rond de 5?Misschien als de Samsung het wat langer dan 3u volhoudt, dat ik dan geen lader hoef mee te nemen.Kan iemand me ook vertellen over de batterij duur?
[ Voor 6% gewijzigd door arnoud_h op 21-09-2009 10:07 ]
Weet je of er ook nog soortgelijke samsung netbookjes aankomen met de ION chipset,
maar 'n betere CPU? En ION of ION LE.. Achja, de cpu is momenteel toch de bottleneck..
maar 'n betere CPU? En ION of ION LE.. Achja, de cpu is momenteel toch de bottleneck..
Dat verwacht ik niet op korte termijn. De ION chipset is volgens mij ontworpen voor de ATOM, daar plak je niet zomaar een andere CPU op.
Een alternatief zou de Samsung X120 kunnen zijn. 9uur batterij leven, Intel Celeron 723 (of SU2300 tba), 3GB RAM, 320GB HD, etc? Niet op de ION chipset maar op de Intel 4500MHD / GS45 chipset.
Een alternatief zou de Samsung X120 kunnen zijn. 9uur batterij leven, Intel Celeron 723 (of SU2300 tba), 3GB RAM, 320GB HD, etc? Niet op de ION chipset maar op de Intel 4500MHD / GS45 chipset.
Hmm okee okee.. dat is jammer..
De X120 ken ik, ik zou dan de duurdere X170 nemen, maar ik wil eigenlijk iets beter dan de GMA4500..
En ik vind 'm spuuglelijk met z'n ronde vormen en z'n dikke zilveren rand, mja dat kan jij ook niet weten.
De X120 ken ik, ik zou dan de duurdere X170 nemen, maar ik wil eigenlijk iets beter dan de GMA4500..
En ik vind 'm spuuglelijk met z'n ronde vormen en z'n dikke zilveren rand, mja dat kan jij ook niet weten.
Ik heb net de netbook bekeken in de mediamarkt. Netbook voelt licht aan, maar er zat ook geen accu in 
De HP2510p kan met moeite 1080p vloeiend afspelen. Maar voor de rest kan het vlot met Dreamweaver, Photoshop CS4 om. Iemand ook ervaring met zulke programma's op de N510?
De HP2510p kan met moeite 1080p vloeiend afspelen. Maar voor de rest kan het vlot met Dreamweaver, Photoshop CS4 om. Iemand ook ervaring met zulke programma's op de N510?
Anoniem: 318704
Hoi allemaal,
Ik ben momenteel aan het kijken naar een netbook en kwam uit op de Samsung N140 (€375) of de Samsung N510 (€550), bijde inclusief 2Gb RAM upgrade. Is de N510 de forse meerprijs waard? Wat zijn de ervaringen met de N510? Negatieve puntjes, of juist hele positieve? ;-)
Ik hoor het graag! Groetjes Allaar
Ik ben momenteel aan het kijken naar een netbook en kwam uit op de Samsung N140 (€375) of de Samsung N510 (€550), bijde inclusief 2Gb RAM upgrade. Is de N510 de forse meerprijs waard? Wat zijn de ervaringen met de N510? Negatieve puntjes, of juist hele positieve? ;-)
Om mezelf even te quoten.. Ik heb ff de tijd genomen om alle 10 pagina's door te nemen en is mijn conclusie juist dat deze N510 eigenlijk een beetje een mislukking is? Er wordt een hele hoop negatiefs gezegd het afspelen van films op 720 en 1080P, wat me niet zoveel zegt:p.Anoniem: 318704 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:41:
Hoi allemaal,
Wat ik graag wil is een licht netbookje, met een lekker scherm (mat en mooie kleuren), voor schoolwerk (veel in de trein). Hij moet snel zijn, filmpjes op mooie kwaliteit kunnen weergeven en stevig en lange accuwerktijd hebben (minimaal 5uur bij normaal gebruik).
Is de N510 dan toch wat ik zoek? Ik zag ook wat over de X-120, maakt de keuze er niet makkelijker op
Dus wat is het best? de N140, N510 of de X-120? Of helemaal wat anders?! Wat's your advice?
Bepaal eerst wat je wil: 10" 1024*600 resolutie of 11.6" 1366*768. Ga naar Mediamarkt of zoiets als je nooit op die resoluties hebt gewerkt.Anoniem: 318704 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:18:
[...]
Dus wat is het best? de N140, N510 of de X-120? Of helemaal wat anders?! Wat's your advice?
Tip: kijk ook naar de Acer 1810T. 8 uur accu, veel sneller dan netbooks, HDMI en een Windows 7 upgrade.
Of de nieuwe Dell 11z, betere CPU en nagenoeg dezelfde prijs.
En hoe je aan maar liefst 550,- komt.. Voor 475,- moet je wel klaar zijn inclusief geheugen.
En hoe je aan maar liefst 550,- komt.. Voor 475,- moet je wel klaar zijn inclusief geheugen.
Mooi apparaat, alleen zit er een Intel GMA 4500 in. Vanwege de drivers, geniet dat zeker niet mijn voorkeur t.o.v. een ION (behalve onder Linux misschien).CLB schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:38:
Of de nieuwe Dell 11z, betere CPU en nagenoeg dezelfde prijs. En hoe je aan maar liefst 550,- komt.. Voor 475,- moet je wel klaar zijn inclusief geheugen.
Hmm is allemaal lastig heh. Ik wil eigenlijk ook wel wat meer power dan 'n GMA4500,
maar momenteel is er niks op de markt dat aan al mn eisen voldoet..
maar momenteel is er niks op de markt dat aan al mn eisen voldoet..
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik ben idd al wat rond gaan kijken naar de beeldformaten, mijn voorkeur gaat uit naar een 11.6" , maar daarvan zijn de prijzen toch net wat aan de hoge kant.. Wat betreft die Dell 11z, ziet er erg mooi uit, maar al met al te duur. En de Acer 1810T, ik lees er idd best veel goeds over, maar het blijft een Acer..
Ik denk toch dat ik voor een N140 ga, maar mss is het verstandig om te wachten tot eind oktober, aangezien er dan overal Windows 7 op zit!? Ik zou nu best een netbook kunnen gebruiken, maar dat is een lastige afweging:p.
Bedankt iig!
Ik ben idd al wat rond gaan kijken naar de beeldformaten, mijn voorkeur gaat uit naar een 11.6" , maar daarvan zijn de prijzen toch net wat aan de hoge kant.. Wat betreft die Dell 11z, ziet er erg mooi uit, maar al met al te duur. En de Acer 1810T, ik lees er idd best veel goeds over, maar het blijft een Acer..
Ik denk toch dat ik voor een N140 ga, maar mss is het verstandig om te wachten tot eind oktober, aangezien er dan overal Windows 7 op zit!? Ik zou nu best een netbook kunnen gebruiken, maar dat is een lastige afweging:p.
Bedankt iig!
Je zou de dell 11z kunnen aanschaffen en dan het OS refunden + EPP zit je onder de 400 euro
Waarom? Onder Windows 7 is 1080p playback van Intel 4500 net zo goed als ION. Qua gamen weet ik het niet precies.zAo schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:55:
[...]
Mooi apparaat, alleen zit er een Intel GMA 4500 in. Vanwege de drivers, geniet dat zeker niet mijn voorkeur t.o.v. een ION (behalve onder Linux misschien).
Ehm.. Come again?souljah1h schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:20:
Je zou de dell 11z kunnen aanschaffen en dan het OS refunden + EPP zit je onder de 400 euro
Ik heb echt geen verstand van die termen
Ik heb wat geconfigureert op de site en dan kom ik rond de 500 euro uit. Aangezien ik wel 2 jaar garantie wil, en 802.11n Wlan. En ik ben dus zelf niet erg handig met het zelf verbouwen van laptops, geheugenbankje moet nog wel lukken, maar thats it
Al met al lijkt die Dell me veel te duur, aangezien er voor die 500 nog niet eens bluetooth op zit..
Maar bedankt!
Sterker nog, voor €600 heb je nog niet eens bluetooth erop
. Zoals ik hem zou willen kost het geheel €630.-en dan zit er nog niet eens een Windows 7 upgrade bij (staat er iig niet bij.) Dus Dell wordt hem niet.
Ik denk dat ik genoodzaakt ben te wachten tot eind oktober. Dan nog maar n maandje vervelen in de trein..
Gr. Allaar
Ik denk dat ik genoodzaakt ben te wachten tot eind oktober. Dan nog maar n maandje vervelen in de trein..
Gr. Allaar
Dan kun je ook de Samsung X120 pakken. Deze komt standaard met Windows 7, 3GB RAM, 320GB HD, 4500MHD video, Intel SU2300 dualcore processor. Dan zit je aan een adviesprijs van EUR 599,=.
Heb ik idd ook naar gekeken, maar het wordt echt een laptopje voor naast mijn desktop. Dan vind ik €600 euro echt te gek. Mijn richt prijs is €450.- maximaal, liever onder de €400.-arnoud_h schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:03:
Dan kun je ook de Samsung X120 pakken. Deze komt standaard met Windows 7, 3GB RAM, 320GB HD, 4500MHD video, Intel SU2300 dualcore processor. Dan zit je aan een adviesprijs van EUR 599,=.
Lastig lastig
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 318704 op 24-09-2009 15:10 ]
BlueTooth zit wel in de Dell hoor..
En glossy screens ontkom je bijna niet aan! Wat ik dan aanraad is 'n matte folie, die gelijk als protector werkt
En glossy screens ontkom je bijna niet aan! Wat ik dan aanraad is 'n matte folie, die gelijk als protector werkt
http://ecomm.euro.dell.co...3a-4775-ae0d-067c94067b29Anoniem: 318704 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:56:
Sterker nog, voor €600 heb je nog niet eens bluetooth erop. Zoals ik hem zou willen kost het geheel €630.-en dan zit er nog niet eens een Windows 7 upgrade bij (staat er iig niet bij.) Dus Dell wordt hem niet.
Gr. Allaar
Bovenstaande is met EPP
Als je het OS refund krijg je rond de 80 terug, dus heb je een mooi 11z voor iets boven de 400
Os refund kan je hier lezen : [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund
U hebt geen artikelen in uw mandje. Aanmelden om uw opgeslagen mandje op te halen.
Mm vreemd. www.dell.nl/epp en dan configurerenCLB schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:46:
U hebt geen artikelen in uw mandje. Aanmelden om uw opgeslagen mandje op te halen.
Dat is niet helemaal zeker. bij een Studio ligt de prijs voor het OS waarschijnlijk anders dan bij een Inspiron van deze prijs.souljah1h schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:44:
[...]
Als je het OS refund krijg je rond de 80 terug, dus heb je een mooi 11z voor iets boven de 400
Ik kom dan uit op €573.- uiteraard nog exclusief de refund.. Maar dat zijn geen bedragen die ik uit wil gaan geven. Is het het wachten op Windows 7 waard? Zijn er al mensen met ervaring?
Gr Allaar
Gr Allaar
Beetje zelf zoeken kan denk geen kwaad: [Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 14
EDIT: En je zou deze nog kunnen overwegen: pricewatch: Acer Aspire One 751h-Bk Zwart
Tevens denk ik dat je de discussie beter in [Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks kunt voortzetten!
EDIT: En je zou deze nog kunnen overwegen: pricewatch: Acer Aspire One 751h-Bk Zwart
Tevens denk ik dat je de discussie beter in [Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks kunt voortzetten!
[ Voor 59% gewijzigd door CLB op 24-09-2009 16:05 ]
Anoniem: 87302
Kun je me aangeven welke 1080p je op je NC10 kunt afspelen en hoe? Het lukt mij niet om vloeiend een 720p mkvtje af te spelen, het geluid loopt nooit synchroon. Iemand anders wel gelukt?Anoniem: 233959 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 00:03:
[...]
40" om precies te zijn.![]()
En het gaat mij niet om het kijken van 1080p maar ik probeer het te vergelijken met mijn NC10 die het WEL kan.
Ik dacht dat de ION (LE) een grote verbetering zou zijn, maar dat blijkt dus van niet...
Nu wil ik weten of dit aan mij ligt, het weerof aan het apparaat/OS...
720p lukt volgens mij wel met deze guide. 1080p is teveel gevraagd.Anoniem: 87302 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 03:22:
[...]
Kun je me aangeven welke 1080p je op je NC10 kunt afspelen en hoe? Het lukt mij niet om vloeiend een 720p mkvtje af te spelen, het geluid loopt nooit synchroon. Iemand anders wel gelukt?
Even stomme vraag: heeft iemand dit apparaat al eens in een offline winkel gezien? Ik zie hem echt nergens en wil deze eens in 't echt zien
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
MM Noord had hem staan. Ik neem aan alle MMs.BtM909 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:13:
Even stomme vraag: heeft iemand dit apparaat al eens in een offline winkel gezien? Ik zie hem echt nergens en wil deze eens in 't echt zien
Heb je denk niet gezocht in dit topic.. De MM in Rijswijk heeft 'm ook staan,
heb daar zelfs 'n minireviewtje op getikt die hier ook ergens staat!
heb daar zelfs 'n minireviewtje op getikt die hier ook ergens staat!
[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 25-09-2009 19:50 ]
Ik heb gezocht in winkels (sorry vergeten bij te melden
)
Regio Amsterdam Zuid-Oost / Almere:
Mycom
Dixons
MediaMarkt
IT's
en nog 2 witgoedzaken die ook notebooks / netbooks verkopen
Mycom was de enige die kon aangeven dat ze de N510 niet in 't assortiment hebben, ik zal maar niet vertellen wat de ervaringen bij de andere zaken waren
Regio Amsterdam Zuid-Oost / Almere:
Mycom
Dixons
MediaMarkt
IT's
en nog 2 witgoedzaken die ook notebooks / netbooks verkopen
Mycom was de enige die kon aangeven dat ze de N510 niet in 't assortiment hebben, ik zal maar niet vertellen wat de ervaringen bij de andere zaken waren
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
De meeste kans heb je op dit moment op een witte bij de MediaMarkt, maar die zullen ondertussen ook wel dalende voorraden hebben....
Vanaf volgende week verwacht ik weer meer beschikbaarheid te kunnen melden van de zwarte...
Vanaf volgende week verwacht ik weer meer beschikbaarheid te kunnen melden van de zwarte...
Inmiddels ook deze gave samsung N510 wit gekocht bij mediamarkt rijswijk, waar inderdaad de mini review van CLB nog steeds te lezen staat..
Rotterdam centrum had hem ook.
Informatique computers heeft inmiddels ook de zwarte uit voorraad leverbaar!
Toetsenbord is inderdaad een genot om op te typen.
Nog nooit zo'n lekker typend bordje gezien en gehad in een netbook. Matte scherm is ook een heerlijkheid na al die glossy schermen van de laatste tijd.
Windows 7 tiny edition erop gezet, alles vliegt gewoon.
Wel de drivers van nvidia en synaptics geinstalleerd. verder de easy display manager van samsung zelf om de onscreen instellingen te hebben van de Fn functies.
Foxit reader voor pdf erop, itunes erop voor online met iphone te kunnen.
Zit nu heerlijk op de camping via iphone op internet.
Enige nadeel is dat de easy7loaders niet activeren, als er iemand een oplossing heeft, graag een pm-tje
OSX zal ook voorlopig nog wel niet goed gaan werken, interne harddisk wordt niet gezien tijdens installatie.
Wel op externe aan de praat gekregen met behulp van usb toetsenbord en muis, want ook deze worden niet herkend van het apparaat. Wel positief is dat de interne netwerkkaart (niet wireless) direct werkte.
Alles draait inmiddels, alleen nog geen QE/CI
Rotterdam centrum had hem ook.
Informatique computers heeft inmiddels ook de zwarte uit voorraad leverbaar!
Toetsenbord is inderdaad een genot om op te typen.
Nog nooit zo'n lekker typend bordje gezien en gehad in een netbook. Matte scherm is ook een heerlijkheid na al die glossy schermen van de laatste tijd.
Windows 7 tiny edition erop gezet, alles vliegt gewoon.
Wel de drivers van nvidia en synaptics geinstalleerd. verder de easy display manager van samsung zelf om de onscreen instellingen te hebben van de Fn functies.
Foxit reader voor pdf erop, itunes erop voor online met iphone te kunnen.
Zit nu heerlijk op de camping via iphone op internet.
Enige nadeel is dat de easy7loaders niet activeren, als er iemand een oplossing heeft, graag een pm-tje
OSX zal ook voorlopig nog wel niet goed gaan werken, interne harddisk wordt niet gezien tijdens installatie.
Wel op externe aan de praat gekregen met behulp van usb toetsenbord en muis, want ook deze worden niet herkend van het apparaat. Wel positief is dat de interne netwerkkaart (niet wireless) direct werkte.
Alles draait inmiddels, alleen nog geen QE/CI
Ah, een externe schijf gebruiken, daar was ik nog niet op gekomen. Dat kunnen we ook nog proberen.
Welke bootloader heb je voor OSX gebruikt? En gewoon met een retail 10.5.x CD gedaan? Of 10.6?
En onder Windows 7, heb jij ook nog een onherkende "Co-processor" in het Apparaatbeheer?
Welke bootloader heb je voor OSX gebruikt? En gewoon met een retail 10.5.x CD gedaan? Of 10.6?
En onder Windows 7, heb jij ook nog een onherkende "Co-processor" in het Apparaatbeheer?
Ik heb ideneb genomen versie 1.6arnoud_h schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 10:00:
Ah, een externe schijf gebruiken, daar was ik nog niet op gekomen. Dat kunnen we ook nog proberen.
zie: http://www.insanelymac.co...index.php/t164051-50.html
En de coprocessor in windows 7 is inderdaad een bekende.
Is opgelost na installatie van deze driver: http://www.nvidia.com/object/nforce_win7_32bit_15.37.html
bij specificatie staat ook dat de ion chipset ondersteund wordt.
[ Voor 20% gewijzigd door krotwijk op 27-09-2009 16:38 ]

krotwijk schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 09:41:
Inmiddels ook deze gave samsung N510 wit gekocht bij mediamarkt rijswijk,
waar inderdaad de mini review van CLB nog steeds te lezen staat..

Ik heb een iets betrouwbaardere uitziende figuur aangesproken bij een MM en toen had de Mediamarkt in Zuid-Oost ineens wel 20 op voorraad (in 't wit).arnoud_h schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:49:
De meeste kans heb je op dit moment op een witte bij de MediaMarkt, maar die zullen ondertussen ook wel dalende voorraden hebben....
Ik ben weer hardstikke blij met dit leuk speeltje
Dat is niet waar, 1080p gaat prima. Heb ik trouwens ook al gepost in dit topic.Philflow schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 07:54:
[...]
720p lukt volgens mij wel met deze guide. 1080p is teveel gevraagd.
Zie deze link: http://www.frankehlis.de/flog/wordpress/?p=424
Ik heb zelf de cuda drivers geinstalleerd, cuda aangevinkt in CoreAVC en het werkt als een zonnetje met 25% cpu.
//edit: verkeerd gelezen: ik zag niet dat hier vragen over de NC10 werden gesteld
[ Voor 21% gewijzigd door Thomix op 29-09-2009 14:28 ]
We hadden het over de NC10.
Anoniem: 87302 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 03:22:
[...]
Kun je me aangeven welke 1080p je op je NC10 kunt afspelen en hoe? Het lukt mij niet om vloeiend een 720p mkvtje af te spelen, het geluid loopt nooit synchroon. Iemand anders wel gelukt?
[ Voor 73% gewijzigd door Philflow op 28-09-2009 18:29 ]
Lekker om te lezen wel, alhoewel alles al was verteld hier in het topic...
Vind het nog steeds een mooi netbookje, twijfel twijfel.. Misschien kan ik beter hier voor gaan... moeilijk!!!
Vind het nog steeds een mooi netbookje, twijfel twijfel.. Misschien kan ik beter hier voor gaan... moeilijk!!!