Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06-2021
Dus nu heb ik eindelijk EDGE en wil ik gps gaan gebruiken via netwerk..
Moet ik dan daar een abonnement voor nemen oid?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Er is een nieuwe firmwareupgrade beschikbaar voor de 5530, ben alleen nog aan het zoeken wat ie precies toevoegd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:11

thommich

Belg

ben ook aan het googlen maar ik vind nergens een changelog.

Overigens kan ik hem niet installeren want mijn exemplaar is opgezonden voor reparatie (zie een post hierboven). Hopelijk heb ik 'm rap terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mubi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
thommich schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:34:
Sedert 3 dagen heb ik een probleem met m'n 5530 en ik vroeg me af of ik de enige ben.

Telefoneren lukt namelijk niet meer sedert 3 dagen. De telefoon valt telkens uit. Zowel bij zelf bellen als opgebeld worden. Soms na 10 seconden, soms onmiddellijk na het duwen op het groene telefoontje.
Het probleem komt niet altijd voor. Heb proberen het probleem te reproduceren maar dat lukt me tot nu toe niet.

Ik heb een licht vermoeden dat het iets te maken heeft met de "proximity sensor", want ik heb gemerkt dat die niet altijd werkt tijdens het bellen (dus het scherm gaat niet uit tijdens het tegen je hoofd houden).

Ik heb de laatste software erop staan.
Heb je misschien een screen protector die ook de proximity sensor afdekt? Dat is namelijk niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mubi
Spaiker schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:23:
Er is een nieuwe firmwareupgrade beschikbaar voor de 5530, ben alleen nog aan het zoeken wat ie precies toevoegd.. :)
Ze noemen het ook geen firmwareupdate, maar een telefoonupdate. Ik weet ook niet wat voor verbeteringen het brengt.

[ Voor 24% gewijzigd door Mubi op 06-08-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:11

thommich

Belg

Mubi schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 00:22:
[...]

Heb je misschien een screen protector die ook de proximity sensor afdekt? Dat is namelijk niet aan te raden.
Ik heb van dag 1 een screenprotector gebruikt, maar die is speciaal gefbariceerd voor de 5530 en er zit een uitsparing op voor de proximity sensor. Bovendien heb ik hem dus een maand of 4 kunnen gebruiken zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344999

Ik probeer tevergeefs mijn firmware te update van versie 11 naar versie 30. Nu blijkt dat vanwege mijn product-code mijn telefoontje niet in aanmerking komt voor een update. Ik ben erg benieuwd wat hiervoor de reden is en of die reden te omzeilen is. Ik heb tevergeefs Nokia support benaderd maar krijg geen reactie binnen de daarvoor gestelde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Nog even wachten? De eerste firmwareupgrade ging ook niet bij mij vanwege de gestelde reden, en na verloop van tijd, lukte dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb uiteindelijk duidelijkheid gekregen van Nokia: Ik moet maar afwachten en regelmatig checken met de product-code van mijn telefoontje. Ze gaan me niet vertellen of mijn telefoon in aanmerking komt voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:11
Zojuist de Buienradar app. geïnstalleerd, ik zie bij instellingen dat je ook een widget op je homescreen kan plaatsen, echter werkt dit alleen op de nieuwe Nokia N8. Is er misschien een mogelijkheid om ook dit op Symbian ^1 dit zo te tweaken?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Dit werkt ook op de C6-00, de N97 en de nieuwe C5-03. Die hebben alle Symbian^1 met homescreen widgets. Dat heeft de 5530 dus niet. Dus neen, het zal niet lukken.
Tenzij je ergens een custom rom zoekt die dat wel biedt. Er bestaan ports van de C6-00 naar de 5530, zodat je ook die homescreen widgets krijgt. Maar dan verlies je meteen ook de garantie op je Nokia.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Ik heb nu aan de hand dat mijn batterijduur maar 1 dag meer kan. Nu ben ik aan het twijfelen voor een 5800 te kopen voor een prijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:37
Spaiker schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:20:
Ik heb nu aan de hand dat mijn batterijduur maar 1 dag meer kan. Nu ben ik aan het twijfelen voor een 5800 te kopen voor een prijsje :)
die 1e zin snap ik neit helemaal :P gaat je batterij nog maar 1 dag mee?
En ik heb echt hele slechte dingen gehoord over de 5800, de 5530 is ook een nieuwe versie als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Mijn batterij gaat hooguit 1 dag mee ja. Dus 's nachts opladen, anders loopt mn wekker niet af :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Vreemd, je batterij gaat het langste mee als je 'm vanaf het begin pas op geladen hebt als die helemaal leeg was. Dat doe ik altijd en ik kan zeker 4/5 dagen met m'n batterij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Zijn er mensen die gebruik maken van mailen op je 5530 in combinatie met Gmail? Ik ben er nu wat mee aan het prutsen heb overigens geen internet abonnement dus alleen met WiFi aan. Net was ik verbonden met m'n mailbox en ging ik van m'n wifi af, vervolgens ging ik weer online via WiFi alleen nu krijg ik m'n mailbox niet meer online.. erg vreemd en vind het vrij onduidelijk allemaal hoewel het wel erg handig is als het fatsoenlijk werkt merkte net dat als je een mailtje krijgt je een geluidje hoort van een berichtje dat moet ik hebben aangezien ik toch bijna de hele dag (behalve onder het reizen) op een wifi netwerk zit zou het fijn zijn als ik dit fatsoenlijk werkend zou krijgen. Mensen mer ervaring hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 23:59
P-aul schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:00:
Zijn er mensen die gebruik maken van mailen op je 5530 in combinatie met Gmail? Ik ben er nu wat mee aan het prutsen heb overigens geen internet abonnement dus alleen met WiFi aan. Net was ik verbonden met m'n mailbox en ging ik van m'n wifi af, vervolgens ging ik weer online via WiFi alleen nu krijg ik m'n mailbox niet meer online.. erg vreemd en vind het vrij onduidelijk allemaal hoewel het wel erg handig is als het fatsoenlijk werkt merkte net dat als je een mailtje krijgt je een geluidje hoort van een berichtje dat moet ik hebben aangezien ik toch bijna de hele dag (behalve onder het reizen) op een wifi netwerk zit zou het fijn zijn als ik dit fatsoenlijk werkend zou krijgen. Mensen mer ervaring hierin?
Ik heb exact hetzelfde probleem, krijg hem niet meer aan de gang. Alleen als je via >>telefoon>>toepassingen beheer >> gmail >> suite instellingen >> toegangspunt, instelt dat je verbinding moet maken met een specifiek netwerk/toegangspunt. Maar daar heb je dus niets aan als je on-the-road bent en ergens verbinding wilt maken met een hotspot.

Erg vervelend inderdaad, als iemand een betere oplossing heeft horen we die graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mubi
Gebruiken jullie standaard mail, nokia mail of mail for exchange?
Bij mail for exchange heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Mubi schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:01:
Ik gebruik de Gmail app, en die werkt niet meer, maar ook de standaard mail (onder berichten) synct niet meer op de oude manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
Mubi schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:01:
Met Mail for Exchange kun je met Google enkel de kalender en de contacten synchroniseren. NIET de email.
Voor email heb je ofwel de eigen Gmail applicatie nodig, of Nokia Messaging.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Ik gebruik het standaard mail programma dat op de telefoon zit.
Welke gmail app raad jij aan die wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
Ik heb echt geen problemen met de Nokia Messaging. Heeft ook het grote voordeel html emails te ondersteunen.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Liebaart schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:33:
Ik heb echt geen problemen met de Nokia Messaging. Heeft ook het grote voordeel html emails te ondersteunen.
dan mag je mij uitleggen hoe jij je mail ophaalt.
Als ik het start (ik gebruik het met gmail) gebeurt er niets ook al zit ik op een wi-fi netwerk.
Meest logisch lijkt me dat ik via opties klik op verzenden/ontvangen maar als ik dat doe verandert er niets. Bovenaan dat rondje blijft een grijs rondje zeg maar die groen word als het mail op aan het halen is en dat gebeurt niet dus als jij wel weet hoe het werkt ben ik erg benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
Als het grijs blijft, wil dat zeggen dat je geen verbinding krijgt met de Nokia mail servers. Het is inderdaad met de Nokia servers dat je contact maakt. Dat wil dan zeggen dat je ofwel verkeerde account instellingen hebt, ofwel dat het toestel geen internet verbinding kan maken. En dat laatste is hier de meest waarschijnlijke.

Noka Messaging heeft de onhebbelijke gewoonte een "volwaardig" internet toegangspunt nodig te hebben. Daaronder moet je verstaan: een toegangspunt via je provider, niet via WiFi.
Je kan dit omzeilen door via OVI Store naar Smart Connect te zoeken. Installeer dat en creëer zo een nieuw toegangspunt dat je dan Internet of zo noemt, en waarin je alleen de WiFi toegang zet. Dan zal het wel werken.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Ben inmiddels overgestapt naar Mail for Exchange en ik moet zeggen dat is echt super! Raad ik iedereen aan, zowel mail als agenda werkt echt heel fijn. Ook voor mensen die alleen wi-fi hebben. Ik gebruik het overigens in combinatie met Gmail en dat werkt echt geniaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Er is zojuist een nieuwe firmware-update uitgekomen, namelijk versie 32.0.007.
Wat er is veranderd en/of er nieuwe functies zijn bijgekomen zou ik echter niet weten.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Wietsee. schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:30:
Er is zojuist een nieuwe firmware-update uitgekomen, namelijk versie 32.0.007.
Wat er is veranderd en/of er nieuwe functies zijn bijgekomen zou ik echter niet weten.
Top dat je het even meld, ik zal eens even op internet kijken of er iets over te lezen is en anders installeer ik 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Nokia 5530 - Firmware 32.0.007 Released!

Known changes are:

* Solved a bug with Polish language
* Fixed a small error in the light notification
* Improved the Arabic language for Facebook application
* Corrected the Vibration of the screen
* New font in the virtual keyboard

--

niet echt veel bijzonders dus zo te zien.
bron: http://forum.dailymobile....n=printpage;topic=35313.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matriskie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 15:48
Hey, lukt het jullie deze nieuwe update binnen te halen? bij mij hangt hij precies.

nog een vraag; als je gratis games download van ovistore; dan gebeurt het vaak dat ik deze niet kan spelen. De games blijven steeds hangen bij een scherm waarbij er zou moeten geconnecteerd worden naar iets extern. Is dit gewoon eigen aan deze freegames? Of lukt dit bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
Heb je wel een internetconnectie? Heb je een mobiel internet of Wifi toegangspunt?

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 23:39
P-aul schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:53:
Ben inmiddels overgestapt naar Mail for Exchange en ik moet zeggen dat is echt super! Raad ik iedereen aan, zowel mail als agenda werkt echt heel fijn. Ook voor mensen die alleen wi-fi hebben. Ik gebruik het overigens in combinatie met Gmail en dat werkt echt geniaal goed.
OK, beetje laat om nog te reageren. Maar ondertussen is er een mail for exchange update, waardoor Gmail niet meer wil binnengetrokken worden. Concreet haalt hij de maisl 1x binnen, vlak nadat je je account hebt gemaakt in exchange. De volgende mails haalt hij vervolgens niet meer binnen. Opnieuw alles installeren heeft zelfde tot gevolg. De fout zou langs de kant van google liggen, al lijkt mij dat redelijk onrealistisch, aangezien het ervoor wel werkte, en nog zou schijnen te werken met de oude exchange. Blijkbaar is er x essentieels veranderd bij exchange, waardoor er x foutloopt met de servers van google...

Vervelend, want het werktE inderdaad schitterend...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
Je kan ondertussen via BetaLabs Mobile Documents downloaden. Ga maar eens kijken. Ziet er een veel betere oplossing uit.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Liebaart schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:29:
Je kan ondertussen via BetaLabs Mobile Documents downloaden. Ga maar eens kijken. Ziet er een veel betere oplossing uit.
Ik heb Mobile-Documents geprobeerd, maar na 2 dagen gedeïnstalleerd en gezocht naar een oude MFE (v2.09.158), die erop geknald, en hoera, hoezee, het werkt weer. Die MD werkte bij mij op zich wel, maar moest continu verbinding bevestigen, geen meldingen op homescreen, en TRAAAAAAAG...

Soit, leve google, leve mensen die de SISX-bestanden van de oude mfe nog ergens online laten staan... Awoe Nokia of Google dat ze dit probleem niet gewoon ff oplossen...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Heeft iemand het nieuwe lettertype 'Nokia Pure' al geprobeerd?
Ik heb 'm geïnstalleerd, maar geeft het probleem dat de klok in de landscape modus niet goed wordt weergegeven.
Komt er trouwens nog een officiële update voor het nieuwe lettertype uit?

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/21aitte.jpg

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Probleem opgelost d.m.v. het programma High-Logic FontCreator.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Bij deze trek ik me terug uit deze topic... Mijn vriendin heeft besloten mijn 5530 mee te wassen met mijn broek... Jammer. Ik kon de 5530 met enkele hacks wel apprecieren. Jammer

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Jij hebt dat beslist door hem niet uit je broek te halen ;)
Ik ook binnenkort, wegens overstap naar een HTC Wildfire S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Ik krijg de nieuwste firmware maar niet geladen, hij geeft het op de telefoon wel aan maar daar stopt het downloaden steeds (of het start niet eens eigenlijk) en vanuit de update software wordt geen nieuwe firmware gevonden, terwijl die er wel is! Ik draai nog 30.00.2 oid, in ieder geval niet de 32.xxxx

Nu dacht ik misschien dat terug naar fabrieksinstellingen een oplossing zou zijn omdat dat mij reeds eerder geholpen heeft, maar hij vraagt nu opeens om een password terwijl ik 100% zeker weet dat ik nooit een pincode heb ingevoerd om terug naar fabrieksinstellingen te beveiligen.

Wie weet hoe dat komt of hoe ik dit kan omzeilen? Want de 30.xx is echt enorm brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
StraightOn.NL schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:12:
Ik krijg de nieuwste firmware maar niet geladen, hij geeft het op de telefoon wel aan maar daar stopt het downloaden steeds (of het start niet eens eigenlijk) en vanuit de update software wordt geen nieuwe firmware gevonden, terwijl die er wel is! Ik draai nog 30.00.2 oid, in ieder geval niet de 32.xxxx
Vreemd! Ik heb gewoon via de SW-update applicatie de 32.0.007 erop gezet en die is van oktober vorig jaar! Heb verder geen idee hoe het kan dat die bij jouw niet gevonden wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Ik had het bij een eerdere update ook, toen was een terug-naar-fabrieksinstellingen nodig voordat ik hem kon vinden. Maar dat lukt dus nu niet meer. Wellicht dat het via Ovi wel werkt, maar ik weiger dat logge en slechte programma te installeren op mijn PC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Als je Ovi Suite niet wil gebruiken is er nog altijd Nokia Software Updater :).
Probeer het zou ik zeggen...

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Wietsee. schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:15:
Als je Ovi Suite niet wil gebruiken is er nog altijd Nokia Software Updater :).
Probeer het zou ik zeggen...
Dat had ik al geprobeerd, maar daar vind ik dus geen update, terwijl die er wel is :) En via Wifi op de telefoon zelf krijg ik hem niet binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
En hierbij kom ik terug in de topic... Dit beestje is uitzonderlijk wasbaar... Na hem 3 weken te laten uitdrogen werkt hij weer compleet... Dus hou ik hem bij als reservegsm, (want android is net iets leuker). Ga wel eens proberen er de Nokia C6-firmware op te draaien. Kijken of ie dat leuk vind, en of ik het leuk vind.

BTW @ spaiker, lang verhaal, maar dit keer was het echt mijn schuld niet. Maar echt, een ZTE Blade is fun en kost hetzelfde...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Kerberos84 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:43:
En hierbij kom ik terug in de topic... Dit beestje is uitzonderlijk wasbaar... Na hem 3 weken te laten uitdrogen werkt hij weer compleet... Dus hou ik hem bij als reservegsm, (want android is net iets leuker). Ga wel eens proberen er de Nokia C6-firmware op te draaien. Kijken of ie dat leuk vind, en of ik het leuk vind.

BTW @ spaiker, lang verhaal, maar dit keer was het echt mijn schuld niet. Maar echt, een ZTE Blade is fun en kost hetzelfde...
Hmmmm bijzonder! De Galaxy S van mijn zus heeft het onlangs begeven omdat hij samen met een lekker flesje eventjes in een handtas heeft gegeven. En die is echt dead op het moment...misschien ook nog maar een paar weken laten drogen dan!

Je weet niet ook toevallig wat de truuk is om mij met mijn 5530 probleem te helpen.

Er is nieuwe firmware beschikbaar, maar die lijkt de Update Service niet te pakken, ook via WiFi binnenhalen op de telefoon zelf werkt niet. Remedie is waarschijnlijk een back-to-factory settings maar dat lukt niet omdat hij naar een security code vraagt die ik echt NOOIT heb ingevoerd.

Google tells me dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar vage fora geven nooit antwoorden als op tweakers helaas en gelukkig... 8)7 8) Dus iemand die iets weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Standaard security code is 12345
Als dit niet werkt:
Typ eens *#0000# en wat geeft ie hier van FW-versie?
Verder kan je *#7780# proberen (soft reset) en als dit niet werkt *#7370# (hard reset (alle bestanden weg))...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Kerberos84 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:50:
Standaard security code is 12345
Als dit niet werkt:
Typ eens *#0000# en wat geeft ie hier van FW-versie?
Verder kan je *#7780# proberen (soft reset) en als dit niet werkt *#7370# (hard reset (alle bestanden weg))...
Hey thanks, die code werkt..vreemd, heel vreemd!

Straks even kijken of ik nu de update wel binnen krijg! _/-\o_

edit:: firmware is V31.0.005 van 28-6-2010

Fabrieksinstellingen zet niet menustructuur terug zie ik...wel jammer, heb er in het verleden zoveel mee gespeeld en apps geinstalleerd dat alles overhoop is :P

[ Voor 18% gewijzigd door StraightOn.NL op 04-05-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Fabrieksinstellingen = soft reset. Met een Hard Reset krijg je alles weer zoals gekocht... ( dus *#7370# )

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Kerberos84 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:08:
Fabrieksinstellingen = soft reset. Met een Hard Reset krijg je alles weer zoals gekocht... ( dus *#7370# )
Ja de Hardreset was nodig, nu lukt het wel om de update binnen te halen, waarschijnlijk een of andere app die het verpeste :P

Hard-reset verwijdert ook je telefoonboek en berichten, maar niet die je op je SD kaart had staan!

Update nu binnen gehaald via een wireless tethering (hotspot) van mijn iPhone 8)

Many thanks!!! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door StraightOn.NL op 04-05-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Haha, real-life karma weer geboost... O-)

Graag gedaan

[ Voor 22% gewijzigd door Kerberos84 op 04-05-2011 18:26 ]

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Ik las een aantal weken terug op tweakers dat er 'binnenkort' een symbian update uitkwam voor onder andere de Nokia 5530 XpressMusic. Iemand die enig idee heeft hoe het hier mee zit en wanneer deze beschikbaar zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Voor de Nokia 5530 is de update nog niet uitgerold, eveneens niet voor de 5800 XM.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilly
  • Laatst online: 01-01-2022
Zooo na 2jaar... en nu weer eens een post vanuit mijn kant. Ik geniet nogsteeds van de 5530, alleen ik krijg nu iets meer last van het spontaan uitvallen/reboot van de phone.

Ik draai nogsteeds wel met de firmware 11…., ik heb het redelijk lang volgehouden :X . Maar wil nu wel de nieuwe firmware op zetten. Zal dat geen probleem veroorzaken, aangezien ik de update met firmware20...en firmware30... heb overgeslagen?

Hartelijke tips stel ik zeker op prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Jilly, download Ovi Suite en verbind de telefoon met de pc.
Ga vervolgens naar Software-updates en de rest wijst zich van zelf.
Ongelooflijk dat je nog steeds versie 11 draait, volgens mij zit daar nog geen eens kinetisch scrollen in inbegrepen of wel?
Versie 32.0.007 is nu de laatste, er zijn geruchten dat morgen v40 te downloaden is met een nieuwe browser, emoticons etc.
We zullen het zien!

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilly
Hmmm...met Ovi Suite en NSU is het niet gelukt, er wordt geen nieuwe firmware gevonden. 8)7
Ik ga maar proberen om een harde reset te doen, zoals ik lees op het vorige pagina.
Bedankt voor je tip en hopelijk komt die v40 dan ook snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-05 13:25
v40, is dat niet wat de c3 draait?

• Jilly
Ik krijg het niet voor elkaar de firmware update te doen. De phone zegt dat er geen updates beschikbaar zijn, zelfs na een harde reset! :-(
Via de nokia site schiet het ook niet op. Zal wel te maken hebben dat ik eerdere updates heb overgeslagen. Ik vrees dat ik toch naar de care-center moet voor de update..pfff

• Wietsee.
Heb je wel het software programma Nokia Ovi Suite of Nokia Software Updater gedownload/gebruikt?

Web Enrichment

• Jilly
Ja die heb ik inderdaad gebruikt. Als de phone niet zo vaak uitvalt, hoef ik eigenlijk geen update, maar begint me nu wel te irriteren 8)7

• Wietsee.
Ik wil je wel helpen, het is namelijk simpel op te lossen door de productcode even te wijzigen.
Ik stuur je een dm.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilly
Wietseeee,

Erg bedankt voor de tips!!! 8)

Het is gelukt! Het draait nu lekker op de nieuwe firm!
Zal nu wel lekker up to date blijven of er eventueel nog nieuwe updates komen.

Greetz,
J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Jammer dat Nokia niet even aangeeft wanneer die nieuwe update ongeveer verschijnt. Eén of twee maanden geleden las ik nog een nieuwsbericht op Tweakers dat er 'binnenkort' een update zou verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
De update komt deze maand niet meer uit aldus Skyee van Nokia Discussions.
Erg vervelend dat Nokia er zolang voor nodig heeft, uiteindelijk heeft het ook steeds minder zin voor Nokia, aangezien mensen overstappen op een nieuwe telefoon (contract, abonnement loop af etc.).
We wachten af! Nokia zal het wel te druk hebben met hun geflopte WP7.
De updates voor de touchscreen toestellen C5-03, C6 en N97 Mini zijn al wel uitgekomen.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Zoals ik al had verwacht, update geannuleerd.
Nokia belooft iets, maar komt het weer niet na.
Einde Nokia voor mij.
http://discussions.europe...800-and-5530/td-p/1127451

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Wietsee. schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:47:
Zoals ik al had verwacht, update geannuleerd.
Nokia belooft iets, maar komt het weer niet na.
Einde Nokia voor mij.
http://discussions.europe...800-and-5530/td-p/1127451
Ongelooflijk.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Ze kunnen support beloven wat ze willen, binnen 2 jaar zijn ze toch failliet, overgenomen door HTC of verdwenen...dus blijf gewoon weg bij Nokia, het gaat helemaal niet goed met het bedrijf.

Ik heb ook een 5530 en baal er ook van, maar had het niet meer dan verwacht.

Aandelen Nokia komen van $40 dollar 2,5 jaar terug naar $5 nu, ze hebben dus helemaal niets geprofiteerd van de opleving op de beurzen afgelopen jaar...één dalende lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Toch weer goed nieuws?
Hi,

we have not cancelled those updates. I have been informed that the Conversations blogpost talking about Symbian 3.2/5.0 updates got edited, but we are still working on getting the update also to 5800, 5530 & Co. - they are only delayed.

BR,
yvonne
Hi,

I've been informed as well yesterday that somebody has edited the conversations blog article. The updates for 5800 & co. are currently delayed - we're still working on them though. But it will take some more time until they will be available.

BR,
yvonne

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramasha
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-01 19:28
Binnenkort neem ik een Nokia 5530 mee op stap naar het buitenland, echter heeft mijn samsung galaxy S2 zoals alle moderne telefoons een "no data roaming" optie. Echter, googlen; deze thread; manual, geven mij alleen de mogelijkheid dataaccess points te verwijderen.

Ik wil echter alleen tijdelijk mijn i-net uitschakkelen en niet opnieuw accesspoints hoeven toe te voegen. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Ramasha schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:56:
Binnenkort neem ik een Nokia 5530 mee op stap naar het buitenland, echter heeft mijn samsung galaxy S2 zoals alle moderne telefoons een "no data roaming" optie. Echter, googlen; deze thread; manual, geven mij alleen de mogelijkheid dataaccess points te verwijderen.

Ik wil echter alleen tijdelijk mijn i-net uitschakkelen en niet opnieuw accesspoints hoeven toe te voegen. Zie ik iets over het hoofd?
Volgens mij gaat de telefoon nooit op internet als je in het buitenland, of krijg je in ieder geval een roaming waarschuwing.
Anders kun je de toegangspunten bewerken, door er een streepje of letter o.i.d. toe te voegen. Hierdoor is het toegangspunt onjuist waardoor verbinding maken onmogelijk wordt...

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mubi
Normaal gezien krijg je een roaming waarschuwing als een applicatie wil verbinden met het internet terwijl je in het buitenland zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipse2006
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Zelf net in Amerika / Canada geweest en zowel op de nokia 5530 als op een HTC toestel de optie van Wietsee toegepast en dat werkte prima. Makkelijk en snel te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Weet iemand of er nog informatie/nieuws is over de beloofde update van Nokia op de 5530? Zou half september een update komen, die is vervolgens geannuleerd maar er waren speculaties dat de update wel later uitgebracht zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Na wat rondneuzen en zoeken vind ik de volgende pagina!

http://conversations.noki...s-to-symbian-3-2-and-5-0/

erg goed nieuws deze maand nog update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Hee Paul,

Ben inmiddels over op de Nokia X6, zie ook mijn review: productreview: Nokia X6 16GB Zwart review door Wietsee..
Echter, is die pagina die jij aanduid de aankondiging van de updates, de informatie die Nokia toen gaf als reden van de doorgestreepte phones staat iets verder op deze pagina: http://conversations.noki...bian-5-0-and-3-2-devices/
Hierbij staat, echter geen data wanneer precies.
Ik heb Nokia hierover een mail gestuurd, als antwoord gekregen dat de updates zeker zouden worden uitgerold.
Afwachten dus...

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Wietsee. schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:15:
Hee Paul,

Ben inmiddels over op de Nokia X6, zie ook mijn review: productreview: Nokia X6 16GB Zwart review door Wietsee..
Echter, is die pagina die jij aanduid de aankondiging van de updates, de informatie die Nokia toen gaf als reden van de doorgestreepte phones staat iets verder op deze pagina: http://conversations.noki...bian-5-0-and-3-2-devices/
Hierbij staat, echter geen data wanneer precies.
Ik heb Nokia hierover een mail gestuurd, als antwoord gekregen dat de updates zeker zouden worden uitgerold.
Afwachten dus...
Oja ik zie het inderdaad, ik dacht het bericht in de link wat ik plaatste heel recent was maar dat is dus niet het geval.. helaas nog maar langer afwachten dus inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mubi
Ondertussen is de firmware update er.
v40
-Swipe to unlock
-Browser V7.3.1.33
-Overall speed improvement
-Symbian icon in the task manager is finally shown as it should be
-"PC Suite" changed to "Ovi Suite"
-Volume seems to be louder (not sure)
-Battery indicator seems to be more accurate as the number of stripes decreases one by one instead of jumping from 7 to 3 (not sure)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Mubi schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:36:
Ondertussen is de firmware update er.
v40

[...]
Zojuist geïnstalleerd. Heb er ovi suit voor moeten installeren omdat de updates via de telefoon niet werkte (waarom sta ik daar niet van te kijken?) Even testen dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil VoIP eens gaan uitproberen. Maar wil eerst even verifieren of deze Nokia 5530 geschikt is voor aanbieders als VoIPBusters bijvoorbeeld, voordat ik beltegoed aanschaf. Zijn er mensen met ervaring hiermee?

Ik dacht het in te stellen via: menu>instellingen>connecttiviteit>beheerinstellingen>sip-instellingen

Gaat dit lukken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 22:56
@ Wietsee.

Ik heb ook het probleem dat ik niet van v11.0.054 kan updaten en las dat je een PM had gestuurd hoe dat op te lossen is.

Zou je mij die oplossing met productcode veranderen ook willen sturen? _/-\o_
Pagina: 1 2 3 Laatste