Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mubi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
Spaiker schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:09:
Ik krijg die firmware er niet opgezet met vorige methodes, weet iemand nog een andere? als ik via OVI suite dat probeer, dan geeft ie een interne fout (foutcode 4??), via de gsm zelf begint de download zelfs helemaal niet.
Voorts vind ik de 5530 XM zeker zijn geld waard!

Edit; hij vind de updates nu wel, zowel via de gsm updates als via pc ovi store, maar hij wilt ze niet installeren :X
Zoals eerder gepost, probeer eens met Nokia PC suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mubi
Anoniem: 132953 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:36:
Weet er iemand of je op het startscherm ook meerdere emailboxen kan tonen? Ik kan er precies altijd maar eentje selecteren.
Ik denk niet dat dit mogelijk is :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132953

Dat is wel vreemd, er is nog zoveel ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06-2021
Proberen te tweaken zou ik zeggen, mss een shortcut plaatsen naar je mailboxen?
Update is gelukt via gsm, opeens wou ie wel downloaden, vreemd maarja...

Iemand een tip waar ik een hoesje kan vinden hiervoor?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mubi
Anoniem: 132953 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:48:
Dat is wel vreemd, er is nog zoveel ruimte!
Ja tenzij je je muziekspeler hebt openstaan, dan is er niet veel plaats meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Hoe krijg je je muziekspeler daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mubi
Spaiker schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:07:
Hoe krijg je je muziekspeler daar?
Gebeurt automatisch, gewoon een liedje luisteren en terug naar het hoofdmenu gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323834

vandaag eindelijk de 5530 besteld via smartphoneshop voor 22.00 morgen in huis, op mijn verjaardag :D
de wit/blauwe genomen lijkt me vet, maar ja morgen ook guitar hero'tje 5 en o zo weinig tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k heb m blue white rocks hell yeah..

wat is nu de nieuwste firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een probleem...
als ik de telefoon wil aansluiten met het meegeleverde usb kabeltje (veel te kort overigens) kan ik op de telefoon kiezen uit vier modusen, ik wil de eerste PC SUITE zodat ik direct kan synchroniseren met ovi suite, maar dat doet hij niet hij vindt geen verbinding met pc, aan het geluid te horen connect ie en direct disconnect die weer.
De andere modi werken wel goed, wat o wat moet ik doen...

gr, caspar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Ovi suite geïnstalleerd en geüpdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ligt echt niet aan ovi suite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het mogelijk dat usb 2.0 nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probleem is opgelost, eerst had ik drivers geïnstalleerd en daarna ovi suite.
Deze twee botsten met elkaar en ik moest dus de drivers verwijderen via apparaatbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het mogelijk om bepaalde apps, de nieuwste youtube app bijv in een categorie te plaatsen.
zodat hij bij internet staat ipv toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Ja.
Opties > Indelen > Youtube kiezen > Opties > Verplaatsen naar map

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 23:59
Ik probeerde net mijn 5530 via USB te syncen, breekt dat klepje dat de mini-USB aansluiting beschermt spontaan af...Het plastic klepje zit nota bene gewoon vast gelijmd op het rekbaar stukje rubber, hoe goedkoop moet het allemaal worden bij Nokia...

Met de nieuwe firmware ben ik wel tevreden over de werking maar de bouwkwaliteit begint me echt steeds meer tegen te vallen...

Heeft iemand misschien een goed schaakspel voor S60 (v5) dat gratis is?! Andere tips voor leuke spelletjes zijn uiteraard ook welkom!

[ Voor 15% gewijzigd door StraightOn.NL op 09-01-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

linkje met een aantal leuke apps ;D
http://nokiamobileblog.co...lications-for-nokia-5530/

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 323834 op 09-01-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Jammer dat je dus werkelijk niets kan doen met je mediaplayer als je gsm op locked staat :(
Zelf volume niet veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgxworker
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-12-2022
Het kan misschien heel simpel zijn maar ik krijg het niet voor elkaar. Om hem in stille stand te laten trillen. Ik kan wel trilsignaal aanvinken maar verder gebeurt er niets. Kan dit dan gewoon echt niet of zie ik iets heel stoms over het hoofd. Blijkt dus dat je beltoon wel aan moet staan en niet op geen moet zetten. 8)7

Heb hem net 10 minuten. Verder wel een leuke telefoon en wifi werkt ook goed. Camera reageert ook lekker snel, iets wat ik al lang niet meer gehad heb.

[ Voor 9% gewijzigd door jgxworker op 14-01-2010 19:31 ]

Trust me, never trust trust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 20:40
Iemand die een goede batterijmeter applicatie kent? Ik vind de standaard batterij meter best inaccuraat, ineens va 3 blokjes naar 1 en van die toestanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jammer dat de youtube kwaliteit zo hard zuigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
Dat is op mijn Secret ook zo. Ruilen?
Veel liever de 5530 dan de Secret, die valt steeds uit :(

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mubi
Anoniem: 323834 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:19:
jammer dat de youtube kwaliteit zo hard zuigt...
Dat ligt aan youtube en niet aan de 5530.
Hopelijk past youtube dit nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Nog een vraag, ik heb al enige uren zitten zoeken hoe ik Word-bestanden kan openen op de 5530, zonder enig resultaat, is dit gewoon niet mogelijk, of zoek ik op de verkeerde plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
De 5530 heeft geen standaard Office lezer aan boord. Je moet apart QuickOffice of MobiSystems OfficeSuite kopen. Via de Ovi store aan te kopen. Kost je ongeveer 20 à 25 Euro.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Echt niet? Op mijn secret zit het er gewoon standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
iemand dit al geprobeert? Www.spb.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
SPB is gewoon een software ontwikkelaar en hebben inderdaad een paar Symbian programma's. Zo zijn er velen.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frontje30
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02-2011
http://dailymobile.se/

Heb je ook veel applicatie's voor de Nokia S60V5.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312647

ik heb de nokia 5530 uit het buitenland, weet iemand of ik er met een een of andere update, programma de nederlandse software/taal erop kan zetten? zit nu alles in het engels te doen maar vin het nie heel handig.
thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343784

misschien een rare vraag maar heb sinds vandaag de 5530xm, nu via toepassingen sw-update een paar update's gedaan maar kan ze nergens weer vinden..ook niet via bestands beheer...terwijl ze wel geinstalleerd zijn:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
als je ze geïnstalleerd hebt, waarom zou het dan nog moeten verschijnen?
Komt er btw een nieuwe firmwareversie uit binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312647

kan mij iemand zeggen hoe ik de voorcover van de nokia 5530 kan vervangen, is het een kwestie van gewoon de oude eraf trekken of moet je dit doen d.m.v. het losdraaien van enkele schroefjes?

dank jullie wel, wil graag mijn zwarte cover vervangen door een chrome cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Wat moet ik doen? Kapotte telefoon

zou ik niet doen als ik jou was, laat dit liever doen in de winkel als dat kan.

• aarondk1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik zou deze telefoon graag willen kopen, want ik wil niet zoveel uitgeven aan een gsm, stel dat ik hem verlies of kwijtraak.
Maar deze moet wel Wifi hebben, en een GPS is altijd leuk, en Symbian trekt me wel aan omdat er meer apps zijn dan bij een Star of een Coockie.

Maar ik ben een Belg dus ik gebruik een Azerty lay-out, weten jullie of dat de Nokia 5530 XM dat heeft?
Zoniet, is er een app om dat bijvoorbeeld wel te gebruiken?

Alvast bedankt!

• Liebaart
Als je in een belgische winkel koopt, dan heeft de 5530 waarschijnlijk standaard AZERTY.
Zelf ben ik ook Vlaming, maar op een telefoon gebruik ik veel liever QWERTY. Typen op een telefoon blijft toch altijd anders dan op een PC klavier. En met QWERTY ben je dan veel beter gesteld, vanwege de veel betere plaatsing van , . en ?
Ik raad mijn klanten altijd zelf ook QWERTY aan vanwege die reden. Allen zien ze zeer snel in waarom.

www.SmartphoneHelp.be

• aarondk1
Ik heb juist gebelt en Nokia zegt dat het standaard Qwerty is, maar zo moeilijk is het toch niet om even de software wat aan te passen.
Het is geen fysiek toetsenbord dus ze moeten gewoon een paar letter vervangen.

Nuja het maakt me niet zoveel uit, ik zie wel!

• Mubi
Ook in België staat er Qwerty op.
Let op: dit toestel bevat GEEN GPS, wel WIFI

• aarondk1
Mubi schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:58:
Ook in België staat er Qwerty op.
Let op: dit toestel bevat GEEN GPS, wel WIFI
Dank je, ik zat inderdaad fout met die GPS...foutje van mij.

• Spaiker
Dat qwerty geraak je snel gewend, is totaal anders als typen op een toetsenbord hé :)
Ben ook van belgië en heb hier geen probs mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Volgens een Nokia mailing is er een nieuwe firmware beschikbaar voor de 5530, maar ik kan nergens een changelog vinden...iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 08-05 13:21
Ik heb sinds gisteren ook een Nokia 5530 en ik vroeg mij af hoe het mogelijk was om in te stellen dat hij enkel Wi-Fi gebruikt bij de toepassingen zoals email, google maps, facebook...
Sorry als dit al voorbij is gekomen, ik heb nog geen tijd gehad om heel het topic door te lezen :$
Voor het moment ben ik er erg tevreden van, hij werkt vrij snel en is aangenaam in gebruik. Ik kom van een SE W580i en ik vind wel dat de oortjes die daarbij geleverd werden van een hogere bouw- en geluidskwaliteit waren. :)
Btw, voor de Belgen, in zo goed als alle belgische multimedia/ telefoonwinkels (Bel Company, The Phone House, Vandenborre, Mediamarkt,...) kost de 5530 ook 179€ (de laagste prijs uit de pricewatch). Dus daar komt het nog goedkoper uit dan de pricewatch omdat je geen verzendkosten moet betalen ;)

@aarondk1: Als je Azerty wilt, kun je je invoertaal veranderen naar Frans (heb dit ook gedaan) dan krijg je wel azerty ipv qwerty ;)

[ Voor 39% gewijzigd door LaurentS op 20-02-2010 17:40 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 09:54

denivan

de enige

In the phonehouse verkopen ze de "illuvia" versie....dit is een meisjes versie met wat roze tinten etc. Prijs is hetzelfde, maar je krijgt er een klein flesje champagne bij :-)

@freddyronny : dat staat echt uitgelegd op de eerste pagina van deze draad 8)7 'k Snap niet waarom je liever wacht tot iemand het antwoord geeft ipv alles even door te lezen. Anyway, zoals in onderstaande link staat heb ik 't ook gedaan. Gewoon de standaard gprs verbindingen verwijderen en enkel de wifi verbinding overhouden :

StraightOn.NL in "Nokia 5530 Xpress Music"

[ Voor 54% gewijzigd door denivan op 21-02-2010 18:57 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Weet er niemand hoe ik mijn probleem zodat hij enkel Wifi gebruikt voor email en dergelijke? Ik heb namelijk een prepaid abo en ik wil mijn geld niet geven aan internet connecties, ik kom nu al te kort voor het bellen en het sms'en :)
Een nieuw probleem, mijn zus wou de facebook applicatie waar een link voor staat op de homepage eens uit proberen, zij heeft zich aangemeld met haar account, maar nu vind ik nergens waar ik haar account moet afmelden zodat ik mij met mijn account kan aanmelden... Ik vind het maar niet :(

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
denivan schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:32:
In the phonehouse verkopen ze de "illuvia" versie....dit is een meisjes versie met wat roze tinten etc. Prijs is hetzelfde, maar je krijgt er een klein flesje champagne bij :-)

@freddyronny : dat staat echt uitgelegd op de eerste pagina van deze draad 8)7 'k Snap niet waarom je liever wacht tot iemand het antwoord geeft ipv alles even door te lezen. Anyway, zoals in onderstaande link staat heb ik 't ook gedaan. Gewoon de standaard gprs verbindingen verwijderen en enkel de wifi verbinding overhouden :

StraightOn.NL in "Nokia 5530 Xpress Music"
...

Hij geeft toch het antwoord?

Voor de rest gewoon wat rondscrollen, en de gsm uit de handen van je zus houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Spaiker schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:23:
[...]

...

Hij geeft toch het antwoord?

Voor de rest gewoon wat rondscrollen, en de gsm uit de handen van je zus houden :)
Hij gaf het antwoord eerst niet, hij heeft zijn bericht veranderd ;)

@denivan: Ik ben beginnen lezen in het topic, maar ik ben met de laatste pagina begonnen en dan de voorlaatste enz... ;) Dus het is geen slechte wil hoor :) Facebook heb ik op een 'creatieve' manier opgelost. Mijn zus heeft haar wachtwoord veranderd via de pc waardoor de applicatie niet meer automatisch kon aanmelden endan heb ik het kunnen veranderen :)

[ Voor 17% gewijzigd door LaurentS op 21-02-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:11

thommich

Belg

Kan iemand hier bevestigen dat met de laatste update vastlopers en spontane resets verdwenen zijn?
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon aangezien mijn huidige (SE w760i) zichzelf meerdere keren per dag reboot (op de meest irritante momenten, zelfs tijdens telefoongesprekken :( ) Bovendien loopt hij ook regelmatig vast en geeft hij soms spontaan aan dat er geen simkaart aanwezig is.

De Nokia 5530 is voor mij qua features ideaal, maar dan moet ik wel zeker weten dat ik qua betrouwbaarheid erop vooruit ga, en dat vastlopers en dergelijke niet voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
thommich schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:30:
Kan iemand hier bevestigen dat met de laatste update vastlopers en spontane resets verdwenen zijn?
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon aangezien mijn huidige (SE w760i) zichzelf meerdere keren per dag reboot (op de meest irritante momenten, zelfs tijdens telefoongesprekken :( ) Bovendien loopt hij ook regelmatig vast en geeft hij soms spontaan aan dat er geen simkaart aanwezig is.

De Nokia 5530 is voor mij qua features ideaal, maar dan moet ik wel zeker weten dat ik qua betrouwbaarheid erop vooruit ga, en dat vastlopers en dergelijke niet voorkomen...
Dat kan ik je bevestigen hoor :) nergens meer last van gehad! Alleen lijkt de batterijweergave wel wat onnauwkeuriger te zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
StraightOn.NL schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:32:
[...]

Dat kan ik je bevestigen hoor :) nergens meer last van gehad! Alleen lijkt de batterijweergave wel wat onnauwkeuriger te zijn geworden.
Dat kan ik inderdaad bevestigen, de batterijweergave is niet zo precies. Vanmorgen had ik nog 3 streepjes, ik dacht hij zal het dan wel een dagje uithouden zeker? (heeft er 2 dagen over gedaan om die 2 andere streepjes te doen). Neen hoor, tegen 14.30 viel hij uit... Nochtans hij werd de hele dag niet gebruikt (ik zat op school).
Waarom heeft Nokia niet het fantastische Sony Ericsson systeem waar je de batterijstatus in % kunt zien? Jammer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Dat is mooi (dat er geen vastlopers zijn).
Ik heb de reviews die gelinkt worden in de startpost (bijna volledig) doorgenomen, en daar wordt soms aangegeven dat het touchscreen niet helemaal goed reageert.
Ik heb namelijk geen zin om de stylus te gebruiken. Is het toestel goed te bedienen zonder stylus?
En is het typen van sms'jes vlot met touchscreen, of heb je vaak dat je de verkeerde "toets" aanraakt?

EDIT: ohja, en is het scherm krasgevoelig? Ik heb al gelezen dat de achterkant bijzonder krasgevoelig is, maar daar kan ik nog mee leven. Als het scherm ook zo erg bekrast raakt zou ik misschien overwegen om een screenprotector erbij te kopen...

Ik twijfel voorlopig nog erg hard over de aanschaf. (Vooral omdat m'n andere gsm nog niet oud is en dat een behoorlijk dure aankoop was -O- )

[ Voor 32% gewijzigd door thommich op 23-02-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Nieuw probleem :) Normaal gezien, als je de muziekspeler minimaliseert verschijnt er op je starpagina een balkje waar je kan kiezen tussen pauze, volgende vorige. Nu komt dat balkje er niet meer als ik minimaliseer bij mij :( Ik heb al geprobeerd om de fabrieksinstellingen te herstellen, maar dat werkt niet. Iemand een idee wat ik verkeerd heb gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
thommich schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:36:
... touchscreen niet helemaal goed reageert.
Ik heb namelijk geen zin om de stylus te gebruiken. Is het toestel goed te bedienen zonder stylus?
En is het typen van sms'jes vlot met touchscreen, of heb je vaak dat je de verkeerde "toets" aanraakt?
Vind het touchscreen ook matig reageren bij gebruik van vingers. Eigenlijk is de hele telefoon wat mij betreft alleen lekker te bedienen met de stylus, maar zeker voor internetten (links klikken) en typen (in de landscape mode, dus met volledig qwerty onscreen) is de stylus onmisbaar.

• Liebaart
nietorigineel schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:12:
Vind het touchscreen ook matig reageren bij gebruik van vingers. Eigenlijk is de hele telefoon wat mij betreft alleen lekker te bedienen met de stylus, maar zeker voor internetten (links klikken) en typen (in de landscape mode, dus met volledig qwerty onscreen) is de stylus onmisbaar.
Ik vind het net omgekeerd. Zelf gebruik ik de stylus nooit. Het is een kwestie van gewoon worden. Ik vind het scherm zelfs beter reageren op mijn vingers dan sommige WM telefoons die ik heb. De 5530 en zijn broertjes (5800 en 5230) zijn perfect te gebruiken met alleen vingers. Dat is MIJN ervaring.

www.SmartphoneHelp.be

• Spaiker
Groot gelijk Liebaart, in het begin in het fel wennen, maar erna gaat het gelijk niets, ik heb er zelfs nog een 'plastiekje' over dat de gevoeligheid, en dus ook de vlotheid een beetje naar beneden haalt, en ik ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Zo.

Ik ben ook een trotse bezitter van de 5530. Het is blijkbaar een erg populaire telefoon want ik heb er 5 winkels moeten voor aflopen, ze waren allemaal uitverkocht.

Hebben jullie een bescherming voor jullie toestel/scherm gekocht of vind je dat niet nodig?
Straks maar eens de laatste firmware enzo erop zetten.

* thommich blij *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Is wel nodig, de achterkant staat HEEL snel vol krassen, ook al doe je er niets mee.
Ik heb ter bescherming een paar screenprotectors gekocht, waarvan ik er natuurlijk een gebruik, ik weet niet of hier snel krassen opkomen maar ik zou toch aanraden om dat als voorzorgsmaatregel te nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Met screenprotectors bescherm je de achterkant toch niet?

Is zoiets een beetje een goede oplossing volgens jullie?
Eventueel in combinatie met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
thommich schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:41:
Met screenprotectors bescherm je de achterkant toch niet?

Is zoiets een beetje een goede oplossing volgens jullie?
Eventueel in combinatie met dit?
Neen niet doen! Ik heb zo'n rubberen omhulsel gekocht (wel via de Fnac, maar het lijkt er zo hard op dat ik denk dat het hetzelfde is) en mijn achterkant staat ook vol met krassen (gekocht op 19/02...). De voorkant en de zijkanten zijn in perfecte staat, maar de achterkant... Ik denk dat die krassen er gekomen zijn doordat die rubberen cover niet perfect blijft zitten rond de gsm bij het uit mijn zak halen, en omdat de stof/zanddeeltjes er niet uit kunnen door de cover, krijg je alleen nog maar meer krassen...

Ik heb een winkel gecontacteerd voor een nieuwe batterijcover (er is mij gezegd geweest dat het de 1ste keer nog binnen garantie kon, maar anders is het 0-10€, de persoon kon het niet precies zeggen, want de baas was er niet). Als ik mijn nieuwe batterijcover ga halen, zal ik eens informeren wat volgens hen de beste oplossing is. Anders zal ik heel erg voorzichtig moeten zijn... :) Hoewel ik dat nu al deed, ik ga eens kijken naar een tasje dat met een rits gesloten kan worden, zo kan er geen stof in binnen.

Die screenprotector is wel een nuttig, maar niet echt noodzakelijk. Het scherm is van goede kwaliteit en er komen niet snel krassen op, ik denk dat je echt al je best moet doen om daar krassen op te krijgen :) Op een screenprotector daarentegen krijg je snel krassen waardoor je beeld niet meer helder is. Bovendien gaat die protector de sensibiliteit van het touchscreen verslechteren, en zul je dus harder moeten drukken op het scherm en wordt het gebruik van je vingers moeilijk. En als laatste contra tegen screenprotectors, over het algemeen worden deze gemakkelijk vuil en zul je deze veel moeten kuisen. Wat mij opvalt bij het touchscreen is dat deze niet snel vuil wordt (in tegenstelling tot bvb de Samsung Star), als je vingers min of meer proper zijn (dus geen chips gegeten hebt of voorhand :p) dan blijft je scherm proper hoor ;)

En weet er iemand iets over hoe ik mijn probleem met het niet meer verschijnen van de muziekbalk op de startpagina als de muziekspeler geminimaliseerd staat? Dit vind ik irritant, ik gebruikte dat veel... :)

[ Voor 4% gewijzigd door LaurentS op 27-02-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Als ik mijn nieuwe batterijcover ga halen, zal ik eens informeren wat volgens hen de beste oplossing is.
Laat je ons dat even weten, ik ben erg geïnteresseerd.
Ik doe het voorlopig zonder bescherming (pun not intended), voornamelijk door wat jij aangeeft. Iemand die een betere oplossing kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgxworker
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-12-2022
Meerdere mensen er last van dat het touchscreen gewoon helemaal niet meer reageert? Ik kan overal op duwen maar gebeurd niets. Kan hem nu niet eens meer aanzetten want kan de pincode niet in typen. Vaak als ik hem een paar uur aan laat staan werkt hij ineens weer goed. En als ik hem dan een tijde niet gebruik reageert ie weer niet. Binnenkort maar eens naar een service point brengen.

Trust me, never trust trust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
jgxworker schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 09:31:
Meerdere mensen er last van dat het touchscreen gewoon helemaal niet meer reageert? Ik kan overal op duwen maar gebeurd niets. Kan hem nu niet eens meer aanzetten want kan de pincode niet in typen. Vaak als ik hem een paar uur aan laat staan werkt hij ineens weer goed. En als ik hem dan een tijde niet gebruik reageert ie weer niet. Binnenkort maar eens naar een service point brengen.
Ik heb geen enkel probleem.

Ik heb gisteren mijn nieuwe batterijklepje ontvangen. Ik heb er onmiddellijk een tasje bijgekocht dat met een waterdichte rits (rits zoals in de foto) dicht kan. Op die manier is mijn tasje ineens waterdicht voor als het regent en ik op de fiets zit, en bovendien houdt het erg goed het stof tegen volgens de verkoper (Car audio Leuven). Het tasje is gevoerd in zachte fleecestof, geen krasjes meer dus (denk en hoop ik :D).
Afbeeldingslocatie: http://www.aroundtheglobe.nl/traveltestcase/ortlieb/bigzip/big_ortlieb1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Kan er mij iemand vertellen hoe ik de trilfunctie afzet voor de wekker?
Ik heb namelijk een heel rustig nummer uitgekozen om mee wakker te worden, maar wordt nog steeds abrupt gewekt door het trillen van de gsm op mijn nachttafel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Door hem in een profiel te zetten waarin je de trilfunctie uitschakelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Maar dan trilt de telefoon niet meer als er gebeld wordt?
Ik zoek een manier om het trilsignaal bij de wekker uit te schakelen, maar bij een oproep moet hij wel trillen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
Zoek dan een programmatje dat van profiel wisselt naargelang het uur. Dus bijvoorbeeld dat tuusen 24 en 6:30 uur op een profiel staat dat niet trilt en dan daarna automatisch overschakelt naar normaal profiel.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
thommich schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:44:
Maar dan trilt de telefoon niet meer als er gebeld wordt?
Ik zoek een manier om het trilsignaal bij de wekker uit te schakelen, maar bij een oproep moet hij wel trillen... :)
Je kunt een profiel tijdelijk instellen. Dus bvb 's avonds stel je het profiel in voor de wekker tot bvb 5 minuten na het wekkersignaal. Dan schakelt hij nadien terug over op het algemene profiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Ok, bedankt voor de tips, ik ga dat eens uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
  • Laatst online: 12:55
Ik kan niks vinden over flac.. dus vraag ik me af: ondersteunt deze telefoon ook flac?
Ik heb een beetje gegoogled en iets genaamd "oggplay" gevonden, iemand ervaring hiermee?
Voor het geval iemand hier ervaring mee heeft: Hoe werkt oggplay? Is het gewoon een codec? Kun je dan wel je flacs afspelen in de standaard musicplayer, of is oggplayer een aparte player (wat ik dus wel minder zou vinden)?
Is het dan nog wel verstandig om deze telefoon te kiezen?

Ik begrijp overigens niet waarom er maar zo weinig telefoons/muziekspelers flac ondersteunen.. maar goed..

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Is er overigens zicht op een nieuwe firmware-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314820

Er zit een gps ontvanger op dit toestel, kan je deze gratig gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
Er zit GEEN GPS ontvanger op dit toestel.
Je kan gratis een Bluetooth GPS module gebruiken.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
Nou, ik heb de telefoon inmiddels ook, gewoon los gekocht, zo duur is hij niet, t.o.v. andere phones *kuch IPHONE kuch*

Maar goed, hij doet het wel lekker.. Het enige wat ik minder vind en wat hier eerder is aangegeven, is dat de volume knopjes het niet doen als het scherm geblokkeerd is (en ze reageren overigens sowieso erg traag).
Het zou wel fijn zijn geweest als Nokia de volumeknopjes bruikbaar had gemaakt terwijl je scherm is geblokkeerd, wat ook fijn zou zijn geweest is dat als je een van de volumeknopjes inhoudt voor 2 of 3 seconden, dat je dan naar het volgende nummer gaat. Zodat je wat makkelijker naar het volgende of vorige nummer kunt terwijl het scherm geblokkeerd is.
Die mogelijkheid had ik wel op mijn k750i en mijn w960i, het lijkt me verder ook niet echt moeilijk voor Nokia om de software een beetje aan te passen zodat dat ook op mijn 5530 kan, maar goed..

Overigens heb ik na drie daagjes intensief gebruik nog geen problemen met het klepje, en de voor en achter-kant zijn beiden nog krasvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Yousif schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:27:
Nou, ik heb de telefoon inmiddels ook, gewoon los gekocht, zo duur is hij niet, t.o.v. andere phones *kuch IPHONE kuch*

Maar goed, hij doet het wel lekker.. Het enige wat ik minder vind en wat hier eerder is aangegeven, is dat de volume knopjes het niet doen als het scherm geblokkeerd is (en ze reageren overigens sowieso erg traag).
Het zou wel fijn zijn geweest als Nokia de volumeknopjes bruikbaar had gemaakt terwijl je scherm is geblokkeerd, wat ook fijn zou zijn geweest is dat als je een van de volumeknopjes inhoudt voor 2 of 3 seconden, dat je dan naar het volgende nummer gaat. Zodat je wat makkelijker naar het volgende of vorige nummer kunt terwijl het scherm geblokkeerd is.
Die mogelijkheid had ik wel op mijn k750i en mijn w960i, het lijkt me verder ook niet echt moeilijk voor Nokia om de software een beetje aan te passen zodat dat ook op mijn 5530 kan, maar goed..

Overigens heb ik na drie daagjes intensief gebruik nog geen problemen met het klepje, en de voor en achter-kant zijn beiden nog krasvrij.
Sluit ik mij helemaal bij aan, bijzonder irritant dat dit niet werkt! (heb ook jaren SE Walkmans gehad die dat wel konden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:37
Ga 'm volgende week bestellen, ziet er leuk uit, heeft leuke functies en de prijs is erg aantrekkelijk. Wou een telefoon met wifi en zag bij pricewatch deze telefoon redelijk bovenaan staan bij de goedkoopste telefoons met wifi. Zal binnenkort even posten wat ik ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sinds aanschaf is mijn 5530 een stuk slomer komt dit omdat ik de geheugenkaart vol heb staan of omdat ik veel apps er op heb staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
Anoniem: 323834 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:02:
sinds aanschaf is mijn 5530 een stuk slomer komt dit omdat ik de geheugenkaart vol heb staan of omdat ik veel apps er op heb staan??
Probeer eens met je geheugenkaart eruit?
En heb je ook de nieuwste firmware?

Ik heb overigens nog een klein probleempje.. bij t9, wat erg verrot werkt imo, kun je geen alternatieve woorden kiezen, als je dus "kom" wilt typen en je krijgt "kon" kun je niet "kom" kiezen, wat vervelend is, is hier een oplossing voor?

En is er toevallig ook een soort van autocorrectie zoals op de iphone? Zodat je het juiste woord kunt kiezen, voor als je qwerty gebruikt..?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Yousif schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:00:
[...]

Probeer eens met je geheugenkaart eruit?
En heb je ook de nieuwste firmware?

Ik heb overigens nog een klein probleempje.. bij t9, wat erg verrot werkt imo, kun je geen alternatieve woorden kiezen, als je dus "kom" wilt typen en je krijgt "kon" kun je niet "kom" kiezen, wat vervelend is, is hier een oplossing voor?

En is er toevallig ook een soort van autocorrectie zoals op de iphone? Zodat je het juiste woord kunt kiezen, voor als je qwerty gebruikt..?

Alvast bedankt!
Ander woord kiezen bij T9 met * (sterretje)

Voor QWERTY is er idd nog niets voor zover ik weet, erg jammer ik zou het ook handig vinden (maarja met QWERTY view is het wel weer erg lastig lezen wat je schrijft, dat venster is veel te klein imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
StraightOn.NL schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:12:
[...]

Ander woord kiezen bij T9 met * (sterretje)

Voor QWERTY is er idd nog niets voor zover ik weet, erg jammer ik zou het ook handig vinden (maarja met QWERTY view is het wel weer erg lastig lezen wat je schrijft, dat venster is veel te klein imo
Dat met het sterretje is wel handig ja! Bedankt:P
En dat qwerty schermpje had inderdaad wel wat groter gekund, hoewel ik qwerty sowieso niet erg lekker vind typen, een beetje te langzaam, hij slaat veel dingen over etc..
Handschriftherkenning werkt daarentegen wel lekker, niet dat ik het zo vaak gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Weet er iemand hoe de GPS functie dan werkt?
Is dat via internet dat ie route berekent ofzo?
Of is hier totaal geen mogelijkheid toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Er zit géén ingebouwde GPS op de 5530.

Wat heb je dan wél als opties voor navigatie:
-Een extra gps-adapter kopen (via bluetooth meestal)

-Werken met A-GPS, dit haalt een locatie op via internet maar is bijlange niet zo nauwkeurig als echte gps. Je mag rekenen op een nauwkeurigheid waarbij je kan zeggen in welke buurt je je bevindt.

-Je kunt ook zelf op de kaart aangeven waar je bent en een bestemming ingeven en dan geeft het toestel wel de route die je moet volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Thanks, dan denk ik dat ik voor de 2e optie in combo met 3e optie ga werken :D
edge is snel genoeg hiervoor lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

edge is normaal geen probleem denk ik. Het kan wel eventjes duren voor je een positie hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mubi
Gisteren is er een firmware update uitgekomen voor de Nokia 5530 XM.
Het gaat over v30.0.009.

Nokia 5530 XpressMusic Firmware Features:

1. Universal kinetic scrolling
2. Introduce the web new version 7.2.3
3. Music cosmetic update icons
4. New application Ovi Sync and Shazam
5. Nokia 5530 has2 MB more RAM with new firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Mubi schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 08:32:
Gisteren is er een firmware update uitgekomen voor de Nokia 5530 XM.
Het gaat over v30.0.009.

Nokia 5530 XpressMusic Firmware Features:

1. Universal kinetic scrolling
2. Introduce the web new version 7.2.3
3. Music cosmetic update icons
4. New application Ovi Sync and Shazam
5. Nokia 5530 has2 MB more RAM with new firmware
Ah mooi, die zal ik dan straks eens gaan proberen. Geen wereldschokkende dingen zo te zien!

Ik vind wel dat ze eigenlijk enque-files/songs moeten toevoegen aan die speler en dat je kan kiezen uit welke map gespeeld wordt. Het is zo irritant dat er zelfs beltonen tussen je playlist staan :(

Als dat gefixt werd was het misschien een interessante telefoon, ik ben er eigenlijk wat dat betreft zeker niet tevreden mee. Het is tenslotte een music phone, maar er toestellen die veel beter presteren op dit gebied en zich niet als zodanig profileren, maar goed het is ook weer niet de duurste telefoon. Ik ben er gelukkig alweer bijna vanaf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mubi
StraightOn.NL schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:06:
[...]

Ah mooi, die zal ik dan straks eens gaan proberen. Geen wereldschokkende dingen zo te zien!

Ik vind wel dat ze eigenlijk enque-files/songs moeten toevoegen aan die speler en dat je kan kiezen uit welke map gespeeld wordt. Het is zo irritant dat er zelfs beltonen tussen je playlist staan :(

Als dat gefixt werd was het misschien een interessante telefoon, ik ben er eigenlijk wat dat betreft zeker niet tevreden mee. Het is tenslotte een music phone, maar er toestellen die veel beter presteren op dit gebied en zich niet als zodanig profileren, maar goed het is ook weer niet de duurste telefoon. Ik ben er gelukkig alweer bijna vanaf :9

Dan heb ik goed nieuws voor je. Met de nieuwe music speler staan de beltonen er niet meer tussen :-)

update: Ok toch niet, na een libary update staan ze er terug tussen. Maar over het algemeen had ik hier niet veel last van omdat ik met eigen afspeellijsten werk.

Ik ben trouwens heel tevreden over deze update. Alles werkt veel soepelder.

[ Voor 12% gewijzigd door Mubi op 11-06-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Hoe updaten jullie? Ik heb geprobeerd met de ingebouwde software update via wifi maar hij start de download en installatie niet als ik de update start. Hij zegt gewoon even 'verwerken' en dan stopt hij.... zonder de update te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mubi
freddyronny schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:38:
Hoe updaten jullie? Ik heb geprobeerd met de ingebouwde software update via wifi maar hij start de download en installatie niet als ik de update start. Hij zegt gewoon even 'verwerken' en dan stopt hij.... zonder de update te installeren...
Je kan updaten via de OVI Suite. Echter heb ik het deze keer gedaan met de ingebouwde update software en dit werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333254

Hoe lang doen jullie met de batterij?
Een kameraad heeft ook de 5530 en hij doet hoogstens 5 uurkes met zijn batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Wat doet die kameraad dan allemaal tegelijk? :P
Ik kom, met elke dat een paar uurtjes wifi te gebruiken toch wel 3-4 dagen ermee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ik heb met succes de update geïnstalleerd en over het algemeen ben ik best tevreden met de veranderingen. Hij gaat ietsje vlotter. Wat ik niet leuk vind, is het feit dat als je nu de muziekspeler opent, dat je dan niet onmiddellijk naar 'afspelen' kunt. Je dat staat niet meer in de lijst met opties. Ik gebruik steeds de shuffle met al mijn liedjes die erop staan. Vroeger deed ik dan opties: ga naar afspelen. Nu gaat dat niet meer onmiddellijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Huh? Hier gaat het nochtans wel goed, en het staat ook gewoon in de lijst, ik stoor me meer aan het feit dat je in het beginvenster niet afsluiten kan kiezen maar verbergen.. (van de muziekspeler)

[ Voor 5% gewijzigd door Spaiker op 12-06-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Spaiker schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:15:
Huh? Hier gaat het nochtans wel goed, en het staat ook gewoon in de lijst, ik stoor me meer aan het feit dat je in het beginvenster niet afsluiten kan kiezen maar verbergen.. (van de muziekspeler)
Sluit hem eens helemaal af (de muziekspeler). Start hem dan terug op, dan kom je in je bibliotheek terecht, als je dan op opties duwt, dan staat er bij mij geen ga naar afspelen bij. Als ik hem dan verberg en terug activeer, staat het er wel bij...
Het is idd ook irritant dat ik hem niet kan afsluiten in één klik.

[ Voor 5% gewijzigd door LaurentS op 12-06-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333254

Spaiker schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 10:23:
Wat doet die kameraad dan allemaal tegelijk? :P
Ik kom, met elke dat een paar uurtjes wifi te gebruiken toch wel 3-4 dagen ermee..
hij smst veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Dan moet er toch wel iets mis zijn met zijn batterij, als die maar 5 uur meegaat! :o Zelfs als je wifi en bluetooth aanlaat en veel sms't, houdt hij het toch wel een dag uit hoor. Ik doe met de accu zo'n 5 dagen, met 2 uur muziek per dag, ongeveer 20-30 minuten wifi per dag en zo'n 40 sms'en per dag en een paar minuten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Ik heb sinds de firmware het probleem dat ie niet meer draait, naar landscape mode dan..
Is wel vervelend aangezien ik die altijd gebruik om sms'en te typen, mss een oplossing hiervoor iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
Heb soms ook dat probleem. Wordt steeds opgelost met een herstart. Ik vermoed dat dit te maken heeft met een bepaalde handeling die dit veroorzaakt, maar ik weet nog niet dewelke.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mubi
Liebaart schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:10:
Heb soms ook dat probleem. Wordt steeds opgelost met een herstart. Ik vermoed dat dit te maken heeft met een bepaalde handeling die dit veroorzaakt, maar ik weet nog niet dewelke.
Hmm nog nooit voorgehad, met geen enkele firmware versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
ehhh, tijd om eens te bumpen dan maar..
Ook ik heb de nieuwste firmware al een tijdje erop..
Wat me opvalt is dat de volumeknopjes vreemd doen, soms doen ze niks, als ze al iets doen, gebeurt het met minimaal 5 seconden vertraging...
Toevallig zit ik er nu mee te klooien en werken ze opeens wel redelijk goed..
Nouja, wel leuk wat ze met de browser hebben gedaan, maar het stelt nog steeds niets voor ten opzichte van opera mini/mobile..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Sedert 3 dagen heb ik een probleem met m'n 5530 en ik vroeg me af of ik de enige ben.

Telefoneren lukt namelijk niet meer sedert 3 dagen. De telefoon valt telkens uit. Zowel bij zelf bellen als opgebeld worden. Soms na 10 seconden, soms onmiddellijk na het duwen op het groene telefoontje.
Het probleem komt niet altijd voor. Heb proberen het probleem te reproduceren maar dat lukt me tot nu toe niet.

Ik heb een licht vermoeden dat het iets te maken heeft met de "proximity sensor", want ik heb gemerkt dat die niet altijd werkt tijdens het bellen (dus het scherm gaat niet uit tijdens het tegen je hoofd houden).

Ik heb de laatste software erop staan.
Pagina: 1 2 3 Laatste