De Ultieme Buget/Energie zuinige HOME ESXi/vSphere Server.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.996 views

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09-2025
Hallo Tweakers,

Ik wil graag weten of hier mensen zijn die thuis een ESXi/vSphere server hebben draaien en wil samen met jullie de ultieme vSphere HOME server samen stellen waarbij naruurlijk rekening gehouden wordt met budget en energie verbruik.

Als jullie zelf een ESXi/vSphere server hebben wil ik graag van jullie weten:
  • wat van hardware is de huidige ESXi server
  • huidige energie verbruik van je server
  • hoeveel VM’s en wat heb je er op draaien
  • wat is nu volgens jou de ultieme HOME vSphere server
Hellaas kan ik met deze hardware niet upgraden naar vSphere omdat dan alles blijft hangen als ik via een VI cliënt connectie probeer te maken. :'( Daarom wil ik jullie input voor wat nieuwe hardware upgrade ideeën wat wel werkt.

Mijn huidige ESXi U4 server :)
HARDWAREVERBRUIK
Energie verbruik server 78W

VM's
  • Server 2008 x64 Enterprise (DC)
  • Vista x64 Ultimate (FileServer, Online Backup software, Sonic media)
  • Server 2008 x64 Enterprise (TS applicatie server)
  • MoNo wall (DMZ, Traffic Shaping, NAT)
  • Ubuntu 9 (Just for fun)
  • Windows 7 (Voor testing)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Damn, wat moet je met zo'n server voor thuisgebruik :p

Maar enfin, is er geen topic over energiezuinige servers? ....Nieuwe Zuinige Server (discussie)

• MoNo79
Noork schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:07:
Damn, wat moet je met zo'n server voor thuisgebruik :p

Maar enfin, is er geen topic over energiezuinige servers? ....Nieuwe Zuinige Server (discussie)
Nou omdat ik meerdere osen tegelijkertijd wil draaien + testen met nieuwe producten. Ook ben je met virtualisatie hardware onafhangelijk en is het migreren/backuppen van je servers veel makelijker. Ik wil met deze topic toch een andere weg in te slaan omdat ESX/vSphere toch hardware specefiek en de huidige topic over energie zuinige servers niet de lading dekt naar mijn idee :)

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Goed topic.

Maar die 78W..idle of stressed?

Wanneer zo'n server is te realiseren met <40W idle zou ik erover na gaan denken.

• MoNo79
Wolly schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:20:
Goed topic.

Maar die 78W..idle of stressed?

Wanneer zo'n server is te realiseren met <40W idle zou ik erover na gaan denken.
Deze belasing is de gemidelde belasing, idle 67W. Beneden de 40W wordt moeilijk helemaal als je een server wilt hebben die ook een beetje performed. Maar ik hoop samen de grensen te kunnen ontdekken want ik weet ook niet alles :)

Verwijderd

Het kan wel, maar het grootste probleem in dit geval is dat je voor I/O toch een aantal HDD's nodig hebt (tenzij je genoeg geld over hebt voor SSD's) en deze best veel stroom vreten. Verder is de voeding ook vrij belangrijk, maar idle 67 Watt is niet slecht voor een server met 5 x 3,5" HDD's.

• MoNo79
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:53:
Het kan wel, maar het grootste probleem in dit geval is dat je voor I/O toch een aantal HDD's nodig hebt (tenzij je genoeg geld over hebt voor SSD's) en deze best veel stroom vreten. Verder is de voeding ook vrij belangrijk, maar idle 67 Watt is niet slecht voor een server met 5 x 3,5" HDD's.
Die Asus M2A-VM en AMD Athlon X2 BE-2300, 45W TDP is een erg zuinige combo alleen werkt vSphere niet op deze combinatie.

Verwijderd

MoNo79 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:34:
Die Asus M2A-VM en AMD Athlon X2 BE-2300, 45W TDP is een erg zuinige combo alleen werkt vSphere niet op deze combinatie.
Wat werkt er dan precies niet? De netwerkkaart of s-ata controller? Of kom je dan ook andere problemen tegen?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Kijk ook eens op http://ultimatewhitebox.com/

Ik heb zelf een Dell Optiplex 755 met 8GB geheugen en 2TB storage draaien, perfect stille PC en nog redelijk zuinig met 70W.
De onboard NIC werkt niet maar ik heb er een paar gigabit kaarten inzitten, onboard SATA werkt wel.

Verder is de HP ML110 G5 erg interessant, dit zijn mooie zuinige servers waarvan alles direct werkt met ESX 3.5 en 4.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Is al een uitgebreid topic over!
[Ervaringen] hardware voor VMware ESXi*

Veel info.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor hardwarezaken die nergens anders op GoT aan bod komen. Jouw vraag gaat over een compleet systeem, dus hoort dit overduidelijk in Complete Systemen & Laptops.

Overigens is het waar dan ook op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. Had je dat gedaan, dan had je geheid Nieuwe Zuinige Server (discussie) gevonden. Maar goed, wat in het kader daarvan te doen is aan de CSL-modjes.

Move OH -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
En dat is dan ook het topic waar dit gepost zou moeten worden.

Afijn: Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.