Spoedbestelling niet binnen 24 uur binnen > geld terug?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.729 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:30
Ik heb wat last gehad van mijn rechterpols en wilde dus een powerball om mijn polsen wat te trainen. Die heb ik gevonden op een webshop die er netjes en betrouwbaar uit zag. Ik zal even in het midden laten welke.

Nu wilde ik het apparaat gewoon zo snel mogelijk in huis en ik heb dus gekozen voor een spoedbestelling. Dit staat zo op hun site:

iDEAL (met spoedverzending) (€ 1,95) Bezorging binnen 24 uur

Nu heb ik de bestelling om 22:00 uur gedaan, maar de volgende dag toen ik om 22:00 thuis kwam van mijn werk lag er nog geen powerball voor mijn deur en ook geen briefje van een postbode. Pas de volgende dag heb ik mijn pakketje ontvangen.

Nu is dit allemaal geen ramp, maar ik wil wel mijn €1,95 terug. Ik heb namelijk betaald voor een spoedbestelling die binnen 24 uur bezorgd zou worden, niet voor een spoedbestelling die binnen 32 uur bezorgd zou worden.

> Beste shop,
>
> Mijn powerball is niet binnen 24 uur bezorgd zoals aangegeven op de site. Ik
> zou graag willen dat u het extra geld dat ik hiervoor betaald heb, namelijk
> �1,95, terugboekt naar 1234556 TNV HENKEISJEDIES te LEIDEN.
>
> Verder werkt de powerball naar behoren en is het pakketje compleet geleverd.
>
>
> Met vriendelijk groet,
>
> HENKEISJEDIES
>
>
>
> iDEAL (met *spoedverzending*)
> (� 1,95) Bezorging binnen 24 uur
>
Beste HENKEISJEDIES,

Jou bestelling van de 20ste is om 22:06 betaald; de volgende ochtend, de 21ste is
deze bestelling verwerkt en verstuurd; wij kunnen alleen tijdens kantooruren
pakketjes aanbieden bij TNT. Volgens de track&trace website van TNT is je pakketje
de 22ste geleverd. Binnen 24 uur dus.

Helaas kunnen wij niet tegemoet komen aan je wens.

Hiermee verwacht ik je vraag voldoende te hebben toegelicht.

Dit gaat er bij mij niet in. Hij erkent dat ik mijn bestelling de 20e heb gedaan, maar de 22 pas heb ontvangen. Toch kan hij niet tellen en claimt dat het binnen 24 uur bezorgd is.

Wat moet ik hier nou mee? Die €1,95 kan me aan mijn reet roesten, die gaat volgende week de KWF bak wel in. Het gaat me er om dat ik heb betaald voor een powerball binnen 24 uur en hem niet binnen 24 uur heb gekregen. Zet dan op je site hetzelfde als bol.com neer: 'voor 17:00 besteld de volgende dag in huis'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:24
Hehe, je hebt gewoon gelijk. Hij dacht een leuke actie te hebben, maar hij kan het gewoon niet waarmaken.
Of hij moet een eigen bezorgdienst hebben, anders kan geen enkele bestelling na 18:00 de volgende dag bezorgd worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Wildfire

Joy to the world!

Sorry hoor, maar 's avonds om tien uur kan geen bedrijf meer ervoor zorgen dat je de dag erop je bestelling hebt. Tenzij het via een aparte koeriersdienst zou gaan ofzo, maar dat zou duidelijk vermeld staan en veel meer kosten.

Niet moeilijk doen over die €1,95 - je had zelf dienen te beseffen dat levering niet de volgende dag zou zijn.

-- Edit: wat verder niets afdoet van het feit dat de webshop wel beter een vermelding had kunnen opnemen à la "indien besteld tijdens kantooruren".

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 24-08-2009 11:35 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:56
Tsja, op zich lijkt het me wel logisch dat ze binnen kantooruren werken; je kunt niet verwachten dat een normale webshop 's avonds laat nog pakjes bezorgt. Maak je je niet een beetje druk om niks?

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wat kan je verwachten? Ik denk dat je niet kan verwachten dat je voor 1.95 een pakket om 22:00 nog verzonden wordt waardoor hij de volgende dag arriveert, daarnaast kan je voor dat bedrag ook niet verwachten dat er een koerier wordt ingehuurd om het pakket binnen 24 uur te laten bezorgen.
Wel zou het netjes zijn dat het op de site aangegeven zou staan dat het tussen tijd X en Y besteld moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-07 13:42
Staat er niets over in de algemene voorwaarden?

Overigens kan het via TNT opzich ook wel tot op zekere hoogte. Een niet nader te noemen webshopketen heeft: voor 22:00 besteld (en betaald), morgen in huis.

Die belofte hebben ze tot nu toe elke keer waargemaakt.

[ Voor 69% gewijzigd door Sypher op 24-08-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Wat denk je nou zelf? Dat die man om 2200 nog pakjes staat in te pakken vervolgens in z'n busje stapt om jouw powerball te bezorgen? en dat voor 1,95? wees eens realistisch...

http://www.designyourgoogle.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is dus pure oplichting.

Ok 1,95 is niet veel, maar zonder die 1,95 was het er net zo snel geweest.

Bij diverse TNT aanbiedstations kan je overigens tot 20.00 aanleveren.

Edit:
Oh, ik dacht dat de betaling 6 minuten te laat binnen was en dat er tot 22.00 besteld kon worden. My bad 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door RaZ op 24-08-2009 22:43 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik vind het onredelijk om hier €1.95 voor terug te vragen. Zo'n klant zou ik liever kwijt zijn dan rijk. meer zelfs: dit soort gedrag leidt tot een kommaneukerij van twee kanten en zorgt er voor dat we hier Amerikaanse toestanden krijgen. Het zou me overigens verwonderen dat er in de Algemene Voorwaarden niets staat vermeld over die uren.
:')

[ Voor 17% gewijzigd door YellowOnline op 24-08-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
De bestelling had toch gewoon prio 1 kunnen krijgen en first thing in de morning bezorgd kunnen worden met een busje die alle andere spoedbestelling ook bezorgd? Eventueel icm met de spoedbestellingen van een andere webshop die ze hebben. Tuurlijk ben ik een mierenneuker in deze, maar ik weet bijna zeker dat als ik NIET had gekozen voor een spoedbestelling de bestelling alsnog op hetzelfde tijdstip bezorgd was. Ik heb dus gewoon 1.95 betaald voor jan met de korte achternaam.

Pakketpost spoed en standaard:
U kunt het totaalbedrag op de volgende manier het geld overmaken:
Bankrekening: XXXXXXXXXXXXXX
Ter attentie van: XXXXXXXXXXXXXX
Bank: ABN-AMRO

Betalen vanuit het buitenland kan met de volgende gegevens:
IBAN: XXXXXXXXXXXXXX
BIC: XXXXXXXXXXXXXX

Zodra wij het geld hebben ontvangen gaat diezelfde dag nog uw pakket de deur uit! U ontvangt een mailtje met uw tracking nummer zodra het pakket bij ons de deur uit is gegaan zodat u zelf kunt bijhouden waar het is in Nederland.

TNT Post

ShopXXXX maakt gebruik van de pakketdiensten van TNT post. Indien u voor TNT kiest dan is dit een garantie voor een snelle levering.

Enkele voordelen van versturen met TNT Post
- 24-uurs-service: Uw pakket wordt binnen 24 uur na verzending bij u aangeboden.
- Track & Trace: U volgt uw pakket online met Track & Trace.
- Zaterdagbezorging: TNT zal ook op zaterdag uw pakket bij u aanbieden.
- Aflevering bij de buren: Indien u er niet bent wordt het pakket aangeboden bij uw buren.
- Tweede bezorging: Is er niemand thuis? Dan doet TNT de volgende dag een 2e poging.

[ Voor 58% gewijzigd door HenkEisDS op 24-08-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-07 17:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Bertus-nl schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:36:
Wat denk je nou zelf? Dat die man om 2200 nog pakjes staat in te pakken vervolgens in z'n busje stapt om jouw powerball te bezorgen? en dat voor 1,95? wees eens realistisch...
Dan moet de shop dat niet vermelden. Zet dan 'voor 1600 betaald is morgen binnen' oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Voor €1,95 gaat er echt niet een busje met spoedbestellingen rondrijden. Zoals ik al eerder zei, je hebt 's avonds laat besteld en betaald, je bestelling kon dus pas 's ochtends verwerkt en dus verzonden worden.

Wat verwacht jij, dat voor die €1,95 er 's avonds en 's nachts een medewerker aanwezig is om die enkele spoedbestelling die binnenkomt te verwerken om dan 's ochtends weg te scheuren in een eigen bestelbusje?

Wederom, ze hadden wel netjes kunnen vermelden dat bestellingen gedaan buiten kantooruren de eerstvolgende werkdag verwerkt worden. Wat op zich erg logisch is, maar voor de duidelijkheid had het wel vermeld kunnen worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 24-08-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Dit topic heeft mij ongeveer twee minuten leestijd gekost en daar heb ik ook niets voor terug gekregen. Ik ga nu ook één tik van mijn uurtarief aan jou in rekening brengen. Dat is dan € 20, ex BTW, ex kantoorkosten graag.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

In tegenstelling tot de rest ben ik het wel met je eens. Beloofd is beloofd en als hij zoiets niet waar kan maken, dan moet hij het niet melden.

Ook al bestel je hem om 10 uur in de ochtend, dan kan het met die spoedbestelling alsnog zijn dat je hem pas de volgende middag binnen hebt. NIET binnen 24 uur dus, maar gewoon een voorrang in zijn eigen systeem.

Iets niet waarmaken wat je wel beloofd heet oplichting misleiding en dat is niet netjes. Misschien mailtje naar radar voor een koude douche oid? (Bestaat dat nog?) Ook al is het maar een klein bedrag, het zou voor mij ook een principe kwestie zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Wildfire schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:40:
Voor €1,95 gaat er echt niet een busje met spoedbestellingen rondrijden. Zoals ik al eerder zei, je hebt 's avonds laat besteld en betaald, je bestelling kon dus pas 's ochtends verwerkt en dus verzonden worden.

Wat verwacht jij, dat voor die €1,95 er 's avonds en 's nachts een medewerker aanwezig is om die enkele spoedbestelling die binnenkomt te verwerken om dan 's ochtends weg te scheuren in een eigen bestelbusje?
Ja, dat verwachtte ik eigenlijk. Het stond namelijk expliciet vermeld op de site dat mijn bestelling binnne 24 uur binnen zou zijn.
nare man schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:41:
Dit topic heeft mij ongeveer twee minuten leestijd gekost en daar heb ik ook niets voor terug gekregen. Ik ga nu ook één tik van mijn uurtarief aan jou in rekening brengen. Dat is dan € 20, ex BTW, ex kantoorkosten graag.
Dan moet je aan het werk gaan en niet op GoT lezen. >:)

[ Voor 25% gewijzigd door HenkEisDS op 24-08-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 16:03

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Edmin schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:39:
[...]

Dan moet de shop dat niet vermelden. Zet dan 'voor 1600 betaald is morgen binnen' oid.
En omdat we niet weten welke webshop het is, kunnen we ook niet op de site kijken of het er misschien wel gewoon vermeld is....

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Natuurlijk zijn het 36 en geen 24 uur geweest en maakt de webshop zijn belofte niet helemaal waar, maar het gaat om 1 euro 95.. Dit is dus wat mensen bedoelen als ze spreken van 'intolerant Nederland'.

Ik zou zeggen, forget it, er zijn belangrijke dingen om je tijd mee om te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

HenkEisDS schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:41:
[...]

Ja, dat verwachtte ik eigenlijk. Het stond namelijk expliciet vermeld op de site dat mijn bestelling binnne 24 uur binnen zou zijn.
Zoals ik het schreef stond expliciet vermeld? Lijkt me sterk. Het lijkt erop dat je erg naïef bent geweest met deze bestelling.

Als een webshop een echt spoedsysteem zou hebben zou je daar aardig wat meer voor betalen. In ieder geval weet ik dat als ik 's avonds laat ergens iets bestel en betaal dat de bestelling dan pas de werkdag erop verwerkt zal worden. Voor die zeldzame spoedorders ga je echt niet een of meer werknemers 's avonds en 's nachts inzetten, dat kost je meer dan het oplevert.

En dan nog, om dit oplichting te noemen. Geez. Alsof ze je expres hebben misleid en nu zitten te gniffelen, "er is weer eentje ingetrapt".

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 24-08-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Laatst online: 12:19

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hooglander1 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:41:
In tegenstelling tot de rest ben ik het wel met je eens. Beloofd is beloofd en als hij zoiets niet waar kan maken, dan moet hij het niet melden.

Ook al bestel je hem om 10 uur in de ochtend, dan kan het met die spoedbestelling alsnog zijn dat je hem pas de volgende middag binnen hebt. NIET binnen 24 uur dus, maar gewoon een voorrang in zijn eigen systeem.

Iets niet waarmaken wat je wel beloofd heet oplichting en dat is niet netjes. Misschien mailtje naar radar voor een koude douche oid? (Bestaat dat nog?) Ook al is het maar een klein bedrag, het zou voor mij ook een principe kwestie zijn.
Heet dat niet gewoon misleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bedrijf heeft gewoon gelijk imho. Iedereen die zelfs de geringste hoeveelheid van het produkt "Common Sense" bezit weet dat je om 22:06 's avonds geen pakketten meer verstuurd gaat krijgen voor de volgende dag tenzij je ze in persoon gaat langsbrengen.

Ten eerste omdat er op dat tijdstip niemand meer werkt. En al werkte er iemand, dan zal hij nog altijd het sorteerproces door moeten, en dat word al helemaal krap aan qua tijd.

En het is niet realistisch om van elk bedrijf te verwachten dat ze daar mannetjes voor hebben die dag en nacht op dit soort dingen zitten te wachten. Zeker niet voor een prijs van 1.95, dan weet je dat gewoon, of je zou het redelijkerwijs moeten weten.

Een beetje realiteitszin zou dus geen kwaad kunnen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Oplichting is een woord dat op T.Net te pas en te onpas wordt gebruikt. Tweakers voelen zich kennelijk al heel snel opgelicht omdat ze waarschijnlijk in een virtuele wereld leven.

Ik word er moe van.

In principe zou er, zoals er al velen hebben gezegd, moeten staan; voor xx uur besteld wordt binnen 24 uur geleverd.

Advies: Stuur deze opmerking aan de webshop, reken € 1,95 voor het advies et voila. Everybody happy.

Tweede advies: Get a life, het is nu al behoorlijk warm buiten.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

swtimmer schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:44:
[...]

Heet dat niet gewoon misleiding?
Klopt :) Foutje van mijn kant.
wildhagen schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:45:
Bedrijf heeft gewoon gelijk imho. Iedereen die zelfs de geringste hoeveelheid van het produkt "Common Sense" bezit weet dat je om 22:06 's avonds geen pakketten meer verstuurd gaat krijgen voor de volgende dag tenzij je ze in persoon gaat langsbrengen.

Ten eerste omdat er op dat tijdstip niemand meer werkt. En al werkte er iemand, dan zal hij nog altijd het sorteerproces door moeten, en dat word al helemaal krap aan qua tijd.

En het is niet realistisch om van elk bedrijf te verwachten dat ze daar mannetjes voor hebben die dag en nacht op dit soort dingen zitten te wachten. Zeker niet voor een prijs van 1.95, dan weet je dat gewoon, of je zou het redelijkerwijs moeten weten.

Een beetje realiteitszin zou dus geen kwaad kunnen.
Maar als ik dat zou moeten weten, dan weten zij dat toch ook en moeten ze het toch niet vermelden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Laat die powerballwinkel z'n site dan netjes aanpassen! Hij heeft helemaal geen 24-uurs spoeddienst, hij stuurt gewoon pakketjes met de post mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Laatst online: 11:33
HenkEisDS schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:37:
...
- 24-uurs-service: Uw pakket wordt binnen 24 uur NA verzending bij u aangeboden.
...
.[/u]
Als ik dit zo lees wil het gewoon zeggen dat ze alleen garanderen dat het pakket binnen de 24u ter plaatse is nadat ze het pakje zelf hebben afgeleverd bij tnt.

De reply van de shopt uit je eerste post impliceert dat de winkel ook zo redeneert.

(In de voorwaarden staat dus binnen 24 uur na verzending en niet binnen 24 uur na bestelling - een wereld van vershil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Sure, is misschien wat wishful thinking geweest van mijn kant. Maar 24 uur is gewoon 24 uur. Niet 36 uur. Heel Nederland zou ook moeten weten dat als je belt voor een 'hete date' je geen hete date krijgt. Om dit soort misleiding te voorkomen zijn er regels opgesteld die bedrijven verplichten hun beloftes na te komen.

Het gaat me echt niet om die 1,95, zoals eerder vermeld gaat die volgende week netjes de KWF bak in. Het gaat er om dat ik me misleid voel en dat ik daarom mijn geld terug wil voor iets waar ik voor betaald heb, maar niet gekregen.
chime schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:48:
[...]

Als ik dit zo lees wil het gewoon zeggen dat ze alleen garanderen dat het pakket binnen de 24u ter plaatse is nadat ze het pakje zelf hebben afgeleverd bij tnt.

De reply van de shopt uit je eerste post impliceert dat de winkel ook zo redeneert.

(In de voorwaarden staat dus binnen 24 uur na verzending en niet binnen 24 uur na bestelling - een wereld van vershil)
En iets terug staat: Zodra wij het geld hebben ontvangen gaat diezelfde dag nog uw pakket de deur uit!

[ Voor 35% gewijzigd door HenkEisDS op 24-08-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Zat me even bij mezelf af te vragen of dit topic nou serieus was. Maarja, het is dus serieus...

Het is onrealistisch te verwachten van een gemiddelde webshop dat een bestelling om 22:00 binnen 24 uur geleverd wordt, zowel de vermelding op de website van de shop als die van de topicstarter.
Verder komt de topicstarter uit 1984, wat inhoud dat het minimumloon al die 1,95 euro heeft overstegen wat betreft de tijd die je erin gestoken hebt.

In mijn ogen komt je nu principieel over voor 1,95 euro die je beter als leergeld kan beschouwen om je toekomstige verwachtingen bij te stellen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hooglander1 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:47:
[...]

Maar als ik dat zou moeten weten, dan weten zij dat toch ook en moeten ze het toch niet vermelden :?
Dat was wat ik dus bedoelde met common sense. We gaan hier toch niet de Amerikaanse kant op, waarbij een bedrijf eerst 850 pagina's met allerlei disclaimers moet plaatsen (en die je verplicht moet doorlezen) met elke mogelijke uitzondering daarin opgenomen, terwijl iedereen die even 3 seconden zijn gezonde verstand gebruikt ook wel begrijpt of zou moeten begrijpen hoe het zit.

Kom op zeg, we zijn toch volwassen? Moeten we dan van een bedrijf verwachten dat ze ons als kindertjes aan het handje gaan nemen zoals de TS kennelijk verwacht?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Wat ze zeggen op de website klopt gewoon niet. Maar ja, wat wil je er aan doen.

Je kunt ze vriendelijk verzoeken of ze het willen veranderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
chime schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:48:

Op de website wordt het door elkaar gebruikt. De website is gewoon erg wazig in deze.
De 1,95 die je extra betaald, komt helemaal nergens tot uiting.
Zoals iemand anders al zei: gewoon opschrijven, voor 17:00 besteld, de volgende dag in huis. Duidelijkheid!

[ Voor 7% gewijzigd door MrDirect op 24-08-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

wildhagen schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:49:
[...]

Dat was wat ik dus bedoelde met common sense. We gaan hier toch niet de Amerikaanse kant op, waarbij een bedrijf eerst 850 pagina's met allerlei disclaimers moet plaatsen (en die je verplicht moet doorlezen) met elke mogelijke uitzondering daarin opgenomen, terwijl iedereen die even 3 seconden zijn gezonde verstand gebruikt ook wel begrijpt of zou moeten begrijpen hoe het zit.

Kom op zeg, we zijn toch volwassen? Moeten we dan van een bedrijf verwachten dat ze ons als kindertjes aan het handje gaan nemen zoals de TS kennelijk verwacht?
Nee, maar ik verwacht wel dat als er staat binnen 24 uur bezorgd dat het dan ook binnen die tijd is. Als de shop weet dat ze dat niet waar kunnen maken, dan moet je er opzetten: Voor 18 uur besteld, morgen in huis. Of inderdaad, "na verzending binnen 24 uur bezorgd".

Ik ben het met je eens dat je het niet helemaal had kunnen verwachten, maar willens en wetens foute informatie op je site zetten en dan ook nog eens ontkennen dat je fout zit is niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-07 12:25

Brons

Fail!

Ik vind dat iedereen een beetje moeilijk doet omdat het maar 1,95 is. Wat als de spoedbetaling €5 (ook niet genoeg voor een koerier) was? Was het dan wel goed?

Persoonlijk zou ik mij er ook bij neerleggen maar ik zou zeker de webshop er op attenderen dat ze de website misschien even moeten aanpassen want ze komen hun belofte niet na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
HenkEisDS schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:37:
ShopXXXX maakt gebruik van de pakketdiensten van TNT post. Indien u voor TNT kiest dan is dit een garantie voor een snelle levering.

- 24-uurs-service: Uw pakket wordt binnen 24 uur na verzending bij u aangeboden.
- Track & Trace: U volgt uw pakket online met Track & Trace.
- Zaterdagbezorging: TNT zal ook op zaterdag uw pakket bij u aanbieden.
- Aflevering bij de buren: Indien u er niet bent wordt het pakket aangeboden bij uw buren.
- Tweede bezorging: Is er niemand thuis? Dan doet TNT de volgende dag een 2e poging.[/u]
Het dikgedrukte is toch wel van belang, ze hebben de dag na jou bestelling verzonden waarna hij binnen 24 uur is aangeboden. Ze hebben gedaan waarvoor jij hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

HenkEisDS schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:49:

En iets terug staat: Zodra wij het geld hebben ontvangen gaat diezelfde dag nog uw pakket de deur uit!
Maar redelijkerwijs weet jij dan toch ook wel dat het om een werkdag gaat? Of denk jij dat als jij zaterdag om 11u een bestelling had geplaatst ze deze op zondag hadden bezorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Napo schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:55:
[...]

Het dikgedrukte is toch wel van belang, ze hebben de dag na jou bestelling verzonden waarna hij binnen 24 uur is aangeboden. Ze hebben gedaan waarvoor jij hebt betaald.
Maar die tekst is afkomstig van TNT volgens mij, niet uit de voorwaarden/info van de shop? Dus als de shop dat dan zelf verhaspelt tot een "24-uurs spoedbestelling", dan is dat toch echt wel een tikkeltje misleidend imho. Ook al kan je op je klompen aanvoelen dat je voor 1,95 niet zo'n dienst kan aanbieden.
Zo te zien komt die tekst wel van de site van de shop. Dat maakt het inderdaad wel een ander verhaal ja. Al is het natuurlijk nog steeds een tikkie flauw om dan bij de betaalkeuze "spoedverzending Bezorging binnen 24 uur" te zetten, zonder dat daarbij te vermelden wanneer die 24 uur ingaat.

[ Voor 51% gewijzigd door Orion84 op 24-08-2009 12:01 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Napo schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:55:
[...]

Sure, maar zoals eerder vermeld staat er ook dit: 'Zodra wij het geld hebben ontvangen gaat diezelfde dag nog uw pakket de deur uit!' Ik heb netjes direct met iDeal betaald, dus ze hebben direct bericht gekregen dat er betaald is. En vergeet ook niet dat het een webwinkel is, die kunnen in tegenstelling tot fysieke winkels 24/7 bestellingen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Orion84 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:58:
[...]

Maar die tekst is afkomstig van TNT volgens mij, niet uit de voorwaarden/info van de shop? Dus als de shop dat dan zelf verhaspelt tot een "24-uurs spoedbestelling", dan is dat toch echt wel een tikkeltje misleidend imho. Ook al kan je op je klompen aanvoelen dat je voor 1,95 niet zo'n dienst kan aanbieden.
http://www.powerballwinkel.nl/verzendinfo.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Daar staat dat het 24 uur na verzending word geleverd, niet 24 uur na bestelling.

En dat is dus ook precies gebeurd: bestelling is de volgende morgen verzonden en de dag erna aangeboden. Keurig zoals ze zelf al aangeven dus.

In andere woorden: wat is nou het probleem? Ze hebben precies gedaan wat ze beloofd hebben op hun site.

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 24-08-2009 12:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Daar zullen ze wel werkdag mee bedoelen, hadden ze misschien iets beter kunnen verwoorden.
En Bol.com komt hun belofte van "voor 21:00 besteld de volgende dag in huis" ook niet altijd na.
Weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HenkEisDS schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:00:
En vergeet ook niet dat het een webwinkel is, die kunnen in tegenstelling tot fysieke winkels 24/7 bestellingen verwachten.
Ik vind je niet erg redelijk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
wildhagen schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:03:
[...]

Daar staat dat het 24 uur na verzending word geleverd, niet 24 uur na bestelling.

En dat is dus ook precies gebeurd: bestelling is de volgende morgen verzonden en de dag erna aangeboden. Keurig zoals ze zelf al aangeven dus.

In andere woorden: wat is nou het probleem? Ze hebben precies gedaan wat ze beloofd hebben op hun site.
Je bent de derde nu die er overheen leest.

Pakketpost spoed en standaard:
U kunt het totaalbedrag op de volgende manier het geld overmaken:
Bankrekening: 47.45.39.660
Ter attentie van: Rizzle B.V. (Powerballwinkel.nl) te Goingarijp
Bank: ABN-AMRO

Betalen vanuit het buitenland kan met de volgende gegevens:
IBAN: NL88ABNA0474539660
BIC: ABNANL2A

Zodra wij het geld hebben ontvangen gaat diezelfde dag nog uw pakket de deur uit! U ontvangt een mailtje met uw tracking nummer zodra het pakket bij ons de deur uit is gegaan zodat u zelf kunt bijhouden waar het is in Nederland.
Gunner schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:04:
[...]

Ik vind je niet erg redelijk.
Maar ik ben ook geen filantropische instelling.

[ Voor 8% gewijzigd door HenkEisDS op 24-08-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

wildhagen schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:03:
[...]

Het enige waar het eigenlijk fout staat is hier:
Bezorgmethode Keuze

iDEAL (direct via internetbankieren)
(gratis)
iDEAL (met spoedverzending)
(€ 1,95) Bezorging binnen 24 uur
Rembours: u betaalt de postbode
(€ 6,95)
Pakketpost: u maakt zelf geld over
(gratis)
Tjah, een beetje verdiepen in de bezorgmethodes had je het juiste antwoord opgeleverd. Mailtje dat ze het her en der beetje kunnen aanpassen oké, maar hier ga je zelfs mij te ver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:53

krietjur

Where am I?

Als je de verzendinfo bekijkt, zie je dat je die 1,95 betaald voor verzending via een andere partij. Normaal is verzenden gratis (via select vracht, duurt 3 dagen). Als je die 1,95 betaald versturen ze via TNT en is het er sneller. Ze maken inderdaad de fout door te zeggen dat het pakje dezelfde dag de deur uit gaat, maar met slechts een heel klein beetje nadenken had je kunnen nagaan hoe dat zat..

En het is dus niet zo dat je zonder die 1,95 het pakje even snel had gehad: dan was het met select vracht verzonden en was het er dus pas na 3 dagen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 00:00

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Maar, je bent, excuseer mijn taalgebruik, wel een mierenne***ker...
Ik lees dat alles z.s.m. verzonden is door de webshop en dat ze gewoon hun werk goed hebben gedaan.

"Stop hassling for a buck '95"
Je kunt echt niet verwachten dat voor die € 1.95 er iemand de hele nacht op jou zit te wachten om je powerballetje naar je toe te sturen. Als je hem echt zo snel nodig had gehad, had je naar de winkel kunnen gaan en de hogere prijs moeten betalen.

Wat de webshop te verwijten valt is dat ze niet aangeven dat, voor een 24-uurs levering, de producten voor XX uur bestelt dienen te worden. Dus, grow up, mail hem dat je dat wel spijtig vind en ga verder...

* Mike2k vraagt zich af wat voor leven je hebt als je tijd hebt om je hier druk over te maken...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Niet hele topic gelezen, maar zal wel wat over in de alg voorwaarden staan (moment van verzending, indien voor xx:xx besteld etc..), lijkt mij ook meer dan redelijk en gebruikelijk. Oftewel ik zie weinig kans in een zaak tegen de powerball verkoper om jouw 1,95 terug te krijgen ;).

Maar dit vond ik grappig
Jou bestelling
Dat hij jou nog tutoyeert, ok maar dan nog is jou bestelling wel vrij slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Ik vind het gewoon niet netjes dat ze hun beloftes niet nakomen. Ik wilde hier graag jullie mening over weten, die heb ik gekregen. Het is me duidelijk geworden dat jullie vinden dat als er 24 uur op een website staat, ze dit helemaal niet hoeven te bedoelen. En dat ze volledig in hun recht staan om die 1.95 gewoon te houden. OK. Niet het einde van de wereld.

* HenkEisDS gaat nu inderdaad lekker van de zon genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

HenkEisDS schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:21:
Ik vind het gewoon niet netjes dat ze hun beloftes niet nakomen. Ik wilde hier graag jullie mening over weten, die heb ik gekregen. Het is me duidelijk geworden dat jullie vinden dat als er 24 uur op een website staat, ze dit helemaal niet hoeven te bedoelen. En dat ze volledig in hun recht staan om die 1.95 gewoon te houden. OK. Niet het einde van de wereld.

* HenkEisDS gaat nu inderdaad lekker van de zon genieten.
Nee, het gaat erom dat mensen vinden dat jij onredelijk bent. En dat blijkbaar verder op de site wel de juiste info vermeld staat. Daarnaast als een bedrijf het over een dag heeft gaat het over een werkdag. Hoelang zijn jouw werkdagen? Hij heeft gedaan wat die heeft belooft. Op de dag van betaling (22:00 's avonds is geen werkdag, dus dat is de volgende morgen) is het op de post gegaan. Als ik het zo lees is het ook meer een soort garantie van TNT dat ze een pakketje binnen 24 op bestemming aanbieden en heeft hij waarschijnlijk die 1,95 rechtstreeks door betaald aan TNT.

Van een Student/Ondernemer had ik zelf toch meer verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

swtimmer schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:49:
[...]

Nee, het gaat erom dat mensen vinden dat jij onredelijk bent. En dat blijkbaar verder op de site wel de juiste info vermeld staat. Daarnaast als een bedrijf het over een dag heeft gaat het over een werkdag. Hoelang zijn jouw werkdagen? Hij heeft gedaan wat die heeft belooft. Op de dag van betaling (22:00 's avonds is geen werkdag, dus dat is de volgende morgen) is het op de post gegaan. Als ik het zo lees is het ook meer een soort garantie van TNT dat ze een pakketje binnen 24 op bestemming aanbieden en heeft hij waarschijnlijk die 1,95 rechtstreeks door betaald aan TNT.

Van een Student/Ondernemer had ik zelf toch meer verwacht...
Met ^^^^^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Waar maak je je druk om, je weet dat het niet kan, die 1,95 verzekert je er van dat de TNT binnen 24 uur (na aanlevering) bezorgt, betaal je die 1,95 niet dan is de kans dat hij binnen 24 uur bezorgt wordt alsnog 95%. De webshop heeft het niet helemaal correct op de website staan maar jij snapt ook wel dat het niet kan, want zoals jij denkt zou je bij een bestelling om 04:00 hem ook binnen 24 uur krijgen, voor die 1,95. Voor een dubbeltje kan je niet op de eerste rang zitten, leer er mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:23
verder in het Shopping Forum: SG->SF

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 24-08-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Om de tijd nog wat verder op te schroeven. Bij Coolblue (mp3shop.nl pdashop.nl etc) wordt er zelfs de volgende dag gelevered mits besteld voor 22:00 en op voorraad. Die doet dit ook met TNT.

Dus geheel onterecht waren zijn gedachtes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ndsc schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:10:
Om de tijd nog wat verder op te schroeven. Bij Coolblue (mp3shop.nl pdashop.nl etc) wordt er zelfs de volgende dag gelevered mits besteld voor 22:00 en op voorraad. Die doet dit ook met TNT.

Dus geheel onterecht waren zijn gedachtes niet.
Enkel grotere shops hebben deze mogelijkheid, vermoedelijk kunnen zij rechtstreeks zelf op het sorteercentrum van de TNT afleveren.

In bijna alle gevallen wordt bij een bestelling buiten kantooruren deze de eerstvolgende werkdag afgehandeld. Zo ook hier dus en erg normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:06

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik ben van mening dat de TS ook pech heeft. Helemaal mee eens; bij de betaalmethodes staat het beschreven zoals opgevat door de TS, echter, later in het bestelproces vink je ook aan dat je de AV gelezen hebt en daarmee akkoord gaat. Dat je deze vervolgens toch niet gelezen blijkt te hebben maar wel als dusdanig afvinkt is eigen schuld. Als dit wél gelezenzou zijn, had je je af kunnen vragen of het allemaal wel klopt, gezien de tegenstrijdig lijkende informatie in de AV en het betaalproces.

[ Voor 26% gewijzigd door Bastiaan op 24-08-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
En ik moet dan zeker eerst via de KVK opvragen wat hun jaarcijfers zijn voordat ik kan beoordelen of de 24 uur die ze op de site vermelden correct en haalbaar is.

Voor de laatste keer:
http://www.powerballwinkel.nl/shop/index.php onderaan de pagina staat

Bezorgmethode Keuze
iDEAL (direct via internetbankieren) (gratis)
iDEAL (met spoedverzending) (€ 1,95) Bezorging binnen 24 uur
Rembours: u betaalt de postbode (€ 6,95)
Pakketpost: u maakt zelf geld over (gratis)

http://www.powerballwinkel.nl/verzendinfo.html onder bij spoedbestelling staat 'Zodra wij het geld hebben ontvangen gaat diezelfde dag nog uw pakket de deur uit!'. Met een uitroepteken zelf, dus ze zijn erg zeker van hun zaak, want ze schreeuwen het van de daken. Bij de uitleg over TNT post staat '24-uurs-service: Uw pakket wordt binnen 24 uur na verzending bij u aangeboden.' Punt. Het staat er dus ze dienen zich er aan te houden. Doen ze dit niet, wil ik mijn geldbedrag, hoe klein dan ook, terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
nare man schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:41:
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@HenkEisjeDies: je kan wel blijven doordrammen, maar erg serieus kom je niet over. Beetje zielig imho.

Je kan ook je 'gezond verstand' even gebruiken en nadenken waarom wat jij wil 100 procent onrealistisch is. Zeker als je zo'n klein bedrag betaalt weet je dat, of zou je dat redelijkerwijs moeten weten.

Maar als je zo zeker bent van je gelijk, waarom span je dan geen rechtzaak aan? Kan de rechter ook weer eens goed lachen voor-ie je claim afwijst. Doe hem dat plezier dan ;) :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

HenkEisDS schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:48:

[..]

...onder bij spoedbestelling staat 'Zodra wij het geld hebben ontvangen gaat diezelfde dag nog uw pakket de deur uit!'. Met een uitroepteken zelf, dus ze zijn erg zeker van hun zaak, want ze schreeuwen het van de daken.
Ik snap niet waarom jij zo onrealistische verwachtingen hebt. Iedere idioot snapt hier nog wel dat als je 's avonds om tien uur bestelt dat er dan echt geen pakket meer de deur uitgaat. Bijna iedereen -behalve jij dus- gaat er gewoon meteen vanuit dat er 's avonds en 's nachts echt niets verzonden zal worden en dat het gewoon de volgende werkdag zal gebeuren. En voor €1,95 heb je ook dan nog steeds geen koeriersdienst of wat dan ook die het meteen bij je komt afleveren.

Dat jij zolang blijft doordreunen op een gebrekkige omschrijving van het verzendbeleid, tsja. Juist in dit geval had gezond verstand dit 'misverstand' kunnen voorkomen.

Wat jij blijkbaar verwacht zou je al snel minimaal enkele tientjes extra gaan kosten.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 24-08-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
24-uurs-service: Uw pakket wordt binnen 24 uur na verzending bij u aangeboden.

Best lachen die regel. Een klant laten betalen voor een aflevering binnen 24 uur na verzending..

Je besteld op maandag. Sjaak van het magazijn heeft geen zin op maandag en dinsdag en dus op woensdag pakt hij je bestelling in en verzend deze. Valt nog steeds binnen deze service en kost je als klant nog extra ook :D

Maar goed, als je beter had gelezen had je dit zien staan en ze hebben dus precies aan deze verwachting voldaan. Dat dit niet jou eigen verwachting was...

[ Voor 16% gewijzigd door ViNyL op 24-08-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

Die 1,95 is er voor dat het verstuurd wordt met TNT in plaats van Selekt Vracht
TNT garandeerd levering binnen 24 uur, Selekt Vracht bezorgt binnen 3 dagen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
swtimmer schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:49:
[...]

Daarnaast als een bedrijf het over een dag heeft gaat het over een werkdag.
Dan moeten ze dat expliciet op de site vermelden, inclusief tijden en wat daar verder bij komt kijken. Zoals het nu wordt vermeld, is het niet concreet. Ik kan me best voorstellen dat iemand bepaalde verwachtingen heeft na het lezen van de site welke de shop niet waar kan maken. Op een site die ik erg mag, staat letterlijk 'Wij verzenden snel en goedkoop, voor 16:00 bestellen en je product is de volgende werkdag in huis!' en zo hoort het.

Waar halen jullie toch vandaan dat de site wel doet wat ze zegt?
Zodra wij het geld hebben ontvangen gaat diezelfde dag nog uw pakket de deur uit!
Het geld is meteen binnen (bv van ING naar ING of van Rabo naar Rabo) en je zou in theorie mogen verwachten dat het pakketje dan dezelfde dag nog op de bus gaat.

[ Voor 33% gewijzigd door pven op 24-08-2009 14:58 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Volgens mij heeft nog niemand dit gemeld, maar als je op deze pagina (http://www.powerballwinkel.nl/shop/) naar onderen scrollt en dan naar de zin: "Bezorging binnen 24 uur." gaat en daar op 24 uur gaat staan, staat er: "Indien besteld voor 16:00 uur."

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7b0jQdUKb666iVjVprZUElfC/thumb.jpg

Lijkt me nogal duidelijk... dat had echter misschien niet achter een tooltip moeten worden verstopt.

[ Voor 17% gewijzigd door Cadezo op 24-08-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Cadezo schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:36:
Volgens mij heeft nog niemand dit gemeld, maar als je op deze pagina (http://www.powerballwinkel.nl/shop/) naar onderen scrollt en dan naar de zin: "Bezorging binnen 24 uur." gaat en daar op 24 uur gaat staan, staat er Indien bestel voor 16:00 uur.

Lijkt me nogal duidelijk... dat had echter misschien niet achter een tooltip moeten worden verstopt.
Goed opgemerkt, dat is inderdaad 100% duidelijk. Maar wel raar om het via een tooltip te doen, dat hoort er gewoon achter te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007

MsG

Forumzwerver

wildhagen schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:49:
[...]

Dit is imo wat anders dan van die disclaimers. De winkel claimt zelf binnen 24 uur te bezorgen. Als iemand een hond in zijn magnetron doet en dan schade claimt = Amerikaans. Echter gebeurt hier dit: Bedrijf X claimt een hondproof magnetron te hebben. Vervolgens doet iemand zijn hond er in en sterft die alsnog.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
TS heeft wel een beetje gelijk. Webshops strooien met claims en gaan deze vervolgens op andere plekken op de website weer nuanceren of ontkrachten. Webshops creëren zo bewust een inconsistent geheel. Bovendien wordt de bezorging door deze website gepresenteerd als iets speciaals, namelijk een "spoedbezorging", terwijl het gewoon op een normale bezorging neerkomt. Is dat dan volkomen eerlijk en redelijk?

Ik vraag me ook af of er met "24 uur" na verzending ook echt 24 uur bedoeld wordt en niet "de volgende werkdag". In het geval van TS: de powerball is op maandagochtend verzonden, maar is deze dan dinsdagochtend (dus voor de middag) bezorgd/aangeboden? Anders is het ook geen 24 uur. De site van TNT suggereert overigens dat met 24 uur slechts bedoeld wordt "de volgende werkdag" (weer een inconsistentie, wees dan gewoon eerlijk). Conclusie: als je iets niet kunt aanbieden, claim het dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Wildfire schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:19:
[...]
Iedere idioot snapt hier nog wel dat als je 's avonds om tien uur bestelt dat er dan echt geen pakket meer de deur uitgaat.
Al eerder genoemd, er zijn winkels die dat wel kunnen en doen.
Op werkdagen voor 22.00 uur besteld, morgen in huis

*winkel* biedt u de beste bezorgservice op internet. Bestelt u op werkdagen voor 22.00 uur met iDEAL, creditcard of onder rembours, dan heeft u uw bestelling de volgende werkdag in huis.
Dus het kan wel, ook via de TNT. Mijns inziens is de opmerking dat iedere idioot het snapt dus niet geheel terecht. Nu is de vraag wat dan wel redelijk is, 21:59 is blijkbaar in praktijk makkelijk te halen (voor zover het genoemde voorbeeld zich er ook daadwerkelijk aan houdt), maar is het ook mogelijk voor 22:59 of 23:59? Ergens ligt de grens en ik vind dat het aan de webwinkel is om die grens aan te geven. Het puur op "common sense" te gooien is gezien het voorbeeld van andere webwinkels ook niet terecht.

Natuurlijk gaat het hier om een relatief klein bedrag en lijkt me de moeite die het kost niet opwegen tegen de opbrengsten, maar feit is wel dat de webwinkel een prestatie claimt v.w.b. de leveringstijd, wat in praktijk ook bewezen kan worden dat dit te halen is (er van uitgaande dat TS net iets voor 22:00 besteld heeft), maar de webwinkel kan of wil hier niet aan voldoen. En mijns inziens is de webwinkel dus in deze fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MsG schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:53:
[...]

Dit is imo wat anders dan van die disclaimers. De winkel claimt zelf binnen 24 uur te bezorgen.
Kleine aanvulling: mits vóór 16:00 besteld, en binnen 24 uur na verzending, niet na bestelling

Aangezien TS ná 16:00 heeft besteld, is de verzending de volgende ochtend gedaan. En de dag erna bezorgd, keurig binnen 24 uur dus, zoals beloofd!

In andere woorden: de TS zit fout en de webshop heeft het volledig bij het juiste einde.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Volgens mij heeft nog niemand dit gemeld, maar als je op deze pagina (http://www.powerballwinkel.nl/shop/) naar onderen scrollt en dan naar de zin: "Bezorging binnen 24 uur." gaat en daar op 24 uur gaat staan, staat er Indien bestel voor 16:00 uur.

[afbeelding]

Hahahahaha, nu breekt mijn klomp. Die tooltip stond er helemaal niet! Ik heb een versie van voor 13:00 open staan en een nieuwe versie. Echter een mailtje met een erkening van de fout heb ik nog niet ontvangen. Deze zal dan zo wel komen.

Afbeeldingslocatie: http://sjapeisjedies.nl/tmptweakershenk/pbbeide.jpg

De bestelling is trouwens betaald/gedaan 20 augustus 2009 22:06. Niet dat het iets uit maakt, maar als er had gestaan voor 10en dan had ik geen recht van spreken gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door HenkEisDS op 24-08-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:28

F.West98

Alweer 16 jaar hier

dat is wel gemeen, zeg. Ik heb al vaker gehoord over het feit dat webshops zeiden binnen 24 uur bezorgt, (iemand besteld om 22.01 en het pakket wordt niet binnen 24 uur bezorgt. de besteller gaat er op in, en dat staat er op keurig op de site: mits u voor 2200 besteld

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Google's cache is ook niet bijgewerkt ;)

http://74.125.77.132/sear...nk&gl=nl&client=firefox-a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
HenkEisDS schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:57:
[...]

Hahahahaha, nu breekt mijn klomp. Die tooltip stond er helemaal niet! Ik heb een versie van voor 13:00 open staan en een nieuwe versie. Echter een mailtje met een erkening van de fout heb ik nog niet ontvangen. Deze zal dan zo wel komen.
Prima, lekker door blijven drammen! Hij had gewoon meteen die 2 euro terug moeten storten. En iedereen die de TS min of meer een idioot noemt (iedere idioot begrijpt...) is erg vervelend bezig. En die tooltip is trouwens nog niet afdoende. En waarom zou de TS in godnaam moeten bedenken wat wel en wat niet realistisch is?

Als die winkellui zouden willen dat hij de website voor ze zou schrijven dan zou de TS daar vast een vergoeding voor vragen. Anders zijn ze verantwoordelijk voor hun eigen werk (teksten op website, policies, etcetera). Verzending na 22:00u vind ik redelijk realistisch. Als ze zouden adverteren met teleportatie dan zou ik er ook mijn vraagtekens bij zetten, maar verzending na 22:00u is praktisch haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zou gewoon mailen dat je het triest vind dat ze het hebben gewijzigd en dat je niet achterlijk bent dat je dat niet door hebt en dat ze het niet toe willen geven. Maar voor 2 euro zou ik verder ook geen onnozele dingen doen als rechtsbijstand e.d. :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:49
Volgens mij heeft nog niemand dit gemeld, maar als je op deze pagina (http://www.powerballwinkel.nl/shop/) naar onderen scrollt en dan naar de zin: "Bezorging binnen 24 uur." gaat en daar op 24 uur gaat staan, staat er: "Indien besteld voor 16:00 uur."

[afbeelding]

Ah, dat streepje had ik wel opgemerkt. Net zo goed als het hand-muispijltje dat ik kreeg toen ik er op ging staan. Toen ik klikte kwam ik echter gewoon weer op dezelfde pagina uit en kreeg ik geen toelichting? :?

(met andere woorden: daar gebruik je toch geen <a>-element voor. :+)

Erg duidelijk staat het er in ieder geval nog steeds niet...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

dubbel bewijs!! mail dit en zeg dat het niet goed is wat ze hebben gedaan. (en nog veel meer gezeik, zodat je ze kan overhalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:56:
Aangezien TS ná 16:00 heeft besteld, is de verzending de volgende ochtend gedaan. En de dag erna bezorgd, keurig binnen 24 uur dus, zoals beloofd!
Dat is dus ook maar de vraag. Misschien is het pas de volgende dag 's middags bezorgd, niet binnen 24 uur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
haribold schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:29:
[...]
Dat is dus ook maar de vraag. Misschien is het pas de volgende dag 's middags bezorgd, niet binnen 24 uur dus.
Toen Wildhagen het bericht plaatste had ik nog niet het plaatje geplaatst. En de anderen hadden ook niet kunnen weten dat die tooltip er nog niet stond toen ik mijn bestelling deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 18:18
Bezorging binnen 24 uur indien voor 16:00 besteld, move je muis maar eens over die link!

Sorry spuit 11!

[ Voor 14% gewijzigd door Saab op 24-08-2009 17:37 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
HenkEisDS schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:33:
[...]

Toen Wildhagen het bericht plaatste had ik nog niet het plaatje geplaatst. En de anderen hadden ook niet kunnen weten dat die tooltip er nog niet stond toen ik mijn bestelling deed.
Het ging eigenlijk over de logica dat als je iets 's ochtends verzendt en dit de volgende dag aankomt, dat automatisch betekent dat er binnen 24 uur geleverd is. Dat hoeft natuurlijk niet: tussen vrijdag 10:00 (ochtend) en zatermiddag 14:00 zit bijvoorbeeld 28 uur, is dus langer dan 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

haribold schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:29:
[...]
daar heb jij weer een punt. ik weet wel bijna zeker dat het niet binnen 24 uur is bezorgd. De bestelling 's ochtends is verwerkt, rond 9 uur.(denk ik) En TNT Post levert volgens mij niet voor 10 uur.

spuit 11, maar wel een halve zekerheid op hierboven

[ Voor 7% gewijzigd door F.West98 op 24-08-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:15

we_are_borg

You will Comply

Wel als je de Algemene Voorwaarden had gelezen dan zag je dat ze maximaal 5dagen over een bestelling kunnen doen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

bij gewone bestellingen niet bij spoedbestellingen die moeten binnnen 24 uur geleverd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
F.West98 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:44:
[...]

daar heb jij weer een punt. ik weet wel bijna zeker dat het niet binnen 24 uur is bezorgd. De bestelling 's ochtends is verwerkt, rond 9 uur.(denk ik) En TNT Post levert volgens mij niet voor 10 uur.

spuit 11, maar wel een halve zekerheid op hierboven
Ik heb anders de pakketen dienst van TNT hier al om half 9 aan de voordeur ;). Het is lullig en gemeen wat ze bij die shop doen maar ik zou voor de €1,95 niet te veel tijd aanschenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

oh ja??? bij mij staat er altijd: na 10 uur geleverd op zo'n briefje als ik niet thuis was

[ Voor 26% gewijzigd door F.West98 op 24-08-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
F.West98 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:51:
oh ja??? bij mij staat er altijd: na 10 uur geleverd op zo'n briefje als ik niet thuis was
Ligt er een beetje aan waar je woont hoelaat ze komen. Ze kunnen ook wel eens vroeger of later zijn. Heb er weleens eentje pas 's avonds aan de deur gehad. Overigens bezorgen ze wel vroeger o.a. bij postbussen, bedrijven en GarantiePost.

[ Voor 19% gewijzigd door Cadezo op 24-08-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moraal. Het moraal is dat het ook anders kan. Zoals TS het nu stelt voelt hij zich "zwaar" benadeeld. Dan hou ik maar in gedachten, geen eens mens is perfect en we maken allemaal fouten, waarbij het de kunst is of kan zijn dat je elkaar op elkaars fouten "attendeerd".

Persoonlijk zou ik dan even de webshop mailen of bellen en hun wijzen op de tekortkomingen in hun algemene voorwaarden of leverings conditie's. Zo geef je hun de kans om hun "fout" recht te zetten of mogelijk de leveringsvoorwaarden duidelijker neer te zetten op hun site. Daarbij kun je de tegenpartij de kans geven om je eventueel tegemoet te komen ter compensatie.

IMHO blaas je nu van de Eifeltoren zonder ook maar enigsinds netjes in conclaaf te gaan met de webshop waarbij je eigenlijk zegt, ik ben onfeilbaar en jullie zijn prutsers. Verder denk ik niet dat je iedere webshop over 1 kam kan scheren en dat je leveringsconditie's vaak met een korreltje zout moet nemen. Ga een stuk meubulair kopen of een keuken, die werken ook met richtlijnen en niet met exacte data's van levering. Kijk naar Bol.com, voor 21:00 uur besteld, de volgende dag in huis. Vaak weten ze dat realiseren maar ook niet altijd, maar je merkt wel dat ze hun best daar voor doen.

Samenvattend, je kan en mag er niet blindelings van uit gaan dat alles van een leien dakje loopt. Het gebeurd ook wel eens dat een postbezorger met lekke band komt te staan of met motorpech, dan komt het pakketje ook niet op tijd aan, word vaak de volgende dag. En 22:00 sávonds bestellen, je mag verwachten dat de meeste mensen dan niet meer aan het werk zijn met hun "winkel".

Sorry, ik heb ook een sterk principe als het gaat om afspraken, man een man woord een woord maar je kan het ook overdrijven. Als ik even kijk naar gedupeerden van Progress en PC Megastore dan vind ik dat je helemaal geen recht van spreken hebt om een knullige 2 euro, buiten het feit dat je snel bediend bent :

http://www.pcmegastore.nl/catalog/default.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

HenkEisDS schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:30:
> Beste shop,
>
> Mijn powerball is niet binnen 24 uur bezorgd zoals aangegeven op de site. Ik
> zou graag willen dat u het extra geld dat ik hiervoor betaald heb, namelijk
> �1,95, terugboekt naar 1234556 TNV HENKEISJEDIES te LEIDEN.
>
> Verder werkt de powerball naar behoren en is het pakketje compleet geleverd.
>
>
> Met vriendelijk groet,
>
> HENKEISJEDIES
>
>
>
> iDEAL (met *spoedverzending*)
> (� 1,95) Bezorging binnen 24 uur
>
Beste HENKEISJEDIES,

Jou bestelling van de 20ste is om 22:06 betaald; de volgende ochtend, de 21ste is
deze bestelling verwerkt en verstuurd; wij kunnen alleen tijdens kantooruren
pakketjes aanbieden bij TNT. Volgens de track&trace website van TNT is je pakketje
de 22ste geleverd. Binnen 24 uur dus.

Helaas kunnen wij niet tegemoet komen aan je wens.

Hiermee verwacht ik je vraag voldoende te hebben toegelicht.
toon volledige bericht
o, zo!!! dan wil ik nu wel de bezorgtijd van de trackball weten!!! om zeker te zijn dat het binnen 24 uur is

[ Voor 86% gewijzigd door F.West98 op 24-08-2009 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Alexio schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:18:
[...]

Prima, lekker door blijven drammen! Hij had gewoon meteen die 2 euro terug moeten storten. En iedereen die de TS min of meer een idioot noemt (iedere idioot begrijpt...) is erg vervelend bezig. En die tooltip is trouwens nog niet afdoende. En waarom zou de TS in godnaam moeten bedenken wat wel en wat niet realistisch is?

Als die winkellui zouden willen dat hij de website voor ze zou schrijven dan zou de TS daar vast een vergoeding voor vragen. Anders zijn ze verantwoordelijk voor hun eigen werk (teksten op website, policies, etcetera). Verzending na 22:00u vind ik redelijk realistisch. Als ze zouden adverteren met teleportatie dan zou ik er ook mijn vraagtekens bij zetten, maar verzending na 22:00u is praktisch haalbaar.
Helemaal mee eens. Wie zijn jullie om wel of niet te beslissen of de TS nu wel of niet terecht teleurgesteld moet zijn. Dat zijn toch zijn eigen gevoelens. Mocht hij de verpakking niet mooi vinden of was zijn naam verkeerd gespeld, dan zou ik het zelf ook raar gevonden hebben. De site is gewoon erg onduidelijk bezig en met termen smijten als "leveren binnen 24uur", dan kan je er geld op zetten dat er mensen zijn die andere dingen verwachten. Zo ver gezocht is dat toch niet?

En waarom de TS afschieten omdat hij het om 10 uur besteld heeft? Misschien maakte de webshop het wel waar om het echt binnen 24 uur op je deurmat te krijgen door middel van een koerier. Mensen met verstand van logistiek weten dat dat onwaarschijnlijk is om voor 2 euro extra een koerier voor je deur te krijgen. Maar voor veel mensen zijn die gedachten niet vanzelfsprekend.

Maar misschien een e-mailtje van de TS met de vraag om het gewoon duidelijk neer te zetten zou op zijn plaats zijn. Niemand verhongerd van 2 euro minder maar teleurstellingen en frustraties zijn wat mij betreft meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Het kost Henk 'slechts' €1,95. Zo lust er ik nog wel een paar zeg.

Als er 50 Henkjes op een avond spullen bestellen bij die webshop hebben ze toch mooi weer bijna 100 euro verdient. Makkelijk geld verdienen dus.

Maar ik gun de webshop nog het voordeel van de twijfel omdat ze hier waarschijnlijk niet bij hebben nagedacht en meteen geprobeerd hebben het te corrigeren op een niet zo nette manier. Het stond niet vermeld in de voorwaarden en nu ineens wel. Dat riekt. Die webshop moet gewoon klantvriendelijk zijn en die €1,95 terug storten.

Henk staat in zijn recht, lijkt me duidelijk.

Als er opzet in het spel blijkt ben ik wel benieuwd hoeveel mensen tot nu in de avond uren bij deze shop besteld hebben. Imo moeten deze mensen dan gewoon vergoed worden.

Henk, hou je poot stijf :P

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
De webshop heeft goed gehandeld.

En wel om de reden die door de TS zelf al 2 of 3 keer is herhaald:
Dik gedrukt geeft aan dat wanneer zij hebben geverifieerd dat je betaald hebt, ze pas de bestelling verzenden.

De betalingen worden waarschijnlijk de volgende werkdag verwerkt en dan pas verzonden/aangeboden aan TNT. TNT levert braaf binnen die 24 uur na verzending.

Je hebt op een gegeven moment een mailtje van ze gehad met het tracking nummer.
Dat is het moment van verzending, als ze daarna binnen 24 uur het bij je aanbieden heeft de winkel aan alle voorwaarden voldaan.

(Waarbij ik ook nog op wil merken dat als je toevallig overdag niet thuis zou zijn, je het helemaal niet zo precies kan timen of het netjes binnen 24 uur is. Want je weet niet hoelaat de pakketchauffeur bij je aan de deur is geweest.)

Persoonlijk kom je op mij over als een typische Nederlander. (waar ik van walg)
Gehaast, gestrest, geïrriteerd en vooral overal op moeten liggen zeiken.
Get a life, er zijn wel ergere dingen in de wereld dan je luxe product een dag later ontvangen dan waarop je had gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:48
@Pumbaa82: je maakt mij niet wijs dat de webshop bij een betaling geen seintje krijgt dat er een betaling ontvangen is. Kortom, de webshop kan het direct verifieren. De webshop die "levering binnen 24 uur na betaling" tegen meerprijs levert moet dit ook nakomen! En als er randvoorwaarden zijn (enkel bij bestellen op weekdagen tijdens kantooruren) zal dat vermeld moeten worden.

En tuurlijk, ook ik vind dat je doordraaft wanneer je hier echt werk van maakt. Daartegenover staat dat de webshop in dit geval zonder morren de kosten voor 24-uurs levering zou moeten geven. Even klagen hoort bij Nederlanders, en soms heeft iemand bij de webtoko een goeie bui en besluit service te verlenen, en soms heb je te maken met een klant die denkt "waar maak ik me druk om", en soms botst het vreselijk ;)

Kort: niet netjes van winkel, negatieve feedback desnoods posten, maar maak je er verder niet druk om, je gaat in je leven waarschijnlijk nog voor véél grotere bedragen getild worden... >:)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:11

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ga maar is zeggen dat dit topic hier staat en dat mensen nu met een ontevreden beeld naar de webshop kijken. Misschien draait hij dan wel bij :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Pumbaa82 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:13:
De webshop heeft goed gehandeld.

En wel om de reden die door de TS zelf al 2 of 3 keer is herhaald:

[...]

Dik gedrukt geeft aan dat wanneer zij hebben geverifieerd dat je betaald hebt, ze pas de bestelling verzenden.
Bij Idealbetalingen krijgt een webshop meteen een bericht als er betaald is. Daarom is het ook zo'n goed systeem. Ontvangen en verifieren zijn twee verschillende dingen en de TS is niet verantwoordelijk voor de verificatie en hij hoeft ook niet te beredeneren hoe de zaakjes bij die winkel werken!
De betalingen worden waarschijnlijk de volgende werkdag verwerkt en dan pas verzonden/aangeboden aan TNT. TNT levert braaf binnen die 24 uur na verzending.
De klant heeft geen overeenkomst met de TNT, dat is puur de zaak van de winkel. Ik zie niet in wat de relevantie van de TNT is in deze. Als op mijn moederbordje een condensator knalt dan ga ik toch ook niet naar China bellen? En wat kan mij het nou schelen als de condensator een rating heeft voor 10v maar gerbuikt wordt met een spanning van 20v bijvoorbeeld? Ik heb dat product toch niet ontworpen? Verzending is onderdeel van een product als je het online bestelt; "binnen 24 uur" is hier de specificatie.
Persoonlijk kom je op mij over als een typische Nederlander. (waar ik van walg)
Gehaast, gestrest, geïrriteerd en vooral overal op moeten liggen zeiken.
Get a life, er zijn wel ergere dingen in de wereld dan je luxe product een dag later ontvangen dan waarop je had gehoopt.
Misschien staat de TS wel twee maanden per jaar waterputten te slaan in Zuidelijk Afrika. Ik weet niet waarom jij commentaar zou moeten hebben op de moraal van de TS. En als Nederland je niet aanstaat dan ga toch lekker in Egypte wonen? Dan weet je gelijk zeker dat er nooit ergens wat van klopt.

@Mods
Is het hier tegenwoordig acceptabel dat je elkaar "walgelijk" of "idioot" noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Pumbaa82 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:13:

Waarschijnlijk dit, logisch dat.... Men doet hier aannamen die nergens op gestoeld zijn. Als een website zegt vandaag besteld, binnen 24 uur in huis, dan hoef ik niet zelf nog eens er achter aan te gaan om uit te vinden welke werktijden de eigenaar aanhoudt. Dat is de verantwoordelijkheid van de webwinkel.

Zeker in de huidige (bijna) 24 uurs economie is een werkdag van 9 tot 5 niet meer standaard en vanzelfsprekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Fly-guy schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:52:
[...]

Als een website zegt vandaag besteld, binnen 24 uur in huis
En dat heeft de website dus niet gezegd. De website heeft gezegd: binnen 24 uur na verzending in huis, niet binnen 24 uur na bestelling.

Quotje:
En zo te zien is de webshop die belofte ook nagekomen (even ervan uitgaande dat de bestelling ook 's ochtends geleverd is).

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 24-08-2009 19:57 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:58

itarix

404 soul not found

Ik denk dat de webshop het anders bedoelde.
Als ik een webshop zou inrichten zou ik onder een spoedbestelling zien dat de bestelling door de inpakkerts eerder wordt ingepakt en verstuurd dan de normale bestellingen.

Dus als er 20000 man ineens de behoefte hebben aan een powerball waardoor het onmogelijk is om alles op een dag te verwerken jou powerball toch op die dag verstuurd wordt omdat je een spoedbestelling (dus voorrang) hebt gedaan.

De fout die ze nu dus gemaakt hadden is de eindtijd in de voorwaarde te zetten.

Daarom heb jij als leek gelijk.

Want hoe moet jij nou weten hoe ze die 24uur service bedoeld hadden?

Dan heeft de webshop twee keuzes, klant vriendelijk doen en fout toegeven.
Of dit gezeur...
Bij een Powerball winkel koop je toch nooit een tweede keer dus hebben ze de klantvriendelijkheid maar achterwegen gelaten voor 1,95euro extra winst.

Je moet er maar mee leren leven.

Maar gezien de tijd die je erin gestoken hebt kun je het ook groter aanpakken en een fons beginnen.
Het HenkEisjedies voelt zich genept fons.
stort op Giro 6772

Hij is 1,95 kwijt en kan daardoor nu geen houten been en een boterham met pindakaas veroorloven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:57:
Zoals TS het nu stelt voelt hij zich "zwaar" benadeeld. Dan hou ik maar in gedachten, geen eens mens is perfect en we maken allemaal fouten, waarbij het de kunst is of kan zijn dat je elkaar op elkaars fouten "attendeerd".
Waar zeg ik dat dan? Ik vind het alleen niet netjes en daarom wil ik mijn €1,95 terug. Dat het me niet om het geld gaat heb ik toch al duidelijk gemaakt hoop ik.
Persoonlijk zou ik dan even de webshop mailen of bellen en hun wijzen op de tekortkomingen in hun algemene voorwaarden of leverings conditie's. Zo geef je hun de kans om hun "fout" recht te zetten of mogelijk de leveringsvoorwaarden duidelijker neer te zetten op hun site. Daarbij kun je de tegenpartij de kans geven om je eventueel tegemoet te komen ter compensatie.
[...]
Persoonlijk zou ik de TS dan maar even lezen. Ik heb ze gemailt, alleen kreeg ik daar geen bevredigend antwoord op. Sterker nog ze spreken zichzelf wiskundig tegen. Verder hebben ze wel de moeite genomen de fout op de website snel te herstellen, maar niet om mij een berichtje te sturen. Ook dat vind ik niet netjes. En dat netjes daar gaat het me voornamelijk om.
IMHO blaas je nu van de Eifeltoren zonder ook maar enigsinds netjes in conclaaf te gaan met de webshop waarbij je eigenlijk zegt, ik ben onfeilbaar en jullie zijn prutsers. Verder denk ik niet dat je iedere webshop over 1 kam kan scheren en dat je leveringsconditie's vaak met een korreltje zout moet nemen. Ga een stuk meubulair kopen of een keuken, die werken ook met richtlijnen en niet met exacte data's van levering. Kijk naar Bol.com, voor 21:00 uur besteld, de volgende dag in huis. Vaak weten ze dat realiseren maar ook niet altijd, maar je merkt wel dat ze hun best daar voor doen.
Gaat dat over mij? Zo ja, Bol.com vraag geen €1.95 voor een snelle bestelling. Deze shop wel. Bij Bol.com heb je dan dus niet betaald voor een dienst die niet geleverd is.
Samenvattend, je kan en mag er niet blindelings van uit gaan dat alles van een leien dakje loopt. Het gebeurd ook wel eens dat een postbezorger met lekke band komt te staan of met motorpech, dan komt het pakketje ook niet op tijd aan, word vaak de volgende dag. En 22:00 sávonds bestellen, je mag verwachten dat de meeste mensen dan niet meer aan het werk zijn met hun "winkel".

Sorry, ik heb ook een sterk principe als het gaat om afspraken, man een man woord een woord maar je kan het ook overdrijven. Als ik even kijk naar gedupeerden van Progress en PC Megastore dan vind ik dat je helemaal geen recht van spreken hebt om een knullige 2 euro, buiten het feit dat je snel bediend bent :

http://www.pcmegastore.nl/catalog/default.php
Volgens mij heb jij niet het recht om voor mij te bepalen wat ik redelijk hoor te vinden. Verder slaat de vergelijking met PC megastores nergens op.

---------------------------------
wildhagen schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:54:
[...]

En dat heeft de website dus niet gezegd. De website heeft gezegd: binnen 24 uur na verzending in huis, niet binnen 24 uur na bestelling.

Quotje:

[...]

En zo te zien is de webshop die belofte ook nagekomen (even ervan uitgaande dat de bestelling ook 's ochtends geleverd is).
Voor een professionele moderator lees je wel erg slecht.
http://209.85.229.132/sea...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

----------------------------------------------
@Mods
Is het hier tegenwoordig acceptabel dat je elkaar "walgelijk" of "idioot" noemt?
Dat vroeg ik me ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Waar leest wildhagen slecht? In de link die jij stuurt staat duidelijk:

24-uurs-service: Uw pakket wordt binnen 24 uur na verzending bij u aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:54:
[...]

Quotje:

[...]
Quoteje:
Zodra wij het geld hebben ontvangen gaat diezelfde dag nog uw pakket de deur uit!
Dat zij het zo dom op de site zetten dat moeten ze zelf weten, maar dan moeten ze niet gaan zeuren als een klant ze hier principieel op aanspreekt. Ze zouden de klant dankbaar moeten zijn in plaats van hem met een slap mailtje om zijn oren te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet toch echt vene reageren hier op de website.

als je last van je pols hebt moet je niet zoveel gemierenn**k typen want daar krijg je alleen maar meer last van..

die 24 uur die er staat is via tnt en niet via hen zelf. als jij voor € 1,95 gaat lopen zaniken dat hij niet binnen 24 uur van die dag was gestuurd vind ik dat best zielig en denk ik dat je een hobby moet zoeken.

als je de bestelling op zondag had gedaan vanuit het gereformeerde katwijk (dicht bij leiden dus dat ken je wel) zou je dan ook de verwachting van 24 uur hebben gehad???

zoals al veel mensen stuurden. het is een onredelijke gedachte waar ik niet eens op zou komen om moeilijk over te gaan doen. tevens zeggen veel mensen hier al dat het meer het zeuren om het zeuren is. alsof we allemaal iets te zeuren moeten hebben als iets niet tot in de puntjes nagekomen wordt. ik denk dat alleen de mensen die nog nooit van hun leven een foutje hebben gemaakt of een vergissing hebben begaan mogen zeuren om dit soort kleine dingetjes. ik zal je vertellen hoeveel mensen dat zijn. in mijn ogen zijn dit er 0!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gesproken zou een thread als deze toch al gesloten zijn?

Er is gewoon na werktijd besteld, dus dan is het 24 uur + de tijd tot de volgende werkdag en de afhandeling van een pakket normaal zou zijn, einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:24:
als je de bestelling op zondag had gedaan vanuit het gereformeerde katwijk (dicht bij leiden dus dat ken je wel) zou je dan ook de verwachting van 24 uur hebben gehad???
Ja, want dat melden ze zelf op de site. Zie ook mijn quote hierboven.
zoals al veel mensen stuurden. het is een onredelijke gedachte waar ik niet eens op zou komen om moeilijk over te gaan doen. tevens zeggen veel mensen hier al dat het meer het zeuren om het zeuren is.
Tsjah, je hebt zeurpietjes en je hebt mensen met principes. Als de webshop haar belofte niet na kan komen, dan moeten ze dat ook niet op de site vermelden. Simpel.
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:28:
Normaal gesproken zou een thread als deze toch al gesloten zijn?
Voor dit soort opmerkingen hebben we topicreports, dat is dat handje links bovenin. :Y)
Er is gewoon na werktijd besteld, dus dan is het 24 uur + de tijd tot de volgende werkdag en de afhandeling van een pakket normaal zou zijn, einde verhaal.
Eejjj ... ik kan met mijn mod-skillz een veel grote lettertype gebruiken, maar dat wil niet zeggen dat ik dan automatisch gelijk krijg omdat ik het hardst schreeuw. ;)

Nogmaals: er staat/stond op de site dat ze na het ontvangen van de betaling het pakketje dezelfde dag verzenden; daarbij meldt men ook nog dat je 24 uur na verzending het pakketje in huis hebt, er wordt niets gemeld over werkdagen of wat dan ook. Stel dat ik op zaterdagmiddag bestel, dan verwacht ik (principieel gezien ;)) mijn pakketje voor zondagmiddag.

[ Voor 41% gewijzigd door pven op 24-08-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 03:21
Een aantal punten zijn wel disputabel.
Ja de webshop zou eea beter/duidelijker kunnen verwoorden, met name de behandeling buiten kantoortijden.

Als er staat, uw bestelling gaat diezelfde dag nog de deur uit, dan voldoen ze er al aan, door hem voor hun eigen voordeur te leggen, letterlijk gelezen dan. Maar uw bestelling wordt dezelfde dag nog behandeld betekent ook letterlijk gelezen, dat ik 23:59 een bestelling kan doen, die dan dezelfde dag nog verwerkt moet worden. Binnen 1 minuut dus. Tuurlijk is het niet te verwachten, dat ze dit doen, maar het staat er wel.
Ze zouden dus hun woordkeuze aan moeten passen, door van "dezelfde" dag, binnen 1 werkdag te maken.
Je zit immers ook met het weekend, dus anders hebben ze ook een probleem met elke order na Vrijdag 18:00.
Die worden immers pas Maandag bezorgd in het geval van TNT Pakketpost.

Hoe iDeal precies werkt weet ik niet, wordt het geld gelijk overgeschreven, en dan bedoel ik buiten kantoortijden.

Principieel gezien heeft de TS'er gelijk, het zou de webshop dus sieren, om eea toe te geven, en die 1,95 terug te storten ( waar hebben we het over ). Daarna eea aanpassen op de website ( wat gedeeltelijk wel al is gedaan ) om herhaling te voorkomen.

Snap van de ene kant ook wel dat zij denken, wat denkt die klant nou, maar ja...zij wekken wel deze valse illusie.
Zakelijk gezien, kan ik me niet voorstellen, dat dit ze het allemaal waard is. De telefoon opnemen, en/of een nette mail terugsturen na eea onderzocht te hebben kost ze al meer aan personeelkosten om maar wat te noemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Yippie op 24-08-2009 22:35 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.