• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:45

Illusion

(the art of)

Tom Paris schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:42:
[...]

Dat vind ik toch wel heel jammer. Was van plan de C200 te gaan gebruiken als vervanger voor mijn huidige DVD speler en uiteraard als Blu-Ray speler. Maar mijn receiver heeft geen HDMI, en om daar nou een nieuwe receiver voor te kopen... Wat is er mis met Component? Ik dacht dat HDCP nog niet echt gebruikt werd? En al helemaal voor dvd's... :?
De gebruikte chipset ondersteund geen macrovision. Macrovision zit al jaren in normale DVDspelers om ervoor te zorgen dat je niet via de composiet-uitgang opnames kan maken met bijv een vhs-recorder. Omdat er geen macrovision beveiliging op de composiet uitgang gezet kan worden, mag die ook niet gebruikt worden.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 18:24
Over die last minute notes: autoframerate is een known issue. Dat is toch niet toevallig dezelfde 24p (23,...p) problematiek waar andere spelers nat op gaan momenteel?

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 19:24
buzzbuzz68 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:37:
Uiteraard KAN Syabas daar toestemming voor geven, maar ik betwijfel dat ze dat gaan doen. Maar ik heb gelezen dat ze zelf al een flash-based GUI aan het ontwikkelen zijn, en ook een met een database er achter i.p.v. het huidige file/directory based gebeuren. Hoelang we er op moeten wachten is natuurlijk de grote vraag. De huidige HTML GUI is er puur in gezet om tijd te winnen en het apparaat zo snel mogelijk op de markt te kunnen zetten.
Dat zou erg mooi zijn dat je alleen nog maar het bestand hoeft te uploaden en de popcorn de rest doet. (info zoeken, wallpaper, trailers, ect)
En dat allemaal gepresenteerds in een mooie skin anno 2009 :P

w00t

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Poplitius schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:36:
Over die last minute notes: autoframerate is een known issue. Dat is toch niet toevallig dezelfde 24p (23,...p) problematiek waar andere spelers nat op gaan momenteel?
Hangt er vanaf wat je bedoelt. De pch's kunnen netjes 1080p@24p weergeven.
Waar het hier over gaat is het automatisch instellen van de framerate aan de hand van de gekozen media.

• FireStarter
De site van Popcorn Hour is momenteel niet meer bereikbaar. Hoe zou dat toch komen. :)

w00t

Verwijderd

[...]

Dat vind ik toch wel heel jammer. Was van plan de C200 te gaan gebruiken als vervanger voor mijn huidige DVD speler en uiteraard als Blu-Ray speler. Maar mijn receiver heeft geen HDMI, en om daar nou een nieuwe receiver voor te kopen... Wat is er mis met Component? Ik dacht dat HDCP nog niet echt gebruikt werd? En al helemaal voor dvd's... :?
Audio/Video Outputs
HDMI v1.3a with CEC, 36bpp deep color, 12-bit xvYCC processing and HDCP 1.2 content protection
Component Video
S-Video
Composite Video
Stereo Analog Audio
S/PDIF Optical and Coaxial Digital Audio

Ik denk dat je even beter moet lezen. 8)

• einstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 18:12
Ik lees zojuist dat dit apparaat niet met IR afstandsbedieningen (99% van alle gebruikte afstandsbedieningen zijn IR, incl Logitech Harmony) overweg kan. |:( Het maakt gebruik van RF. Onbegrijpelijk, het is toch geen multi room apparaat? :? Er is wel een IR module leverbaar, maar dit zijn weer extra kosten. :X

Ik moet dan aanschaffen:

- Apparaat € 349,-
- Blu-ray module ? zeker een € of 40,-
- IR module ? zeker een € of 30

Maakt ruim meer dan € 400 ! :N

Dit maakt dat ik van dit apparaat af zie. Veel te duur voor wat het uiteindelijk kan. Mijn voorkeur gaat nu uit naar een Intel Ion oplossing of een PlayOn!HD. Die laatste kan bijna alles wat de C200 ook kan. En Blu-Ray spelers kosten ook geen drol meer.

[ Voor 36% gewijzigd door einstein op 27-08-2009 11:20 ]

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13

MrScratch

I am rubber, you are glue

einstein schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:13:
Ik lees zojuist dat dit apparaat niet met IR afstandsbedieningen (99% van alle gebruikte afstandsbedieningen zijn IR, incl Logitech Harmony) overweg kan. |:( Het maakt gebruik van RF. Onbegrijpelijk, het is toch geen multi room apparaat? :? Er is wel een IR module leverbaar, maar dit zijn weer extra kosten. :X Dit maakt dat ik van dit apparaat af zie. Veel te duur voor wat het uitendelijk kan. Mijn voorkeur gaat nu uit naar een Intel Ion oplossing.
Voor mij is het juist een pre. Kan het apparaat makkelijk in een kast worden gezet en hoeft het niet in IR-range te staan. Het is dus net wat je zoekt. Logitech Harmony heeft ook RF-capable remotes trouwens.

Look behind you! A three headed monkey!

• FireStarter
einstein schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:13:
Ik lees zojuist dat dit apparaat niet met IR afstandsbedieningen (99% van alle gebruikte afstandsbedieningen zijn IR, incl Logitech Harmony) overweg kan. |:( Het maakt gebruik van RF. Onbegrijpelijk, het is toch geen multi room apparaat? :? Er is wel een IR module leverbaar, maar dit zijn weer extra kosten. :X

Ik moet dan aanschaffen:

- Apparaat € 349,-
- Blu-ray module ? zeker een € of 40,-
- IR module ? zeker een € of 30

Maakt ruim meer dan € 400 !

Dit maakt dat ik van dit apparaat af zie. Veel te duur voor wat het uiteindelijk kan. Mijn voorkeur gaat nu uit naar een Intel Ion oplossing of een PlayOn!HD. Die laatste kan bijna alles wat de C200 ook kan. En Blu-Ray spelers kosten ook geen drol meer.
Die IR module is niet zo duur. Iets van $15 had ik gelezen.

w00t

• einstein
FireStarter schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:20:
[...]

Die IR module is niet zo duur. Iets van $15 had ik gelezen.
Daarom houd ik een hele ruime marge aan. Bij 15,- nog steeds meer dan 400 euro totaal.

• einstein
MrScratch schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:19:Voor mij is het juist een pre. Kan het apparaat makkelijk in een kast worden gezet en hoeft het niet in IR-range te staan. Het is dus net wat je zoekt. Logitech Harmony heeft ook RF-capable remotes trouwens.
Al mijn apparatuur staat in een afgesloten kast uit het zicht. Ik gebruik een IR extender (Xantek als ik het goed heb) waarbij alleen een kleine ontvanger (onzichtbaar) buiten de kast is bevestigd.
Overigens is de Logitech Harmony met RF waar je op doelt niet eentje van de populaire series, maar de 895 en de 1000 serie. En die heeft nagenoeg (en om goede redenen) niemand.

Waar het om gaat is dat de meest gevraagde en gebuikte manier van bedienen van AV apparatuur (IR) niet aanwezig is. Om de kosten hadden ze het niet hoeven weglaten. Wel als ze extra geld willen verdienen omdat mensen de addon nodig hebben... Het apparaat wordt veel te duur op deze manier.

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:09:
[...]
Ik denk dat je even beter moet lezen. 8)
Nee hoor, ik quote nogmaals van het PCH forum:
Some Important Notes!
Commercial DVD or Blu-ray Disc playback are only applicable for HDMI output, this doesn't affect any of your backups you made!! it is only for commercial playback!

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• roefderoever
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 07:53
[...]

Wat bedoelen ze daar nu mee? Dat je het digitale geluid van een commerciele BD alleen via de HDMI kunt uitsturen, of dat je het beeld alleen via HDMI kunt uitsturen, maar het geluid gelijktijdig nog wel via de optische SPDIF?

Ik heb namelijk wel een HD-TV met HDMI, maar ik moet het geluid via de optische kabel naar mijn receiver sturen want die heeft geen HDMI. Dus als het geluid nog via de optische uitgang kan en tegelijkertijd het beeld via de HDMI is dat voor mij geen probleem.

Blogger op www.RicksReviews.org

Verwijderd

roefderoever schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:10:
[...]

Wat bedoelen ze daar nu mee? Dat je het digitale geluid van een commerciele BD alleen via de HDMI kunt uitsturen, of dat je het beeld alleen via HDMI kunt uitsturen, maar het geluid gelijktijdig nog wel via de optische SPDIF?

Ik heb namelijk wel een HD-TV met HDMI, maar ik moet het geluid via de optische kabel naar mijn receiver sturen want die heeft geen HDMI. Dus als het geluid nog via de optische uitgang kan en tegelijkertijd het beeld via de HDMI is dat voor mij geen probleem.
...Ik heb eigenlijk hetzelfde. Ook geen receiver met HDMI, wel optische ingang en coaxiale digitale ingang (waar nu m'n DVD speler op zit). TV heeft tuurlijk wel HDMI. Hoe gaat dit nu? Geen optimaal geluid via de receiver, maar alleen via de TV? Oef da's dan een fikse tegenvallert, was niet van plan een nieuwe receiver aan te schaffen namelijk.....

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoop dat met de C-200 het kopieeren vanaf een pc nu wel een stuk sneller gaat. Met de ingebouwde Gbit verbinding en snellere cpu heb ik er wel hoop op :)

iStockphoto

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Waarom zou je geluid over HDMI willen?

Ik heb een HDMI kabel rechtstreeks naar mijn TV en een optische kabel naar mijn receiver en dat werkt perfect.
Mijn receiver kan wel HDMI switchen en doorlaten naar de TV maar dat is alleen maar omslachtig.

• roefderoever
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 07:53
Bierkameel schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:24:

Ik heb een HDMI kabel rechtstreeks naar mijn TV en een optische kabel naar mijn receiver en dat werkt perfect.
Mijn receiver kan wel HDMI switchen en doorlaten naar de TV maar dat is alleen maar omslachtig.
Dat wil ik inderdaad ook niet, ik wil juist mijn beeld via HDMI en geluid optisch naar mijn receiver. Maar ze geven de volgende beperking / waarschuwing op:
Some Important Notes!
Commercial DVD or Blu-ray Disc playback are only applicable for HDMI output, this doesn't affect any of your backups you made!! it is only for commercial playback!
Zoals ik het lees staat er alleen dat je je beeld niet via een andere poort dan HDMI kunt uitsturen (ivm beveiliging tegen kopieëren), dus dan zou ik mijn geluid evengoed wel optisch kunnen doorsturen naar mijn receiver. Maar dat wil ik wel graag zeker weten, want anders heb ik weinig / niets aan de optie om een BD drive in te bouwen. Ik kan namelijk niet HDMI doorlussen via mijn receiver en dan zou ik dus geen DD/DTS kunnen draaien.

Blogger op www.RicksReviews.org

• winwiz
  • Laatst online: 10-09 20:17
Bierkameel schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:24:

als je de nieuwe geluidsformaten wil decoderen zul je wel moeten... Dat gaat alleen via HDMI

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• MrScratch
  • Laatst online: 18:13

MrScratch

I am rubber, you are glue

einstein schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:30:
[...]

Overigens is de Logitech Harmony met RF waar je op doelt niet eentje van de populaire series, maar de 895 en de 1000 serie. En die heeft nagenoeg (en om goede redenen) niemand.
Grappig, ik heb namelijk de 885 en die is volgens mij vrijwel gelijk aan de 895 minus de RF. En ik ben over de 885 zeer tevreden, echt een heerlijke remote. Dus ik ben wel benieuwd wat die goede redenen zijn om hem niet te willen, want ik ken en ervaar ze niet.

Look behind you! A three headed monkey!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 12:31
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe de C-200 het doet in vergelijking met de ASRock ION 330-BD. Die laatste kost 375 euro, en heeft een blu-ray speler aan boord. Dat redt je niet met de C-200 voor die prijs. Aan de reviews te lezen heeft de ASRock ook geen problemen met 1080p content. Ben ik nu gek, of is het enige voordeel van de C-200 het feit dat hij direct werkt, 'out-of-the-box'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

winwiz schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:37:
[...]

als je de nieuwe geluidsformaten wil decoderen zul je wel moeten... Dat gaat alleen via HDMI
Ah dat wist ik niet.
Mijn Cambridge Audio 540R kent die formaten sowieso niet en voor mij is DTS ook goed genoeg.

Het verschil tussen DVD en bluray zie ik duidelijk maar het verschil tussen DTS en de opvolger zal lastige zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

roefderoever schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:35:
[...]

Dat wil ik inderdaad ook niet, ik wil juist mijn beeld via HDMI en geluid optisch naar mijn receiver. Maar ze geven de volgende beperking / waarschuwing op:

[...]

Zoals ik het lees staat er alleen dat je je beeld niet via een andere poort dan HDMI kunt uitsturen (ivm beveiliging tegen kopieëren), dus dan zou ik mijn geluid evengoed wel optisch kunnen doorsturen naar mijn receiver. Maar dat wil ik wel graag zeker weten, want anders heb ik weinig / niets aan de optie om een BD drive in te bouwen. Ik kan namelijk niet HDMI doorlussen via mijn receiver en dan zou ik dus geen DD/DTS kunnen draaien.
Dagver :(

Mijn yamaha av-receiver ondersteund van alles (composite, s-video, component, optisch, coaxial) maar is nog van de "oude stempel" en heeft geen hdmi i/o net als mijn tv en ik wil de c200 tevens inzetten als vervanger van mijn huidige dvd-speler. Wat ongelofelijk stom dat je een retail dvd/br niet tenminste over s-video kan sturen.. Alsof iedereen al hdmi heeft :?

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Technisch kan het natuurlijk wel ook al krijg je dan mindere kwaliteit maar het is meer een licentie en rechtenprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Bierkameel schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:35:
Technisch kan het natuurlijk wel ook al krijg je dan mindere kwaliteit maar het is meer een licentie en rechtenprobleem.
Ik snap dat het technisch kan maar ik snap niet dat ze daar zo'n probleem van maken. Op deze manier zou je bijna kunnen beredeneren dat het kopieren in het hand werkt *omdat* je het niet kan afspelen - mijn "oude" dvdspeler geeft ook gewoon beeld via s-video (logisch)

[ Voor 4% gewijzigd door shades op 28-08-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59
Gabliboeba schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:56:
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe de C-200 het doet in vergelijking met de ASRock ION 330-BD. Die laatste kost 375 euro, en heeft een blu-ray speler aan boord. Dat redt je niet met de C-200 voor die prijs. Aan de reviews te lezen heeft de ASRock ook geen problemen met 1080p content. Ben ik nu gek, of is het enige voordeel van de C-200 het feit dat hij direct werkt, 'out-of-the-box'?
  • Geen fan
  • Gedicated mediaplayer
  • Geen installatie/updates van losse appl./codecs, alleen firmware
  • Waarschijnlijk minder stroomverbruik
Kortom, gewoon makkelijker, het is de bedoeling dat ook je vriendin het ding kan bedienen :+

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 12:36
Quote : Kortom, gewoon makkelijker, het is de bedoeling dat ook je vriendin het ding kan bedienen

Das nou nog eens een waarheid als een koe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

MrFl0ppY schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:42:
Kortom, gewoon makkelijker, het is de bedoeling dat ook je vriendin het ding kan bedienen :+
Dat is ook precies de reden dat ik definitief geen htpc wil. Voor mij een meerwaarde maar voor de rest mijn gezin een apparaat waar ze niet mee overweg kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Ziet er cool uit, dit apparaat. Nu nog een mogelijkheid om de digitale Ziggo-kabel (in HD) via dit kastje te laten lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Gabliboeba schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:56:
Vraag ik me ook af. Wat ik van die NMTs ken is dat ze traag en lelijk zijn. En dat out of the box werken valt ook wel mee. Het blijven tweaker doosjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
shades schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:22:
[...]

Dagver :(

Mijn yamaha av-receiver ondersteund van alles (composite, s-video, component, optisch, coaxial) maar is nog van de "oude stempel" en heeft geen hdmi i/o net als mijn tv en ik wil de c200 tevens inzetten als vervanger van mijn huidige dvd-speler. Wat ongelofelijk stom dat je een retail dvd/br niet tenminste over s-video kan sturen.. Alsof iedereen al hdmi heeft :?
Als je via s-video gaat aansluiten heb je uberhaubt niets aan Blu-Ray.
DVD/xvid zal er net zo goed uitzien als een Blu-Ray op die resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Woodpecker schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:08:
Ziet er cool uit, dit apparaat. Nu nog een mogelijkheid om de digitale Ziggo-kabel (in HD) via dit kastje te laten lopen :)
Gaat niet gebeuren, dan moet je naar bijv. de Yuixx, maar die heeft weer geen display en mogelijkheid voor een BD-rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Mental schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:44:
[...]

Als je via s-video gaat aansluiten heb je uberhaubt niets aan Blu-Ray.
DVD/xvid zal er net zo goed uitzien als een Blu-Ray op die resolutie.
Nu niet nee maar aangezien je wel eens iets leent/huurt/koopt of cadeau krijgt. Ik koop eigenlijk geen dvd's meer simpelweg omdat "het eruit gaat" als er ook een BR versie is maarja - daar kan ik nu dus ook nog niets mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even in te haken over het blu-ray en geluid.

Ik heb thuis een hele geluidsopstelling die je weg doet vagen van Harme/Kardon en JBL speakers.
Deze is nu aangesloten via opties (glasvezel) aan mijn dvd of xbox.
Mooi componten of hdmi beeld, en goed geluid (DTS) via de reciever.

Klopt het dat dit met een normale blu-ray speler niet mogelijk is ???

Hopelijk is dit wel mogelijk met de c200 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:47
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:31:

Ik zou niet weten waarom niet? In alle standalone BR spelers zit de kopieerbeveiliging in het apparaat ingebouwd, dus geen probleem met aansluiten en afspelen. Juist met pc BR spelers (zoals in de C200) zou dit een probleem kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:31:
Om even in te haken over het blu-ray en geluid.

Ik heb thuis een hele geluidsopstelling die je weg doet vagen van Harme/Kardon en JBL speakers.
Deze is nu aangesloten via opties optisch (glasvezel) aan mijn dvd of xbox.
Mooi componten component of hdmi beeld, en goed geluid (DTS) via de reciever.

Wat bedoel je hier precies mee? Of je DTS kunt gebruiken via HDMI met de C200? Ja dat kan zeker, sterker nog, je kunt zelfs alle HD formaten gebruiken mocht je receiver dat aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:06:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Of je DTS kunt gebruiken via HDMI met de C200? Ja dat kan zeker, sterker nog, je kunt zelfs alle HD formaten gebruiken mocht je receiver dat aankunnen.
Ok, heel veel draadjes hierover nu, maar eigenlijk zie ik door de beruchte bomen het bos niet meer. Mijn (toekomstige) opstelling:
* een C200 met ingebouwde DVD of bluray speler (weet ik nog niet)
* een JVC receiver met plenty digitale verbindingsmogelijkheden, maar wel al een jaar of 8 oud, dus geen géén HDMI
* een sony HDTV met HDMI.

Mijn verbindingen:
- de C200 gaat via HDMI naar de TV voor in ieder geval beeld, maar geluid werkt natuurlijk ook (de kids kunnen het ook wel zonder Receiver-geluid af ;)
- de C200 gaat met digitale coax naar de receiver ) i.p.v. huidige DVD-speler
- ik heb nu al een digitale optische verbinding van de TV naar m'n receiver (voor het TV-geluid naar de receiver)

Wie schept er duidelijkheid over de volgende vragen?:
1) Welke beperking zit er op het afspelen van 'commercial DVD' op de C200 qua geluid? Wat is eigenlijk commercial, zijn dat gekochte DVD's dit in tegenstelling tot gebrande DVD's waar dan die mogelijke beperking niet op zit?

2) Idem, maar dan voor Blu Ray. Mijn receiver gaat overigens niet verder dan DTS-ondersteuning; is er dan nog iets qua geluid op een BR wat ik dan mis?

3) Stel ik draai film vanaf de harddisk, dus geen gebruik makend van de DVD of BR player. Heb ik dan last van de mogelijke geluidsbeperking die optreedt bij de "commercial DVD/BR"?

Zit ik nu vast aan een nieuwe receiver of valt het wel mee?

't zijn nogal wat vragen, maar volgens mij moeten er wel meer Tweakers met deze vraag zitten, dus wie heeft er opheldering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Wie schept er duidelijkheid over de volgende vragen?:
1) Welke beperking zit er op het afspelen van 'commercial DVD' op de C200 qua geluid? Wat is eigenlijk commercial, zijn dat gekochte DVD's dit in tegenstelling tot gebrande DVD's waar dan die mogelijke beperking niet op zit?
Als het goed is geen beperkingen... DTS of DD worden gewoon doorgegeven
2) Idem, maar dan voor Blu Ray. Mijn receiver gaat overigens niet verder dan DTS-ondersteuning; is er dan nog iets qua geluid op een BR wat ik dan mis?
De "nieuwe" geluidsformaten zul je niet kunnen decoderen omdat
a. je versterker het niet ondersteunt
b. deze alleen via HDMI 1.3 worden uitgestuurd.
3) Stel ik draai film vanaf de harddisk, dus geen gebruik makend van de DVD of BR player. Heb ik dan last van de mogelijke geluidsbeperking die optreedt bij de "commercial DVD/BR"?
Zelfde als boven
Zit ik nu vast aan een nieuwe receiver of valt het wel mee?
Als je het nu mooi genoeg vindt niet... wil je optimaal alles gebruiken wel.. Moderne receivers hebben ook meerdere HDMI ingangen en dan kun je dus alles op de receiver aansluiten (C200, PS3, Xbox......) en op de receiver kiezen wat je wil zien en horen. De TV heeft dan maar 1 ingang in gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door winwiz op 31-08-2009 19:52 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Helaas is de komst van de C-200 wederom achteruit geschoven:
Dear Customers,

Due to unforeseen circumstances, this shipment batch will reschedule to 9th of September and we will announce and charge the first shipment batch orders on 4th of September.

If your order is fall into 9th of September batch (Which we will announce on 4th of September) and the order will become Payment Declined after first attempt charge on 4th of September please update the credit card within 3 days time else Google Checkout will cancel your order.

We are sorry for any inconvenienced caused.
Ditmaal gelukkig slechts 5 dagen maar toch :(

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Ok, tijd voor wat duidelijkheid.. hier een quote van iemand van Syabas (maker van de C-200):
thats an wrong info in the FAQ i will change that now, the correct info is

Commercial DVD or Blu-ray Disc playback are NOT applicable for composite output

Regards,
Werner
Komt er dus in het kort op neer dat dvd en blu-ray playback dmv de DVD-ROM / BD-ROM drive geen video uitgeeft over de composiet aansluiting. HDMI, Component en digitale audio output zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

BlizzarD schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:58:
Helaas is de komst van de C-200 wederom achteruit geschoven:

[...]

Ditmaal gelukkig slechts 5 dagen maar toch :(
*zucht*

Met dit tempo wordt het nog een kerstcadeau...

Kreeg van Azerty ook al een mailtje, of ik m'n order nog wou laten staan of niet omdat de C200 nog steeds niet leverbaar is. Ik heb het ding dan ook al vanaf begin juni in de preorder en ik begin het wachten nu toch wel moe te worden. Het ding zou eerst halverwege juli uitkomen, ik had al eind juli gerekend. Maar we gaan nu al langzamerhand richting medio september... :'(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ben op dit moment nog niet helemaal thuis in de popcorn wereld maar als je geen harde schijf hebt kan je dan gewoon via de PC DVD's afspelen die je in een Video_TS map hebt?

Decodeert de popcorn dat zelf en heb je wat dat betreft geen snelle pc nodig?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Slasher schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:41:
Ben op dit moment nog niet helemaal thuis in de popcorn wereld maar als je geen harde schijf hebt kan je dan gewoon via de PC DVD's afspelen die je in een Video_TS map hebt?

Decodeert de popcorn dat zelf en heb je wat dat betreft geen snelle pc nodig?
Ja dat kan, let wel dat je een interne HD nodig hebt wanneer je een BR-speler in de Popcornhour wil gebruiken.

Overigens staat Hier een mooi overzicht van alle beschikbare filmpjes en foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

MrFl0ppY schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:07:
[...]

Ja dat kan, let wel dat je een interne HD nodig hebt wanneer je een BR-speler in de Popcornhour wil gebruiken.
Want die BR speler bezet de 3.5 bay aan de voorkant dus dan moet je een 2.5 inch intern inbouwen dat kan makkelijk met behoud van de garantie enzovoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
MrFl0ppY schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:07:
[...]

Overigens staat Hier een mooi overzicht van alle beschikbare filmpjes en foto's.
Voor het afspelen van Blu-ray is een HD niet nodig. Alleen als je van BD-Live gebruik wilt maken (volgens mij) heb je minimaal 1GB geheugen nodig. Dit kan via een HD, maar ook via een intern of extern te plaatsen USB-stick. Die moet dan wel even correct geformateerd worden (Ext3) en van wat foldertjes voorzien worden (bdj/ada en bdj/buda).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Slasher schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:16:
[...]

Want die BR speler bezet de 3.5 bay aan de voorkant dus dan moet je een 2.5 inch intern inbouwen dat kan makkelijk met behoud van de garantie enzovoort?
Dat kan inderdaad redelijk makkelijk. Sommige mensen kiezen ook voor het alternatief van een combi bay waarin in 1 5,25" bay een slimline BD-drive + een 3,5" HD past. http://www.networkedmedia...3731&pid=234010#pid234010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik ging ook voor de C200 maar heb 2 weken geleden de A-110 gekocht, echt een perfect ding en speelt alles wat ik download, hij is nu ook nog eens de helft goedkoper dus ik speel hier wel ff mee, je kan je Bluray altijd nog omzetten naar MKV en hem zo afspelen op de A-110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Niet zo'n leuk bericht op Hardwareinfo
Een andere consequentie lijkt te zijn dat doorgifte van HD Audio formaten (Dolby TrueHD en DTS MA) in ieder geval in de eerste versies van de speler waarschijnlijk niet zal werken, ook al beschikt de C-200 over een HDMI 1.3 aansluiting. Sigma heeft onder druk van de filmindustrie dit onderscheid tussen de 8643 en de 8642 aangebracht en deze pass-through optie softwarematig gedeactiveerd. Het is niet ondenkbaar dat dit in een toekomstige versie wel zal werken (of gehacked wordt) maar vooralsnog zet het een domper op de hooggespannen verwachtingen omtrent deze speler. Deze informatie is overigens gebaseerd op een welingelichte bron bij Syabas.
http://www.hardware.info/...200_leverdata_en_details/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd bij de shop staat toch echt:

Audio Pass-Through:
DTS, DTS-HD HR, DTS-HD MA
Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby True HD

http://www.popcornhour.co...on=productspec&item_id=12

tja dat kan de A-110 ook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Bierkameel schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:45:
Ik ging ook voor de C200 maar heb 2 weken geleden de A-110 gekocht, echt een perfect ding en speelt alles wat ik download, hij is nu ook nog eens de helft goedkoper dus ik speel hier wel ff mee, je kan je Bluray altijd nog omzetten naar MKV en hem zo afspelen op de A-110
Na vandaag de C200 overwogen te hebben zag ik de aanbieding van 1dayfly voor de A110 voor 179 euro. Die heb ik maar besteld was een goede aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:20:
Vreemd bij de shop staat toch echt:

Audio Pass-Through:
DTS, DTS-HD HR, DTS-HD MA
Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby True HD

http://www.popcornhour.co...on=productspec&item_id=12

tja dat kan de A-110 ook :X
Passthrough kunnen de apparaten altijd, want dan kun je een eiger decoder de boel laten verwerken. Daar is dan ook geen licentie voor nodig aangezien de decodering extern plaats vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Wildfire schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:49:
[...]

Passthrough kunnen de apparaten altijd, want dan kun je een eiger decoder de boel laten verwerken. Daar is dan ook geen licentie voor nodig aangezien de decodering extern plaats vindt.
Die Passthrough schijnen ze dus in deze chipset uit te kunnen zetten softwarematig... nou ja we wachten af hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tsja, als dat zo zal zijn is dat veel pech voor diegenen met eigen versterkers die HD audio kunnen decoden. Voor mezelf gelukkig geen enkel probleem, de C200 komt op m'n slaap-/TV-/computerkamer en ik heb toch geen HD audio apparatuur en die komt er hier ook niet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Slasher schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:16:
[...]

Als je een BD-ROM inbouwt kan je ook toe met een usbstick voor de benodigde storage mbt blu-ray.
Volgens de berichten zou je de usbstick ook intern kunnen aansluiten.
Je hoeft dus niet persé een 2,5" disk in te bouwen maar het kan wel natuurlijk.

• buzzbuzz68
Wat betreft pass-through van HD-audio. De laatste stand van zaken die ik op het forum gelezen heb is dat DTS-MA wel werkt maar Dolby True HD nog niet. Daar werken ze nog aan en dat moet wel gaan werken.

Update: Dolby True HD zou nu ook moeten werken

[ Voor 11% gewijzigd door buzzbuzz68 op 10-09-2009 10:20 ]

Verwijderd

*weg* levertijden en aanverwante zaken horen niet in dit topic, zie ook de topic-waarschuwing

[ Voor 86% gewijzigd door pven op 04-09-2009 23:50 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

*knip* zie hierboven

[ Voor 107% gewijzigd door pven op 04-09-2009 23:50 ]

• winwiz

Verwijderd

Bah, dat ziet er naar uit voor de HD Audio Pass-Through.
Ik denk dat ik het maar voorlopig bij m'n HDX-1000 hou...

C-200 Verpakkingsproblemen getest:

http://www.youtube.com/watch?v=C3KBiNIIxU8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Even een vraagje mbt de PCH (A-110 of C-200) en een externe harde schijf (ik wilde niet een nieuw topic hiervoor openen). Uiteraard had ik al gezocht op GOT maar kon het niet vinden.

Ik heb een Freecom Network Drive als netwerkschijf in mijn netwerk hangen. Werkt top niks over te klagen.
Verder las het mogelijk is om met de PCH nzb's te downloaden. Is het mogelijk om die nzb's rechtstreeks op die externe netwerkschijf te zetten of heeft de popcorn daar specifiek een interne harddisk voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:09:
Bah, dat ziet er naar uit voor de HD Audio Pass-Through.
Ik denk dat ik het maar voorlopig bij m'n HDX-1000 hou...

C-200 Verpakkingsproblemen getest:

http://www.youtube.com/watch?v=C3KBiNIIxU8
Volgens mij ging het niet goed met de test ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Wildfire schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:36:
[...]

Verpakkingsproblemen? Daar las ik gisteren al iets over, nu dus alweer?

Ik word nu echt str*ntziek van Syabas. Al met al zijn we nu al zeker bijna twee maanden voorbij de initiële leverdatum en het blijft maar uitgesteld worden.

Ik had liever gehad dat ze het ding pas aankondigden op het moment dat er al een grote voorraad klaar stond voor de distributeurs.

Ik zei eerder al, schertsend, dat met dit tempo het een kerstcadeau wordt. Als ze zo doorgaan zou ik er weleens niet zover naast kunnen zitten... :X
de C200 is ook overhypt in de online media, hoe eerder er info over vrij komt dat hij in ontwikkeling is des de langer het lijkt te duren voordat hij op de markt komt....

Ik heb liever dat het iets langer duurt en ik daarnaa een goed product in handen heb.
de nederlandse inporteur heeft ook al toe gegeven dat de eerste versie zoals die hier in nederland verkocht gaat worden een soort beta firmware in zich heeft..... We willen met z'n allen vooruit lopen, snel snel snel en we gaat er voor het gemakt van uit dat we zelf een soort testpopen zijn......

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:37
Ik kwam hier nog wat over tegen bij het nieuwsbericht over de nieuwe DUNE:
1. 8642 chip
Our 3.0 solutions are based on Sigma Designs 8642 chip, not on the 8643 one. We'd like to remind that every odd version of Sigma chips is a functionally reduced variant of the chip with the _previous_ even number (i.e. 8643-8642. 8635-8634, ...). Odd versions inc. 8643 and 8635 are never meant for playing any copyright-protected materials (like Blu-ray and DVD) and are mostly meant for cheap IPTV/VoD set-top-boxes. For example, Macrovision support is enabled in 8642 chips and disabled in 8643 ones. So only Dune players on 8642 chip have no limitations with output of protected video through analog video interfaces. Also 8643-based players can not be legally sold in any AV-stores as Blu-ray players (for example, with some preinstalled Blu-ray drive), for Dune BD players there is no such limitation and you'll be able to find them not only in Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denken jullie dat ondersteuning voor DLNA in het vooruitzicht licht? Door een firmware update ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 12:43
Tito129 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:40:
[...]

Ik kwam hier nog wat over tegen bij het nieuwsbericht over de nieuwe DUNE:

[...]
Grappig dat ze zo'n lap tekst schrijven over het verschil tussen de 8642 en 8643 terwijl het toch echt alleen maar de macrovision is die ontbreekt op de 43 :)

Ik doel dan op "For example, Macrovision support is enabled in 8642 chips and disabled in 8643 ones" waarin gesuggereerd word dat er meerdere verschillen zijn ;)

[ Voor 18% gewijzigd door remsie op 07-09-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

remsie schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:59:
[...]

Grappig dat ze zo'n lap tekst schrijven over het verschil tussen de 8642 en 8643 terwijl het toch echt alleen maar de macrovision is die ontbreekt op de 43 :)
Daarnaast, de meesten gaan zo'n speler voor HD-content gebruiken en doen dat dan wel via een digitale uitgang, HDMI dus. Heel dat Macrovision verhaal is dus niet eens van belang, je gaat een PCH C200 toch niet gebruiken met de analoge video output? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:29:
Denken jullie dat ondersteuning voor DLNA in het vooruitzicht licht? Door een firmware update ofzo?
Ik weet niet van wie DLNA is (commercieel/ open source?), er zou best een comunity applicatie voor kunnen komen. Dat is met MPD ook zo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• shades

shades

huh ?

Heb trouwens een mailtje gekregen van de td van die popcorn-boys. Ik heb de vraag maar gesteld waarom je geen retailschijfjes over de s-video/component kan sturen en dus alleen via hdmi kan kijken. Hun officiële antwoord luidt:
"due to technical limitations of the sigma chip"
Of iets in die geest.
Zal vanmiddag ff de originele reply dumpen indien gewenst..

Verwijderd

shades schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:29:
Heb trouwens een mailtje gekregen van de td van die popcorn-boys. Ik heb de vraag maar gesteld waarom je geen retailschijfjes over de s-video/component kan sturen en dus alleen via hdmi kan kijken. Hun officiële antwoord luidt:

[...]

Of iets in die geest.
Als je dat zou willen doen ben wel benieuwd.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:45

Illusion

(the art of)

shades schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:29:

[...]

Of iets in die geest.
Dat is omdat er geen macrovision in de 8643 zit. Macrovision zorgt normaal voor kopieerbeveiliging op de analoge outputs. Zie ook het verhaal hierboven over de Dune players en wat zij over de C200 te melden hebben.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Ik maak nu sinds een week gebruik van de PCH A110 en het is echt triest hoe langzaam deze speler is. Binaries binnen halen wil niet sneller als 1500 kb/s door limitaties en als ik data over het netwerk wil sturen gaat dat niet harder als 6 mb/s.

Ook de interface en afspeelsnelheid laat te wensen over.

Denken jullie dat de snelheid van deze speler veel beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
MM- schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:28:
Ik maak nu sinds een week gebruik van de PCH A110 en het is echt triest hoe langzaam deze speler is. Binaries binnen halen wil niet sneller als 1500 kb/s door limitaties en als ik data over het netwerk wil sturen gaat dat niet harder als 6 mb/s.

In de startpost staat een filmpje van iemand die met een 100MBit een bestand kopieerd, dat gaat met 12Mb per seconde (wat volgens mij zo ongeveer de max is wat je over een 100MBit lijn kan gooien). Wellicht gaat het dus wel wat rapper, iemand die hier nog aanvullingen op heeft?

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MM- schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:28:

20 / 25 mbit moet hij kunnen halen hoor met downloaden uit nieuwsgroepen. De gebruikersinterface is wel langzaam soms ja, de PCH beschikt ook niet over een snelle CPU daarvoor. Alleen voor video eigenlijk, daarom zijn de meeste Jukeboxen ook vrij statisch (als ik het vergelijk met mijn oude Xbox).
BlizzarD schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:26:
[...]

In de startpost staat een filmpje van iemand die met een 100MBit een bestand kopieerd, dat gaat met 12Mb per seconde (wat volgens mij zo ongeveer de max is wat je over een 100MBit lijn kan gooien). Wellicht gaat het dus wel wat rapper, iemand die hier nog aanvullingen op heeft?
Hij haalt echt niet de max van 100 Mbit. Het zal eerder in de buurt van de 12 mbit hebben gelegen wat je hebt gezien. Het ligt erg aan de manier waarop je bestanden overzet en het zal in de praktijk tussen de 10 en de 25 mbit liggen wat je haalt.

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 13-09-2009 13:32 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Mijn A110 doet toch echt wel meer dan die 10 tot 25 Mbit, als ik SMB gebruik om te kopieren zit ik op 4.3 MB/s en met FTP op 6.9 MB/s, beide snelheden zijn gelimiteerd door de CPU in het apparaat.

Het is in ieder geval verstandig om bij het downloaden een zo simpel mogelijk protocol te gebruiken, dus geen SSL op je usenet- of ftp-verbinding en geen encryptie op je torrents, om de CPU zoveel mogelijk vrij te houden voor het netwerkverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Interessant ding, maar heeft deze nou een fan of is dat optioneel?

Hoop niet dat ik eroverheen gelezen heb..

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

_js_ schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:29:
Mijn A110 doet toch echt wel meer dan die 10 tot 25 Mbit, als ik SMB gebruik om te kopieren zit ik op 4.3 MB/s en met FTP op 6.9 MB/s, beide snelheden zijn gelimiteerd door de CPU in het apparaat.

Het is in ieder geval verstandig om bij het downloaden een zo simpel mogelijk protocol te gebruiken, dus geen SSL op je usenet- of ftp-verbinding en geen encryptie op je torrents, om de CPU zoveel mogelijk vrij te houden voor het netwerkverkeer.
Vreemd, met SMB haal ik 25 mbit pieken. Misschien kost sata minder cpu kracht dan ide? (ik heb een A100).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
pff , is dat ding nu nog steeds niet verkrijgbaar ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:22:
Interessant ding, maar heeft deze nou een fan of is dat optioneel?

Hoop niet dat ik eroverheen gelezen heb..
Optioneel, er kan een 60x60mm fan in
NoFate schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:41:
pff , is dat ding nu nog steeds niet verkrijgbaar ? :)
Vandaag zouden de eerste leveringen moeten komen, volgens mij echter wel beperkt. Ding zal wellicht einde van deze week ook beschikbaar zijn in enkele winkels mits je deze gepre-orderd hebt :P Zullen er in het begin weinig 'vrij' verkocht worden gok ik zo

[ Voor 44% gewijzigd door BlizzarD op 14-09-2009 09:21 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

BlizzarD schreef op maandag 14 september 2009 @ 09:19:
Optioneel, er kan een 60x60mm fan in
Ah, dat is mooi, was al bang dat ie herrie ging maken.. :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
AlexR schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:25:
Even een vraagje mbt de PCH (A-110 of C-200) en een externe harde schijf (ik wilde niet een nieuw topic hiervoor openen). Uiteraard had ik al gezocht op GOT maar kon het niet vinden.

Ik heb een Freecom Network Drive als netwerkschijf in mijn netwerk hangen. Werkt top niks over te klagen.
Verder las het mogelijk is om met de PCH nzb's te downloaden. Is het mogelijk om die nzb's rechtstreeks op die externe netwerkschijf te zetten of heeft de popcorn daar specifiek een interne harddisk voor nodig?
Niemand die dit op deze manier doet? Usenet downloads rechtstreeks naar een netwerkdisk schrijven of heeft iedereen een interne harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

De Popcorn heeft daar een interne schijf voor nodig. De A/B-110 iig wel, ook omdat de applicaties op die schijf komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Kaj. schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:35:
De Popcorn heeft daar een interne schijf voor nodig. De A/B-110 iig wel, ook omdat de applicaties op die schijf komen te staan.
OKe bedankt voor je info.
Maar als je je apps op een usb-stickje zet die je er achter inprikt....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

AlexR schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:50:
[...]

OKe bedankt voor je info.
Maar als je je apps op een usb-stickje zet die je er achter inprikt....?
Een interne schijf.

/▌

• AOC
  • Niet online

AOC

En wat is nu het voornaamste verschil tussen de popcorn A-110? Want hij is wel +200euro duurder

• MrFl0ppY
Dark0z schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:28:
En wat is nu het voornaamste verschil tussen de popcorn A-110? Want hij is wel +200euro duurder
1Gbit LAN
Ondersteuning Audio HD-formaten
Optie voor Blu-Ray
Snellere processor
Verbeterde interface

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MrFl0ppY schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:33:
[...]

1Gbit LAN
Ondersteuning Audio HD-formaten
Optie voor Blu-Ray
Snellere processor
Verbeterde interface
Voor sommigen is het ook handig dat de C200 nu een groter formaat heeft, als ik het goed begrijp past hij nu eenvoudig bij andere A/V-apparatuur door deze afmetingen.

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

Ik vind het verschil die 200eu echt niet waard!
gigabit lan.. ik vind dat niet echt speciaal... een los kaartje heb je al voor een tientje of 2!
de snellere processor en die hd audio ondersteuning is zeker wel perfecte een upgrade, maar dat is dan ook het meest waardvolle verschil met de a110 !

Vergeet niet dat een beetje goede bluray speler + harddisk je al gauw op de 200eu extra kosten kan brengen.. Je hebt dan wel een prachtige mediatank!

Mooi stoer *overhyped* ding! Maar voor wat je allemaal "optioneel" krijgt, vindt ik het niet waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 12:36
Veel gepraat...heeft iemand er al een ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaak
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-04 12:44
Jipster schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 08:09:
Veel gepraat...heeft iemand er al een ?
Kuch: Waarschuwing:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.

Maarruh ik denk dat de Nederlandse resellers as maandag gaan uitleveren. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Oretet schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:17:
[...]

Kuch: Waarschuwing:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.

Maarruh ik denk dat de Nederlandse resellers as maandag gaan uitleveren. :o
Met de kantekening dat de eerste levering beperkt zal zijn, dus eigenlijk alleen pre-orders ;)

iStockphoto

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Misschien een domme vraag, maar dat display is ook te dimmen neem ik aan? Ben benieuwd wanneer die fatsoenlijk te leveren zal zijn, maar als maandag al de eerste orders de deur uit gaan komt het wel erg dichtbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Ik ben benieuwd naar de reviews.
Zelf ook van plan deze te kopen, zodat mijn pc niet in de woonkamer hoeft voor HD.

Weet iemand hoe zit het met internet radio?
Volgens verschillende sites kan deze ook met shoutcast overweg, maar daar zie ik hier niets over.
Betekend dit dat het apparaat deze streems niet kan spelen?

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het overwegen of deze nmt wat voor ons is. En ik vraag me af of ik hem ook goed kan gebruiken als downloader als vervanging van mn pc.
Mij lijkt het ideaal om hem snachts een blu-ray filmpje a la 30 gb te laten downloaden/repareren/uitpakken via nieuwsgroepen. O-)

Nu mijn vraag, hoelang schatten jullie het in dat de c200 kost om zo'n blu ray van zo'n 30 gb uit te pakken/repareren? Kan ik hem gebruiken als vervanging voor mn pc?

Van bijv het hdx1000 topic heb ik begrepen dat dat nogal lang kan duren. Maar deze c200 heeft een snellere chip.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:35:
Ik ben aan het overwegen of deze nmt wat voor ons is. En ik vraag me af of ik hem ook goed kan gebruiken als downloader als vervanging van mn pc.
Mij lijkt het ideaal om hem snachts een blu-ray filmpje a la 30 gb te laten downloaden/repareren/uitpakken via nieuwsgroepen. O-)

Nu mijn vraag, hoelang schatten jullie het in dat de c200 kost om zo'n blu ray van zo'n 30 gb uit te pakken/repareren? Kan ik hem gebruiken als vervanging voor mn pc?

Van bijv het hdx1000 topic heb ik begrepen dat dat nogal lang kan duren. Maar deze c200 heeft een snellere chip.
Als jij hem aanzet voordat je te bed gaat. En ervan uitgaande dat je 's ochtends geen blu-ray film kijkt, dan moet het volgens mij geen probleem zijn als het lang duurt toch ;)? Als je snel een blu-ray film wilt uitpakken dan moet je meer kijken naar een snelle htpc denk ik

• vaak
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-04 12:44
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:35:

Zoals beschreven op het NMT forum al gaat het hier om 490MB.... ;)

Test Unit: C-200
nzbget Version: 0.6.0
nzbget Web Interface Version: 1.3
unpack script: 20090111-1 from lordy, modified by me to run on the C-200
nzb Name: C200.nzb
nzb header: "Popcornhour C-200 1st look"
Size: 490,21MB including pars
Downloadspeed limited in nzbget Web Interface: 600KB/sec
Total Size after extracting: 433MB
Par: no special optimized Version used
Unrar: no special optimized Version used

Test started at 10:06:30
10:07:00 = Download startet C200.nzb
10:19:06 = Download finished, starting to check files (unpack test), failed
10:20:19 = Downloading Par files for Repair
10:21:30 = Start Par Repair
10:24:03 = Par Repair finished, Par files deleted, starting unpack
10:25:06 = finished with unrar, Web Interface empty again
======================================================
00:18:06 = Total Time
00:04:49 = Total Time without downloading, so only rar check, par, and urar

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Oretet schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:12:
[...]

Ik vraag me af of dat een goede test is. De A100/A110 zijn dan wel een stuk kleiner maar grotere bestanden controleren en uitpakken duurt veel langer dan alleen de tijd van het aantal extra MB"s. De kans wordt ook steeds groter dat het helemaal niet lukt.

Alleen gebeurd het uitpakken wel wat intelligenter zo te zien. Eerst de rars, kijken of het lukt en dan eventueel de pars. De A100/A110 doen niks als er geen pars bijzitten, zelfs niet als de rar's helemaal goed zijn.

/▌

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Azerty heeft de mijne gisteren verstuurd, vandaag of morgen in huis dus. Ze hadden er blijkbaar vijf gekrijgen en aangezien ik één van de eerste was die een preorder had bij hun was ik één van de gelukkigen die dus de C200 nu ontvangen :)

Ik las al wel ergens dat je de eerste keer vanaf USB moet updaten omdat er anders een bug z'n akelige kop laat zien. De keren daarna kan gewoon vanaf internet. Is toch wel een handige tip voor toekomstige C200 bezitters lijkt me, als ik de C200 heb zal ik kijken of Popcorn Hour er zelf ook een waarschuwing bij heeft gedaan betreffende de eerste keer updaten.

Verwijderd

Oretet schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:12:
[...]

Dank

Dus zo'n 5 min voor ong 500mb. Een blu ray uitpakken/reparen a la 30gb duurt dan zo'n 5 uur .

Het is een beetje lang, maar het kan wel. :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Eerste bug al tegengekomen: de FTP- en Samba-server werken maar een tijdje en dan *poef*, foetsie. Moet ik de C200 rebooten om het weer aan de gang te krijgen... :(

-- Edit: en dat schijnt dus een bug te zijn. Te hoge upload naar de C200 en moest nu Filezilla throttlen, moet nog kijken waar de grens ligt, op 7 megabyte/sec liep de boel uiteindelijk nog steeds vast. Probleem schijnt iets met een buffer te zijn. Zal wel een firmwarefix voor komen, mag ik wel hopen tenminste. Als je full speed uploadt kwam het ding ergens op 16 megabyte/sec uit.

-- Edit #2: en met de ondertitels, als je ze wilt delayen krijg je niet te zien met hoeveel seconden, je krijgt dan enkel een "time offset" in hele getallen (zoals 2 of 3). Wat mij dus niets zegt. Is dat dan in milliseconden, tienden van een seconde, hele secondes? :?

Ik las op het PCH forum dat over plm. een week de C-200 final firmware uitkomt, de nu uitgeleverde exemplaren hebben allemaal een soort bèta-firmware. Lekker handig ja, maar goed anders hadden we nòg langer moeten wachten.

[ Voor 86% gewijzigd door Wildfire op 24-09-2009 09:36 ]

• Tranquility
  • Laatst online: 20:08
Vreemd dat niemand het heeft over de beeldkwaliteit. Hoe gaat dit ding met SD-materiaal om? Wordt er geupscaled naar 1080p? Is de beeldkwaliteit te vergelijken met een knappe Blu-Ray speler (voor HD materiaal) en met een upscalende DVD speler (voor SD materiaal)?

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Laatst online: 16:03

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

zo heb bij iemand die ik ken er al behoorlijk wat mee gespeeld :

1) de vogelscene loopt vloeiend :p , een 28mbit TS liep ook vloeiend, DVD iso playback werkt em mkv playback werkt ook. t valt me op dat een MKV snel begind met spelen :) :3

2) de "bug" met de netwerksnelheid zit er inderdaad in, lijkt niet te komen als je m op 100mbit instelt.

3) BluRei werkt meteen als de disk regio vrij is en je hem erin doet, de beeldkwaliteit is prachtig :9~
(nog niet kunnen testen of de menu structuur werkt van de BD)

4) NTFS externe usb disk werkte ook meteen en konden de bestanden ervanaf gespeeld worden, kopieren liep ie op vast >_>

5) t schijnt mogelijk te zijn om de firmware van de interne BluRei drive aan te passen dat ie "altijd 5 keer regio kan instellen", dit niet geprobeerd maar daar 80~90% van de BD al regio vrij is zal dit minder een probleem zijn en ook niet nodig.

6) YamJ ziet er als t eenmaal werkt (CLI + MAC en alles wat erbij komt kijken :X) al best aardig uit

de interface vond ik verders wel traag maar prima werkbaar
als er dingen zijn die ik zou kunnen testen erop dan stel gerust een vraag,. zie t ding toch nog wel in dezer dagen ;)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Pagina: 1 2 ... 36 Laatste

Let op: