Ik rem (soms) ook af op de motor, waarbij ik in de huidige versnelling tot stationair toerental gekoppeld zit.. Dan trap ik de koppeling in, en schakel ik terug naar de versnelling, die het meest geschikt, is voor het geval ik toch ineens weer verder kan
Soms doe ik wat lomper (mits in mn eigen auto
), like 80 in zn 5. Afremmen, 60. In zn 3, koppeling los, weer wat afremmen, in zn 2. Koppeling los en dan laten rollen tot ik zo goed als stilsta, en dan trap ik de koppeling in..
Bochten in zn vrij/ontkoppeld is idd een slecht idee. Als er wat gebeurd heb je 0 controle over je auto. Onderstuur bijvoorbeeld kun je met de aandrijving erop makkelijk voorkomen door gas los te laten (en zodoende het gewicht naar voren te gooien). Zonder aandrijving erop moet je eerst de koppeling weer op laten komen, en dan het geluk hebben dat je 'em onder controle krijgt, voordat je ergens tegenaan bent gekomen
Achja, zolang je ook idioten hebt die bij overstuur de koppeling inbeuken zul je dit soort gekkigheid houden... Feit blijft dat ik liever overstuur heb dan onderstuur
Mn Astra neigt gek genoeg ook meer naar het eerste
Soms doe ik wat lomper (mits in mn eigen auto
Bochten in zn vrij/ontkoppeld is idd een slecht idee. Als er wat gebeurd heb je 0 controle over je auto. Onderstuur bijvoorbeeld kun je met de aandrijving erop makkelijk voorkomen door gas los te laten (en zodoende het gewicht naar voren te gooien). Zonder aandrijving erop moet je eerst de koppeling weer op laten komen, en dan het geluk hebben dat je 'em onder controle krijgt, voordat je ergens tegenaan bent gekomen
Achja, zolang je ook idioten hebt die bij overstuur de koppeling inbeuken zul je dit soort gekkigheid houden... Feit blijft dat ik liever overstuur heb dan onderstuur
[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 21-08-2009 21:37 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.