Nee, merp!
Exact expert nodig?
Verwijderd
Ga voor de grap eens kijken naar de voorwaarden van het Cash for Clunkers project dat ze hebben lopen. Kijk naar waar een auto aan moet voldoen qua verbruik, om als superzuinig te worden bestempeld, en zodoende de maximale bonus in de wacht te kunnen slepen. Ik meen iets van 1:11 .. heel zuinig volgens US maatstaven maar nog steeds gewoon triest.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 11:18 ]
Dat is toch compleet van de zotte... mijn auto weegt niet eens 1000kilo.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:25:
Er is pas een docu geweest over brandstofverbruik. Er zijn vooruitgangen geboekt op het vlak van motortechniek met veel pijn en moeite, maar de gemiddelde auto in de US is de afgelopen jaren 1000 kilo zwaarder geworden. Het gemiddelde verbruik is zelfs wat gestegen vergeleken met zeg 20 jaar terug.
Nou is er wel wat nuancering nodig, want veel Amerikanen hebben toch redelijk behoefte aan een 4x4, en veel doen hun eigen bedrijfje met die auto, ipv een bestelbusje ernaast kopen wat in NL dan weer gebruikelijk is. Maar goed, ze overdrijven nog steeds gigantisch qua vermogen en afmetingen.
[ Voor 23% gewijzigd door Aikon op 26-08-2009 11:23 ]
Verwijderd
Ik ben er bekend mee. 1:11 sounds about right... Eigenlijk van de zotte dat er daar nog zoveel auto's rondrijden met antieke motor- en baktechniek, maar goed, dit is in ieder geval een stap in de goede richting.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:17:
De US gebruikt 25% van de wereldproductie. Dát geeft al te denken. Ik had ook nog ergens opgevangen dat er in de laatste 10 jaar evenveel olie is verbruikt als in alle jaren daarvoor. Dat zal deels wel aan China te wijten zijn maar die SUV's helpen niet mee.
Ga voor de grap eens kijken naar de voorwaarden van het Cash for Clunkers project dat ze hebben lopen. Kijk naar waar een auto aan moet voldoen qua verbruik, om als superzuinig te worden bestempeld, en zodoende de maximale bonus in de wacht te kunnen slepen. Ik meen iets van 1:11 .. heel zuinig volgens US maatstaven maar nog steeds gewoon triest.
Nee, merp!
1:11? Neuh, ongeveer 1:9 of iets daarboven word als als zuinig genoeg gezienVerwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:17:
Zie Wikipedia: Car Allowance Rebate System
Een van de eisen:
MPG staat weer uitgelegd: Wikipedia: Miles per gallon# The new car bought under the plan must have a suggested retail price of no more than $45,000, and for passenger automobiles, the new vehicle must have a combined fuel economy value of at least 22 mpg.
Tabelletje staat daar ook. 20 mpg is 1:8.5, 25 mpg is 1:10.6, dus 22 mpg zal ergens rond de 1:9 zitten.
Voor Amerikaanse begrippen is dat ongetwijfeld extreem zuinig, voor Europese/Japanse begrippen zijn het nog altijd gigantische slurpers.
Virussen? Scan ze hier!
Nieuwe Golf 5 diesel.
Mijn vriendin die trapt altijd ruim voordat ze moet remmen de koppeling in. Dus als je m normaal laat uitrollen dan drukt zij de koppeling in. Dat vindt ze prettiger. Ik heb haar dus uitgelegd dat je dan veel meer benzine gebruikt, want je remt niet af op de motor. En haar antwoord is dan: Maar het voelt veel soepeler als ik de koppeling in duw.
Goh, ja want hij remt niet, dus zij denkt dat het zo goed is. Ik heb nog niet echt doorgedrongen dat ze beter de koppeling kan doen op het laatst. Onder de 1000 toeren, bij haar auto voordat de motor uitvalt, maar dat voel je vanzelf wel.
Tja, ik ben iig nog lekker aan t leren met t nieuwe rijden. En met een [L] op het dak doen mensen toch niet zo erg lastig als ik m laat uitrollen etc.
Something something
Klopt, maar het lijkt me nou ook niet optimaal voor je motor. Dus als je constant afremt op je motor en pas koppeling gaat intrappen als die al bokt ben je lijkt me al te laat...._JGC_ schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:41:
Met bokkende motor afremmen helpt ook niet zoveel. Vooral met diesels, die gaan gewoon snoeihard staan te bokken en willen niet makkelijk afslaan. Ik vergat ooit een keer de koppeling bij mijn Golf 1.9D, maar die bokte gewoon dwars door de rem heen.
dat kwam meer door het volgende stukje:Aikon schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:50:
Uiteraard ontkoppelen voor de motor gaat tegenwerken...
Ik bedoel, ik voel dus niet dat mij motor gaat uitvallen omdat ik dat moment voor ben!Onder de 1000 toeren, bij haar auto voordat de motor uitvalt, maar dat voel je vanzelf wel.
In Europa toch precies hetzelfde verhaal... Het gemiddelde verbruik van auto's in Nederland is 1 op 15. Dat verbruikt mijn daily Kadett sedan uit '87 ookVerwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:25:
Er is pas een docu geweest over brandstofverbruik. Er zijn vooruitgangen geboekt op het vlak van motortechniek met veel pijn en moeite, maar de gemiddelde auto in de US is de afgelopen jaren 1000 kilo zwaarder geworden. Het gemiddelde verbruik is zelfs wat gestegen vergeleken met zeg 20 jaar terug.
Ja, maar dat komt omdat je de eerste keren dat wel heb gevoeld en je het nu voor bent. Net zoals je de eerste keren auto rijden de motor laat afslaan.swtimmer schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:10:
[...]
dat kwam meer door het volgende stukje:
[...]
Ik bedoel, ik voel dus niet dat mij motor gaat uitvallen omdat ik dat moment voor ben!
Precies. Die gewichtstoename is ook hier frappant.Wilf schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:16:
[...]
In Europa toch precies hetzelfde verhaal... Het gemiddelde verbruik van auto's in Nederland is 1 op 15. Dat verbruikt mijn daily Kadett sedan uit '87 ook
Een Golf I woog nog geen 800kg. Een Golf 5 woog ruim meer dan 1200kg, al gaat de 6 weer de goede kant op.
Een Clio weegt nota bene al bijna 1200kg tegenwoordig...
Dat wil nog niet zeggen dat er niets voor terug komt, bovendien wordt in EU een stuk meer door motorontwikkeling gecompenseerd (denk aan 1700kg Mercedessen die 1:18 kunnen rijden (diesel)), maar als we serieus wat willen doen aan verbruik moet dat gewicht gewoon fors omlaag.
Enerzijds is het idioot dat de snelwegen dagelijks volzitten met 4-6 persoons autos met 1 persoon erin. Als 1 persoon altijd alleen rijdt of max 2 mensen, zijn zware sleeen onzin.
Anderzijds is er in de fundamentele constructie van een auto in 35 jaar nauwelijks veranderd. Fabrikanten zijn bang om totaal andere dingen te doen ivm acceptatie ervan, maar als je bij een bepaald formaat auto vooruitgang wil moeten die dingen op de tekentafel voor een afslankkuur.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Da's gemiddeld nog altijd de helft van het verbruik aan de andere kant van de vijver. Plus dat wij een kikkerlandje zijn en daar een grootverbruiker in meer dan 1 zin van het woord.Wilf schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:16:
[...]
In Europa toch precies hetzelfde verhaal... Het gemiddelde verbruik van auto's in Nederland is 1 op 15. Dat verbruikt mijn daily Kadett sedan uit '87 ook
Verwijderd
Of mis ik iets?
Verwijderd
Echt kut rijdt dat.
Je hebt gelijk, dat stoort mij zwaar in dit land. In Duitsland is dat stukken malen beter (in)geregeld, daar kun je rustig op de provinciale weg met 100 km/u op een stoplicht afrijden, kans is vrij groot dat ie ruim van te voren op groen springt. En als ie dat niet doet weet je dat je sowieso moet wachten, dus kan je maar ook beter op de rem gaan staan, want op groen springen net 1 seconden nadat je stilstaat (HenkEisDS schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:55:
Als de overheid graag wil dat we 'nieuw' gaan rijden, dan zouden ze ook de detectielussen 200 meter eerder moeten plaatsen. Als je namelijk lekker aan het uitrollen bent 's nachts dan springt het licht pas op groen als je over de detectielus bent gereden.
Of mis ik iets?
Ik rijdt daarom ook vaak door het rood (alleen bij wegen die ken, waar ik overzicht heb en waarbij dat absoluut geen gevaar vormt (en waar geen flitspalen staan)) omdat ik weet dat het stoplicht vaak 2 tellen nadat ik er doorheen ben gereden toch op groen springt. Dat is toch ook het nieuwe rijden, zo weinig mogelijk remmen...
Ook in de stad is het vaak zeer hinderlijk. Je ziet een paar auto's voor je neus wegrijden bij het groen. Je rijdt er iets te ver achter, maar nog wel over de detectielussen en dat ding springt voor je neus op orange. WTF, hij detecteerd toch dat ik eraan kom rijden. Dan is het toch zoveel beter voor het milieu dat ik nog even het groen kan meepakken en dat de wachtenden 2 tellen langer moeten wachten? Probleem ontstaat grotendeels omdat het hier zo'n zooi is wat wegen betreft, in DLD nogmaals is alles veel voorspelbaarder veel logischer en veel autovriendelijker... Maar dat krijg je als hier elke gemeente het voor het zeggen heeft, elke dorp en stad is weer compleet anders. De één staat vol flitskasten, de ander heeft er 0. De één mag je 70 op de doorgaande wegen de andere 50. De ene heeft drempels, de andere niet. Gehucht A heeft drempels waar je maar met 20km/u over kan en bij gehucht B kan je er weer met 50 over. En de andere gemeente heeft weer de rotonde uitgevonden, en de andere maakt te pas en te onpas van elke weg een 30km zone. Kansloos.
[ Voor 32% gewijzigd door ebia op 26-08-2009 17:36 ]
Verwijderd
Sowieso debiel dat de kruisende wegen standaard voorrang hebben. Het is een doorgaande weg tussen 2 grote snelwegen.
Schakelen jullie door de versnellingen heen of gewoon tot ~30km/h laten doorrollen en dan de koppeling intrappen.
En het feit dat je niet weet of ie straks groen gaat worden. In Duitsland en Noorwegen werkt het oranje licht 2 kanten op: groen+oranje = stoppen, rood+oranje = doorrijden. Hoe vaak ik in NL wel niet op een stoplicht afgekomen ben, geremd, om vervolgens door te kunnen rijden omdat ie op groen springt als ik 75% van mn snelheid kwijt ben. In Turkije hebben ze er zelfs een display boven staan om te tonen hoe lang het nog rood of groen is.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:02:
Dat is dus steeds opnieuw optrekken omdat die lutsers de lichten niet normaal kunnen afstellen. Goed voor het milieu zo.
Sowieso debiel dat de kruisende wegen standaard voorrang hebben. Het is een doorgaande weg tussen 2 grote snelwegen.
Leeuwarden is ook zoiets leuks op de rondweg. Je bent sneller als je door de binnenstad gaat dan als je over de rondweg rijdt. Je trekt op naar 50, rijdt 500m en staat weer stil voor een rood licht. Bij voorkeur springt ie precies op rood als jij eraan komt rijden.
Verwijderd
True, dat had alles te maken met het belastingvoordeel en de makkelijkere eisen voor bedrijfswagens (de reden dat de SUV is ontstaan). Hier hebben we dat een beetje gehad (turkenbusjes) maar in NL rijden de mensen toch het liefst een luxe diesel.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:54:
De gewichtstoename procentueel zal wellicht ongeveer hetzelfde zijn, maar wij zijn niet allemaal vrachtwagens gaan rijden. Dat maakt gewoon een hele bult verschil.
Gevalletje afremmen op de motor dus, maar niet zodanig dat ik het verkeer achter me ophoudt en er maar 3 auto's door groen kunnen. Ik ben niet vies van een beetje meer gas geven en/of extra remmen, zolang ik daar de doorstroming mee kan bevorderen.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd
Hier koop je automatisch een diesel omdat je veel kilometers maakt. Wat heeft het voor zin om een zuinige benzine te ontwikkelen als de benzine aan de andere kant van de plas geen ruk kost, en degene die er behoefte aan hebben hier met diesel rijden?
Diesel is hier zo goedkoop om de transportwereld te steunen, maar als ze hier de dieselprijzen gelijktrekken met benzine en de transportwereld op rode diesel laten rijden is er straks ook geen hond meer die prive diesel rijdt.
Verwijderd
Voor NOX is er trouwens AdBlue. Mercedes heeft dat ook in personenwagens.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 18:14 ]
De tijd van rokende diesels ligt alweer een tijdje achter ons. De enige diesels die nu nog roken zijn óf oude karren, óf slecht onderhouden karren, óf zwaarbelaste vrachtwagens.
Virussen? Scan ze hier!
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.