• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 21:53

riffey#4

aka Beever#4

anandus schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:27:
[...]
Ah, kijk, dat klinkt geruststellend.

Zodra ik mijn begeerde telefoontje heb (donderdag of vrijdag) en het gelukt is zal ik hier mijn bevindingen posten :)

Edit:

[...]
Hmmm... Ziet er inderdaad naar uit dat sommigen het niet goed doen?
Maar ik lees er ook uit dat ik het wel gewoon kan proberen op de 'normale manier? En daarna evt 'goldcarden'.
Anandus,

Het is mij uiteindelijk gelukt, maar wel na wat zweetmomentjes ;) Ik draai nu een nightly build van CyanogenMod. En dat draait heerlijk.

Het grootste probleem is dat jij (en ik) te laat begonnen zijn.
Er zijn veel dode links, of verouderde informatie.
Ik heb veel zitten prutsen, dus ik weet niet of ik alle informatie in de goede volgorde heb. De 1-click root werkte bij mij niet.

Ik heb eerst http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34448561 gedaan.

Daarna dit: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34454672 (vergeten er bij te zeggen dat ik van de eerste link methode B gevolgd heb.)

En daarna deze: http://wiki.cyanogenmod.c...gerSPL_and_CM_5_for_Dream

En toen nog deze: http://forum.xda-develope...php?p=4647751&postcount=1 (de terminal application installed on the phone methode)

En voor de zekerheid ook nog even een disclaimer:
* I am not responsible for bricked devices, dead SD cards,
* thermonuclear war, or you getting fired because the alarm app failed. Please
* do some research if you have any concerns about features included in this ROM
* before flashing it! YOU are choosing to make these modifications, and if
* you point the finger at me for messing up your device, I will laugh at you.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
riffey#4 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:59:
[...]

Anandus,

Het is mij uiteindelijk gelukt, maar wel na wat zweetmomentjes ;) Ik draai nu een nightly build van CyanogenMod. En dat draait heerlijk.
Dank voor je post :)
De 1-click root werkte bij mij niet.
Nadat de 1-click-methode niet werkte was er niets aan de hand? M.a.w., ik kan het gewoon even proberen en als het niet lukt naar plan B gaan, of heb je nog gezeik gehad toen de 1-click-methode mislukte?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
't werkt, of 't werkt niet. 't is niet zo dat ie je phone bricked met dat 1-click ... althans dat is wat ik op xda zie staan. zou 't gewoon proberen, niet geschoten altijd mis toch?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, ik zou me even melden als het gelukt was :)

De 'gewone' manier van downgraden werkte inderdaad niet, er komt een 'not allow' te staan na het regenboogscherm.
Dus toen de guide van Chillosophy uit dit topic gedaan, daarna ook nog de SDK moeten installeren om wifi werkende te krijgen (m.b.v. deze guide) omdat ik mijn account niet kon inloggen (argh) en verder de tutorial op de cyanogenmod-wiki gedaan en presto! :)

Maar Setcpu moest ik los installeren. Ik dacht dat dat onderdeel was van Cyanogenmod?
offtopic:
En nu heb ik dus voor het eerst een Android-telefoon in mijn handen. Dan automatisch de vraag: Wat is de must-have software? (Natuurlijk een vraag die niet te beantwoorden is, maar is daar misschien een goed topic voor ofzo?)

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 14-08-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-04 07:15
anandus schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:53:
Maar Setcpu moest ik los installeren. Ik dacht dat dat onderdeel was van Cyanogenmod?
Nee SetCPU is een losse app. Je kan deze kopen in de Market dan wel gratis downloaden op XDA.
offtopic:
En nu heb ik dus voor het eerst een Android-telefoon in mijn handen. Dan automatisch de vraag: Wat is de must-have software? (Natuurlijk een vraag die niet te beantwoorden is, maar is daar misschien een goed topic voor ofzo?)
Mja, misschien eens kijken in het algemene Android Software topic? :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:08:
Nee SetCPU is een losse app. Je kan deze kopen in de Market dan wel gratis downloaden op XDA.
is gewoon een setting die je zelf handmatig kunt wijzigen, maar appje is gemakkelijker :+
behoud er wel rekening mee dat dit je batterij duur erg erg hard na beneden werkt. heb die van mij op 680 draaien ipv de default 3**mhz die ie standaard heeft. Hierdoor is de telefoon wel sneller in omgang. Maar ik vertrek ochtends per trein (beetje internetten) - in de middag ligt de telefoon aan de lader tijdens de lunch. Zodat ik de terug reis voldoende energie over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Merk, behalve de kortere accuduur, sowieso erg weinig van het hoger clocken. Draai zelf meestal op 633Mhz maar om nu te zeggen dat dat merkbaar sneller is dan de standaard 384Mhz, nou nee. Als je iets gaat uitpakken of zo misschien wel, maar de algehele indruk is nu niet van wooowww wat een snelheid opeens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Heb vandaag een HTC G1 ontvangen waar 2.2 opstaat. Echter krijg ik geen 3G verbinding, en ook geen 2G. Terwijl ik dit met mijn HTC Magic wel heb. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Instellingen van Vodafone staan goed

Edit; is al gelukt :)

[ Voor 14% gewijzigd door souljah1h op 18-08-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xacky
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-12-2024
Chillosophy schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:14:
Pff, gisteren de derde poging gedaan om een G1 met DRC92 (1.6) te rooten. Vijf uur bezig geweest, en er uiteindelijk achter komen dat door een stomme fout de goldcardmethode niet werkte. Mocht iemand met dezelfde versie willen rooten en ook door de bomen het bos niet meer zien, hieronder de goede methode om te kunnen downgraden naar 1.0:
  • Download de "Terminal emulator" van de market
  • Vul hier in cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid
  • Het resultaat is een lange hexadecimale code, zoals 1b524d565344202110345051ef0d9272. Neem deze over (of mail het naar jezelf via de ingebouwde opties)
  • Draai dit getal om per twee tekens. Het voorbeeld wordt hierdoor 72920def515034101220445365d4521b
  • Vervang de eerste twee tekens door een 0. Het voorbeeld wordt nu 00920def515034101220445365d4521b
  • Ga naar de goldcard generator, vul de code en je e-mailadres in. Binnen een paar tellen heb je een bestandje in je mail
  • Zorg dat de G1 met een USB-kabel zit aangesloten (verrassingen met lege accu zijn waarschijnlijk nooit leuk)
  • Maak een backup van de inhoud van je SD-kaart. Formatteer deze daarna via de ingebouwde optie van 1.6 (Instellingen > SD-kaart > SD-kaart formatteren)
  • Download en installeer HxD Hex Editor. Voer deze uit met Administrator-rechten
  • Ga naar Extra -> "Open Disk" en selecteer je G1. Selecteer de schijf niet onder Logical disk, maar onder Physical disk. Dit heeft me erg, erg veel tijd gekost. Haal het vinkje weg bij "Read-only"
  • Open het goldcard-bestand via Extra -> "Open Disk Image"
  • Selecteer de inhoud van de goldcard (Control-A, Control-C), en plak deze over de eerste 170-180 bytes van de SD-kaart
  • Sla de wijzigingen op. Controleer hierna of je de schijf nog kunt booten via Windows. Als dit niet zo is, is het mislukt. Dan heb je een verkeerde CID achterhaald, of iets anders is misgegaan. Waarschijnlijk moet je nu opnieuw formatteren
  • Download en extract nu RC7.zip en maak lowercase van de extensie ("DREAIMG.nbh"). Zet deze in de root van je SD-schijf
  • Schakel de G1 uit en start opnieuw op door Camera + Power ingedrukt te houden
  • Volg de instructies en over korte tijd heb je Android 1.0
Van hieruit kun je verder gaan met het installeren van een custom rom. Ik heb voor CyanogenMod gekozen. Na deze stappen kun je beginnen bij punt "Rooting the phone".

Ik had deze post al min of meer klaar staan omdat ik ergens vannacht de wanhoop nabij was. Nu kan ik het gelukkig als oplossing in plaats van probleem plaatsen. Omdat ik las dat een x64 versie van Windows extra bytes wegschrijft heb ik zelfs nog een live cd van Ubuntu geprobeerd (waarbij het opstarten net zolang duurde als het hele proces), wat allemaal niet nodig blijkt te zijn.

Waar het continu op fout ging was dat ik de verkeerde schijf had geselecteerd in HxD. Of eigenlijk was het wel de goede, maar blijkbaar moest ik de "Onbekende schijf" bij "Physical Disk" selecteren in plaats van "G1 - J:" bij "Logical Disk". Je moet het maar weten. Als dit mis gaat krijg je de 00028002 foutmelding "Not allow."
Het is ongelooflijk, ik heb alle stappen hieruit perfect gevolg en toch en toch krijg ik weer die stomme 00028002 fout. Hetzelfde exact nog 2 keer herhaald maar telkens hetzelfde resultaat. Ben nu een klein beetje gefrusteerd ;(, aangezien andere methoden mij ook maar niet lijken te lukken.

Met mijn Xperia ging het zoveel makkelijker (ook al ben nu al verliefd op Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-04 17:21
Ik heb Cyanogenmod 6.0 draaien en ik merkte dat mijn google maps miles aangeeft ipv metrics. heeft iemand een idee waar ik dit kan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41
Sinds gisteren zonder problemen mijn G1 op Cyanogen 6 gekregen.
Bij deze hoe ik het heb gedaan (geen garanties voor zelfde resultaat)

Download universal androot door hier in XDA te kijken..

Zet de apk op de root van de sdcard en installeer via Linda/Estrong/Android.
Hiervoor moet in de settings wel staan uitgevinkt dat je alleen van trusted sources instaleert.

Laat Androot lopen, de settings zijn redelijk simpel. Kies de benodigde versie en click op 'Root', je kan eventueel ook een softroot instellen als je het tijdelijk wilt proberen, maar dit werkt niet voor het instaleren van een custom rom.

Wanneer je de G1 geroot heb, ga dan naar de market en installeer CustomRom Manager (van Clockwork Mod)

Als je deze app hebt geinstalleerd zul je zien dat je via dit programma ook een Recovery Image kan instaleren.

Met de laatste update worden OTA deze images gehaald, toen in instaleerde had ik Amon Ra's recovery 1.7 op de root van de SD staan en vind hij hem daar. Standaard wil hij Clockwork Mod instaleren, maar dat werkte voor mij niet goed. (Kwam niet in recovery) Als je echter naar beneden scrolt zul je daar de 'alternative images' vinden en op die manier kan je Amon Ra prima instaleren.

Gooi de Radio, DangerSPL en ROM die je wilt in de root van je SD.

Ga in recovery door Home en End in gedrukt te houden bij opstarten.
Wanneer je niet in recovery komt, herinstalleer dan via CustomRom Manager de recovery en kies daar 'boot into recovery'

In recovery, eerst cache en dalvik cache wipen.

Daarna, flash from zip in de volgorde Radio, DangerSPL en Rom, eigenlijk volg je nu gewoon weer:
http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=Dream:Rooting

Reboot....et voila. Cyanogen 6.

Let wel, er zit een vervelende bug in Cyanogen waardoor de proxy instellingen van je APN worden overgenomen in je WiFi instellingen. Door het instaleren van een nightly verhelp je dit. Nightlies zijn natuurlijk wel weer work in progress.

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:59
Er wordt overigens niet geadviseerd om de DangerSPL via de recovery te flashen (vanwege brick gevaar). Beter is om via fastboot de dangerspl te flashen (waarschijnlijk moet je wel eerst een engineering spl flashen via recovery maar dat is minder gevaarlijk)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
Cyanogen heeft vandaag via Twitter laten weten dat Cyanogen 6.1 RC1 deze week uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Maupertus schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:37:
Cyanogen heeft vandaag via Twitter laten weten dat Cyanogen 6.1 RC1 deze week uit komt.
de vorige release(s) kreeg ik niet geboot, bleef in splash hangen, terug naar 2.0 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:55
Ik heb weliswaar gewoon de originele ROM op mijn G1 staan, maar dit lijkt mij toch het meest toepasselijke topic. Zijn er meer mensen waarbij de market niet meer werkt op hun G1? Ik kan momenteel nl. geen enkele app meer downloaden, hij geeft vrijwel meteen aan dat het downloaden mislukt is...

Edit: Oplossing gevonden, ga naar Instellingen -> Toepassingen -> Toepassingen beheren -> Market en klik op 'Updates de-installeren'. (of iets dergelijks) Daarna kon ik weer gewoon apps downloaden.

[ Voor 25% gewijzigd door dddddaaf op 19-10-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
De Release candidate voor Cyanogenmod 6.1 is uit. Het wordt door gebruikers al gezien als een geschikte 'daily driver'. Ik heb het nu 2 dagen lopen en moet bekennen dat er grote stappen zijn gezet. Mijn G1 loopt snel en soepel en doet zich inzoverre niet onder voor de Desire van mijn vriendin die stock loopt.

De benodigde files zijn hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Maupertus schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:08:
Mijn G1 loopt snel en soepel en doet zich inzoverre niet onder voor de Desire van mijn vriendin die stock loopt.
Hier moest ik wel even om grinniken (en ja, draai hem zelf ook, doet 't leuk, maar een Desire it is not).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik draai al geruime tijd de nightlies; en die waren voor mij al 'n daily driver.
Alleen heb ik battery drain zodra ik 'm via USB aangesloten heb gehad op mijn computer; dit is een kernel issue. Reboot verhelpt dit.

Verder geeft ie af en toe wel eens een kernel panic tijdens een reboot; hierdoor reboot ie niet echt, maar gaat ie direct naar het CM bootsplash ipv. het G1 scherm (waardoor ie dus niet helemaal gereset is en ik nog steeds battery drain heb)

Bij de nightlies had is ook batterydrain zodra ik bluetooth gebruikt had. Dat moet ik nog even testen of dit nog steeds zo is.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
Battery drain is niet alleen het 'oude' probleem dat in de .35 Kernel zit. Ik heb de G1 nog niet aan mijn computer gehad en hij loopt leeg als een lekke emmer. Op Cyanogen mod wordt dit gelukkig al redelijk opgepikt.

@Brad Pitt: Owh ik denk niet dat hij het rekenkundig wint, die illusie heb ik echt niet en ook zeker op media gebied is het merkbaar. Maar in dagelijks gebruik en apps etc. merk ik nul verschil. (Ik gebruik mijn toestel ook echt als edele PDA, dus zo veel eisend ben ik niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb net de nieuwe radio geflash't met een kernelpatch. Hierdoor krijg je 15MB meer RAM beschikbaar voor je G1. Ik moet zeggen dat dit mijn telefoontje weer wat meer leven in heeft geblazen.

Meer info: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=831139

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:19
Krypt schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:06:
Heb net de nieuwe radio geflash't met een kernelpatch. Hierdoor krijg je 15MB meer RAM beschikbaar voor je G1. Ik moet zeggen dat dit mijn telefoontje weer wat meer leven in heeft geblazen.

Meer info: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=831139
Ik begrijp er niets van, is het niet mogelijk dit te verkrijgen in een update.zip en dit zo te flashen ?

De vorige radio heb ik wel geflashed, veel beter uitgelegd toen !

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Dat is helaas nog niet mogelijk; maar zo moeilijk is het niet hoor. En het scheelt 14 a 15MB en dat is toch wel behoorlijk.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-04 12:21
Gmail app doet vreemd sinds een week of 2 op mijn G1 ( super E); als ik de mail open via deze app blijven ze online ( pc, laptop) gewoon ongeopend staan via de standaard browser phone werkt het wel weer gewoon. Ook na een bart restore blijft gmail app kuren vertonen.
Iemand een idee waar ik het moet zoeken?, weet wel dat gmail een attachmentsprobleem heeft maar dit zou er toch los van moeten staan!

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
m3gA schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:05:
Ik heb Cyanogenmod 6.0 draaien en ik merkte dat mijn google maps miles aangeeft ipv metrics. heeft iemand een idee waar ik dit kan wijzigen?

[ Voor 10% gewijzigd door anubis_offline op 16-11-2010 09:46 ]

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
anubis_offline schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:26:
Iemand een idee waar ik het moet zoeken?, weet wel dat gmail een attachmentsprobleem heeft maar dit zou er toch los van moeten staan!
Heb dit op een geheel andere Rom met een geheel andere telefoon ook. Zal "dus" eerder aan Google liggen ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Brad Pitt op 16-11-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Toevallig allebei Tmobile? Merk dat mijn telefoon weer meer aan het "syncen" is, dat de market het ook vaak blijft hangen tijdens download en dat Google Navigation vaak een "data connection lost" meldt.

Overigens heeft de swap die ik een behoorlijke tijd op mijn SD heb draaien z'n tol geeist. SD kaart is weer corrupt en tijdens recovery allemaal bad sector meldingen. Paar keer de SD maar helemaal vol geschreven met 0'en en 1'en en hoop dat de sd controller de bad sectors zelf maar even exclude. Ben helaas al mijn apps2sd apps kwijt.

[ Voor 46% gewijzigd door Krypt op 16-11-2010 16:28 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
idd Tmobile en wat jij hier net beschrijf ervaar ik ook precies het zelfde.

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vodafone.
Merk dat mijn telefoon weer meer aan het "syncen" is, dat de market het ook vaak blijft hangen tijdens download en dat Google Navigation vaak een "data connection lost" meldt.
Dit heb ik niet. Alleen dat de GMail app mails soms niet als gelezen markeert. En dat verwijderde mail gewoon nog wel in je mailbox staat maar niet is te openen via de App (omdat ze vanuit daaruit zijn verwijderd). De mail dan (nogmaals) verwijderen via de Browser helpt dan wel.

Mensen met geheel andere telefoons hebben dit ook. Is dus geen G1/Magic "kwaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
De vraag is: ligt het probleem dan bij Google of Tmobile? Mijn lief heeft een Hero via kpn netwerk die heeft hier geen last van.

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Heb hier ook geen last meer sinds kort. Is het "daar" niet ook toevallig opgelost dan? :P

• C00P
Welke ROM kan ik best nemen als ik een vlot werkende G1 wil ?
Ik heb nu een 2.1 ROM en dat is gewoon traag, ik wil best terug naar 1.6 maar hij moet wel snel zijn dan.

Welke kan ik hiervoor best nemen ?

• Krypt
Wat noem je vlot? As-in smooth like an Desire of Galaxy S? Vergeleken met die krijg je nooit een vlot werkende G1, maar je kan 'm wel tweaken zodat ie wat vlotter wordt.

Ik draai zelf de laatste nightly van Cyanogenmod; dat is een 2.2.1 ROM. Hierbij draai ik de laatste Radiorom en de laatste pershoot 2708 kernel zodat ik 14MB meer ram heb om apps in te draaien (compcache heb ik zelf uit staan; werkt trager naar mijn idee)
Verder heb ik alle eye-candy uitgezet zoals overschoot, animations, etc.
Ook alle apps die ik niet gebruik heb ik verwijderd (ook ROM apps) en zoveel mogelijk van interne storage draaien (CustomMTD). En verder heb ik Autokiller ingesteld op Aggresive zodat er sneller RAM wordt vrijgemaakt.

Ik moet zeggen dat ik een redelijk vlotte G1 heb; hoewel ik toch nog een paar keer per week moet booten omdat ie zo traag is.

Pvouput live

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 22:23
ik gebruik ook CM 6.1 met 2708 kernel deze werkt echt het snelste van allemaal.
hier kan je meer info hierover vinden
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=831139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
bastv schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:31:
ik gebruik ook CM 6.1 met 2708 kernel deze werkt echt het snelste van allemaal.
hier kan je meer info hierover vinden
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=831139
Bedankt, deze binnenkort eens installeren.
Hier zit ook de extra Ram hack bij de radio ingebakken in de ROM als ik het goed versta ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Laatst online: 24-04 09:19

Silverline

pisanggoreng

mijn vriendin heeft de G1 (al ruim 2jaar). Nu heeft ie dus in de regen wat waterschade opgelopen... na uitvoerig drogen etc start hij nu niet meer op...

ik krijg het regenboogscherm, een grijs scherm met 'Loading... No Image File!' en daarna weer regenboog met "Serial 0".

als ik opstart met HOME en power tegelijk dan start ie met Tmobile G1 maar daarna een icoontje dat er iets niet klopt...

Ze wilt gewoon dat alles weer werkt en smsjes/contacten terug (uiteraard)...

Ik vrees echter dat door de waterschade de standaard ROM weg is?

Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
hij boot dus direct in fastboot mode?
Afbeeldingslocatie: http://www.omnia-repair.com/forum/?bb_attachments=5062&bbat=779&inline

vanuit fastboot kan je ook een nieuwe image flashen, dat is te proberen.
in deze file zit alles in http://rapidshare.com/files/422717980/orange-1.58.73.2.nbh
radio hboot recovery etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

bastv schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:38:
[afbeelding]

in deze file zit alles in http://rapidshare.com/files/422717980/orange-1.58.73.2.nbh
ja precies ja, fastboot dus... hij kan geen image vinden... als ik dit ga flashen, betekent dit dat ze dus kan fluiten naar dr oude smsjes etc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
ja, sms wel. zonder rom kan je die niet eraf halen.
contacten etc. worden automatisch gesynchroniseerd met gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-03 09:35

uppie8374

Sousousou

Ik heb deze methode gevolgd:
http://www.androidworld.n...-cyanogenmod-windows.html

Alleen na stap 10 ging het fout. Ik moest wat hexacodes van mijn SD kaart aanpassen, waarna mijn partitie van mijn SD kaart was verdwenen en ik zodoende geen toegang meer had tot mijn SD kaart om de DREAIMG er op te zetten.

Daarnaast zie ik dat deze methode is voor een Cyanogenmod van Android 1.6 ipv dat ze Cyagenmod 6.1 laten installeren inclusief het hierboven beschreven nieuwe bestand waarvan ik geen idee heb wat het doet en hoe ik het voor elkaar ga krijgen.

In de uitleg worden termen gebruikt waar ik als normale gebruiker in ieder geval niet uit kom.

Weet er iemand een goede stap voor stap omschrijving mijn telefoon naar Cyanogen 6.1 te krijgen. Ik draai nu nog Android 1.6 en ik heb nooit iets gehackt of gecrackt aan mijn telefoon, behalve het backfrontje die een keer was afgebroken :P

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:42
uppie8374 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 01:13:
Ik heb deze methode gevolgd:
http://www.androidworld.n...-cyanogenmod-windows.html

Alleen na stap 10 ging het fout. Ik moest wat hexacodes van mijn SD kaart aanpassen, waarna mijn partitie van mijn SD kaart was verdwenen en ik zodoende geen toegang meer had tot mijn SD kaart om de DREAIMG er op te zetten.

Daarnaast zie ik dat deze methode is voor een Cyanogenmod van Android 1.6 ipv dat ze Cyagenmod 6.1 laten installeren inclusief het hierboven beschreven nieuwe bestand waarvan ik geen idee heb wat het doet en hoe ik het voor elkaar ga krijgen.

In de uitleg worden termen gebruikt waar ik als normale gebruiker in ieder geval niet uit kom.

Weet er iemand een goede stap voor stap omschrijving mijn telefoon naar Cyanogen 6.1 te krijgen. Ik draai nu nog Android 1.6 en ik heb nooit iets gehackt of gecrackt aan mijn telefoon, behalve het backfrontje die een keer was afgebroken :P
mhm sindsdien is t een stuk makkelijker geworden, want voor puur root acces kun je deze guide volgend:
http://theunlockr.com/201...-g1-dream-androot-method/

(nadat je geroot hebt download je rom manager uit de market en installeer je cwm recovery op je telefoon zodat je roms kunt flashen)

wil je echter CM 6.1 draaien dan heb je ook nog Danger SPL nodig -> http://wiki.cyanogenmod.c...gerSPL_and_CM_5_for_Dream

en nu kun je via rom manager cm6.1 inclusief gapps downloaden en installeeren : )

edit: wel valt te zeggen dat de laaste versies voor de G1 redelijk "hacky" geschreven zijn, omdat het toestel te weinig intern geheugen heeft, zonder comcache of swap is het system namelijk (in mijn geval iig) rete traag..

[ Voor 6% gewijzigd door Squixx op 18-01-2011 04:51 ]

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

[afbeelding]

wat moet ik dan doen? heb het nbh bestand in de root van de sd-kaart gezet en m aangezet - er gebeurt niets, ook niet na talk/menu/power...

heb het bestand DREAIMG.nbh genoemd, nu krijg ik een

00028002 not allow error....

edit: ik snap nu dat ik van deze SD-kaart een goldcard ervan moet maken. maar hoe kom ik achter het cid, als ik niet verder kom dan fastboot?
edit2: met een andere android telefoon dus: sd kaart in mijn legend, cid uitlezen mbv ADB, goldcard schrijven, image erop flikkeren.. hartstikke bedankt voor t nbh tje!

overigens werkte de sdk alleen op mijn macbook.. dus op de mac de cid uitgelezen, op de pc de goldcard geschreven met HxD - iemand moet me maar eens uitleggen hoe je cid uitleest met een kaartlezer... howto's

[ Voor 46% gewijzigd door Silverline op 19-01-2011 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
en werk de telefoon nu ook weer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

bastv schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:08:
en werk de telefoon nu ook weer dan?
ja, alleen ff vraagje: hoe kom jij aan die nbh bestanden? ik wil nl, nu ik toch root ben, een nieuwere versie erop zetten. CyanogenMod 6, maar daarvoor heb je dangerSPL nodig. wat heb ik dan zojuist erop gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
je hebt een stock image erop gezet, je zal de gehele procedure moeten volgen incl. dangerSPL

zelf gebruik ik deze versie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=831139
dat is incl extra ram geheugen waardoor de telefoon in verhouden een stuk sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
bastv schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:06:
zelf gebruik ik deze versie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=831139
dat is incl extra ram geheugen waardoor de telefoon in verhouden een stuk sneller is.
Wat interessant, zeg. Een nieuwe radio flashen, compatible rom eropgooien en hoppa +15Mb RAM?

Is er eigenlijk een rom met HTC Sense-spul?

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 20-01-2011 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 20:38
bastv schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:06:
je hebt een stock image erop gezet, je zal de gehele procedure moeten volgen incl. dangerSPL

Ik had gelezen op XDA dat er best wat mensen last hadden van battery drains na die ram hack.
Heb jij hier ook last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ligt niet aan de RAM hack maar ligt aan een andere kernel patch; sommige kernels hebben er last van (Pershoot/Cyanogen) maar andere soms weer niet (Dumfuq/Ezterry).

Bij mij komt het voor als de telefoon geboot heeft terwijl ie aan de lader hangt of als ik bluetooth heb gebruikt; maar bij anderen gebeurt het al als ze 'm even via USB aangesloten is geweest.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

coredalae schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 04:47:
[...]

mhm sindsdien is t een stuk makkelijker geworden, want voor puur root acces kun je deze guide volgend:
http://theunlockr.com/201...-g1-dream-androot-method/

(nadat je geroot hebt download je rom manager uit de market en installeer je cwm recovery op je telefoon zodat je roms kunt flashen)

wil je echter CM 6.1 draaien dan heb je ook nog Danger SPL nodig -> http://wiki.cyanogenmod.c...gerSPL_and_CM_5_for_Dream

en nu kun je via rom manager cm6.1 inclusief gapps downloaden en installeeren : )

edit: wel valt te zeggen dat de laaste versies voor de G1 redelijk "hacky" geschreven zijn, omdat het toestel te weinig intern geheugen heeft, zonder comcache of swap is het system namelijk (in mijn geval iig) rete traag..
Het rooten ziet er inderdaad een stuk duidelijker uit. Maar even voor de zekerheid (heb geen zin om dagen zonder telefoon te zitten)...met cwm recovery kan ik van alles installeren, zover duidelijk.
edit: Ondanks dat het androoten duidelijk is, gaat het fout. Ik heb het androot bestand op mijn sd gezet, maar zodra ik het wil openen in de Linda File manager, krijg ik een parseerfout (wat dat dan ook moge zijn).

Maar nu lees ik over de CM 6.1 mod, Danger SPL, radiomod, Hboot... kan dat allemaal met cwm geinstalleerd worden? Is er nog een vaste volgorde waarin ze geïnstalleerd moeten worden?

[ Voor 7% gewijzigd door uppie8374 op 21-01-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253370

Zo....

Het heeft even wat tijd gekost maar het is uiteindelijk gelukt, CM 6.1 draait :)

Ik weet niet eens zeker meer hoe ik het voor elkaar gekregen heb, heb echt diverse methodes door elkaar gebruikt om tot het eind resultaat te komen..

Eerst de OneClickMethod geprobeerd... leek succesvol maar kwam niet meer verder. Vervolgens een andere methode gebruik om te rooten via een downgrade icm de GoldCard. Dan de recovery van Amon_RA geflashed middels telnet.

Daarna wordt makkelijker; radio en SPL flashen, om af te sluiten met de CM mod en gapps.

Zover loopt de mod soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

ik wil mijn g1 rooten volgens deze methode:
http://www.androidworld.n...anogen-android-2-1-a.html

maar ik loop vast op stap 2.1...

heb een goldcard gemaakt, ik heb nu geen 'not allow' melding meer - nu wil ik de RC7 flashen. Dit lukt allemaal, maar na het flashen blijf ik vastzitten in de RGB-fastboot... start ik m op met home+power dan krijg ik een driehoek...

het lijkt wel alsof de rc7 image niet werkt? wat heel raar is, want ik heb onderstaand ook eens geflasht - die deed het wel...
[afbeelding]

wie o wie weet waarom RC7 het niet doet?? (heb al twee verschillende mirrors geprobeerd, en ook de US RC29)...

dikke edit:
het is me eindelijk gelukt, wat een gedoe als je niet kunt downgraden...
Anoniem: 253370 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 23:26:
Eerst de OneClickMethod geprobeerd... leek succesvol maar kwam niet meer verder.
de OneClickMethod uit de link hierboven werkte niet bij mij (dit was beta5), op de site haalde ik de gewone beta ( Androot 1.6.2 beta, deze rootte mij wel( "woot you are rooted!").

omdat de downgrade RC7 bij mij niet werkte heb ik amon_ra via adb op OSX geflasht

1. eerst renamen naar recovery.img op de sdcard zetten
2. daarna android SDK installeren.
3. in Terminal:
- <PAD NAAR ADB>/adb remount
- <PAD NAAR ADB>/adb shell flash_image recovery /sdcard/recovery.img
daarna hetzelfde als in bovengenoemde tutorial vanaf stap 3.

me happy.

[ Voor 31% gewijzigd door Silverline op 30-01-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-04 20:08
Ik wil de G1 voor een vriend een custom rom opzetten,zodat hij naar 2.1 of hoger kan. Want hij wil graag skypen.

Ik neem aan dat ik hem moet rooten en dan met een of ander programma de rom erop zetten. Kan iemand mij uitleggen of links sturen, hoe ik nu te werk moet gaan? Heb wel wat ervaring met rooten en flashen want heb dit een x op de Galaxy S gedaan, maar dit zal wel weer heel anders gaan op een G1... dus graag advies :)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Reverb_ schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:06:
Kan iemand mij uitleggen of links sturen, hoe ik nu te werk moet gaan?
Laat mij raden. In dit topic werkelijk niéts gelezen en gewoon je vraag neergezet en nu maar wachten, nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik ben overigens overstapt van CM naar Yoshi; Heb nu de Ginger yoshi 1.0 RC4 rom draaien..
En jeetje, wat is dat ding snel! Had eerst de Unofficial CM7 van Roalex en de ezGingerbread draaien maar die waren niet echt rap.

Ginger Yoshi is voor mij echt een daily driver. Nu alleen een paar volledige ontlaad/laad cycli doorgaan om te kijken hoe het met de accu gesteld is.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 20:38
@Krypt Heb jij ook last van enorme battery drains met de 2708 kernel ? Ik heb die rom van Yoshi er ook opgezet maar binnen een halve dag is mijn telefoon 80/90% leeg en ik doe niets bijzonders :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Squall schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:58:
@Krypt Heb jij ook last van enorme battery drains met de 2708 kernel ? Ik heb die rom van Yoshi er ook opgezet maar binnen een halve dag is mijn telefoon 80/90% leeg en ik doe niets bijzonders :X
Probeer eens een 2.6.34.7-based 2708 kernel. Op een Rom die dat ondersteund, uiteraard ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 23-02-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ligt er geheel aan hoe je je telefoon gebruikt; dingen die mij opgevallen zijn:
1. Na het aan/uitzetten van bluetooth begint de drain. Dus bluetooth alleen gebruiken als je het echt nodig hebt, en anders rebooten.
2. Als je je telefoon via USB aangesloten hebt gehad (met adb), kan er battery drain ontstaan. reboot hierna is noodzakelijk. Ik heb er echter geen problemen mee ondervonden.
3. Voordat je gaat installeren echt de wipe uitvoeren zoals Yoshi het aangeeft. Wipe + superwipe; ik heb 2x wipe gedaan (data/dalvik/factory) daarna 2x superwipe en daarna weer 2x een wipe (data/dalvik/factory). Daarna de rom geinstalleerd. Viel me op dat battery drain inderdaad een stuk minder is.
4. Over/onderclocken dmv. setcpu ipv. cyanogenmod settings (die blijft anders actief als service;setcpu niet). Niet te ver overclocken. ik heb 'm op 122/528 (interactive) staan. Meer dan genoeg.
5. Compcache settings niet aanpassen; onveranderd gebruikt compcache meer geheugen (65MB ipv 26 oid). Heb gemerkt dat 65MB toch wel lekkerder werkt.
6. Surface dittering en animations uitzetten.
7. Niet te veel services draaien (Applications/Running services); als er te veel services op "restarting" staan is je accu zo leeg.
8. RAMHack uitvoeren (2708 kernel+radio+SPL)
9. Via Autostarts heb ik apps waar ik geen services voor wil hebben draaien gedisabled bij bepaalde intents.
10. Aantal keren een volledige laad/ontlaad cycli uitvoeren + battery reset.
11. Cache cleaner draaien
12. Regelmatig kijken of er toch niet stiekem toch nog extra services gestart zijn. Zo merkte ik net dat mijn accu weer vrolijk leeg aan 't lopen was omdat facebook weer wilde starten en zat te vechten om een plekje met Whatsapp. Beide bleven op restarting staan. Facebook gekillt en het lijntje bij battery use is weer wat rechter.

Zo kan ik toch een goede dag met mijn telefoon doen. Afgelopen zondag heb ik bij 'n carnavalsfeest wat filmpjes gemaakt en direct geupload naar youtube. Telefoon gaf aan dat de accu bijna leeg was (<10%) maar heb er toch nog 4 uur mee gedaan.

Andere kernels gebruik ik niet meer; heb er geen verbetering in gevonden en de yoshi kernel werk naar mijn mening goed.
[edit]
2.6.34.7 wordt aangeraden bij battery drain als je last hebt van de usb-unplug bug. Die zou daar niet in zitten, maar ik heb weinig verbetering ondervonden met die kernels. Heb overigens ook geen last (meer) van de usb-unplug bug, en meer van restarting services.

[ Voor 8% gewijzigd door Krypt op 23-02-2011 09:27 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Krypt schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:24:
Andere kernels gebruik ik niet meer; heb er geen verbetering in gevonden en de yoshi kernel werk naar mijn mening goed.
Dit klopt wel ja. RC4 werkte bij mij (op een Magic) niet goed aangezien er SMS messages niet aan kwamen (teken van brak geheugenbeheer dan wel way teveel dingen die draaien) wat bij RC5.1 niet meer zo leek te zijn. Met die Rom haalde ik inderdaad ook prima accutijden. Een dag was geen probleem. Net als jou wel een hoop dingen uitgezet via AutoStarts. Voor een Gingerbread Rom is het inderdaad een goede versie.

Ben na een dag echter wel weer terug gegaan naar Cya 5.08 met 2708-kernel en dat draait veel, veel beter :)

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 23-02-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik wil eigenlijk niet af van 2.3.2 :)
Je merkt gewoon dat het OS meer geheugen vreet waardoor er minder overblijft voor services. Met oudere versie van Cy kon ik heerlijk wat services draaien (bijv. ook 2 keyboard actief in geheugen), maar dat moet ik met Ginger niet proberen. Way to little memory.

Nog een maandje en dan stap ik over naar de Desire HD of Desire Z (keuze nog niet gemaakt) en dan heb ik dat geneuzel niet meer. Mijn G1 krijgt dan een (kaal) 2e leven als werktelefoon (mijn N95 begint nu echt op te raken)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Krypt schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:38:
Ik wil eigenlijk niet af van 2.3.2 :)
Same here hoor eigenlijk. Ziet er super uit, werkt ook allemaal erg lekker. Vind alleen persoonlijk de default Compcache instelling ridicuul, maar ga daar op dat XDA-forum niets van zeggen want dan krijg je standaardmatig heb je gewiped of ben je een n00b of weet ik het wat voor opmerkingen. Commentaar wordt nooit gewaardeerd, al is het gefundeerd. Bijzonder jammer vind ik dat. Pas als er meerdere mensen hezelfde probleem hebben "is" het opeens zo. Daarvoor ligt het vrijwel altijd aan de gebruiker zelf. Sure.
Je merkt gewoon dat het OS meer geheugen vreet waardoor er minder overblijft voor services. Met oudere versie van Cy kon ik heerlijk wat services draaien (bijv. ook 2 keyboard actief in geheugen), maar dat moet ik met Ginger niet proberen. Way to little memory.
Ja dat is de voornaamste reden om weer terug te gaan naar een oudere Rom. Als je met iets bezig bent en er komt wat tussendoor, een Whatsapp bericht of een SMS of een mailtje of zo, en je gaat weer terug naar waar je mee bezig was moet je mazzel hebben dat dat nog draait. Tien tegen één dat het opnieuw moet worden ingeladen. Nu is dat niet erg, maar heel plezierig werken vind ik dat niet. Heb je op 5.08 ook wel hoor, onze toestellen zijn nu eenmaal enorm memory crippled, alleen komt het daar wat minder vaak voor. Plus vind ik dat met Compcache je toestel over de langere duur echt trager wordt, al zal ieder dat anders ervaren.
En de standaard instelling dat alle apps automatisch op je SD werden geïnstalleerd irriteert me bij RC5.1 :)
Nog een maandje en dan stap ik over naar de Desire HD of Desire Z (keuze nog niet gemaakt) en dan heb ik dat geneuzel niet meer. Mijn G1 krijgt dan een (kaal) 2e leven als werktelefoon (mijn N95 begint nu echt op te raken)
Jammer dat HTC nu geen echte nieuwe toestellen heeft die kunnen concurreren met de Galaxy S2 of de Atrix en dergelijke. Had het liefst een dual-core HTC gehad. Dus of nog even wachen of toch maar de S2 :/

[edit] Ezterry 2.6.34.8 kernel is ook uit :) Die maar even testen dus. Doet voorlopig prima op Eclair.

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 23-02-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Ik heb een G1 gekocht, vanavond komt hij binnen.
Met mijn Hero heb ik al veel ervaring opgedaan met custom ROMs, kernels en radio's, dus ik heb er zin in }:O

Ik zag dat je de G1 kan unlocken door het scherm omhoog te schuiven. Kan dat bij elke rom? Ziet er handig uit namelijk!

En welke ROM raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
slide = unlock dat klopt

Rom;ik heb de cynogenmod - maar daarbij heb ik probleem dat alle inkomende gesprekken direct naar voicemail gaan - ik krijg dat niet meer hersteld :? G1 ligt in de kast.

kijk anders eve3n hier; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=668090

[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 18-03-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, thanx! Wat een geweldig overzicht :9~
Ben ik wel een uurtje zoet mee, om een mooie start-rom uit te zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Er komt een tijd van komen en er komt een tijd van gaan; ik ben overgestapt naar een Desire Z en ga mijn G1 waarschijnlijk niet meer gebruiken en neem dus afscheid van dit topic.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 221425 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:41:
Oh, thanx! Wat een geweldig overzicht :9~
Ben ik wel een uurtje zoet mee, om een mooie start-rom uit te zoeken :P
Let wel op, want er is een nieuwe radio (uit mijn hoofd 2708) en sommige roms maken gebruik van die radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:52:
[...]
Let wel op, want er is een nieuwe radio (uit mijn hoofd 2708) en sommige roms maken gebruik van die radio.
Huh?! Ik heb Baseband version 62.50S.20.17_U2.22.19.26I
Zie het verband niet echt met het getal 2708... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
2708 slaat eigenlijk op dat je minimaal radio (2.22.)27.08 nodig hebt

Maar er zijn nog wel wat meer vereisten die je nodig hebt;
Je hebt dus een nieuwere radio nodig (2.22.27.08, 2.22.28.25 of nieuwer)
Je hebt HBOOT 1.33.0013 of 1.33.0013d (een DangerSPL)
Je hebt een ROM nodig die het ondersteund.

Wees wel voorzichtig met de HBOOT en Radio flashen; als het verkeerd gaat heb je een paperweight en kan je je telefoon alleen tot leven wekken met JTAGs en dat is een hoop geschroef, solderen/kopen van JTAG en software klooi en geduld.

Lees eerst wat topics op XDA Developers of Cyanogenmod forum over de 2708 rom/radio/hboot combo.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Brad Pitt schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:46:
[...]
Ja dat is de voornaamste reden om weer terug te gaan naar een oudere Rom. Als je met iets bezig bent en er komt wat tussendoor, een Whatsapp bericht of een SMS of een mailtje of zo, en je gaat weer terug naar waar je mee bezig was moet je mazzel hebben dat dat nog draait. Tien tegen één dat het opnieuw moet worden ingeladen. Nu is dat niet erg, maar heel plezierig werken vind ik dat niet. Heb je op 5.08 ook wel hoor, onze toestellen zijn nu eenmaal enorm memory crippled, alleen komt het daar wat minder vaak voor. Plus vind ik dat met Compcache je toestel over de langere duur echt trager wordt, al zal ieder dat anders ervaren.
En de standaard instelling dat alle apps automatisch op je SD werden geïnstalleerd irriteert me bij RC5.1 :)
QFT. Ik had een tijd geleden al eens verkondigd dat android 1.6 (CM4) men favo versie blijft vanwege hoe ongelofelijk vlot het draait tegenover latere versies, maar dat werd hier met ongeloof onthaald.
Onlangs nog eens proberen upgraden naar de meest recente CM, en ja hoor: switchen tussen applicaties duurt plots veel langer, men telefoon worstelt voortdurend om vrij geheugen, tot het punt dat ik bij zware apps (copilot) al eens force reboots durf krijgen :|.
Wederom gedowngraded naar 1.6 dus, en geniet dus terug van een heerlijk snelle G1 die alles vlot opstart/sluit, met genoeg geheugen vrij om wat leuke widgets actief te houden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Denk dat ik de mijne ook maar eens terug ga flashen naar CM4; waar kun je die roms nog ergens afhalen?
Had ze nog op een SD staan, maar die is corrupt geraakt.

Hoppa; gevonden.

DRC83_base_defanged gedownload en geflashed, daarna update-cm-4.2.15.1-signed er overheen. Na een bootloop toch ook maar ezOldBuildsKernel-2708_S er overheen. Ben een beetje bang om weer een andere SPL en een downgrade van de Radio te doen(geen zin in een brick)

Hij is nu aan 't booten
[edit]
Stond naar een mooi "NO SIM" scherm te kijken, maar de opdracht "sqlite3 /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db "INSERT INTO system (name, value) VALUES ('device_provisioned', 1);"" werkt om 'm zonder SIM te laten werken.

Jeetje; is weer even wennen om weer naar Donut te gaan :)

[ Voor 73% gewijzigd door Krypt op 02-04-2011 00:33 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-04 20:12

mux

99% efficient!

Zo, ik heb sinds dinsdag ook een G1. Tweedehands voor 50 euro. Het valt me op dat bij uitstek dit toestel helemaal uit de roulatie aan het raken is, juist terwijl het IMO een hartstikke interessante telefoon is:
- Ongelooflijk veel community-support
- Alle features die een beetje smartphone moet hebben (accelerometer, capacitief touchscreen, gps, 3g, etc.)
- Met custom ROMs uitstekend werkbaar
- zo cheap dat je bijna explodeert

Ik heb er via een omweg (cyanogenmod 6) toch maar biffmod 2.1 op gezet, en dat bevalt prima. Het rooten en flashen gaat prima zolang je maar de instructies op de letter volgt. Met googlen naar specifieke foutmeldingen (zoals de not allow/28002 melding hierboven) kom je een heel eind. Telefoon is snel (iig op wifi) en responsief, ook bij het wisselen van taken. Zelfs booten - waar nog wel eens over wordt geklaagd - gaat in precies 60 seconden.

Op cyanogenmod - voor de dag dat ik die erop heb gehad - was de telefoon wel wat trager, maar wat vooral irritant was waren de force close-berichten als je wat teveel deed. Teveel was dan al vaak 3 dingen tegelijk. Op biffmod heb ik voorlopig nog geen onverwachte problemen gehad. De komende weken zullen wel uitwijzen hoe goed de telefoon zich houdt onder middelmatig gebruik.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met Biffmod heb ik geen goede ervaringen. Elke 2 - 3 uur een spontane reboot. En dat begint toch snel te vervelen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Welke biffmod had je dan geprobeerd? Het schijnt dat de enige 'everyday use' Biffmod-ROMs de latere 2.1 versies waren (FroYo dus). Daarvoor stelde het weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb alleen de laatste geprobeerd. FroYo dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
Anoniem: 221425 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:03:
Ik heb alleen de laatste geprobeerd. FroYo dus.
Ik heb froyo ook draaien op mijn G1, maar ik heb minimaal een reboot per dag. Op een gegeven moment loopt het geheugen over en krijg ik een mooi boot schermpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb Just Another Awesome Rom 5.2 draaien. Het kost even flink je best doen om de requirements te krijgen, maar dan heb je ook wat. Ik gebruik de G1 best intensief, maar ik heb sinds de installatie nog geen enkele spontane reboot gehad.

Het enige vreemde: ik krijg altijd een bootloop als ik de telefoon opstart als hij aan de lader ligt. Misschien dat hij dan te warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hm, ik heb nu al twee keer gehad dat m'n settings weg zijn na een reboot. Apps, achtergrond, phone settings, allemaal terug naar af. Het is me onduidelijk waar dat nou aan kan liggen, in de fora heb ik het nog niet terug kunnen vinden (niet dat ik er heel intensief in heb gekeken...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
iemand nog tips omtrent de G1 en rometjes? Heb de mijne na halfjaar weer ingebruik genomen, maar blijk een vreemd probleem; ik kan niet gebeld worden. Ieder inkomend gesprek wordt afgekapt.

Netwerk (vodafone) gesproken, alle mogelijk doorschakelingen opgeheven, ##002# / 12330 uitgevoerd, maar nog steeds ben ik voor niemand bereikbaar. Nu vraag ik me af of 't de rom/radio etc. is. Dus... iemand nog tips omtrent een recentelijke rom/build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Standaard troubleshooting:
- Is dit opeens gebeurd of volgde dit op een verandering/app/whatever die je zelf hebt aangebracht
- heb je al geprobeerd een nandroid backup te maken en je huidige ROM te reflashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik bel sinds gister weer met 't ding, en was direct aan de orde. Ik weet niet zeker of het voorheen ook zo was met 't toestel. Ik verwacht dat 't de software is, want in ander toestel werkt 't gebelt worden wel.
nandroid nog niet mee gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Waarschijnlijk beetje nutteloze kick maar, afgelopen dagen veeeeeeel roms geprobeerd.
En dan dat ik nu de ideale heb gevonden. Dus wil je flashen of zoek je rom kan ik je sterk de onderstaande adviseren.

BiffModV2.1-2708, is zonder twijfel de snelste rom voor de G1

[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 16-06-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

himlims_ schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:46:
Waarschijnlijk beetje nutteloze kick maar, afgelopen dagen veeeeeeel roms geprobeerd.
En dan dat ik nu de ideale heb gevonden. Dus wil je flashen of zoek je rom kan ik je sterk de onderstaande adviseren.

Snel, maar niet stabiel bij mij.

Ik gebruik al een tijdje Lazlo's Awesome Rom 5.2
De standaard-instellingen zijn niet optimaal, maar met deze (Performance) settings is hij zeer goed:

CPU Settings
- Governor: Performance
- Min CPU frequency: 128 MHz
- Max CPU frequency: 595 MHz

Compcache RAM Usage: Disabled

Use swap: Disabled

Use JIT: Disabled

Enable surface dithering: Disabled

Lock home in memory: Disabled

Lock messaging app in memory: Enabled

VM heap size: 24m

Mijn toestel is op dit moment 8h,21m,20s van de lader; en de batterij is nog 80% vol.
Normaal gebruik dus, met Google-synchronisatie, 3g en WiFi aan.

Lekker toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik heb 'm nu 2 dagen draaien, werkelijk nog geen 1 probleem gehad. heb 'm vrij stock gelaten, maar ik gebruik wel dingen als swap geheugen/partitie.

denk dat de batterij 't makkelijk 2-3 dagen moet doen (bij normaal / boven gemiddeld gebruik)

maar zal jouw Lazlo's rom ook eens proberen, bekijke hoe die bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 10:57

EnnaN

Toys in the attic

himlims_ schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:46:

Ik heb m'n oude G1 weer onder het stof vandaan gehaald omdat ik even phoneloos ben. Ik draai 'gewoon' cyanogen 5.0.8-DS, maar ik vind hem ERG traag. Opstarten vaak even naar een zwart scherm kijken, Naar home duurt soms seconden lang etc. Erg teleurstellend na intensief gebruik van m'n Desire Z.

Dus op zoek naar een nieuwe ROM: bevalt bovenstaande nog steeds? Kan ik die net zoals de cyanogen simpel flashen van SD-card via het power+home boot menu thingy?

En als iemand anders nog tips heeft: ik zoek vooral snelheid. Verder wil ik vooral GMAIL app kunnen draaien. Rest boeit me niet zo :)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik had eerst COS draaien maar die was toch wel wat traag. Sinds een kleine week heb ik de laatste Ginger Yoshi draaien die ook een nieuwe kernel heeft. Hierdoor is de USB connectie en bluetooth bug (dat ie de accu leeg trekt binnen enkele uren omdat ie niet meer in sleep valt) grotendeels opgelost.

Heb wel een swappartitie nodig want het geheugen is echt te klein. Voor te bellen en enkel gmail is dat ding goed genoeg. Gebruik 'm nu als mijn werktelefoon en op 2G houdt ie het 2 a 3 dagen uit.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
heeft iemand LXDE op zijn android kunnen installeren?

De meeste guids die ik vind blijken dood te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-10-2024
Hey, ik heb een vastlopert met m'n g1 na het proberen van een CustomRom. Ik heb m'n verhaal al gepost op het androidworld forum.
Kan ik m'n vraag hier ook stellen of is het verstandig om een nieuw topic aan te maken?

Thanks in advance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zijn er nog mensen die een beetje bij zijn met de huidige G1-roms?
Ik wil mijn oude G1 flashen, maar heb geen flauw idee wat tegenwoordig een beetje goede roms zijn. Ik heb natuurlijk op het xda-forum gekeken, maarja, je weet hoe dat gaat. Door de bomen zie je het bos niet meer.

Ik zoek een rom die een beetje vlot is, laag accugebruik. (Faux) sense is niet perse nodig (lijkt mij ook heel zwaar voor dat oude beessie, of valt dat wel mee?).

Iemand een leuke suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Mijn ervaring is inmiddels dat er een hoop leuke roms zijn, maar dat cyanogen een van de beste tradeoffs is. Stabiel, genoeg features en snel (als je launcherpro gebruikt, natuurlijk). Biffmod is min of meer de snelste die ook feature-rich is, en de rest is buggier dan dat.

Overigens ben ik niet geremd door enige kennis van de stabiliteit van officiële ROMs - de HTC sensation van een vriend van mij heeft bijvoorbeeld vaker FCs en spontane reboots dan mijn G1 op cyanogenmod. Misschien leg ik de stabiliteit-lat wel iets te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:42
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=929678

froyobylazlo hoger dan 2.1 loopt toch vaak crappy omdat je dan ECHT te weinig geheugen krijgt zelfs met swap

zie ook in deze tread nogsteeds recente posts die het er over hebben dat dit de meest stabiele rom is ookal is ie vrij oud ;)

(dit is iig de laatste rom die ik op mn G1 had voordat ik mn desire Z kreeg)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
wat is google.books (?) die applicatie gebruikt 87% van mijn batterij en crashed iedere 10sec. verwijderen is ook niet mogelijk :( kun je een applicatie blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Ik probeer tevens een G1 naar 2.2 te brengen, via Genius Habit, echter, na gebruik te maken van zowel RC29 als RC7 slaag ik er niet meer in om de telefoon te activeren. De provider is Mobistar en volgende APN instellingen worden toegevoegd: APN: mworld.be, Username: mobistar, Password: mobistar | APN: internet.be, Username: mobistar, Password: mobistar | APN: - web.pro.be, Username: - mobistar, Password: - mobistar. Iemand enig idee? Alvast bedankt!

EDIT: het probleem lag in het beperkt signaal hier in de omgeving, de rest van de guide wijst zichzelf uit en alles is gelukt. Beste guide die ik ooit tegengekomen ben, tevens met werkende links, aanrader!

[ Voor 14% gewijzigd door KS1987 op 09-04-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
misschien verkeerde radio versie voor bij de rom? dat heb ik zelf ook vaker gezien dat telefonie of andere hardware onderdelen niet goed aangestuurd worden.

maar genius habit ken ik verder niet. bekijk eens de xda website voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

In een poging om mijn oude G1 te rooten en er eens wat anders op te zetten heb ik hem/haar ook maar eens uit de kast gehaald. Alles acties die ik tot nu toe heb ondernomen waren echter zonder succes.

In eerste instantie geprobeerd om de firmware te downgraden. Echter elke keer als ik met de start+foto knop opstart kom ik wel in het boot-menu, maar krijg ik de serial0 melding, oftewel de telefoon herkent de image niet op mijn sd-kaart. Meerdere images geprobeerd, meerdere format pogingen gedaan van de sd kaart... niets hielp.

Met de telefoon op fabrieksinstellingen kwam ik niet veel verder. Versie DRC92 staat er dan wel op met firmware 1.6, maar kennelijk is dat nog niet oud genoeg.

Verder heb ik de universal androot en de z4 root geprobeerd die beide parsefouten gaven.
De superoneclick methode herkende mijn telefoon niet.

De optie die eerder in het topic werd aangedragen waarin eerst in de terminal emulator het volgende werd getypt: cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid, gaf bij het uitvoeren al 'did not found' aan.

Iemand nog suggesties?

edit:

Probleem verholpen, kennelijk werkt het formatteren op de telefoon zelf niet. Na gewoon fat32 formatteren via de pc was het probleem verholpen aangezien er geen parse fouten meer kwamen.

[ Voor 18% gewijzigd door uppie8374 op 01-05-2012 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hoe formatteren jullie de sd kaart? Hoe groot ext, swap, fat32, etc? En installeren jullie alles naar sd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SWAP = 0
Ext-4 = 512 Mb
fat32 = rest

Zoveel apps gebruik ik niet, en van SWAP wordt de G1 alleen maar nóg slomer. :)
Pagina: 1 2 3 Laatste