Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Nu bezig met het flashen van V5.0.7-Test2 ...

je moet wel stalen zenuwen hebben het booten de 1e keer... doettie het wel..doettie het niet... doettie sowieso nog wel wat? :p

edit: 10 minuten naar een bootscreen zitten staren.... maar hij doet het :)

[ Voor 18% gewijzigd door Murzeltje op 04-05-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Battery drain is een stuk minder met Test2. Ik zie dat mijn telefoon ook echt slaapt: "Time spent without sleeping" is nu 27% en na 2 uur staat ie nog op 94%.

Heb enkel Facebook en Twitter geinstalleerd; misschien dat extra drain komt door wat apps die niet geheel met CM5 overweg kunnen.

Enige waar ik nu last van heb is wegvallende 3g verbinding. Er zit een nieuwe RIL in volgens Cyanogen voor beter communicatie met de radio rom. Ik zie de 3G of H verdwijnen zodat het lijkt dat ie de dataverbinding kwijt is, maar als ik weer data ga gebruiken verschijnen ze weer. Maar dit werkt niet altijd even goed; soms verlies is gewoon gehele connectie of heb ik geen data. (zal dit zoiets zijn als Standby mode voor dataverbindingen zoals bij Symbian?)

[edit] en Compcache werkt niet meer direct. ff rebooten

Heb nu overigens ook last dat ik maar kan bellen totdat het scherm uit valt; dan verbreekt ie de verbinding.
Die nieuwe RIL is dus niet echt zo handig.

[ Voor 11% gewijzigd door Krypt op 04-05-2010 11:45 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Nou, ik ben weer terug naar de vorige Cyanogen ...

Zelfde probleem als hierboven: zodra het scherm uitgaat valt de telefoon verbinding weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Workaround is om "Keep screen awake" aan te zetten in Call settings, of de libhtc_ril.so van test1 terugplaatsen in /system/lib.

Dit laatste heb ik net uitgevoerd. Ben benieuwd wat de accu nu gaat doen. Met de nieuwe (call dropping) file was de batterijverbruik wel minimaal (6% in 2 uur)

[ Voor 62% gewijzigd door Krypt op 04-05-2010 15:24 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag heb een vraagje...

http://www.reflash.nl/for...ces-verkrijgen-op-je-g1#4

Ik heb al deze stappen gevolgt en gedaan.

Maar ik heb naar deze punten gekeken:

terminal emulator downloaden uit store; type SU, en je wordt om rootaccess gevraagd
Denied acces..

controlen of je menu optie 'dev tools' hebt gekregen
Heb ik niet.

Ik had versie 1.6 van android en nu weer 1.0.. Wat is de makkelijkste manier om hem toch te kunnen rooten?

mvg
GhubozZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zoek even naar de "1 click root" methode. Daarmee flash je een recovery image die geroot is, en daarmee kan je weer een nieuw image flashen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik ga nog even wachten tot er een nieuwe stabiele versie uitkomt van Cyanogen, ik ben in ieder geval nieuwsgierig !

Draait hij een beetje soepel ? ik haat het als ik lang moet wachten.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Krypt schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:25:
Workaround is om "Keep screen awake" aan te zetten in Call settings, of de libhtc_ril.so van test1 terugplaatsen in /system/lib.
Ja vaag dat dit zo is op de G1's. Draai precies dezelfde Rom op een 32B-Magic en nergens problemen mee. Gesprekken blijven gewoon doorlopen als het scherm uit gaat, data gaat ook gewoon door.
Dit laatste heb ik net uitgevoerd. Ben benieuwd wat de accu nu gaat doen. Met de nieuwe (call dropping) file was de batterijverbruik wel minimaal (6% in 2 uur)
Batterijverbruik is inderdaad way beter nu! Hij kan weer gewoon idle'en, iets dat met Test1 niet zo was.

Aangezien de meeste problemen niet optreden bij een Magic neem ik aan dat het kleine aanpassingen zullen zijn, zoveel verschilt de hardware nu ook weer niet. Test3 zal waarschijnlijk (hopelijk...) deze dingen oplossen.
C00P schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:30:
Draait hij een beetje soepel ? ik haat het als ik lang moet wachten.
Ik verbaas me nog steeds over de soepelheid. Voor een 2.1 Rom sowieso geniaal, maar ook überhaupt!

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 05-05-2010 10:34 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"1 click root" http://www.androidworld.n...oten-in-slechts-een-klik/ Ik probeer die maar ik vind geen marnier om die flashrec.apk te installeren :( vroeger (met 1.6) had ik er een programma voor die het kon van af me sd kaart maar die kan ik met 1.0 niet meer vinden. Ik draai windows 7. Heb nergens meer windows xp om die SDK te gaan instaleren.

any one tips?

not inportant ! Thnx voor de hulp :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Zojuist weer Test2 geinstalleerd en libhtc_ril.so van test1 vervangen: werkt als een tierelier :)

accuverbruik lijkt ook mee te vallen.. even spelen met android 2.1 tot ik de HTC Desire ga halen :)

Edit: toch nog een groot probleem... zodra de telefoon in slaapstand gaat verliest deze tevens de verbinding met het mobiele netwerk (T-Mobile / Geen Service op het scherm). Zodra ik de menu toets indruk word ik weer aangemeld bij T-mobile...

Ook als ik bel en daarna ophang word niet alleen de verbinding verbroken, maar ook de hele verbinding met T-mobile (weer Geen Service op het scherm)...

... toch maar weer even terug naar de vorige versie ...

[ Voor 53% gewijzigd door Murzeltje op 05-05-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Als je je verbinding verliest dan is waarschijnlijk de libthc_ril.so niet goed vervangen door de oude versie.
Moet je toch die handelingen opnieuw uitvoeren.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Voor mij voegt 2.1 nog niet echt iets toe.
Cyanogen heeft weliswaar prachtiger Roms afgeleverd, maar de snelheid en stabiliteit van de laatste 1.6 roms zijn ook wel wat waard ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
RielN schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:57:
Cyanogen heeft weliswaar prachtiger Roms afgeleverd, maar de snelheid en stabiliteit van de laatste 1.6 roms zijn ook wel wat waard ...
Met de snelheid en stabiliteit van de laatste 5.x Rom is ook niéts mis. Merk geen verschil in snelheid tussen deze Rom en bijv. SuperD, Enomther of wat dan ook. Op de G1 zijn er wel nog wat issues, dat wel, maar die zijjn ofwel zelf op te lossen (zoals hierboven is omschreven) dan wel door nog even te wachten ;)

Heb wel swap aangezet omdat de 2.1 Rom nogal wat geheugen in beslag neemt en sommige achtergrond applicaties er naar mijn mening ietwat snel uitknalden. Vooralsnog bijzonder over te spreken, al voegt het erg weinig toe aan een leuke 1.6 Rom, dat dan weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb zelf even een userinit.sh gemaakt welke compcache met backingswap aanzet.
Hoef ik dat niet meer bij elke reset te doen.

Snelheid is echt goed te noemen; met test2 update en het vervangen van de libhtc_ril is dit nu een echt werkbare rom.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Compcache draait bij mij alleen in het begin eventjes lekker. Hoe langer de telefoon aan staat hoe stroperiger het allemaal wordt (logischerwijs ook). Da's dus iets dat ik niet snel meer aan zal zetten. Ieder zijn ding natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Krypt schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 07:57:
Als je je verbinding verliest dan is waarschijnlijk de libthc_ril.so niet goed vervangen door de oude versie.
Moet je toch die handelingen opnieuw uitvoeren.
Ik kan idd blijkbaar niet adb pushen , want op xda forum had iemand even een flashable zip ervan gemaakt.. en nu doet alles het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Hoe is de snelheid nu na een paar dagen in gebruik ?

Cyanogen werd in het verleden altijd traag bij mij na een paar dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Ik ben weer terug naar Cm 4.2.15.1
Qua snelheid niks te klagen met de test2, maar ongeveer 25% van de smsjes die mensen mij stuurden kwamen niet meer aan, meerdere mensen op xda gaven aan dat ze sms problemen leken te hebben... getest vanaf verschillende toestellen en providers.. erg vervelend.. Nadat ik terug ging naar 4.15.2.1 geen probleem meer... Ik wacht dus wel op mn HTC Desire voor ik weer naar Android 2.1 ga kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb totaal geen problemen met niet ontvangen smsjes. tenminste, niet dat ik weet :)

Heb overigens wel swap aangezet; memory is echt iets te magertjes voor dit beestje. Met 4.x had ik altijd de ramhack draaien.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Krypt schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:00:
Ik heb totaal geen problemen met niet ontvangen smsjes. tenminste, niet dat ik weet :)

Heb overigens wel swap aangezet; memory is echt iets te magertjes voor dit beestje. Met 4.x had ik altijd de ramhack draaien.
Dat is het probleem.. Ik wist het ook niet.. totdat ik gebeld werd met de vraag "lees jij je smsjes wel?!" En toen zijn we eens gaan testen...

maar ach.. ondertussen in test3 uit.. misschien probeer ik het daar nog wel even mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
sms problemen zijn te fixen door swap aan te zetten.
dit kan met heel makkelijk met het programma swapper (te vinden in de market)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Of via een userinit.sh op /system/sd of /sd-ext (CM5). Ben je ook wat flexibeler.
Ik heb compache uitgezet via spareparts, en zet het weer aan met een userinit.sh zodat ik ook backingswap heb.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken hier nog mensen de huidige stable 4.2.15.1?

Om onbekende reden krijg ik niet altijd gelijk (en soms helemaal niet) een notification als ik mail ontvang.
Bovendien kan ik Maps ineens niet meer openen want deze crasht/force-closed gelijk :/

Meer mensen hier last van?

Ga denk ik weer terug naar 3.6.8.1 die was tenminste echt stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Ik gebruik nu de laatste versie van Cyanogenmod (5.0.7 test 7) en die werkt wel goed! Op de G1 stopte alleen de dataverbinding als het scherm uit ging, maar dat was met 1 file terugzetten opgelost. Voor de rest totaal geen problemen, het werkt echt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik heb net de laatste versie van Cynagenmod geprobeerd; die 2.1 versie.
maar mijn telefoon blijft hangen bij 'G1 T-Mobile' als spash scherm.

Ik had een 1.6 draaien, met cynagenmod versie 2.2 (niet te verwarren met android versie)

De bootmanager flash ding gestart (home button)
a_spl-signed.zip
^- leek succesvol, whipe gedaan, toen volgende geflashed

b_update-cm-5.0.7-DS-signed.zip
^- duurde even - 50mb - maar leek succesvol, geen meldingen van een of ander. Advies om te rebooten opgevolgd.

c_gapps-ds-ERE36B-signed.zip
^- na reboot komt deze terug in flashmenu, ik installeer de google addons .... reboot 'm weer

en beland in 't scherm met niets meer dan G1 T-Mobile - aka bricked?

//edit

die dangerspl is denk ik goed gegaan; campera in bij booten toont nieuw menu; met hboot-1.33.2005 (<- de nieuwe die vereist was voor flashen naar 2.1)

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 25-05-2010 11:01 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
himlims_ schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:58:
b_update-cm-5.0.7-DS-signed.zip
^- duurde even - 50mb - maar leek succesvol, geen meldingen van een of ander. Advies om te rebooten opgevolgd.
Waarom heb je hierna gereboot? Na het flashen van de base Rom "moet" je gewoon meteen de Google add-on flashen. Zal niet heel veel uitmaken waarschijnlijk, maar zo "hoort" het eigenlijk wel.

Deze Rom draait hier (op een Magic) prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb je ook eerst gecontroleerd welke Radio rom je hebt? Bij een verkeerde combinatie SPL en Radio rom wilt ie wel eens hangen/bricken. Beter is om de DangerSPL/DeathSPL via Fastboot te flashen,

Probeer of je nog in recovery kan komen; rebooten met Home button. Als dat werkt dan is je telefoon niet gebricked; dan moet je de ROM en de Gapps nog een keer flashen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
De combinatie van de files die ik gebruikt heb staat in de eerdere post.
Daarbij zit volgens mij niet de Radio, correct? Misschien dat dat de rede kan zijn dat ie niet wil door booten

ik kan nog in die recovery komen met de homebutton, en dat van de camera bij booten leek ook te werken.
Dat van de home button = flash mode
dat van de camera button = bootmanager mode??

Fastboot, wat is dat dan anders?

//edit - nu opnieuw geflashed, eerst die rom, direct daarna die google addons. gereboot, en blijft in datzelfde scherm hangen inmiddels krijg ik een groote blauwe X op 't scherm :X

[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 25-05-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
himlims_ schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:09:
//edit - nu opnieuw geflashed, eerst die rom, direct daarna die google addons. gereboot, en blijft in datzelfde scherm hangen inmiddels krijg ik een groote blauwe X op 't scherm :X
It's a beautiful dayyyyy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
er staat bij mij 'safe Mode' links onderin de hoek - kan dat ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
himlims_ schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:21:
er staat bij mij 'safe Mode' links onderin de hoek - kan dat ook weg?
Nog een keer rebooten? Zie hier wel staan hoe je in de safe mode kómt ;) Denk dat een reboot will help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Als je die grote blauwe X krijgt moet je serieus gewoon 10 minuten wachten (de eerste keer). Het duurde bij mij belachelijk lang en die X bleef er maar staan (en bewegen). Na 10 min raakte ik de trackball aan en toen deed hij het ineens, gewoon echt geduld hebben dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Die laatste van Cyanogen draait wel goed hier, wat is jullie ervaring met Comp Cache ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Ik had met die laatste Cyanogen Mod wat problemen dat het homescreen heel lang moest laden (iedere keer zo'n 20 seconden...). Even op XDA gevraagd en ik kreeg te horen dat je in Spare Parts even de optie 'Launcher in memory' aan moest zetten. Werkt gelijk goed! Hij is nu echt heerlijk snel :)

CompCache moet je op CM5 sowieso ook aanzetten (cyanogen raadt het zelf aan). Swap juist niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Vreet hij bij jullie ook zo veel batterijen ?

Voor de rest vind ik hem fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
C00P schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:07:
Vreet hij bij jullie ook zo veel batterijen ?

Voor de rest vind ik hem fijn werken.
2.1 is bij mij aanzienlijk zuiniger dan 1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Bij mij niet; maar dat komt omdat ik nu een heleboel meer sync ;)

En ik heb gemerkt dat NetCounter niet goed werkt op 2.1; die zorgt ervoor dat mijn G1 telkens "Partial Awake" is en dus de accu leeg zuigt. Weatherbug doet dit ook

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een nogal lastig probleem met mijn G1.Ik had even mijn sim-kaart eruit gehaald om hem vervolgens een half uur later weer terug erin te stoppen. Hij gaat wel aan, het android logo komt en dat "beweegt" 1 à 2 minuten. Daarna wordt het scherm zwart en gebeurd er niks meer..
Waar kan dit aan liggen?
En wat kan ik er aan doen?

Het meest vervelende is dat ik er een hoop gegevens op heb staan die ik eraf MOET halen... dus opnieuw installeren is dus eigenlijk geen optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
iets langer wachten?
andere simkaart geprobeerd, dat kan een issue zijn!
zonder sim opstarten werkt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb twee verschillende simkaarten en geen sim kaart geprobeerd.
Ook met voeding eraan komt hij niet verder.

Nu heb ik hem een nacht zonder batterij laten wachten, en nu start hij maar op tot het G1 logo, niet eens tot android..
Heeft android toevallig niet een recovery mode of iets waarmee hij niet alle gegevens weggooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Je kan, als je 'm geroot hebt, via de recovery (Home knop ingedrukt houden tijdens booten) een image trekken van je telefoon dmv. nandroid (ligt er wel aan welke recovery je hebt draaien)

Of je kan proberen om te starten via safemode (menu knop ingedrukt houden tijdens booten)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

safe mode doet hij helaas ook niet. Ik heb net maar een backup gemaakt via de home+power knop

Op xda-developers staat ook een diagnostic mode bij, maar welke knop bedoelen ze met capture knop? Is dat gewoon de camera knop? Want dan kom ik volgens die tabel uit in de bootloader mode. (dus dan zou de bootloader en diagnostic mode hetzelfde menu moeten zijn??)

Verder kun je bij recovery mode ook commands uitvoeren. Kan ik op die manier niet toevallig bijvoorbeeld mijn smsjes ergens vandaan kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik_ben_Mark3, kun je hiervoor een apart topic openen? Hier is dit topic niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
Is er iemand die een totale noob wil helpen met het optimaliseren van zijn nieuwe tweedehands G1? :)
Wat is de beste ROM, en hoe krijg ik die erop? Ik heb gelezen dat ik moet wipen, repairen en dan flashen, maar een goede stapsgewijze en volledige uitleg zou me echt enorm op weg helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Om een nieuwe rom te installeren moet je eerst je telefoon rooten. Dit kan op 2 manieren; 1-click-root, of manueel. Ik zou dus eerst proberen met de 1-click-root. Vanuit daar kan je nieuwe roms installeren.

http://androidandme.com/2...mytouch-3g-android-phone/
Lees dat eens door.

Let wel op; als je een ROM wilt hebben die de Danger/DeathSPL nodig heeft, wees dan echt op je hoede. Voordat je het weet is je telefoon kaduuk en kun je er niets meer mee. Magic word voor Danger/DeathSPL is "flash in fastboot mode"

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
Tof, enorm bedankt, dit maakt het hele rooten duidelijk! Dan heb ik nog 1 vraagje, wat is de beste en meest veilige ROM? Zodat ik het niet kan verpesten (Danger/DeathSPL gebruik ik dus het liefst niet). Werkt Android 2.1 of 1.6 sneller/beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zelf draai ik een CyanogenMod; maar je moet zelf even uitzoeken welke je het beste vind werken. Ik heb nooit een ROM van een andere modder geprobeerd eigenlijk.

Zelf vind ik Android 2.1 van Cyanogen wel sneller werken; hij slurpt echter ook wel wat meer batterij en wat meer geheugen. Dus het multitasken is wat minder dan op 1.6.

[ Voor 34% gewijzigd door Krypt op 09-06-2010 23:32 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zelf zou ik de cyanogen 1.6 aanraden. 2.1 is inderdaad vrij zwaar voor je telefoon terwijl de 1.6 zeer vlot kan multitasken en zeer zuinig is voor je batterij. Alle must-have apps werken ook op 1.6 (1.5 is bijvoorbeeld slecht op dit vlak) waardoor het me het beste lijkt om nu 1.6 te nemen en dan te wachten tot de cyanogen versie van 2.2 uitkomt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
Heel erg bedankt allemaal voor de hulp :). Ik ga dus proberen om met de 1-click-flash cyanogen 1.6 erop te zetten. In ieder geval, jullie hebben me enorm geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-03 16:27
Hmm, ik stem zelf nog steeds voor SuperD 1.11 over de 1.9.3 versie met WG-kernel. Zoef-snel en hapert vrijwel NOOIT. Heerlijke rom nog steeds :)
Mijn tripjes in het rijk van Eclair zijn interessant geweest, maar ze voldoen nog niet aan de 'snappy-ness' en vlotheid die ik van ze eis, mijn alledaagse rom blijft dus voorlopig nog even SuperD. Daar houdt mijn batterij het tenminste 30u mee vol :) (cyanogens nieuwste eclair release heeft em binnen 5u leeg :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
Hmm, ik zie dat SuperD die DangerSPL nodig heeft, dus die ga ik voorlopig nog niet gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
YannickH schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 04:01:
Daar houdt mijn batterij het tenminste 30u mee vol :)
Met de tweaks die je hebt toegepast is dat inderdaad haalbaar ja.
(cyanogens nieuwste eclair release heeft em binnen 5u leeg :X)
Als je hier hetzelfde instelt (Juicedefender e.d.) zoals je hebt gedaan bij SuperD is dat echt onmogelijk. Binnen 5 uur gaat nergens over, dan draait er gewoon iets continu op 100%. Ook Cya 5.08 test4 haalt gewoon een dag.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 11-06-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
Brad Pitt schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:28:
[...]
Als je hier hetzelfde instelt (Juicedefender e.d.) zoals je hebt gedaan bij SuperD is dat echt onmogelijk. Binnen 5 uur gaat nergens over, dan draait er gewoon iets continu op 100%. Ook Cya 5.08 test4 haalt gewoon een dag.
Dat dacht ik dus ook, maar juicedefender wil op de een of andere manier niet op de Cya 5.08 (test 7 dacht ik). Een en al zwart scherm en FC :/ Verder zijn er nog veel te veel van mijn tweaks die gewoon niet willen op eclair, cachemate werkt ook niet helemaal naar behoren, evenals autokiller.

Alle mogelijke dingen al geprobeerd voor zover ik weet (re-install, fix_permissions, fix apk uid mismatches, reboot van telefoon)
Verder was ie gewoon lang niet zo responsief als ik eigenlijk zou willen. Ik denk dat ik ga wachten op de Froyo-roms of even over een paar maanden kijk hoe SuperE erbij staat :)
Ik geef toe dat ik cya 5 en SuperE inderdaad op andere telefoons ook ong een dag mee heb zien gaan op batterij, ligt denk ik aan mijn G1.. die doet af en toe nogal vaagjes. Ik kreeg bijv SuperD 1.11 een week lang niet door zijn bootloop heen, uiteindelijk zelf maar gaan stoeien met de kernel en ook na veel gedoe met dingen herschrijven e.d. een fix gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
YannickH schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:56:
Dat dacht ik dus ook, maar juicedefender wil op de een of andere manier niet op de Cya 5.08 (test 7 dacht ik).
Cyanogen 5.08 test4 is de nieuwste ;) En Juicedefender doet het hier prima op.
Verder zijn er nog veel te veel van mijn tweaks die gewoon niet willen op eclair, cachemate werkt ook niet helemaal naar behoren, evenals autokiller.
Een autokiller is in de laatste Cyanogen Roms sowieso niet echt nodig aangezien deze zelf al vrij agressief (background) apps killed. Iets té weer voor mijn idee. Het is zonder Swap vrijwel onmogelijk om meerdere apps tegelijk te draaien. Al is dat weer ietsjes beter in de laatste versie(s), maar Swap blijft voor mij nodig.
Verder was ie gewoon lang niet zo responsief als ik eigenlijk zou willen.
Ja dat kan wel. Een snelle leuk getweakte Donut Rom zal inderdaad wel wat meer responsive zijn ja, al vind ik verschil (zeker t.o.v. een paar maanden geleden) nu best wel klein.
Ik denk dat ik ga wachten op de Froyo-roms of even over een paar maanden kijk hoe SuperE erbij staat :)
Zit ook een weekie te wachten op SuperE 1.03. Zodra die uit is gaat die er echt stantepede weer op ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Er zijn ook nog apps die onder Eclair niet fatsoenlijk draaien. Kijk dmv. Spareparts naar de apps die je telefoon op "Partially waked up" modus houden. Netcounter heb ik er af moeten gooien omdat ie mijn telefoon in sleepmodus de CPU op 50% liet lopen.

Verder is Weatherbug echt een accuvreter. Dus echt opzoek naar de app die je accu leeg trekt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik ben terug naar CSDI, een 1.6 ROM.
Lekker snel en alles werkt goed.
Ik ga deze blijven gebruiken voor mijn bejaarde G1, misschien dat ik volgend jaar een nieuwe koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
Hulp nodig. Ik kan niet downgraden vanwege hogere firmware dan CRC1, en nu moet ik een goldcard aanmaken. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen HOE? Google heb ik al doorgekeken, ik weet niet hoe ik mijn microSD (CE) serial number moet vinden en ik heb geen windows mobile phone om makkelijk zon kaartje te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Eerst kijken of de one-click-root nog werkt; als die werkt heb je helemaal geen goldcard nodig, want daarmee kan je direct je recovery image flashen om vervolgens een ROM erop te zetten die reeds geroot is.

hier volgens mij een nette beschrijving hoe je het doet.
Zelf is het mij niet gelukt om met de hexeditor onder windows aan de gang te gaan (ik gebruikte toen Vista en nu Windows 7) en daarmee kan je niet direct goed naar je SD schrijven. Ik heb een VMWare linux distro gebruikt om het goldcard image naar mijn sd te schrijven.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
Top, het is helemaal gelukt! Ook met de editor in windows:) duizendmaal bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 14:46
Ik krijg die bekende "not allowed" error. En ik kom er niet uit. Ik heb de tutorial van http://wiki.cyanogenmod.com/ gelezen en probeer de UK rom te flashen om te downgraden. Dit gaat niet goed. Ik heb daarna een Goldcard gemaakt maar dat lost het probleem niet op.
Ik vermoed dat het komt doordat ik geen UK rom nodig heb maar een NL versie waar die loophole ook inzit.
Kan iemand me helpen aan deze rom, of me misschien helpen op een andere manier om dat ding te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:52
terracide schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:26:
Ik krijg die bekende "not allowed" error.
Heb je misschien wat aan mijn stappenplan? Ik liep ook steeds tegen de not allowed-error aan te hikken, die ontstond doordat de goldcard niet op de goede manier was aangemaakt.

Overigens geen problemen gehad met de goldcard schrijven met Windows 7 x64.

Met name dit stukje:
Waar het continu op fout ging was dat ik de verkeerde schijf had geselecteerd in HxD. Of eigenlijk was het wel de goede, maar blijkbaar moest ik de "Onbekende schijf" bij "Physical Disk" selecteren in plaats van "G1 - J:" bij "Logical Disk". Je moet het maar weten. Als dit mis gaat krijg je de 00028002 foutmelding "Not allow."

[ Voor 35% gewijzigd door Chillosophy op 19-06-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
Chillosophy schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:42:
[...]

Heb je misschien wat aan mijn stappenplan? Ik liep ook steeds tegen de not allowed-error aan te hikken, die ontstond doordat de goldcard niet op de goede manier was aangemaakt.

Met name dit stukje:

[...]
bedankt! Het is gelukt! Alles doet het nu als een raket. Ik heb de nieuwe cyanogenmod erop gezet en die is briljant. Nu eens even uitzoeken hoe het zit met die themes en dan is ie helemaal klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 21:02
Chillosophy schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:42:
[...]

Met name dit stukje:

[...]
is er ook een andere manier om goldcard aan te maken? Ik krijg ook not allowed, maar kom niet meer verder dan het regenboog scherm. Dus kan niet de terminal gebruiken

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
isomis schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:16:
[...]

is er ook een andere manier om goldcard aan te maken? Ik krijg ook not allowed, maar kom niet meer verder dan het regenboog scherm. Dus kan niet de terminal gebruiken
Ik heb het via Knoppix boot-cd gedaan. Een laptopje met een SD-card lezer, en dan zo'n SD-kaartje waar je die microSD in ramt :) Verder gewoon de stappenplannen volgen. Ik heb het naar ik meen met die van Cyanogen-wiki gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
YannickH schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:24:
[...]

Ik heb het via Knoppix boot-cd gedaan. Een laptopje met een SD-card lezer, en dan zo'n SD-kaartje waar je die microSD in ramt :) Verder gewoon de stappenplannen volgen. Ik heb het naar ik meen met die van Cyanogen-wiki gedaan.
dat gaat niet lukken via windows tooltje, als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
isomis schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:30:
[...]

dat gaat niet lukken via windows tooltje, als ik het goed begrijp?
Bij mij ging het via windows (7 x64) juist elke keer fout. Daarna heb ik het dus toch maar via linux gedaan, en dat ging helemaal geweldig :)
Ik ben nu hevig op zoek naar de tutorial die ik gepakt had, maar hij is niet echt makkelijk meer te vinden.. I'll get back to you ;)

Nog een andere manier (via ADB): Een vriend van me heeft deze tutorial een paar weken terug nog gebruikt als ik me niet vergis :)

Edit: zomg, die ADB manier hierboven is voor hero :X never mind me!

Edit2: Kijk, deze zocht ik.. www.theunlockr.com is wel even onberijkbaar, ik zou als ik jou was morgen even nog een keer kijken. theunlockr heeft altijd erg relaxte stappenplannen e.d. :)

[ Voor 36% gewijzigd door YannickH op 21-06-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
heb CID opgevraagd via iemand anders zijn android telefoon, alles werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
iemand al een dream port gezien voor; http://android.modaco.com...96/flash-10-1-get-it-now/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
Ik heb alle roms nu geprobeerd en ik vind dit de beste en stabielste 2.1 rom:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=707095

heel lang battery-life, en super snel. Deze is echt perfect als "daily driver".

[ Voor 15% gewijzigd door terracide op 24-06-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
terracide schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:00:
Ik heb alle roms nu geprobeerd en ik vind dit de beste en stabielste 2.1 rom:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=707095

heel lang battery-life, en super snel. Deze is echt perfect als "daily driver".
Is hij even snel als een 1.6 ROM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Dat is een Cyanogen base; ik moet zeggen dat ik hem soepeler vind werken dan de 1.6ROM.

Ben trouwens erg benieuwd naar de eerste CM release van 2.2; nog eventjes wachten maar ik verwacht dat het niet echt lang meer zal duren.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
cm6 aplha1 is uit voor de nexus1, dream heeft nog 1 grote bug die ze moeten fixen.
ben ook zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
C00P schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:57:
[...]

Is hij even snel als een 1.6 ROM ?
hij is veel sneller dan mijn 1.6 rom die er standaard in zat, en de batterij gaat ook veel langer mee. Voelt heel slick aan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
terracide schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:57:
hij is veel sneller dan mijn 1.6 rom die er standaard in zat, en de batterij gaat ook veel langer mee. Voelt heel slick aan nu.
Het zal best een prima Rom zijn, maar vanwege zijn extreem kinderachtige commentaar op reacties in dat forum zal ik deze uit principe niet gaan gebruiken. Niet dat iémand daar wakker van zal liggen, maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
Brad Pitt schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:07:
[...]

Het zal best een prima Rom zijn, maar vanwege zijn extreem kinderachtige commentaar op reacties in dat forum zal ik deze uit principe niet gaan gebruiken. Niet dat iémand daar wakker van zal liggen, maar goed ;)
ik ben bang dat je daar alleen jezelf mee hebt. Maar idd... commentaar is soms niet te hachelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
terracide schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:59:
ik ben bang dat je daar alleen jezelf mee hebt. Maar idd... commentaar is soms niet te hachelen.
Trek het gewoon niet als een dev zo reageert, maar ach ;)

Draai nu een tijdje de Chromatic Rom en ben daar persoonlijk weer helemaal tevreden over. Wel leuk, dat je zoveel keuze hebt. En dat je mening zo kan wisselen. Waarbij een verse Rom natuurlijk altijd lekker draait ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

CM6 RC1 is net uitgekomen voor de N1, Dream & Magic *O* Ik heb hem net op m'n G1 geinstalleerd, ben benieuwd of het wat is... Meer snelheid & minder homescreen-reloads zouden tof zijn.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
updaten van mijn g1 naar cm6 ging niet zonder slag of stoot.
had de laatste google apps nodig:
http://kanged.net/mirror/...s-mdpi-FRF91-3-signed.zip

op een gegeven moment kwam de telefoon in een bootloop dat ik met deze tut heb opgelost.
http://forum.cyanogenmod....ootloop-solved-on-dreamg1

er zijn ook veel mensen met market problemen deze heb ik zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

bastv schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:02:
updaten van mijn g1 naar cm6 ging niet zonder slag of stoot.
had de laatste google apps nodig:
http://kanged.net/mirror/...s-mdpi-FRF91-3-signed.zip

op een gegeven moment kwam de telefoon in een bootloop dat ik met deze tut heb opgelost.
http://forum.cyanogenmod....ootloop-solved-on-dreamg1

er zijn ook veel mensen met market problemen deze heb ik zelf niet.
Het ging bij mij ook niet in 1x idd, bleef eerst hangen op de "touch android to begin". Na een wipe en verse install van CM6 + bijbehorende apps ging het wel goed. Die market problemen heb ik wel, ik ben nog door de thread op XDA aan het worstelen om een fix te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Had geen market issues; heb ook een complete wipe gedaan en ook nog een fastboot erase van de system partitie. Dat laatste schijnt veel te helpen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
market fix wat ik op twitter voorbij zag komen was
Terminal, #su, #rm /data/system/packages.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

bastv schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:44:
market fix wat ik op twitter voorbij zag komen was
Terminal, #su, #rm /data/system/packages.xml
Geprobeerd, hierna bleef hij iets langer heel. Na een paar minuten rondklikken in de market echter toch weer een FC. Ik heb hier echter een alternatief gapps zipje gevonden die het zou moeten verhelpen, maar die kan ik bij gebrek aan usbkabel vanavond thuis pas proberen (over 3G op direct op de telefoon binnenhalen lukt niet zonder dat de download afgebroken word for some reason)

---

Ook die andere gapps helpen niet, Market blijft er soms uit klappen.

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 13-07-2010 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Brad Pitt schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:03:
[...]

Trek het gewoon niet als een dev zo reageert, maar ach ;)

Draai nu een tijdje de Chromatic Rom en ben daar persoonlijk weer helemaal tevreden over. Wel leuk, dat je zoveel keuze hebt. En dat je mening zo kan wisselen. Waarbij een verse Rom natuurlijk altijd lekker draait ;)
Ik heb nu ook de chromematic, en ik vind hem super smooth.
Maar dat is altijd in het begin.

Tot nogtoe meer dan tevreden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb sinds vandaag ook een G1 en ga binnenkort ook eens een custom rom proberen.
Behoorlijk offtopic: ik wil me vooraf even wat inlezen, maar ik kan nergens op GoT een "het grote G1 topic" vinden.
Is dat er niet, of ben ik blind? Ook al gezocht op HTC Dream, maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Vanmiddag begonnen met proberen mijn G1 te rooten.

Ik heb zowel deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=547557 als deze http://www.an-droid.nl/fo...acces-verkrijgen-op-je-g1 handleidingen geprobeerd.

Het probleem is dat ik met mijn 8 Gb kaart bij het booten de melding "not allow" krijg, en met mijn 2 Gb kaartje krijg ik na het opslaan van de ge-hex-editte versie de melding dat de kaart geformatteerd moet worden.
Voor beide kaarten heb ik een eigen Goldcard aangevraagd.

Is er hier iemand die een T-Mobile gebrande G1 heeft kunnen rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
riffey#4 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:49:
Vanmiddag begonnen met proberen mijn G1 te rooten.

Ik heb zowel deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=547557 als deze http://www.an-droid.nl/fo...acces-verkrijgen-op-je-g1 handleidingen geprobeerd.

Het probleem is dat ik met mijn 8 Gb kaart bij het booten de melding "not allow" krijg, en met mijn 2 Gb kaartje krijg ik na het opslaan van de ge-hex-editte versie de melding dat de kaart geformatteerd moet worden.
Voor beide kaarten heb ik een eigen Goldcard aangevraagd.

Is er hier iemand die een T-Mobile gebrande G1 heeft kunnen rooten?
Heb je de goede schijf geselecteerd in je hexeditor? Beide problemen heb ik ook meegemaakt omdat ik iets verkeerd deed in het selecteren van de flashkaart. In HxD staat de kaart er 2x in, zie de laatste alinea van de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Chillosophy schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:34:
[...]

Heb je de goede schijf geselecteerd in je hexeditor? Beide problemen heb ik ook meegemaakt omdat ik iets verkeerd deed in het selecteren van de flashkaart. In HxD staat de kaart er 2x in, zie de laatste alinea van de link.
Ik ga deze manier stap voor stap doen. Ik had het kaartje in m'n cardreader gestopt voor het HxD gedeelte. Ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Chillosophy schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:14:
Pff, gisteren de derde poging gedaan om een G1 met DRC92 (1.6) te rooten. Vijf uur bezig geweest, en er uiteindelijk achter komen dat door een stomme fout de goldcardmethode niet werkte. Mocht iemand met dezelfde versie willen rooten en ook door de bomen het bos niet meer zien, hieronder de goede methode om te kunnen downgraden naar 1.0:
  • Download de "Terminal emulator" van de market
  • Vul hier in cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid
  • Het resultaat is een lange hexadecimale code, zoals 1b524d565344202110345051ef0d9272. Neem deze over (of mail het naar jezelf via de ingebouwde opties)
  • Draai dit getal om per twee tekens. Het voorbeeld wordt hierdoor 72920def515034101220445365d4521b
  • Vervang de eerste twee tekens door een 0. Het voorbeeld wordt nu 00920def515034101220445365d4521b
  • Ga naar de goldcard generator, vul de code en je e-mailadres in. Binnen een paar tellen heb je een bestandje in je mail
  • Zorg dat de G1 met een USB-kabel zit aangesloten (verrassingen met lege accu zijn waarschijnlijk nooit leuk)
  • Maak een backup van de inhoud van je SD-kaart. Formatteer deze daarna via de ingebouwde optie van 1.6 (Instellingen > SD-kaart > SD-kaart formatteren)
  • Download en installeer HxD Hex Editor. Voer deze uit met Administrator-rechten
  • Ga naar Extra -> "Open Disk" en selecteer je G1. Selecteer de schijf niet onder Logical disk, maar onder Physical disk. Dit heeft me erg, erg veel tijd gekost. Haal het vinkje weg bij "Read-only"
  • Open het goldcard-bestand via Extra -> "Open Disk Image"
  • Selecteer de inhoud van de goldcard (Control-A, Control-C), en plak deze over de eerste 170-180 bytes van de SD-kaart
  • Sla de wijzigingen op. Controleer hierna of je de schijf nog kunt booten via Windows. Als dit niet zo is, is het mislukt. Dan heb je een verkeerde CID achterhaald, of iets anders is misgegaan. Waarschijnlijk moet je nu opnieuw formatteren
  • Download en extract nu RC7.zip en maak lowercase van de extensie ("DREAIMG.nbh"). Zet deze in de root van je SD-schijf
  • Schakel de G1 uit en start opnieuw op door Camera + Power ingedrukt te houden
  • Volg de instructies en over korte tijd heb je Android 1.0
Van hieruit kun je verder gaan met het installeren van een custom rom. Ik heb voor CyanogenMod gekozen. Na deze stappen kun je beginnen bij punt "Rooting the phone".

Ik had deze post al min of meer klaar staan omdat ik ergens vannacht de wanhoop nabij was. Nu kan ik het gelukkig als oplossing in plaats van probleem plaatsen. Omdat ik las dat een x64 versie van Windows extra bytes wegschrijft heb ik zelfs nog een live cd van Ubuntu geprobeerd (waarbij het opstarten net zolang duurde als het hele proces), wat allemaal niet nodig blijkt te zijn.

Waar het continu op fout ging was dat ik de verkeerde schijf had geselecteerd in HxD. Of eigenlijk was het wel de goede, maar blijkbaar moest ik de "Onbekende schijf" bij "Physical Disk" selecteren in plaats van "G1 - J:" bij "Logical Disk". Je moet het maar weten. Als dit mis gaat krijg je de 00028002 foutmelding "Not allow."
Geweldig! Deze manier werkt wel, in tegenstelling tot de methodes zoals op XDA en andere websites staan. Ik heb tenminste nergens gelezen dat je DREAIMG.nbh moest hernoemen.

Mocht je dit als een soort "startposts" willen gebruiken, dan 2 opmerkingen:
1. Het omrekenen van de CID kan makkelijk met http://www.ivojanssen.nl/CIDConverter.exe
2. Na het formatteren moet je je SD kaart weer mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Is er ondertussen niet een 1 click root methode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
riffey#4 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:58:
[...]

Geweldig! Deze manier werkt wel, in tegenstelling tot de methodes zoals op XDA en andere websites staan. Ik heb tenminste nergens gelezen dat je DREAIMG.nbh moest hernoemen.
Goed om te horen! d:)b
Veel guides gaan net weer over een andere versie geloof ik. Dit is een samenraapsel van veel guides (trial & error) die goed lijkt te werken voor de nederlandse G1.
Mocht je dit als een soort "startposts" willen gebruiken, dan 2 opmerkingen:
1. Het omrekenen van de CID kan makkelijk met http://www.ivojanssen.nl/CIDConverter.exe
2. Na het formatteren moet je je SD kaart weer mounten.
Heb geen invloed op de startpost, maar misschien kan de topicstarter er iets mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Hmja... die stap ging dus goed. En nu?

Ik heb wel eerder telefoons geflashed (HTC Touch pro, ook Android daar wel op geboot) maar nu ben ik toch even de weg kwijt. Er zijn te veel sites die naar elkaar verwijzen, of tutorials met dode links.

Ik heb volgens mij ook nog geen root toegang, als ik su in de Terminal Emulator tik,
Als ik boot met on en home ingedrukt, kom ik wel in een flash menu. Ik kan daar niks, behalve wipen.

Wat zie ik over het hoofd en wat is de volgende stap? Ik zit nu met een dusdanig oude Android versie dat de Market ook bijna leeg is, zelfs de barcode scanner werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Toch al weer wat verder met heel veel googlen.

Ik heb ondertussen RA-dream-v1.7.0 kunnen installeren.
Als ik dan CyanogenMod 6.0.0-DS-RC2 wil installeren krijg ik een foutmelding tijdens de installatie.

Het is uiteindelijk gelukt met deze gecombineerd met een wat oudere versie Android.

Ik ben eerst weer even tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* anandus wordt deze week ook een trotse eigenaar van een G1 :)

offtopic:
Na jaren van trouwe dienst hang ik mijn 4 jaar oude HTC Artemis aan de wilgen. 200Mhz en 64Mb RAM begint toch wat krap te worden :P Ook al draaide Android er wel op. Net.

Nu wilde ik voor een echte, Android-telefoon gaan. En een toetsenbord had mijn voorkeur, typen op een touchscreen vond ik niet echt heel relaxt. Dus dan kom je al snel bij de G1 uit :)

Maar wat is dit een klein topic vergeleken met de andere custom Rom-topics? Ik had van de G1 eigenlijk wel meer verwacht? Is de telefoon zo impopulair?

Enfin, topic beetje doorgelezen.
Ik lees over de 'Goldcardmethode', welke mij een hoop gedoe lijkt, maar als ik naar bijv. youtube ga voor tutorials om te rooten dan gebruiken ze een flash-recovery appje en iets van Amon-Ra (ofzo) en klaar zijn ze. 5 minuutjes werk, geen gedoe met hex, etc.
Die methode lijkt me veel makkelijker. Of werkt die niet goed?
riffey#4 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:27:
Ik heb sinds vandaag ook een G1 en ga binnenkort ook eens een custom rom proberen.
Behoorlijk offtopic: ik wil me vooraf even wat inlezen, maar ik kan nergens op GoT een "het grote G1 topic" vinden.
Is dat er niet, of ben ik blind? Ook al gezocht op HTC Dream, maar niks...
Ik kon het ook al niet vinden? Heel apart.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
@anandus; de uber brakke vind niets search van t.net zelf is waardeloos; google is your friend

Verschil met de G1 tozv andere android toestellen is dat de G1 DE 1e android is. Deze telefoon zal dan ook de meeste support ontvangen als 't gaat om custom roms/hacks/tweaks etc. Kijk maar eens op xda-dev, daar is de G1/dream draad ook 't grootste :+

Rooten kan tegenwoordig erg makkelijk, zijn zelfs .apk files die je installeerd en 't werk voor je doen. 1-click-root heet die dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:59:
@anandus; de uber brakke vind niets search van t.net zelf is waardeloos; google is your friend
ah :P
Verschil met de G1 tozv andere android toestellen is dat de G1 DE 1e android is. Deze telefoon zal dan ook de meeste support ontvangen als 't gaat om custom roms/hacks/tweaks etc. Kijk maar eens op xda-dev, daar is de G1/dream draad ook 't grootste :+
Ja, het XDA-subforumpje had ik natuurlijk al gevonden :)
Rooten kan tegenwoordig erg makkelijk, zijn zelfs .apk files die je installeerd en 't werk voor je doen. 1-click-root heet die dacht ik.
Dat dacht ik dus ook.
Zoals in dit filmpje

Maar ik dacht dat het misschien alleen voor (bijv.) Amerikaanse G1's werkt ofzo, gezien riffey#4, paar posts hierboven, moeilijkheden had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Chillosophy in "[HTC G1] Rooten & Custom ROM's"

^- old fasion (lastige manier) geeft beste kans op slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Loop ik een risico dat ik mijn G1 kan bricken als ik eerst de '1-click'-methode probeer?

M.a.w. kan ik eerst die methode proberen en als het niet werkt alsnog die 'goldcardmethode', of is het té risicovol en kan ik beter de 'goldcardmethode' gelijk proberen?

Probleem hier is natuurlijk dat iedereen hier z'n G1 allang geroot heeft, dus weinig mensen die moderndere methodes hebben geprobeerd, gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik zou eerst die 1-click methode proberen, als 't werkt mooi mee genomen :)

hier staat ook wel nodige uitleg; http://wiki.cyanogenmod.c..._Update_Guide_-_HTC_Dream

dat bricken valt volgens mij wel mee, ik heb keer iets te weinig accu gehad tijdens 't flashen. waarna die niet veel mee deed. maar je heb dan nog een flash modus, factory modus en nog een ander boot proces. uiteindelijk alles opnieuw geflashed waarna de rom werkte.

[ Voor 42% gewijzigd door himlims_ op 10-08-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:10:
ik zou eerst die 1-click methode proberen, als 't werkt mooi mee genomen :)

hier staat ook wel nodige uitleg; http://wiki.cyanogenmod.c..._Update_Guide_-_HTC_Dream

dat bricken valt volgens mij wel mee, ik heb keer iets te weinig accu gehad tijdens 't flashen. waarna die niet veel mee deed. maar je heb dan nog een flash modus, factory modus en nog een ander boot proces. uiteindelijk alles opnieuw geflashed waarna de rom werkte.
Ah, kijk, dat klinkt geruststellend.

Zodra ik mijn begeerde telefoontje heb (donderdag of vrijdag) en het gelukt is zal ik hier mijn bevindingen posten :)

Edit:
If you having issues with the RC29/RC7 downgrade, reformat the card and re-download the DREAIMG.nbh and try again, or try a different SD card if you have one.
Some European HTC Dreams won't take the RC7 and have to be goldcarded;
Hmmm... Ziet er inderdaad naar uit dat sommigen het niet goed doen?
Maar ik lees er ook uit dat ik het wel gewoon kan proberen op de 'normale manier? En daarna evt 'goldcarden'.

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 10-08-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Weet iemand toevallig losse onderdelen te bestellen voor de G1?
mijn huisjes-knop = kapoet

Pagina: 1 2 3 Laatste