Klopt. Ik had niet de tijd om het toen in detail te posten.
Maar dan nog heb je de vertex, en andere SSD's, dus alleen op dat vlak getest.
Klopt, ik test alleen bij licht surfen. Video run down vind ik ook interessant. Battery life meten bij zwaar gebruik vind ik persoonlijk minder interessant.
Ik ben erg benieuwd naar je resultaten, en vooral ook testmethoden.
In mijn vorige reviews (zoals
deze) staat het een en ander toegelicht.
Vooralsnog krijg ik een beetje het gevoel dat je gewoon iets tegen de Vertex/sandforces hebt. Dat mag, maar bedenk wel dat niet iedereen je mening hoeft te delen

Ik kan me voorstellen dat je die indruk krijgt. Ik denk alleen niet dat het klopt.
De Vertex 3 is een uitstekend presterende
SSD. Dat blijkt ook uit mijn benchmarks op de MBP. Ik noem echter ook de nadelen aan de Vertex 3, en daarbij baseer ik me op de feiten. (a) Het idle verbruik is relatief hoog (b) Sandforce
SSDs hebben tot nu toe een relatief hoog uitval percentage (c) Sandforce
SSDs zijn minder geschikt voor mensen die veel met incompressible data werken.
My bad, maar dan nog; als het een halve watt scheelt, kan dat geen uren batterylife schelen.
Ik vermoed dat het verbruik van de 13" MBP bij lage intensiviteit, gedimd scherm, zo'n 6 a 7 watt zou kunnen trekken (heb het niet gemeten). Een halve watt verschil heeft dan al gauw meer dan een half uur impact. Tevens kan er een piek power draw zijn elke keer wanneer de
SSD uit idle komt. Dan kan het best een uur verschil opleveren. Bij mijn Windows laptop was er inderdaad een uur verschil tussen de Vertex 3 en Intel 320, met mijn meet methode.
Ik vind het overigens wel frappant dat je eerst Toms HW onderuit schoffelt op meetmethoden, en ze daarna als bron aandraagt

Volgens mij schoffel ik ze niet Ik ze niet onderuit. Ik stel wel dat je de invloed van GC niet met een point in time meting kunt vast leggen.
Is GC niet iets dat je juist wilt met osx, omdat de trim support echt nul is?
Ligt aan je gebruik. Ik ben zelf een lichte gebruiker die vooral surft. Ik prefereer battery life over agressieve GC. 20% minder snel sequentieel schrijven doet mij niet zoveel. Een half uur minder battery life soms wel.
De zwaardere gebruiker zal waarschijnlijk meer performance prefereren over een half uur extra battery life.
PS. Bedankt voor de feedback.