Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Maar wel een hele belangrijke bron.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Anoniem: 156876
Maar ook eentje die MacRumors heet.. Rumors, als in geruchten.
ge·rucht het; o -en bericht dat rondgaat maar waarvan de waarheid onzeker is
Als je mijn verdere posts had gelezen in een kleine discussie met Cyber over je onderwerp had je kunnen lezen dat ik zei dat je HFS+ parities nodig hebt voor Time Machine en deze niet gelezen kunnen worden zonder 3rd party software onder windows. Of MacDrive zoals geopperd ook kan schrijven heb ik geen idee van.zeromussov schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:37:
[...]
Inmiddels mijn HDD voor Time Machine gebruikt, werkt perfect. Echter werkt de HDD nu niet meer onder WindowsHij komt wel te staan onder 'hardware verwijderen', maar niet bij 'Mijn Computer'... Dus kan niet zien wat erop staat, en er ook niets bijzetten. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Dat zal zeer zeker niet gaan lukken. Enigste optie dan is 1 HFS+ partitie aanmaken voor backups en de rest FAT32 (aangezien NTFS niet gelezen kan worden onder OS-X). En ik weet ook niet of je dvd speler wel NTFS aan kanzeromussov schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:16:
Inmiddels geïnstalleerd, het werkt eigenlijk wel goed! Alleen irritant dat je niet zomaar de foto's van iPhoto of liedjes in iTunes kan opzoeken. Deze bestanden zitten namelijk in mappen die "dir_3892" enz. heten. Dus je moet echt naar bestanden zoeken om erbij te kunnen, dat is dus een minpunt zover ik het heb gezien. Verder lijkt het wel goed te werken
-edit: nu nog kijken of mijn dvd speler de HDD herkent, aangezien ik regelmatig video's kijk vanaf mijn HDD...
Dus HFS+ en FAT32 partitie is de enigste oplossing voor jouw. Alleen kan je met FAT32 geen bestanden groter dan 4GB erop zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door LogiForce op 26-08-2009 21:55 ]
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Ja want die medewerker van Apple heeft met Steve J. gepraat dus die medewerker moet het wel weten dan???Good Fella schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:42:
Ik heb net met iemand van een APR gesproken. En die zegt ook dat 432 de final build is.
Pas als het originele doosje bij een tweakert (zoals ik) thuis ligt geloof ik het 100% ipv. nu 99%.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
PREPARED FOR SHIPMENT.
Dinsdag besteld... Zou het dan toch vrijdag geleverd worden?
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Geloof je wel dat de aarde niet plat is?Underworld schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:05:
Pas als het originele doosje bij een tweakert (zoals ik) thuis ligt geloof ik het 100% ipv. nu 99%.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Zou wel zo netjes zijn. Games/movies worden ook altijd een dag voor de release verstuurd zodat je ze hebt op de release.THE_BASE schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:07:
Zojuist is mijn status veranderd in:
PREPARED FOR SHIPMENT.
Mijn 29,- pakket staat klaar voor shipping. Me 8.95 upgrade ding nog niet.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Die van mij staat nog altijd op "Nog niet verzonden" en ik heb hem al op 24 juni via het Up-To-Date programma besteld.THE_BASE schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:07:
Zojuist is mijn status veranderd in:
PREPARED FOR SHIPMENT.
Maar misschien is het morgenvroeg anders
I can't wait
Het is trouwens best vreemd. Via de site staat er 'Nog niet verzonden' - by August 28th.Donstil schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:14:
[...]
Zou wel zo netjes zijn. Games/movies worden ook altijd een dag voor de release verstuurd zodat je ze hebt op de release.
Mijn 29,- pakket staat klaar voor shipping. Me 8.95 upgrade ding nog niet.
In mijn Widget komt er net een melding: 'Prepared for Shipment'...
Nee dat heeft hij niet. Wat hij wel heeft is een retail box met een mooie SL-dvd er in. De APR's zijn namelijk al bevoorraadUnderworld schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:05:
[...]
Ja want die medewerker van Apple heeft met Steve J. gepraat dus die medewerker moet het wel weten dan???
En tuurlijk je hoeft mij niet te geloven, ik zeg alleen wat ik weet.
Ik heb het ook gelezen. Zijn al zat bronnen op het macrumors forum die een Retail DVD hebben geinstalleerd. (en er toen achter kwamen dat het de 10a432 build was)Good Fella schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:18:
[...]
Nee dat heeft hij niet. Wat hij wel heeft is een retail box met een mooie SL-dvd er in. De APR's zijn namelijk al bevoorraad
En tuurlijk je hoeft mij niet te geloven, ik zeg alleen wat ik weet.
Verwachte verzenddatum: September
(mijn MBP staat ook nog steeds te leveren ook al heb ik hem al paar maand - sinds 16juni - in m'n bezit
apple.com -> Prepared for Shipment
Ships: September
Geen idee wat ik hiervan moet denken
THE_BASE schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:17:
[...]
Het is trouwens best vreemd. Via de site staat er 'Nog niet verzonden' - by August 28th.
In mijn Widget komt er net een melding: 'Prepared for Shipment'...
Bel ze even op waar je notebook blijft[b]Den_John schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:32
(mijn MBP staat ook nog steeds te leveren ook al heb ik hem al paar maand - sinds 16juni - in m'n bezit)
ik zou dit zelf nooit doen, ik zeg het ook meer als grap

Dancing_Animal schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:36:
[...]
Bel ze even op waar je notebook blijft
ik zou dit zelf nooit doen, ik zeg het ook meer als grap
Widget -> Prepared for Shipment
Apple.com/nl/ -> Nog niet verzonden
Apple.com/us/ -> Prepared for Shipment
Ik denk dat hij klaar staat voor verzending
Ik denk trouwens dat Apple Nederland morgenvroeg ge-update word. Heb gewoon het idee dat iemand op een knopje moet drukken om de database to syncen. Klikt idioot maar kan het verschil in status niet anders verklaren. lol
[ Voor 47% gewijzigd door LogiForce op 26-08-2009 23:06 ]
En toen zei je : het duurt me te lang, geef me me geld terugDen_John schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:47:
Heb ik gedaan. Ze zeiden me doodleuk dat m'n laptop waarschijnlijk nog steeds onderweg was maar dat ze niet konden zien waar juist. Natuurlijk konden ze niet zien waar hij was, hij stond op dat moment net voor me![]()
[...]
Anoniem: 178981
Ik heb geen bankoverschrijving gedaan. Maar meer als een week kan het zowiezo niet duren in deze tijd.Anoniem: 178981 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:10:
Mijn bestelstatus is nog steeds 'Wordt beoordeeld', en ik heb ook nog geen mailtje gekregen met betalingsinformatie via bankoverschrijving.. Weet iemand hoe lang dit meestal duurt?
Ik zou gewoon even naar Apple bellen en vragen van hoe of wat. Als jij bewijs hebt dat het van je bank is afgeschreven ben je helemaal klaar. In ongeveer 3 dagen moet het naar elke bank zijn overgeschreven tegenwoordig voor zover ik weet.
Ik heb ook betaald via bankoverschrijving. Had op maandag betaald en kreeg vandaag (woensdagAnoniem: 178981 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:10:
Mijn bestelstatus is nog steeds 'Wordt beoordeeld', en ik heb ook nog geen mailtje gekregen met betalingsinformatie via bankoverschrijving.. Weet iemand hoe lang dit meestal duurt?
Even een kleine rechtzetting. NTFS kan standaard wel gelezen worden (read-only) op mac os x. Maar schrijven kan dan weer niet zonder 3th party applications. NTFS Paragon is een voorbeeld van software die dit probleem opheft. FAT32 is inderdaad read-write.LogiForce schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:52:
Dat zal zeer zeker niet gaan lukken. Enigste optie dan is 1 HFS+ partitie aanmaken voor backups en de rest FAT32 (aangezien NTFS niet gelezen kan worden onder OS-X). En ik weet ook niet of je dvd speler wel NTFS aan kan.
Battle.net: NagaByrd#2844
Okay, dat wist ik nog niet. Mijn fout, ben nog maar sinds 24 Juni een OS-X gebruiker.nagasy schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:59:
[...]
Even een kleine rechtzetting. NTFS kan standaard wel gelezen worden (read-only) op mac os x. Maar schrijven kan dan weer niet zonder 3th party applications. NTFS Paragon is een voorbeeld van software die dit probleem opheft. FAT32 is inderdaad read-write.
Bedankt voor de update
En hoe zit dit met Snow Leopard, kan die al wel NTFS read/write aan?
[ Voor 6% gewijzigd door LogiForce op 27-08-2009 02:03 ]
Nee, ook SL kan niet out-of-the-box schrijven naar NTFS.LogiForce schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 02:02:
[...]
Okay, dat wist ik nog niet. Mijn fout, ben nog maar sinds 24 Juni een OS-X gebruiker.
Bedankt voor de update
En hoe zit dit met Snow Leopard, kan die al wel NTFS read/write aan?
Bah, wat flauw.Anoniem: 156876 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 02:14:
[...]
Nee, ook SL kan niet out-of-the-box schrijven naar NTFS.
Maar daar wil Microsoft weer licentie geld van hebben zeker als ze dat doen (licenties enzovoorts)? Naja, zolang er een oplossing is maakt het ook niet uit
[ Voor 3% gewijzigd door LogiForce op 27-08-2009 03:17 ]
http://www.engadget.com/2009/08/26/snow-leopard-review/
Nog wat leesvoer:
Slashgear "review":
http://www.slashgear.com/...w-leopard-review-2653922/
Slashgear Handson:
http://www.slashgear.com/...g-first-hands-on-2653884/
[ Voor 50% gewijzigd door -NRG- op 27-08-2009 08:33 ]
Anoniem: 228004
De verwachte verzending zal 5 werkdagen duren
Correctie: ik zie dat ie al 23 aug verzonden is
Statusinformatie Datum Locatie
Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco 27-08-2009 's-Hertogenbosch , business-balie
[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 228004 op 27-08-2009 08:58 ]
Ik heb op maandag besteld. En bij mij staat op de Nederlandse Apple store het volgende:Anoniem: 156876 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:38:
[...]
Ik heb ook betaald via bankoverschrijving. Had op maandag betaald en kreeg vandaag (woensdag) de orderbevestiging.
Dus me is happy. Zal wel vandaag of morgen in de bus vallen. Neem aan dat de verzending gewoon vanuit Nederland wordt gedaan.Verzonden
Verzonden op: Aug 26, 2009
Verwachte leverdatum:
Shipped on: Aug 24, 2009 via KONINKLIJKE TPG POST BV
Het gaat om de up to date versie (EUR 8,95).
Hoop hem dus vrijdag te ontvangen.
Verzonden op: Aug 24, 2009
MAC OS X10.6 SNOWLEOPARD UTD FULLFIL-ZML
Betreft een up-to-date programma uitvoering. De afgelopen dagen stond er nog niets over vermeld, vanochtend ineens wel, dus ik neem aan dat ie morgen dan gewoon netjes op de deurmat valt!
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
LOLHoedje schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:59:
Zo nu en dan een levertijd is nog interessant, omdat het een indicatie geeft voor de anderen. Maar nu wordt het een beetje teveel. Dus levertijden graag in Levertijd Apple producten - Deel 6
Effe een vraagje trouwens. Hoe zit het nou met dat nieuwe exchange support? Betekent dit straks dat je als je je Gmail account aanmeldt bij Mail, dat dan automatisch ook je Calander en Contacts gesynchroniseerd zullen worden? Dat zou namelijk echt heel netjes zijn!!! Weet namelijk niet of Gmail nou exchange ondersteunt op deze manier.
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat dat een feauture van het nieuwe OS was...
Daar gebruik ik MacDrive voor. Werkt super!Vhond schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:26:
Kan je nu wel vanuit je bootcamp/windows deel je macos deel zien ?
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat dat een feauture van het nieuwe OS was...
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Nee, Gmail heeft geen exchange support (MS rommel). Kalender is wel te syncen via Google. Contacts weet ik niet of dat intussen kan.dangerpaki schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:18:
[...]
LOL
Effe een vraagje trouwens. Hoe zit het nou met dat nieuwe exchange support? Betekent dit straks dat je als je je Gmail account aanmeldt bij Mail, dat dan automatisch ook je Calander en Contacts gesynchroniseerd zullen worden? Dat zou namelijk echt heel netjes zijn!!! Weet namelijk niet of Gmail nou exchange ondersteunt op deze manier.
Microsoft Exchange support.dangerpaki schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:18:
[...]
LOL
http://www.microsoft.com/netherlands/exchange/default.aspx
Met Snow Leopard biedt de Mac nu standaard ondersteuning voor Microsoft Exchange Server 2007. Dat heeft zelfs een Windows-pc niet. Je hoeft dus geen tijd te verspillen aan installaties of ingewikkelde configuraties. Je stelt het in en het werkt meteen, zoals je gewend bent van je Mac. Vervolgens hoef je geen Outlook te gebruiken om toegang te krijgen tot Exchange-voorzieningen zoals e-mail, agenda-uitnodigingen en algemene adreslijsten, maar gebruik je gewoon Mail, iCal en Adresboek. En omdat deze programma's op je Mac staan, kun je gewoon al die leuke Mac-functies blijven gebruiken, zoals Spotlight, Snelle weergave, datadetectie en nog veel meer. Tot slot kun je je Exchange-materiaal gewoon naast je persoonlijke e-mail, agenda's en contactpersonen bekijken.
Ja, maar readonly.Vhond schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:26:
Kan je nu wel vanuit je bootcamp/windows deel je macos deel zien ?
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Anoniem: 288974
Dat is absoluut waar, als het 130 euro zou zijn dan was het een ander verhaal 30 euro is nog te overzien. Toch ga ik eens kijken wat er gebeurt als ik mijn serienummer invul(wanneer ik thuis ben).Anoniem: 288974 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:47:
als ik me niet vergis heb je 'm dan alsnog voor 29 euro toch? Wel jammer natuurlijk, maar lijkt me niet onoverkomelijk
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Ik heb gewoon een upgrade gedaan en vervolgens in 64bit mode opgestart zonder problemen.
Je kan goed merken dat alles gewoon wat sneller is. Apps starten sneller op vooral iTunes. Ook is de finder sneller en merk ik dat dat een connect via SMB een stuk stabieler en sneller is, voorheen haalde ik max 600kb maar nu schiet die naar 750kb. Dit helpt toch wel als je 720P video via plex aan het streamen bent van een server via internet.
Mail is een stuk sneller in opstarten en e-mails tonen en dat erg prettig.
Over het algemeen in het gebruik van Snow Leopard zal je niet zo veel verschil zien tegenover Leopard anders dan het verschil in snelheid. Je ziet nu al dat apps in 64bit gaan werken van 3rd party devs zoals transmission zal denk niet lang duren totdat alle apps geschikt zijn voor SL.
Gaat het connecten zelf ook sneller? Ik erger me altijd groen en geel aan de traagheid van het mounten van een SMB share. Bovendien connect ie elke keer opnieuw als je erop clickt.Anoniem: 191622 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:16:
Ook is de finder sneller en merk ik dat dat een connect via SMB een stuk stabieler en sneller is
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 191622 op 27-08-2009 10:27 ]
en hoe kan je controleren of je OSX draait op 32 of 64 bits?
Heb even de boot plist geedit. Je kan controleren of je 32 of 64 bits draait door naar Linksboven appletje -> About This Mac -> More info -> dan op software klikken.randje schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:29:
wat ik nog niet helemaal snap: Draait Snow Leopard nou standaard op 64 bit als je een 64 bits EFI hebt of moet je dat alsnog zelf editten in de boot plist?
en hoe kan je controleren of je OSX draait op 32 of 64 bits?

Maar hier staat toch echt Version 10.6
Als je het vergelijkt met de 10432:

Het lijkt er toch op dat ze het buildnummer uit de definitieve versies hebben weggehaald en er dus zo kleine verschillen zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Erhnam op 27-08-2009 10:51 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Ahah, weer wat geleerd!IT-Pro schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:06:
Wat jurp5 dus zegt. Als je één keer op Version 10.6 klikt, krijg je het buildnummer te zien, klik je daarna nog een keer dan zie je het serial number van je Mac. Het klopt dus volledig.
Of weet iemand een andere manier om deze te backuppen?
Ik heb liever een clean install omdat ik nu oa Candybar heb draaien en daarvan bekend is dat deze niet gelijk zal werken. Om troep op mn MBP te voorkomen dus.
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Rechtsclick -> Show Package Contents.WoBaDijk schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:01:
In de map afbeeldingen staat inderdaad een icoontje met iPhoto Library. Als je daar op klikt wordt iPhoto gestart. Ik kan niet een map vinden zoals bij iTunes met al mijn foto's erin...
Dat icoontje is een folder, maar wordt behandeld als file. Als je 'm kopieert heb je je complete photo library te pakken.
[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 27-08-2009 12:03 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik heb de MacbookPro van me zusje her geinstalleerd gister met SneuLeopard (stiekem alvast voordat het pakket binnen was)WoBaDijk schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:43:
Ik heb een aantal fotoboeken in mijn iPhoto staan. Als ik een backup zou maken via Time Machine en vervolgens Mac OS X een clean install geef kan ik de fotoalbums dan via de Time Machine weer terug zetten?
foto's (iPhoto) waren keurig terug gezet na de timemachine backup klaar was.
(na installatie bij "terug zetten data" de timemachine harddisk gekozen. dit is dus voor de eerste keer volledig booten)
contacts kan ook, maar dan moet je wel een iphone of ipod touch hebben. iphone heb ik binnenkort dus geen probleem.tweak_dude schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:31:
[...]
Nee, Gmail heeft geen exchange support (MS rommel). Kalender is wel te syncen via Google. Contacts weet ik niet of dat intussen kan.
Dank maar zoals ik begrijp wordt exchange niet ondersteund door gmail dus werkt het niet zo.Platypussy schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:31:
[...]
Microsoft Exchange support.
http://www.microsoft.com/netherlands/exchange/default.aspx
[...]
Je had toch ook gewoon de upgrade kunnen doen? dan had je tm niet nodig..Donstil schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:12:
[...]
Ik heb de MacbookPro van me zusje her geinstalleerd gister met SneuLeopard (stiekem alvast voordat het pakket binnen was)
foto's (iPhoto) waren keurig terug gezet na de timemachine backup klaar was.
(na installatie bij "terug zetten data" de timemachine harddisk gekozen. dit is dus voor de eerste keer volledig booten)
Het zijn twee aparte suites om je contacten/agenda/mail in te beheren, de ene van Google (Gmail, Google Calendar) en de andere van Microsoft (Microsoft Exchange).dangerpaki schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:21:
[...]
contacts kan ook, maar dan moet je wel een iphone of ipod touch hebben. iphone heb ik binnenkort dus geen probleem.
[...]
Dank maar zoals ik begrijp wordt exchange niet ondersteund door gmail dus werkt het niet zo.
Google Mail en Calendar kun je nu ook al lezen in Apple Mail & iCal (je kan alleen geen afspraken toevoegen aan Google Calendar vanuit iCal), en nu sinds Snow Leopard kun je ook via Apple Mail/iCal/Contactpersonen met MS Exchange werken zonder dat je daar Microsoft Outlook (Windows, in de toekomst ook voor Mac) of Entourage (Mac, wordt vervangen door een Outlook versie voor de Mac) voor nodig hebt. Je hebt dus out-of-the-box MS Exchange ondersteuning op je Mac.
[ Voor 6% gewijzigd door Japie.G op 27-08-2009 14:21 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Dan werkt vmware fusion niet meer
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
bij mij werkt nu al ical beide kanten op hoor zonder problemen.Platypussy schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:09:
[...]
Het zijn twee aparte suites om je contacten/agenda/mail in te beheren, de ene van Google (Gmail, Google Calendar) en de andere van Microsoft (Microsoft Exchange).
Google Mail en Calendar kun je nu ook al lezen in Apple Mail & iCal (je kan alleen geen afspraken toevoegen aan Google Calendar vanuit iCal), en nu sinds Snow Leopard kun je ook via Apple Mail/iCal/Contactpersonen met MS Exchange werken zonder dat je daar Microsoft Outlook (Windows, in de toekomst ook voor Mac) of Entourage (Mac, wordt vervangen door een Outlook versie voor de Mac) voor nodig hebt. Je hebt dus out-of-the-box MS Exchange ondersteuning op je Mac.
kijk daar heb ik wat aan (maar hoe gaat dat in zijn werk ?)
Gewoon dubbelklikken van de macos partitie ?
Ja: Je HFS+ disken zijn gewoon D:\, E:\ e.d...Vhond schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:43:
[...]
[ Voor 0% gewijzigd door zAo op 27-08-2009 15:23 . Reden: geen==gewoon; ]
Snow Leopard heeft Exchange support waarbij er wel een addertje onder het gras zit: je moet namelijk Exchange 2007 met een of andere SP hebben. De vraag is dan eerder of Google haar Google Sync op datzelfde versieniveau heeft zitten als wat Snow Leopard vereist. Ik zeg hier expliciet versieniveau omdat Google Sync een Exchange ActiveSync implementatie is en ze dus geen gebruik maken van Exchange zelf. Ik ben dan ook benieuwd hoe dit bij de andere implementaties zoals dat Z-Push enzo gaat doen. Als we in Snow Leopard allemaal daar gebruik van kunnen maken dan wordt zoiets reuze interessant natuurlijk.dangerpaki schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:18:
Overigens werkt dat Google Sync vooralsnog alleen voor je contactpersonen en agenda, de sync voor mail is er nog niet (gebruik IMAP als alternatief hiervoor!).
Daar klopt nu weinig meer van, inmiddels alweer outdated informatiePlatypussy schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:09:
Google Mail en Calendar kun je nu ook al lezen in Apple Mail & iCal (je kan alleen geen afspraken toevoegen aan Google Calendar vanuit iCal)...
Google heeft nu Google Sync naast .ical ondersteuning en kan prima heen en weer syncen qua afspraken. Tevens kun je nu ook al je agenda's bekijken i.p.v. alleen maar je hoofdagenda maar dat werkt nog niet geweldig goed in iCal (het worden losse kopjes met daaronder 1 agenda), misschien met Snow Leopard wel gezien de Exchange support want middels Google Sync werkt dat prima op bijv. de iPhone.
Anyway, voor meer info voor het syncen van je Google Calendar met iCal kun je je beter wenden tot Google's Helpcenter. Daar staan namelijk ook mooie guides hoe je iCal moet instellen en hoe dat Google Sync werkt.
Vandaag een mailtje gekregen dat m'n bestelde family pack is verstuurd, het mailtje melde het volgende:Erhnam schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:44:
Als je SL besteld hebt. Gooien ze deze door de brievenbus of moet je er voor tekenen?
Ik verwacht dus morgenochtend onze standaard postbode met een pakketjeDe verwachte verzending zal 5 werkdagen duren. U moet er echter rekening mee houden dat dit een geschatte tijd is en kan varieren in tijd. Omdat uw product per post verzonden wordt kan het niet via internet nagetrokken worden.
Je prikt de schijf in je Mac en op je desktop verschijnt dan een icoontje (of meerdere indien er meerdere partities op staan) met de naam van de schijf/partitie. Verder werkt het gewoon zoals je gewend bent binnen OS X (net als iedere map/schijf dus).Vhond schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:43:
[...]
Overigens is er voor de durfals een gratis versie om NTFS schijven te kunnen lezen en schrijven naast de al eerder genoemde NTFS Paragorn. Het heet NTFS-3G en je hebt er MacFUSE voor nodig. Met een beetje zoeken kun je aardig wat guides vinden hoe je dat moet doen. Verwacht alleen niet dat het in Snow Leopard zal werken omdat er nogal wat wijzigingen aan dingen als de kernel zijn geweest. Men zal dus nog het nodige aan sleutelwerk moeten doen om er compatible mee te zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door ppl op 27-08-2009 14:58 ]
Wel leuk om de printer detectie in actie te zien, werkte goed met een Canon aio.
Eigenlijk heb ik geen positieve ervaring met het updaten van je OS (zowel bij windows als bij mac)DJH schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:49:
[...]
Je had toch ook gewoon de upgrade kunnen doen? dan had je tm niet nodig..
Vandaar dat ik hem opnieuw heb geinstalleerd met TM.
Werkt net zo goed maar duurt alleen wat langer.
Link
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik zit er ook op te wachten
Impressed yet?! You shouldn't be. Well, not by the act of opening images. But you definitely should once you realize what it really shows: Apple just pulled 2X performance out of my hardware, by software alone. Tada!
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Anoniem: 50624
Ik ga vanavond wat test doen met behulp van de iPhone stopwatchZoefff schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:15:
Leuk artikel over Snow Leopard en performance op Gizmodo, met vooral ook een leuke video om het verschil te illustreren:
[video]
[...]
Ik hier hier aardig wat RAW bestanden van een dSLR liggen, goed spul om mee te testen op zowel Apple als Third Party software.
Mwhuhaha.. Nee, ga hem morgen bij HTR halen..
* Anoniem: 156876 is niet ongeduldig, hoe kom je erbij...
Dat vind ik een vrij hypothetische opmerking...Tenzij je de hele dag door Cyberduck, aMsn en bijvoorbeeld Candybar gebruikt geef ik je gelijk. Maar het merendeel van de Apps werkt gewoon prima.NvM schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:09:
Ik wacht nog even met de aanschaf van Snow Leopard. Lang niet alle software is al compatible, en dat kan ik niet gebruiken.
Overigens zou je dit topic in de gaten kunnen houden: Snow Leopard Software Compatibiliteit & Ervaringen
Anoniem: 288974
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 288974 op 27-08-2009 21:21 ]
Check ook deze site, http://snowleopard.wikidot.com laad soms wat langzaam maar heeft wel de status van enkele honderden apps.Underworld schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:55:
Dat vind ik een vrij hypothetische opmerking...Tenzij je de hele dag door Cyberduck, aMsn en bijvoorbeeld Candybar gebruikt geef ik je gelijk. Maar het merendeel van de Apps werkt gewoon prima.
Overigens zou je dit topic in de gaten kunnen houden: Snow Leopard Software Compatibiliteit & Ervaringen
Je moet nog steeds uit- en inloggen om te switchen.Anoniem: 288974 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:21:
is het nu ook zo dat je met SL niet meer hoeft te herstarten om van videokaart te wisselen(dus van 9400M naar 9600GT)? Of waren dat alleen speculaties?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
iLife zit niet bij de upgrade van 29 eurozonoskar schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:10:
Zit iLife eigenlijk bij de 29 euro upgrade? Of zit in het pakket van 169 euro? Dat moet ik er eigenlijk wel bij hebben, vooral om iMovie. Als het er wel bij zit, waarom hebben ze dan nog een 79 euro kostende upgrade van iLife naar iLife 09 als je het voor 29 gratis bij SL krijgt?
Er wordt bij Snow Leopard geen iLife meegeleverd. Dit moet je nog apart aanschaffen. In het pakket van 169 euro zit dat natuurlijk wel samen met iWork.zonoskar schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:10:
Zit iLife eigenlijk bij de 29 euro upgrade? Of zit in het pakket van 169 euro? Dat moet ik er eigenlijk wel bij hebben, vooral om iMovie. Als het er wel bij zit, waarom hebben ze dan nog een 79 euro kostende upgrade van iLife naar iLife 09 als je het voor 29 gratis bij SL krijgt?
Ik heb het er ook op staan, zat geloof ik standaard op m'n MBP die ik vorig jaar kocht, heb dat er niet bijgekocht namelijk.
Anoniem: 50624
- MetroidPrime
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 06-06 09:27
Turn it up loud, captain!
Klopt, je krijgt iLife altijd bij nieuwe Macs, maar het zit niet bij het OS zelf.Tom schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:53:
Ben ik dan gek of staat iLife wel standaard op een nieuwe Mac geinstalleerd?
Ik heb het er ook op staan, zat geloof ik standaard op m'n MBP die ik vorig jaar kocht, heb dat er niet bijgekocht namelijk.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Het staat er inderdaad standaard op als je een Mac koopt. Alleen in het geval van een upgrade krijg je niet opnieuw een (nieuwe) versie erbij. Stel jij koopt een MBP eind 2007 met iLife 2008 erop dan zou het niet eerlijk zijn om bij een upgrade naar SL de nieuwe iLife 2009 erbij te krijgen. Omdat je die simpelweg al gehad hebt.Tom schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:53:
Ben ik dan gek of staat iLife wel standaard op een nieuwe Mac geinstalleerd?
Correct me if i'm wrong en ik nu onzin aan het verkondigen ben maar dit lijkt mij logisch/eerlijk tegenover nieuwe/oude kopers.
edit: lol, bedankt, duidelijk
Ik heb nooit zo goed naar de cd's gekeken die erbij zaten.
[ Voor 29% gewijzigd door Tom op 27-08-2009 23:02 ]
Weet je dat wel zeker, want ik meen het er altijd op te hebben gehad (Macbook Pro van een jaar oud) maar na een reinstall was ik het dus kwijt, en kon het ook niet meer op de installatie discs vinden. Jammer, want ik had het graag weer teruggehad.Anoniem: 50624 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:57:
iLife wordt met elke nieuwe Mac geleverdDat wil nog niet zeggen dat het een onderdeel van het OS is. Bij een mac krijg je 2 systeem discs, op de ene staat Mac OS X en op de andere o.a. iLife.
Op de tweede DVD (Mac OSX Install Disc 2) staat bij mij Xcode.
[ Voor 5% gewijzigd door ZpAz op 28-08-2009 00:05 ]
10A433 is er toch ook nog?Anoniem: 193933 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:48:
10A432 inderdaad.
Raar...Het zou er bij moeten zitten, je 'betaald' er namelijk ook voor.ZpAz schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:59:
[...]
Weet je dat wel zeker, want ik meen het er altijd op te hebben gehad (Macbook Pro van een jaar oud) maar na een reinstall was ik het dus kwijt, en kon het ook niet meer op de installatie discs vinden. Jammer, want ik had het graag weer teruggehad.
Dacht inderdaad ook dat het op de twee instal dvd's stond
Ahhh...het moet er ook echt op staan
Dat is de server editie, niet de Consumenten editie das 10A432.
[ Voor 14% gewijzigd door Underworld op 28-08-2009 00:05 ]
Anoniem: 193933
Bij elke Mac zitten 2 dvdtjes. 1 met het systeem en 1 met iLife.Underworld schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:04:
[...]
Raar...Het zou er bij moeten zitten, je 'betaald' er namelijk ook voor.
Dacht inderdaad ook dat het op de twee instal dvd's stond
Ahhh...het moet er ook echt op staan
Dit topic is gesloten.