Draadloze link tussen PC en Hifi?

Pagina: 1
Acties:

• zaizuney
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2025
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek om het geluid (zijnde muziek) van mijn pc draadloos aan mijn stereo te linken. (het liefst over WIFI)

Weet iemand een goed apparaat die ook effectief te koop is in België of Nederland?

Ik bedoel dus iets zoals onderstaand....

http://review.zdnet.com/p...s-g-music-bridge/31660626

Merci!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:41
Een Apple Airport Express?

Er is echt genoeg te vinden. Heb je het lijstje in deze topicstart al gezien? Of deze discussie?. Of deze?

Google gaf me binnen een minuut ook nog een lijstje met apparaten, hierzo. Genoeg producten om eens een blik op te werpen lijkt me? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 22:57
Xander schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:28:
Een Apple Airport Express?

Er is echt genoeg te vinden. Heb je het lijstje in deze topicstart al gezien? Of deze discussie?. Of deze?

Google gaf me binnen een minuut ook nog een lijstje met apparaten, hierzo. Genoeg producten om eens een blik op te werpen lijkt me? :)
Ik vind met bv een programma als airtunes en een Airport Express als draadloze link tussen mijn PC en Hifi dat er best wel wat LAG van toepassing is. Ik kan niet rustig een dvdtje kijken op mijn pc zonder dat het geluid achterloopt op het beeld. Ik ben er nog niet dieper ingedoken maar ik kan nog geen oplossing hiervoor vinden.

Voor het afspelen van alleen geluid (wat de TS wil). Is het werken met een aiport express absoluut de beste oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door krizzziz op 12-08-2009 09:47 ]

ehhhh..HOI

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:25

Exirion

Gadgetfetisjist

kRiZzZiZ schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:46:
Ik vind met bv een programma als airtunes en een Airport Express als draadloze link tussen mijn PC en Hifi dat er best wel wat LAG van toepassing is.
Dat kan ook bijna niet anders. Ik heb zelf wel 's software gemaakt die de Airport Express aanstuurt. Je kunt de lag minimaliseren door de buffer fillrate in de gaten te houden en je streamsnelheid erop aan te passen zodat de buffer maar deels gevuld wordt en je weinig latency hebt. Inherent gevolg is natuurlijk wel dat je geluid hikt als de wifi verbinding even wat minder is. Die buffer dient nou juist om dat op te vangen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• zaizuney
Xander,

Ik vroeg mij af, een airport express, werkt dat enkel voor geluid van Itunes? Of werkt dat bv ook met windows media player?

• zaizuney
De meeste van de aangegeven topics zijn al vrij oud, de vernoemde apparaten vind ik niet echt meer terug...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:25

Exirion

Gadgetfetisjist

zaizuney schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:00:
Ik vroeg mij af, een airport express, werkt dat enkel voor geluid van Itunes? Of werkt dat bv ook met windows media player?
Standaard wordt alleen iTunes ondersteund maar er bestaat software voor zowel Windows als OSX om alle geluid naar de Airport Express te kunnen streamen (Airfoil).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

zaizuney schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:10:
De meeste van de aangegeven topics zijn al vrij oud, de vernoemde apparaten vind ik niet echt meer terug...
in een woord: squeezebox. Zie ook het topic op GoT hierover

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06-2025
Dugood DAC-3W
Niet echt "in NL" maar via eBay uit China (tel er dus even import bij op) en schijnt goed geluid uit te komen!
Pagina: 1