Muziek van pc naar audio apparatuur via wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 11.910 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-12 18:29
Ik ben op zoek naar een systeem dat je audio, dus je mp3 collectie bijvoorbeeld, via wifi naar je audio apparatuur kan streamen. Nu zijn er wel van dit soort oplossingen van verschillende fabrikanten maar wat ik er graag bij zou willen hebben is het volgende:

Een afstandbediening met groot display zodat je kan zien welke muziek er wordt afgespeeld. Deze afstandsbediening werkt met een "kastje" wat dus aangesloten zit op je versterker en dit "kastje" is met wifi verbonden naar een pc waar je mp3 collectie op staat.

Ik wil dus vanaf de bank muziek kunnen bedienen en kunnen aflezen op de remote controle.

Nu heb ik iets gevonden van philips maar ik weet niet of dit "het systeem" is wat ik zoek. Heeft er iemand nog ervaring met zo'n opstelling of iets zelf gebouwd?

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/SL/SLA5500_00_webImageFullSize.jpg

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:54
kijk eens op de website van sonos....
niet te betalen, maar precies wat je zoekt :)

en een heel erg hoog :9~ :9~ :9~ gehalte ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:30
Linksys heeft ook zoiets, wel zonder schermpje:

Afbeeldingslocatie: http://www1.linksys.com/products/image180/wma11b.jpg

Wireless-B Media Adapter.

Voordeel hiervan: kost 30 euro bij Dixons.

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Dit niets voor je? http://www.macintoys.nl/artikelen/audio/squeezebox3.php . Voor zover ik de reacties heb gehoord is dit een pracht apparaat.

Verwijderd

Terratec Noxon?

• C00KW4US
De Squeezebox ziet er indd erg aantrekkelijk uit! En vanwege open source software waar dat ding mee werkt ook geheel aan te passen naar wens :)
Op de website van de Squeezebox laten ze zien dat je met hun software je PDA kan gebruiken als remote control, geweldig! :)

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Ik heb net bij Macintoys een squeezebox besteld, prachtig apparaat om te zien, kan erg veel soorten audio aan (zelfs flac etc...), heeft een groot display, a.b. en op sourceforge is software te krijgen waarmee je ook avi en dvd kunt streamen. En dat voor 300,- voor de wifi versie.
edit:
videobox is om wmp met je squeezebox te bedienen, je moet dan alsnog audio/video naar je tv sturen via een kabel oid.

[ Voor 17% gewijzigd door LB Back op 02-01-2006 14:20 ]

• -Jaap-io
LB Back schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:47:
Ik heb net bij Macintoys een squeezebox besteld, prachtig apparaat om te zien, kan erg veel soorten audio aan (zelfs flac etc...), heeft een groot display, a.b. en op sourceforge is software te krijgen waarmee je ook avi en dvd kunt streamen. En dat voor 300,- voor de wifi versie.
edit:
videobox is om wmp met je squeezebox te bedienen, je moet dan alsnog audio/video naar je tv sturen via een kabel oid.
ik vind het een redelijk duur apparaat als je ziet dat het meeste ook met een terratec kan voor +/- 100 euro.
En dvd/avi streamen vind ik ook bijzonder... zonder tv-out.

[ Voor 4% gewijzigd door -Jaap-io op 02-01-2006 15:57 ]

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28
Inderdaad. De noxon in combinatie met twonkyvision en je bent klaar. 8)

• C00KW4US
LB Back: Als je em binnen hebt zou je dan een kleine review willen posten?

• LB Back
-Jaap-io schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:56:
[...]

ik vind het een redelijk duur apparaat als je ziet dat het meeste ook met een terratec kan voor +/- 100 euro.
En dvd/avi streamen vind ik ook bijzonder... zonder tv-out.
Die terratec vind ik toch veel minder mooi en kan ik alleen vinden voor 200 euro (NOXON 2 audio?).

Bovendien doet ie alleen mp3 en wmv en heeft alleen spdif uit (qua digitaal dan), de squeezebox doet Apple Lossless, FLAC, WMA Lossless, AIFF, WAV, PCM, MP3, AAC, Ogg Vorbis, MP2, MusePack, WMA en heeft coax en optisch uit. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat de dac van terratec beter klinkt dan de Burr-Brown dac van de squeezebox, ook al is de squeezebox door een aantal audiofielen inmiddels matig beoordeeld (maar daar ben je dan ook audiofiel voor). Ik zou het wel eens naast elkaar (of beter na elkaar) willen horen trouwens.

Inderdaad kan de squeezebox geen dvd/avi streamen maar kun je hem alleen als a.b. gebruiken, wat ik in mn edit ook al vermeldde.

@SaturN: ik zal mijn bevindingen hier eens posten, volgens macintoys istie afgelopen vrijdag al verstuurd :D

• LB Back
OK ik heb m binnen :D Eerste indruk: erg gaaf!

Installatie
Slimserver gedownload en geinstalleerd. Het trekken van kabels door een ouwe stofzuigerslang (naar een tv-meubel) kostte meer tijd dan de squeezebox (SB) instellen. Via DHCP alle instellingen goed doorgekregen. Daarna in de firewall wat poorten geopend en een folder met muziek geselecteerd en gescand als library. Toen met de remote de slimserver geselecteerd. Als je weet hoe het moet ben je in vijf minuten klaar, In mijn geval duurde het een uur of drie :? Geklooi met switches routers en firewalls, software, dos appz, firmware updates, weer terug naar vorige firmware etc etc. Gek vond ik dat ik in een subdir een een of andere DOS .exe moest opstarten, op goed geluk geprobeerd, daar stond nergens iets over vermeld. Misschien is de server nog niet goed geconfigureerd.

Geluid
Onzettend gaaf geluid! Ik heb hem eerst via de Burr-Brown dac op een Alesis RA300+Tannoy system 800 aangesloten, een ipod dezelfde mp3 laten spelen en foobar2000 ook, over een Egosys U2A kaart. De SB klonk echt het beste. Meeste dynamiek, erg helder, vooral het hoog.

Daarna optisch op een Sony surround set (STR-KSL50). En weer een Ipod ernaast gehangen via analoog in. Enorm verschil tussen die twee, SB klonk erg goed maar van een Ipod ben ik ooit echt weg geweest.

Flac, ogg, m4a is niet van cd te onderscheiden (op de surroundset), verschil hoor ik pas onder 192kbit mp3s. Verder nog niet alle mogelijke formaten geprobeerd.

Functies
Behalve erg veel formaten muziek afspelen (zie eerdere post) kun je internetradio beluisteren. Ook zijn er nog wat omgevingsgeluiden via de slimdevices site af te spelen. Tegelijkertijd kun je RSS feeds laten lopen en die ook gedeeltelijk lezen. Echt waanzinnig :D

Browsen kan per folder, artiest, album, jaar, genre; info uit id3 tags.

Klok en wekker is ook altijd handig.

Nadelen
Het is me nog niet gelukt om al mijn bestanden in de library te krijgen. Ik ben nu aan het proberen de database van MoodLogic te importeren, weet nog niet of dat gaat lukken. Er schijnen nog wat issues te zijn met die library.

Conclusie
Een enorm veelzijdig, eenvoudig te bedienen apparaat. Omdat de software Open Source is komen er steeds meer toepassingen bij. Hij speelt meer formaten af dan ik heb. De geluidskwaliteit vind ik echt meer dan goed genoeg. Ik las audiofielen klagen over de slechte adapter maar met een bepaalde andere zou dat verholpen zijn. Ik hoor het niet of wil het niet horen. Echt een aanrader!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:35

Exirion

Gadgetfetisjist

-Jaap-io schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:56:
De Philips SLA5500 is technisch identiek aan de Terratec Noxon maar ziet er een stuk beter uit vind ik. En bij Dixons is de SLA5500 van Philips momenteel 99 euro zie ik.

Zelf heb ik hem hier al een tijdje staan voor op de slaapkamer en het is een fijn ding. Nadeel blijft met al dit soort apparaten wel dat browsen door een ruime collectie muziek niet altijd even snel en handig gaat. Desondanks is het apparaat opzich erg OK en ziet er ook nog eens gelikt uit :)

Mocht je graag SPDIF willen en een "normaal" audio-apparaat mooier vinden, dan is er nog de SL400i die ook video en foto's kan tonen:

Afbeeldingslocatie: http://fr.streamium.com/images/sl400i.jpg

Ook deze heb ik hier staan maar gebruik ik eigenlijk alleen maar voor audio via SPDIF als ik geen zin heb om m'n media center PC aan te hebben staan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:03
Exirion schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:34:
[...]
De Philips SLA5500 is technisch identiek aan de Terratec Noxon maar ziet er een stuk beter uit vind ik. En bij Dixons is de SLA5500 van Philips momenteel 99 euro zie ik.

Zelf heb ik hem hier al een tijdje staan voor op de slaapkamer en het is een fijn ding. Nadeel blijft met al dit soort apparaten wel dat browsen door een ruime collectie muziek niet altijd even snel en handig gaat. Desondanks is het apparaat opzich erg OK en ziet er ook nog eens gelikt uit :)
Van wat ik zo zag ondersteund die SLA5500 alleen WiFi WEP-encryptie, geen WPA. De opvolger, de 5520, zou wel WPA ondersteunen.

Kan je met die 5500 ook een complete folder laten afspelen? Of kan dat alleen met een playlist of zo?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

vanaalten schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 07:49:
Kan je met die 5500 ook een complete folder laten afspelen? Of kan dat alleen met een playlist of zo?
Complete folder werkt ook. En als je slim bent gebruik je niet de media server van Philips zelf maar die van Twonkyvision. Die kun je helemaal zelf configureren wat betreft de indeling van je browse structuur e.d. en bovendien kun je 'm draaien op een MIPS router zoals de Asus WL500g(x). Dan heb je geen PC meer nodig om muziek te draaien. Gewoon een harddisk aan je router via USB.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• -Jaap-io
Exirion schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 08:30:
[...]

Complete folder werkt ook. En als je slim bent gebruik je niet de media server van Philips zelf maar die van Twonkyvision. Die kun je helemaal zelf configureren wat betreft de indeling van je browse structuur e.d. en bovendien kun je 'm draaien op een MIPS router zoals de Asus WL500g(x). Dan heb je geen PC meer nodig om muziek te draaien. Gewoon een harddisk aan je router via USB.
kun je die philips/noxon ook als wekker gebruiken? want dan ga ik hem gelijk halen ter vervanging van mijn wekker radio ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

-Jaap-io schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 09:19:
kun je die philips/noxon ook als wekker gebruiken? want dan ga ik hem gelijk halen ter vervanging van mijn wekker radio ;)
Helaas. Ik had hetzelfde verwacht en heb het voorgesteld als nieuwe feature maar ik vrees dat het er niet in zal komen. Voor Philips is dit echt een copy-paste produkt waar zelf weinig extra aan gedaan wordt.

• -Jaap-io
Exirion schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 09:58:
[...]

Helaas. Ik had hetzelfde verwacht en heb het voorgesteld als nieuwe feature maar ik vrees dat het er niet in zal komen. Voor Philips is dit echt een copy-paste produkt waar zelf weinig extra aan gedaan wordt.
Dat is dan heel jammer... Dat wordt nog een tijdje rtl fm luisteren 's ochtend, want 300 euro voor een squeezebox als wekker is me net ff te veel ;)

• polson
Volgens de Noxon site komt deze binnenkort in wekkervorm

http://www.my-noxon.de/noxonfamilie/index_e.html

In de nieuwe versie van Twonkyvision(3.) wordt ook Vtuner ondersteund, nog meer radiozenders dus. >:)

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 13:52
iemand ervaring met dit apparaat (kan wel video afspelen)
http://www.pinnaclesys.co...Player/ShowCenter+200.htm

• marty
  • Laatst online: 27-03-2023
Exirion schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:34:
[...]

Hmm..ik vind het design van de Noxon persoonlijk een stuk mooier, maar da's een kwestie van smaak natuurlijk :)
De noxon biedt voor zover ik kan zien ook zeker meer dan de philips hoor en is dus niet technisch identiek. Zo kun je de noxon 2 ook met een normale ethernetkabel aansluiten, zit er een digital out op, een koptelefoon aansluiting en een usb ingang. Die zie ik bij de philips niet staan (of ik moet er overheen kijken) En wordt standaard met Twonky Vision geleverd.
(bron philips ding

Ik heb de noxon 2 sinds korte tijd zelf in bezit en ben er heel erg tevreden over. Manual is superduidelijk, maar zelfs zonder de manual wijst alles zich eigenlijk vanzelf.
het enige wat ik jammer vind is dat je bij internet radiostations die dit ondersteunen de nummers niet voorbij ziet komen. Die zie je wel. Toen ik 'm net had heb ik alleen toevallig radiostations geluisterd die dit niet ondersteunde. Maar bij radiostations die het wel ondersteunen zie je het wel!

[ Voor 21% gewijzigd door marty op 17-05-2006 11:58 . Reden: onjuist feitje er uit gehaald ]

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

In de laatste PCM werd de Pinnacle SoundBridge omschreven.
Ziet er mooi uit. Heeft iemand al ervaring met dit ding?

En kan je op de Philips SLA5520 Internetradio luiteren net zoals op je pc of loopt dat via een speciaal inlog account? Op de website van Philips lees ik iets over registratie per email om Internet radio te kunnen luisteren.

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
Frijns.Net schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:15:
Linksys heeft ook zoiets, wel zonder schermpje:

[afbeelding]

Wireless-B Media Adapter.

Voordeel hiervan: kost 30 euro bij Dixons.
Sorry voor t schopje, maar ik zit dus met de zelfde vraag, en ik kan dit linksys ding nergens meer vinden op nederlandse sites. Eigenlijk zou deze het mooist zijn, want ik hoef geen menu gebeuren, ik wil gewoon streamen.

• maxtrash
  • Laatst online: 15:34
heb zelf via ibood.com een terratec noxon voor 60 euro gescoord. Leuk apparaatje en lekker praktisch. Aanzetten en het werkt.
TS vroeg om een systeem met de songs op de remote. Dit heb ik ook werkende! Dit gaat via een PDA met wifi en de applicatie netremote. Je kunt je menu-structuur zelf ontwerpen. De knoppen ken je toe aan infraroodsignalen die verstuurd worden met een usbuirt. Daarnaast heb ik dus j river mediacenter draaien op de pc en de songs kan ik afspelen en besturen via de pda. Op je pda zie je de song titel, coverart en kan je zoeken op de titels

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mediaportal/netremote1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mediaportal/netremote2.jpg

Verwijderd

Beetje afhankelijk van de hoogte van je budget, maar er is maar 1 echte oplossing: Sonos. Hiermee kan je precies dat doen wat je wil doen, en dat allemaal vanuit je luie stoel. Je hebt zelfs geen PC nodig die dag en nacht aanstaat om je muziek te spelen. Bovendien is Sonos de enige die niet uitgaat van een centrale unit met satellieten. Kijk maar eens op http://www.sonos.com en kies "See a demo" op de home page. Ik heb het zelf een half jaar in huis en alles wat op de site wordt beloofd, werkt ook echt en zonder problemen en supersnel en erg eenvoudig.
C00KW4US schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:47:
Ik ben op zoek naar een systeem dat je audio, dus je mp3 collectie bijvoorbeeld, via wifi naar je audio apparatuur kan streamen. Nu zijn er wel van dit soort oplossingen van verschillende fabrikanten maar wat ik er graag bij zou willen hebben is het volgende:

Een afstandbediening met groot display zodat je kan zien welke muziek er wordt afgespeeld. Deze afstandsbediening werkt met een "kastje" wat dus aangesloten zit op je versterker en dit "kastje" is met wifi verbonden naar een pc waar je mp3 collectie op staat.

Ik wil dus vanaf de bank muziek kunnen bedienen en kunnen aflezen op de remote controle.

Nu heb ik iets gevonden van philips maar ik weet niet of dit "het systeem" is wat ik zoek. Heeft er iemand nog ervaring met zo'n opstelling of iets zelf gebouwd?

[afbeelding]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:06:
Beetje afhankelijk van de hoogte van je budget, maar er is maar 1 echte oplossing: Sonos. Hiermee kan je precies dat doen wat je wil doen, en dat allemaal vanuit je luie stoel. Je hebt zelfs geen PC nodig die dag en nacht aanstaat om je muziek te spelen. Bovendien is Sonos de enige die niet uitgaat van een centrale unit met satellieten. Kijk maar eens op http://www.sonos.com en kies "See a demo" op de home page. Ik heb het zelf een half jaar in huis en alles wat op de site wordt beloofd, werkt ook echt en zonder problemen en supersnel en erg eenvoudig.

[...]
Jee man, wanneer hou jij eens op met overal die Sonos reclamepraatjes te spammen :(

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-12 14:53
DiLDoG schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:17:
[...]

Sorry voor t schopje, maar ik zit dus met de zelfde vraag, en ik kan dit linksys ding nergens meer vinden op nederlandse sites. Eigenlijk zou deze het mooist zijn, want ik hoef geen menu gebeuren, ik wil gewoon streamen.
De Linksys is verkrijgbaar bij de V&D voor +/- 30 euro.. maar bespaar je het geld.. hij is traag, de software is brak (werkt niet meteen zonder patch als je xp sp2 hebt) en geluid lijkt van een cassettebandje af te komen.. heb hem na 2 weken in de kast gegooid..

Verwijderd

De TS zoekt nu eenmaal een oplossing en Sonos is de enige die doet wat TS wil. En trouwens, waarom stoor je je er zo aan? Iemand vraagt naar een oplossing om vanaf de bank met een afstandsbediening in de hand muziek te kunnen selecteren en te beluisteren. En daar geef ik simpelweg antwoord op. Niets meer en niets minder. Blijkbaar mag ik in jouw ogen niet enthousiast zijn over een produkt dat eindelijk eens doet wat het beloofd. Daar kunnen alle andere leveranciers nog wat van leren. En als jij het als reclame of spam wil zien is jouw probleem. Verder ga ik hierover niet meer met jou in discussie, want dat vervuild deze (en andere) topics alleen maar.
Exirion schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:21:
[...]

Jee man, wanneer hou jij eens op met overal die Sonos reclamepraatjes te spammen :(

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Ik vindt het erop lijken dat je doet alsof je een sonos module hebt.
Maar volgens mij heb je helemaal geen sonos alleen maar stoer doenerij :*)
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:09:
De TS zoekt nu eenmaal een oplossing en Sonos is de enige die doet wat TS wil. En trouwens, waarom stoor je je er zo aan? Iemand vraagt naar een oplossing om vanaf de bank met een afstandsbediening in de hand muziek te kunnen selecteren en te beluisteren. En daar geef ik simpelweg antwoord op. Niets meer en niets minder. Blijkbaar mag ik in jouw ogen niet enthousiast zijn over een produkt dat eindelijk eens doet wat het beloofd. Daar kunnen alle andere leveranciers nog wat van leren. En als jij het als reclame of spam wil zien is jouw probleem. Verder ga ik hierover niet meer met jou in discussie, want dat vervuild deze (en andere) topics alleen maar.

[...]

• C00KW4US
Hey een bekend topic :)
Heb inmiddels al een tijdje geleden de Squeezebox 3 en ben er super tevreden mee! Eenvoudig systeem, makkelijk te bedienen, best wel vet display 8) en de software is opensource dus er worden aardig wat extra tooltjes/addons etc door de squeezebox community gemaakt.

Sonos heb ik ook naar gekeken maar de prijs was me toch te hoog voor zo'n systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door C00KW4US op 18-05-2006 19:05 ]

Verwijderd

Dan nodig ik je van harte uit om ze allebei te komen bewonderen, want ik heb er namelijk twee in huis staan en binnenkort komt er een derde bij. Stoer he.
ikweetniks schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:41:
Ik vindt het erop lijken dat je doet alsof je een sonos module hebt.
Maar volgens mij heb je helemaal geen sonos alleen maar stoer doenerij :*)

[...]

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11 15:25

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Ik hoop dat de PSP ooit nog is een keer zoiets gaat ondersteunen, de PSP heb ik, de muziek heb ik, alleen het programma voor de psp nog niet :P

• marty
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:09:
De TS zoekt nu eenmaal een oplossing en Sonos is de enige die doet wat TS wil. En trouwens, waarom stoor je je er zo aan?
[...]
Alleen schreeuwen dat de Sonos beter is, daar wordt niemand iets wijzer van. En daarom ook dat mensen zich er aan gaan storen.
Er zijn nog veel meer producten in dit topic genoemd en je zou dus ook een vergelijking kunnen maken en uitleggen waarom de Sonos zo veel beter is. Dan kan er tenminste een inhoudelijke discussie plaatsvinden.
Je reacties leveren nu alleen maar geflame op en kun je op deze manier dus beter voor je houden

• ikweetniks
Mijn punt.
Ze moeten mensen zoals jou bannen hier. :r

[ Voor 70% gewijzigd door ikweetniks op 19-05-2006 22:09 ]

Verwijderd

We leven in een vrij land waarin ieder zijn of haar mening kan en mag geven of je het er zelf mee eens bent of niet. Maar om de discussie rondom deze topic misschien wat meer inhoud te geven, leg ik jullie de volgende vragen voor: Waarom muziek luisteren vanaf een streaming audio oplossing en niet gewoon vanaf CD? Aan welke eisen moet een streaming audio systeem in jullie ogen voldoen? Met welk doel schaf je uiteindelijk een dergelijk systeem aan, want kwalitatief (qua geluid) kan je er immers alleen maar op achteruit gaan (al dan niet hoorbaar)?Er moeten dus andere redenen zijn om toch voor een dergelijke oplossing te kiezen. Het antwoord hierop kan ik niet voor jullie bedenken, want dat is een kwestie van jullie eigen eisen en wensen, maar bepaald uiteindelijk wel waar je voor kiest. In mijn geval Sonos dus. Waarom? Dat wil ik best met jullie delen als jullie tenminste nog "zin" hebben om hierover met mij van gedachten te wisselen. Ik hoor het wel.
ikweetniks schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:08:
Mijn punt.
Ze moeten mensen zoals jou bannen hier. :r

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Er is een groot verschil tussen ergens tevreden over zijn en het aanprijzen, en onvervalste verkooppraatjes houden met uitspraken als 'er is maar 1 oplossing' en 'vanuit je luie stoel' en al die crap. Je lijkt dan gewoon een gladde verkoper die troep zoals Bose probeert te slijten.

Verwijderd

Beste Exirion, je haalt nu een aantal zaken door elkaar en bovendien haal je stukjes uit mijn verhaal en plaatst deze in een andere context. Dan moet je de oorspronkelijke vraagstelling van de topic starter nog maar eens lezen. Vanuit die optiek is er inderdaad maar 1 echte oplossing, los van het feit of je daar het geld voor over hebt. En is het niet zo dat je vanzelf datgene aanprijst waar je zelf tevreden over bent, of is in jouw optiek "mond-op-mond reclame" sowieso oververvalste verkooppraat?
We kunnen hier nog diverse "aktie-reaktie" berichten aan wijden, maar dat doet geen recht aan de vraagstelling van de topic starter. Die zoekt, en ik herhaal het hier nog maar een keer letterlijk: "Ik wil dus vanaf de bank muziek kunnen bedienen en kunnen aflezen op de remote controle". Lijkt me een duidelijke vraag en daar is op dit moment inderdaad maar 1 oplossing voor om dat vanuit je luie stoel te doen, tenzij je vele duizenden Euri te besteden hebt om bijvoorbeeld een Linn systeem te kunnen kopen. Das geen crap maar een feit. Helaas val ik niet in de categorie "alles willen en voor een dubbeltje op de eerste rang zitten". Als iemand tevreden en enthousiast is over een Squeezebox, Linksys, Netgear, Hifielio, Philips en noem ze allemaal maar op, dan is het toch goed. En sommige hiervan worden hier en daar toch ook aangeprezen. Alleen niet te bedienen vanaf de bank, zoals de topic starter het wil. Deze geeft trouwens aan naar Sonos gekeken te hebben, maar hij heeft simpelweg het geld er niet voor over. Niks mis mee, maar diep in zijn hart zou hij het maar wat graag willen hebben. En misschien is dat wel het probleem bij een aantal mensen. Prima, zeg dat dan gewoon en betitel mensen die het geld er wel voor over hebben en hun enthousiasme willen delen niet als gladde verkopers die alleen maar crap verkondigen. Beetje kortzichtig. ;)
Exirion schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 00:46:
Er is een groot verschil tussen ergens tevreden over zijn en het aanprijzen, en onvervalste verkooppraatjes houden met uitspraken als 'er is maar 1 oplossing' en 'vanuit je luie stoel' en al die crap. Je lijkt dan gewoon een gladde verkoper die troep zoals Bose probeert te slijten.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:54:
"Ik wil dus vanaf de bank muziek kunnen bedienen en kunnen aflezen op de remote controle". Lijkt me een duidelijke vraag en daar is op dit moment inderdaad maar 1 oplossing voor om dat vanuit je luie stoel te doen, tenzij je vele duizenden Euri te besteden hebt om bijvoorbeeld een Linn systeem te kunnen kopen. Das geen crap maar een feit.
Misschien moet je je huiswerk dan toch eens beter doen, want het is namelijk wel crap. Een erg goedkoop alternatief is bijvoorbeeld de "Wireless Music" streaming client van Creative Labs. Heeft in o.a. de Computer Techniek een goeie beoordeling gekregen. Heeft een remote control waar je op kunt browsen. En verder weet ik niet of jij een bril nodig hebt, maar ik kan m'n Media Center library prima vanaf m'n luie stoel browsen. Evenals m'n muziek library die ik op m'n Streamium doorblader. Simpelweg omdat beide via de TV werken, zoals enorm veel streaming clients die ik ook video spelen en zodoende over een TV-out beschikken. En de TV hoeft niet altijd aan: bijvoorbeeld een SL400 van Philips heeft een eigen display dat vanaf de bank prima af te lezen is. En heb je daar gaan zin in: voor 300 euro heb je een Wifi PDA die je als control point kunt gebruiken en comfortabeler door het menu kunt browsen dan met welk menu met knopjes dan ook.

Gaan we nog een stapje verder: Sonos wordt bekritiseerd omdat ze geen eens UPnP ondersteunen. Daarom moet je alles van hun kopen omdat de apparaatjes allemaal niet te combineren zijn met ander spul. Lekker geld verdienen ja. Overigens kan de Philips RC9800i remote control in feite meer dan wat de Sonos remote control kan: die ondersteunt wel UPnP.

Zie: www.hermeselectronics.nl/...0637_philips_rc9800i.html

En dat is ook meteen een luxe universele afstandsbediening dus kun je de andere AB's opzij leggen. Dat kan met de Sonos dus NIET. Bovendien heeft de Sonos ook GEEN touchscreen maar moet alles met het wieltje.

Inmiddels kan ik uit een ruime ervaring spreken en ben zelf tot de conclusie gekomen: qua kosten en bedieninggemak gaat er niks boven een wifi PDA met wat software waarmee je via het netwerk alles op je UPnP streaming client of je Media Center PC kunt spelen. Als ik gewoon een CD'tje wil draaien staat er hier geen enkele PC aan maar speel ik vanaf m'n router+harddisk via UPnP naar een UPnP streaming client. Eventueel kan ik vanaf m'n PDA browsen (er gaat niks boven een touchscreen om makkelijk te navigeren! net zo makkelijk als keyboard+muis). De makkelijkste combo is Media Center PC als library+afspeler en de PDA als remote.
Helaas val ik niet in de categorie "alles willen en voor een dubbeltje op de eerste rang zitten". Als iemand tevreden en enthousiast is over een Squeezebox, Linksys, Netgear, Hifielio, Philips en noem ze allemaal maar op, dan is het toch goed.
Ja, kun je zelfs nog meer mee dan met die Sonos oplossing.
Alleen niet te bedienen vanaf de bank, zoals de topic starter het wil. Deze geeft trouwens aan naar Sonos gekeken te hebben
Dat is dus pertinent onzin zoals ik al zei! Jij bent zo gefocust op je geweldige Sonos dat je de alternatieven niet eens kent en denkt dat geen enkele apparaat de luxe biedt die Sonos in jouw ogen biedt. Nou, word wakker, want Sonos is verre van perfect. Voor minder geld kun je vaak meer met andere spullen die net zo goed werken. Lees de fora op internet er maar eens op na, want zo ideaal vinden mensen Sonos niet altijd.

Ik stel voor dat je je eerst even verdiept in e.e.a. voordat je weer doorgaat met claimen dat Sonos het enige heilige geloof is.

• ikweetniks
.Dat is dus pertinent onzin

[ Voor 194% gewijzigd door ikweetniks op 20-05-2006 23:24 ]

Verwijderd

Net een paar dagen een philips SLA5520, werkt prima, alleen wat problemen met weergave van de tags hier en daar.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-12 01:44
Ik heb sinds kort een goedkoop AirTunes systeempje op de kop getikt. Ik ben er enorm goed van bevallen. Klinkt goed, gemakkelijk te configureren en aan te sluiten. Ik heb via mijn bluetooth GSM een afstandsbediening en een reeks functies op mijn PowerBook gescript zodat ik bijna alles kan nakijken via mijn GSM (muziek, visualisatie, e-mail, rss). Daarnaast krijg ik ook het wireless netwerk van dat doosje.

Ik ga zeker eens kijken naar de squeezebox binnenkort als ik een beetje gespaard heb (moet oa. nieuwe banden hebben voor mijn auto en een paar kleine herstellingen) maar ik zoek vooral voor iets dat in een badkamer kan of elders waar het redelijk vochtig is of als ik natte vingers heb (op de tuinfeestjes bij het zwembad in de zomer bijvoorbeeld, in een sauna of bubbelbad) toch nog een beetje controle te hebben.

De speakers zijn geen probleem, die bestaan voor boten ook maar het doosje en eventueel bijbehorende afstandsbediening zou ik graag spat- of regenwatervrij hebben. Iemand een idee?

Een andere requirement is ook dat dezelfde muziek overal in het huis hetzelfde is (zoals bij de airtunes). Ik wil eventueel wel iets zelf bouwen (ik ken redelijk wat van elektronica) maar ik heb geen idee waar te beginnen.

Daarnaast is bedraad niet overal een optie maar ik prefereer het wel dus er ligt al redelijk wat Cat5 kabel (minimum 3 naar elke kamer - oa. telefoon loopt er ook over). Misschien een airtunes waterdicht verpakken (hoe doe ik dat) en een waterdichte sony/ericsson met bluetooth?

Maar dan zit ik weer met de range van de bluetooth die redelijk beperkt is, kan dat uitgebreid worden met een soort van repeater? Het moet ook werken met Linux/Mac en mijn budget plan ik ongeveer 100 tot maximum 200 euro per device, speakers niet inbegrepen. De Squeezebox vind ik enorm duur voor wat het maar is. Voor die prijs denk ik een Via Epia te kunnen kopen met alles onboard en kan ik die voor nog andere dingen gebruiken maar dan zit ik weer met de grootte en verbruik. De airtunes zou alles doen wat ik nodig heb moest het niet zijn dat het enkel maar airtunes accepteert (en geen streams van gelijk welke speler in een standaard formaat).

Het enige technische probleem is dat mijn 2,4GHz band al redelijk dichtgepakt zit met wifi, telefoons en bluetooth, daarom dat Bluetooth afstandsbediening suboptimaal is (ik krijg nu al storingen) en IR-afstandsbediening is ook beperkt.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Guru Evi schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:03:
De airtunes zou alles doen wat ik nodig heb moest het niet zijn dat het enkel maar airtunes accepteert (en geen streams van gelijk welke speler in een standaard formaat).
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/

Kijk hier eens naar :)

• maxtrash
Exirion schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:42:
Inmiddels kan ik uit een ruime ervaring spreken en ben zelf tot de conclusie gekomen: qua kosten en bedieninggemak gaat er niks boven een wifi PDA met wat software waarmee je via het netwerk alles op je UPnP streaming client of je Media Center PC kunt spelen. Als ik gewoon een CD'tje wil draaien staat er hier geen enkele PC aan maar speel ik vanaf m'n router+harddisk via UPnP naar een UPnP streaming client. Eventueel kan ik vanaf m'n PDA browsen (er gaat niks boven een touchscreen om makkelijk te navigeren! net zo makkelijk als keyboard+muis). De makkelijkste combo is Media Center PC als library+afspeler en de PDA als remote.
welke software gebruik jij hier voor?
zoals hierboven gemeld gebruik ik j river media center en netremote op de pda. Ik ben nu nog op zoek naar een mogelijkheid om geluid van de pc via mijn noxon te horen zodat ik in de woonkamer en voorkamer dezelfde muziek kan afdraaien. De noxon werkt bij upnp als client die zelf bepaalt wat hij van de server afspeelt. Nu wil ik dat de server bepaalt wat de noxon afspeelt. Heb zitten denken aan het opzetten van een lokaal internet radio station (maar zag geen plugin voor j river) en dan daar op afstemmen maar als je andere suggesties hebt graag!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

maxtrash schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:50:
De noxon werkt bij upnp als client die zelf bepaalt wat hij van de server afspeelt. Nu wil ik dat de server bepaalt wat de noxon afspeelt. Heb zitten denken aan het opzetten van een lokaal internet radio station (maar zag geen plugin voor j river) en dan daar op afstemmen maar als je andere suggesties hebt graag!
Netremote gebruik ik om muziek op de media center te spelen. Qua gemak/vormgeving/stabiliteit de beste die ik ken. Veel van die software werkt onhandig of gewoon _niet_.

Om UPnP apparaten mee aan te spreken ken ik eigenlijk maar 1 redelijke optie: Rudeo Play

Zie hier: http://www.geekzone.co.nz/content.asp?ContentId=4834

Ik weet van de makers van NetRemote (op forum gepost) dat zij dit jaar ook met UPnP support gaan komen. Als dat niet gebeurt dan overweeg ik om zelf iets te gaan maken. Ik wilde eigenlijk ook zoiets als NetRemote gaan maken omdat het relatief simpel te programmeren is, maar NetRemote is al prima vind ik. Het UPnP gedeelte is lastiger omdat er maar weinig goeie UPnP stacks zijn, en je hebt ook te maken met een grote diversiteit aan apparaten die UPnP niet allemaal even goed/stabiel ondersteunen.

Overigens zijn de Terratec Noxon en Philips SLA5500/SLA5520 inwendig zo goed als identiek :)

[ Voor 8% gewijzigd door Exirion op 26-05-2006 22:02 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-12 01:44
Airfoil ken ik ;-) maar is niet precies wat ik zoek.

1: het werkt niet voor Linux
2: het moet enkel maar werken voor mijn mediaspeler (al dan niet op command line), niet voor alle audio - de subjects van mijn afspraken en e-mails mogen enkel op mijn lokale computer gespeeld worden.

Dus ik zoek nog altijd iets die geselecteerd naar zoiets als airfoil kan gestuurd worden in Linux (zoals ik kan doen met Jack binnenin een systeem). Ik vind het gewoon erg dat Apple die hardware afsluit, moesten ze het openen zou het een leuk en goedkoop mediaapparaatje zijn.

Ik had al gedacht aan een PA-systeem (zo'n ding die een lijnvoltage heeft van 100V en daarop het signaal gesuperponeerd) maar dan zit ik weer met mijn afstandsbediening (dat is een minor probleem maar toch), het draadloze aspect en de prijs. Ik heb dan wel geen last met storingen enzo wat het grootste probleem is om analoge muziek overal in het huis te hebben alsook de flexibiliteit van een digitaal systeem is minder.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• maxtrash
Exirion schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:00:
[...]

Om UPnP apparaten mee aan te spreken ken ik eigenlijk maar 1 redelijke optie: Rudeo Play

Zie hier: http://www.geekzone.co.nz/content.asp?ContentId=4834
bedankt voor je snelle reactie. Ben nu een tweetal uur bezig maar heb het nog niet aan de praat. Eerst moest ik .NET 2.0 etc. installeren, maar rudeo draait nu op de pocketpc. Ik kan WMP op de PC bedienen vanuit de pocket pc (orange m3000/qtek 9100 etc.).
Hij ziet verder de UPNP servers van musicmatch en j river media center maar geeft vervolgens een error als ik er iets mee wil.
De Windows media connect server ziet ie weer niet. Vreemd

• maxtrash
het werkt nu wel met de windows media connect. Maar echt stabiel is rudeo niet. Als ik ergens op een lege regel click crasht de applicatie meteen.
Je ziet op het schermpje van de noxon het nummer dat afgespeeld wordt (als ik op i druk). Als het volgende nummer begint springt ie echter weer naar het hoofdscherm met het overzicht van de upnp-servers. Een 'party-mode' heb ik ook nog niet gevonden: dat je twee clients (de noxon en de pc) tegelijkertijd dezelfde muziek kan laten afspelen.

In een ideale wereld zou ik graag een netremote-mediaportal plugin zien. Mediaportal zou dan de (upnp)server van alles (muziek, video, afbeeldingen) zijn. Geen aparte upnp-servers, mediajukeboxen etc. meer nodig. Het display van de noxon zou mediaportal ook moeten kunnen gebruiken als 'lcd-display (ipv een of ander ding via de paralelle poort), ook als je bijv. een dvd afspeelt.
Tot zover mijn ideaal. Technisch gezien is het niet eens luchtfietserij. Voordat het echt zo werkt zal nog even duren vrees ik...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

maxtrash schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:50:
het werkt nu wel met de windows media connect. Maar echt stabiel is rudeo niet. Als ik ergens op een lege regel click crasht de applicatie meteen.
Je ziet op het schermpje van de noxon het nummer dat afgespeeld wordt (als ik op i druk). Als het volgende nummer begint springt ie echter weer naar het hoofdscherm met het overzicht van de upnp-servers. Een 'party-mode' heb ik ook nog niet gevonden: dat je twee clients (de noxon en de pc) tegelijkertijd dezelfde muziek kan laten afspelen.

In een ideale wereld zou ik graag een netremote-mediaportal plugin zien. Mediaportal zou dan de (upnp)server van alles (muziek, video, afbeeldingen) zijn. Geen aparte upnp-servers, mediajukeboxen etc. meer nodig. Het display van de noxon zou mediaportal ook moeten kunnen gebruiken als 'lcd-display (ipv een of ander ding via de paralelle poort), ook als je bijv. een dvd afspeelt.
Tot zover mijn ideaal. Technisch gezien is het niet eens luchtfietserij. Voordat het echt zo werkt zal nog even duren vrees ik...
Ik snap je frustratie. Het lullige is dat UPnP een nogal lastig protocol is om goed te implementeren, en er is dan ook nog maar weinig goeie software. Ik vind op dit moment NetRemote icm een Media Center PC de beste oplossing. Vooral het zoeken op een (deel van een) titel vind ik erg handig, want ik speel vaak losse nummers achter elkaar en via de normale manier door de collectie navigeren vind ik veel te omslachtig. Dat is ook het gemak van een touchscreen. PDA is wat dat betreft een ideale remote control :)

• maxtrash
mee eens. Je kunt in alle rust op naam zoeken en dan de muziek toevoegen achteraan de playlist. Dat kan niet eens op de noxon. Maar dat is weer een meer plug and play systeem: aanzetten en werken waardoor ik het meer gebruik dan het 'hoofdsysteem'. Feitelijk werkt het best goed maar gebruik ik netremote meestal niet via de PDA maar via de laptop. Kan je toch eens een lamp aandoen en de televisie harder/zachter zetten.

• ikweetniks
Modbreak:Warez request zijn niet toegestaan zoals ook in de faq is terug te vinden

[ Voor 86% gewijzigd door moto-moi op 30-05-2006 15:36 ]

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-12 21:09

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:06:
[...]
Tja dat was ook mijn vraag....is er nog een ander systeem?
Niets vergelijkbaars volgens mij.

He maar leg eens uit dat van die pc die niet aan hoeft, want volgens mij heb je wel een harddisk nodig die ergens aanstaat.....

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-12 21:09

Largo

Donderdraak

Largow schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:54:
[...]

Tja dat was ook mijn vraag....is er nog een ander systeem?
Niets vergelijkbaars volgens mij.

He maar leg eens uit dat van die pc die niet aan hoeft, want volgens mij heb je wel een harddisk nodig die ergens aanstaat.....
Ik heb inmiddels de Sonos geprobeerd en moet zeggen dat het tegenvalt.
Die controller is groot en zwaar, en de interface is matig, traag zelfs af en toe. En internet radio gaat niet altijd werken, alleen met een directe stream van de door sonos ondersteunde formaten.

• camiels
  • Laatst online: 12-12 09:33
Weet iemand of je de Noxon2 ook in een gewone winkel kan krijgen?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

camiels schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:48:
Weet iemand of je de Noxon2 ook in een gewone winkel kan krijgen?
Wat noem jij een gewone winkel? Bij Informatique en Zercom kun je langsgaan om 'm op te halen.

• camiels
  • Laatst online: 12-12 09:33
Niet helemaal duidelijk geweest, ik bedoel meer iets van een Dixons, MediaMarkt ofzo. Alternatief is inderdaad gewoon bestellen en afwachten. Eindhoven is voor mij geen echte optie.

• marty
ik ben geweest bij MediaMarkt, BCC, Dixons, Dynabyte & MyCom, maar die hadden het niet (praat nu over iets meer dan een half jaar geleden).
Maar als je zeker wil zijn kun je ze natuurlijk altijd even bellen ;)

Ik heb 'm uiteindelijk bij empc bestelt overigens.

• polson
Ik had eerst ook een noxon. Werkte in principe goed alleen vind ik het display erg slecht te lezen.

Heb nu een pinnacle soundbridge (origineel is die van roku, maar wordt hier door pinnacle op de markt gebracht), en deze bevalt veel beter. Heeft ook meer mogelijkheden en er wordt hard gewerkt aan de firmware (wat bij de noxon niet gebeurt). Volgens mij is ie ook nog goedkoper dan de noxon2. Deze heeft dixons ook (staat in ieder geval op hun site), alleen is ie dan 25% duurder dan bij een webwinkel.

http://tweakers.net/pricewatch/136722

• -Stef-
  • Laatst online: 11:28

-Stef-

Slainthe!

polson schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:04:
Ik had eerst ook een noxon. Werkte in principe goed alleen vind ik het display erg slecht te lezen.

Heb nu een pinnacle soundbridge (origineel is die van roku, maar wordt hier door pinnacle op de markt gebracht), en deze bevalt veel beter. Heeft ook meer mogelijkheden en er wordt hard gewerkt aan de firmware (wat bij de noxon niet gebeurt). Volgens mij is ie ook nog goedkoper dan de noxon2. Deze heeft dixons ook (staat in ieder geval op hun site), alleen is ie dan 25% duurder dan bij een webwinkel.

http://tweakers.net/pricewatch/136722
Als ik het dus goed begrijp werkt deze Pinnacle Soundbridge ook via een draadloze 802.11g verbinding? Aan welke afstand moet ik dan grofweg denken dat overbrugd kan worden tussen mijn computer en de Pinnacle ontvanger?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• polson
-Stef- schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:50:
[...]

Als ik het dus goed begrijp werkt deze Pinnacle Soundbridge ook via een draadloze 802.11g verbinding? Aan welke afstand moet ik dan grofweg denken dat overbrugd kan worden tussen mijn computer en de Pinnacle ontvanger?
Hier vind je de info:
http://www.pinnaclesys.co...h+Spec+SoundBridge_DU.htm

Verder wordt dus gebruik gemaakt van Draadloos netwerk:: Wi-Fi 802.11b, maar dit is compatible met 802.11g. Voor het streamen van muziek is niet meer nodig. Ik weet niet welke afstand je kunt overbruggen, dat is in iedere situatie anders (dikte van muren, welke router etc.).

• marty
eb nu een pinnacle soundbridge [...] en deze bevalt veel beter. Heeft ook meer mogelijkheden en er wordt hard gewerkt aan de firmware.
Welke extra mogelijkheden heeft de pinnacle soundbrige?
Het enige wat ik eigenlijk bij de Noxon2 mis, is dat je niet net als in winamp tijdens het spelen een lijst kan samenstellen, van wat achter elkaar moet komen. Of dat je een bepaalde lijst van een folder/album/artiest met shuffle kan afspelen.

Wat ik wel handig vind van de Noxon is dat je hier ook een externe HD op kan aansluiten - dat zag ik niet bij de specs van de pinnacle staan. En er zit ook een digitale uitgang op en het ondersteund ook gewoon een verbinding met een netwerk-kabel. Hoewel ik die niet gebruik kan ik me voorstellen dat dat ook handig is.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:51
Zijn er ook van dit soort apparaten verkrijgbar welke "audiofiel verantwoord" zijn, met andere woorden: waarbij de aandacht voornamelijk uitgaat naar een zo goed mogelijke reproductie van de bron? Dus met goede D/A convertor en electronica?

Bedankt!

Verwijderd

Ik heb hier een link voor je naar een gedeeltelijk relevant artikel van Toms Hardware. Het is maar gedeeltelijk relevant, want het gaat over het streamen van video. Maar het artikel maakt wel een paar dingen duidelijk waar ook jij tegen aan kan lopen (de overbezetting van de 2,4 GHz band bijvoorbeeld, wat voor storingen kan zorgen).

Daarnaast zou hjet best eens kunnen dat je in de toekomst zou willen gaan uitbreiden, door ook video te streamen. En dan zou het handig zijn als nu al een paar opties had overwogen, dan kan die "uitbreiding" ook een stuk makkelijke gerealiseerd worden :)

Links:
Video Streaming Need To Know: Part 1- Encoding, Bit Rates and Errors
Video Streaming Need To Know: Part 2 - The Real World

• polson
marty schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 08:47:
[...]

Welke extra mogelijkheden heeft de pinnacle soundbrige?
Het enige wat ik eigenlijk bij de Noxon2 mis, is dat je niet net als in winamp tijdens het spelen een lijst kan samenstellen, van wat achter elkaar moet komen. Of dat je een bepaalde lijst van een folder/album/artiest met shuffle kan afspelen.

Wat ik wel handig vind van de Noxon is dat je hier ook een externe HD op kan aansluiten - dat zag ik niet bij de specs van de pinnacle staan. En er zit ook een digitale uitgang op en het ondersteund ook gewoon een verbinding met een netwerk-kabel. Hoewel ik die niet gebruik kan ik me voorstellen dat dat ook handig is.
Ja, met de soundbridge kan bovenstaande allemaal. Behalve het aansluiten van een externe HD. Dat kan niet. Als je meer wilt weten is het misschien handig de handleiding eens te bekijken:
http://rokulabs.com/support/SBUserGuide.pdf

• polson
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 09:08:
Zijn er ook van dit soort apparaten verkrijgbar welke "audiofiel verantwoord" zijn, met andere woorden: waarbij de aandacht voornamelijk uitgaat naar een zo goed mogelijke reproductie van de bron? Dus met goede D/A convertor en electronica?

Bedankt!
Ook hier bestaat een hele discussie over op het roku forum:

http://www.rokulabs.com/forums/viewtopic.php?t=8029

Verwijderd

Misschien een hele simpele vraag, maar ik stel hem toch maar. Kun je met dergelijke systemen (ik zit vooral te denken aan de Noxon 2) gebruik blijven maken van je standaard muziekprogramma (in mijn geval WinAmp)?
Zo niet, kan iemand vertellen wat er voor programma bij de Noxon 2 zit en of dat een beetje gebruiksvriendelijk of nogal behelpen is? Alvast bedankt!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 09:51:
Misschien een hele simpele vraag, maar ik stel hem toch maar. Kun je met dergelijke systemen (ik zit vooral te denken aan de Noxon 2) gebruik blijven maken van je standaard muziekprogramma (in mijn geval WinAmp)?
Zo niet, kan iemand vertellen wat er voor programma bij de Noxon 2 zit en of dat een beetje gebruiksvriendelijk of nogal behelpen is? Alvast bedankt!
Hoe bedoel je dat ? Welke opstelling had je in gedachten dan ?
Je moet sowieso een pc (of NAS) aan hebben staan waar je een passende muziekserver op hebt staan draaien (bijvoorbeeld Twonkyvision). Daar moet je je muziekbieb dus wel op inrichten. Je kan daarnaast nog WinAmp gebruiken om muziek af te spelen op je pc maar ik neem aan dat je daarvoor juist dat apparaat gaat gebruiken ?
Pagina: 1