Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-08 20:02
died_laughing schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:26:
Zijn er hier al mensen die de N900 al werkend hebben met een bluetooth autoradio?
Wil graag weten of dat een beetje makkelijk gaat.
Volgens mij moet hij wel gewoon werken met een bluetooth autoradio maar remote sim werkt nog niet.

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Beuzelarij schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:41:
[...]

Staat het tekstbestandje dan niet ergens? Tik anders gewoon eens enkel "dmesg" in.
nope. en als ik alleen het eerste doe dan krijg je niet alles te zien omdat het te lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
van het maemo forum:
http://pastebin.ca/1610167

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 05:33
Is het theoretisch mogelijk om commando's te geven via de IR-poort?
Dat je bijvoorbeeld een goede mediaplayer gebruikt om video te kijken (op televisie), en dan met een afstandbediening (die je al hebt van bijvoorbeeld dvd-speler) je mediaplayer kan pauzeren, volume hoger, volgende film, etc?

Helemaal leuk is dan het principe van de Logitech Harmony maar dan andersom: Geef een afstandbediening op, en de IR "snapt" aan de signalen die je met de AB geeft wat er moet gebeuren.

kwijlkwijlkwijl...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:08:
[...]

Het N900 scherm is groter en scherper dan die van de 5800 (ik heb ze naast elkaar liggen), ik vind ze allebei prachtig. Als ik moest kiezen, zou ik zeggen dat het N900 mooier is (het scherpere aspect doet het hem voor mij). Ik moet nog wel kijken hoe goed de N900 in vel daglicht werkt, dat vond ik aan de 5800 altijd een probleem ten opzichte van bijvoorbeeld de N95.

En of het krasgevoelig is, ach volgens mij niet meer dan andere resistive touch telefoons. maar kan dat moeilijk beoordelen (ik heb geen krassen op mijn N900 scherm en dat wil ik zo houden :-)
Daanno en Tempest bedankt voor jullie reacties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe goed is de 'responsiveness' van het resistive touchscreen?

Die van de iPhone vind ik zelf echt heel goed, je kan als het ware lekker over het hele scherm heen glijden met je vinger. Aangezien die capacitive is en de N900 een resistive heeft, vraag ik me heel erg af hoe jullie dat verschil ervaren en of de N900 ook zo vlot gaat als de iBomb uh iPhone :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe meer ik lees..... ;)

Nog een vraag, hoe lang duurt het opstarten/booten eigenlijk?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Haha iedereen gaat meer vragen stellen :p nu ze weten dat er mensen zijn die de N900 hebben. Waar ik nog benieuwd naar ben als je redelijk intensief internet etc. Houd de batterij het dan uberhaupt wel een dag uit ? Verder ben ik echt overtuigd van de kracht van dit apparaat, en heb hem dan ook besteld nu hopen dat ie snel geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lexi1986 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:05:
Haha iedereen gaat meer vragen stellen :p nu ze weten dat er mensen zijn die de N900 hebben. Waar ik nog benieuwd naar ben als je redelijk intensief internet etc. Houd de batterij het dan uberhaupt wel een dag uit ? Verder ben ik echt overtuigd van de kracht van dit apparaat, en heb hem dan ook besteld nu hopen dat ie snel geleverd gaat worden.
Ik vind het geen probleem hoor :-)
Aangezien ik het apparaat 3 weken voor release gratis te leen heb gekregen van Nokia, vind ik het ergens ook een beetje mijn taak om anderen te informeren over mijn bevindingen met dit apparaat.
Ik durf te wedden dat Nokia daar erg blij mee zal zijn, is toch een vorm van informeren van kopers wat ze zo zelf niet hoeven te doen. Ik probeer iedereen een zo accuraat mogelijk beeld te laten krijgen van het apparaat (met eventuele tekortkomingen), dat klinkt misschien in eerste instantie niet hetzelfde als reclame maken voor de N900 (reclame is immers vaak sterk gekleurd), maar dat is het eigenlijk natuurlijk wel.
Nokia weet net zo goed als ik dat het heel belangrijk is dat consumenten weten wat ze kopen. Zeker bij nieuwe producten is het belangrijk dat kopers tevreden en blij zijn met het apparaat, dat levert positieve mond op mond reclame op die niet te evenaren is met welke marketing dan ook.
Daarom is het voor Nokia ook van belang dat klanten compleet worden geïnformeerd, zodat het product niet tegen kan vallen. Juist bij dit soort experimentele, nieuwe apparaten is dit van groot belang.
Nokia heeft echt heel erg goed nagedacht over alle aspecten van dit apparaat (design, development, marketing etc.). Dat zag je ook op de Maemo summit. Het was misschien niet allemaal even gelikt, maar aan heel veel details merkte je dat er heel erg goed over alles was nagedacht. Was super geregeld allemaal.

De batterij gaat niet lang mee (elke dag opladen zeker), maar of je de dag goed doorkomt bij intensief gebruik kan ik in alle eerlijkheid nog niet zeggen. Ik heb de N900 nu drie dagen, ik ben nog erg aan het experimenteren, de software is nog niet de retail versie (energie besparing hangt daar sterk vanaf), en ik gebruik hem nu nog niet als mijn primaire telefoon (ik heb meerdere nummers, en mijn 5800 heeft DVB-H support met de SU-33w ontvanger, en dat kan ik zeker voorlopig op de N900 wel vergeten).
In de loop van de week wordt de N900 mijn primaire telefoon (moet nog wat dingen omzetten en testen), en ik vermoed dat ik dan meer zinnige dingen over de batterij kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik vraag me echt af hoe lang hij het zou doen met exchange aan. T is jammer dat t niet werkt maar ik voorspel weinig goeds :)
Nas T schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:18:
Is het theoretisch mogelijk om commando's te geven via de IR-poort?
Dat je bijvoorbeeld een goede mediaplayer gebruikt om video te kijken (op televisie), en dan met een afstandbediening (die je al hebt van bijvoorbeeld dvd-speler) je mediaplayer kan pauzeren, volume hoger, volgende film, etc?

Helemaal leuk is dan het principe van de Logitech Harmony maar dan andersom: Geef een afstandbediening op, en de IR "snapt" aan de signalen die je met de AB geeft wat er moet gebeuren.

kwijlkwijlkwijl...
Jep, is op youtube al een app van te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:27:
Hoe meer ik lees..... ;)

Nog een vraag, hoe lang duurt het opstarten/booten eigenlijk?

Alvast bedankt!
Van het moment dat je op de aan knop druk tot het moment dat je bereik hebt op je netwerk 40 seconden (als je geen pincode hoeft in te voeren). Op de 5800 is dat 32 seconde, maar de 5800 laat wel wel eerder het homescreen zien (maar dan heb je nog geen bereik, dat duurt een paar seconde langer).

Maar waarom zou je het apparaat uit doen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:53:
[...]

Van het moment dat je op de aan knop druk tot het moment dat je bereik hebt op je netwerk 40 seconden (als je geen pincode hoeft in te voeren). Op de 5800 is dat 32 seconde, maar de 5800 laat wel wel eerder het homescreen zien (maar dan heb je nog geen bereik, dat duurt een paar seconde langer).

Maar waarom zou je het apparaat uit doen? :-)
Klopt always on is always on.....Het klinkt allemaal heel erg mooi en ik denk er ook aan om een N900 te kopen. Voor mij is wel belangrijk dat je toch minimaal 1 dag op een accutrip kunt doen.

Wikken / wegen.....

En als > 10 jr debian user gaat hier je hartje wel sneller van kloppen! ;)

Badankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:04:
[...]

Klopt always on is always on.....Het klinkt allemaal heel erg mooi en ik denk er ook aan om een N900 te kopen. Voor mij is wel belangrijk dat je toch minimaal 1 dag op een accutrip kunt doen.

Wikken / wegen.....

Je kan ook een extra accu kopen. de BL-5J accu wordt in vele Nokia toestellen gebruikt en is makkelijk verkrijgbaar. Op ebay zijn de niet-originele accus heel erg goedkoop, maar mijn ervaring is dat de originele accus van Nokia langer meegaan. Om zeker te zijn kan je die beter in de winkel kopen, op eBay zijn de originele vaak moeilijk van de niet-originele te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:58
DaannO schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:49:
Ik vraag me echt af hoe lang hij het zou doen met exchange aan. T is jammer dat t niet werkt maar ik voorspel weinig goeds :)
[...]
Hoezo weinig goeds?

Kijk goed om te zien dat men er al druk mee bezig is _/-\o_
Radio FM: http://www.maemo-freak.co...ompatible-with-nokia-n900
Jammer dat het de batterij nog leeg zuipt, en niet echt makkelijk op te lossen lijkt. Maar men is er in het algemeen al drukker mee dan ik een week of 5 geleden had kunnen dromen.

KOffice: http://maemo-freak.com/in...f-the-koffices-maemo-5-ui
Gaat de goede kant op, toch wel belangrijk voor mij :)

Zal het dan over pak weg een goed jaar toch een Iphone killer worden, voor mij is hij dat nu al... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
motogp schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:39:
[...]

Hoezo weinig goeds?

Kijk goed om te zien dat men er al druk mee bezig is _/-\o_
Radio FM: http://www.maemo-freak.co...ompatible-with-nokia-n900
Jammer dat het de batterij nog leeg zuipt, en niet echt makkelijk op te lossen lijkt. Maar men is er in het algemeen al drukker mee dan ik een week of 5 geleden had kunnen dromen.

KOffice: http://maemo-freak.com/in...f-the-koffices-maemo-5-ui
Gaat de goede kant op, toch wel belangrijk voor mij :)

Zal het dan over pak weg een goed jaar toch een Iphone killer worden, voor mij is hij dat nu al... >:)
De batterij is al bij me binnen een dag leeg maar met exchange zal ik dat wel weten te beperken tot 6 uur vrees ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Mark Guim van de thenokiablog twitterde dit m.b.t. de accu :

"left hotel 10.30 a.m. with full battery , low battey warning at 17.30 p.m. after heavy geotagged photos and maps usage on nokia n900". :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:15:

Die van de iPhone vind ik zelf echt heel goed, je kan als het ware lekker over het hele scherm heen glijden met je vinger. Aangezien die capacitive is en de N900 een resistive heeft, vraag ik me heel erg af hoe jullie dat verschil ervaren en of de N900 ook zo vlot gaat als de iBomb uh iPhone :P.
Van wat ik er tot nu allemaal over gelezen heb is dat de software achter het resistive touchscreen erg goed schijnt te zijn, responsiveness schijnt erg dicht tegen die van de Iphone aan te liggen.

Klachten erover heb ik nog niet kunnen vinden, mocht dit echt zo zijn zie ik alleen maar voordelen. Een scherm wat goed reageerd op je vingers en als het nodig is kan je ook nog eens een styles gebruiken. _/-\o_

offtopic
Ik heb geen Iphone maar heb er een week mee mogen spelen, en om nou heel eerlijk te zijn zo bijzonder vond ik hem nou ook weer niet. Ziet er goed uit etc, maar het is maar net wat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:49:
[...]

Jep, is op youtube al een app van te vinden :)
Ik denk dat jij IRReco bedoeld, dat is een programma om je N900 in een universele afstandsbediening om te toveren. Daar heb je filmpjes van op youtube. Het programma staat in de unstable developer test repository en werkt prima (maar het uiterlijk kan nog wel verbeterd worden).
Ik dacht eerst dat jet bereik van de IR poort heel beperkt was, maar dat blijkt een beetje van je TV af te hangen. Bij de TV van mijn ouders is het bereik veel groter, en bij andere gebruikers was het bereik ook goed.

Maar ik geloof dat Nas T iets anders bedoeld. Volgens mij wil hij de N900 met een afstandbediening besturen.
Ik geloof niet dat dat al bestaat (als dat wel zo is, hoor ik het graag :-)
Wat de infrarood poort precies is, dat is nog wat onduidelijk. In de handleiding staat dat deze niet IrDA compatible is, maar volgens mij komt dat omdat er geen software is die het protocol implementeert. De medewerkers die ik heb gesproken van Nokia wisten het ook niet zeker, maar kwamen zelf ook met deze verklaring. (die vonden de IR poort maar een nutteloze toevoeging, ik vind ben er echter erg blij mee :-)

Ik zou geen infrarood voor het bedienen van de N900 gebruiken. Je kan via bluetooth een wiimote verbinden en deze dan gebruiken bijvoorbeeld, of een bluetooth toetsenbord. dat lijkt me een handiger en betere oplossing. Maar verder ondersteund de media player ook een aantal van die media server/player protocollen. Dus misschien kan je ook via wifi de N900 media speler besturen. Maar dat weet ik niet zeker. Sinds ik mijn Philips streamium heb verkocht heb ik dat soort dingen niet meer bijgehouden (met de N800 internettablet kon je de streamium over wifi besturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wilde de N97 ff vergelijken met de N900 (ik weet dat N900 geen opvolger van N97 is maar van de N800) maar vind in het betreffende topic geen cpusnelheid. Na google vond ik dit:
The processor is single ARM11 CPU with a clock speed of 434Mhz, .......
De N900 heeft 600 mhz. mag ik hieruit concluderen dat de N900 ook daadwerkenlijk sneller is of zijn er nog andere addertjes onder het gras zoals (eh ja...) lagere FSB of minder cache of moet ik niet teveel aan een desktopcpu denken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De architectuur van een mobiele CPU is wel wat anders. Uiteraard komt er wel meer bij kijken dan alleen de MHz'jes. Maar snelheid hangt ook van andere zaken af. De N97 draait op Symbian en de N900 draait op Maemo. Dat maakt ook verschil.

Kortom: reviews / hands-on-ervaringen bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:15:

Volgens mij is het ook sterk wat je gewend bent. Je moet namelijk wel een beetje drukken, iets wat bij iPhone niet hoeft. Ik heb mijn broer vandaag even laten spelen op de N900 (iPhone gebruiker), en hij vond het goed, maar de iPhone beter reageren. Maar hij is niets anders gewend, de iPhone is het eerste apparaat met een touchscreen dat hij gebruikt. Ik heb zelf ook een iPod Touch, en ik merk dat ik resistive screens gewend ben (na diverse PDA's, de internet tablets, een 5800 en nu de N900). Maar na een uurtje ben ik aan de touch gewend, en gaat dat ook prima. Ik denk dat het slechte imago van resistive screens voornamelijk komt omdat de software op deze apparaten erg lang gemaakt was voor een stylus (Palm, Windows CE etc.), en dus werkte dat slecht met je vingers.
Ik vind het touch screen prima werken.
Als je twijfels hebt over het resistive screen, wacht dan rustig tot het apparaat uit is, en probeer het zelf.

Overigens gaat Maemo 6 ook capacitive screens ondersteunen en multitouch. Maar voor Maemo 6 staan beta releases voor tweede kwartaal 2010 geplanned, dus een multitouch maemo toestel moet je niet voor september/oktober 2010 verwachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:02:
ik wilde de N97 ff vergelijken met de N900 (ik weet dat N900 geen opvolger van N97 is maar van de N800) maar vind in het betreffende topic geen cpusnelheid. Na google vond ik dit:
[...]

De N900 heeft 600 mhz. mag ik hieruit concluderen dat de N900 ook daadwerkenlijk sneller is of zijn er nog andere addertjes onder het gras zoals (eh ja...) lagere FSB of minder cache of moet ik niet teveel aan een desktopcpu denken?
Naar mijn weten is de processor in de N900 sneller als die van de N97. Verder vind ik het wel balen dat de batterij niet lang mee gaat maar goed bij mijn G1 heb ik ook 2 batterijen uit china laten komen voor nog geen 4 euro dus waar praten we over. Enige lastige is dat je wel altijd je batterijen opgeladen moet hebben. En een nadeel vind ik de Micro-usb poort had liever gezien dat die een mini-usb poort had gehad omdat al mijn apparaten hier bijna op werken. Maar goed dat zijn kleine details, wel fijn dat de mensen met de N900 ons zo goed van informatie voorzien echt super.

Ik heb nog 1 vraag :p haha ik hou niet op, maar op mijn ubuntu machine ( wat op debian gebasseerd is ) kan ik doormiddel van apt programma's installeren. Is dat nu ook op dezelfde manier mogelijk op de N900 of heb je hier echt weer een grafische software manager inzitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lexi1986 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:16:

Ik heb nog 1 vraag :p haha ik hou niet op, maar op mijn ubuntu machine ( wat op debian gebasseerd is ) kan ik doormiddel van apt programma's installeren. Is dat nu ook op dezelfde manier mogelijk op de N900 of heb je hier echt weer een grafische software manager inzitten ?
ja natuurlijk werkt apt ook!
Je hebt gewoon een terminal, en je kan gewoon apt-get gebruiken enzo. Wel eerst even root user worden (is het makkelijks door even rootsh te installeren via de app manager en dan "sudo gainroot" in de terminal, maar kan op meer manieren ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:16:
[...]

Naar mijn weten is de processor in de N900 sneller als die van de N97. Verder vind ik het wel balen dat de batterij niet lang mee gaat maar goed bij mijn G1 heb ik ook 2 batterijen uit china laten komen voor nog geen 4 euro dus waar praten we over. Enige lastige is dat je wel altijd je batterijen opgeladen moet hebben. En een nadeel vind ik de Micro-usb poort had liever gezien dat die een mini-usb poort had gehad omdat al mijn apparaten hier bijna op werken. Maar goed dat zijn kleine details, wel fijn dat de mensen met de N900 ons zo goed van informatie voorzien echt super.

ik heb geen verstand van debian en linux maar ik las wel op de frontpage dat het heel erg eenvoudig is om elk willekeurig iets van linux geschikt te maken voor N900 in tegenstelling tot bijv android die ook al op debian gebaseerd is.

nieuws: 'Linux-software is bruikbaar op Nokia N900'
RoD schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:14:
De architectuur van een mobiele CPU is wel wat anders. Uiteraard komt er wel meer bij kijken dan alleen de MHz'jes. Maar snelheid hangt ook van andere zaken af. De N97 draait op Symbian en de N900 draait op Maemo. Dat maakt ook verschil.

Kortom: reviews / hands-on-ervaringen bekijken :)
Ok, ik dacht al aan zoiets. Maar Maemo zou lichter moeten zijn dan Symbian, dus ik heb hoge verwachtingen, ik hoop niet teleurgesteld te worden....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Maemo 5 ondersteunt OpenGL 2.0 en de processor ook waardoor er echt in 3D gerenderd kan worden. Daarnaast beschikt Maemo over een soort loadbalancer die er voor zorgt dat de proc tussen de 400 en 600 mhz loopt te stomen. Om precies te zijn zit dit erin: ARM Cortex A8 600 MHz met PowerVR SGX graphics en OpenGL 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:04:
[...]

Wikken / wegen.....

Ik denk dat je als debian user de N900 werkelijk prachtig gaat vinden. Als je al handig bent met linux, dan zijn er echt ongekende mogelijkheden met dit apparaat.

Ik ben zelf op mijn desktop overigens nog niet zo lang overgestapt op linux (een jaar of 1 a 2 geleden nu), daarvoor gebruikte ik hoofdzakelijk windows (hoewel ik al veel eerder heb geprobeerd over te stappen).
Het grappige is dat 1 van de belangrijkste redenen waarom ik meer van linux wilde leren, dat was de nokia 770 internet tablet die ik begin 2006 had gekocht. Meestal gaat het andersom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:40:

Maar Maemo zou lichter moeten zijn dan Symbian, dus ik heb hoge verwachtingen, ik hoop niet teleurgesteld te worden....
waar baseer je dat op? Volgens mij is juist Symbian veel beter schaalbaar richting langzamere apparaten.
(dat is overigens ook wat de Nokia medewerkers vertelde: Symbian draait op veel simpelere hardware).
Symbian schaalt echter steeds lastiger richting meer high-end apparaten (met meer functies, verbindingen en multitasken), daarom ontwikkelt Nokia ook Maemo.

De N900 is ontworpen voor performance niet voor batterijduur (aldus de presentatie over N900 HW architecture overview & power management op de Maemo summit).

Daar werd overigens ook verteld dat de N900 eigenlijk een S40 telefoon is met een Internettablet in 1 apparaat verbonden via een speciale interface. Dat zijn dus twee onafhankelijke delen. En aan het telefoon gedeelte kan niets veranderen. Dit is gedaan voor de veiligheid, maar de presentatie over de security moet ik nog een keer online kijken, want die zaal was vol :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07-2017
@DaannO,

Dacht dat de N900 2 processors had?
vraagje voor jou en Tempest

Kunnen jullie mij en de rest die nog twijfelt met goede argumenten komen waarom je deze verkiest boven de htc hd2.

Ik denk voor de HTC HD2 te gaan maar ik ga toch twijfelen als ik jullie ervaringen lees. Damnnnnn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Maemo was trouwens erg leuk, en super goed geregeld, in een heel ontspannen sfeer.
"we are Maemo" :-)

Voor mensen die in de Maemo summit zijn geïnteresseerd:
Als het goed is komen alle presentaties online. Meer informatie op de Maemo wiki:
http://wiki.maemo.org/Maemo_Summit_2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tempest,

Ik heb denk ik door al die verhalen van Linuxliefhebbers/Microsofthaters een beeld van Linux gekregen, dat deze lichter en sneller zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de Apps en de mogelijkheden tot internet gebruik, denk bijv aan mail, msn, Stom Stom of iets dergelijks.

Zit namelijk te twijfelen tussen de N900 en de Iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVee
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 13:00
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:57:
[...]

Ik zou geen infrarood voor het bedienen van de N900 gebruiken. Je kan via bluetooth een wiimote verbinden en deze dan gebruiken bijvoorbeeld, of een bluetooth toetsenbord. dat lijkt me een handiger en betere oplossing.
Als je incidenteel het ding aan je TV hangt (voor een video, of eeen slideshow ofzo) is het best handig om de afstandsbediening die toch op tafel ligt te gebruiken. Er extra spullen voor kopen is dan wel wat overkill. Zeker als je niet echt meer wilt dan een pause en een play knop.

Als je 'm echt gaat gebruiken wordt dat natuurlijk een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tanakiam schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:05:

Kunnen jullie mij en de rest die nog twijfelt met goede argumenten komen waarom je deze verkiest boven de htc hd2.

Ik denk voor de HTC HD2 te gaan maar ik ga toch twijfelen als ik jullie ervaringen lees. Damnnnnn
Dat is echt wat jij zelf wilt.
Er komen/zijn ontzettend veel hele mooie toestellen uit. Ik vind zelf de Motorola en de LG Android toestellen erg mooi. Maar inderdaad ook de fantastisch uitziende Windows mobile HTC HD2 en er zijn super mooie Symbian toestellen (Sony Ericsson Satio, Samsung i8910, Nokia N97).

Na mijn vroegere ervaring met Windows Mobile, zou ik dat niet meer willen (ik had de eerste Orange SPV in 2003 gekocht toen die net uitkwam, mijn eerste smartphone! ) En daarna hebben een aantal vrienden wat windows Mobile toestellen gehad, en die waren altijd vreselijk buggy.
Het meest recente WM toestel waar ik even mee heb gespeeld was de SE Xperia X1. ik verbaasde me hoe weinig windows mobile is veranderd. Symbian heeft veel grotere veranderingen ondergaan, zo lijkt het.
Maar ik ben dus niet erg into Windows Mobile, Android of Blackberry toestellen. Ik zit meer in de iPhone/Maemo/Symbian catogorie kwa ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:18:
Hoe zit het met de Apps en de mogelijkheden tot internet gebruik, denk bijv aan mail, msn, Stom Stom of iets dergelijks.

Zit namelijk te twijfelen tussen de N900 en de Iphone.
Je kan via de app manager allerlei dingen uit "catalogi" installeren. De applicaties worden dan via internet gedownload en geïnstalleerd. Eventuele updates worden ook via de applicatie manager automatisch bijgehouden. Dit is hetzelfde als wat je onder linux "repositories" noemt. Op de achtergrond werkt het ook met precies dezelfde tools.
Je hebt een aantal repositories voor Maemo: Nokia System Software updates, Nokia Applications, Maemo Extras, Maemo extras test, en Extras-Devel. Maemo extras bevat de applicaties die door de community zijn ontwikkeld en als end-user ready worden beschouwd, en is standaard uitgeschakeld.
De laatste twee (Maemo extras-test en Extras-Devel ), moet je eerst zelf toevoegen (door bijvoorbeeld op een .install file te klikken op een webpagina in de browser).
Extras-test bevat applicaties die op zich af zijn, maar nog bugs kunnen bevatten, en Extras-Devel bevat echt de grootste alpha software. Die dingen zijn nog sterk in ontwikkeling (applicaties met veel bugs, en soms werkt het helemaal niet ). Die laatste catalogus bevat op dit moment echter wel de meeste software, en is leuk om mee te experimenteren.

Standaard heb je chat via allerlei protocollen (SMS, skype, google talk en jabber bijvoorbeeld). Helaas is standaard geen MSN en geen IRC suppport, maar in de hierboven genoemde developer catalogus kan je Xchat downloaden (werkt perfect), en een plugin voor MSN (iets van telepathy-butterfly), en die werkt prima.

Wat bedoel je met "Stom Stom" ? Een koosnaampje voor Tom Tom software?
Met de N900 wordt Ovi maps meegelevert. Dit is dus Nokia navigatie software. Zit ook op veel Symbian toestellen. Vanwege de aanwezigheid daarvan, en omdat Maemo een nieuw platform is met (op dit moment) een kleine install base, denk ik dat het nog een tijd zal duren voordat er andere commerciele aanbieders van navigatie software zal komen.
Ik heb navigatie software nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ECHT INSANE COOL!!

Ik heb net Quake 3 arena lopen spelen op de N900! via de dev repositories ioquake3 installeren, en dan alle .pk3 files naar /home/user/baseq3 kopieren via de terminal. (met het commando "cp /media/mmc1/baseq3/*.pk3 /home/user/baseq3/" wanneer je in de map "baseq3" op je geheugen kaartje alle files hebt staan)

nuttige shortcuts:
Fn (Blue Arrow) + Ctrl/Sym = Open/Close console.
Fn + = (Next to backspace) = Esc key.

het besturen met die bewegingssensoren is wel erg wennen, mar erg cool!

hier een filmpje (door iemand anders gemaakt die de N900 op zijn TV heeft aangesloten)
http://www.youtube.com/watch?v=tHSZfhY25Jc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
OMG! Must have...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel grappig ja, een telefoon gebruiken om realistisch quake te spelen (heb wel eens quake op andere toestellen gezien maar dat zag er zielig uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Tanakiam schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:05:
@DaannO,

Dacht dat de N900 2 processors had?

Nokia n900 of HTC hd2:

http://www.youtube.com/wa...4&feature=player_embedded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in het verleden veelal Symbian toestellen gehad en ben verder niet bekend met Maemo.
Is het met Maemo net zo simpel om softeware te installeren als met Symbian (als je niet gewend bent aan Maemo)? Of werkt dit heel anders? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 07:31:
Ik heb in het verleden veelal Symbian toestellen gehad en ben verder niet bekend met Maemo.
Is het met Maemo net zo simpel om softeware te installeren als met Symbian (als je niet gewend bent aan Maemo)? Of werkt dit heel anders? :S
Wat ik heb begrepen anders: Je zit namelijk niet aan het sign-gejank vast. Maar hoe het installeren onder debian/maemo gaat, weet ik (nog) niet.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
Nas T schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:08:
[...]

Wat ik heb begrepen anders: Je zit namelijk niet aan het sign-gejank vast. Maar hoe het installeren onder debian/maemo gaat, weet ik (nog) niet.
Nou, je kunt via een visueel schermpje software installeren, en zelf kiezen om dat van bepaalde (of als je niks doet alleen de standaard) repository's. Of via het commando "apt-get (of aptitude) install" in de terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat de n900 echt een apparaat is van vele mogelijkheden om voor te ontwikkelen, maar is het daarnaast ook wel een gebruiksvriendelijk apparaat. Hiervoor had ik de n97 en die was vrij simpel om dingen mee te downloaden en te installeren. Is dit bij de N900 ook zo? Of is deze bedoeld voor de die hard early adopters?
Ik weet van mezelf dat ik wel handig ben met apparaten en dat ik veel wil leren over een apparaat, maar wat ik in de laatste paar pagina heb gelezen over terminals en repositories etc snap ik niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
Je hoeft niet bang te zijn, normaal gesproken kan je (als je gewoon handig bent, zoals je al aangeeft) met dit apparaat werken, en makkelijk software installeren. Echter heeft deze telefoon meer mogelijkheden wanneer je er helemaal in duikt. Vraag je dan natuurlijk wel af of dit toestel een meerwaarde voor je heeft!

[ Voor 5% gewijzigd door r.steenis op 13-10-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
man o man...
Ik wordt knetter.. gisteravond heb ik wat uurtjes besteed aan het lezen en bekijken van (p)reviews van de N900. lees: Mezelf lekker zitten maken...
Daarna gelijk naar bed gegaan.. pffff... Heb uren liggen malen over de N900! haha.. niet normaal! heel de tijd woelen en draaien.. mijn vrouw werd er steeds wakker van..
Ding moet echt snel komen nu.. anders moet ik worden opgenomen :P

Eén klein vraagje.. Denken jullie dat er ook (veel) third party commercieel support zal zijn? Ik geloof wel dat het los komt op die repository, als je niet al kan spreken van dat het al los gaat.
Toch zou ik graag zoals bijvoorbeeld nu op mn HD een goed pokerspel willen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
MadRettoR schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:51:
Toch zou ik graag zoals bijvoorbeeld nu op mn HD een goed pokerspel willen hebben..
Via internet poker spelen? Het blijt ten slotte een internet-tablet.
Daarnaast: lol. straks blijkt het na een maand dat veel dingen kapot gaan en dan zit je met je ding te kijken. Eerst de kat uit de boom kijken.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
Nas T schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:19:
Via internet poker spelen? Het blijt ten slotte een internet-tablet.
jawel.. heb ik aan gedacht. Maar voor de betere; ik noem pokerstars, pkr.com etc moet er iets geinstalleerd worden. Dat kan denk ik niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Nog een vraagje voor de N900 bezitters onder ons...

Ik mag aannemen dat de N900 de mogelijkheid heeft om een harde (factory) reset uit te voeren? Kan me voorstellen dat je je toestel na een fase van spelen en experimenteren weer een frisse start wilt geven om het daadwerkelijk in gebruik te nemen. Had ik tenminste met mijn WM toestellen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:30:
[...]

Dat is echt wat jij zelf wilt.
Er komen/zijn ontzettend veel hele mooie toestellen uit. Ik vind zelf de Motorola en de LG Android toestellen erg mooi. Maar inderdaad ook de fantastisch uitziende Windows mobile HTC HD2 en er zijn super mooie Symbian toestellen (Sony Ericsson Satio, Samsung i8910, Nokia N97).

Na mijn vroegere ervaring met Windows Mobile, zou ik dat niet meer willen (ik had de eerste Orange SPV in 2003 gekocht toen die net uitkwam, mijn eerste smartphone! ) En daarna hebben een aantal vrienden wat windows Mobile toestellen gehad, en die waren altijd vreselijk buggy.
Het meest recente WM toestel waar ik even mee heb gespeeld was de SE Xperia X1. ik verbaasde me hoe weinig windows mobile is veranderd. Symbian heeft veel grotere veranderingen ondergaan, zo lijkt het.
Maar ik ben dus niet erg into Windows Mobile, Android of Blackberry toestellen. Ik zit meer in de iPhone/Maemo/Symbian catogorie kwa ervaring.
Kan ik mee leven...
Ironische is dat mijn eerste smartphone ook een SPV (500) orange was en daarna de T-mobile Vario daarna de Nokia N80 en de N95 Black berry Storm en nu de HTC Magic.

in de tijd van de spv's en Q-tek's was ook de ontwikkeling anders.
Want ondanks de lag en bugs had ik zeker wel veel plezier en het tweaken en rommelen beviel me ook wel.

Nu ik de N900 en HTC HD2 heb gezien en deze 2 volg, twijfel ik licht want beidde hebben hun voor en tegens.
Jullie bevindingen zijn dan ook zeer belangerijk en ik hoop dat jullie ook de nadelen toelichten en niet alleen de mogelijkheden en de goede zaken.

De HTC HD2 is hier door niemand in NL in gebruik. dus ben ik en anderen afhankelijk van wat er aan lees en kijk voer wordt aangedragen.
De iPhone heb ik als optie maar verbleekt bij deze 2...any way thx maar blijf vooral jullie goede en slechte bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Ja ken ik al had deze nl. zelf ook gisteren op de HTC HD2 topic gepost....

Ik had mijn keuze op basis van deze specs voor de HTC.
Maar gaande weg ontpopt de N900 zich ook als meer dan een multie media device.

Snelheid van het toestel en inladen van internet browser geluids kwaliteit en mail mogelijkheden e.d zijn belangerijk.

Gamen doe ik nauwelijks mijn dagelijkse bezigheden;

Internet, mailen/sms, telefoneren,navigatie, muziek en mijn agenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
man o man...
Ik wordt knetter.. gisteravond heb ik wat uurtjes besteed aan het lezen en bekijken van (p)reviews van de N900. lees: Mezelf lekker zitten maken...
Daarna gelijk naar bed gegaan.. pffff... Heb uren liggen malen over de N900! haha.. niet normaal! heel de tijd woelen en draaien.. mijn vrouw werd er steeds wakker van..
ZEER HERKENBAAR>>>LOL

[ Voor 20% gewijzigd door Tanakiam op 13-10-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 13:54

Convoy

g44p

is er uberhaupt al een rls date bekend?

* Convoy wil een N900! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Eén klein vraagje.. Denken jullie dat er ook (veel) third party commercieel support zal zijn? Ik geloof wel dat het los komt op die repository, als je niet al kan spreken van dat het al los gaat.
Nokia is druk bezig met de ovi store ook voor Maemo beschikbaar te maken (duurt nog wel een aantal maanden). Het is (volgens mij) de bedoeling dat betaalde applicaties via de ovi store verkocht gaat worden, terwijl de normale application manager voor alle free community software gebruikt gaan worden. Dat zijn de hoofdzakelijke manieren om applicaties te installeren (afgezien van de die-hard linux command-line mogelijkheden).
Maar nu heb je ook al een aantal commerciele applicaties in de Nokia applications catalogus. Dat werkt met een activatie code (anders zit je met een trial versie van de app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
freekweb schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:26:

* DaannO wil een N900! :D
Uiterlijk week 44 via BelCompany.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:27:
[...]

Nokia is druk bezig met de ovi store ook voor Maemo beschikbaar te maken (duurt nog wel een aantal maanden). Het is (volgens mij) de bedoeling dat betaalde applicaties via de ovi store verkocht gaat worden, terwijl de normale application manager voor alle free community software gebruikt gaan worden. Dat zijn de hoofdzakelijke manieren om applicaties te installeren (afgezien van de die-hard linux command-line mogelijkheden).
Maar nu heb je ook al een aantal commerciele applicaties in de Nokia applications catalogus. Dat werkt met een activatie code (anders zit je met een trial versie van de app).
Niet helemaal. De Ovi Store is bedoeld voor final stabiele applicaties zowel gratis en betaald. De repository is puur bedoeld voor de community om te testen en voor beta apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

freekweb schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:26:

* Bierkameel wil een N900! :D
http://shop.nokia.nl/noki...sku=6958651&culture=nl-NL

Eind oktober dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
@ Tanakiam:

Ik ben een verstokte Windows (Mobile) gebruiker, heb al 5 jaar een WM toestel en weet zo goed als niets van Linux, maar toch heeft de N900 me ruim over de streep getrokken. Heb alle reviews gelezen en bekeken die ik kon vinden en het ziet er allemaal zo veelbelovend uit dat ik absoluut geen WM meer hoef, hoe mooi dat er ook uit mag zien. Heb ook met name met mijn huidige toestel de HTC Touch Pro regelmatig problemen waardoor ik weer een harde reset moet uitvoeren.

Waarmee de N900 mij voornamelijk over de streep getrokken heeft:
- de 3D ondersteuning
- de multitasking, die (zeker met de totaal 1GB aan geheugen) veel beter moet zijn dan die van WM
- het fenomeen "internet-tablet" oftewel dat je eindelijk eens fatsoenlijk kunt internetten op je telefoon
- het opensource besturingssysteem; ik verwacht (zeker op termijn) een scala aan toepassingen die het mobiele leven veraangenamen.
- en ik vind persoonlijk de IR poort een leuke toevoeging. Als de HTC TP 2 die had, zou ik die al in bezit hebben, maar toen de N900 om de hoek kwam kijken was ik door het totaalplaatje meteen verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lpdv74 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:57:
Nog een vraagje voor de N900 bezitters onder ons...

Ik mag aannemen dat de N900 de mogelijkheid heeft om een harde (factory) reset uit te voeren? Kan me voorstellen dat je je toestel na een fase van spelen en experimenteren weer een frisse start wilt geven om het daadwerkelijk in gebruik te nemen. Had ik tenminste met mijn WM toestellen wel.
je hebt een hard reset optie in 1 van de menutjes van de app manager, maar je hebt ook een software flash programma, waarmee ook alles wordt gewist, en naar factory defaults gaat. Hiermee kan je (net als bij de Internet tablets) de software ook updaten, maar tegenwoordig is het aangeraden om simpelweg de automatische "over the air" updates te gebruiken, gaat veel sneller en je hoeft niets te backuppen en terug te plaatsen. Ik heb mijn apparaat nog niet hoeven te herstellen, dus nog geen persoonlijke ervaring mee.
Maar zolang je enkel de application manager gebruikt hoef je je eigenlijk nergens zorgen om te maken. de "uninstall" functie werkt perfect bij alle apps die ik tot nu toe heb gebruikt (ook de developer/unstable apps). Het is mij nog niet gelukt iets van de normale functies te breken, alleen wat van die unstable apps zijn gecrashed of werkten niet helemaal goed, maar ach die installeert een gewone gebruiker niet eens.
Wanneer je root access gebruikt en dingen via de command line gaat doen kan je wel dingen goed verzieken, dus dan is die flash functionaliteit handig. overigens krijg je keurig een waarschuwing wanneer je root wilt worden op de command line: "start RD mode if you want to break your device" :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Misschien leuk om te weten: Nokia geeft vanaf donderdag een week lang 15% korting via haar online shop. Oftewel de N900 voor 515 euro :)

In 3 stappen genieten van deze korting...
1. Surf naar www.shop.nokia.nl
2. Voeg je toestel of accessoire toe aan je winkelwagentje
3. Voer de promotiecode SOC15/1009 in bij de afrekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:33:
[...]

Uiterlijk week 44 via BelCompany.

[...]

Niet helemaal. De Ovi Store is bedoeld voor final stabiele applicaties zowel gratis en betaald. De repository is puur bedoeld voor de community om te testen en voor beta apps.
weet je dat zeker? Ik dacht dat de Maemo extra catalogus ook voor final community apps bedoeld waren.
Ach, we zullen wel zien wanneer de Ovi store er is. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 13:54

Convoy

g44p

nice, gelijk maar ff aanmelden dan, wil die phone opzeker hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:39:
[...]

weet je dat zeker? Ik dacht dat de Maemo extra catalogus ook voor final community apps bedoeld waren.
Ach, we zullen wel zien wanneer de Ovi store er is. :-)
Er zullen ook wel final apps in komen mede doordat sommige ontwikkelaars er geen behoefte aan hebben om hem in Ovi te submitten. Maar dat is wel het idee er achter in ieder geval.

Ow btw, ben nu een film met 100kb/s aan het downloaden via het T-Mobile netwerk en Transmission :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:37:
[...]

je hebt een hard reset optie...

...overigens krijg je keurig een waarschuwing wanneer je root wilt worden op de command line: "start RD mode if you want to break your device" :-)
Nokia humor! :) Maar bedankt voor de info, stelt me weer gerust! :p Kan ik me dus uitleven als ik het apparaatje in m'n vingers krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MadRettoR schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:40:
[...]

jawel.. heb ik aan gedacht. Maar voor de betere; ik noem pokerstars, pkr.com etc moet er iets geinstalleerd worden. Dat kan denk ik niet toch?
Ik denk dat dat niet gaat werken, maar ik heb weinig online poker gespeeld.
de N900 ondersteund GEEN java! Sommige online poker games zijn java applets of eigenprogrammas in bijvoorbeeld java geschreven. Dat werkt dus helaas niet.
Er zijn overigens wel wat community projecten om java naar Maemo te brengen, maar dat werkt tot nu toe niet erg goed (en de verwachting is dat dat voorlopig nog zo blijft, is echt nog lang niet af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
DaannO schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:41:
[...]

Ow btw, ben nu een film met 100kb/s aan het downloaden via het T-Mobile netwerk en Transmission :D
Euhhh... wat is dat "transmission"? Heb dat woord al paar keer voorbij zien komen, maar geen idee wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:41:
[...]

Jij boefje !! :-)
Kijk wel uit met je dataverbruik, daar is T-mobile echt niet blij mee.

Ik vind het trouwens ook erg gaaf dat die bittorrent plugin van Canola ervoor zorgt dat je kan kiezen of je transmission op je N900 gebruikt voor het downloaden, of dat je transmission op je computer thuis kan aanzwengelen om een torrent te downloaden. Erg grappig bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lpdv74 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:46:
[...]

Euhhh... wat is dat "transmission"? Heb dat woord al paar keer voorbij zien komen, maar geen idee wat het is...
dat is een bittorrent client voor linux, een beetje zoals uTorrent voor windows

[url]http://http://en.wikipedia.org/wiki/Transmission_(BitTorrent_client)[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:48:
[...]

dat is een bittorrent client voor linux, een beetje zoals uTorrent voor windows

[url]http://http://en.wikipedia.org/wiki/Transmission_(BitTorrent_client)[/url]
Dank je! Btw ook alle anderen bedankt voor het delen van info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lpdv74 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:34:
@ Tanakiam:

Waarmee de N900 mij voornamelijk over de streep getrokken heeft:
- de 3D ondersteuning
- de multitasking, die (zeker met de totaal 1GB aan geheugen) veel beter moet zijn dan die van WM
- het fenomeen "internet-tablet" oftewel dat je eindelijk eens fatsoenlijk kunt internetten op je telefoon
- het opensource besturingssysteem; ik verwacht (zeker op termijn) een scala aan toepassingen die het mobiele leven veraangenamen.
- en ik vind persoonlijk de IR poort een leuke toevoeging. Als de HTC TP 2 die had, zou ik die al in bezit hebben, maar toen de N900 om de hoek kwam kijken was ik door het totaalplaatje meteen verkocht.
Een paar puntjes:
-Volgens mij heeft de N900 eigenlijk gewoon 256 MB ram, en daarnaast 768 MB aan geheugen op een soort swap partitie. Ik vermoed dat dat het flash geheugen is dat ze vrij hadden nadat ze Maemo hebben geinstalleerd op het flash geheugen voor het OS.

-de Maemo distributie is voor zo'n 80% open source. Een aantal applicaties zoals de Nokia user interface, Adobe Flash en Skype zijn closed source. Dit verschilt eigenlijk niet zoveel met bijvoorbeeld Android (die heeft ook closed source Google applicaties), en zelfs verschilt het niet zoveel van de iPhone waar ook veel Open source elementen in zijn verwerkt (Webkit voor de browser bijvoorbeeld).
Wat Maemo verschillend maakt is dat Nokia gebruikers aanmoedigd om zelf dingen aan te passen. Ze proberen zo min mogelijk je in de weg te zitten. Je hebt gewoon root access, en je hebt grote keuze in programmeer tools. Dit is niet zo bij Palm Pre, Android, iPhone etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tanakiam schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:08:
[...]

Nu ik de N900 en HTC HD2 heb gezien en deze 2 volg, twijfel ik licht want beidde hebben hun voor en tegens.
Jullie bevindingen zijn dan ook zeer belangerijk en ik hoop dat jullie ook de nadelen toelichten en niet alleen de mogelijkheden en de goede zaken.

De HTC HD2 is hier door niemand in NL in gebruik. dus ben ik en anderen afhankelijk van wat er aan lees en kijk voer wordt aangedragen.
Als ik eerlijk mag zijn vond ik de HD2 er mooier uitzien op de plaatjes, maar het ding is volgens mij wel groter dan de N900 (hoewel mij dat niet veel uitmaakt, ik loop met 2 toestellen rond). En nu ik met de N900 heb gespeeld wil ik echt niets anders meer. De openheid van de software doen het voor mij. Ik heb (een beetje) ervaring met linux, en omdat er een (bijna) desktop-waardige distributie op draait, kan ik zelf daar zo ontzettend veel meer mee dan met Windows Mobile.
Ik kan heel makkelijk python of bash scriptjes schrijven en deze op mijn Linux Mint desktop draaien en ook op de N900 zonder moeilijke aanpassingen. Python voor Windows Mobile is een stuk beperkter bijvoorbeeld. En de applicatie manager is echt HEMELS. met Windows mobile is het zoeken naar applicaties of nieuwe (python) libraries echt een hel, en dat gaat gewoon super simpel op Maemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:47:
[...]

Jij boefje !! :-)
Kijk wel uit met je dataverbruik, daar is T-mobile echt niet blij mee.

Ik vind het trouwens ook erg gaaf dat die bittorrent plugin van Canola ervoor zorgt dat je kan kiezen of je transmission op je N900 gebruikt voor het downloaden, of dat je transmission op je computer thuis kan aanzwengelen om een torrent te downloaden. Erg grappig bedacht.
Te geniaal, net een avi bestand gedownload met gemiddeld rond de 100 kbs en na het downloaden opende hij hem gelijk en afspelen. Wohooo dis is de eerste echte ervaring van een pc in mn zak *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:59:
[...]

Een paar puntjes:
-Volgens mij heeft de N900 eigenlijk gewoon 256 MB ram, en daarnaast 768 MB aan geheugen op een soort swap partitie. Ik vermoed dat dat het flash geheugen is dat ze vrij hadden nadat ze Maemo hebben geinstalleerd op het flash geheugen voor het OS.
Weet ik, maar denk wel dat Meamo mede daardoor wel duidelijk beter presteert dan WM
-de Maemo distributie is voor zo'n 80% open source. Een aantal applicaties zoals de Nokia user interface, Adobe Flash en Skype zijn closed source. Dit verschilt eigenlijk niet zoveel met bijvoorbeeld Android (die heeft ook closed source Google applicaties), en zelfs verschilt het niet zoveel van de iPhone waar ook veel Open source elementen in zijn verwerkt (Webkit voor de browser bijvoorbeeld).
Wat Maemo verschillend maakt is dat Nokia gebruikers aanmoedigd om zelf dingen aan te passen. Ze proberen zo min mogelijk je in de weg te zitten. Je hebt gewoon root access, en je hebt grote keuze in programmeer tools. Dit is niet zo bij Palm Pre, Android, iPhone etc.
Ja idd, maar je spreekt hier zelf al van applicaties die closed source zijn. Ik bedoel dus ook wat je het laatst zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:13:
Ik heb begrepen dat de n900 echt een apparaat is van vele mogelijkheden om voor te ontwikkelen, maar is het daarnaast ook wel een gebruiksvriendelijk apparaat. Hiervoor had ik de n97 en die was vrij simpel om dingen mee te downloaden en te installeren. Is dit bij de N900 ook zo? Of is deze bedoeld voor de die hard early adopters?
Ik weet van mezelf dat ik wel handig ben met apparaten en dat ik veel wil leren over een apparaat, maar wat ik in de laatste paar pagina heb gelezen over terminals en repositories etc snap ik niet veel van.
De standaard applicaties voor de N900 werken echt heel gebruikersvriendelijk. Hier en daar wel iets minder intuïtief dan bepaalde iPhone applicaties. (de Maps applicatie bijvoorbeeld vind ik minder overzichtelijk, en ook de geavanceerdere functie van de browser, dat "moet je even weten", maar vele daarvan kan je niet eens op de iPhone ). Ik vind bij Symbian alleen de GSM belfunctionaliteit gebruikersvriendelijker dan die op de N900. Maar dat komt vermoedelijk omdat ik daar sterk aan gewend ben (gebruik al meer dan 4 jaar Symbian toestellen). De webbrowser en bijna alle andere functies op symbian vind ik veel minder intuïtief dan die op de N900.

De webbrowser is de belangrijkste applicatie van de N900, en deze werkt briljant. Ik vind het de beste mobiele browser die ik ooit heb gebruikt. net zo makkelijk in gebruik als de iPhone browser, maar dan met 2,5x meer pixels, Flash support en uitbreidbaar met extensies (zoals ook bij Firefox).

Het installeren van applicaties is op de N900 net zo makkelijk of zelfs makkelijker dan op de N97.
Je moet alleen even weten dat dat via de applicatie manager gaat. Die download, installeert en update alle applicaties automatisch. Wel kan je op een website op een ".install file" klikken. Deze bevat alle informatie die de applicatie manager nodig heeft (wat je wil installeren, waar deze is te downloaden etc.).
De applicatie manager wordt dan automatisch gestart en gaat zijn werk doen. Via normale websites download je dus niet zelf applicaties, maar je download een link naar waar je deze kan vinden, het systeem doet de rest. De internet tablets hadden dit systeem van applicaties installeren al langer (komt van linux), en Nokia heeft dit in recente Symbian telefoons ook min of meer geïmplementeerd.

Ik zou zeggen dat de N900 wel nog is voor de early-adopters, maar zeker niet voor de "die-hard early adopters". Iedereen met enige ervaring met smartphones, en interesse in technologie kan instappen en gebruik maken van vele nuttige functies zoals ze van smartphones gewend zijn.
Ik vind het nog steeds voor "early adopters" omdat veel dingen nog niet af zijn.
Wat bedoel ik daarmee: Het feit dat Nokia een toestel met een FM-radio ontvanger, een Infrarood poort, en een front camera uitbrengt terwijl er standaard GEEN software wordt meegeleverd die ook maar IETS met deze hardware doet, geeft aan dat Nokia veel meer functionaliteit uit het apparaat wil halen, maar nog niet de tijd/geld heeft gehad deze te implementeren. Dat zie ik als "nog niet af".
De iPhone is veel meer een "af product", en alleen daarom zou ik de N900 (nog) geen iPhone-killer willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:37:
[...]

De standaard applicaties voor de N900 werken echt heel gebruikersvriendelijk. Hier en daar wel iets minder intuïtief dan bepaalde iPhone applicaties. (de Maps applicatie bijvoorbeeld vind ik minder overzichtelijk, en ook de geavanceerdere functie van de browser, dat "moet je even weten", maar vele daarvan kan je niet eens op de iPhone ). Ik vind bij Symbian alleen de GSM belfunctionaliteit gebruikersvriendelijker dan die op de N900. Maar dat komt vermoedelijk omdat ik daar sterk aan gewend ben (gebruik al meer dan 4 jaar Symbian toestellen). De webbrowser en bijna alle andere functies op symbian vind ik veel minder intuïtief dan die op de N900.

De webbrowser is de belangrijkste applicatie van de N900, en deze werkt briljant. Ik vind het de beste mobiele browser die ik ooit heb gebruikt. net zo makkelijk in gebruik als de iPhone browser, maar dan met 2,5x meer pixels, Flash support en uitbreidbaar met extensies (zoals ook bij Firefox).

Het installeren van applicaties is op de N900 net zo makkelijk of zelfs makkelijker dan op de N97.
Je moet alleen even weten dat dat via de applicatie manager gaat. Die download, installeert en update alle applicaties automatisch. Wel kan je op een website op een ".install file" klikken. Deze bevat alle informatie die de applicatie manager nodig heeft (wat je wil installeren, waar deze is te downloaden etc.).
De applicatie manager wordt dan automatisch gestart en gaat zijn werk doen. Via normale websites download je dus niet zelf applicaties, maar je download een link naar waar je deze kan vinden, het systeem doet de rest. De internet tablets hadden dit systeem van applicaties installeren al langer (komt van linux), en Nokia heeft dit in recente Symbian telefoons ook min of meer geïmplementeerd.

Ik zou zeggen dat de N900 wel nog is voor de early-adopters, maar zeker niet voor de "die-hard early adopters". Iedereen met enige ervaring met smartphones, en interesse in technologie kan instappen en gebruik maken van vele nuttige functies zoals ze van smartphones gewend zijn.
Ik vind het nog steeds voor "early adopters" omdat veel dingen nog niet af zijn.
Wat bedoel ik daarmee: Het feit dat Nokia een toestel met een FM-radio ontvanger, een Infrarood poort, en een front camera uitbrengt terwijl er standaard GEEN software wordt meegeleverd die ook maar IETS met deze hardware doet, geeft aan dat Nokia veel meer functionaliteit uit het apparaat wil halen, maar nog niet de tijd/geld heeft gehad deze te implementeren. Dat zie ik als "nog niet af".
De iPhone is veel meer een "af product", en alleen daarom zou ik de N900 (nog) geen iPhone-killer willen noemen.
Ligt het dan wel in de lijn der verwachting dat Nokia dit oplost / toevoegt doormiddel van een firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel ik toe moet geven dat ik zelf er een groot aandeel in heb gehad, wil ik even melden, dat dit N900 topic het aantal posts van het [url="http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1330534"]Palm Pre topic[/url] voorbij is gestreefd :-)
Niet slecht voor een topic dat 7 maanden later is gestart, veel korter bestaat (2 maanden t.o.v 9 maanden) en waarvan het toestel nog niet uit is! (Ok, de Palm Pre is in Nederland ook nog niet te koop)

Hoewel de Palm Pre natuurlijk een directe concurrent is van de N900, is deze topics vergelijking natuurlijk 100% nutteloos, maar ach dat is wel meer in het leven :-)

Zo, nu weer verder quaken, oh, wacht, ik moet werken. Die N900 is echt een dodelijke tijd slurper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:37:
[...]
Zover ik begrepen heb zal de radio op de uiteindelijke retail versie wel werken... vraag me niet waar ik het vandaan heb, heb al teveel reviews en info gelezen. Maar mogelijk heb jij je info uit betrouwbaardere bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Imperium schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:49:
[...]

Ligt het dan wel in de lijn der verwachting dat Nokia dit oplost / toevoegt doormiddel van een firmware update?
Uiteindelijk wel, of ze laten het de Maemo gemeenschap doen (dan is het dus een programmatje installeren en klaar). Maar dit gaat niet voor de release (eind deze maand) gebeuren. Ze halen nu alleen nog bugs eruit, de software die wij hebben bevat al wel alle functionaliteit die in de release software zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
lpdv74 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:56:
[...]

Zover ik begrepen heb zal de radio op de uiteindelijke retail versie wel werken... vraag me niet waar ik het vandaan heb, heb al teveel reviews en info gelezen. Maar mogelijk heb jij je info uit betrouwbaardere bronnen.
Nope, die zal niet werken, alleen de fm-transmittor zal wel werken. Nokia ondersteunt niet de infraroodpoort en de FM-ontvanger, ze gaan er vanuit dat de community dat oplost en dat is dus al gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
DaannO schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:58:
[...]

Nope, die zal niet werken, alleen de fm-transmittor zal wel werken. Nokia ondersteunt niet de infraroodpoort en de FM-ontvanger, ze gaan er vanuit dat de community dat oplost en dat is dus al gedaan :)
Ok, thnx voor de correctie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:58:
[...]

Uiteindelijk wel, of ze laten het de Maemo gemeenschap doen (dan is het dus een programmatje installeren en klaar). Maar dit gaat niet voor de release (eind deze maand) gebeuren. Ze halen nu alleen nog bugs eruit, de software die wij hebben bevat al wel alle functionaliteit die in de release software zal zitten.
De community is wel hard bezig als in, klinkt alsof het al werkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lpdv74 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:56:
[...]

Ik weet niet of mijn bronnen betrouwbaarder zijn, maar van een medewerker van Nokia heb ik dus begrepen dat deze software in ieder geval "feature-complete" is. Maar dat was niet in een presentatie, maar tijdens een gesprek bij de lunch.
Online zijn nog wat reviews van prototypes van de N900, en daar miste een aantal functies nog in de software (er was er in ieder geval 1 waar de FM transmitter nog niet werkte. )

De FM transmitter werkt prima in mijn pre-release versie van de software, maar de FM radio ontvanger, daar is standaard geen applicatie voor.
In de developer catalogus kan je al wel software downloaden voor de FM ontvanger, maar die bevat nog redelijk wat bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:58:
[...]

Ik vind dit een beetje te grote woorden. De IrReco applicatie en de FM radio app zijn duidelijk nog niet af. Ze werken wel, maar er zitten hier en daar nog wat bugs in en/of zien er nog niet zo mooi uit als de standaard Nokia applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op Fok.nl is ook een topic over de N900. Daar zijn ook een aantal gebruikers die er 1 dit weekend hebben gekregen:

http://forum.fok.nl/topic/1326898/1/25

Staat een mooi Quake 3 plaatje op, en nog wat meer ervaringen van andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:06:
[...]

Ik vind dit een beetje te grote woorden. De IrReco applicatie en de FM radio app zijn duidelijk nog niet af. Ze werken wel, maar er zitten hier en daar nog wat bugs in en/of zien er nog niet zo mooi uit als de standaard Nokia applicaties.
Ghehe, nee uiteraard. Het zijn nog beta apps maar de functionaliteit is er al bedoel ik er mee te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Voor de mensen met "wat tijd over" (bijna twee en half uur) hier een review van drie "filmpjes" m.b.t. de n900 van UMPC portal op You Tube:

DEEL I http://www.youtube.com/watch?v=XfTUEDUjKLo duur 35 min. en 26 sec.

DEEL II http://www.youtube.com/watch?v=WVnxjpwWA-A duur 50 min. en 59 sec.

DEEL III http://www.youtube.com/watch?v=q4LE_QNhEXA duur 1 uur 3 min. en 9 sec.

Een driedelige serie van in totaal maar liefst 2 uur 26 min. en 34 sec. alleen over de n900.

nb.Petje af voor stevechippy van UMPC portal , maar ook DaannO en vooral niet te vergeten TempesT (die dit topic starte) voorzien ons hier van de nodige info m.b.t. de n900.

[ Voor 18% gewijzigd door janzeeschuimers op 13-10-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
janzeeschuimers schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:20:
Voor de mensen met wat tijd over hier een serie van drie linkjes m.b.t. de n900 van UMPC portal op You Tube:

DEEL I http://www.youtube.com/watch?v=XfTUEDUjKLo duur 35 min. en 26 sec.

DEEL II http://www.youtube.com/watch?v=WVnxjpwWA-A duur 50 min. en 59 sec.

DEEL III http://www.youtube.com/watch?v=q4LE_QNhEXA duur 1 uur 3 min. en 9 sec.

Een driedelige serie van in totaal maar liefst 2 uur 26 min. en 34 sec. alleen over de n900.
Daar gaat mn vrije tijd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00p
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10-2024
r.steenis schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:25:
[...]

Daar gaat mn baas zijn tijd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
haha lolz dat word weer al die filmpjes bekijken :p en bedankt he ;-) haha en het grappige is des te meer ik te weten kom over het toestel des te sneller wil ik hem hebben. Hoop echt dat ik over 2 weken ofzo ook trotse eigenaar kan zijn van de N900. Ubuntu op de laptop en Maemo op je telefoon wat wil je nog meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
Wat is er aan de hand??

Er wordt al 2 uur niet meer gepost!?? ;)

Zit iedereen dat filmpje van 2,5 uur te kijken op youtube...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm nu wil ik dat toestel zekerste weten :D...laten we hopen dat Nokia snel de toestellen uitlevert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
MadRettoR schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:53:
Wat is er aan de hand??

Er wordt al 2 uur niet meer gepost!?? ;)

Zit iedereen dat filmpje van 2,5 uur te kijken op youtube...
Heel interessant is het geloof ik niet. Ik ben er doorheen geskipt, maar ze vertellen veel "oud nieuws".
Interessant is dat ze via de lucht media streamen. Divx en nog een hoop meer!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:44:
[...]

Ik denk dat je als debian user de N900 werkelijk prachtig gaat vinden. Als je al handig bent met linux, dan zijn er echt ongekende mogelijkheden met dit apparaat.

Ik ben zelf op mijn desktop overigens nog niet zo lang overgestapt op linux (een jaar of 1 a 2 geleden nu), daarvoor gebruikte ik hoofdzakelijk windows (hoewel ik al veel eerder heb geprobeerd over te stappen).
Het grappige is dat 1 van de belangrijkste redenen waarom ik meer van linux wilde leren, dat was de nokia 770 internet tablet die ik begin 2006 had gekocht. Meestal gaat het andersom :-)
Weet je, ik neem eens als voorbeeld een MIO P550. Deze pocketpc heb ik ooit gekocht omdat het ik toen een apparaat wilde hebben die ook een gps aanboord had. Lekker makkelijk tomtom installen en klaar. Als ik dan in een vreemde stad in het buitenland was, was dit apparaat erg handig.
Maar ook hier valt bij op dat de batterij duur erg beperkt is.

Zelf heb ik momenteel een iphone (us apple store first generation), in het begin zit je natuurlijk alles uit te proberen enz enz.....ook dit vreet batterijen. Terwijl ik door slimmer gebruik nu 1 week met een accu-trip doe.
Collega's hebben natuurlijk de G3 en G3S en daarbij zie ik elke dag wel dat deze aan het infuus moeten.

Wat ik mooi vind aan de N900 is dat je een telefoon hebt met heel erg veel mogelijkheden die onbeperkt tot je beschikking staan en aanpasbaar zijn.

Dus ik denk dat ik er wel voor zal gaan.

En vooral door het gebruik zal men leren hoe slim met het toestel om te gaan zodat je langere accu-tripjes krijgt.

We wachten geduldig af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:21:

Zelf heb ik momenteel een iphone (us apple store first generation), in het begin zit je natuurlijk alles uit te proberen enz enz.....ook dit vreet batterijen. Terwijl ik door slimmer gebruik nu 1 week met een accu-trip doe.
Collega's hebben natuurlijk de G3 en G3S en daarbij zie ik elke dag wel dat deze aan het infuus moeten.

Wat ik mooi vind aan de N900 is dat je een telefoon hebt met heel erg veel mogelijkheden die onbeperkt tot je beschikking staan en aanpasbaar zijn.
Een gejailbroken iPhone 3G of 3GS is ook prachtig. Ik weet alleen niet of de 3GS al gehacked kan worden.
Het blijft een beetje behelpen, maar dan heb je ook veel vrijheid.

Het voordeel aan de iPhone is dat T-mobile NL erg goede prijzen voor het toestel heeft. (zeker als je dat met het buitenland vergelijkt). tenminste als je niet te veel belt, en binnen de bundel blijft.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:12:
[...]
Ik weet alleen niet of de 3GS al gehacked kan worden.
Ja, google is heel moeilijk.
Wat de accu betreft:
In de loop der tijd zal dit wel verbeteren, maar hardware blijft energie verbruiken. wifi, gps, bluetooth, 3G, FM en 600MHz tot je kiezen vind ik een reden tot veel verbruik. kun je wel bijna alles uitzetten, maar op een gegeven moment houdt het op. Ook als iets niets staat te doen, verbruikt het energie. Dus je software kan misschien aangepast worden, als je hardware dan nog energie verbruikt, tsja.
Maar Intel heeft qua idle verbruik een pluim verdient wat mij betreft met de nieuwe Core I7/I5/I3 processoren, dus het kan wel...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
In welke mate is het ontbreken van een digitaal kompas een gemis op de N900? Als ik het goed begrijp is een applicatie als 'wikitude' (op de android) niet te realiseren voor de N900. Wat zijn de verdere mogelijkheden van zo'n kompas?
BTW niet echt een essentieel ding voor mij, zo'n kompas. Vind de N900 sowieso toch al HALLELUJAH! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:12:
[...]

Een gejailbroken iPhone 3G of 3GS is ook prachtig. Ik weet alleen niet of de 3GS al gehacked kan worden.
Het blijft een beetje behelpen, maar dan heb je ook veel vrijheid.

Het voordeel aan de iPhone is dat T-mobile NL erg goede prijzen voor het toestel heeft. (zeker als je dat met het buitenland vergelijkt). tenminste als je niet te veel belt, en binnen de bundel blijft.
Iemand enig idee of een bepaalde provider een speciale bundel gaat aanbieden icm N900,
zoals bijvoorbeeld T mobile met hun iphone bundels?
En is er nog nieuws omtrent dat "exclusief" bij de phonehouse ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

DaannO schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:39:
Misschien leuk om te weten: Nokia geeft vanaf donderdag een week lang 15% korting via haar online shop. Oftewel de N900 voor 515 euro :)

510 euro :) er staat bij tijdelijk geen verzendkosten :D

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meneervanloon schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:10:
In welke mate is het ontbreken van een digitaal kompas een gemis op de N900? Als ik het goed begrijp is een applicatie als 'wikitude' (op de android) niet te realiseren voor de N900. Wat zijn de verdere mogelijkheden van zo'n kompas?
BTW niet echt een essentieel ding voor mij, zo'n kompas. Vind de N900 sowieso toch al HALLELUJAH! _/-\o_
Volgens sommige specificaties heeft het toestel wél een magnetometer, maar dit zijn maar geruchten op blogs, op de lijst van specificaties van Nokia staat niets hierover vermeld.

Vraagje: hoe zit het met België voor de N900? Komt hij hier eigenlijk wel uit of heb ik voor niets gespaard? Zoja, wanneer en kan ik hem eventueel ergens reserveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
@Tempest, DaannO en iedereen die ik vergeet.

Merk dat je veel kunt aanpassen a.h.w. maar goed ik beslis pas wanneer ik beidde heb uitgeprobeerd.

Eerlijkheidshalve durf ik het niet aan om op de voorhand een toestel te kopen.
Navigatie hoe is dat btw heren, al uitgewprobeerd?

Thx voor het blijven reviewen.

Palm heeft het blijkbaar verpruts voor menig persoon voor mij althans wel.
Dat dit topic een succes is is puur omdat jullie alles kunnen bevestigen en ook in de materie duiken en toepassen.

Heb geen haast want heb nu een HTC Magic (best HTC I ever owned lol).Zowel de HTC HD2 als de N900 heb ik gereserveerd onder voorbehoud. Dus wacht ik geduldig (is Moeiiiiiiiiiiiilijk).

Ondertussen verdiep ik me @ Maemo.org in de mogelijkheden en wat dit precies is.
Als ik de N900 neem wil ik hem ook kunnen tweaken en gebruiken en dan niet alszijnde een N900 out of the Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
DaannO schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:39:

werkt niet
Trouwens,
het is
shop.nokia.nl

EDIT:
schaam, zie volgende post...

[ Voor 4% gewijzigd door Nas T op 14-10-2009 13:23 ]

vrede in rust

Pagina: 1 ... 6 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.