arts.timothy schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:32:
Ik bel op dit moment al bijna anderhalf jaar via Tringg, echter begin ik me toch steeds meer aan een aantal zaken te irriteren. Hebben meer mensen last van het volgende?
1. Tijdens het bellen valt vrij vaak en willekeurig het gesprek weg, en moet ik deze persoon opnieuw bellen.
Op dit moment ben ik niet in beweging (bijvoorbeeld met de trein), dus zou je denken dat het niet aan de zendmast kan liggen. Hierdoor ben ik weer een minuut kwijt vanwege het afronden. Het gebeurt ook steeds vaker.
2. Soms wanneer ik bel, worden de gesprekken helemaal vervormt, soortgelijke geluiden van het aloude inbeldmodem komen dan door het gesprek heen, en mijn stem is nauwelijks te verstaan, en ik kan ook nauwelijks nog iets horen. Het lijkt op zo'n moment wel alsof ik met Aliens aan het bellen ben.
3. Sinds Tringg afrondt op de hele minuten, zijn mijn verbruikte belminuten per maand letterlijk verdubbelt, terwijl het volgende werd verteld in de aankondigingsmail: ''De lengte van gesprekken wordt voortaan per minuut afgerekend. Omdat de Tringg bundels zo royaal zijn maakt dat eigenlijk alleen iets uit voor degenen die extreem veel bellen. De gemiddelde gebruiker zal er niets van merken.''
Naar mijn mening verbruikte ik gemiddeld, nu zit ik op de max.
4. Ik ben nu 1 keer afgesloten door Tringg omdat ik ''tegen de maximale grens'' aan zat. Ik heb binnen een minuut na de SMS geantwoord per mail, zoals gevraagd, echter ben ik niet aangesloten. Ik moet er wel bij vertellen dat het op een vrijdag ochtend gebeurde, en op zondag mijn nieuwe maand in ging, maar ik vind het wel vervelend dat dit niet met een beetje tempo gaat, ik kon op dat moment ook niet meer internetten.
Ze mogen wat mij betreft op vrijdag wel wat meer prioriteit stellen bij deze zaken, zodat klanten niet heel het weekend last hebben van hun trage administratie, ook omdat hun klantenservice dan is gesloten.
5. In dezelfde mail (als bij punt 3. besproken) werd het volgende gezegd: ''Vanzelfsprekend willen we dat je klant blijft, vandaar dat we je binnenkort een leuke aanbieding zullen doen om je Tringg contract te verlengen. In de zomer van 2010 introduceren we Tringg All In, als opvolger van de bestaande Tringg-services. Nadere bijzonderheden volgen, maar we zijn er nu al zeker van dat je Tringg All In interessant zult vinden.'' Ook hier heb ik nooit meer wat van gezien. Dit was eigenlijk ook de reden om te blijven bij Tringg, het lijkt meer op een vals lokkertje.
De beschreven bel problemen heb ik overigens met verschillende soorten telefoons gehad, om zeker te weten dat het daar niet aan lag: iPhone 3GS, Samsung U600, T-Mobile G1/HTC Dream, allemaal officieel geunlockt door een provider.
Zijn er meer mensen met een van deze problemen?