[OC] Probleem met overklokken en het zetten van een reply

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Ja ik weet het, dubbele topic, ik kan niet reageren in mijn vorige:
De gebruiker heeft geen rechten om een bericht te plaatsen in dit topic
(interne identificatie: topic::new_message::not_allowed)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb het voltage van de CPU kunnen verhogen van 1.3 Volt naar 1.6 Volt. Nu kan ik de processor overklokken naar 3,8GHz, maar ik weet niet of dit wel goed is voor mijn processor?
De multiplier kan ik nog steeds niet verhogen, ook niet al is het maar met 5MHz.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Is er misschien iemand die vergelijkbare hardware heeft? Misschien dezelfde processor of hetzelfde moederbord, zodat ik weet waar de grenzen ongeveer liggen.
Als het systeem stabiel loopt met het werkgeheugen op 1600MHz, kan het werkgeheugen dan problemen veroorzaken als ik hierna alleen nog de processorsnelheid verhoog?

[ Voor 13% gewijzigd door Japperrrr op 03-08-2009 19:42 ]

Verwijderd

Je kan daar niet meer reageren omdat een mod dat topic dicht heeft gegooid. Gewoon een nieuw topic openen zal hij niet erg blij mee worden.
Tsjah.. dit kan echt van alles zijn... Wat je allemaal nog zou kunnen proberen staat wel beschreven in de FAQ, dingen als een vcore aanpassen, of een voltmod toe gaan passen, ook kan het zijn dat een ander onderdeel het opgeeft, bijvoorbeeld je HD of je memory... Een hoop proberen dus
Hij heeft je tips gegeven en het is de bedoeling dat je daar verder mee gaat. Dit is dus duidelijk geen voorkauw forum.

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Ooh okee das dus heel raar. Toen ik keek was het nog niet dicht, ik kon wel mijn reactie typen, maar niet reageren...

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 14:26
Japperrrr schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:40:
... maar ik weet niet of dit wel goed is voor mijn processor?
Je kan eens naar andere fora gaan (met een specifieke nadruk op overclocking), en de hardware instellingen/opstellingen van de leden daar vergelijken met jouw instellingen. Gewoon, als referentiepunt.
Is er misschien iemand die vergelijkbare hardware heeft? Misschien dezelfde processor of hetzelfde moederbord, zodat ik weet waar de grenzen ongeveer liggen.
Idem.
Als het systeem stabiel loopt met het werkgeheugen op 1600MHz, kan het werkgeheugen dan problemen veroorzaken als ik hierna alleen nog de processorsnelheid verhoog?
Je kan niet zomaar je processorsnelheid verhogen, zonder de snelheid van het interne geheugen te verhogen; deze hebben namelijk een gemeenschappelijke factor: de FSB.

Ik raad je ten sterkste aan véél tutorials en guides te lezen i.v.m. overclocking, voordat je je pc roostert. Je zal de eerste niet zijn :X .

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Nou, waarom je niet kon reageren was inmiddels wel duidelijk.

Ik zie dat je net nieuw bent hier op GoT. Om problemen in de toekomst te voorkomen wil ik je toch even wijzen op Het algemeen beleid .
Over de vragen die je stelt staat al het een en ander in onze Overclocking & Tweaking FAQ
Verder zou je even in het volgende topic kunnen kijken: [OC]Phenom II Overclock Topic
In het vervolg kun je ook beter iets meer aandacht schenken aan je openingspost. Meer informatie geven dan alleen wat linkjes en erbij vermelden wat je allemaal al het uitgezocht zal je zeker helpen.

Succes.

Dit topic is gesloten.