Ik heb niet dit hele topic doorgenomen, teveel pagina's, maar wat ik zo op de laatste 5 pagina's lees, stemt mij niet zo heel erg vrolijk: er lijkt op dit moment (mei 2011) niet echt
navigatie software voor
Android (m.n. 2.3 Gingerbread) beschikbaar die in de buurt komt van TomTom of Sygic Mobile Maps qua mogelijkheden.
Al jaren gebruik ik mijn telefoon voor het
navigatiewerk; dit werkt tot nu toe uitstekend en is een stuk goedkoper en flexibeler dan zo'n ingebouwd systeem in de (lease)auto. Ik had voorheen TomTom Mobile op een Orange/HTC toestel met Windows Mobile, daarna volgens mij ook TomTom Mobile op mijn Nokia N70 met Symbian en sinds 2 jaar naar volle tevredenheid Sygic Mobile / Sygic Mobile Maps 10 op mijn Nokia E71 met Symbian.
Omdat contractverlenging bij Vodafone mét toetsel goedkoper blijkt (over 2 jaar berekend) dan zónder toestel, wil ik op korte termijn een nieuw toestel uitzoeken. In principe voldoet mijn Nokia E71 prima (voor bellen / sms'en, agenda/contactpersoon sync én
navigatie), maar ik vind het internetten een ramp op dat ding.
Vandaar dat ik overweeg voor het eerst een full touchscreen mobiel te nemen. De nieuwe HTC Desire S vind ik een erg mooi toestel en is i.c.m. mijn abbo niet zo duur.
Nu biedt die Desire S veel voordelen t.o.v. de E71, m.n. op het gebied van mobiel internet (dat gaat nu eenmaal wat makkelijker op zo'n groot scherm), maar als er geen fatsoenlijke
navigatiesoftware voor
Android 2.3 (Gingerbread) beschikbaar is, verlies ik voor mij erg belangrijke functionaliteit!? Ik zou haast willen stellen dat ik
navigatie mogelijkheden nog belangrijker vind dan kunnen bellen met een "smartphone" (what's in a name)
Omdat ik Sygic tot nu toe erg prettig vind werken, bijna vergelijkbaar met TomTom Mobile van een paar jaar terug (enige functie die ik mis is een route van A naar B kunnen berekenen zonder GPS fix), zou ik die ook op de Desire S willen gaan gebruiken. Ik lees echter dat Aura (als ik mij niet vergis is dit de versie die ik i.t.t. Mobile Maps zou moeten gaan gebruiken) momenteel NIET compatible is met HTC toestellen met
Android 2.3
Ik ken meer mensen met
Android toestellen en die zijn allemaal laaiend enthousiast alleen als ik ze vraag naar de
navigatie mogelijkheden, dan blijkt dat ze dat allemaal niet gebruiken. Op dat punt mis ik dus gebruikerservaringen, vandaar dat ik hier eens naar info zocht.
Heeft er hier iemand een toestel met
Android 2.3 (Gingerbread) die kan aangeven wat nu of in de zeer nabije toekomst (juni dit jaar) fatsoenlijk werkende
navigatie software is die NIET continu online hoeft te zijn?
Ik kom nl. regelmatig in Duitsland en wil dus geen internet nodig hebben om te kunnen navigeren...dat heb ik nu niet nodig met Sygic Mobile Maps 10 en dat wil ik straks dus ook niet.
Ik kan mijn E71 nog wel even behouden tot er een goed alternatief is voor de
Android telefoon, maar dat moet geen 2 tot 3 maanden duren. Als er niets geschikts is, dan moet ik overwegen om toch een toestel te nemen met een ander OS.