Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindstorms
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 03:47
Beste Tweakers,

Ik heb hier thuis een computer als server staan ivm een computerprogramma van mij. Het is de bedoeling dat deze pc 24/7 internet heeft, maar dat valt in de praktijk vies tegen.

De problemen begonnen toen Wanadoo Orange werd. Een keer in de paar maand had je een nacht geen internet. Nouja, klaar, moet een keer kunnen. Toen werd er telefonisch contact opgenomen, om voor minder geld, meer snelheid te krijgen. Kabels verleggen zou niet nodig zijn, er werd een upgrade cd-rom voor het modem beloofd.

Uiteraard kwam die er niet, maar werden wij opgescheept met een LiveBox, en moesten er wel degelijk kabels verlegd worden. Dat is het moment waarop de problemen pas echt begonnen. Steeds vaker viel internet om onverklaarbare redenen 's ochtends vroeg uit, en bleef er alleen een @-ledje op de LiveBox knipperen. Dit houdt pas op na de stekker uit en weer in het stopcontact te doen.

Orange werd Online, en het is nu bijna iedere week weer raak, en dat is op zn zachtst gezegd onhandig. Online is hierover gecontacteerd, maar geeft als antwoord dat het probleem bij ons ligt. Natuurlijk, dat zou ik ook zeggen als ik hun was.

Ik internet over de telefoonlijn, en die ligt in een roestige buis net boven de sloot om via de weg hier binnen te komen. Het zou natuurlijk kunnen dat een kabeltje verrot is, die liggen er tenslotte ook al heel lang. In dat geval moet ik KPN hebben, om door te schakelen op een ander draadje. Dit verklaard echter nog niet waarom het zo periodiek gebeurd (Altijd 's ochtends tussen 6 en 8 ). Bovendien, waar is KPN te bereiken in zo'n geval? Ik kan niks vinden.

Van Online wil ik eigenlijk wel af. Tenzij een slimme Tweaker nog een mogelijke oplossing heeft, is het de vraag welke internetprovider jullie kunnen aanbevelen. Ik heb nu Orange ADSL Extra, en het is wel de bedoeling een beetje in die prijs/pakket reeks te blijven.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Thomas,

Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact met u kunnen opnemen?
U kunt uw klantnummer sturen naar fora@is.online.nl.

Met vriendelijke groet,

Het Online Service Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Dat is een beetje het probleem van tegenwoordig; de meeste mensen wonen een flink eind van de centrale vandaan. Hoge bezettingsgraad in de bekabeling dus meer overspraak en ruis. gevolg kan zijn dat door het gebruik van adsl2+ (hogere toontjes in het signaal) de verbinding vaker resyncht. Het modem train zo hoog mogelijk in op het signaal uit de DSLAM. Als het drukker wordt wordt het signaal door de ruis en overspraak onderdrukt, waardoor je modem opnieuw intraint (resynch, dsl signaal valt weg, je ervaart dit als onderbreking)

Aan de ISP kant is het de issue dat ze elkaar lekker stuk concurreren. Snel sneller snelst voor minder geld. Sneaky contractjes waar dit allemaal wordt geborgd. Het wordt sneller maar niet beter.

Oplossing: een manier zoeken hoe je je modem op ADSL2 of gewoon ADSL kan laten intrainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:36:
Beste Thomas,

Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact met u kunnen opnemen?
U kunt uw klantnummer sturen naar fora@is.online.nl.

Met vriendelijke groet,

Het Online Service Team
:9 Nu opeens wel he?! Slechte reclame op Tweakers.net kun je natuurlijk niet hebben.
iets met een zak 8)

De Zak?

[ Voor 2% gewijzigd door TheMe op 06-08-2009 14:29 . Reden: extra link ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Volgens mij moet je de livebox gewoon 1x in de 24 uur reobooten, anders gaat het fout. Ik zet namelijk altijd de stroom eraf 's nachts, en heb als een van de weinigen bijna geen last van de livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Ach, is niks. Ben onlangs verhuisd, kamer in een huis gehuurd, de eigenaar van de woning neemt een Orange adslverbindingkje af van 5mbit dat door 6 man gedeeld wordt (:X) maar de livebox is brak. Werkt een half uurtje en stopt daarna. Als je 'm dan een paar uur van de stroom halt kan je weer een half uurtje max. Huiseigenaar woont ergens anders en weet helemaal niks van internet of computers etc, maar maakt ook weinig uit, want de helpdesk krijgt ie niet tepakken. Bellen, doorverbinden, doorverbinden, doorverbinden, verbinding verbroken, keer op keer.

Nu mag een huisgenoot het voor 'm regelen, maar zie de bui al hangen... Het is nu "pas" 6 weken stuk, maar het eind is nog niet in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:24
Dutch_Razor schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:30:
Volgens mij moet je de livebox gewoon 1x in de 24 uur reobooten, anders gaat het fout. Ik zet namelijk altijd de stroom eraf 's nachts, en heb als een van de weinigen bijna geen last van de livebox.
Klopt, dat hoor ik ook van verschillende mensen die een livebox hebben. Er zijn wel 2 versies (1 van Sagem en één van een andere leverancier) en één van die twee is wel stabiel. Een vriend van me heeft zijn livebox vervangen door een fritzbox en heeft sinds die tijd geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:50
Ik heb een backup-modem liggen van Sitecom (DC-227), voor het geval dat de "Livebox" niet zo "live" is... wat nogal vaak voorkomt. Misschien eerst dat eens proberen, kijken of het dan stabieler wordt.

Online heeft het bepalen van de schuldige voorop staan, in plaats van de klant helpen. De schuld bij de gebruiker, schuld bij KPN, schuld bij iedereen. Sinds begin 2009 trainen de meeste modems op het 20MBit abonnement slechts op 10 MBit in, maar iedereen doet alsof zijn/ haar neus bloed.

Zorg dat je Online aansprakelijk stelt voor de dienstverlening; de technische beschikbaarheid valt daar ook onder!

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EAI
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 07:15

EAI

Ik heb ook een livebox, begonnen met Wanadoo en nu Online. Ik heb nog nooit een vastloper gehad, en heb eigenlijk ook nog nooit zonder internet gezeten. Wel viel het me vorige week op dat de kleuren van het menu zijn veranderd van oranje naar blauw/groen van Online. Gelukkig waren de firewall instellingen niet gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
DizzyWeb schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:38:
Ach, is niks. Ben onlangs verhuisd, kamer in een huis gehuurd, de eigenaar van de woning neemt een Orange adslverbindingkje af van 5mbit dat door 6 man gedeeld wordt (:X) maar de livebox is brak. Werkt een half uurtje en stopt daarna. Als je 'm dan een paar uur van de stroom halt kan je weer een half uurtje max. Huiseigenaar woont ergens anders en weet helemaal niks van internet of computers etc, maar maakt ook weinig uit, want de helpdesk krijgt ie niet tepakken. Bellen, doorverbinden, doorverbinden, doorverbinden, verbinding verbroken, keer op keer.

Nu mag een huisgenoot het voor 'm regelen, maar zie de bui al hangen... Het is nu "pas" 6 weken stuk, maar het eind is nog niet in zicht.
Los van de rest van het topic: Jouw probleem lijkt mij eerder een 'huisgenoot' die zwaar aan het p2p'n is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindstorms
Allereerst hartelijk dank voor al jullie reacties. :) Ik heb Online mijn klantnummer gestuurd, ik ben zeer benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EAI schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:24:
Ik heb ook een livebox, begonnen met Wanadoo en nu Online. Ik heb nog nooit een vastloper gehad, en heb eigenlijk ook nog nooit zonder internet gezeten. Wel viel het me vorige week op dat de kleuren van het menu zijn veranderd van oranje naar blauw/groen van Online. Gelukkig waren de firewall instellingen niet gewist.
Bij mij waren sinds die updates ineens een paar regels in de firewall weg, moest ik er dus maar opnieuw inzetten.

Verder was de livebox bij mij redelijk stabiel, alleen met zwaar torrenten wou die weleens moeilijk doen. Wel redelijk vaak traag internet gehad laatste paar maanden. Ik ben inmiddels overgestapt nu, simpelweg omdat ik sneller kon krijgen en dus ook wou, want ik was verder wel tevreden met Online kwa internet. Telefoon was iets minder maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordnuts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-05 14:50
Ik heb blijkbaar nieuwe prut firmware in mijn livebox. Vanaf gisteren restart mijn livebox om de paar uur.
wat is jullie ervaring?

Naam : F@st3202
software : 3202_2601E6

Testen kost tegenwoordig ook teveel geld. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:56
Mijn internet stopt er zo'n twee keer per dag mee. Na het opnieuw starten van de livebox werkt het dan weer een halve dag. De klantenservice heeft mij eerst een reset van het modem laten doen. Toen dat niet werkte hebben ze me een nieuwe adapter opgestuurd. Dit werkte ook niet en nu hebben ze het probleem doorgestuurd naar de technici. Wel gaf de helpdeskmedewerker aan dat er meer klachten waren sinds de laatste softwareupdate en dat ze bezig zijn een nieuwe versie te ontwikkelen. Maar voorlopig is het ontzettend vervelend dat ik twee keer per dag het modem opnieuw moet opstarten. En als ik niet thuis ben kan ik dat niet, dus dan kan ik niet verbinden met mijn thuisnetwerk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Simpel resetje van het modem (spanning eraf en er weer op) is vaak voldoende. Maar dit is ook een van de redenen dat ik na ruim 2 jaar toen glasvezel hier beschikbaar kwam, meteen ben gestopt met Online.

Het is daarom ook meer een livebox probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb dit weekend ook zitten internetten via Online + livebox. Wat een ramp.
De eigenaar had nog gewaarschuwd dat het ding iedere 24 uur herstart moest worden.
Ik had niet gedacht dat hij het zo letterlijk bedoelde, want binnen 48 uur was het ding gecrasht.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:35
Misschien wellicht niet het antwoord waar je op hoopt maar bij de kringloop/retourboer/hoe het ook heet hebben ze vaak wel grote stapels modems. Bij ons in ieder geval wel.

Voor een paar euro heb je zo een modempje wat wel beter werkt. Zelf heb ik een SpeedTouch 546 (ADSL2+) gekocht bij een netwerkshop en na al die jaren bevalt hij me nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindstorms
Ik heb tot op heden geen reactie teruggekregen van Online. Ik heb nu de supportafdeling nog maar eens een mailtje gestuurd met de vriendelijke docht dringende vraag eens te reageren. Anders blijkt het inderdaad dat het alleen ging om hun hachie te redden door te zeggen dat ze het maar al te graag op willen lossen.

Ik ben heel benieuwd of ik dit keer wel een reactie krijg, want ik ben het zat met die lui. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
Ach ja,Online staat niet echt bekend om een goede communicatie.Zelfs interne communicatie lukt ze zelfs niet,en dat voor een telefoon/internetprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mindstorms.
Aangezien je alleen adsl hebt dient Online als telco/isp een ticket aan te maken naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:35
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:12:
@Mindstorms.
Aangezien je alleen adsl hebt dient Online als telco/isp een ticket aan te maken naar KPN.
Online heeft een eigen netwerk, maar in sommige gebieden maakt het gebruik van het KPN netwerk waar hun netwerk niet strekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Sypher schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:20:
[...]

Online heeft een eigen netwerk, maar in sommige gebieden maakt het gebruik van het KPN netwerk waar hun netwerk niet strekt.
Online eigen netwerk: adsl 2+
Online KPN whosale netwerk : adsl1 + adsl2 Maximaal 8 Mbit.Dit zijn meestal de buiten gebieden(dorpen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 21:31
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:12:
@Mindstorms.
Dat lijkt me onzin, tenzij het internet geleverd wordt via het kpn netwerk.. De meeste adsl verbinden worden echter geleverd via het france telecom netwerk.. Als ik het zo lees is inderdaad het p2p en vooral het grote torrent verkeer hier het probleem. Kwestie van ofwel torrents instellen maximaal 10 a 20 gelijktijdige verbindingen of kijken of ze het modem willen omruilen voor een speedtouch 706.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Mgear schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 08:12:
[...]

Als ik het zo lees is inderdaad het p2p en vooral het grote torrent verkeer hier het probleem. Kwestie van ofwel torrents instellen maximaal 10 a 20 gelijktijdige verbindingen of kijken of ze het modem willen omruilen voor een speedtouch 706.
Ik heb zelf ook een Livebox van Online, dat ding lijkt inderdaad vast te lopen bij teveel connecties... Pingen of het webinterface bereiken lukt dan niet meer vanaf mijn PC.
Na een paar keer te zeuren bij de "helpdesk" heb ik een nieuwe Livebox (:'() gekregen. De keren dat ik daarvoor belde zei de helpdesk dat het lag aan mijn PC/ kabels of zelfs aan de afstand tot het ISRA punt :X

Ik gebruik geen P2P maar ik vermoede dat Skype de Livebox omzeep hielp. De helpdesk adviseerde mij om geen skype meer te gebruiken 8)7

Het nieuwe modem is gisteren overigens weer vastgelopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
Ja, bij mij blijven de problemen ook aanhouden. Het nieuwste is dat ik vandaag een SSH tunnel via mijn interne server naar de webinterface van het modem opende, waarop de livebox crashde. En die bug als je het externe ip adres van binnen je netwerk opent heb ik ook.

Nu krijg ik ook een nieuwe livebox :'( En ik weet nu al dat hij net zo slecht gaat werken. Ik wil een Speedtouch, zoals nieuwe klanten krijgen, maar dat mag niet van de helpdesk. Ik wordt er zo moe van. Volgend jaar gaan we verhuizen en mijn nieuwe provider wordt zeker geen Online.

[ Voor 25% gewijzigd door -Paul- op 28-08-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
Nou, die nieuwe Livebox heb ik niet ontvangen, dus maar weer de klantenservice gebeld. Nu zeggen ze dat ze vinden dat de Livebox niet stuk is, maar ze willen uit coulance wel een nieuwe sturen. Ik heb aangedrongen op vervanging door een Alcatel, maar daar waren ze niet toe bereid. Aangezien de nieuwe Livebox dezelfde software draait, zullen de problemen hier zeer waarschijnlijk niet mee verdwijnen.

Al met al heb ik er helemaal genoeg van, dus ik heb hem gezegd dat hij de nieuwe Livebox mag houden. Ik ga op zoek naar een nieuwe provider die wel een fatsoenlijk modem kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Je maakt me bijna blij: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1366500/0

Ik hoop dat je Online heel duidelijk hebt gemaakt waarom je overstapt, en laat het ook aan je nieuwe provider weten. Misschien leren ze er dan iets van.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Als je niet belt via dat rampending van online,kan je heel makkelijk een speedtouch of een ander modem aan de dsl lijn hangen.Dat werkt prima.Als je wel belt met dat knakending,dan zal je moeten wachten tot je contract voorbij is,of via je mobiel moeten bellen en die slechte online telefonie niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindstorms
Ik heb sinds gisteren internet van XS4ALL, ik ga het gewoon proberen.
De overstap was iig snel geregeld, maar wel een dag te vroeg. Dat was volgens de helpdeskmedewerkster normaal, want dan konden ze zorgen dat het de volgende dag zeker weten operationeel was. 8)7 Een enigzins idiote regeling naar mijn inzien, maar het werkte onmiddelijk nadat ik hier het spul had aangesloten, en tot nu toe zeer tevreden over de helpdesk, uptime en snelheid. :)

In ieder geval hartelijk dank voor al jullie reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
goeie keus,xs4all.heb ik ook gedaan nadat ik het gezeik van orange/online zat was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 21:31
Mindstorms schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:59:
Ik heb sinds gisteren internet van XS4ALL, ik ga het gewoon proberen.
De overstap was iig snel geregeld, maar wel een dag te vroeg. Dat was volgens de helpdeskmedewerkster normaal, want dan konden ze zorgen dat het de volgende dag zeker weten operationeel was. 8)7 Een enigzins idiote regeling naar mijn inzien, maar het werkte onmiddelijk nadat ik hier het spul had aangesloten, en tot nu toe zeer tevreden over de helpdesk, uptime en snelheid. :)

In ieder geval hartelijk dank voor al jullie reacties! :)
De prijs bij xs4all is dan ook een hele andere. Je had voor dat geld beter een eigen modem kunnen kopen had je er snel uitgehad. De livebox is mits goed aangesloten een prima modem. Als je echter veel p2p of torrentverkeer hebt lopen gaat het mis zeker in studentenhuizen. Vergeet niet het is een consumentenmodem hij is er gewoonweg niet op gebouwd. Wil je dit wel dan kan je inderdaad prima een 546 gebruiken.

• vincedd
lifebox is een rampending.loopt meedere malen vast,is niet stabiel te krijgen.Ook zonder torrents te gebruiken,en telefonie kraakte als een gek.Gelukkig voor mij al 2 jaar geen Online meer

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:44
vincedd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 11:43:
lifebox is een rampending.loopt meedere malen vast,is niet stabiel te krijgen.Ook zonder torrents te gebruiken,en telefonie kraakte als een gek.Gelukkig voor mij al 2 jaar geen Online meer
Betekent dat dan dat je de laatste 2 jaar geen ervaringen meer hebt met de livebox?
Ik heb namelijk ook zo'n ding en het bevalt me goed. Telefonie gaat goed, internet uitstekend. Ik haal 8 mbit van de beloofde 20 mbit, maar dat ligt aan mijn afstand tot centrale. Elke andere provider zou dit probleem ook hebben. Kortom, ik ben wel tevreden.

Waar ik dan wel weer ontevreden over kan worden is het actiebeleid. Ik ben uit mijn abonnementsverplichtingen dus ik kan elk moment opzeggen. Ik ben dan op naar Online met het idee: als je nieuwe klanten een voordelige aanbieding kan doen, kan je dat bij mij ook doen om te voorkomen dat ik overstap. Nee dus. Ik moet de volle mep blijven betalen. Ik kan dus beter een andere provider nemen en gebruikmaken van de aanbiedingen.

Homo sapiens non urinat in ventum

Pagina: 1