Toon posts:

Tweakblogs zinloos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lieve Adjes,

Sinds de tweakblogs te krijgen zijn via de karmastore en dus vrijwel iedere user er gratis gebruik van kan maken is er een complete wildgroei aan tweakblogs. Dagelijks starten tientallen mensen een tweakblog, doen 1 inhoudloze posting en laten daarna vrijwel niets van zich horen.

Daarnaast zijn er menig tweakblogs met bizarre layouts en verneukte opmaak door toedoen van degene die de blog heeft aangemaakt.

Door deze wildgroei is het vrijwel onmogelijk geworden de juweeltjes eruit te picken, je moet toevallig de naam van de blog weten om deze terug te vinden en te volgen. Er zitten echt wel goede/leuke blogs bij, maar ze zijn vrijwel onvindbaar tussen de rommel.

Mijn vraag is dus of de tweakblogs in huidige vorm nog wel zin hebben? Ik vind het in ieder geval persoonlijk erg storend en zou ze liever uit de standaard tracker zien verdwijnen. Soms is er een goede titel en dan klik ik er toch op, maar blijkt het wederom onzin te zijn.

Graag zou ik een discussie zien over de zin en onzin van tweakblogs in hun huidige vorm en wat hier eventueel voor maatregelen op te nemen zijn. Ik vind het concept zeker goed, maar de praktijk pakt nu minder leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet lezen? ;)

Het hele idee achter de blogs is geloof ik wat meer vrijheid. Dat maakt het ook aantrekkelijk.
Zelf kijk ik er echt zelden naar om.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ik kijk er ook niet meer naar. Maar dat vind ik ook zonde want er zitten wel een aantal goede blogs bij.

Daarnaast zoals gezegd zie ik af en toe een titel die toch mijn aandacht trekt en dan gelijk een teleurstelling.

Wellicht met een aantal simpele aanpassingen kunnen de echt goede blogs wel netjes naar voren komen terwijl de onzinblogs lekker op de achtergrond blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja als je er een ratingsysteem overheen saust dan wordt het een populariteitswedstrijd. En dat wil niet persé zeggen dat de voor jou specifiek interessante blogs boven komen drijven. Iedereen heeft natuurlijk eigen interesses. Het lijkt me toch raadzaam om gewoon blogs te bookmarken die je wel interessant vindt en dat je de rest probeert te negeren. Ik zou zo niet weten wat anders nog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Da's toevallig. Ik ervaar precies hetzelfde, maar dan met topics.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is natuurlijk te verwachten dat als de Tweakblogs voor alle tweakers beschikbaar wordt gesteld dat er dan een diversiteit aan weblogs ontstaat: tweakers die het een keer uitproberen en na één blogposting het voor gezien houden, tweakers die overstappen naar Tweakblogs, tweakers die artikels met hoge contentwaarde schrijven, tweakers die hun dagelijkse beslommeringen posten, tweakers die hun gal spuien en ga zo maar door.

Persoonlijk vind ik dat juist het leuke aan de Tweakblogs. Ik probeer alle nieuwe artikelen te lezen en dan kom je altijd wel voor een verrassing te staan. Tweakblogs waarvan je weet dat ze altijd zinnig en constructief zijn tot Tweakblogs waar je om moet lachen. De kans is dan erg groot dat er iets bijzit wat jou niet bevalt, of dat je natuurlijk een compleet ander beeld van Tweakblogs hebt.

We proberen zoveel mogelijk vrijheid aan Tweakblogs te geven. Ze vallen niet onder de voorwaarden van het forum of de frontpage. En mocht er een Tweakblog/blogposting zijn die tegen het randje aanzit, dan is dat achter de schermen altijd een hevige discussie en een zware overweging of er ingegrepen moet worden.

Als het je zo tegen staat, wat let je om zelf een Tweakblog te starten en aan de bezoekers te laten zien hoe jij denkt dat een Tweakblog er nou wel hoort uit te zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:47
Robin schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 00:41:

Als het je zo tegen staat, wat let je om zelf een Tweakblog te starten en aan de bezoekers te laten zien hoe jij denkt dat een Tweakblog er nou wel hoort uit te zien? :)
Dat helpt de TS natuurlijk weinig in het vinden van intressante blogs ;) Een rating/catagorie/whatever systeem zou daar natuurlijk een mooi hulpmiddel bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, een categorieeen systeem per blog of per post zou enorm handig zijn.
Dan vind je de relevante dingen zo.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Robin:

Bedankt voor je uitgebreide posting.

Als lezer van veel Tweakblogs wat is dan jouw idee van de verhouding onzin en geen onzin? Of het me dan wel of niet aanstaat maakt me niet zoveel uit. Zoals alles in het leven heeft iedereen een persoonlijke voorkeur en zijn er zaken die daar wel onder vallen en zaken die daar niet onder vallen.

Alleen er zijn zoveel enkele korte postings of onzinpostings die simpelweg niet de moeite waard om te lezen, of ze nu leuk zijn of niet.

Ik zou zelf een tweakblog kunnen starten, maar ik weet van mezelf dat ik dat toch niet vol zal houden. Om niet een voorbeeld te worden van m'n eigen punt start ik dus zelf geen tweakblog.

Daarnaast is dat ook niet nodig want er zijn volgens mij genoeg goede tweakblogs aanwezig, alleen zijn er dusdanig veel onzinblogs dat de goede niet echt te vinden zijn. Ik moet dan per toeval erop komen of door iemand op gewezen worden om ze vervolgens te bookmarken. Doet mij denken aan het internet anno 1995, als je niet weet waar het staat is het ook niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Boudewijn schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 00:53:
Inderdaad, een categorieeen systeem per blog of per post zou enorm handig zijn.
Dan vind je de relevante dingen zo.
Die categorieën worden dan ingesteld door dezelfde persoon die in de eerste instantie al een totaal zinloos blog schrijft, en in die zin is dat dus geen garantie dat je er iets aan hebt. Of denk je dat epic_fail_blog: Reclame voor minder irritatie/overlast had gezorgd als er een categorie omheen had gezeten?

Ik weet zo gauw ook niet wat een goeie oplossing zou zijn maar ik ben het er wel enigszins mee eens dat het moeilijker is gewonden de krenten uit de pap te halen. Op zich wel jammer als je het mij vraagt, maar een logisch gevolg van het vrij beschikbaar maken van de feature.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Volgens mij wordt door de TS dezelfde fout gemaakt als velen, ze gaan ervan uit dat je alle blogs moet lezen. Dat is een leuk idee, maar zeg nou zelf, zou je alle blogs op https://www.blogger.com of http://wordpress.com/ willen volgen :? Ik zelf persoonlijk niet, daarom heb je bij onze tweakblogs ook een rss feed per gebruiker, bijvoorbeeld Crisp's rss feed van zijn blog :)

Dat we als extra 'feature' een tracker aanbieden waarin de laatste, nieuwste blogitems verzameld zijn is niet veel anders dan bijvoorbeeld de feed van http://botd.wordpress.com/top-posts/?lang=en of http://blogsofnote.blogspot.com/ :) Ik ben met je eens dat er nog het een-en-ander aangepast kan worden aan de promotie van de tweakblogs, zo kun je denken aan een icoon @ GoT waardoor je ziet dat iemand een tweakblogger is.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb je daarvoor categorieen nodig? Aan de hand van de titel kun je toch vaak al bepalen of het over iets technisch gaat of wat anders? Het werkelijke probleem is dat titels nog te vaak onzorgvuldig worden gekozen maybe. Een zoekveldje met datumselectie (via pulldown) zou wel handig zijn. Als je snel wilt zoeken of iemand over Linux heeft geschreven in de afgelopen week/twee weken/maand/kwartaal/jaar bv.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Tweakblogs zijn zoals alles op internet: de koplopers vallen even op, en als de hele meute mee gaat doen wordt het veel moeilijker om op te vallen ;)

Dat is met forums ook zo, de goede forums uit de begintijd van het internet zitten nu goed, nieuwkomers vallen niet meer op (en dragen 9 van de 10 keer ook niks nieuws bij), Twitter was in het begin aardig, nu ga je ook niet meer alles en iedereen volgen. Tweakblogs zijn niet anders.

Kortom: niks aan de hand, alleen je verwachtingen wat bijstellen :p

[ Voor 3% gewijzigd door Carpento op 29-07-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

moto-moi schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:47:
Volgens mij wordt door de TS dezelfde fout gemaakt als velen, ze gaan ervan uit dat je alle blogs moet lezen. Dat is een leuk idee, maar zeg nou zelf, zou je alle blogs op https://www.blogger.com of http://wordpress.com/ willen volgen :? Ik zelf persoonlijk niet, daarom heb je bij onze tweakblogs ook een rss feed per gebruiker, bijvoorbeeld Crisp's rss feed van zijn blog :)
Ik denk dat je het probleem niet helemaal begrijpt. :P Het gaat er niet om dat de topicstarter alle blogs wil lezen, volgens mij bedoelt hij meer het tegenovergestelde: hij wil alleen die blogs lezen die hem interesseren. En tsja, de goeie bloggers die je kent kun je dan inderdaad in je feed reader gooien, maar zo vind je natuurlijk nooit nieuwe, interessante blogs.

De enige échte oplossing die ik daarvoor zie is een soort ratingsysteem. Al het andere is namelijk te makkelijk beïnvloedbaar door de blogposter zelf: categorieën worden door de blogposter ingesteld, pageviews zeggen niks (zie het voorbeeld dat ik eerder aanhaalde) en hetzelfde geldt eigenlijk (in mindere mate) ook voor het aantal reacties. Maar goed, zo'n ratingsysteem is natuurlijk ook weer wat lastiger te implementeren dus een snelle oplossing zal het nooit zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

NMe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:46:
[...]
Ik denk dat je het probleem niet helemaal begrijpt. :P Het gaat er niet om dat de topicstarter alle blogs wil lezen, volgens mij bedoelt hij meer het tegenovergestelde: hij wil alleen die blogs lezen die hem interesseren. En tsja, de goeie bloggers die je kent kun je dan inderdaad in je feed reader gooien, maar zo vind je natuurlijk nooit nieuwe, interessante blogs.

De enige échte oplossing die ik daarvoor zie is een soort ratingsysteem. Al het andere is namelijk te makkelijk beïnvloedbaar door de blogposter zelf: categorieën worden door de blogposter ingesteld, pageviews zeggen niks (zie het voorbeeld dat ik eerder aanhaalde) en hetzelfde geldt eigenlijk (in mindere mate) ook voor het aantal reacties. Maar goed, zo'n ratingsysteem is natuurlijk ook weer wat lastiger te implementeren dus een snelle oplossing zal het nooit zijn. :P
ratingsysteem is wet van grote getallen, dus dat gaat ook geen oplossing zijn. Verder snap je mijn uitleg niet. Jij houdt angstvallig vast aan het 'het is 1 groot systeem dus moeten we het onder 1 noemer houden'. Ik vind juist dat als je een blog tegenkomt, via google/msn/yahoo dat je hem dan in je rss feed reader moet gooien, dat wij toevallig een tracker hebben waarin je de laatste posting van iedereen kunt zie is irrelevant, da's een gimmic, niet een goede manier om de pareltjes tussen de blogs te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

moto-moi schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:23:
[...]

ratingsysteem is wet van grote getallen, dus dat gaat ook geen oplossing zijn. Verder snap je mijn uitleg niet. Jij houdt angstvallig vast aan het 'het is 1 groot systeem dus moeten we het onder 1 noemer houden'. Ik vind juist dat als je een blog tegenkomt, via google/msn/yahoo dat je hem dan in je rss feed reader moet gooien, dat wij toevallig een tracker hebben waarin je de laatste posting van iedereen kunt zie is irrelevant, da's een gimmic, niet een goede manier om de pareltjes tussen de blogs te vinden.
Dat beeld is gevormd met dank aan de oude situatie waar dat nog goed mogelijk was omdat er niet zoveel blogs waren. Bovendien zou Tweakers de concurrentie een stap voor blijven als dit soort dingen makkelijker te tacklen zou zijn. Je kan het dan wel los zien, maar door tevens als portal te dienen voor blogs waar je eenvoudig de goeie blogs in terug te vinden, dan bied je een stukje extra service dat ik nog niet terug heb gezien bij andere blogdiensten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe definieer je goede blogs dan? (zonder er een populariteitswedstrijd van te maken)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 16:04
BtM909 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:56:
Hoe definieer je goede blogs dan? (zonder er een populariteitswedstrijd van te maken)
Je zou in ieder geval randvoorwaarden kunnen stellen aan het schrijven van blogs:

(bijv):
- bepaalde tijd ingeschreven moeten zijn danwel toegang tot HK moeten hebben
- minimum aantal posts op het forum
o.i.d.

Kun je er imo al heel wat one-day-flies uitfilteren.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Yohan schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:00:
[...]

Een blog van een eendagsvlieg is niet per definitie oninteressant. ;)

Een blogpost van twee zinnen overigens wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

moto-moi schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:23:
Ik vind juist dat als je een blog tegenkomt, via google/msn/yahoo dat je hem dan in je rss feed reader moet gooien, dat wij toevallig een tracker hebben waarin je de laatste posting van iedereen kunt zie is irrelevant, da's een gimmic, niet een goede manier om de pareltjes tussen de blogs te vinden.
Ik zou het een erg leuke feature vinden als je tweakblogs kan "(de)selecteren" zodat je alleen die (en eventueel ook de nieuwe) blogs in de tracker kan krijgen :) Dan kan iedereen gewoon voor zichzelf bepalen wat hij/zij interessant vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Erkens schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:17:
[...]

Ik zou het een erg leuke feature vinden als je tweakblogs kan "(de)selecteren" zodat je alleen die (en eventueel ook de nieuwe) blogs in de tracker kan krijgen :) Dan kan iedereen gewoon voor zichzelf bepalen wat hij/zij interessant vindt.
ik zat zojuist aan iets soortgelijks te denken, dat je bijv. opgeeft 10 posities te willen zien, waarvan 2 random ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moto-moi schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:23:
[...]

ik zat zojuist aan iets soortgelijks te denken, dat je bijv. opgeeft 10 posities te willen zien, waarvan 2 random ofzoiets.
Nee. Maak een extra blok met favorieten op de tweakblogs homepage. Maak een knopje bij iedere blog om hem toe te voegen aan je favorieten, en een kruisje naast de titel van een blog in de favorieten om 'm weer te kunnen verwijderen uit je favorieten. Had ik al eerder voor gepleit. Filter is stom, omdat er ook mensen bestaan die niets willen missen. Daarom is een toevoeging van een extra blok op de homepage van tweakblogs handiger. In dat blok staan dan nieuwe/updates van blogposts van de blogs die jij specifiek volgt.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Yohan schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:00:
Je zou in ieder geval randvoorwaarden kunnen stellen aan het schrijven van blogs:
Die was er al, aangezien het een abo-only feature was, iemand die genoeg tijd op tweakers rond bracht nam een abo voor de features en om eventueel van de adds af te komen.
(bijv):
- bepaalde tijd ingeschreven moeten zijn danwel toegang tot HK moeten hebben
- minimum aantal posts op het forum
o.i.d.
Net twee nutteloze voorwaarden, HK-XS is een aan te vragen feature, en niet iedereen heeft daarin interesse. Ook forumposts zeggen niets als je alleen op de frontpage bent met productreviews, reacties op artikelen en moddereren.
Moet je wel meteen je eerste dag 3 5 sterren reviews plaatsen om aan die 5k voor een tweakblog te komen >:)

En natuurlijk was er al Tweakblogs onderverdelen naar onderwerp.

[ Voor 4% gewijzigd door Wiethoofd op 29-07-2009 13:30 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:26:
[...]

Nee. Maak een extra blok met favorieten op de tweakblogs homepage. Maak een knopje bij iedere blog om hem toe te voegen aan je favorieten, en een kruisje naast de titel van een blog in de favorieten om 'm weer te kunnen verwijderen uit je favorieten. Had ik al eerder voor gepleit. Filter is stom, omdat er ook mensen bestaan die niets willen missen. Daarom is een toevoeging van een extra blok op de homepage van tweakblogs handiger. In dat blok staan dan nieuwe/updates van blogposts van de blogs die jij specifiek volgt.
En wie zegt dat je zo'n filter verplicht aan zou hebben staan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
With all due respect voor de collega maar door dit soort zaken ga ik toch echt van "fervent tweakblogs lezer" naar... "sporadisch lezer". Ik probeer het nog steeds goed te volgen, maar (en dat zie je niet aan de titel dus) als er dan achter zo'n linkje 2 regels tekst zit... Ik verwacht een heel verhaal over God-knows-what ("Learning skills is important" zie je nou niet meteen aan af dat het over eve-online gaat; iets wat ik overigens heb moeten googlen a.d.h.v. zijn blogentries, want ik haalde 't niet eens uit z'n blog). En als dat nou sporadisch gebeurt... allee. Maar dit is al de 7e post in what... iets meer dan 24 uur tijd van betreffende poster; en geen van alleen is meer dan, zeg, 5 zinnen. En dus al de 7e keer dat ik teleurgesteld ben. Door 1 poster! :D En de meeste (niet alle titels) suggereren voor mij toch wel wat substantiëlers. En het feit dat de reactie mogelijkheid uit staat om er iets van te zeggen stoort me dan al helemaal...

Ga dan twitteren ofzo... IMHO.

Maar goed, ik ben dan ook een zeikerd :P

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 29-07-2009 16:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik snap 't probleem niet zo :? Mag ik niet op m'n blog zetten wat ik wil?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BtM909 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:24:
Ik snap 't probleem niet zo :? Mag ik niet op m'n blog zetten wat ik wil?
Jawel. Maar ik vind het, persoonlijk, gewoon zonde als tweakblogs als een soort "twitter" gebruikt wordt. We streven op het forum hoge kwaliteit na; ik zie niet waarom dat voor de tweakblogs niet zo zou zijn? Het stikt van de klachten (en er zijn, inderdaad, evenzoveel lui die zich er niet aan storen) over de matige tot nul inhoud van de tweakblogs sinds de karmastore en ik sluit me daarbij aan en uit gewoon mijn frustratie; daar heb ik net zo veel recht op als dat jij 2 regels op je blog zet ;) Ik hou 't alleen dan in dit topic i.p.v. dat ik de FP ermee haal :P

Ik snap overigens prima het dilemma dat we mensen "totale" vrijheid willen geven en dus niet modereren etc. ( en dat vind ik goed!!! ) en dat er weinig aan te doen is...

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 29-07-2009 16:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

RobIII schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:27:
[...]

Jawel. Maar ik vind het, persoonlijk, gewoon zonde als tweakblogs als een soort "twitter" gebruikt wordt. We streven op het forum hoge kwaliteit na; ik zie niet waarom dat voor de tweakblogs niet zo zou zijn?
Omdat jij als moderator niets te zeggen hebt over tweakblogs, juist omdat we daar voor de verandering eens onze gebruikers geen regels op willen leggen behalve de algemene voorwaarden ;)
Het stikt van de klachten (en er zijn, inderdaad, evenzoveel lui die zich er niet aan storen) over de matige tot nul inhoud van de tweakblogs sinds de karmastore en ik sluit me daarbij aan en uit gewoon mijn frustratie; daar heb ik net zo veel recht op als dat jij 2 regels op je blog zet ;) Ik hou 't alleen dan in dit topic i.p.v. dat ik de FP ermee haal :P
Mwah, het stikt niet van de klachten, er zijn enkel mensen (moderatoren) die vinden dat ze er iets over te zeggen zouden moeten hebben, iets wat het MT niet vindt. Live with it ;)

Ik ben wel met de rest eens dat het misschien handig is om eens te kijken naar de inhoud van de tracker, maar hoe of wat en wanneer heb ik weinig over te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RobIII schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:19:
With all due respect voor de collega maar door dit soort zaken ga ik toch echt van "fervent tweakblogs lezer" naar... "sporadisch lezer".
+1 Inzichtvol :+ Totaal zinloze blog en er zijn heel wat andere die net zo hopeloos zijn IMHO.

"Vroeger" had je een blogs die echt leuk waren, onder andere RobIII zelf en Coltrui/Bubbles/enz... maar het is nu net Fok! zowat :/ Rampzalig...
En het feit dat de reactie mogelijkheid uit staat om er iets van te zeggen stoort me dan al helemaal...
Dat is zo irritant dat ik er niet eens over ga beginnen !!
Ik ook :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
moto-moi schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:59:
Omdat jij als moderator niets te zeggen hebt over tweakblogs, juist omdat we daar voor de verandering eens onze gebruikers geen regels op willen leggen behalve de algemene voorwaarden ;)
Euh; daar hoor je mij ook niet over? :? Ik ben allang blij dat ik daar niets te zeggen heb :D
Mwah, het stikt niet van de klachten, er zijn enkel mensen (moderatoren) die vinden dat ze er iets over te zeggen zouden moeten hebben, iets wat het MT niet vindt. Live with it ;)
Again; ik zeg helemaal niet dat ik er iets over te zeggen zou willen hebben. En er zijn wel degelijk klachten, en niet alleen van moderatoren, over de blogs; er zijn al zat initiatieven geweest van mensen om het te trachten beter te krijgen; dat er geen devtijd voor is etc. is allemaal heel begrijpelijk en ik zeg ook niet dat er (nu) iets aan gedaan moet worden; ik zou het alleen leuk vinden als er een constructieve oplossing kwam (welke dan ook...) die dit "euvel" verhelpt zodat iedereen blij is.

Hoe dan ook; betrek er mijn modschap niet in zeg...
Ik ben wel met de rest eens dat het misschien handig is om eens te kijken naar de inhoud van de tracker
Nou, dat is toch al een leuk begin?
nero355 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:02:
"Vroeger" had je een blogs die echt leuk waren, onder andere RobIII zelf
Het is dat ik te druk ben atm om nog een keer een blog te schrijven, want ik zou het dolgraag doen.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 29-07-2009 17:10 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Waarom leg je nou mensen woorden in de mond? Niemand zegt dat ze er iets over te zeggen willen hebben. Alles wat ik, Rob, de topicstarter en nog een aantal andere mensen willen bereiken is dat we voor onszelf het kaf van het koren kunnen scheiden. Niet voor alle anderen, voor onszelf. Die posts kunnen er gewoon zijn en als je die als gebruiker wil maken dan doe je dat maar lekker. Maar ik zou voor mezelf graag kunnen zien welke post wél of niet potentieel interessant is, en dat kan nu veel minder makkelijk.

Op het moment dat het lastig wordt om uit te vinden welke posts nou eigenlijk interessant zijn voor je ga je vanzelf minder lezen, en dat lijkt me allesbehalve goed voor de service. Je gaat dan dood aan je eigen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:19:
With all due respect voor de collega maar door dit soort zaken ga ik toch echt van "fervent tweakblogs lezer" naar... "sporadisch lezer". Ik probeer het nog steeds goed te volgen, maar (en dat zie je niet aan de titel dus) als er dan achter zo'n linkje 2 regels tekst zit... Ik verwacht een heel verhaal over God-knows-what ("Learning skills is important" zie je nou niet meteen aan af dat het over eve-online gaat; iets wat ik overigens heb moeten googlen a.d.h.v. zijn blogentries, want ik haalde 't niet eens uit z'n blog). En als dat nou sporadisch gebeurt... allee. Maar dit is al de 7e post in what... iets meer dan 24 uur tijd van betreffende poster; en geen van alleen is meer dan, zeg, 5 zinnen. En dus al de 7e keer dat ik teleurgesteld ben. Door 1 poster! :D En de meeste (niet alle titels) suggereren voor mij toch wel wat substantiëlers. En het feit dat de reactie mogelijkheid uit staat om er iets van te zeggen stoort me dan al helemaal...

Ga dan twitteren ofzo... IMHO.

Klopt maar hij het idee van Tweakblogs komt wel van hem, zoals hij vertelt op zijn profielpage.

NitroX infinity

Maar goed, idd, ik zie het nu van zijn posts ook niet echt, maar wie ben ik om daarover te oordelen. Hij doet gewoon wat hij wil met z'n blog - het is niet zijn probleem dat de tracker geen filter biedt. Dus waarom zou hij zich daarnaar moeten voegen als het zijn blog is. Lijkt me meer een kwestie die bij Tweakers ligt dan bij de users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik reageer hier even als blogger op Tweakblogs. :)

Want wat zijn leuke blogs om te schrijven? Ik vind schrijven leuk, maar doe dat wel op een abstract niveau. Ik schrijf allereerst voor mijzelf, om mijn gedachten goed op een rijtje te kunnen zetten. Schrijven op de momenten dat het 'moet' vind ik heel lastig.

Dat ik schrijf voor mijzelf betekent een aantal dingen. Meestal schrijf ik over non-ICT onderwerpen: ik ben een ICT-gebruiker, geen ICT-er. ICT boeit mij, maar ik ben niet iemand die op dit niveau iets interessants daarover kan schrijven. Dat lijkt niet iedereen te waarderen: hoe denken jullie hierover? Mag er ruimte zijn voor non-ICT onderwerpen?
Eveneens betekent dit dat ik niet altijd even toegankelijk schrijf. Ik schrijf mijn emoties weg, om zo vrolijk door het leven te kunnen stappen. Dat zijn niet altijd vrolijke emoties, maar soms wel. Ik schrijf over mijn geloofsbeleving, niet iets wat iedereen kan waarderen. Doordat ik 'emotioneel schrijf', kom ik soms wat gevoelig over. Dat vind niet iedereen fijn. mag ik daar dan wel over schrijven, of is het beter om naar een andere website te gaan?
Voor de rest schrijf ik niet altijd even toegankelijk. Dat is een zwakte van mij, ik ben niet altijd even duidelijk. Ik probeer daaraan te werken, maar het blijft lastig. Zou ik daarom even moeten wachten met tweakblogs en het eerst ergens anders moeten proberen?

Ik hoor graag hoe jullie hier tegenaan kijken, om zo mijn blog te verbeteren. Feedback is nooit verkeerd, zeker als het goed onderbouwd is. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Krisp schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:29:
Want wat zijn leuke blogs om te schrijven? Ik vind schrijven leuk, maar doe dat wel op een abstract niveau. Ik schrijf allereerst voor mijzelf, om mijn gedachten goed op een rijtje te kunnen zetten. Schrijven op de momenten dat het 'moet' vind ik heel lastig.
Wat mensen leuk vinden om te schrijven is helemaal hun eigen voorkeur natuurlijk. De een praat graag over de ins en outs van een of andere vage linux distro, de ander over zn auto. Dat is dan ook niet het onderwerp van dit topic. Dit gaat meer over de kansloze one-liner blogs.
Dat ik schrijf voor mijzelf betekent een aantal dingen. Meestal schrijf ik over non-ICT onderwerpen: ik ben een ICT-gebruiker, geen ICT-er. ICT boeit mij, maar ik ben niet iemand die op dit niveau iets interessants daarover kan schrijven. Dat lijkt niet iedereen te waarderen: hoe denken jullie hierover? Mag er ruimte zijn voor non_ICT onderwerpen?
Dat lijkt me wel, dat is ook nooit het doel van de TS geweest. Ik heb door de weken heen wel eens wat van je posts gelezen. Ondanks dat ze niet allemaal in mijn interesses liggen, vallen ze zeer zeker niet onder de categorie die veel "echte" bloggers een doorn in het oog is. Ik erger me ook behoorlijk aan de one-liners en "dump een stelling die nergens over gaat" blogs. Ze lezen niet leuk, weinig boeiends of zelfs remotely interessant spul. Dat soort "ik moet poepen" dingen mogen wat mij betreft naar Twitter en andere kansloze sites.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dus de lengte bepaalt voor jullie of een blog "zinloos" is of niet? Misschien kunnen de devvers in de tooltip 't aantal woorden / letters toevoegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Idee: Een tweakblog rating systeem (*) (net als met de reviews) en een extra voorkeursinstelling waarin je kan opgeven vanaf welk niveau jij de blogs in de tracker wilt zien.
Of het aantal sterretjes achter de blog entry in de tracker zetten, zodat het duidelijk is dat een blog 2 of 3 sterretjes of nog geen rating heeft.

offtopic:
(*) Ik kan me niet voorstellen dat dat nog niet eerder zou zijn geopperd.. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Equator op 30-07-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:25:
Dus de lengte bepaalt voor jullie of een blog "zinloos" is of niet? Misschien kunnen de devvers in de tooltip 't aantal woorden / letters toevoegen :+
Ik zou allang geholpen zijn bij een on-mouse-over verbetering waar behalve de titel van de blog entry ook de nick van de schrijver verscheen.
Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.aartdeheus.nl/tweakblogsbitchpost.jpg
Wie zegt dit. Wie is dat. Nu moet ik klikken voor ik het weet. Aangezien ik me aan inhoudsloze autistenblogs uitsluitend erger lees ik preventief maar helemaal niets meer, stel je voor dat het epic_fail is ofzo.
Meestal schrijf ik over non-ICT onderwerpen: ik ben een ICT-gebruiker, geen ICT-er. ICT boeit mij, maar ik ben niet iemand die op dit niveau iets interessants daarover kan schrijven. Dat lijkt niet iedereen te waarderen: hoe denken jullie hierover? Mag er ruimte zijn voor non-ICT onderwerpen?
Ik lees jouw blog niet (wie weet, het kan nog komen na deze schaamteloze plug :+ ) maar bijvoorbeeld dat van Coltrui las ik wel af en toe, terwijl dat ook niet over tech gaat. Het moet niet over tech gaan, sterker nog tech lezen kan ik op de hele site tot het m'n oren uitkomt. Zolang je wat te melden hebt, een inzichtvolle blik op iets werpt (maakt niet uit wat!) of gewoon een leerzaam, grappig, of anderszins zinvol stukje tekst neerkwakt kom ik het wel lezen hoor. Dáár is het een blog voor tenslotte.

Het enige wat ik pertinent niet wil lezen zijn (sorry dude) dit soort dingen die boeien me geen hol, ik heb geen idee waar het over moet gaan, er staat geen informatie in die ik zou kunnen willen lezen en het komt wél in m'n tracker voorbij. Dus ik loop nog verhoogd klikrisico ook. Ik heb dus in m'n Tracker de blogs uitgezet sinds de karmastore open ging en elke willekeurige bezoeker een blog kon openen. d'r boeit niet veel van, laten we zeggen, end at was vroeger anders.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:43:
[...]

Ik zou allang geholpen zijn bij een on-mouse-over verbetering waar behalve de titel van de blog entry ook de nick van de schrijver verscheen.
Dit dus:
[afbeelding]
Wie zegt dit. Wie is dat. Nu moet ik klikken voor ik het weet. Aangezien ik me aan inhoudsloze autistenblogs uitsluitend erger lees ik preventief maar helemaal niets meer, stel je voor dat het epic_fail is ofzo.
* Erkens kijkt gewoon naar de url en ziet daar de "nick" (of naam van de blog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Maar de naam van de blog is niet persee de nick van de gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Equator schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:57:
Maar de naam van de blog is niet persee de nick van de gebruiker
Ja, maar de nick van de gebruiker vind ik minder boeiend want je kan toch maar 1 blog per user hebben, dus ik kijk naar de naam van de blog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat werkt vaak, maar zoals Equator al aangeeft is dit niet foolproof. Het getob is ook dat he tjuist de fools zijn die we willen missen :+
Houston, they've upgraded the fools again! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 07:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Equator schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:31:
Idee: Een tweakblog rating systeem (*) (net als met de reviews) en een extra voorkeursinstelling waarin je kan opgeven vanaf welk niveau jij de blogs in de tracker wilt zien.
Of het aantal sterretjes achter de blog entry in de tracker zetten, zodat het duidelijk is dat een blog 2 of 3 sterretjes of nog geen rating heeft.

offtopic:
Dus jij kan aangeven of mijn blog helemaal da bomb is, terwijl een ander het geen ruk vind voorstellen.
Someone's missing a point here.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59

rob_erwt

What does this button do?

Het opnemen aan de nick in de mouse-over in de tracker vindt ik eigenlijk wel een goed idee. Ik zat daar zelf ook aan te denken. :)

Voor de rest ben ik het wel een beetje met moto-moi eens: je hoeft niet alles te lezen. De rss-feed die aan elk blog hangt is een prima manier om de blogs te volgen die je graag wilt lezen. Zo doe ik het ook voor alle andere blogs die ik volg, dus waarom niet voor de tweakblogs. :)

Om dan toch in aanraking te komen met 'nieuwe' blogs, vormt er in mijn hoofd een soort idee als Stumble Upon. Hoe we dat zouden moeten uitvoeren, ben ik nog niet helemaal uit, maar te denken valt aan een knop 'show random blog' op de Tweakblog homepage ofzo. Als jullie ideeën die richting op hebben, horen we ze graag. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Outerspace schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:05:
[...]

Dus jij kan aangeven of mijn blog helemaal da bomb is, terwijl een ander het geen ruk vind voorstellen.
Someone's missing a point here.
Neuh, mijn mening zou niet meteen geldend moeten zijn.. Ik denk niet dat ik een dergelijke inschatting kan maken. Maar daarvoor hebben ze gemiddelden uitgevonden.

En het was maar een idee hoor. Dus I'm not missing a point here.. :/ Opgelost :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

rob_erwt schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:06:
Om dan toch in aanraking te komen met 'nieuwe' blogs, vormt er in mijn hoofd een soort idee als Stumble Upon. Hoe we dat zouden moeten uitvoeren, ben ik nog niet helemaal uit, maar te denken valt aan een knop 'show random blog' op de Tweakblog homepage ofzo. Als jullie ideeën die richting op hebben, horen we ze graag. :)
Daar zou dan op zijn minst een onderwerp/categorieënfilter op moeten zitten. Want het lullige aan zo'n techniek is dat het echt volledig random is en je bij een grote populatie automatisch héél veel blogs zal hebben die je bij voorbaat niet interesseren. En een lengtefilter zou ook zinnig zijn. Ik hoef ook geen blogs van iemand te lezen die het als veredelde Twitter gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:11

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Als je voor Tweakers een favorietensysteem kan hebben, dan zou je het volgende kunnen cre-eren: 'Degenen die dit blog lezen, lezen ook <...>.', elke keer random afhankelijk van wat anderen als hun favorieten hebben ingesteld die ook dit betreffende blog in hun favorieten hebben. Zo heb je een grotere kans dat je andere blogs leest die ook somewhat in je interessegebied vallen?

Elke blogposter kan bij hun blogs categories opgeven. What about dat al die categories in een lijstje worden gedumpt, en de meestgebruikte bovenaan staan en de minstgebruikte onderaan? Een soort taglijst, zegmaar, en dan kan men erop klikken en een reeks van blogposts in die categorie zien. Een extra feature. Door natuurlijke selectie gaat men misschien ook wat categories op elkaar afstemmen zodat er een bepaalde consensus is, maar dat is niet noodzakelijk. Zou wel interessant zijn om dat te zien. :P

Een gewone zoekfeature zou ook handig zijn. Zoals de forum search, laat het mogelijk zijn de blogs normaal door te zoeken?

[ Voor 45% gewijzigd door Trinsec op 30-07-2009 11:28 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Equator schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:31:

offtopic:
Ik zie echt niks in een ratingsysteem, zeker niet als met reviews. Bij reviews, reacties e.d. moet volgens beoordeeld worden a.d.h.v objectieve criteria, terwijl het blogs juist om subjectieve zaken gaat. Hoe dan te ' raten ' ? Stel iemand blogt in een paar regels dat hij net een vervelende uitslag van het ziekenhuis heeft gehad? Of dat z'n kat is weggelopen? Of iemand heeft een kritische mening over Windows..

Ik vind dus niet dat je blogposts sec moet gaan raten. Wel zou je een + of - button neer kunnen zetten en dat bij x-aantal plussen de blogpost beter in beeld komt (bv in de tracker/tweakblogspage; naast de gewone updates/nieuwe posts). Die rating komt verder niet in beeld op de blogposts zelf. Op die manier rate je slechts de post indirect namelijk t.b.v. het wel of niet beter in beeld komen op de site, maar wordt de blog niet zelf direct geoormerkt met een rijtje sterrtjes naast je post (bah).

Wat ik nog wel een verbetering zou vinden is dat ook het aantal reacties direct vermeldt staat. Dat geeft ook al een indicatie (een post met 20 replies klik ik eerder aan, dan eentje met 0 of 2 replies).

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat je hier kan doen is gewoon een "abstract" (dus, zeg, de eerste 150 tekens) van de laatste 10 blogs weergeven. Dan heb je (toch?) min-of-meer de zelfde entries die in de tracker staan maar dan wel inclusief een stukje waar je overheen kan lezen om te bepalen of 't de moeite waard is.

Ik zou niet "tot aan de [more] tag" (if any) aanhouden want sommigen gebruiken dat netjes O-) en anderen niet of niet as intended. (Niet dat ik daarmee overigens zeg dat aangehaalde blog niet goed is ofzo; ik gebruik 'm alleen om te illustreren dat je waarschijnlijk gewoon de eerste x tekens uit een post wil trekken i.p.v. tot aan de [more] tag.) Wat je wél kunt doen is, als de [more] tag nog in de abstract zou komen daar de abstract afkappen (dus nog minder dan de voorgestelde 150 tekens)

Dus dan krijg je zoiets:
Tweakblogs home
EnzoMatrix - Blij dat ik rijd (7)
Woensdagavond 20:00, Arnhem Veel te laat (5 minuutjes) en onder het zweet kom ik aan bij de rijschool. Als op het werk besloten wordt dat je pas om 18:30 weg mag en je hebt om 20:00 een les dan kun je ook...

Only.Holoris - Wat jaren '90 plaatjes
Zo maar wat herinneringen uit de jaren 90 op computergebied: Tijdschriften (ook 't Klaphek niet te vergeten) Modems (US Robotics Extern modem via COMpoort) Telix voor BBSen op te bellen...

RagingRS - Het is tijd voor Campzone!
Als dit bericht verschijnt ben ik bezig aan mijn laatste werkdag voor Campzone, en kan ik me niet echt meer concentreren van opwinding. :) En ook een beetje omdat ik vanavond al mijn spullen...
rob_erwt schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:06:
Het opnemen aan de nick in de mouse-over in de tracker vindt ik eigenlijk wel een goed idee. Ik zat daar zelf ook aan te denken. :)
Daar kan evt. ook nog een "abstract" in dan, niet? "Nick - <100 tekens abstract>"

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 30-07-2009 11:55 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RobIII goed idee ! (kan evt. ook via een mouseover).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht is het ook een idee alle posts minder dan 150 tekens per definitie niet in de tracker weer te geven.

Als het een kleine simpele update is dan is het alleen interessant voor mensen die het blog actief volgen en die hebben dan al meer dan genoeg mogelijkheden om de post te zien. Daarvoor hoeft ie niet in de algemene tracker terecht te komen.

Dat zou al heel wat schelen, al krijg je van die grappenmakers die dan 151 tekens gaan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik wilde net zeggen ;)

't Lijkt me handiger om idd http://tweakblogs.net/ iets aan te passen ipv te kijken naar die tracker hier op GoT :) Straks ga ik ook klagen over de FOK! en CRN headline ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Die 150 was maar even een "graai in de lucht"; een juiste waarde zal met wat spelen, yin en yang, fingerspitzengefühl en onderbuikgevoel bepaald moeten worden. Bij nader inzien denk ik dat 't eerder rond de 250~300 zal liggen, maar ook dat is even vlug bepaald a.d.h.v. de "abstracts" op de frontpage en een willekeurige blog site.

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 30-07-2009 12:06 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BtM909 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:00:
't Lijkt me handiger om idd http://tweakblogs.net/ iets aan te passen ipv te kijken naar die tracker hier op GoT :) Straks ga ik ook klagen over de FOK! en CRN headline ;)
Op die tweakblog "homepage" kom ik nooit, ik gebruik alleen de tracker.
Overigens als je klachten hebt over de Fok of CRN in de tracker dan moet je bij die sites zijn aangezien hun die RSS feeds aanbieden ;) Voor de tweakblogs in de tracker moet je dus wel hier zijn :P

Maar wellicht dat ik zelf maar iets ga prutsen om die RSS feed van tweakblogs zelf te filteren en die maar in de tracker zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Erkens schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:22:
[...]

Op die tweakblog "homepage" kom ik nooit, ik gebruik alleen de tracker.
Overigens als je klachten hebt over de Fok of CRN in de tracker dan moet je bij die sites zijn aangezien hun die RSS feeds aanbieden ;) Voor de tweakblogs in de tracker moet je dus wel hier zijn :P

Maar wellicht dat ik zelf maar iets ga prutsen om die RSS feed van tweakblogs zelf te filteren en die maar in de tracker zetten.
't Ging me meer om 't feit dat je dus niet allerlei beperkingen op de trackers moet gaan leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt

rob_erwt

RobIII schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:50:
Wat je hier kan doen is gewoon een "abstract" (dus, zeg, de eerste 150 tekens) van de laatste 10 blogs weergeven. Dan heb je (toch?) min-of-meer de zelfde entries die in de tracker staan maar dan wel inclusief een stukje waar je overheen kan lezen om te bepalen of 't de moeite waard is.
Dat klinkt eigenlijk best als een goed idee idd. En idd moet zoiets ook wel op te nemen zijn in de tooltip van de tracker. Al moet daar wele ven goed gekeken worden en ik ben zelf niet zo'n voorstander van complete epistels in een tooltip. Dan schiet het z'n doel wat voorbij. :)
BtM909 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:36:
't Ging me meer om 't feit dat je dus niet allerlei beperkingen op de trackers moet gaan leggen ;)
Daar ben ik het sowieso wel mee eens. Die tracker vermelding is toch een beetje wat de tweakblogs meer speciaal maakt dan vergelijkbare diensten: je posts komen voorbij op een enorm goed bezochte site en worden daardoor door meer mensen gelezen. Als je daar allerlei voorwaarden aan gaat stellen, wordt het een iets meer elitair ding en daar is het in beginsel niet voor bedoelt.

[ Voor 29% gewijzigd door rob_erwt op 30-07-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob_erwt schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:37:
ik ben zelf niet zo'n voorstander van complete epistels in een tooltip. Dan schiet het z'n doel wat voorbij. :)
Laat je baas je een 30" scherm geven dan vind je dat niet erg meer :+
Hele samenvattingen is mij ook wat gortig. Gewoon naam en onderwerp in de tooltip is zat denk ik, anders worden de tooltips voor minderbedeelden met, bijvoorbeeld, 20" schermen zowat beeldvullend.
[...]
Daar ben ik het sowieso wel mee eens. Die tracker vermelding is toch een beetje wat de tweakblogs meer speciaal maakt dan vergelijkbare diensten: je posts komen voorbij op een enorm goed bezochte site en worden daardoor door meer mensen gelezen. Als je daar allerlei voorwaarden aan gaat stellen, wordt het een iets meer elitair ding en daar is het in beginsel niet voor bedoelt.
maar het lijkt me wel dat je de onderkant van het aanbod mag afsnoeien. Hoe jae dat vorm moet geven? in elk geval niet met ratings, en niet op berichtlengte. misschien op gemiddelde berichtlengte van de laatste X berichten ofzo? /me weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Is men achter de schermen bezig om hierrond te brainstormen of is dat ijdele hoop? :)

/Nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coltrui schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:03:
Is men achter de schermen bezig om hierrond te brainstormen of is dat ijdele hoop? :)

/Nieuwsgierig
Ik heb liever dat er eerst een goede mobiele template voor het forum komt eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:04:
[...]

Ik heb liever dat er eerst een goede mobiele template voor het forum komt eigenlijk..
Ja, want dat heeft héél veel met dit topic te maken en we kunnen inderdaad natuurlijk maar voor één van de twee verbeteringen kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt

rob_erwt

Coltrui schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:03:

/Nieuwsgierig
Het is niet persé ijdele hoop, maar ik moet er wel bij aantekenen dat het niet de hoogste prioriteit heeft. We zullen proberen kleine wijzigingen eventueel wat tussendoor te plannen, maar over grotere veranderingen kan ik qua tijdsplanning weinig zeggen. We hebben het gewoon rete-druk en er zijn veel (teveel) dingen die allemaal 'nog eens gedaan moeten worden'.

Maar wees niet bevreesd: we vergeten het niet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

rob_erwt schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:32:
[...]

Het is niet persé ijdele hoop, maar ik moet er wel bij aantekenen dat het niet de hoogste prioriteit heeft. We zullen proberen kleine wijzigingen eventueel wat tussendoor te plannen, maar over grotere veranderingen kan ik qua tijdsplanning weinig zeggen. We hebben het gewoon rete-druk en er zijn veel (teveel) dingen die allemaal 'nog eens gedaan moeten worden'.

Maar wees niet bevreesd: we vergeten het niet! :)
O dat snap ik best hoor. Ik was gewoon benieuwd of dit topic voldoende reden was voor jullie, om er intern toch eens even bij stil te staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt

rob_erwt

Coltrui schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:35:
[...]

O dat snap ik best hoor. Ik was gewoon benieuwd of dit topic voldoende reden was voor jullie, om er intern toch eens even bij stil te staan :)
Dat is het zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:18:
[...]

Ja, want dat heeft héél veel met dit topic te maken en we kunnen inderdaad natuurlijk maar voor één van de twee verbeteringen kiezen...
Ik bedoel: er is maar beperkte mankracht, dan moet je prioriteiten stellen. Dus de vraag deze features voor Tweakblogs hoog op de prioriteitenlijst moet komen, of dat er andere zaken meer nopen, is wel degelijk on topic. En volgens mij zijn er meer lezers van GoT dan er Tweakblog-lezers zijn. Je moet nu niet uitgebreid gaan lopen brainstormen over zaken waar voorlopig toch weinig mankracht voor is. Over een halfjaar namelijk kan de wishlist weer veranderd zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:02:
[...]

Ik bedoel: er is maar beperkte mankracht, dan moet je prioriteiten stellen. Dus de vraag deze features voor Tweakblogs hoog op de prioriteitenlijst moet komen, of dat er andere zaken meer nopen, is wel degelijk on topic. En volgens mij zijn er meer lezers van GoT dan er Tweakblog-lezers zijn. Je moet nu niet uitgebreid gaan lopen brainstormen over zaken waar voorlopig toch weinig mankracht voor is. Over een halfjaar namelijk kan de wishlist weer veranderd zijn.
Ik vroeg gewoon of er nog iets mee gedaan gaat worden, zonder het woord prioriteit nog maar uit te spreken. Waarom jij nou in dit topic over een template moet beginnen en die een hoge prioriteit meent te moeten aanmeten, is me een raadsel.

Overigens denk ik dat men hier zelf wel weet wat 'moet' en 'niet moet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coltrui schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:22:
Waarom jij nou in dit topic over een template moet beginnen en die een hoge prioriteit meent te moeten aanmeten, is me een raadsel.
Dat is hetzelfde...Ook daar wordt over gebrainstormd en net als met de opdeling van Spielerij..En ik spreek uit ervaring. Je kan pas beter gaan brainstormen op het moment dat er ook tijd voor is, anders is het pure tijdverspilling. Het brainstormen over een mobiele template voor GoT loopt al sinds 2006 of nog eerder (en de opdeling van Spielerij heeft ook jaren geduurd).

Maar in tussentijd verandert er een boel. Dus dan is een deel van de wishlist van toen al niet meer relevant of overbodig geworden...Zie de geschiedenis van bv het brainstormen sinds 2006.. Waar in de tussentijd ook een boel veranderd is in de zin van ontwikkelingen in techniek van (smart)phones en datacom...

Waarom gathering.tweakers.net niet op pda?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 07:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Schop dan het andere topic omhoog ipv je mening over iets spuien in een totaal ander onderwerp? :)
Nu lijkt het je reinste topickaping..

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 10-08-2009 16:09 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:09:
Schop dan het andere topic omhoog ipv je mening over iets spuien in een totaal ander onderwerp? :)
Nu lijkt het je reinste topickaping..
knip er maar uit dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe iets al dan niet geprioritiseerd wordt is aan het MT en aan het dev-team. Jij vindt een mobiel template belangrijk, iemand anders heeft veel liever de Tweakblogs op orde en weer iemand anders wil gewoon nieuwe features op het forum. Er zijn meer dingen dan deze twee en welke prioriteit krijgt heeft niets met de looptijd van de request te maken. Dat heeft te maken met een afweging van kosten en baten in verhouding tot elkaar en de enige die daar iets over kan zeggen is Daniël.

Nou vind ik dit ook belangrijk, net zoals ik het mobiele template belangrijk vind, maar ik weet ook nog van wat andere dingen die op stapel staan en die een veel grotere impact gaan hebben en die daardoor terecht prioriteit gaan krijgen. :)

Pagina: 1