Bedankt, gebruikerservaringen zijn me veel waard. Er is ook wel wat voor te zeggen om juist wel RFT banden te gebruiken net vanwege de LPG tank. Ik hou het toch in mijn achterhoofd. Dat de BMW's mij zeker zullen bevallen qua rijplezier... daar ben ik ook vrij zeker van.ebia schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:53:
[...]
Wikipedia: Front-engine, front-wheel drive layout
Zie onderin de overige bij lay-outs.
@TS: Die RFT's zijn wel lekker stug ja, maar een sportieve band ook. Ik heb zelf niet echt het verschil gemerkt in ieder geval. De wang van de banden bestaan uit een soort reinforced steel ofzo, vandaar dat je erop kunt blijven rijden als er een lek in het loopvlak zit. Is de wang zelf gescheurd (als je tegen een stoep ofzo hebt gezeten) dan hebben de RFT's ook hun voordeel niet meer.
Maar ze zijn gewoon after-market om elke velg te leggen, dat maakt absoluut geen verschil. En als je een nieuwe (BMW) zou kopen kan je natuurlijk altijd nog bedingen dat er andere banden onder moeten. Maar goed, wat je zegt over BMW, de uitstraling, dat blijft natuurlijk wel een minpunt. Ik zou er zelf niet een hele grote moeite mee hebben, want ook zeker de Touring modellen rijden superzalig.
Je linkt naar het nieuwe model... heeft een FSI motor. Voorzover ik weet doen deze het zowiezo niet op LPG.Sen schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:00:
Skoda Superb
http://www.autoweek.nl/ca...ata.php?id=49503&cache=no
is een v6 afwerking vind ik goed. En ken op gas als ik het lijstje lees.
Skoda is trouwens VAG en staat op mijn blacklist
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Zeker omdat je ook een V6 in een 'normale' middenklasser rijdt. Automaat + V6 = eens! Ik heb het dashboard van de Vectra (van de overige Opel's ook, iig de Meriva en de Astra) altijd te grijs gevonden. Het is mij wat saai. Het staat ook niet echt naar de bestuurder gericht, erg jammer:Mad Max schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:28:
Hee, leuk topic. Ik rij ook een V6. Helaas niet het juiste merk volgens Psy, omdat het interieur niet bevalt. Maar die V6 motor van mijn Vectra B doet t prima! Automaat is erg prettig bij een V6. Ik zou niet meer anders willen dan een V6 vanwege de rust in de motor.
Ik ben bij toeval bij de Opel gekomen. Ik ben minder kritisch op uiterlijk dan op de service. En die van mijn opelgarage is heel fijn. Toch heb ik ook wel kritiek op de nieuwere modellen.
Het oude Vectra B-model vind ik erg mooi vanwege de doorlopende lijn van motorkap in de spiegels. Nieuwere vectra's met de losse spiegels vond ik niet mooi. Dus ik ga voor een Signum als ik deze ga inruilen. Liefst de nieuwe Insignia, maar die is nieuw door mij niet te betalen in een V6-uitvoering.
Om terug te komen op de wensen van Psy. Ervaring met LPG in mijn opel heb ik niet. Ik weet niet wat je tegen het interieur hebt, maar motorisch is deze prima. Mijn vectra is goed stabiel op de weg. En deze vectra is van binnen beter uitgerust dan de standaard vectra.
De luxere Signum of een nieuwe Insignia vind ik prima van binnen. Dat was met de voorlopers wel anders, ondanks dat ik hier niet veel om geef. Een signum heeft iets meer ruimte, voldoende achterin voor 2 kinderen. Dan blijft er ook nog ruimte over in het bagagevak. Hoe dat combineert met gas, geen idee.
Een Insigna is er ook in station-uitvoering. Misschien dat je daar nog meer ruimte hebt. Dat in combinatie met mijn ervaring van een opel V6 zou voor mij de beste keuze zijn. Maar een paar jaar oud en gebruikt, die zijn er nog niet. Helaas, want ik zou er graag eentje rijden.

Misschien is de V6 uitvoering wat beter, ik weet het niet
Buitenkant van de Vectra en Signum vind ik prima daar ligt het niet aan. Maar ik knap een beetje af van die binnenkant, en daar kijk je per slot van rekening toch het meest naar.
Over de service, en hoe belangrijk die wel niet is. Helemaal eens. Ik zit sinds ik mijn Nissan heb bij dezelfde dealer, geen grote jongen maar in een dorpje. Misschien wel daarom dat ze zo'n goede service verlenen, ik weet het niet. Echt zo'n familiebedrijf, en ik wordt gewoon altijd met de voornaam begroet. Daar hou ik van.
Heb ook nooit het gevoel dat ik belazerd wordt terwijl ik heel kritisch ben. Helaas wel anders meegemaakt. Ook zijn ze niet duur, zeker niet voor een merkdealer. Dat is ook de reden dat ik zo weer een Nissan of Infiniti zou willen rijden. Alleen die garage al
@Toolkit
Over de Subaru's hebben we het ook al kort gehad. Het is zeker een optie, al is de 3.0 waar ik liever voor zou gaan, een beetje moeilijk verhaal op gas. De turbo's doen het zowiezo niet op lpg als ik me niet vergis. Wel uitstekende, betrouwbare, lekker rijdende auto's.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)