Welke auto na mijn huidige auto? Wie denkt er mee

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05
Goed ik rij dus al weer 9 jaar met mijn Primera P11-144 met SR20DE motor. Geweldige auto.
Ik vraag me alleen af wat ik in hemelsnaam hierna moet kopen. Geen idee hoe lang de huidige auto mee zal gaan (nu 360.000km). Volgens de dealer kan deze motorisch nog prima mee. Maar wat hierna? Soms, zoals nu, ben ik weer eens rond aan het kijken.
Eigenlijk zou de volgende auto aan de volgende eigenschappen moeten voldoen.
- veel bagageruimte i.v.m. kind(eren?) liefst een station
- LPG (must)
- V6/automaat (must)
- moet lekker rijden, goede wegligging, minimaal als wat ik nu heb
- japans liefst weer een Nissan
- gebruikt, tot een paar jaar oud

Nou dat is dus niet te krijgen.
Als ik naar Europese merken ga kijken, kom ik uit op een BMW 5 serie (E61, na 2002) of een Mercedes E klasse (eveneens na 2002, de S211). Deze hebben fijne 6 cylinders, en zijn goed om te bouwen op LPG. De BMW lijkt mij een erg fijn rijdende auto maar heeft wel een ietwat patserige uitstraling, en wat nadelen zoals dure onhandige runflatbanden en een erg kleine LPG tank (58 ltr). De Mercedes is ook niet helemaal foutloos, elektronische problemen, roestspook niet helemaal uitgebannen, taxi-imago. Heeft wel verschrikkelijk veel ruimte en een grote LPG tank. Rijdt ook minder dynamisch. Audi wil ik eigenlijk niet meer dus dat valt af. Te onbetrouwbaar net als alle andere VAG merken. Heb zelfs eventjes naar een Espace gekeken met de Nissan motor (VQ35DE) maar eigenlijk is die weer te groot/zwaar en dat is al echt een busje, dus wegligging is gewoon crap. Qua betrouwbaarheid ook geen goede naam (behalve de 3,5 motor)
Rest europese merken valt zowiezo af, heb ik niets mee. Eigenlijk heeft mijn vrouw het ook helemaal gehad met europese merken na alle negatieve ervaringen van o.a. een 106, een Ibiza, Passat en nu de A3. De japanners die we gehad haddden waren echt veel beter qua betrouwbaarheid. Maar ik probeer er toch objectief naar te kijken.

Japans, moeilijk, moeilijk. Subaru heeft wel een 3.0 blok in de Legacy en Tribeca, maar deze schijnt niet goed op LPG te lopen. Meer onderhoud als normaal, dan te duur. Toyota heeft eigenlijk geen 6 cylinders meer, verder zijn dit eigenlijk geen 'lekker' rijdende auto's.

Dat allemaal gezegd, het voelt als vreemdgaan. Ik heb aan mijn huidige Nissan zo'n super geweldige auto qua weggedrag en vooral betrouwbaarheid (kan Audi nog wat van leren), net als mijn garage die mij altijd perfect geholpen heeft, ik wil gewoon weer een Nissan. Ook als ik veel gebruikerservaringen lees over niet japanse merken, tja.
Laat ik wat mogelijkheden langsgaan als ik mijn keuze iets ruimer trek en wat meer Nissan's bekijk.

- Maxima A33, best een mooie auto EN een Nissan. Maar eigenlijk vind ik hem al iets te oud. Zeker als dadelijk mijn huidige auto nog doodleuk 3 jaar doorrijdt
- Murano, aan de zware kant, en te kleine kofferruimte. Hoef eigenlijk ook geen SUV
- Pathfinder, veel te zwaar
- Quaskai, geen 6 cylinder, te kleine kofferruimte, geen LPG
- X-trail. Groot, maar beetje lomp, en geen 4 cyl.
- P12, stom dashboard, geen 6 cyl
- Infiniti G35, was echt een favoriet, maar heeft best weinig ruimte en de achterbank is niet neerklapbaar. Dat verzin je toch niet…? Of heb ik het hier fout? Volgens mij heeft ie alleen een skiluik. Dat vind ik echt te weinig.
- Infiniti EX35, te klein. Koffer erg klein, en beenruimte achter te krap.
- Infiniti FX35, helemaal te gek, maar deze kofferruimte is gewoon lachwekkend

Nu woont er een paar huizen verder bij ons een Amerikaan met een Altima. Dat is best een aardige auto, met 3,5 blok. Grote kofferbak, en die 3,5 loopt perfect op LPG. Maar eigenlijk niet te krijgen hier in Nederland.

Een nieuwere Maxima (zeker het nieuwste model), dat is geweldig. Dat vind ik echt een mooie bak.
Afbeeldingslocatie: http://www.ridelust.com/wp-content/uploads/2009_maxima_20__mid.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ridelust.com/wp-content/uploads/2009-nissan-maxima__5_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cache.jalopnik.com/assets/resources/2008/06/2009-Nissan-Maxima-Pricing.jpg

Met 3,5 motor. Maar niet te krijgen hier. Wat als ik nou zo'n auto zelf importeer uit de US? Makkelijker gezegd dan gedaan. Waar moet ik dan rekening mee houden;
- radio niet helemaal geschikt, alleen oneven frequenties
- navigatie zal niet werken
- hoe zit het met onderdelen?
Vooral dat laatste zal wel lastig zijn, of valt dat wel mee.

Wie denkt er mee?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Als ik mijn persoonlijke favoriet: de Suzuki WagonR+ onder de aandacht mag brengen...
psy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:43:
Bakken met bagageruimte.
- LPG (must)
Heeftie niet, maar rijd zo zuinig dat je hem af en toe op z'n kant moet leggen om de laatste beetjes benzine eruit te halen voordat ze bederven door het lange klotsen onderin.
- V6/automaat (must)
Heeft geen V6 (waarom per se V6?), wel een zeer pittige wagen. En is in automaat verkrijgbaar.
Wegligging perfect. Rijd heerlijk, je zit lekker rechtop dus je bent niet na een dagje in de auto compleet door de mangel gehaald ;). Draaicirkel van een stuiver.
Check..

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

Hoe kan je nou een WagonR+ aanbevelen als je ziet met wat voor auto's hij zelf komt aanzetten ?

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Tja. Ik zei ook V6=must. Dus dt is geen discussie.
Ik hoef geen 4 cyl meer, that's all. Geef mij maar zo'n smeuige 6 cylinder in combinatie met een automaat. Ik rij zeer veel en kan dat wel waarderen. Verder neem ik een WagonR ook niet heel serieus :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
Honda Legend?

Red een boom, eet een bever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Mazda 6 2.5 Svt Sportbreak Executive bijvoorbeeld, wel geen v6 maar het zal toch wel lekker rijden..

edit:
te laat gelezen
psy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:00:

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
psy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:00:
Ik hoef geen 4 cyl meer, that's all. Geef mij maar zo'n smeuige 6 cylinder in combinatie met een automaat. Ik rij zeer veel en kan dat wel waarderen. Verder neem ik een WagonR ook niet heel serieus :)
Als je zeer veel rijd waarom dan geen diesel?
Wegenbelasting is te verwaarlozen in km-prijs, meer vermogen laag in de toeren (nog lekkerder toeren). En qua zuinigheid halen ze veel meer km's op een liter, dus ook dat valt uiteindelijk weer mee.

Mijn vorige auto was een Impreza op LPG, nu rijd ik een Mondeo op Diesel. Qua auto zijn ze niet helemaal te vergelijken natuurlijk... maar het verschil in km-prijs (ja dat bereken ik exact) valt me gezien het leeftijdsverschil alleszins mee. Al zijn beide auto's ook weer van een minder caliber dan waar je zelf al naar zoekt. :)
psy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:19:
Diesel vind ik eigenlijk niks. Het is duur, zeker in verhouding met LPG, en ik rij nou eenmaal liever in een toerendraaier als in een koppelkoning :)

[ Voor 12% gewijzigd door frankvdtillaart op 27-07-2009 13:24 ]

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
- LPG (must)
- V6/automaat (must)

Wie denkt er mee?
Saab 9-5 station? Zijn er ook in V6 3.0.(diesel en benzine!) Niet japans, wel betrouwbaar, met een prima wegliging en een hoop ruimte m.i..

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Honda Legend, naar gekeken, ik vind het een prachtige auto met mooie techniek, maar dit maakt hem wel errug zwaar, 1864 kg! In combinatie met de 4wd...
Ik weet niet of deze op LPG kan.

Nieuwe mazda 6 is ook een prima wagen, even los van de 4 cylinder, maar mazda + LPG is no-go. Dat kan al jaren niet meer helaas.

Saab's heb ik nooit echt naar gekeken. Een 9-5 is best mooi. Zal nog eens kijken. Ik vind het ontwerp van de 9-5 alleen wel al oud.

[ Voor 25% gewijzigd door psy op 27-07-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Volvo V70 op gas, de 5pitter loopt ook erg soepel en smeuig, van onderuit al veel trekkracht. Boterzachte automaat dus rijd ook prima, zeker met veel km's. Wegligging is goed maar niet superscherp, het is geen sportwagen ofzo. Ruimte, tja een grote volvo station dus wat denk je zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

unclero schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:54:
Als ik mijn persoonlijke favoriet: de Suzuki WagonR+ onder de aandacht mag brengen...

Heeft geen V6 (waarom per se V6?), wel een zeer pittige wagen. En is in automaat verkrijgbaar.

[...]

Wegligging perfect. Rijd heerlijk, je zit lekker rechtop dus je bent niet na een dagje in de auto compleet door de mangel gehaald ;). Draaicirkel van een stuiver.
Wagon R en "zeer pittig" en "wegligging perfect". Voor z'n doelgroep (mensen die al in vergaande staat van ontbinding zijn) wel ja. Maar iemand die een flinke sedan met V6 zoekt niet (denk aan 5 serie, E-klasse, Nissan Maxima).

Verder zou ik jezelf niet beperken tot Nissan omdat je daar goede ervaring mee hebt. Qua betrouwbaarheid zit het bij de meeste merken wel goed (al zal elke auto zo z'n probleempjes hebben, en blijft kwestie van geluk).

De auto die ik mis is de VW Phaeton. Die haal je 'voor een prikkie' op uit Duitsland en dan rijd je als een koning. Nadeel is wel het onderhoud, dat zal geen Nissan-niveau zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Nissan is overigens ook gewoon Frans tegenwoordig. Heb laatst nog in een Nissan Kubistar gereden, was gewoon een 1-op-1 kloon van een Renault Kangoo. Ik weet niet in hoeverre Nissan nieuwe renault techniek gebruikt, maar als je bijvoorbeeld naar Dacia kijkt zie je daar alleen oud en bewezen renault spul in terugkomen, die dingen zijn betrouwbaarder dan het franse origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Phaeton, niet naar gekeken. De A8 heb ik wel eventjes overwogen. Stel dat ik een Phaeton serieus zou overwegen, ik weet niet of dat op LPG gaat. Verder is het VAG... ik heb het daar niet meer zo op. Veel te vaak serieuze problemen gehad bij diverse modellen.

Diesel vind ik eigenlijk niks. Het is duur, zeker in verhouding met LPG, en ik rij nou eenmaal liever in een toerendraaier als in een koppelkoning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
psy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:19:
Phaeton, niet naar gekeken. De A8 heb ik wel eventjes overwogen. Stel dat ik een Phaeton serieus zou overwegen, ik weet niet of dat op LPG gaat. Verder is het VAG... ik heb het daar niet meer zo op. Veel te vaak serieuze problemen gehad bij diverse modellen.

Chrysler 300c iets? Ook een V6 2.7L Automaat. Alleen of LPG in te bouwen valt weet ik niet.

Edit: Nieuw type Ford Mustang. 4.0L V6 Automaat.

[ Voor 4% gewijzigd door donker11 op 27-07-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 17:03

Youk

Volvo For Life

Of de Volvo V70 T6, is een 2,9l V6 motor met twee turbo's.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Ja zeker. Doet het ook op LPG. Is eigenlijk ook 'gewoon' een oude Mercedes E.
Maar ik durf zoiets eigenlijk niet meer op mijn oprit te zetten :)
Denk ook niet dat mijn vrouw zoiets zou durven rijden hahaha.

edit
Volvo V70 T6
vrijwel zeker geen LPG ;)
nog een edit, kan blijkbaar wel. Hmmm.

[ Voor 17% gewijzigd door psy op 27-07-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lexus?
heeft een paar leuke 6 cylinders, en zijn erg betrouwbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nissan is niet meer zo Japans als het geweest is. Renault heeft zich ingekocht en waar tot voor kort de 4x4's van Nissan nog geen bemoeienis uit la douce France kregen is dat nu ook al het geval.

Ik zou persoonlijk Nissan laten vallen. Op het werk hier zijn onze technici niet laaiend over Nissan, terwijl ze normaal zonder verpinken een Japanner aanraden als het op betrouwbaarheid aankomt. De komst van de Fransen heeft dat voor Nissan veranderd :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

_JGC_ schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:13:
Nissan is overigens ook gewoon Frans tegenwoordig. Heb laatst nog in een Nissan Kubistar gereden, was gewoon een 1-op-1 kloon van een Renault Kangoo.
Batched engineering heet dat. Een nieuw product (lees: wagen) ontwikkelen kost bakken met geld, dus nemen fabrikanten ook graag licenties op elkaars wagens (zoals bijv de Opel Agila die een OEM-etje is van de WagonR+). Als ze toch al elkaars blokken of chassis gebruiken, kan dat ook met complete wagens.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

unclero schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:54:
Hij wil een sedan met een V6 en dan kom jij aan met een bejaardenbak (ik mag dat zeggen ja, ik rij zelf een Yaris) met de wegligging van een natte dweil en het comfort van een Ford T. Je moet minstens 4cm verlagen wil je het overhangen op rotondes minder eng maken, gevoel in het stuur is er in het geheel niet en de zittingen van de stoelen zijn zo kort dat zelfs een liliputter daar nog over zou klagen. En dan laat ik de kleine kofferbak nog even buiten beschouwing.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Die europese invloeden krijg je toch overal denk ik. Als je kijkt dat Mazda tegenwoordig op sommige modellen Ford motoren gebruikt, Volvo met Ford onderstellen werkt en ook Peugeot in samenwerking met Ford HDI/TDCI motoren maakt...
Overigens wil ik als dieselrijder nooit weer anders dan een commonrail dieselblok. Vergeleken met een VAG blok uit de oude stal loopt de HDI in mijn peugeot als een naaimachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Volvo is van Ford... En Volvo is een Europees merk ;). Mazda is evengoed van Ford. Mag ik uit je bovenstaande post opmaken dat je dat niet weet? Met de achtergrond die je lijkt te hebben verbaast me dat een beetje...

Een ander voorbeeldje: Toyota werd door Frankrijk gedwongen een productiefaciliteit in Frankrijk op te zetten op straffe van hoge importtarieven (ja dat is Europees nog altijd niet gesynchroniseerd blijkbaar). Dus heeft Toyota een productiefaciliteit gebouwd die de D4D-motoren produceert.

Raad es over welke motoren Toyota Europe de meeste klachten krijgt? Jawel - de D4D-motoren ;).

Ik wil geen heksenjacht voeren tegen een bepaald merk, maar als de TS aangeeft dat hij tevreden is van zijn Japanner - die nog een Japanner is - dan heeft hij recht op informatie over hoe het er momenteel bij Nissan aan toe gaat. En dat was de facto een overname door Renault, geen samenwerking.

[ Voor 11% gewijzigd door Borromini op 27-07-2009 14:05 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
DeeJayV schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:37:
Lexus?
heeft een paar leuke 6 cylinders, en zijn erg betrouwbaar :)
Lexus gaat niet samen op LPG.
Borromini schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:42:
Nissan is niet meer zo Japans als het geweest is. Renault heeft zich ingekocht en waar tot voor kort de 4x4's van Nissan nog geen bemoeienis uit la douce France kregen is dat nu ook al het geval.

Ik zou persoonlijk Nissan laten vallen. Op het werk hier zijn onze technici niet laaiend over Nissan, terwijl ze normaal zonder verpinken een Japanner aanraden als het op betrouwbaarheid aankomt. De komst van de Fransen heeft dat voor Nissan veranderd :).
Ja heb ik vaker gehoord. Het schijnt dat het type Nissan waar ik nu in rij de laatst echt 'japans betrouwbare' Nissan is (in 2002 is Renault zich ermee gaan bemoeien, de >2001 gefacelifte P11-144 is slechter geworden).
Borromini schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:03:
Een ander voorbeeldje: Toyota werd door Frankrijk gedwongen een productiefaciliteit in Frankrijk op te zetten op straffe van hoge importtarieven (ja dat is Europees nog altijd niet gesynchroniseerd blijkbaar). Dus heeft Toyota een productiefaciliteit gebouwd die de D4D-motoren produceert.

Raad es over welke motoren Toyota Europe de meeste klachten krijgt? Jawel - de D4D-motoren ;).

Ik wil geen heksenjacht voeren tegen een bepaald merk, maar als de TS aangeeft dat hij tevreden is van zijn Japanner - die nog een Japanner is - dan heeft hij recht op informatie over hoe het er momenteel bij Nissan aan toe gaat. En dat was de facto een overname door Renault, geen samenwerking.
Ik moet zeggen dat de P11-144 gewoon gebouwd is in Sunderland, wel nog onder Japanse regie.
Zoals ik al zei, in de nadagen van de P11-144 is er nog een kleine wijziging geweest onder verantwoordelijkheid van Renault. Minder isolatie, kleinere remmen, geen isofix waren een kenmerk. Ongelofelijk. Alleen maar om wat euro's te besparen.

Soms denk ik wel eens, ik moet gewoon zorgen dat ik een echte Jap haal, die dus daar geproduceerd is, onder de hoogste kwaliteitseisen. Kom ik weer uit bij... Infiniti. Misschien moet ik wachten op de M35.

[ Voor 106% gewijzigd door psy op 27-07-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

De Volvo V70 is al een paar keer genoemd. Lijkt mij inderdaad een mooi alternatief. :)

Toch wil ik je ook attenderen op een drietal fansozen :P

- Peugeot 406. Is wat ouder inderdaad, maar een laat exemplaar (2002/2003) lijkt me wel interessant. V6, automaat, alle denkbare luxe en erg veel ruimte. Gaat beter door de bocht dan je zou verwachten :)
- Citroën C5. Volle 'neef' van de Peugeot 406. Als V6 Exclusive erg luxe. Zelfde aandrijflijn als de 406, maar ander onderstel. Geen bochtenridder, wel ultiem comfy.
- Renault Laguna. Neem wel een later exemplaar (> 2004). Frans comfortabel, maar wat strakker dan een C5.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Ja maar ik ben nogal kriebelig als het om bouwkwaliteit gaat. Bij Peugeots vallen de onderdelen er af als je niet oplet (heb een 106 gehad :) ). Dat zal bij Citroen en Renault niet veel anders zijn. Ze rijden comfortabel dat is waar, en ik vind de nieuwe C5 best mooi. Maar echt vertrouwen doen ik ze niet... alle horrorscenario's die ik van Laguna's heb zien langskomen, slik.

Om even duidelijk te maken. Ik erger me aan de Audi A3 van mijn vrouw dus ook over de bouwkwaliteit. De zogenaamde 'softlack' die je overal in het interieur ziet, die begint gewoon overal los te laten. Ook diverse knopjes slijten gewoon. Kilometerstand nu 105.000, uit 2003. Ja de deur zegt KLOENK als je hem dichstslaat. Daar heb je echter niets aan.

Kom daar eens om in mijn 9 jaar oude Primera. Nu 360.000 op klok, en afbladderende softlack, of knopjes die vervagen??? Laat me niet lachen. Dat is japanse kwaliteit en dat is dus de reden dat ik nog steeds liever een Jap heb :)

[ Voor 43% gewijzigd door psy op 27-07-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik zou me niet blindstaren op 1 ervaring met een Japanse auto. Ik heb zelf een Honda HR-V, maar mijn deur zegt ook vrolijk KLOENK. ;)

De eis voor een V6 in deze tijd beperkt het aanbod volgens mij ook flink.

Wat dacht je van een Mitsubishi Outlander ? Mitsubishi, super degelijk, mooie ruime auto. SUV-achtig, maar niet zo heel overdreven. Echter niet te verkrijgen met een V6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:09
Borromini schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:03:
Mazda is evengoed van Ford.

Mag ik uit je bovenstaande post opmaken dat je dat niet weet? Met de achtergrond die je lijkt te hebben verbaast me dat een beetje...
Uhm, hoe kom je daar nou bij?
Volgens mij heeft Ford nooit meer dan 34% belang gehad in Mazda en dat is aan het begin van de crisis zelfs teruggebracht naar 20% (linkje).

Andersom: het DiTD blok in mijn 323f is identiek aan het Ford TDDi uit die tijd (rond de eeuwwisseling).
Dat soort samenwerking zal er nog steeds wel zijn.
(prima blok trouwens, daar niet van)

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Heb ook 14 jaar een Corolla gehad. Hierbij dezelfde goede ervaringen al is hierbij wel wat meer kapot gegaan. De onderdelen hiervan vond ik helaas duur.

Vind een Outlander mooi en groot, maarja die 2.4 he. Naast het feit dat het een 4 cylinder is uiteraard, ik vind het toch echt te langzaam. Mijn Primera doet 9,6 seconde naar 100 en dat is echt het minimum wat ik verwacht. De Outlander haalt dat niet. Oh ja en mijn LPG man zegt, Mitsubishi en LPG, niet doen. Wat wel eigenaardig is want je kan ze af fabriek/importeur met LPG krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ok... Ik dacht dat het aandeel groter was maar ze hebben inderdaad een stuk van de hand gedaan naar aanleiding van de recente crisis.

Volvo is volgens mij toch wel volledig onderdeel van de Ford-groep... Tenzij ik me daarin ook vergis :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Overigens grappig dat niemand iets zegt over de BMW of de Mercedes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik vraag me trouwens af in wat voor land jij rijdt dat je niet langzamer dan 9.6 seconden naar 100 wilt :X. Al ga je in NL van 0 naar 100 in 13 seconden, dan nog loop je uit op de meeste bestuurders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Het gaat niet om de acceleratie naar de 100. Ik zie dat getal als een goeie maatstaf vwb performance. Onder de 10 seconden, prima. Liefst zo rond de 8 sec. Maar boven de 11 seconde, nee laat maar.

Ik kan natuurlijk ook zeggen. MINIMAAL 200 pk :)
En liefst niet TE zwaar natuurlijk. 200 pk in een SUV is weer niet erg veel.

[ Voor 13% gewijzigd door psy op 27-07-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tja na de facelift zijn die wel een stuk betrouwbaarder geworden (de Nissan Primera's van het 'omgekeerde badkuip' model waren tot de facelift ook zo slecht, daarna is weer wat van de Nissan kwaliteit teruggekomen.)

Echter is het probleem inderdaad dat veel merken niet meer op LPG kunnen.
Alles met een Ford blok kun je al laten staan zoals veel Mazda's.

Verder kunnen veel merken niet op gas of kan het wel maar moet je eigenlijk eerst je kleppen en cylinderkop laten aanpassen (Honda, Lexus) en staat de importeur er _niet_ achter.

Mitsubishi heb ik verder nog niet gehoord, wat ook logisch is omdat de Lancer te klein is (en geen V6-en) en er helaas geen opvoleger voor de Galant in Nederland is.
Je zou nog kunnen kijken naar de Outlander, oorspronkelijk wel een Japans model volgensmij want de Citroën en Peugeot versies kwamen pas een tijd later.

-edit- eerst m'n bericht af typen voortaan zie je de Outlander al genoemd hebben.

Echter Mitsubishi en LPG gaat prima, m'n ouders hebben al meerdere Galants op LPG gereden (2.0 8kleppers, 1.8 16 klepper en 2 2.0 16 kleppers) de afgelopen jaren en enkel de 1.8 16 klepper had een 'LPG' gerelateerd probleem bij +/- 270K, een verbrande klep dus denk dat dat allemaal wel mee valt, Importeur zegt overigens ook dat het prima kan.

[ Voor 19% gewijzigd door GoldenSample op 27-07-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:55

Zewatanejo

Fine Thanks!

Je wilt nogal wat, maar goed dat maakt het wel makkelijk selecteren.
Je zoekt een V6 op LPG. Liefst een Japanner of beter gezegd een Nissan.

Een V6 is een V6, dus daar valt niet zoveel aan te veranderen.

LPG is wat meer over te zeggen natuurlijk. Bij de huidige LPi en LPG G3 installaties moet je wel uitgaan van hydraulische kleppen en nog belangrijker, geschikte motor software. Daarmee vallen een heleboel motoren af.

Er zijn wel overzichtjes van geschikte modellen voor moderne LPG installaties. Zie bv hier een overzichtje van kassa.

Zoals je ziet zijn de nieuwe modellen van Nissan niet geschikt voor LPG. (je oude Primera dus nog wel).
Van de Japanse merken is misschien alleen Mitsubishi iets voor LPG. Misschien is een V6 Outlander iets voor jou? Als Koreaan zijn veel KIA modellen wel geschik. Sorento, Magenetis? Maar ja die moet je wel willen rijden.

Verder kom je toch bij Europeanen uit. Met name de al genoemde Saab 9-5.
Volvo heeft een hele rijke historie wat betreft LPG. Met name de bifuel motoren zijn uitermate geschikt. De V70 is ook nog eens erg ruim.

Andere merken zijn Seat, Opel, Peugeot, Renault en Skoda (Superbe). Tja... Volgens mij ben je daar niet zo heel erg enthousiast over. ;)

Verder zijn V6 modellen motoren (damn you Frank Martin ;) ) van BMW zeker niet geschikt voor LPG! Mercedes en LPG gaan ook niet samen, maar dat is algemeen bekend.

edit:
Persoonlijk zou ik gaan voor een Volvo V70. Ik ben dan wel een verstokte Volvor rijder, maar ik heb al vele jaren hele goede ervaringen met LPG in mijn Volvo's. Heb nog een s40 op LPG en die heeft bijna 400.000 km op de teller staan. Slechts één keer een klein probleempje gehad met de LPG installatie (was een klep).

[ Voor 15% gewijzigd door Zewatanejo op 27-07-2009 15:03 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

straffe_hendrik schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:51:
Verder zijn V6 modellen van BMW zeker niet geschikt voor LPG! Mercedes en LPG gaan ook niet samen, maar dat is algemeen bekend.
Welke V6 modellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, ik denk dat Aziaten en LPG niet echt samengaan.
Je ziet ze iig niet zo veel als duitse wagens met LPG.

Is een van de grotere modellen van Opel of VW geen optie?
Misschien een Vectra of Omega? Vziw zijn die er in de top range met turbo V6 blokken en automaat.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Als ik zeg V6, dan is een 6 in lijn (BMW) natuurlijk ook goed.

Ik noem de BMW en Mercedes, omdat Vialle inmiddels geschikte installaties heeft voor de niet-direct ingespoten 6 cylinders (dus tot pak hem beet 2007). Als Vialle dat zegt, dan vertrouw ik het wel.
http://www.vialle-in-deut.../upload/lieferbar/BMW.pdf
http://www.vialle-in-deut...ad/lieferbar/Mercedes.pdf

Volgens mij bestaat een V6 Outlander niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

psy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:03:
Als ik zeg V6, dan is een 6 in lijn (BMW) natuurlijk ook goed.

Ik noem de BMW en Mercedes, omdat Vialle inmiddels geschikte installaties heeft voor de niet-direct ingespoten 6 cylinders (dus tot pak hem beet 2007). Als Vialle dat zegt, dan vertrouw ik het wel.
http://www.vialle-in-deut.../upload/lieferbar/BMW.pdf
http://www.vialle-in-deut...ad/lieferbar/Mercedes.pdf

Volgens mij bestaat een V6 Outlander niet?
Eerste hit Google bij Outlander V6
http://www.autoweek.nl/ri...bishi-Outlander-32-V6-AWD

en de tweede:
http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=4490

[ Voor 5% gewijzigd door Zewatanejo op 27-07-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Denk het niet hoor. Daar spreken ze over een conceptcar.

Wordt hier ook niet genoemd:

http://www.mitsubishi-motors.nl/modellen/outlander/motoren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik stem voor een Bmw 320i station. Volgens het overzicht van kassa (geplaatst door straffe hendrik in dit topic) geschikt voor LPG. Geen 6 cilinder maar met 170pk en 9,2 sec naar de honderd vlot genoeg lijkt mij. :) Goede wegligging is sowieso een feit bij Bmw.

[ Voor 9% gewijzigd door Satch op 27-07-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Dutch_guy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:09:
Denk het niet hoor. Daar spreken ze over een conceptcar.

Wordt hier ook niet genoemd:

http://www.mitsubishi-motors.nl/modellen/outlander/motoren/
Nee ik zie ze ook niet staan bij autoweek. http://www.autoweek.nl/au...odel=Outlander&waar=specs

Maar er zijn wel een paar te koop in Duitsland. Dus ze zijn daar wel verkocht geweest. Maar ze staan weer niet op de lijst van Vialle...helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:00
Toen ik het begin las, dacht ik ook meteen: de Maxima. M'n ouders hebben er 1 gehad, V6 (circa 200pk) met automaat en leer etc, heerlijke auto was dat om in te rijden. Ook zeer betrouwbaar. Maar zeker met een lpg tank erbij hou je niet heel veel ruimte over (iig niet genoeg met jonge kids).

Ik denk ook dat je naar een V70 moet kijken, vast wel een mooie 5 pitter op gas te vinden.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:14:
Ja maar ik ben nogal kriebelig als het om bouwkwaliteit gaat. Bij Peugeots vallen de onderdelen er af als je niet oplet (heb een 106 gehad :) ).
't is jammer dat je je zo blind staart op een oude auto vergeleken met een nieuwe en dat je je vooroordelen over kwaliteit niet kunt/wilt staven aan de realiteit. Een Peug 407 zou namelijk wel in je budget passen, aan je eisen voldoen met de 6cyl benzine motoren en die zijn nog redelijk betaalbaar.
Overigens is het kopen van een gebruikte wagen sowieso altijd riskant - je weet nooit hoe je voorganger z'n auto mishandeld heeft. Als je een nieuwe(re?) koopt zit ie nog gewoon in de garantie en heb je dus bij een eventueel storingsgeval in elk geval geen kosten.

Een auto die nooit stuk gaat is er niet. Echter, volgens de ADAC zijn er wel heel veel auto's, met name van Ford, die vaak stuk zijn. Als je auto's wilt afkeuren op betrouwbaarheid heb je aan dat soort statistieken meer dan aan je eigen onderbuikgevoelens of de googletocht naar "%merk% probleem". Zo kun je je bijvoorbeeld afvragen van welk groot merk Volvo ook alweer was. In de statistieken kun je dan terugvinden of dat dat Ford niet wa,s en zo ja of dat de Ford quality control ook bij Volvo toegeslagen heeft. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
De S80's en V70's zijn niet op Ford gebaseerd volgens mij. Zoveel kwaliteit, dat kan nooit van Ford komen haha. M'n pa heeft een S80, gekocht met 2 ton, nu al 3,5 ton, geen centje pijn. V70's idem, met de D5's. Dan gewoon een met een 5-pitter kiezen die goed op LPG kan (moet wel lukken denk ik, Volvo's hebben altijd al veel met lpg rond gereden door mensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:56:
[...]

't is jammer dat je je zo blind staart op een oude auto vergeleken met een nieuwe en dat je je vooroordelen over kwaliteit niet kunt/wilt staven aan de realiteit. Een Peug 407 zou namelijk wel in je budget passen, aan je eisen voldoen met de 6cyl benzine motoren en die zijn nog redelijk betaalbaar.
Overigens is het kopen van een gebruikte wagen sowieso altijd riskant - je weet nooit hoe je voorganger z'n auto mishandeld heeft. Als je een nieuwe(re?) koopt zit ie nog gewoon in de garantie en heb je dus bij een eventueel storingsgeval in elk geval geen kosten.

Een auto die nooit stuk gaat is er niet. Echter, volgens de ADAC zijn er wel heel veel auto's, met name van Ford, die vaak stuk zijn. Als je auto's wilt afkeuren op betrouwbaarheid heb je aan dat soort statistieken meer dan aan je eigen onderbuikgevoelens of de googletocht naar "%merk% probleem". Zo kun je je bijvoorbeeld afvragen van welk groot merk Volvo ook alweer was. In de statistieken kun je dan terugvinden of dat dat Ford niet wa,s en zo ja of dat de Ford quality control ook bij Volvo toegeslagen heeft. :+
Qua wensen, zou de 407 nog best goed voldoen ja. Maar die betrouwbaarheid, non.
Eigenlijk laat ik liever geen lijstjes zien, maar je moet eens de Autoweek tevredenheidstrofee kijken
http://www.autoweek.nl/te...php?overzicht=7&jaar=2006
407 - laatste plaats van alle 20 middenklassers
http://www.autoweek.nl/te...php?overzicht=7&jaar=2007
407 - laatste plaats van alle 19 middenklassers
http://www.autoweek.nl/tevredenheidstrofee.php?jaar=2006
407 - voorlaatste plaats van alle 19 middenklassers, laatste is de Laguna...

Dat vind ik dus geen goed teken. Het blijven lijstjes. Maar heel denderend is zo'n uitslag niet.

Ik zie nu dat je het hebt over "onder garantie rijden". Dan heb je dus relatief gezien geen probleem aan bv een 407 als er mankementen zijn. Maar ik rij een auto in no-time over de 100.000 heen waarbij normaal gezien altijd de garantie verloopt.

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 27-07-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een mazda cx-7 niets dan? Groot en snel. Lpg weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Dat je iets meer wilt dan een 4 cylinder snap ik.
Alles daarboven loopt gewoon wat rustiger, maar om het speelveld nog iets groter te maken.

Waarom geen L5 motor? (De bekende 5 Cylinders van Volvo) een T5 doet toch een goede 240pk waar hij ook nog redelijk zuinig is qua vermogen en ze kunnen (is ondertussen wel bewezen sinds de 850) bijzonder goed op LPG lopen. *

Infinit G37 heb ik ook in gezeten, hele mooie auto, maar inderdaad een bijzonder kleine laadruimte.
Zit verder wel een leuk geluidje in :)

Nog een idee: Een Jag V6 op LPG? Je ziet ze soms :)

* De 850 had nog wel hydrolische klepstoters v.s. de vaste op de huidige modellen als ik het goed zeg.

[ Voor 29% gewijzigd door Roberto op 27-07-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Laatst online: 16:27
Een Opel Vectra GTS V6 (turbo) niks? Lekker strak op de weg, en met de goede velgen en aankleding vind ik het nog een mooie auto om te zien.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Roberto schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:41:
...

...
Je weet dat een Jag (zeker als je een station wilt) eigenlijk gewoon een Ford Mondeo is?
Overigens niks mis met het laatste model Mondeo, hoor d'r veel goede verhalen over. Weet alleen niet of ze ook op LPG te leveren zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
The Eagle schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:55:
[...]

Je weet dat een Jag (zeker als je een station wilt) eigenlijk gewoon een Ford Mondeo is?
Overigens niks mis met het laatste model Mondeo, hoor d'r veel goede verhalen over. Weet alleen niet of ze ook op LPG te leveren zijn.
Je hoort het wel eens ja :)
Maar de aankleding is toch ietsie anders.

Technisch ... tja, zelfde met SKODA en VW. Het voelt toch iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:36

GaMeOvEr

Is een hork.

ScorpionNL schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:52:
Een Opel Vectra GTS V6 (turbo) niks? Lekker strak op de weg, en met de goede velgen en aankleding vind ik het nog een mooie auto om te zien.
Ah, da's die auto als je gas geeft in de bocht, dat je alleen maar rechtdoor gaat. :+ (Zie ook een Top Gear aflevering.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Japans, moeilijk, moeilijk. Subaru heeft wel een 3.0 blok in de Legacy en Tribeca, maar deze schijnt niet goed op LPG te lopen. Meer onderhoud als normaal, dan te duur. Toyota heeft eigenlijk geen 6 cylinders meer, verder zijn dit eigenlijk geen 'lekker' rijdende auto's.

Wie denkt er mee?
De 3 liter (H6) uit de Subaru's wordt inderdaad niet geleverd af-fabriek met gas (wel mogelijk op de 4 cylinder 2 en 2.5 liters). Echter de conversie is wel degelijk mogelijk, zie het bewijs hier: http://www.autogassolutio...lery/subaru/subaru-legacy Het heeft dus niet te maken met het feit dat het 'niet lekker loopt', maar gewoon dat er nog geen systeem is ontwikkeld wat Subaru zelf af-fabriek óf dat er gewoon te weinig animo voor is op dit blok.

De Subaru (de Justy's even uitgezonderd), scoren altijd zeer hoog in de diverse tevredenheidsonderzoeken en autopechstatitieken. Ik weet dat je persé een 6 cilinder wilt hebben (waarom eigenlijk?), maar ik heb eens mogen karren in een Outback 2.5 op gas (ook richting 200 pk geloof ik) met de Prodrive automaat, dat is geweldig sportief maar ook zalig rustig op kruissnelheid, doet niet veel onder voor een echte 6 cilinder qua prestaties en gevoel.

Maar goed. Ik ben wellicht wat bevooroordeeld over Subaru, ik rij al jaren tevreden in Subs. Allemaal zeer fijne en geschikte auto's. De AWD is een ervaring op zich (100km/u door klaverblaadjes, je weet niet wat je meemaakt :9~ ). Zoveel tractie in de sneeuw, zoveel grip in de bocht, je laat iedereen met gemak achter je als het moet. Niet voor niets de meest gebruikt getaway auto bij bankroven in de UK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Ik wil graag >4 cylinders omdat het gewoon veel mooier klinkt. Ooit heb ik taxi gereden in oude Laurel's met een 6 in lijn diesel. Geweldig geluid maakte die dingen, al was het niet eens snel. Toen vond ik het al te gek. Heb ook altijd een zwak gehad voor die geweldige BMW 6 cylinders, en de Audi en Volvo 5 cylinders., maar over het algemeen vind ik alle 5 en 6 culinders gewoon stukken mooier klinken, ze draaien gewoon mooier rond. Een V8 al helemaal, maar die zijn toch wel aan de dure kant in het gebruik, dat hoeft voor mij ook weer niet.

Een 4 cylinder is toch ook meer gewoon 13 in een dozijn, vrijwel elke auto heeft dat. Ik heb dat tijdperk wel een beetje gehad en heb nu ook het geld om eens wat moois/leukers te gaan rijden.

Subaru, daar heb ik ook wel wat mee hoor. Mijn pa heeft er ook ontzettend goede ervaringen mee, ook met zijn garage. Vind het zelf fijne auto's (Legacy/Outback en nieuwste Tribeca).
Van de 6 cyl heb ik gelezen dat hier andere kleppen in moeten. Op autoweek staat wel een myreview die een geslaagde ombouw heeft gedaan op een 3.0R spec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

AtleX schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:54:
Hij wil een sedan met een V6 en dan kom jij aan met een bejaardenbak
Toegegeven, de gemiddelde leeftijd van de berijders is ietwat hoog.

Aan de andere kant, 'sportief' en 'stationwagon' zie ik zelden in een zin ;). Sportief rijden kun je hier in Nederland eigenlijk niet. En als je graag rauw de machine wilt voelen (de output, hoe het reageert met de weg, etc) en tegelijkertijd sportief wil zijn, kun je beter op een motor kruipen.
en de zittingen van de stoelen zijn zo kort dat zelfs een liliputter daar nog over zou klagen.
Ik ben nogal van fors postuur, maar ik waan mij in de stoelen als de Keizer van Hongarije.
En dan laat ik de kleine kofferbak nog even buiten beschouwing.
De achterbank of een deel van de achterbank neerklappen en je hebt een zee van ruimte :D.
_JGC_ schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:58:
Die europese invloeden krijg je toch overal denk ik.
Andersom ook.. Volvo die Yamaha blokken erin schroeft, Opel die een licentie neemt bij Suzuki op hun WagonR+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
psy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:49:
Een 4 cylinder is toch ook meer gewoon 13 in een dozijn, vrijwel elke auto heeft dat. Ik heb dat tijdperk wel een beetje gehad en heb nu ook het geld om eens wat moois/leukers te gaan rijden.
Daar heb je een punt. Maar het zijn wel boxer-motoren, dat is zeker niet 13 in een dozijn. En de boxerroffel maakt een hoop goed :)
Subaru, daar heb ik ook wel wat mee hoor. Mijn pa heeft er ook ontzettend goede ervaringen mee, ook met zijn garage. Vind het zelf fijne auto's (Legacy/Outback en nieuwste Tribeca).
Van de 6 cyl heb ik gelezen dat hier andere kleppen in moeten. Op autoweek staat wel een myreview die een geslaagde ombouw heeft gedaan op een 3.0R spec.
Ja, ik vind het eigenzinnige karakter van de Subaru zo mooi. Het is vrij anonieme auto, zeker de Legacy's. Onbekend maakt dan wel onbemind, maar als je er eenmaal één hebt gehad blijf je terugkomen voor meer.

Als er inderdaad andere kleppen in moeten wordt het wel een duur verhaaltje natuurlijk, mits je er één 2ehands zou kunnen vinden. Succes met je zoektocht in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Ga anders naar Marktplaats. Ga naar auto's. Toets bij bij trefwoord alleen: v6

Dan zie je een hoop auto's waar je misschien nooit aan had gedacht.

Of koop een "normale" auto en een dikke Amerikaan voor de fun erbij!

Edit: Kia Sportage, Kia Sorento, Jeep Cherokee,

[ Voor 32% gewijzigd door Dutch_guy op 27-07-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mja, dat idee gaat niet op als het een daily driver moet worden.
Indien dat niet het geval is zou ik inderdaad een goedkope op LPG lopende auto pakken. (850 station op G3? pak em beet 3000 euro) en dan nog bijv. een klein sportief auto'tje.

Maar dan zit je wel weer met dubbele verzekering en wegenbelasting, ja het is nog zo makkelijker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

unclero schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:31:
[...]

Toegegeven, de gemiddelde leeftijd van de berijders is ietwat hoog.

Aan de andere kant, 'sportief' en 'stationwagon' zie ik zelden in een zin ;). Sportief rijden kun je hier in Nederland eigenlijk niet. En als je graag rauw de machine wilt voelen (de output, hoe het reageert met de weg, etc) en tegelijkertijd sportief wil zijn, kun je beter op een motor kruipen.

[...]

Ik ben nogal van fors postuur, maar ik waan mij in de stoelen als de Keizer van Hongarije.

[...]

De achterbank of een deel van de achterbank neerklappen en je hebt een zee van ruimte :D.

[...]

Andersom ook.. Volvo die Yamaha blokken erin schroeft, Opel die een licentie neemt bij Suzuki op hun WagonR+.
Tuurlijk, al die grote auto's zijn nutteloos.
Fijn ook als je de bank in z'n koektrommel niet neer klapt kun je ook net 1 kratje brand mee nemen bij de supermarkt vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
ebia schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:30:
Maar goed. Ik ben wellicht wat bevooroordeeld over Subaru, ik rij al jaren tevreden in Subs. Allemaal zeer fijne en geschikte auto's. De AWD is een ervaring op zich (100km/u door klaverblaadjes, je weet niet wat je meemaakt :9~ ). Zoveel tractie in de sneeuw, zoveel grip in de bocht, je laat iedereen met gemak achter je als het moet. Niet voor niets de meest gebruikt getaway auto bij bankroven in de UK :P
Klaverbladjes kan je doorgaans nog wel harder nemen >:) alleen is het makkelijker met een 4WD.
En dat laatste, van die getaway auto's, dat is natuurlijk gewoon omdat er alleen maar tuig in die Impreza's rondrijdt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

unclero schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:31:
[...]

En waar laat jij de kinderen dan :? Hij kan dan dus zijn kind of de kinderwagen meenemen, maar niet allebei tegelijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

* unclero met Roberto
Dat vind ik nog de beste suggestie.. 'sportief' en 'family carrier' gewoon uit elkaar trekken. Een Toyota Corolla stationwagon om met de kids, kinderwagens en labrador op pad te gaan, en een Datsun Z (V6, twin turbo) om lekker sportief te wezen... Om maar iets te noemen ;)
AtleX schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:07:
[...]

En waar laat jij de kinderen dan :? Hij kan dan dus zijn kind of de kinderwagen meenemen, maar niet allebei tegelijk. 8)7
De achterbank bestaat uit 3 zitplaatsen, en is opgedeeld in een stuk van 2 en een stuk van 1 zitplaats. Dus dan kan ie de kinderen op dat stuk van 2 zitplaatsen leggen, en de bagage op de vrijgekomen ruimte van het neerklappen van die andere zitplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:02:
een mazda cx-7 niets dan? Groot en snel. Lpg weet ik niet.
Alleen 4 cylinder. Zowiezo ongeschikt op LPG.
Alleen de CX-9 is geschikt, maar deze is weer ontzettend zwaar, ik geloof meer da 2000kg. Dat is ook weer wat overdreven.
Roberto schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:41:
Dat je iets meer wilt dan een 4 cylinder snap ik.
Alles daarboven loopt gewoon wat rustiger, maar om het speelveld nog iets groter te maken.

Waarom geen L5 motor? (De bekende 5 Cylinders van Volvo) een T5 doet toch een goede 240pk waar hij ook nog redelijk zuinig is qua vermogen en ze kunnen (is ondertussen wel bewezen sinds de 850) bijzonder goed op LPG lopen. *

Infinit G37 heb ik ook in gezeten, hele mooie auto, maar inderdaad een bijzonder kleine laadruimte.
Zit verder wel een leuk geluidje in :)

* De 850 had nog wel hydrolische klepstoters v.s. de vaste op de huidige modellen als ik het goed zeg.
De Volvo's werden eerder al geopperd ja. Mooie motoren maar volgens mij gebruikt Volvo de 5 cylinders niet meer, dan zou ik naar de 'oude' V70 moeten kijken wat ik eigenlijk niet wil.
Grappig dat je in de G37 hebt gezeten. Ik heb er zelfs nog nooit een gezien :-)
Jaguar zal ik eens checken, maar hoe zit het met betrouwbaarheid enzo??? Dat weet natuurlijk niemand hier :)
ScorpionNL schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:52:
Nee, geen Opel voor mij. Interieur vind ik he-le-maal niks.
Dutch_guy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:00:
Ga anders naar Marktplaats. Ga naar auto's. Toets bij bij trefwoord alleen: v6
Dan zie je een hoop auto's waar je misschien nooit aan had gedacht.
Of koop een "normale" auto en een dikke Amerikaan voor de fun erbij!
Edit: Kia Sportage, Kia Sorento, Jeep Cherokee,
Kia Sportage - vreselijk lelijk. Kia Sorento - ladderchassis, dus geen goeie wegligging.
Jeep Cherokee, wel leuk (heb op Aruba een tijdje een 4.0 Wrangler gehuurd, yummie) maar te duur in gebruik, en wegligging is alleen ok zolang je rechtdoor gaat.
Roberto schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:04:
Mja, dat idee gaat niet op als het een daily driver moet worden.
Indien dat niet het geval is zou ik inderdaad een goedkope op LPG lopende auto pakken. (850 station op G3? pak em beet 3000 euro) en dan nog bijv. een klein sportief auto'tje.
Maar dan zit je wel weer met dubbele verzekering en wegenbelasting, ja het is nog zo makkelijker niet.
Nou ik ga niet rijden in een 850... veel te oud. We gebruiken op dit moment zowiezo twee auto's. Misschien ga ik gewoon de A3 inruilen tegen een grotere praktische auto met een 4 cylinder, veel meer keuze, en dan uiteindelijk zelf gaan rijden in een Infiniti G37. Het is een alternatieve oplossing maar het is wel de duurste oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

psy schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:59:
De Volvo's werden eerder al geopperd ja. Mooie motoren maar volgens mij gebruikt Volvo de 5 cylinders niet meer, dan zou ik naar de 'oude' V70 moeten kijken wat ik eigenlijk niet wil.
Grappig dat je in de G37 hebt gezeten. Ik heb er zelfs nog nooit een gezien :-)
Jaguar zal ik eens checken, maar hoe zit het met betrouwbaarheid enzo??? Dat weet natuurlijk niemand hier :)
Zie hier de huidige volvo uitvoeringen: http://www.volvocars.com/.../Pages/default.aspx#item7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Volvo gebruikt nogsteeds de 5 Cylinders.

2,4 (140 en 170pk), 2.4T. 2.5T, D5, 2.4D, T5 om ze even te noemen.

De T5 (evt. met chip zodat je rond de 280 pk komt) wil je hebben.

G37 heb ik nog foto's van, maar het is gewoon echt een nette auto, als je in de file staat krijg je duimpjes enzo. En het geluid he, ik neem aan dat je al eens een FX 50 in het echt hebt mogen horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unclero schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:48:
* unclero met Roberto
Dat vind ik nog de beste suggestie.. 'sportief' en 'family carrier' gewoon uit elkaar trekken. Een Toyota Corolla stationwagon om met de kids, kinderwagens en labrador op pad te gaan, en een Datsun Z (V6, twin turbo) om lekker sportief te wezen... Om maar iets te noemen ;)
Datsun? Bestaat dat überhaupt nog?
De achterbank bestaat uit 3 zitplaatsen, en is opgedeeld in een stuk van 2 en een stuk van 1 zitplaats. Dus dan kan ie de kinderen op dat stuk van 2 zitplaatsen leggen, en de bagage op de vrijgekomen ruimte van het neerklappen van die andere zitplaats.
Schei toch uit man, zo'n klein handtasje groot en ruim noemen is gewoon volksverlakkerij.
En als je niet weet hoe je sportief en station kunt combineren zou ik toch eens aanraden wat Zuid-Duitse auto's te gaan bekijken. Die kunnen dat wel, getuige de bizarre motorisering die je in een E klasse station krijgen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

Tacoos

i am i

unclero schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:48:
* unclero met Roberto
[...]

Jij hebt vast geen kinderen :P

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Knettergek, Dat is niet sportief, dat is hooguit snel.
Datsun bestaat niet meer nee, hij bedoelt een oude Z nemen en daarmee je lol hebben.

@unclero, ik zou de strijd maar op geven. Heeft geen nut.

Wat mij betreft is het simpel, gas + meer dan 4 cilinders + station + vlot = Volvo
En dan heb je kwaliteit vergelijkbaar met Japanse auto's zo niet hoger. (tenminste, dan heb ik het over de S60-V70-S80)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:05:
[...]

Nee, da's Nissan sinds 1986.
[...]

Schei toch uit man, zo'n klein handtasje groot en ruim noemen is gewoon volksverlakkerij.
Het is een relatief ruime auto, maar het rijdt dusdanig slecht, zeker vergeleken met de auto's die de TS zelf al opnoemt, dat je het niet serieus voor kan stellen in dit topic als optie. Ik heb genoeg kilometers in zo'n Wagon R+ gereden om er een hardgrondige hekel aan te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door AtleX op 28-07-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Kan een BMW 5 serie touring niet op gas? Model E61, vanaf 2004. Prachtige 3 liter lijn6 met 260pk, LPI installatie erin, hoppatee?

Ik weet dat Femme iig zijn Alpina 3.2 (E39, vorig model, dat dan wel) touring ook naar gas heeft laten ombouwen, dat gaat ook prima. Dan heb je toch sportief en een station.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Ja, dat kan inderdaad dat heb ik al uitgezocht.
Om mezelf even te quoten...
...
Eigenlijk zou de volgende auto aan de volgende eigenschappen moeten voldoen.
- LPG (must)
- V6/automaat (must)

Als ik naar Europese merken ga kijken, kom ik uit op een BMW 5 serie (E61, na 2002) of een Mercedes E klasse (eveneens na 2002, de S211). Deze hebben fijne 6 cylinders, en zijn goed om te bouwen op LPG. De BMW lijkt mij een erg fijn rijdende auto maar heeft wel een ietwat patserige uitstraling, en wat nadelen zoals dure onhandige runflatbanden en een erg kleine LPG tank (58 ltr). ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:05:
Nissan Z dan, maar ik vind de klassieke Datsun een buitengewoon mooie auto. :>
En als je niet weet hoe je sportief en station kunt combineren zou ik toch eens aanraden wat Zuid-Duitse auto's te gaan bekijken.
Het gaat me ook niet om het motorvermogen, traction control en stuurbekrachtiging. Het ging me meer om de hele uitstraling van "sportief" met een wagen met raamplakkertjes 'baby on board' sticker en hijgende labrador achterin ;).

Maar goed, ik ben dan ook geen autorijder. Ik snap niet dat mensen geheel vrijwillig iedere dag in de file gaan staan. De zeldzame keren dat ik een auto berijd is wanneer ik in een Suzuki WagonR+ zit, voor zeer lange afstanden / met veel mensen / met veel bagage / gevaarlijke stoffen, die paar keer in het jaar dus dat het allemaal niet op de brommer of motor past ;).
(en vergeleken met mijn vorige auto's (Volvo 440, Toyota Celica) is een WagonR+ een verademing aan comfort en laadruimte)
Gelukkig niet zeg.
!null schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:12:
@unclero, ik zou de strijd maar op geven. Heeft geen nut.
Ghehe ja ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Het is toch ook mooi dat iedereen daar een eigen mening over heeft?

Kijk, ik vind het heerlijk om in een auto te rijden die lekker rijdt, waarin ik het gevoel heb dat IK de auto beheers en niet andersom, dat ik altijd genoeg reserve heb om op een verantwoorde manier iemand te kunnen inhalen wanneer noodzakelijk, dat ik nét iets sneller de bocht kan nemen als ik daar zin in heb op wat vage landweggetjes en kan genieten van een perfecte wegligging, hoe de wielgeometrie zo is afgesteld dat je altijd grip hebt! Daar kan ik van genieten, en dat is ook de reden dat VEEL auto’s subiet afvallen Een WagonR valt daar gegarandeerd onder, maar bv een Passat ook. Ook bijna geen enkele Audi zal hieraan voldoen wegens vreselijk onderstuur. Maar een BMW zal daar zeker wel onder vallen, net als een Infiniti, een willekeurige sterk gemotorisserde Ford of mijn eigen ‘oude’ Primera, een geweldige auto om in te rijden met een heel fijn onderstel.

Dat er veel mensen zijn die dat niet snappen, soit. Laat hun tevreden zijn met hun auto’s. Ze zullen toch nooit eens willen proberen waar de grens ligt bij hun auto op een cirquit. Of een leuk weggetje uit te zoeken
om een lekker stukje te rijden. Om maar te zwijgen over of ze weten wat het verschil is tussen onder en overstuur.

Ik vind ook dat sportief EN praktisch gewoon samen moet kunnen gaan. In een station of een grote vierdeurs. Waarom niet.

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 28-07-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een Audi en Wagon R+ hebben meestal voorwielaandrijving (itt BMW en de Infiniti die je noemt). Dan heb je overstuur. Je moet een beetje met het gaspedaal spelen om dat te compenseren als je graag op de grens van de grip rijdt.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 28-07-2009 11:52 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Waarom is het merk Infinity nog niet langsgekomen in dit topic? Dat is het luxemerk van Nissan en is nu bezig zich uit te breiden in Europa. Bijvoorbeeld de G37 en de FX zijn zeer mooie auto's met beide een V6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

^^Met psy.
Ik snap helemaal wat je bedoelt en wat je wensenpakket is, maar ik denk dat de combi die je zoekt maar moeilijk te vinden is. Ik denk dat je ergens een compromis moet sluiten en ipv een aziaat een scandinavier of duitser moet hebben.

Praktisch en sportief kan best, maar de extra eisen die je stelt maken het wel erg pittig. Misschien ook eens kijken naar een diesel ipv lpg? of toch maar een 4pitter ipv V6? Er zijn zat snelle diesels en 4pitters... Plus het voordeel dat een 4pitter sowieso wat lichter is en dus meer potentieel heeft voor een betere wegligging en gewichtverdeling.

Trouwens, wat ik nou niet helemaal vind passen is dat je een automaat wil ;) Lekker roeren in de tank met een 6bak is toch heerlijk? Denk dat er een hoop van het gevoel wegvalt als je een automaat neemt.
Ik vind het iig heerlijk om zelf te schakelen.
VantageR schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:51:
Waarom is het merk Infinity nog niet langsgekomen in dit topic? Dat is het luxemerk van Nissan en is nu bezig zich uit te breiden in Europa. Bijvoorbeeld de G37 en de FX zijn zeer mooie auto's met beide een V6.
Opletten joh ;) is al wel genoemd ;)
Moet wel zeggen dat ik die station van Infinity echt een lelijk hok vindt. De G37 Coupe en Cabrio zien er wel OK uit though.

[ Voor 23% gewijzigd door McKaamos op 28-07-2009 11:54 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

de UBB code sloopt de url, maar zoek eens op infiniti rechts bovenin.

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 28-07-2009 11:55 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Is wel al langsgekomen, de G staat notabene in mijn TS :)
Het is trouwens Infiniti, niet Infinity.

@mackaamos
Liever een 6 bak omdat ik het schakelen een beetje moe ben. Een mooie 6 cyl hoort ook eigenlijk een automaat bij. Wel een moderne niet zo'n oude antieke. Ik vind dat de huidige automaten goed genoeg zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door psy op 28-07-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
psy schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:57:
Is wel al langsgekomen, de G staat notabene in mijn TS :)
Het is trouwens Infiniti, niet Infinity.
Ik zocht idd op Infinity, vandaar dat ik niks vond 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Het is nog steeds mijn alltime favoriet. Het is alleen jammer dat die kofferruimte niet al te groot is en dat de bank niet neerkan. Rare japanners :)
De kans is nog steeds groot dat het gewoon een combo wordt (zoals eerder aangegeven). Praktische betaalbare grote auto plus een G voor mezelf. Een G is geweldig, betrouwbaar en ik blaas zowat elke BMW van de straat. Dat is best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het hele merk is nog niet genoemd hier, maar een Alfa Romeo 159 SportsWagon GTA iets voor je? Veel ruimte, V6 24 kleppen en als een Italiaan uitermate sportief :)
Je moet alleen even bij de dealer navragen of ze ook op gas te leveren zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:32:
Het hele merk is nog niet genoemd hier, maar een Alfa Romeo 159 SportsWagon GTA iets voor je? Veel ruimte, V6 24 kleppen en als een Italiaan uitermate sportief :)
Hij heeft al problemen met betrouwbaarheid van de fransozen, tja dan denk ik dat een Alfa ook door de mand valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Ik zou maar voor een koele zweed gaan, zo'n T5 klinkt goed, een 9-5 klinkt goed of misschien is een 9-3 sport wagon estate ook groot genoeg? Stokke kinderwagen past er prima in met koffers.

Alleen de aero motoren zijn schijnbaar niet geschikt voor gas.

Hoewel sommige het wel doen en ook garantie erop geven: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=10282

Aero heeft heel veel brute power..top 240km/h. Sprak twee jaar geleden iemand die zijn Boxster had ingeruild voor een Aero en daar absoluut geen spijt van had..

ok, ik ben enigzins bevooroordeeld ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Saab op 28-07-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
interessant topic, thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Het argument van de Flat run tyres onder de BMW vat ik niet helemaal. Ook al komen deze af-fabriek, je kunt natuurlijk altijd bij vervanging er 'normale' banden onder zetten. Daarnaast zijn die RFT van Bridgestone bijvoorbeeld niet veel duurder (want onder zo'n auto hoort sowieso al een sportieve band). Daarnaast is het ook wel handig icm met gas ivm ontbreken reservewiel in ruil voor een gastank, je hoeft dan niet te kloten met zo'n purschuimbus voor in je lekke band maar kan je gewoon met 80 km/u doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

Tacoos

i am i

Nou ben ik niet heel bekend met de 159, maar z'n voorganger, de 156, stond nou niet bekend als ruimtewonder...
Maar een magnifieke motor in een mooooie auto! _/-\o_

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Reservewiel >>> run-flats. Zelfs al is het reservewiel niet even groot als je lekke band dan nog ben je er mobieler mee dan met een run-flat. Die dingen kan je na 100 km weggooien, zo'n reservebandje kan je lekker terugstoppen.

En een kit... Zwijg me ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Saab schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:42:

Sprak twee jaar geleden iemand die zijn Boxster had ingeruild voor een Aero en daar absoluut geen spijt van had..
8)7

Zijn twee compleet verschillende auto's:
- fwd vs rwd
- turbo vs atmo
- motor voorin ipv middenmotor
- sedan/station vs tweezits cabrio
- comfort (met genoeg vermogen om hard te gaan) vs sportief

Iemand die een Saab Aero beter vind dan een Boxster had gewoon nooit een Boxster moeten kopen. De enige gelijkenis is dat ze in rechte lijn beide hard gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Die runflats onder de BMW's hebben nogal vervelende eigenschappen heb ik al vaak gelezen (erg stug en spoorgevoelig) en zijn ook nog eens duurder. Als ik die kan vervangen door 'normale' banden, prima. Zolang de boordcomputer maar niet begint te piepen (ik heb geen idee of je die dingen zomaar kan vervangen, het zal dus wel). Ik hoef ze iig niet.

Als ik hem gebruik voor woonwerk verkeer zal ik toch meestal dat reservewiel bij me hebben. Ik geloof ook al niet in die oppomsetjes. Lek = lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Tom schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:10:
[...]

8)7

Zijn twee compleet verschillende auto's:
- fwd vs rwd
- turbo vs atmo
- motor voorin ipv middenmotor
- sedan/station vs tweezits cabrio
- comfort (met genoeg vermogen om hard te gaan) vs sportief

Iemand die een Saab Aero beter vind dan een Boxster had gewoon nooit een Boxster moeten kopen. De enige gelijkenis is dat ze in rechte lijn beide hard gaan...
Qua sportiviteit deed de Saab niets onder voor de Boxster..

Als dat je criteria is doen die andere zaken er niet zoveel meer toe...

Het waren trouwens allebei cabriolets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Een FF auto vergelijken met een MR auto en dan zeggen dat ze qua sportiviteit niet voor elkaar onder doen klopt per definitie al niet. Sportiviteit gaat verder dat het aantal pk-tjes van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
!null schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:42:
Een FF auto vergelijken met een MR auto en dan zeggen dat ze qua sportiviteit niet voor elkaar onder doen klopt per definitie al niet. Sportiviteit gaat verder dat het aantal pk-tjes van de motor.
FF & MR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij wil een betrouwbare wagen, en een Alfa Romeo staat over het algemeen (héél zacht gezegd) niet als betrouwbaar bekend. Niet echt een optie voor de TS lijkt me ;)

Als je betrouwbaarheid wil kan je beter Italiaanse merken maar vergeten, evenals enkele andere merken: Renault (elektronicaproblemen te over), Rover (behalve de Rovers met Honda-motoren) etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
!null schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:42:
Het hangt er dan dus maar van af hoe eng je criteria definieert.

Als ik zeg dat ik een sportieve cabriolet zoek, valt daar mi van alles onder vanaf een MX5 tot aan een TT, waarbij de MX aan de onderkant zit en een TT of een 911 of iets dergelijks aan de bovenkant.

Op wel wat meer vlakken dan alleen pk-tjes kun je de Saab 9-3 Aero en een Boxster met elkaar vergelijken. Prijs is volgens mij gelijkwaardig, pk-s, nm, enz,enz. Plus dat het rij karakter nog niet eens zo ver uit elkaar ligt.

maar het gaat nu een beetje off topic geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Wikipedia: Front-engine, front-wheel drive layout

Zie onderin de overige bij lay-outs.

@TS: Die RFT's zijn wel lekker stug ja, maar een sportieve band ook. Ik heb zelf niet echt het verschil gemerkt in ieder geval. De wang van de banden bestaan uit een soort reinforced steel ofzo, vandaar dat je erop kunt blijven rijden als er een lek in het loopvlak zit. Is de wang zelf gescheurd (als je tegen een stoep ofzo hebt gezeten) dan hebben de RFT's ook hun voordeel niet meer.

Maar ze zijn gewoon after-market om elke velg te leggen, dat maakt absoluut geen verschil. En als je een nieuwe (BMW) zou kopen kan je natuurlijk altijd nog bedingen dat er andere banden onder moeten. Maar goed, wat je zegt over BMW, de uitstraling, dat blijft natuurlijk wel een minpunt. Ik zou er zelf niet een hele grote moeite mee hebben, want ook zeker de Touring modellen rijden superzalig.

[ Voor 63% gewijzigd door ebia op 28-07-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:03

Sen

<-->

Skoda Superb

http://www.autoweek.nl/ca...ata.php?id=49503&cache=no

is een v6 afwerking vind ik goed. En ken op gas als ik het lijstje lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Saab schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:35:
[...]

Het hangt er dan dus maar van af hoe eng je criteria definieert.

Als ik zeg dat ik een sportieve cabriolet zoek, valt daar mi van alles onder vanaf een MX5 tot aan een TT, waarbij de MX aan de onderkant zit en een TT of een 911 of iets dergelijks aan de bovenkant.

Op wel wat meer vlakken dan alleen pk-tjes kun je de Saab 9-3 Aero en een Boxster met elkaar vergelijken. Prijs is volgens mij gelijkwaardig, pk-s, nm, enz,enz. Plus dat het rij karakter nog niet eens zo ver uit elkaar ligt.

maar het gaat nu een beetje off topic geloof ik.
Laatste keer off-topic dan, je snapt het helaas nog steeds niet. Je begint over prijs, pk's en nm.. daarna pas over rij karakter. En onderkant of bovenkant van de markt zegt ook weinig. Een MX5 is sportiever dan de gemiddelde (voorwielaangedreven) TT. Ik wil beide auto's wel eens uitproberen, dan ga ik in een bocht bovenop het gas staan, even zien in hoeverre het rijkarakter nou verschilt.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zou ook voor de Volvo gaan, alhoewel ik ook bevooroordeeld ben met 3 Volvo's voor de deur. Een V70 T5/T6 met de Geartronic (geen geweldig automaat, maar comfortabel genoeg) en bakken met ruimte met een mooie afwerking. Motoren kunnen prima op gas (zijn zelfs als Bifuel geleverd) en zijn denk ik met jou budget (als je kijkt naar BMW 5 etc) goed te betalen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Naast de volvo die al veel genoemt is (de station btw als je serieus aan kinderen denkt, wij hebben na jaren station nu een S60 en hoewel die plenty ruimte heeft, is zo'n kleine klep toch minder makkelijk) wil ik je ook de Subaru forester aanraden..
Wel een 4 cilinder maar wel een boxer die lekker klinkt en als je de turbo uitvoering hebt dan is hij nog rete snel ook...
In australia reed ik een 2.5Turbo en dat rijd geweldig :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
!null schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:09:
[...]

Laatste keer off-topic dan, je snapt het helaas nog steeds niet. Je begint over prijs, pk's en nm.. daarna pas over rij karakter. En onderkant of bovenkant van de markt zegt ook weinig. Een MX5 is sportiever dan de gemiddelde (voorwielaangedreven) TT. Ik wil beide auto's wel eens uitproberen, dan ga ik in een bocht bovenop het gas staan, even zien in hoeverre het rijkarakter nou verschilt.. :P
zucht...ik noem wat zaken in willekeurige volgorde..Ik snap het prima, maar je geen zorgen..Daarom begin ik ook met de opmerking hoe eng je criteria definieert.

laatste keer idd

[ Voor 5% gewijzigd door Saab op 28-07-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Laatst online: 00:12

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Hee, leuk topic. Ik rij ook een V6. Helaas niet het juiste merk volgens Psy, omdat het interieur niet bevalt. Maar die V6 motor van mijn Vectra B doet t prima! Automaat is erg prettig bij een V6. Ik zou niet meer anders willen dan een V6 vanwege de rust in de motor.

Ik ben bij toeval bij de Opel gekomen. Ik ben minder kritisch op uiterlijk dan op de service. En die van mijn opelgarage is heel fijn. Toch heb ik ook wel kritiek op de nieuwere modellen.
Het oude Vectra B-model vind ik erg mooi vanwege de doorlopende lijn van motorkap in de spiegels. Nieuwere vectra's met de losse spiegels vond ik niet mooi. Dus ik ga voor een Signum als ik deze ga inruilen. Liefst de nieuwe Insignia, maar die is nieuw door mij niet te betalen in een V6-uitvoering.

Om terug te komen op de wensen van Psy. Ervaring met LPG in mijn opel heb ik niet. Ik weet niet wat je tegen het interieur hebt, maar motorisch is deze prima. Mijn vectra is goed stabiel op de weg. En deze vectra is van binnen beter uitgerust dan de standaard vectra.

De luxere Signum of een nieuwe Insignia vind ik prima van binnen. Dat was met de voorlopers wel anders, ondanks dat ik hier niet veel om geef. Een signum heeft iets meer ruimte, voldoende achterin voor 2 kinderen. Dan blijft er ook nog ruimte over in het bagagevak. Hoe dat combineert met gas, geen idee.

Een Insigna is er ook in station-uitvoering. Misschien dat je daar nog meer ruimte hebt. Dat in combinatie met mijn ervaring van een opel V6 zou voor mij de beste keuze zijn. Maar een paar jaar oud en gebruikt, die zijn er nog niet. Helaas, want ik zou er graag eentje rijden.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Pagina: 1 2 Laatste