Ik heb nu een aantal uren de PC versie van PES 2010 gespeeld. Hieronder staan in een opsomming wat mijn eerste indrukken zijn.
- Geen payer ability hexagon...
- Stats zeer onoverzichtelijk op 6 pagina's...
- Wanneer keeper bal in handen heeft is een lange pass nog steeds niet gemikt.
- BaL lijkt voor zover ik heb gezien niet verbeterd
- Nog steeds niet eens alle licenties van de grotere competities
- Training kan je ook dit keer weer niet de replay bekijken bij vrije trap of hoekschop => wil je toch zien hoe je hem hebt uitgevoerd = replay bekijken => kan nu dus niet als bal over de doel- of achterlijn is gegaan.
- Geen spelers van je muur weg kunnen halen, ok ik hoef geen 10 man erin te zetten maar bij een vrije trap tegen van > 30 m hoef ik daar geen man te hebben.
- Niet alle recente transfers => patch ok, maar toch klein minpuntje.
- Kaarten en spelers worden niet onthouden bij het saven van je formatie, alleen de opstellingen + sliders. + Bug of by design?
- Af en toe loop he spel wat licht schokkerig bij mij, zou ook aan mijn eigen instellingen kunnen liggen.
+ Gameplay weer terug naar realisme i.p.v. arcade
+ 360 movement, aka 16-ways movement toch wel een verbetering
+ Bepaalde speler cards uit kunnen zetten.
+ Sliders
+ Leuke kleine extra: schoenen hebben kleine effect op schot kracht, precisie, acceleratie, top snelheid en effect.
+ Gelukkig gewoon Engelse menu's kunnen kiezen.
+ simpelere duidelijkere interface
+ Niet na vrije trap even paar tellen stilstaan
+ penalty analoog is goed, werkt aardig goed als je het onder de knie krijgt, minpunt: je kijkt vanaf de zijlijn.

+ Graphics voor spelers nog beter, algemeen ook stukje beter.
+ Keepers hebben nog geen veelvuldig en/of zeer onrealitsche blunder gemaakt.
+ scheids is wat soepeler, minder kaarten.
ML:
- Eredivisie + Franse competitie staan vast, je kan daar geen clubs of regels aanpassen.
+ Extra league: dus nu 5 + D2
+ Uitbreiding, jeugd, sponsor contracten, levels van coach dokter enz.
+ Geen internationale wedstrijden tijdens competitie wedstrijden!
+ Vermoeidheid is nu stuk realistischer.
+ CL en EL in ML
+ Speler cards aan te leren bij ML
+ Ook posities aanleren
+ Tijdens gehele competitie gerichtere training.
Het spel is nog wat wennen, het loopt duidelijk wat trager, schieten is moeilijk en ook het opbouwen ... en ik heb al moeite met winnen op prof.

Voor een oordeel over het spel zal ik nog wat meer moeten spelen. Online heb ik overigens nog niet geprobeerd.
[
Voor 17% gewijzigd door
Regeneration op 25-10-2009 14:41
]