Wat kan op de pc? die style weer terug veranderen zoals vorig jaar?PacinoAllstars schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:32:
[...]
lol dit is gaar, het kan alleen op de pc versie niet op de 360
Verwijderd
Muziekje erbij.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:07:
[...]
Ik hoef het niet allemaal te volgen, maar om alleen het gejuich van de supporters aan te horen, maakt de game nogal stil...
Ik zette het commentaar in pes 2009 altijd op duits:D klinkt vele malen leuker dan dat engels gewauwel. Is dit in 2010 ook mogelijk?
Verwijderd
Duits?ninc schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:21:
Ik zette het commentaar in pes 2009 altijd op duits:D klinkt vele malen leuker dan dat engels gewauwel. Is dit in 2010 ook mogelijk?

Verwijderd
Vraagje, met welk camera stand spelen jullie?
Weet namelijk nie wat ik fijner vind, normal long of wide...
Weet namelijk nie wat ik fijner vind, normal long of wide...
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 23:27 ]
Verwijderd
Dan moet dat wel opzwepende muziek zijn....
Leuk idee trouwens, echt nooit aan gedacht.
@: Ni3lz,
Heb de camera op normal long staan.
Dit bevalt me het beste, ook mbt het overzicht, het enige nadeel is dat je spelers dan een beetje klein zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 23:38 ]
Verwijderd
Heb ik net ook even geprobeerd, dat was me net iets te klein.syntesia schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:45:
heb mijn camera altijd op wide staan
Maar wel een heel mooi overzicht.
Verwijderd
Ik heb de testversie binnen.
De maximale resolutie die ik kan instellen is 1280x720, dus alles is nogal wazig op m'n monitor. De demo resolution tweaker werkt ook niet. Iemand een idee?
De maximale resolutie die ik kan instellen is 1280x720, dus alles is nogal wazig op m'n monitor. De demo resolution tweaker werkt ook niet. Iemand een idee?
Zal normaal morgen het spel toegestuurd krijgen met de post. Weet echter niet zéér goed wat ik er van kan verwachten. Zal een korte review mss wel plaatsen.
Verwijderd
Ik heb het spel sinds gisteren maar heb te weinig gespeeld om er een fatsoenlijke review over te schrijven.BuzzeW schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:06:
Zal normaal morgen het spel toegestuurd krijgen met de post. Weet echter niet zéér goed wat ik er van kan verwachten. Zal een korte review mss wel plaatsen.
Voor welke systeem krijg je em?
Je moet zorgen dat je het bestand settings.exe krijgt.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:03:
Ik heb de testversie binnen.
En dan van de originele versie.
Grote kans dat het dan goed werkt.
Laat maar, werkt al
[ Voor 89% gewijzigd door thecompany op 21-10-2009 03:22 ]
Ik..,met name handig voor passen opzij voor inkomende spelers. De rechterstick dient daarvoor al sinds PES2008, als ik het me goed herinner.mdatje schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:52:
erm .. weet je wat kut isje kan niet meer wegdraaien met je rechter analoge stick
en die optie hebben ze ook weggelaten om dat in te kunnen stellen.. stelletje kutnaaps @ konami .. wie gebruikt nou de rechter analoge stick om te passen?
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Een gouden tip is om de linker en rechter analog stick te combineren met moves, leer de dpad af!!!! (efficientie).
hier wil ik even op reageren, ik ken niemand die goed is zonder D-Pad.
Ik speel pes al vanaf de roots ( ISS, Pro evo 1, )
Maar de D-Pad is juist het belangrijkste van PES, zo accuraat ( en dan heb ik het over de enige goede d-pad, die van de ps3 )
Maar de D-Pad is juist het belangrijkste van PES, zo accuraat ( en dan heb ik het over de enige goede d-pad, die van de ps3 )
[ Voor 9% gewijzigd door Punkbuster op 21-10-2009 08:37 ]
automation fanboy
Iemand met de game die uitsluitsel kan geven over hoe de Master League nou werkt met het aantal leagues (D1 en D2 en hoe dit werkt)?
PSN: Sluuz
Ik kan dat wel, ik heb de game al een dag.
Er is geen Division 2 meer, Pff gelukkig.
Je hebt nu gewoon de Engelse Spaanse, Franse, italiaanse en Nederlandse competitie.
Dus geen D2 meer!
Je hebt nu gewoon de Engelse Spaanse, Franse, italiaanse en Nederlandse competitie.
Dus geen D2 meer!
[ Voor 3% gewijzigd door Punkbuster op 21-10-2009 09:43 ]
automation fanboy
Dus jij zegt dat je 5 leagues hebt naast elkaar zonder degraderen of promoveren? Voordeel is dus dat je leagues niet overhoop worden gehaald door promovendi en degradendi (hoe heet dit?!)! Dat is dus mooi. Maar zijn het er altijd 5? Dat zou inhouden dat als je die no-name teams verandert in de duitse competitie, je deze niet kan toevoegen aan de ML?Punkbuster schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:39:
Dus geen D2 meer!
Het kan morgen nog wel lekker druk zijn de PES servers, overmorgen en het weekend ook nog wel.
Ben benieuwd hoe ze zich houden dan.
Ben benieuwd hoe ze zich houden dan.
Eeeehm...Punkbuster schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:39:
Dus geen D2 meer!
Ja je kan het nog wel gewoon husselenSluuz schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:54:
[...]
Dus jij zegt dat je 5 leagues hebt naast elkaar zonder degraderen of promoveren? Voordeel is dus dat je leagues niet overhoop worden gehaald door promovendi en degradendi (hoe heet dit?!)! Dat is dus mooi. Maar zijn het er altijd 5? Dat zou inhouden dat als je die no-name teams verandert in de duitse competitie, je deze niet kan toevoegen aan de ML?
maar standaard is het gewoon de licensie competities.
met dat degraderen en promoveren weet ik het niet, ( heb pas 10 wedstrijden gespeeld. met Napoli
Ik moet wel zeggen, de game is totaal anders dan de DEMO! hij is 6 x beter,
sneller, doorsteek pass werkt weer. ( wat die niet deed bij de demo )
Passen is zo goed, snel en accuraat passen!
automation fanboy
Weet iemand in welke winkels de PC versie al te koop is?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Welke wet heb je gebruikt om op 6 uit te komen?Punkbuster schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:08:
[...]
Ik moet wel zeggen, de game is totaal anders dan de DEMO! hij is 6 x beter,
Nou, mijn gevoel. Ik ben een PES-Fanboy dus ja.Dracul schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:39:
[...]
Welke wet heb je gebruikt om op 6 uit te komen?
Maar PES2010 is goed dit jaar.
automation fanboy
Nedgame @ ApeldoornVis schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:36:
automation fanboy
Verwijderd
Nog niet heel veel. Bij Bart Smit mogen ze hem pas donderdag verkopen. Ging ik naar E-Plaza (Ook onderdeel van Bart Smit) hadden ze hem net binnen (xbox nog niet) dus ik kreeg de PC-versie + een t-shirt mee. Later op de dag ging een maat van me langs voor de PS3 versie. Had E-Plaza een mail gehad dat ze hem nog niet mogen verkopen dus hij kreeg hem niet.Vis schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:36:
Naja, geen Bart Smit of E-Plaza in Venlo, dus moet maar wachten tot eind deze week...
Ik vond die D2 opzich nog niet zo'n ramp, altijd wel leuk om te promoveren. Ik heb me nooit druk gemaakt of ik weer zou degraderen maar het had altijd wel iets.Punkbuster schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:39:
Dus geen D2 meer!
Denk dat ik maar de ML ga spelen met Sparta @ Top Player. Wel strak om later dan de Europa League of Champions League te winnen
En de gamemania dan in venlo??Vis schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:44:
Naja, geen Bart Smit of E-Plaza in Venlo, dus moet maar wachten tot eind deze week...
Volgens gamemania weert zou die vandaag komen.. nog geen sms gehad gewon even bellen weet je het zo!!
Ik ken ze wel.. een paar daarvan staan hoog op de ranglijst in Nederland.. dus het is mogelijk hoorPunkbuster schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:37:
Een gouden tip is om de linker en rechter analog stick te combineren met moves, leer de dpad af!!!! (efficientie).
HOI.
Verwijderd
Inmiddels een halve seizoen ML gespeeld en ik moet zeggen dat hij lekker wegspeelt! Na de grote teleurstelling van 2008 had ik 2009 overgeslagen, maar ik vind dat konami weer de goede weg heeft ingeslagen.
De gameplay vind ik erg realistisch, en je moet nog harder werken voor een doelpunt. Mannetjes passeren is heel erg lastig geworden. Tegen de computer op top player moet je veel overspelen, geen fouten maken en vooral knokken om dat ene metertje te krijgen om een schot te kunnen lossen. Nu is de vraag natuurlijk of je van dat realistische houdt, of meer van het arcadegevoel.
Ook het concept voorzet-kopbal-doelpunt is erg makkelijk. Waar ik vanaf pes 5 nooit een blinde voorzet gaf, doe ik dit nu wel aangezien je hiermee makkelijk kan scoren. Ook is de trough-ball gehandicapt gemaakt en dit is erg storend! Dan heb ik het niet over een steekbal waarmee je spits wegstuurt op de keeper (dit is namelijk terecht moeilijker gemaakt zodat je dit alleen kan doen wanneer je spits snel is en je goed timed), maar over het bedienen van je opkomende spelers en buitenspelers.
Mijn oordeel: Van mij had er meer arcade in gemogen, maar dat neemt niet weg dat konami een goede footie heeft gemaakt. Niet perfect, maar op de goede weg. Goede, realistische en weer erg verslavende gameplay. PES is back!
De gameplay vind ik erg realistisch, en je moet nog harder werken voor een doelpunt. Mannetjes passeren is heel erg lastig geworden. Tegen de computer op top player moet je veel overspelen, geen fouten maken en vooral knokken om dat ene metertje te krijgen om een schot te kunnen lossen. Nu is de vraag natuurlijk of je van dat realistische houdt, of meer van het arcadegevoel.
Ook het concept voorzet-kopbal-doelpunt is erg makkelijk. Waar ik vanaf pes 5 nooit een blinde voorzet gaf, doe ik dit nu wel aangezien je hiermee makkelijk kan scoren. Ook is de trough-ball gehandicapt gemaakt en dit is erg storend! Dan heb ik het niet over een steekbal waarmee je spits wegstuurt op de keeper (dit is namelijk terecht moeilijker gemaakt zodat je dit alleen kan doen wanneer je spits snel is en je goed timed), maar over het bedienen van je opkomende spelers en buitenspelers.
Mijn oordeel: Van mij had er meer arcade in gemogen, maar dat neemt niet weg dat konami een goede footie heeft gemaakt. Niet perfect, maar op de goede weg. Goede, realistische en weer erg verslavende gameplay. PES is back!
Ik heb ook altijd de D-pad gespeeld omdat je met de analoge stick niet analoog of preciezer kan bewegen. Dat laatste kan nu wel aangezien de analoge stick nu 16-ways is, dit zal je nooit kunnen bereiken met een traditionele D-pad die 8-ways is. (Een speciale Xbox 360 controller zou zelf tot 32 richtingen kunnen onderscheiden, die ik overigens nog nooit gezien hebt.) De vele controllers die ik heb gehad, ben ik altijd kritisch geweest op de D-pad aangezien die ook in mijn ogen erg belangrijk vond. Echter nu je met de rechter analoge stick nu "preciezer" kan bewegen, denk ik dat de analoge stick bij mij een goede kans maakt om vaker gebruikt te worden dan voorheen.Punkbuster schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:37:
Op de PS3 kan je met de d-pad wel alle richtingen uit omdat deze analoog is. Op de 360 is deze wel slechts 8 richtingen.Regeneration schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:53:
[...]
Ik heb ook altijd de D-pad gespeeld omdat je met de analoge stick niet analoog of preciezer kan bewegen. Dat laatste kan nu wel aangezien de analoge stick nu 16-ways is, dit zal je nooit kunnen bereiken met een traditionele D-pad die 8-ways is. (Een speciale Xbox 360 controller zou zelf tot 32 richtingen kunnen onderscheiden, die ik overigens nog nooit gezien hebt.) De vele controllers die ik heb gehad, ben ik altijd kritisch geweest op de D-pad aangezien die ook in mijn ogen erg belangrijk vond. Echter nu je met de rechter analoge stick nu "preciezer" kan bewegen, denk ik dat de analoge stick bij mij een goede kans maakt om vaker gebruikt te worden dan voorheen.
Ik ben met deze PES 2010 ook eindelijk overgestapt naar de analoge stick, de meerwaarde ervan bewijst zich nu namelijk.
Oh, dat wist ik niet.Sluuz schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:10:
[...]
Op de PS3 kan je met de d-pad wel alle richtingen uit omdat deze analoog is. Op de 360 is deze wel slechts 8 richtingen.
Verwijderd
Ik zal het vanavond eens proberen. Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem.Fist schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:17:
Pliskin, zet je kwaliteit niet op het hoogste. Zet hem op gemiddeld. Dan kan je resolutie aanpassen
Lijkt me sterk. Ook met de orginele .exe krijg ik geen hogere resoluties voorgeschoteld.MartNL schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 01:12:
[...]
Je moet zorgen dat je het bestand settings.exe krijgt.
En dan van de originele versie.
Grote kans dat het dan goed werkt.
Ik vind het uiteindelijke spel wel heel veel beter dan de demo.
Waarom ben ik eigenlijk niet achter, maar het is gewoon veel leuker spelen. Heb me nog zelden zitten ergeren en dat zegt wat:)
Vraag me af waarom ze zo'n slechte demo überhaupt dan uitbrengen....
Waarom ben ik eigenlijk niet achter, maar het is gewoon veel leuker spelen. Heb me nog zelden zitten ergeren en dat zegt wat:)
Vraag me af waarom ze zo'n slechte demo überhaupt dan uitbrengen....
Wrong er is dus nog wel gewoon een D2 alleen je begint niet meer in D2 maar gewoon in de hoogste divisie en daaronder dus de D2.Punkbuster schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:39:
Dus geen D2 meer!
Ik heb gister de PS3-versie bij de Bart Smit gekocht.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:43:
[...]
Nog niet heel veel. Bij Bart Smit mogen ze hem pas donderdag verkopen. Ging ik naar E-Plaza (Ook onderdeel van Bart Smit) hadden ze hem net binnen (xbox nog niet) dus ik kreeg de PC-versie + een t-shirt mee. Later op de dag ging een maat van me langs voor de PS3 versie. Had E-Plaza een mail gehad dat ze hem nog niet mogen verkopen dus hij kreeg hem niet.
Zo ik heb de full versie.
, Maar eerder
Dat het spel wat gescript is zodat je niet met 20-0 wint dat snap ik, maar de manier waarop is nu echt dramatisch en erger mij er kapot aan.
"AAAA wat eng een bal!"
De tegenstander speelt de bal over, toevallig kan een speler er tussen springen om hem over te nemen maar nee. Inplaats gaat de speler achteruit lopen zodat de bal zijn bestemming bereikt. Of nog erger, ik heb al een paar keer gehad dat een speler "freezed" en gewoon aan de kant word geschroven.
"Geen zin meer om te rennen"
In de aanval over de linker of rechter vleugel heb het strafschopgebied indraaien heeft in mijn geval vaak geen zin. Dit omdat de aanvallers zich nog ergens op het middenveld begeven. Als ik ze dan de tijd geef om het strafschopgebied in te laten komen komen ze wel, Maar blijven ze stofstijf stilstaan op 1 plek achter een verdediger, Ze pakken nog net geen stoel erbij.
"Goed opletten van spelers"
En dan vooral goed opletten hoe een speler hun voorbij loopt. Dit doen altijd de computergestuurde spelers. je moet het dus vrijwel in je 1tje oplossen.
"Keeper in dromenland"
Vooral bij lage ballen heb ik al een paar keer gehad dat de keeper gewoon toe stond te kijken hoe die het goal in rolde. Dit voornamelijk als er niet echt geschoten is. Dat het eigenlijk als voorzet bedoelt was. Bug ofzo.
"Tegenstander altijd sneller"
Het maakt niet uit welke speler je heb. De verdediging haalt je altijd in.
"Polonaise"
Als de tegenstander in de aanval is en jij stormt er van de zijkant met een verdediger op af. Gaat dat niet in 1 lijn nee, Hij loopt als het ware met een boogje om hem heen om vervolgens achter hem proberen de bal te pakken. Hij sluit gewoon achter aan zeg maar. Net als bij de polonaise.
Het spelen verder is opzich wel oke. Maar dat gescrypte gedoe is gewoon ronduit frustrerend. Ik win wel, Maar als het aan mij zou liggen had het spel er veel mooier uit gezien als je niet beperkt werd door de computer.
De computer bepaalt voor 50% hoe jij speelt heb ik het idee.
Dat het spel wat gescript is zodat je niet met 20-0 wint dat snap ik, maar de manier waarop is nu echt dramatisch en erger mij er kapot aan.
"AAAA wat eng een bal!"
De tegenstander speelt de bal over, toevallig kan een speler er tussen springen om hem over te nemen maar nee. Inplaats gaat de speler achteruit lopen zodat de bal zijn bestemming bereikt. Of nog erger, ik heb al een paar keer gehad dat een speler "freezed" en gewoon aan de kant word geschroven.
"Geen zin meer om te rennen"
In de aanval over de linker of rechter vleugel heb het strafschopgebied indraaien heeft in mijn geval vaak geen zin. Dit omdat de aanvallers zich nog ergens op het middenveld begeven. Als ik ze dan de tijd geef om het strafschopgebied in te laten komen komen ze wel, Maar blijven ze stofstijf stilstaan op 1 plek achter een verdediger, Ze pakken nog net geen stoel erbij.
"Goed opletten van spelers"
En dan vooral goed opletten hoe een speler hun voorbij loopt. Dit doen altijd de computergestuurde spelers. je moet het dus vrijwel in je 1tje oplossen.
"Keeper in dromenland"
Vooral bij lage ballen heb ik al een paar keer gehad dat de keeper gewoon toe stond te kijken hoe die het goal in rolde. Dit voornamelijk als er niet echt geschoten is. Dat het eigenlijk als voorzet bedoelt was. Bug ofzo.
"Tegenstander altijd sneller"
Het maakt niet uit welke speler je heb. De verdediging haalt je altijd in.
"Polonaise"
Als de tegenstander in de aanval is en jij stormt er van de zijkant met een verdediger op af. Gaat dat niet in 1 lijn nee, Hij loopt als het ware met een boogje om hem heen om vervolgens achter hem proberen de bal te pakken. Hij sluit gewoon achter aan zeg maar. Net als bij de polonaise.
Het spelen verder is opzich wel oke. Maar dat gescrypte gedoe is gewoon ronduit frustrerend. Ik win wel, Maar als het aan mij zou liggen had het spel er veel mooier uit gezien als je niet beperkt werd door de computer.
De computer bepaalt voor 50% hoe jij speelt heb ik het idee.
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Kent iemand het probleem ook, dat bij settings wordt aangegeven dat er 0MB video RAM beschikbaar is?

Hierdoor kan ik de demo op lage kwaliteit spelen en max op 640x480
Systeem:
Core 2 Duo E6750 (2.66Ghz)
4GB RAM (800Mhz)
AMD HD4850
Win7 64-bit

Hierdoor kan ik de demo op lage kwaliteit spelen en max op 640x480
Systeem:
Core 2 Duo E6750 (2.66Ghz)
4GB RAM (800Mhz)
AMD HD4850
Win7 64-bit
Voor wie in Enschede of omgeving woont: de X360 versie wordt bij Gameshop Twente, e-Plaza en de Bart Smit al verkocht.
Ik kan me in een ding maar vinden en dat is dat ze soms kunnen onderscheppen maar het niet doen.. de rest wat je noemt geen last van en speel het al sinds vrijdag!ikbengoofy schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:02:
Zo ik heb de full versie., Maar eerder
![]()
Een speler die word ingehaald door een verdediger.. duh met de bal ren je langzamer.. en als ik met messi ren word ik NOOIT ingehaald hoor..
HOI.
nou ik gebruikte de rechter analoge stick voor het wegdraaien van de spelersXadeon schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 07:54:
[...]
Ik..,met name handig voor passen opzij voor inkomende spelers. De rechterstick dient daarvoor al sinds PES2008, als ik het me goed herinner.

Zojuist gebeld naar Gamemania in Venlo, ze hadden hem al liggen... 40,- voor de PC
Meteen ff besteld, morgen ophalen
Meteen ff besteld, morgen ophalen
Ik heb de game reeds binnen, na 4 weken fifa10 ff omschakelen en terug naar de basics.. Geen arcade gelul speelt perfect in mijn ogen, gelijk begonnen met de CL op de moeilijkse graad.. Valt niet mee ik verloor van AZ met 1-0.. ben zelf AC Milan..
Tot nu toe beste PES wat ik gespeeld hebt..( vanaf pes6 ) Nu online nog goed en we hebben een toppertje..
Tot nu toe beste PES wat ik gespeeld hebt..( vanaf pes6 ) Nu online nog goed en we hebben een toppertje..
het is egt ff hard dit.. ik win wel alles maar het spel zelf gaat moeizaam. maar als ik ff een tijdje gespeeld heb verwacht ik geen problemen en speelt het net zo heerlijk zoals altijd !
Verwijderd
Kunnen jullie al een Konami-ID aanmaken vanuit het spel? Als ik dan naar de internetsite ga dan krijg ik een 404 melding.
Verwijderd
Het is nog geen 22 Oktober hea.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:58:
Kunnen jullie al een Konami-ID aanmaken vanuit het spel? Als ik dan naar de internetsite ga dan krijg ik een 404 melding.
Officieel zou hij volgens mij zelfs op 23 oktober uit moeten komen, ook volgens Wikipedia.
Morgen de dag des oordeels, online enabled.
Eerst naar ajax - dinamo zagreb dan pessen het hele weekend
Eerst naar ajax - dinamo zagreb dan pessen het hele weekend
Goed zoals beloofd, heb de game sinds vrijdag gespeeld en dan hier mijn bevindingen:
http://www.gamecloud.nl/r...pro-evolution-soccer2010/
HOI.
Leuke review, vergeet dit niet te noemen http://www.youtube.com/watch?v=cHtoBqmRYfADennizzz33 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:59:
Goed zoals beloofd, heb de game sinds vrijdag gespeeld en dan hier mijn bevindingen:
Dat was onder andere een van de nummers waar ik op doeldePacinoAllstars schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:06:
[...]
Leuke review, vergeet dit niet te noemen http://www.youtube.com/watch?v=cHtoBqmRYfA
edit: bedankt voor het compliment
[ Voor 5% gewijzigd door Bananenspin op 21-10-2009 20:25 ]
HOI.
Verwijderd
Bij het opstellen/wisselen had je in de vorige edities altijd goed overzicht dmv een soort vierhoek.. (dat is die hoek waar je kunt zien hoe goed je speler in het aanvallen/verdedigen/uithoudingsvermogen etc etc is.)
Deze lijkt echt uit het spel te zijn gesloopt, erg jammer.
Of zieik iets over het hoofd?
Is inderdaad weg.. maar je hebt nu wel heel simpel een cijfer van 1 tot 100 wat aangeeft hoe goed de speler is op een positie dus dat is eigenlijk nog makkelijker..Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:04:
Bij het opstellen/wisselen had je in de vorige edities altijd goed overzicht dmv een soort vierhoek.. (dat is die hoek waar je kunt zien hoe goed je speler in het aanvallen/verdedigen/uithoudingsvermogen etc etc is.)
HOI.
Verwijderd
Ik zit inmiddels al in het tweede seizoen van de ML, gedegradeerd naar D2.
Op Top Player uiteraard.
Ongeveer al m'n spelers hebben een paarse pijl die naar beneden wijst (de vorm?)... 't Was geloof ik in vorige versies zo dat je dan kon rusten ofzo, en dat dat dan beter wordt? Heb deze optie in 2010 nog nergens kunnen bekennen, jullie enig idee?
Ongeveer al m'n spelers hebben een paarse pijl die naar beneden wijst (de vorm?)... 't Was geloof ik in vorige versies zo dat je dan kon rusten ofzo, en dat dat dan beter wordt? Heb deze optie in 2010 nog nergens kunnen bekennen, jullie enig idee?
al je spelers ?? pfoeee dan heb je wel een probleempje
het is dat ik Ml nog niet heb gespeelt -_-
Verwijderd
Zag inderdaad die cijfers al, het nadeel er van is dat je nu meer moet 'zoeken' of b.v. de stamina v/e bepaalde speler er ook op voorruit is gegaan.Dennizzz33 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:09:
[...]
Is inderdaad weg.. maar je hebt nu wel heel simpel een cijfer van 1 tot 100 wat aangeeft hoe goed de speler is op een positie dus dat is eigenlijk nog makkelijker..
Terwijl je bij die 'vierhoek' het in één oogopslag kon zien.
Tevens lijkt het grafiek te zijn verdwenen waarin je kon zien wat de verwachte opstijgende lijn van een speler zou worden.
Trouwens kan je wel in de D2 league beginnen met master league. Echter moet je hiervoor een team uit de ''overige landen'' kiezen. Maar zelfs dan kan je er nog voor kiezen om in de D1 league te beginnen. Je kan 5 leagues kiezen uit de landen (Frankrijk, Engeland, Italië, Spanje, Nederland). Nederland en Frankrijk zijn niet aan te passen omdat ze compleet een licentie hebben. De league waar je in wilt spelen wordt wel gemengd met teams uit andere landen, omdat je ook een D2 league eraan vast hebt. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor jullie.
Helemaal mee eens. Er schijnen kennelijk maar weinig die dit echt erg vinden, waaronder jij dus en ik. Met die zeshoek kan je snel globaal zien hoe defensief, aanvallend, krachtig, snel, technisch en uithoudingsvermogen iemand is/heeft. Om nog een schepje bovenop te doen hebben ze de stats van de speler verdeeld over 6 pagina's, terwijl er zoveel meer ruimte is om de stats neer te zetten...Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:46:
[...]
Zag inderdaad die cijfers al, het nadeel er van is dat je nu meer moet 'zoeken' of b.v. de stamina v/e bepaalde speler er ook op voorruit is gegaan.
Terwijl je bij die 'vierhoek' het in één oogopslag kon zien.
Dat je een algemene stat nummer geeft ok, maar laat je zeshoek dan niet weg. Ze kunnen best beide naast elkaar gebruiken naar mijn mening: de zeshoek is wellicht te gedetailleerd voor de beginner => die kijk dan naar de algemene stat nummer, maar voor degene die meer op stats letten zegt de zeshoek ability vele malen meer. Samen met de stats van 3 pagina's naar 6 pagina's: IMHO zeer slechte zetten van Konami.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 21-10-2009 22:40 ]
Verwijderd
Ja inderdaad, erg irritant. Iemand een idee??syntesia schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:41:
al je spelers ?? pfoeee dan heb je wel een probleempjehet is dat ik Ml nog niet heb gespeelt -_-
Het is al iets beter, maar nog steeds dramatisch. Heb nu maar 6 mensen die neutraal of hoger hebben.
Kan iemand anders even 't boekje open slaan?

Ik heb 't boekje morgen pas, ongeduldig...
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 22:43 ]
Verwijderd
Dacht even dat ik hier de enige in was, maar inderdaad, die zes pagina's aan stats bekijken, is het 'zoeken' waar ik op doelde.Regeneration schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:37:
[...]
Helemaal mee eens. Er schijnen kennelijk maar weinig die dit echt erg vinden, waaronder jij dus en ik. Met die zeshoek kan je snel globaal zien hoe defensief, aanvallend, krachtig, snel, technisch en uithoudingsvermogen iemand is/heeft. Om nog een schepje bovenop te doen hebben ze de stats van de speler verdeeld over 6 pagina's, terwijl er zoveel meer ruimte is om de stats neer te zetten...In de vorige editie was het dat je in 1,5 pagina zag wat je stats waren en op 1 pagina je "speciale stats". Dit alles helpt inderdaad echt niet om spelers te vergelijken...
Dat je een algemene stat nummer geeft ok, maar laat je zeshoek dan niet weg. Ze kunnen best beide naast elkaar gebruiken naar mijn mening: de zeshoek is wellicht te gedetailleerd voor de beginner => die kijk dan naar de algemene stat nummer, maar voor degene die meer op stats letten zegt de zeshoek ability vele malen meer. Samen met de stats van 3 pagina's naar 6 pagina's: IMHO zeer slechte zetten van Konami.
Het nadeel van die stats is dat het teveel tijd kost.
Er zijn genoeg veranderingen in het spel waardoor je al wat langer bezig bent voordat je een game start.
Halen ze juist dit stukje gemak eruit, jammer.
Kan iemand mij vertellen op welk resolutie dit spel gespeeld word? Heb zelf een 42" hd ready scherm en hoop ook eigenlijk dat het spel minimaal 720p is. Het gaat trouwens om ps3 versie.
Ik speel nu nog pes6 op de ps2 waar de kwaliteit niet super is op mijn scherm dus ik hoop echt dat het een verbetering word.
Ik speel nu nog pes6 op de ps2 waar de kwaliteit niet super is op mijn scherm dus ik hoop echt dat het een verbetering word.
Gisteren(21-10) lag ie bij de mediamarkt ook al in de schappen!
Heb gisteren direct maar masterleague gespeeld met Ajax. Eerst even handmatig De zeeuw overgehaald naar ajax.
Ik heb wel even snel het jeugdelftal bekeken, maar bij Ajax is het zowieso lastig, omdat je al bijna 30 spelers hebt, waarvan er ongeveer 10 talentjes zijn. Waardoor je eigenlijk een stuk of 30 spelers in de gaten moet houden.
Heb gisteren direct maar masterleague gespeeld met Ajax. Eerst even handmatig De zeeuw overgehaald naar ajax.
Ik heb wel even snel het jeugdelftal bekeken, maar bij Ajax is het zowieso lastig, omdat je al bijna 30 spelers hebt, waarvan er ongeveer 10 talentjes zijn. Waardoor je eigenlijk een stuk of 30 spelers in de gaten moet houden.
Kan iemand vertellen of Honda van VVV goed is, en lijkt op Honda?
Even de 'test' PC versie uitgeprobeerd, binnenkort de PS3 versie halen... Na een aantal weken FIFA gespeeld te hebben moest ik toch wel weer wennen aan de 'houterige' PES-graphics. Gameplay bevalt tot nu toe erg goed! Vooral het rondpasen gaat een stuk lekkerder dan 2009. Maar ligt het nou aan mij of is het spel nou redelijk makkelijk geworden?
Een paar potjes op topplayer gespeeld maar die allemaal redelijk simpel gewonnen (zelfs met een mindere club bv Ajax-Chelsea of PSV-ManU). En dat terwijl ik bij de vorige PES versies toch altijd een aantal weken moest inkomen(op regular of prof) voordat ik niet finaal af werd gemaakt in top player maar goed.
Een paar potjes op topplayer gespeeld maar die allemaal redelijk simpel gewonnen (zelfs met een mindere club bv Ajax-Chelsea of PSV-ManU). En dat terwijl ik bij de vorige PES versies toch altijd een aantal weken moest inkomen(op regular of prof) voordat ik niet finaal af werd gemaakt in top player maar goed.
Honda lijkt heel erg op Honda!! Een van de betere gezichten uit de Eredivisie imo...Vis schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:26:
Kan iemand vertellen of Honda van VVV goed is, en lijkt op Honda?
Verwijderd
Verassend genoeg vind ik tot nu toe eigenlijk elke speler wel goed lijken. Tenminste die ik gezien heb en van gezicht ken.Freshnezz schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:36:
[...]
Honda lijkt heel erg op Honda!! Een van de betere gezichten uit de Eredivisie imo...

Ik heb 'm nu ook echt binnen, even de "test"-versie deinstalleren en dan kijken of de echte online wilt.
Volgens mij gebruikt iedereen juist die zeshoek. Ik heb zelf ook geen zin om 6 pagina's aan stats door te ploegen om te kijken wie op welke plek het beste uitkomt. Met die zeshoek was het maken van een opstelling lekker snel en praktisch.Regeneration schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:37:
[...]
Helemaal mee eens. Er schijnen kennelijk maar weinig die dit echt erg vinden, waaronder jij dus en ik. Met die zeshoek kan je snel globaal zien hoe defensief, aanvallend, krachtig, snel, technisch en uithoudingsvermogen iemand is/heeft. Om nog een schepje bovenop te doen hebben ze de stats van de speler verdeeld over 6 pagina's, terwijl er zoveel meer ruimte is om de stats neer te zetten...In de vorige editie was het dat je in 1,5 pagina zag wat je stats waren en op 1 pagina je "speciale stats". Dit alles helpt inderdaad echt niet om spelers te vergelijken...
Ik las trouwens ook dat ze de looprichting pijltjes eruit hebben gehaald. Die gebruikte ik ook altijd veel. Bepalen welke verdediger mee mocht opkomen. Vleugelverdedigers instellen. Bepalen wie naar binnen en buiten moet trekken. Dit schijn je nu allemaal met de sliders te moeten doen. Eens kijken hoe dat went. Mijn PES is dinsdag door TheHut verzonden, dus met een beetje geluk kan ik komend weekend ook aan de slag!
uhm...
Verwijderd
Ah balen:
btw; KONAMI ID aanmaken via de "Register" knop in PES werkt niet, 404.. Misschien dat dat nog fixed wordt, maar tot die tijd: https://id.konami.net/login.do
Hoe laat is uu:mm?Binnenkort
We informeren onze klanten dat de onlineservice voor ‘PES 2010’ nog niet is begonnen.
--------------------------------------------------------------------------------
Het is de planning om de service te laten starten om uu:mm op 22/10/2009 (CEST).
btw; KONAMI ID aanmaken via de "Register" knop in PES werkt niet, 404.. Misschien dat dat nog fixed wordt, maar tot die tijd: https://id.konami.net/login.do
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 11:14 ]
Het is geupdate: Service is scheduled to start on 04:00 21/10/2009(PST).Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:10:
Ah balen:
[...]
Hoe laat is uu:mm?
Ik heb het spel gisteren bij Zavvi besteld, nu hoop ik het alleen snel binnen te hebben...

Verwijderd
Gaat het bij jou dan ook om de PC versie?Vads schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:37:
[...]
Het is geupdate: Service is scheduled to start on 04:00 21/10/2009(PST).
Ik heb het spel gisteren bij Zavvi besteld, nu hoop ik het alleen snel binnen te hebben...
Ik heb de ps3 versie bij mediaoffer besteld. Daar staat dat de release ook de 23e is, maar bij status stond gister al verzonden (dus neem aan vandaag binnen)...Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:37:
[...]
Gaat het bij jou dan ook om de PC versie?
PSN: Mondaatje
Oops ging even iets fout sorry...Monda schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:07:
[...]
Ik heb de ps3 versie bij mediaoffer.nl besteld. Daar staat dat de release ook de 23e is, maar bij status stond gister al verzonden (dus neem aan vandaag binnen)...
[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 22-10-2009 12:09 ]
PSN: Mondaatje
Verwijderd
Hmm, het installeren van de patch gaat niet goed hier... Loopt gelijk vast. 
Edit: hoort dus zo...
Edit: hoort dus zo...
edit 2:Please be made aware that sometimes, during installation, the process may appear to have stalled with the window status shown as "not responding" for a few minutes.
Tof!!! Wie maakt topic aan voor de PES 2010 PC competitie?Nieuwe eigenschappen: Drie nieuwe functies voor de online-modus: Legendes, Gemeenschap en Competitie.
Ga naar de online-modus en zie welke nieuwe functies beschikbaar zijn in het menu.
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 12:16 ]
Verwijderd
Dit is de Patch:
--------------------------------------------------------------------------------
Nederlands
Patch Notes
Time of Release: 22/10/2009
Nieuwe eigenschappen: Drie nieuwe functies voor de online-modus: Legendes, Gemeenschap en Competitie.
Ga naar de online-modus en zie welke nieuwe functies beschikbaar zijn in het menu.
Nederlands
Patch Notes
Time of Release: 22/10/2009
Nieuwe eigenschappen: Drie nieuwe functies voor de online-modus: Legendes, Gemeenschap en Competitie.
Total geen lag online ( 360 ) tot nu toe perfect, ik hoop dat ze dat vol kunnen houden..
Verwijderd
Hier op de PC ook.Frank1973 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:37:
Total geen lag online ( 360 ) tot nu toe perfect, ik hoop dat ze dat vol kunnen houden..
1e potje online gespeeld(PS3) en dit is gegaan zonder lag. Goed teken. ^O^
nice... hier ook totaal geen lag (360) iemand ff potje?
Verwijderd
carloz187 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:13:
1e potje online gespeeld(PS3) en dit is gegaan zonder lag. Goed teken. ^O^
offtopic:
Crossposter met fok topique
Crossposter met fok topique
Zit al een poosje become a legend te spelen op de pc.
Vallen me wel wat dingen op:
- AI spelers bevriezen een soort als ze niet heel makkelijk kunnen afspelen (lopen bijvoorbeeld gewoon over de zijlijn)
- AI spelers vinden het maar verdomd eng om even om te draaien en terug te passen ipv zichzelf vast te lopen (beetje als punt 1)
- keepers halen nog steeds de meest domme dingen uit, twee keer een zacht passje op de keeper door ze benen zien gaan voor een prachtig eigen goal
- scheidsrechter vindt wel erg veel goed, als er maar een beetje de bal wordt geraakt maakt het niet uit hoe hard de speler wordt neergehaald
- AI spelers proberen een soort hoge lopjes te spelen midden op het veld, die ALTIJD worden onderschept
Ik weet niet in hoeverre het ligt aan het niveau van mijn team, maar het lijken meer van die geprogrammeerde zaken dan slechte spelers.
Daarnaast moeten die spitsen van FC Twente een keer mijn prachtige passes gaan afmaken
Sowieso heb ik een beetje eigenaardig seizoen, eredivisie perfect begonnen (eerste en stond zelf redelijk hoog qua goals) en ook door de eerste ronde van de europa cup. Vol balkje van de manager qua reputatie, spelen we op een gegeven moment een beetje slechte wedstrijd en krijg ik een 5 als rating. Me reputatie balk is opeens nog maar half vol en mag ik weer training matches gaan spelen. Ondertussen flikkeren we uit de europa cup en zakken naar de derde plaats in de eredivisie.... leuk. Zit nu bijna elke wedstrijd weer op de bank en dat alles vanwege 1 wedstrijd die ik niet goed speelde terwijl ik daarvoor goed bezig was.
Vallen me wel wat dingen op:
- AI spelers bevriezen een soort als ze niet heel makkelijk kunnen afspelen (lopen bijvoorbeeld gewoon over de zijlijn)
- AI spelers vinden het maar verdomd eng om even om te draaien en terug te passen ipv zichzelf vast te lopen (beetje als punt 1)
- keepers halen nog steeds de meest domme dingen uit, twee keer een zacht passje op de keeper door ze benen zien gaan voor een prachtig eigen goal
- scheidsrechter vindt wel erg veel goed, als er maar een beetje de bal wordt geraakt maakt het niet uit hoe hard de speler wordt neergehaald
- AI spelers proberen een soort hoge lopjes te spelen midden op het veld, die ALTIJD worden onderschept
Ik weet niet in hoeverre het ligt aan het niveau van mijn team, maar het lijken meer van die geprogrammeerde zaken dan slechte spelers.
Daarnaast moeten die spitsen van FC Twente een keer mijn prachtige passes gaan afmaken
Sowieso heb ik een beetje eigenaardig seizoen, eredivisie perfect begonnen (eerste en stond zelf redelijk hoog qua goals) en ook door de eerste ronde van de europa cup. Vol balkje van de manager qua reputatie, spelen we op een gegeven moment een beetje slechte wedstrijd en krijg ik een 5 als rating. Me reputatie balk is opeens nog maar half vol en mag ik weer training matches gaan spelen. Ondertussen flikkeren we uit de europa cup en zakken naar de derde plaats in de eredivisie.... leuk. Zit nu bijna elke wedstrijd weer op de bank en dat alles vanwege 1 wedstrijd die ik niet goed speelde terwijl ik daarvoor goed bezig was.
Wat moet je nou doen op de PC versie om online te kunnen? Nieuwe konami ID aanmaken? Patch downloaden?
Verwijderd
Nieuwe Konami ID (zie eerdere post van mij) en patch downloaden + installeren (hij loopt dan vast, gewoon afwachten).Vis schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:26:
Wat moet je nou doen op de PC versie om online te kunnen? Nieuwe konami ID aanmaken? Patch downloaden?
Nee, PS3.Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:37:
[...]
Gaat het bij jou dan ook om de PC versie?
Verwijderd
Ik krijg elke keer als ik online wil gaan de volgende melding:
"Kan niet versturen via UDP-poort 3658. Je moet mogelijk direct verbinden met internet of je netwerkapparaat of of routerinstellingen etc. aanpassen. Stel DMZ, poortmapping, Nat-tabel en andere routerinstellingen voor het PlayStation 3 systeem in. De gehanteerde begrippen kunnen afwijken.
Terwijl, naar mijn weten, ik deze poorten wel heb openstaan:

Als ik de poortinstellingen op automatisch zet bij Pes krijg ik de foutmelding dat poort 5730 niet werkt. Iemand met enige ervaring hier mee die me kan helpen? Thanks.
"Kan niet versturen via UDP-poort 3658. Je moet mogelijk direct verbinden met internet of je netwerkapparaat of of routerinstellingen etc. aanpassen. Stel DMZ, poortmapping, Nat-tabel en andere routerinstellingen voor het PlayStation 3 systeem in. De gehanteerde begrippen kunnen afwijken.
Terwijl, naar mijn weten, ik deze poorten wel heb openstaan:

Als ik de poortinstellingen op automatisch zet bij Pes krijg ik de foutmelding dat poort 5730 niet werkt. Iemand met enige ervaring hier mee die me kan helpen? Thanks.
Heerlijk, net mijn versie binnen via Dagknaller en het speelt als een tiet! Online tegen een kerel met een oranje verbinding ook nog prima kunnen spelen zonder lag!
Verwijderd
Heb al draaiend! PS3 als exposed host gezet en dat hielp.
Goede game. Stuk beter als vorige edities. Sfeer is erg goed.
Goede game. Stuk beter als vorige edities. Sfeer is erg goed.
Ben zooooo benieuwd naar het online gedeelte op de PC, nu eindelijk lag-vrij... als ik wat mensen hier mag geloven 
Nog een uurtje en dan ga ik m ophalen bij de Gamemania
Nog een uurtje en dan ga ik m ophalen bij de Gamemania
Verwijderd
Tipje, verwijder de demo niet nadat je de volledige versie geinstalleerd hebt. Doe je dat wel dan start het volledige spel ook niet meer ben ik net achter gekomen
Voor.. de pc?Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:06:
Tipje, verwijder de demo niet nadat je de volledige versie geinstalleerd hebt. Doe je dat wel dan start het volledige spel ook niet meer ben ik net achter gekomen
HOI.
Dan van te voren verwijderen voordat je de full installeerd
Eerste potje achter de rug, zo ontzettend veel lag.. misschien trof ik het niet maar dit was echt balen.
Dit topic is gesloten.