HD overleden (spanningsverschil)

Pagina: 1
Acties:

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Recentelijk heeft een collega van mij twee van zijn harde schijven weten op te blazen. De precieze toedracht was als volgt, beide zaten in een external bay maar bij de stroom aansluiten is de 12V en de 5V verwisseld geraakt bij beide schijven. Op het moment dat ze allebei aangingen zijn ze ook beide geploft.

Opzicht niet erg, maar het bleek dus om de foto schijf en de back-up foto schijf te gaan, op dit moment zijn dus alle dierbare herinneringen verdwenen. Bij eerste onderzoek lijkt op dit moment dat de printplaat in de harde schijf is doorgebrand, en we zijn dus op zoek naar een vervanger om te kijken dat we een van de schijven weer aan de praat kunnen krijgen.

Gegevens Hardeschijf:

Model: WD1600JB-00GVC0
Serienummer printplaat (op sticker): 2061-701265-200 AK
Serienummer printplaat (op printplaat): 2060-001265-001 REV A

We zoeken dus een vervangende printplaat óf een backup / data recovery service die dit kan recoveren. Opzicht zou het geen al te moeilijk klusje moeten zijn daar wij verwachten dat er geen krassen zijn gekomen op de platters zelf (alhoewel het motertje misschien wel overleden kan zijn).

Weten jullie aan een printplaatje te komen, of een andere optie?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De OM FAQ bevat een aantal tips, en er zijn ook een stevig aantal topics waar ze dit soort problemen bespreken, inclusief datarecovery. Dat is echter zeer prijzig en gaat de gemiddelde consument ver boven het de financiele mogelijkheden.

Je kan dezelfde modellen proberen te kopen, of via Marktplaats zoeken voor de printplaat.

Ik neem aan dat je collega nu wel begrijpt dat een tweede harde schijf in dezelfde computer op geen enkele manier een backup is?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Je zou ook even contact kunnen opnemen met WD of zij toevallig nog een vervanging hebben liggen, kost je misschien wat, maar heb je zeker weten de goede print.

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
http://www.rse.nl/recovery.htm
prijzen kan ik je niet geven....lijkt me duur...er staanop hun homepage dezelfde soort mannen als met de bijlmer-crash.

Goedkoopste is een zelfde schijf te kopen ergens....anders kijk welke firmware deze heeft en voor welke type deze firmware ook geld...deze zouden volledig compatible moeten zijn.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Ik heb een aantal van deze schijven (WD 160GB 8mb (JB)), ik zal als ik thuis ben moeten kijken of ik iets voor je heb.

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
gambieter schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:57:

Ik neem aan dat je collega nu wel begrijpt dat een tweede harde schijf in dezelfde computer op geen enkele manier een backup is?
Yeah, maar was zowiezo niet dezelfde computer, was een external drive die verkeerd om aangesloten is geworden. Heb hem al een online photo backup service aangeraden.

@razorhead: Hmm, zou prettig zijn, hoor het wel :)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:25

Sebazzz

3dp

X-G schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:51:
(alhoewel het motertje misschien wel overleden kan zijn).
Ik heb eerder eens met een vriend geprobeerd, maar van een Maxtor HDD kregen we zowel de stappenmotor als de lees/schrijfkop spoel met 24V niet kapot ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In [DATArecovery] ervaringen, tips en trucs. staan 2 youtube series waarbij er vrij uitgebreid wordt ingegaan op hoe je datarecovery kunt doen op disks. Dat lijkt me in dit geval zeker interessant om eens te bekijken.

Verder kun je natuurlijk in OM FAQ kijken voor tips 'n tricks om data terug te halen.

Bij kortsluiting is de kans groot dat er inderdaad eea beschadigt is, als het echt belangrijk spul is dan is het altijd te overwegen om te kiezen voor professionele recovery.
Pagina: 1