Wat is het voordeel van multitouch?Addiction schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:25:
8 megapixel op een gsm, dat is wel erg véél =)
Verder ben ik razend benieuwd naar verdere ontwikkelingen rond deze telefoon. Misschien krijgt SE met dit toestel eindelijk voet aan grond op de selfphone markt...
Eerste minpunt - geen multitouch
Vergroten / verkleinen van foto's, websites, ... met twee vingers 
Voor mij is het nu wel duidelijk dat ik in 2010 eindelijk een andere telefoon ga nemen. (Heb nu nog een SE Z600
) Ik was een tijd aan het wachten tot Android zou verschijnen bij de grotere jongens. De Windows Mobile telefoons heb ik overgeslagen omdat ik de (reactie)snelheid daarvan toch wel vrij bedroevend vind.
Voor mij is het nu wel duidelijk dat ik in 2010 eindelijk een andere telefoon ga nemen. (Heb nu nog een SE Z600
[ Voor 70% gewijzigd door Dadona op 03-11-2009 09:55 ]
Blijkbaar heeft SE ervoor gekozen om de "Timescape" en "Mediascape" als applicaties te laten werken. Dat is handig, want als 't niet bevalt kun je ervoor kiezen om ze niet op te starten en nemen ze dus ook geen geheugen. Ze mogen deze applicaties echter nog wel flink optimaliseren, want nu zijn ze gewoon nutteloos (bron: review engadget).
Uit de Engadget Hands-on:
Timescape en Mediascape kunnen dus wel degelijk goed gaan werken, ze hebben alleen een hele vroege build van de software gebruikt bij het testen. Ik heb nog goede hoop op verbeteringenAll this sounds very swish, and as you can glean from the video above, the prepackaged presentation was all strawberries, cream and smooth swiping, but we've already seen equally sharp and impressive videos leak online and what we really wanted to know was how the whole thing ran on a real device. Unfortunately, there was only a solitary X10 on show, and that bad boy had such an early build of the software that it really doesn't merit talking about.
Die ene, met die snor
Ik vind het best wel tegenvallen allemaal. De hardware, specificaties en zelfs die timescape hebben we allemaal al in juli gezien, en ze kunnen nu nog niet eens een werkend prototype laten zien.
Geen multitouch (zal er misschien nog wel ingehackt worden), android 1.6, terwijl de concurrentie al bijna een toestel met 2.0 (met google navigation) in de winkel heeft liggen, en maar een 262K kleurendisplay ipv 16M.
Ik had stiekem gehoopt dat ie dit jaar nog verkrijgbaar zou zijn, maar als releasedate kunnen ze alleen maar Q1 zeggen, dat betekent dus op z'n best februari of zelfs maart...
Lame...
Geen multitouch (zal er misschien nog wel ingehackt worden), android 1.6, terwijl de concurrentie al bijna een toestel met 2.0 (met google navigation) in de winkel heeft liggen, en maar een 262K kleurendisplay ipv 16M.
Ik had stiekem gehoopt dat ie dit jaar nog verkrijgbaar zou zijn, maar als releasedate kunnen ze alleen maar Q1 zeggen, dat betekent dus op z'n best februari of zelfs maart...
Lame...
Uit de preview van gsmarena:
Dat zijn wel 2 grote nadelen van dit verder schitterende toestel!The Sony Ericsson XPERIA X10 runs on the user-friendly Android 1.6 OS (codenamed Donut). Unfortunately, version 2.0 is still a no-go for the time being and there are no plans for an official upgrade to the latest version.
Another nasty surprise is that the OS won't be making use of multi-touch gestures such as pinch zooming in the web browser and gallery.
Volgens mij heb je voor multitouch software en een scherm nodig die multitouch ondersteunen. Als het scherm het kan, waarom zou je dan niet de software aanpassen zodat je weer een feature erbij hebt voor het apparaat?Mikey5times schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:47:
Geen multitouch (zal er misschien nog wel ingehackt worden)
Maar inderdaad multitouch en een up-to-date OS lijken mij toch wel nuttig als je over een paar maanden een telefoon wil uitbrengen. (Als de telefoon overmorgen uit zou komen dan kan het nog wel)
Ik vind de levensduur van de batterij en de vertraging in de software zelf ook wel twee hele grote belangrijke nadelen.
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Geen 2.0
.
De enige vereiste aan de hardwarekant voor multitouch is een capacitief scherm. Dat heeft hij (net zoals bijna alle andere Android-toestellen).Dadona schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:09:
[...]
Volgens mij heb je voor multitouch software en een scherm nodig die multitouch ondersteunen. Als het scherm het kan, waarom zou je dan niet de software aanpassen zodat je weer een feature erbij hebt voor het apparaat?
Maar inderdaad multitouch en een up-to-date OS lijken mij toch wel nuttig als je over een paar maanden een telefoon wil uitbrengen. (Als de telefoon overmorgen uit zou komen dan kan het nog wel)
[ Voor 96% gewijzigd door MarcoC op 03-11-2009 11:22 ]
De twee grootste concurrenten imho naast elkaar:
Whatabout multi-touch, dat hebben ze gewoon niet in Amerika, ivm Apple en rechtszaken.
De Motorola Droid die in Amerika wordt verkocht heeft ook geen multitouch, de Motorla Milestone (zelfde toestel) die in Europa verkocht zal worden heeft wel multitouch. Dit omdat Apple alleen rechten heeft in Amerika
Al die Amerikaanse reviews zeggen dat bij de Motorola Droid ook als minpunt, maar wij Europeanen zitten goed!
Wat betreffende de SonyEricsson X10:
+ SonyEricsson, vind ik goed merk
+ Android wat ik momenteel prefereer. Nu is 't 1.6 dat is wel jammer..
Komt waarschijnlijk door de skin die SE over Android heeft geplaatst en wat maanden duurt om aan te passen.
+ Design vind ik wel slick en vooral de witte kleur doet het hem
+ Camera, zijn natuurlijk specs op papier, maar camera's van SE zijn gewoon goed is mijn mening
+ De 1GHz Snapdragon CPU, is natuurlijk erg leuk.. Wachten of die niet downclocked is net als de Acer Liquid.
- De Racheal skin.. Wil gewoon een kale Android icm een ROM-flash als ik een skin wil..
Kan hem nu uiteraard vast ook wel weer ROM-flashen met een 'kale' ROM, maar toch. Zie momenteel geen voordelen.
- 4.0" scherm, dat wordt wel echt groot imho, beetje onhandelbaar qua lompheid.
- 262.000 kleuren scherm.. is wel een beetje outdated, niet dat ik er veel om zou geven maar toch..
Momenteel neig ik nog steeds meer naar de Motorola Droid / Sholes / Milestone
Mooi formaat scherm, geile resolutie, fysiek toetsenbordje, Android 2.0 en hij komt eerder uit...
Motorola Milestone | SE X10 | |
Android OS | Android 2.0 Eclair | Android 1.6 Cupcake |
Chipset | OMAP3430 – ARM Cortex A8 | Qualcomm QSD8250 |
Processor snelheid | 550MHz | 1024MHz |
Video Chipset | PowerVR SGX 530 GPU | X |
Video Processor snelheid | 430MHz | X |
Intern geheugen | 512MB + 8GB meegeleverde MicroSD | 1GB + 8GB meegeleverde MicroSD |
RAM geheugen | 256MB | ??? |
Flash geheugen | MicroSD(HC) | MicroSD(HC) |
Scherm | 3,7" / TFT / FWVGA / 854x480 pixels / 16 miljoen kleuren | 4,0" / TFT / FWVGA / 854/480 pixels / 262.000 kleuren |
Camera's | Fotocapture: 5.0MP / AF /Dual LED-Flash / 4x zoom Videocapture: 720x480 pixels per 24 frames / seconde | Fotocapture: 8.1MP / AF / LEDJE? / 16x zoom Videocapture: ??? |
Accu (mAh, standby, spreektijd) | 1400mAh, 350 uur, 6,5 uur | ??? |
Afmetingen | 115,8 x 60 x 13,7 mm | 119 x 63 x 13 mm |
Gewicht | 165 gram | 135 gram |
Releasedate | Q4 2009 | Q1 2010 |
Prijs | 500,- | Unknown |
Whatabout multi-touch, dat hebben ze gewoon niet in Amerika, ivm Apple en rechtszaken.
De Motorola Droid die in Amerika wordt verkocht heeft ook geen multitouch, de Motorla Milestone (zelfde toestel) die in Europa verkocht zal worden heeft wel multitouch. Dit omdat Apple alleen rechten heeft in Amerika
Al die Amerikaanse reviews zeggen dat bij de Motorola Droid ook als minpunt, maar wij Europeanen zitten goed!
Wat betreffende de SonyEricsson X10:
+ SonyEricsson, vind ik goed merk
+ Android wat ik momenteel prefereer. Nu is 't 1.6 dat is wel jammer..
Komt waarschijnlijk door de skin die SE over Android heeft geplaatst en wat maanden duurt om aan te passen.
+ Design vind ik wel slick en vooral de witte kleur doet het hem
+ Camera, zijn natuurlijk specs op papier, maar camera's van SE zijn gewoon goed is mijn mening
+ De 1GHz Snapdragon CPU, is natuurlijk erg leuk.. Wachten of die niet downclocked is net als de Acer Liquid.
- De Racheal skin.. Wil gewoon een kale Android icm een ROM-flash als ik een skin wil..
Kan hem nu uiteraard vast ook wel weer ROM-flashen met een 'kale' ROM, maar toch. Zie momenteel geen voordelen.
- 4.0" scherm, dat wordt wel echt groot imho, beetje onhandelbaar qua lompheid.
- 262.000 kleuren scherm.. is wel een beetje outdated, niet dat ik er veel om zou geven maar toch..
Momenteel neig ik nog steeds meer naar de Motorola Droid / Sholes / Milestone

Mooi formaat scherm, geile resolutie, fysiek toetsenbordje, Android 2.0 en hij komt eerder uit...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Overigens moet je je niet kapot gaan kijken op Android 1.6. Android 2.0 is net publiekelijk en officieel is het zo dat niemand binnen SE de X10 aan een extern persoon mag laten zien tot en met 16 november. Oftewel, de software die er nu op staat is verreweg van een beetje stabiel en rond die datum komt er een betere versie op en naar verwachting zal voor het eind van het jaar een 2.0 build op het toestel te vinden zijn. Ik verwacht dan ook dat de launch van de X10 gepaard zal gaan met Android 2.1 erop
Je weet dat et vandaag 3 november is?
*edit* nu is het begrijpbaar
*edit* nu is het begrijpbaar
[ Voor 32% gewijzigd door oXygeN op 03-11-2009 13:33 ]
\o/
Is toch weird dat je je nieuwste, meest geavanceerde en top of the bill device met 1.6 aankondigd imho..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wellicht omdat ze al een tijdje met hun software aan het knutselen zijn, om het compatible te krijgen. Ik gok dat toen dit proces begon, Android 2.0 nog niet beschikbaar was.
Hmm that could be.. Als ik SE was zou ik 2.0 in m'n specslijst zetten en als de wiedeweerga maanden gaan coden! Ze hebben toch tijd zat! Nu heb je overal al weer dat mensen zeggen: 'Hmm 1.6, triest ik ga wel voor de Milestone' 'Pff 1.6, jezus dat is debiel.. Ik ga wel voor een BlackBerry' Ze gooien gewoon hun eigen ramen in.
Tijd zat? Laat het nu eerst maar eens op 1.6 goed werken, want zoals al bleek, is het verreweg van perfect. Vandaar dus waarschijnlijk ook die release pas volgend jaar. Ze hebben de tijd nodig om de software te fatsoeneren.
Richt je toch al je pijlen op 2.0
Beetje risico's nemen mag wel 
EDIT @ Hieronder:
EDIT @ Hieronder:
[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 03-11-2009 14:07 ]
De 17e wordt het toestel in Nederland aangekondigd en zal ik daar even dieper op in gaan over welke Android erop zal gaan staan
Interressant! Van welke bron heb je die info? of ben je zelf de bronDaannO schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:01:
De 17e wordt het toestel in Nederland aangekondigd en zal ik daar even dieper op in gaan over welke Android erop zal gaan staan

Blijf een zwak hebben voor het uiterlijk maar met een beter beeldscherm, 2.0 en misschien een fysiek toetsenbord was hij onverslaanbaar geweest!CLB schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:27:
En de officiele X10 pics, had ik hier nog niet gezien volgens mij...
HOI.
Voor mij is de logheid van dit toestel wel een groot minpunt....door de dikke rand komt hij groter over dan de HTC HD2....en naar mijn mening zijn beide toestellen niet echt geschikt om dagelijks in de broekzak te hebben....Heb nu de HTC Hero en die is perfect oke had misschien iets groter gemogen...komt ik toch weer uit op de Motorola Droid....Moto here I come!
Hij is 0,7mm dikker, 1mm breder en 3,5mm langer dan een iPhone 3G, die prima in je zak past.Michel242186 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:23:
Voor mij is de logheid van dit toestel wel een groot minpunt....door de dikke rand komt hij groter over dan de HTC HD2....en naar mijn mening zijn beide toestellen niet echt geschikt om dagelijks in de broekzak te hebben....Heb nu de HTC Hero en die is perfect oke had misschien iets groter gemogen...komt ik toch weer uit op de Motorola Droid....Moto here I come!
[quote]CLB schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:25:
Releasedate Q10 2010
Mieterssss Q10 2010 mag ik toch maar niet hopen
Ziet er verder goed uit, nu maar afwachten op de werkelijke release date.
Releasedate Q10 2010
Mieterssss Q10 2010 mag ik toch maar niet hopen
Vergeet niet dat in februari het Mobile World Congress is waarop bijna 100% zeker nieuwe modellen worden aangekondigd en vaak high-end. Oftewel ik acht de kans groot dat de X10 voor die tijd op de markt zal zijn ivm focus van de mediaSteve79 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:35:
[quote]CLB schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:25:
Releasedate Q10 2010
Mieterssss Q10 2010 mag ik toch maar niet hopen![]()
Mooie telefoon, alleen Timescape en Mediascape kan missen als kiespijn... Android is van zichzelf toch al goed genoeg? Bij WM kan ik voorstellen dat men lagen over het OS zet, maar bij Android is het niet zo nodig volgens mij.
Verder zal hij wel duur worden, en jammer dat hij zo laat wordt gelaunchd. SE kennende zal het nog wel een hele lange tijd duren voordat het ding in de schappen ligt (jammer voor mij, aangezien mijn abo al over een paar maanden afloopt).
Verder lees ik "Photo and video light" in de press release, maar dit zie ik niet terug in de plaatjes. Of is dat ronde ding geen spiegeltje? Of is het misschien een spiegeltje waar een lampje achter zit? Dat zou wel nice zijn natuurlijk.
Al met al imo een begeerlijk ding, zou hem graag willen hebben.
Verder zal hij wel duur worden, en jammer dat hij zo laat wordt gelaunchd. SE kennende zal het nog wel een hele lange tijd duren voordat het ding in de schappen ligt (jammer voor mij, aangezien mijn abo al over een paar maanden afloopt).
Verder lees ik "Photo and video light" in de press release, maar dit zie ik niet terug in de plaatjes. Of is dat ronde ding geen spiegeltje? Of is het misschien een spiegeltje waar een lampje achter zit? Dat zou wel nice zijn natuurlijk.
Al met al imo een begeerlijk ding, zou hem graag willen hebben.
NOSIG
Is geen spiegeltje hoor, dat is tegenwoordig outdated:

Heeft iemand al voorbeeld foto's/vid's gevonden? Ik ben erg benieuwd naar de camera.
Hi-res foto's en video's.
https://sonyericsson.box.net/shared/zns5ef7blo/1/33967738
https://sonyericsson.box.net/shared/zns5ef7blo/1/33967738
Niet van het toestel natuurlijk, gemaakt door het toestel 
EDIT @ Hieronder: Leek 't wel verdomd veel op
EDIT @ Hieronder: Leek 't wel verdomd veel op
[ Voor 32% gewijzigd door CLB op 03-11-2009 22:24 ]
Het was ook geen reactie op het bericht boven mij.
Ik ben toch lichtelijk teleurgesteld na die presentatie (de hands-on video's). Ik snap niet dat ze hiermee naar buiten treden als de software zó slecht geoptimaliseerd is. Ik herinner me hoe goed de promovideo's van de Xperia X1 destijds uitzagen, net als de promo's voor de X10 er nu ook fantastisch uitzien, en toen de X1 daadwerkelijk op de markt kwam draaide die hele "panel interface" bij lange na niet zo soepel als in de video's (ik kan het weten want ik gebruik dagelijks een X1). Bovendien is dit SE's eerste Android telefoon, dus hebben ze mogelijk niet de kennis in huis om dit allemaal perfect te optimaliseren. Desalniettemin hoop ik op een goede afloop, want het toestel is qua hardware en looks een echte topper.
Ik ga dit toestel met bovengemiddelde belangstelling volgen.
Ik heb nog een flink aantal maanden op mijn lopende contract, dus laat SE er maar de tijd voor nemen en een goed draaiend toestel op de markt brengen.
Hardware-matig ben ik al verkocht. Nu nog de software kant op orde (Android 2.0 en eigen UI die uit te schakelen is) en ik zal ergens in 2010 dit toestel binnenhengelen.
Ik heb nog een flink aantal maanden op mijn lopende contract, dus laat SE er maar de tijd voor nemen en een goed draaiend toestel op de markt brengen.
Hardware-matig ben ik al verkocht. Nu nog de software kant op orde (Android 2.0 en eigen UI die uit te schakelen is) en ik zal ergens in 2010 dit toestel binnenhengelen.
Er zijn toch een paar dingen die me opvallen:
Het wordt waarschijnlijk mijn volgende telefoon
- De Satio heeft wel 16 mil kleuren, terwijl de X10 het met 256k moet doen;
- De X10 heeft geen lenskapje. Dit zou ik toch wel fijn vinden, aangezien de lens bij mijn W810i gebarsten is.
[ Voor 4% gewijzigd door Knul op 04-11-2009 14:49 ]
Kun je op die 256k kleuren wel normaal video kijken? Ik kijk nu gemiddeld 6uur video/week op mijn iPhone en kan dat echt niet missen.
Ach de X1 heeft ook geen 10M kleuren en dat gaat ook best, dus denk dat het wel mee vallt, maar ja als je al meer gewend bent.....
Maar ligt dat 256K aan het toestel/hardware of aan Android? Want de Milestone vindt ik dan weer niet zo'n mooi toestel
Maar ligt dat 256K aan het toestel/hardware of aan Android? Want de Milestone vindt ik dan weer niet zo'n mooi toestel
[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 04-11-2009 21:16 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Tuurlijk kun je daar wel normaal video op kijken. 16M kleuren is gewoon beter. Je merkt het verschil wel, maar als je de verschillen niet naast elkaar legt zul je er waarschijnlijk ook geen last van hebben. Ik vraag me eigenlijk af of de iPhone wel 16M kleuren heeft. In ieder geval, het scherm van de iPhone is ook lang niet alles. Als je daar weer een Amoled tegenover zet, dan denk je weer dat LCD er waardeloos uit ziet. Oftewel; het zal ongetwijfeld acceptabel zijn. SE brengt zo'n high-end ding ook niet uit zonder er een fatsoenlijk scherm in te zetten, gok ik zo.zAo schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:42:
Kun je op die 256k kleuren wel normaal video kijken? Ik kijk nu gemiddeld 6uur video/week op mijn iPhone en kan dat echt niet missen.
Dit ligt uiteraard aan de hardware. Als een scherm maar X aantal verschillende kleuren uit kan sturen, dan kun je dat met software niet veranderen.DjWannaB2002 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:15:
Ach de X1 heeft ook geen 10M kleuren en dat gaat ook best, dus denk dat het wel mee vallt, maar ja als je al meer gewend bent.....
Zo uiteraard is dat toch niet? Dacht ooit gelezen te hebben dat WM bijv een tijd de beperkende factor was geweest in het aantal kleuren, maar kan het mis hebben.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Volgens mij klopt het wel. WM ondersteunt geen 16 mln kleuren, net als bij de X1.RoD schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:11:
Dat zal dan wel een hele tijd geleden zijn geweest?
Is ook een beperking van Windows Mobile inderdaad, bron vind ik niet, maar zelfs de nieuwste HD2 is 65k
EDIT @ Hieronder: Alles wat nu op het net staat is pre-release, waardoor dat zou kunnen komen.
EDIT @ Hieronder: Alles wat nu op het net staat is pre-release, waardoor dat zou kunnen komen.
[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 05-11-2009 10:19 ]
Heel apart, volgens mij is zo'n softwarematige beperking nergens voor nodig?SjefSjef schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:03:
[...]
Volgens mij klopt het wel. WM ondersteunt geen 16 mln kleuren, net als bij de X1.
Ja, hij lijkt me vooral sloom bij het opstarten van TimeScape en MediaScape. Wat mij betreft slopen ze dat eruit, die sociale netwerken kunnen mij dus niet echt boeienz0bin schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:13:
een Hands-On van de X10
Hands-On
ik vind 'm nou niet echt lekker vloeiend werken als ik zo zie
Edit: daarmee bedoel ik dus het bladeren door de UI, Het opstarten van bijv. google maps gaat wel snel
Dat zijn nu juist de USP's die SE wil houdenKnul schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:38:
[...]
Ja, hij lijkt me vooral sloom bij het opstarten van TimeScape en MediaScape. Wat mij betreft slopen ze dat eruit, die sociale netwerken kunnen mij dus niet echt boeien. Ik wou dat ze meer dingen lieten zien zoals de browser o.i.d.
Het is nog in ontwikkeling en volgens DaannO kan er vanaf 17-11 meer over gezegd worden, als SE met traditie breekt en dus al eerder released ipv later wordt het moeilijk kiezen...
Anoniem: 8504
Hij is wel h e e l e r g t r a a g... Ik vraag me af in hoeverre ze dat nog kunnen optimaliseren. Als je nagaat dat er een snapdragon 1Ghz cpu + dedicated GPU inzit zou je verwachten dat zelfs niet geoptimaliseerde code sneller draait dan dit.. 
http://www.youtube.com/wa...0bmk_9RYM&feature=related
Zo te zien wordt hier geen gebruik gemaakt van de PowerVR chip. Apple heeft dat qua iphone en OSX altijd wel goed voor elkaar, daar wordt voor de GUI heel veel gebruik gemaakt van 3d versnelling..
http://www.youtube.com/wa...0bmk_9RYM&feature=related
Zo te zien wordt hier geen gebruik gemaakt van de PowerVR chip. Apple heeft dat qua iphone en OSX altijd wel goed voor elkaar, daar wordt voor de GUI heel veel gebruik gemaakt van 3d versnelling..
Zucht, overal bij de hands on reviews wordt gezegd dat dit een early build is van die Timescape/Mediascape interface, dus het eindproduct zal stuk sneller zijn... denk je nou echt dat SE een telefoon met zulke dramatische performance op bepaalde onderdelen (hun eigen schil is enige wat traag is, android apps gaan gewoon goed) zo gaat releasen?
Ok, het is niet slim om em zo op een persconferentie te laten zien, dat is een feit.
Ok, het is niet slim om em zo op een persconferentie te laten zien, dat is een feit.
[ Voor 11% gewijzigd door oXygeN op 05-11-2009 12:05 ]
\o/
Ik herinner me nog de filmpjes van de X1, die waren ook retetraag. De uiteindelijke build was sneller, maar niet top. Daarnaast duurde en duurde het maar voordat de telefoon in de schappen lag. Ik vraag me af of dat nu sneller gaat, ze hebben nog veel werk te doen! Daarnaast vind ik 't gek dat ze met android 1.6 aan komen zetten. Ben nog niet enthousiast!
Het feit is wel dat de X10 volledig door SE zelf ontwikkeld en geproduceerd wordt, dat was bij de X1 niet het geval. Ja, SE is niet zo snel als Samsung met het uitbrengen van telefoons, maar ze hebben het nu in ieder geval wel in eigen hand. Bovendien heb ik bij Samsung wel eens het idee dat ze een mobiel te snel uitbrengen. De lag van de Omnia II bijvoorbeeld is wel heel erg, maar dat valt wellicht meer aan WM te wijten dan aan Samsung zelf, al schijnen customroms wel soepel te draaien.
SE weet zelf als geen ander dat het sterk uit de hoek moet komen om de concurrentie te kijk te zetten, en op papier heeft de X10 alles in zich dit waar te maken. Ik ben benieuwd...
SE weet zelf als geen ander dat het sterk uit de hoek moet komen om de concurrentie te kijk te zetten, en op papier heeft de X10 alles in zich dit waar te maken. Ik ben benieuwd...
Nou... Android 1.6 / 65K kleurenscherm / VGA video recording...greenlizzard schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:37:
en op papier heeft de X10 alles in zich dit waar te maken. Ik ben benieuwd...
Ik heb gisteren even met het toestel mogen spelen, zonder dat hij aan mocht. Imho erg mooi en strak toestel. Ik had de witte in de handen en hij voelde erg goed aan. Hij slechts een fractie groter dan de iPhone en valt in je handen 100% mee qua grote. Erg mooi afgewerkt en het scherm ziet er ook prima uit. Lekker licht ook en hij ligt prima in de handen. Over twee weken is de eerste stabiele sample software er waarna het toestel daadwerkelijk aan mag en we er mee kunnen spelen
Mooi DaannO, als jij er over twee weken weer mee mag spelen als die in bedrijf is zou het mooi zijn om je ervaring weer met ons te delen. Ik wacht er met smart op.
Dat zal wel, maar ook al schrijf je de interface in versie 0.1 nog zo slecht, je hebt wel een Dragon 1Ghz processor met GPU versnelling tot je beschikking.. zo spectaculair is de interface nu ook weer niet, je zou verwachten dat zelfs de niet geoptimaliseerde interface (veel) sneller zou zijn.PcFer schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:10:
Ik herinner me nog de filmpjes van de X1, die waren ook retetraag. De uiteindelijke build was sneller, maar niet top.
Als de GUI al zoveel resources vreet, hoeveel blijft er dan over voor `de rest´? Dit is erg slechte reclame voor de programeurs bij SE

Maar inderdaad, op papier komt dit toestel wel erg dicht bij het/mijn perfecte toestel.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 05-11-2009 13:33 ]
Uhhh, een GUI zonder drivers voor de processor blijft altijd traag, en dan maakt het niet uit of de GUI zwaar of licht is
De officiële white-papers van SE:
http://developer.sonyeric...tDocument.do?docId=102192
Weinig nieuwe info overigens... Er wordt ook nergens iets gezegd over een eventuele GPU trouwens...
http://developer.sonyeric...tDocument.do?docId=102192
Weinig nieuwe info overigens... Er wordt ook nergens iets gezegd over een eventuele GPU trouwens...
Het lag zo te zien met name aan de custom SE interface's. Google maps liep wel snel en vloeiend.Anoniem: 8504 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:32:
[...]
Dat zal wel, maar ook al schrijf je de interface in versie 0.1 nog zo slecht, je hebt wel een Dragon 1Ghz processor met GPU versnelling tot je beschikking.. zo spectaculair is de interface nu ook weer niet, je zou verwachten dat zelfs de niet geoptimaliseerde interface (veel) sneller zou zijn.
Als de GUI al zoveel resources vreet, hoeveel blijft er dan over voor `de rest´? Dit is erg slechte reclame voor de programeurs bij SE
Maar inderdaad, op papier komt dit toestel wel erg dicht bij het/mijn perfecte toestel.
Anoniem: 69767
Ik vind het wel jammer dat de X10 een 262,000 kleurenscherm heeft. Kijk andere toestellen met 16,7 miljoen kleuren is bullshit: het menselijk oog kan maar iets van om en nabij de 10 miljoen kleuren onderscheiden. Toch blijft dan 262,000 nog een heel verschil. De reden waarom SE heeft gekozen voor zo'n scherm is dat naar verluidt 262k schermen minder stroom verbruiken dan 16m schermen. Tenminste als dat nog steeds zo is (wie weet is de techniek inmiddels verder ontwikkeld van 16m schermen).
In het dagelijks gebruik zul je het verschil niet erg merken, maar bij filmpjes en foto's kun je als je goed kijkt toch wel het verschil zien tussen 262k en 16m kleuren. Overigens, is het aantal kleuren niet het enige wat belangrijk is. Een scherm met 16m kleuren maar laag contract, helderheid of veel ruimte tussen de pixels (lage pixel density) is ook niet mooi. En zo is AMOLED vaak weer mooier ook al heeft het evenveel kleuren. Dus of een scherm mooie beelden toont, is niet alleen het aantal kleuren een factor. Zelfde als met Plasma en LCD, waarvan mensen vaak Plasma mooiere kleuren vonden geven.
Overigens betwijfel ik dat het in de praktijk veel uitmaakt. Zelfs de uber Apple Macbook Pro's werden geleverd met 262k schermen: daar is toen nog een rechtszaak overgeweest omdat op de website iets stond van "true color" oid. Hierover is destijds op T.net ook berichtgeving geweest. Dus als Apple het kan flikken om een dure Macbook Pro laptops met 262k schermen uit te rusten, lijkt het me niet dat 262k écht rampzalig in de praktijk kan zijn. Overigens lijken de schermen via dithering toch meer kleuren te kunnen weergeven dan 262k al is het artificieel.
Maar ik blijf het wel een beetje jammer vinden, al is 16m wel (net als de MP-camera hype) over the top; aangezien het menselijk oog niet eens al die kleine verschillen kan waarnemen, maar voor foto's, video's e.d. is het meer kleuren dan 262k toch wel wenselijk. Ik blijf dus voorlopig nog maar ff op de Milestones en Liquid, totdat er reviews verschijnen over het scherm van de X10.
In het dagelijks gebruik zul je het verschil niet erg merken, maar bij filmpjes en foto's kun je als je goed kijkt toch wel het verschil zien tussen 262k en 16m kleuren. Overigens, is het aantal kleuren niet het enige wat belangrijk is. Een scherm met 16m kleuren maar laag contract, helderheid of veel ruimte tussen de pixels (lage pixel density) is ook niet mooi. En zo is AMOLED vaak weer mooier ook al heeft het evenveel kleuren. Dus of een scherm mooie beelden toont, is niet alleen het aantal kleuren een factor. Zelfde als met Plasma en LCD, waarvan mensen vaak Plasma mooiere kleuren vonden geven.
Overigens betwijfel ik dat het in de praktijk veel uitmaakt. Zelfs de uber Apple Macbook Pro's werden geleverd met 262k schermen: daar is toen nog een rechtszaak overgeweest omdat op de website iets stond van "true color" oid. Hierover is destijds op T.net ook berichtgeving geweest. Dus als Apple het kan flikken om een dure Macbook Pro laptops met 262k schermen uit te rusten, lijkt het me niet dat 262k écht rampzalig in de praktijk kan zijn. Overigens lijken de schermen via dithering toch meer kleuren te kunnen weergeven dan 262k al is het artificieel.
Maar ik blijf het wel een beetje jammer vinden, al is 16m wel (net als de MP-camera hype) over the top; aangezien het menselijk oog niet eens al die kleine verschillen kan waarnemen, maar voor foto's, video's e.d. is het meer kleuren dan 262k toch wel wenselijk. Ik blijf dus voorlopig nog maar ff op de Milestones en Liquid, totdat er reviews verschijnen over het scherm van de X10.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 05-11-2009 18:13 ]
Misschien kan jij achterhalen of er al gebruik wordt gemaakt van hardware support in de GUI? Dat gaat inderdaad een wereld van verschil maken... Als HW support nog niet aanstaat, begrijp ik het.DaannO schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:37:
Uhhh, een GUI zonder drivers voor de processor blijft altijd traag, en dan maakt het niet uit of de GUI zwaar of licht is
volgens mij is de X10 echt geen langzame telefoon, als ik zie hoe snel Speed Forge op mijn Magic draait en dat vergelijk met de snelheid op de X10....
blijft toch mijn favoriet, hopelijk gaat t-mobile 'm voeren hier
edit: was deze al gepost?
blijft toch mijn favoriet, hopelijk gaat t-mobile 'm voeren hier
edit: was deze al gepost?
[ Voor 13% gewijzigd door JarlSX op 05-11-2009 23:23 ]
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Om nog even terug te komen op de beeldschermen... Ik bedenk me ineens dat WM max 65k aankan en dat op de X1 256k zit. Die 256k kan enkel gebruikt worden voor het bekijken van video's. En verder, ze stoppen vast geen pauper scherm in dat apparaat, als het je toptoestel betreft!
Nee, ik denk dat je ook niet teveel waarde aan die specs moet hechten. Het is echter wel zo dat 16M kleuren simpelweg beter is. Maar ik denk niet dat iemand het als nadeel op gaat merken.
Is al bekend hoeveel RAM geheugen aanwezig is? Lees wel steeds 1 Gb internal memory, ook in de white paper maar dat is neem ik aan voor de apps en de rom op te installeren.
Gaat mij meer om het werkgeheugen dat die een beetje groot ivm aan apps tegelijk draaien.
Iemand idee?
Gaat mij meer om het werkgeheugen dat die een beetje groot ivm aan apps tegelijk draaien.
Iemand idee?
Hier bij de specificaties staat 265MB RAM.
Ik ben zelf ook benieuwd naar deze smartphone...
Ik ben zelf ook benieuwd naar deze smartphone...
Lees net dat de batterij 1500mAh wordt, das wel goed nieuws
Alleen het scherm ondersteunt slechts 65,536 kleuren
Helaas nog niet duidelijk of Android 2.0 geleverd wordt op het toestel.
BRON
Dat scherm doet me twijfelen om wel zo lang te wachten op deze gsm.
BRON
Dat scherm doet me twijfelen om wel zo lang te wachten op deze gsm.
Steve79 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:45:
[...]
[...]
Het enige wat dan nog de vraag is, is met welke versie hij gelanceerd zal worden...The UX platform used for Xperia X10 will evolve to Android 2.0 over time.
Ja, dat is echt een lachertje! Eerst werd 262,000 nog genoemd, nu dus nog minder.Steve79 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:45:
In de officiele press-release staat: 262,144 colour TFT touchscreen
In de BRON link hierboven: 65k
En op de Phones-site van SE 1: 16k(16,536 color TFT touchscreen)
En op de Phones-site van SE 2: ook maar 16,536
Wat een waardeloze communicatie
[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-11-2009 18:16 ]
8 minuten durende video van de X10 opgedoken (of was dit al gepost)?
http://vimeo.com/7422001
Het 4" highres scherm, het design en de build quality ziet er wel erg strak uit hoor
Even afwachten op de snelheid bij de reviews van de finalversie, want dit is nog te traag imho.
De Mediascape/Timescape draaien zeker nog zonder HW-acceleratie, dus dat zal in de final
wel sneller gaan hopelijk. Het normale werk gaat soms super snel, maar bv. Google Maps start dan weer heel langzaam op...Even afwachten op de reviews van de final dan maar.
http://vimeo.com/7422001
Het 4" highres scherm, het design en de build quality ziet er wel erg strak uit hoor
Even afwachten op de snelheid bij de reviews van de finalversie, want dit is nog te traag imho.
De Mediascape/Timescape draaien zeker nog zonder HW-acceleratie, dus dat zal in de final
wel sneller gaan hopelijk. Het normale werk gaat soms super snel, maar bv. Google Maps start dan weer heel langzaam op...Even afwachten op de reviews van de final dan maar.
[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 09-11-2009 19:27 ]
zat 'm net op youtube te kijken 
dat hele timescape/mediascape mogen ze houden van mij
ben door de Magic helemaal gewend aan standaard Android
jammer dat het nog zo lang duurt voordat ie uitkomt, ik ben eigenlijk op zoek naar een MID met Android (wel met capacitief scherm) maar met dit toestel heb ik die eigenlijk niet meer nodig
jammer dat het nog zo lang duurt voordat ie uitkomt, ik ben eigenlijk op zoek naar een MID met Android (wel met capacitief scherm) maar met dit toestel heb ik die eigenlijk niet meer nodig
[ Voor 62% gewijzigd door JarlSX op 09-11-2009 19:19 ]
Gelukkig zijn het losse apps zo te zien.JarlSX schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:14:
zat 'm net op youtube te kijken
De Acer Liquid vind ik nog steeds erg interessant, die ligt volgende maand in de schappen tegen een niet al te hoge prijs en high-res scherm, standaard Android en snapdragon poweredjammer dat het nog zo lang duurt voordat ie uitkomt, ik ben eigenlijk op zoek naar een MID met Android (wel met capacitief scherm) maar met dit toestel heb ik die eigenlijk niet meer nodig
mja, scherm half inch kleiner, processor underclocked. en dan de looks van de X10....
Ik zoek een Android toestel met een moderne chipset en minimaal 3.5" scherm. Dan blijven er nog maar weinig opties over, Acer Liquid, SE X10 en wellicht ooit een HTC Dragon/Zoom 2, de Moto Milestone vind ik er niet uitzien en vermoedelijk te lomp.Anoniem: 69767 schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:21:
De Acer Liquid vind ik nog steeds erg interessant, die ligt volgende maand in de schappen tegen een niet al te hoge prijs en high-res scherm, standaard Android en snapdragon powered
Jammer dat het nog zo lang duurt voordat de X10 uitkomt.
Milestone 115,8 x 60 x 13,7mm / X10 119 x 63 x 13 mm, dus die laatste is nog groter ookCanard schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:19:
de Moto Milestone vind ik er niet uitzien en vermoedelijk te lomp.
Bedoel je daarmee dat X10 dan lomper is? Of dat de X10 wel groter is maar niet lomper?CLB schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:23:
[...]
Milestone 115,8 x 60 x 13,7mm / X10 119 x 63 x 13 mm, dus die laatste is nog groter ook
Groter = lomper bij mij =)
ah, met lomp bedoel ik de combinatie van grootte, gewicht, gebruiksgemak (en het toetsenbord van de Milestone vind ik 'm ook lomper maken)CLB schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:29:
Groter = lomper bij mij =)
Ahh verkeerd begrepen, dacht het formaat =)
Zelf vind ik de Milestone wel eleganter dan de X10, vrij standaard vind ik die laatste. Maarja subjectiviteit =)
Zelf vind ik de Milestone wel eleganter dan de X10, vrij standaard vind ik die laatste. Maarja subjectiviteit =)
Ik was ook aan het kijken naar deze GSM , ziet er goed uit maar heeft deze nu wel of geen OLED
we zijn verschillende filmpjes/sides waar je dit kunt zien lezen, maar officieel is het een standaard TFT
weet iemand hier meer van ???
we zijn verschillende filmpjes/sides waar je dit kunt zien lezen, maar officieel is het een standaard TFT
weet iemand hier meer van ???
zo, wordt een duur toestel (had niet anders verwacht), als de prijs op celluloco een beetje klopt, $998
Wat denk je nou zelfJarlSX schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:32:
zo, wordt een duur toestel (had niet anders verwacht), als de prijs op celluloco een beetje klopt, $998
dat stond al tussen ()
Ik snap niet dat je überhaupt kijkt naar prijzen op vage buitenlandse websites. De enige betrouwbare prijs is de prijs die je afrekent.
Heel interessant!
Wat we ervoor al wistenThe difference in the 16 million colors of the Droid and the 65,536 colors of the Xperia X10 is the version of Android being run. Android 1.6 isn’t capable/compatible with 16M devices and so the full functionality of the X10 hardware isn’t utilized. Yes… the X10 DOES support 16 million colors but because it will launch with Android 1.6 and not Android 2.0, you won’t be able to enjoy 16 million color functionality.
* Will the X10 receive Android 2.0 update (for those who bought from the initial batches with Android 1.6) ?
The UX platform used for Xperia X10 will evolve to Android 2.0 over time.
zat het net ook te lezen op phandroid, excellent, dus toch 16M kleuren, zodra er een 2.0 update is. dit wordt duidelijk mijn volgende foon
Bron: http://phandroid.com/2009...10-limited-to-65k-colors/fmampaey schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:38:
Heel interessant!
[...]
Wat we ervoor al wisten
[...]
Klinkt goed! Dit wordt 'm denk ik voor mij!!
isthistheshitorwhat
Vind het maar 'n weird verhaal.. en dan in je whitepapers 65k zetten.. Dan zijn ze wel heel dom bezig.
Zet er dan een nuancering bij in de vorm van physical 16m(Android 1.6 limited to 65K oid).CLB schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:09:
Vind het maar 'n weird verhaal.. en dan in je whitepapers 65k zetten.. Dan zijn ze wel heel dom bezig.
Nieuwe 10min video
/edit: werkt niet, ik zoek een werkende link (dit is een andere dan die spaanse van 8min).
/edit: werkt niet, ik zoek een werkende link (dit is een andere dan die spaanse van 8min).
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 13-11-2009 21:07 ]
hier nog een persbericht:
http://www.oursocialmedia...sony-ericsson-xperia-x10/
te lezen staat dat het scherm 262.144 kleuren ondersteunt ipv de 65.000 die hier besproken worden
http://www.oursocialmedia...sony-ericsson-xperia-x10/
te lezen staat dat het scherm 262.144 kleuren ondersteunt ipv de 65.000 die hier besproken worden
sterker nog...
nieuws: Sony Ericsson kondigt Xperia X10 met Android aan (zie onderaan)
evengoed bedankt
nieuws: Sony Ericsson kondigt Xperia X10 met Android aan (zie onderaan)
evengoed bedankt
Jammer dat het filmpje niet werkt. Ze zouden o.a. de camera interface laten zien. En de algemene interface zou nu een stuk vloeiender draaien?Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 21:01:
Nieuwe 10min video
[video]
Het schijnt dat het filmpje maandag terugkomt.Cinner schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 08:42:
[...]
Jammer dat het filmpje niet werkt. Ze zouden o.a. de camera interface laten zien. En de algemene interface zou nu een stuk vloeiender draaien?
Hmm ze durfen het nog steeds niet aan om het irl te laten zijn ipv die computer animaties
Vanaf dinsdag mag dat. Morgen komt de eerste stabiele firmware uit en dan mag vanaf dinsdag iedereen er mee spelen (ik dus ookLangras schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:15:
Hmm ze durfen het nog steeds niet aan om het irl te laten zijn ipv die computer animaties

Puur uit nieuwsgierigheid, maar hoe komt het dat jij er mee mag spelenDaannO schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:17:
[...]
Vanaf dinsdag mag dat. Morgen komt de eerste stabiele firmware uit en dan mag vanaf dinsdag iedereen er mee spelen (ik dus ook)
Dan ga ik dinsdag maar eens op youtube rond neuzen, hoop dat er dan wat 'hands on' video's zijn. Vind het een leuk toestel een een mooie interface, maar de filmpjes welke ik al gezien heb lijkt het erop alsof de interface erg traag werkt. Iets wat ik niet zou denken met een 1Ghz processor.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
NL pers mag er dinsdag mee spelen en daar behoor ik ook toe. Dinsdag is een presentatie in NL van dat apparaat en mogen we er zelf ook even uitgebreid mee lagguh
Dit topic is gesloten.
Let op:
Prijzen, levertijden en abonnementen graag in [ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic en niet hier.
Prijzen, levertijden en abonnementen graag in [ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic en niet hier.