Ik heb de 40 Gb Kingston besteld bij Alternate, zouden op voorraad zijn, direct leverbaar.. wacht in spanning af op 3 stuks!
Anoniem: 160226
Bij 4launch de Intel Solid State Disk 2.5" 80GB SATA, X25-M Postville 9.5mm Retail weer op groen....1 tot 5 dagen......ben benieuwd...
De vraag is of ze ook echt kunnen leveren, of snel even wat orders willen binnenharken.Anoniem: 160226 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:47:
Bij 4launch de Intel Solid State Disk 2.5" 80GB SATA, X25-M Postville 9.5mm Retail weer op groen....1 tot 5 dagen......ben benieuwd...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
cool-prices heeft de intel ssd's weer op voorraad, ik ben benieuwd wanneer ze die van mij opsturen
net bericht van Cool-Prices over mijn Intel SSD:
Uw pakket is verstuurd met de barcode: **************
U kunt uw pakketstatus de eerstvolgende werkdag volgen op:
Tegen verwachting in! Ik hoop dat die van jou er ook aan komt boers706
Uw pakket is verstuurd met de barcode: **************
U kunt uw pakketstatus de eerstvolgende werkdag volgen op:
Tegen verwachting in! Ik hoop dat die van jou er ook aan komt boers706
Grappig om te zien hoe grillig die SSD's uitgeleverd worden. Ik heb die Kingston 40GB alweer een tijdje thuis liggen. Alleen kan ik hem niet installeren omdat mijn nieuwe moederbord DOA was. Grrrrr
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Kingston SSD 40 Gb versie wordt hier morgen thuis bezorgd (Cool-prices)
Net bij coolprices de Intel 80GB Intel X25M 2,5\" SATA Bulk besteld en binnen 30 minuten mailtjes dat hij verzonden zou zijn.
misschien een beetje dom maar heb het gewoon per post laten bestellen ipv aangetekend. maar je moest zoveel extra betalen (alhoewel dat op dit bedrag eigenlijk niet meer uitgemaakt had) maar hopen dat het goed gaat.
misschien een beetje dom maar heb het gewoon per post laten bestellen ipv aangetekend. maar je moest zoveel extra betalen (alhoewel dat op dit bedrag eigenlijk niet meer uitgemaakt had) maar hopen dat het goed gaat.
Ha tof, meteen een mailtje gestuurd om m'n retailversie te vervangen voor een bulk-versie bij cool-prices. Hopelijk dat na een week of 6 wachten nu de leveringen weer op gang komen.
Iemand die een Postville G2C1 90gb heeft besteld bij PC-Globe al wat meer gehoord? ik had na dat telefoontje vrijdag dat nog voor het weekend mijn order uitgeleverd zou gaan worden, niet dus...
Beetje jammer.. Word morgen anders toch maar weer bellen

Ha, een lotgenootje.pcprutser schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:50:
Iemand die een Postville G2C1 90gb heeft besteld bij PC-Globe al wat meer gehoord? ik had na dat telefoontje vrijdag dat nog voor het weekend mijn order uitgeleverd zou gaan worden, niet dus...
Ik had vorige week besteld, en kreeg de belofte dat het begin deze week verstuurd zou gaan worden. Gisteren mail verstuurd en vandaag droge reactie: "we verwachten de order deze week te versturen".
Ik had (helaas) al betaald via iDeal, anders had ik intussen gewoon via de andere webshops besteld die hem inmiddels wel al op voorraad hebben...
Maar ja, ik geef ze nog even de kans.
[ Voor 3% gewijzigd door Aghilas op 15-12-2009 20:35 ]
ach, ik heb hem voor €188 en een beetje, en nog een graka, en dat bij elkaar maakte hun toch wel de goedkoopste.. En ik heb er niet heel erg veel haast bij..
Ik stuur morgenochtend wel eens even een mailtje, en om 12 uur ofso bel ik ze wel (als de bestel status nog niet is aangepast natuurlijk
), ik ben benieuwd....
Ik stuur morgenochtend wel eens even een mailtje, en om 12 uur ofso bel ik ze wel (als de bestel status nog niet is aangepast natuurlijk
Zojuist een 80GB G2 besteld bij Cool-Prices .. hopen dat hij ook echt op voorraad is 
EDIT: En mail binnen met Track & Trace
Overigens hebben ze er, volgens hun site, nog 11 liggen, dus sla je slag.
EDIT2: en ze zijn allemaal op. Toen ik hem bestelde waren er nog 29.
Graag gedaan hoor!
EDIT: En mail binnen met Track & Trace

Overigens hebben ze er, volgens hun site, nog 11 liggen, dus sla je slag.
EDIT2: en ze zijn allemaal op. Toen ik hem bestelde waren er nog 29.
Graag gedaan hoor!
[ Voor 59% gewijzigd door Arfman op 16-12-2009 18:14 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Anoniem: 120071
Is er al iets bekend wanneer er 1000+ stuks 80GB G2's worden geleverd aan grote europese distributeurs zodat ze weer volop te koop zijn voor 180 euro? Het duurt echt te lang nu
Die kleine kl*te partijtjes van 30-50 stuks daar heb je helemaal niks aan in Nederland. Is in 2 dagen helemaal uitverkocht

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 16-12-2009 21:08 ]
Er komen er wel degelijk wat binnen in NL, alleen word alles meteen opgekocht zodat er geen vrije voorraad voor webshops over blijft.
Welk bedrijf koopt die dingen dan steeds op? Kan daar niet eens een stokje voor gestoken worden? Zet er maar mooi een limiet op. Newegg doet dat ook (limit 3 per customer)
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 16-12-2009 21:18 ]
Ja, je moet er snel bij zijn. Ik had de hoop ook al opgegeven om voor Kerst een SSD te hebben, totdat ik uit puur toeval vanmorgen de PW checkte, en bij Cool-Prices voorraad zag staan. Da's gelijk de enige tip: kijk dagelijks even de PW na en dit topic, dan heb je er het snelst 1.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zal mevrouw Kroes fijn vinden, ooit van vrije markt werking gehoord?Anoniem: 120071 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:10:
Welk bedrijf koopt die dingen dan steeds op? Kan daar niet eens een stokje voor gestoken worden? Zet er maar mooi een limiet op. Newegg doet dat ook (limit 3 per customer)
Bedrijven die continue de vooraden opkopen die eigenlijk voor consumenten bedoeld zijn die mogen ze van mij aanpakken ja. Een bedrijf hoort niet bij consumentenshops in te kopen. Doe dat lekker direct via Intel of bij shops voor de zakelijke markt met hun eigen vooraad!
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 16-12-2009 21:48 ]
Nee je begrijpt me verkeerd.
80% van de voorraad die in nederland terecht komt word direkt doorgesluist naar de grootste shops in NL. Deels door toedoen van intel zelf welke natuurlijk zijn grootste afnemers tevreden wil houden maar ook de distributeurs geven de voorraad het liefst aan zijn beste klanten. Het is niet zo dat er 1 groot bedrijf is wat alles wegkaapt alleen zijn er maar een paar winkels die ze daadwerkelijk op voorraad weten te houden. Je kunt ze gewoon kopen dus, alleen ben je wel iets meer kwijt als normaal. Niks vreemds aan, elke economie leraar kan je dat duidelijk maken. Het is alleen nogal gewetensbezwarend(scrabble?
) voor een groep mensen om meer te betalen als de absolute bodemprijs.
Maar dit is iets van de laatste tijd. Toen de Postville er net was was dit probleem er dus nog niet. Maar met grote shops bedoel je bijv. Alternate en Informatique die vervolgens steeds nieuwe partijen inpikken om er vervolgens 50 euro meer voor te vragen? Lijkt me niet echt fair dat dit kan (prijsafspraken, belangenverstrengeling etc.). En waarom gebeurd dit alleen bij de Postville? Bij andere merken SSD's of HDD's heeft iedereen netjes vooraad. En in Amerika is er ook voldoende vooraad van de Postvilles.
Bepaalde zaken in europa gaan niet helemaal zuiver heb ik het idee met de levering van de Postvilles.
Bepaalde zaken in europa gaan niet helemaal zuiver heb ik het idee met de levering van de Postvilles.
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 17-12-2009 04:34 ]
Tsjah, de menigte komt er nu pas achter dat de X25-M een ideale upgrade voor elke PC is. Van de zomer keek iedereen nog een beetje de kat uit de boom denk ik. Met de voorraden aan de andere kant van de oceaan zal het ook wel meevallen denk ik, aangezien je al perfect wist te melden dat er bij newegg 'max. 3 per customer' staat. Zullen ze ook niet uit luxe doen vrees ik....
Ik weet het niet, maar ik las hier dinsdag dat de postvilles bij coolprices waren, en gelijk besteld, en kon gisteravond gelijk installeren
was een redelijk impuls aankoop voor mij
wou gewoon weer eens wat nieuws hebben! 
maar in ieder geval Dinsdag waren er best wel veel op voorraad bij cool prices had ik het idee.
maar in ieder geval Dinsdag waren er best wel veel op voorraad bij cool prices had ik het idee.
[ Voor 17% gewijzigd door Valkyre op 17-12-2009 10:04 ]
Heb net de intel postville ITLSSDSA2MH080G2R5 bij 4launch besteld. Order omgezet van Kingston 40 GB die pas weer leverbaar was in januari. Ze hadden er nog een stuk of 10 op voorraad. Dus voor wie er nog 1 wil hebben hij kost 199 euro.
Ik heb mijn Postville bij Pc Globe maar geannuleerd. Kreeg namelijk alweer te horen dat de leverdatum opgeschoven was. Hij zou eigenlijk "deze week" verstuurd worden. Heb geen zin in deze spelletjes. Bij verschillende webshops is ie alweer direct leverbaar, dus dan maar ergens anders.
Ik ben ook ERG blij met mijn 160GB van 4Launch. Idd een beetje een impulsaankoop, maar dat kwam omdat ik mezelf gek maakte door er te veel over te lezen en te leren. Opeens MOEST ik hem gewoon hebben...
Die paar tientjes die het meer kostte om hem nu te hebben i.p.v. volgend jaar nam ik op de koop toe.
Jullie ergeren je hier rot om die prijzen, maar als je hem gewoon koopt dan is die pijn en ergernis voorbij en begint het genieten!
Die paar tientjes die het meer kostte om hem nu te hebben i.p.v. volgend jaar nam ik op de koop toe.
Jullie ergeren je hier rot om die prijzen, maar als je hem gewoon koopt dan is die pijn en ergernis voorbij en begint het genieten!
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
update..... bestelling 16-12 verzonden......OKE !!Anoniem: 160226 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:47:
update......bestelling binnen !!! het ssd verhaal kan beginnen!!
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 160226 op 17-12-2009 17:39 ]
Veel plezier ermee.....Krijg er 2 binnen:...dubbel plezier..Tijgert schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:57:
Ik ben ook ERG blij met mijn 160GB van 4Launch. Idd een beetje een impulsaankoop, maar dat kwam omdat ik mezelf gek maakte door er te veel over te lezen en te leren. Opeens MOEST ik hem gewoon hebben...
Je kan het ook andersom zien. Die zaken vragen een normale prijs en kunnen ook gewoon leveren. Het is erg makkelijk om met (extreem) lage prijzen te stunten als je toch niet kan/wil leveren. Met die lage prijzen kom je lekker goed in de pricewatch en wie weet kopen de kijkers wel wat anders bij je.Anoniem: 120071 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:31:
Alternate en Informatique die vervolgens steeds nieuwe partijen inpikken om er vervolgens 50 euro meer voor te vragen? Lijkt me niet echt fair dat dit kan (prijsafspraken, belangenverstrengeling etc.). En waarom gebeurd dit alleen bij de Postville? Bij andere merken SSD's of HDD's heeft iedereen netjes vooraad. En in Amerika is er ook voldoende vooraad van de Postvilles.
Het is een beetje als een supermarkt waar de melk in de aanbieding is voor 11 cent een pak. Grote advertenties en ze hebben er maar 10 op voorraad.
Ik kan ook wel gaan stunten met een SSD van 80 Gig voor slechts 24.95...Levertijd 12 jaar
Zijn alle anderen nu plotseling veel te duur?
[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 17-12-2009 14:43 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Net ook bij 4Launch 80GB G2R5 versie besteld, retail dus.
Had voor de zekerheid gebeld, omdat die dezelfde prijs is als de bulk verpakking ( beide leverbaar ).
Retail hadden ze er nog 60, na mijn bestelling 58. Ook zijn grotere broer nog op beperkte voorraad, nu nog 2.
Link
Had voor de zekerheid gebeld, omdat die dezelfde prijs is als de bulk verpakking ( beide leverbaar ).
Retail hadden ze er nog 60, na mijn bestelling 58. Ook zijn grotere broer nog op beperkte voorraad, nu nog 2.
Link
Zojuist maar eens PC-Globe gebelt, over hoe het nou zit, en nou kon Bas mij vertellen dat er vandaag een aantal binnen zijn gekomen, en dat ze morgen weer een partijtje verwachten, en hij heeft mij de garantie gegeven dat mijn order morgen compleet is, dus heb ik het zaterdag in huis..
En zo niet, dan ga ik mooi ergens anders bestellen (4 keer al voor dezelfde order
)
En zo niet, dan ga ik mooi ergens anders bestellen (4 keer al voor dezelfde order
Het is geen aanbieding hoor. Als de distributeurs er gewoon 1000+ inkopen dan kunnen ze die uitleveren voor 180 euro per stuk. En dan moet de distributeur er een limiet op zetten zodat zo'n winkel als Alternate of Informatique niet in 1 keer alles weg kan kopen om er vervolgens 50 euro meer voor te vragen omdat ze hun eigen vooraadje hebben.Ortep schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:41:
[...]
Je kan het ook andersom zien. Die zaken vragen een normale prijs en kunnen ook gewoon leveren. Het is erg makkelijk om met (extreem) lage prijzen te stunten als je toch niet kan/wil leveren. Met die lage prijzen kom je lekker goed in de pricewatch en wie weet kopen de kijkers wel wat anders bij je.
Het is een beetje als een supermarkt waar de melk in de aanbieding is voor 11 cent een pak. Grote advertenties en ze hebben er maar 10 op voorraad.
Ik kan ook wel gaan stunten met een SSD van 80 Gig voor slechts 24.95...Levertijd 12 jaar
Zijn alle anderen nu plotseling veel te duur?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 17-12-2009 17:27 ]
Zoveel tweakers zijn er toch niet? Als heel Nederland nu aan de SSD's aan de ging oke, maar dit is echt een nichemarkt.dominator schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:17:
Tsjah, de menigte komt er nu pas achter dat de X25-M een ideale upgrade voor elke PC is.
Tenzij intel tegen die distri zegt : "letop, je krijgt 500 ssd's volgende week. Daarvan gaan er 200 naar winkel A en 200 naar winkel B... De resterende 100 mag je zelf weten" Die resterende 100 verdeeld die distri dan waarschijnlijk ook onder zijn beste klanten.... Zeker met dit soort schaarse producten komen deze praktijken veelvuldig voor. Doe je niks aan.Anoniem: 120071 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:25:
[...]
Het is geen aanbieding hoor. Als de distributeurs er gewoon 1000+ inkopen dan kunnen ze die uitleveren voor 180 euro per stuk. En dan moet de distributeur er een limiet op zetten zodat zo'n winkel als Alternate of Informatique niet in 1 keer alles weg kan kopen om er vervolgens 50 euro meer voor te vragen omdat ze hun eigen vooraadje hebben.
De wereld is inderdaad groter als tweakers.net alleen, maar wat denk je van grote OEM's die nu ineens SSD's gaan gebruiken. Laptops die met die dingen uitgerust worden en noem het allemaal maar op.... Die nichemarkt zijn we allang voorbij.Anoniem: 120071 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:29:
[...]
Zoveel tweakers zijn er toch niet? Als heel Nederland nu aan de SSD's aan de ging oke, maar dit is echt een nichemarkt.
En dat we de nichemarkt voorbij zijn komt omdat Intel nu TRIM heeft toegevoegd en toen is die beschikbaarheid ellende begonnen. Blijkbaar is dat het signaal geweest voor de meeste bedrijven om masaal Intel Postville SSD's te kopen. Van consumenten (op de tweakers na) kan ik me gewoon niet voorstellen die hiervan op de hoogte zijn wat een SSD is en wat TRIM is.
Ik heb ze net ook maar even een mail gestuurd. Ik vindt wel dat ze hun belofte na moeten komen... Ze hadden me zelfs gebeld om te vertellen dat ik hem snel zou krijgen. Ik denk net als jij dat ik ook naar een andere aanbieder overstap als de levering niet snel plaats vindt. Het begint er een beetje op te lijken dat ik aan het lijntje wordt gehouden en daar houd ik helemaal niet van.pcprutser schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:58:
Zojuist maar eens PC-Globe gebelt, over hoe het nou zit, en nou kon Bas mij vertellen dat er vandaag een aantal binnen zijn gekomen, en dat ze morgen weer een partijtje verwachten, en hij heeft mij de garantie gegeven dat mijn order morgen compleet is, dus heb ik het zaterdag in huis..
En zo niet, dan ga ik mooi ergens anders bestellen (4 keer al voor dezelfde order)
Precies, ik ben vorige vrijdag ook gebeld door ze. Ik zou het komende week nog in huis hebben..Mystic Spirit schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:40:
[...]
Ik heb ze net ook maar even een mail gestuurd. Ik vindt wel dat ze hun belofte na moeten komen... Ze hadden me zelfs gebeld om te vertellen dat ik hem snel zou krijgen. Ik denk net als jij dat ik ook naar een andere aanbieder overstap als de levering niet snel plaats vindt. Het begint er een beetje op te lijken dat ik aan het lijntje wordt gehouden en daar houd ik helemaal niet van.
De laatste dag is dus zaterdag. En ik weet ook wel dat het een schaarste product is, maar als ze een belofte maken, en deze ook nog eens meerdere keren bevestigen, dan moeten ze hem wel nakomen.
EDIT:
Ik hou intussen nog steeds de pricewatch in de gaten, het nadeel is alleen dat ik ook nog een nieuwe videokaart erbij heb besteld, en daar ook op let

[ Voor 9% gewijzigd door pcprutser op 17-12-2009 22:23 ]
Je hebt gelijk, het is geen aanbieding Die mensen die ze zo goedkoop zeggen te leveren kunnen dat helemaal niet. Dan is het erg flauw om te zeggen:
Bij ons een SSD voor slechts 180 Euro!!!!!!! (Maar we leveren lekker niet)
Dat is alleen maar een trucje om klanten naar je winkel te trekken. Als de Aldi dat doet met spruitjes voor 50 cent de kilo staat de consumentenbond op zijn achterste benen. Ze worden niet boos als ze bij AH voor 5 Euro per ons liggen. Het is jouw keuze om ze wel of niet te kopen. Het is geen eerste levensbehoefte. Maar het is op zijn minst 'niet netjes' om met prijzen te komen die je niet waar kunt maken.
Dan moet je gewoon botweg zeggen We hebben ze niet, we leveren ze niet. Zodra we ze hebben laten we het weten en zetten we er ook een prijs bij.
Op dit moment leveren dat soort zaken eens per week een of twee SSD's uit voor de lage prijs. En daar lijden ze misschien zelfs wel verlies op omdat ze er zo weinig inkopen. Maar wat dan nog? Het is erg goedkope reclame voor die paar tientjes. Iedereen praat er over en alle tweakers kijken iedere dag een keer in hun webshop
[ Voor 35% gewijzigd door Ortep op 18-12-2009 08:59 ]
Ik heb 3 stuks kingston 40gb binnen gekregen van Alternate. Zijn er nu alleen niet eens meer te vinden...
Wat een onzin. Een paar maanden terug stonden er nog zat winkels met prijzen van in de 180 euro en vooraad bij de leverancier. Doordat een paar grote vissen steeds alles opkopen zijn de prijzen nu gestegen. Als je er 4 moet hebben dan tikt dat wel aan he, 180 euro of 229 euro.Ortep schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 08:52:
[...]
Bij ons een SSD voor slechts 180 Euro!!!!!!! (Maar we leveren lekker niet)
Anoniem: 321449
De 40gb Kingston's gaan er weer uit. Je ziet ze langzaam overal verdwijnen.Camiel schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:07:
Ik heb 3 stuks kingston 40gb binnen gekregen van Alternate. Zijn er nu alleen niet eens meer te vinden...
No shit, Sherlock.Gohan-san schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:03:
Ik weet het niet, maar ik las hier dinsdag dat de postvilles bij coolprices waren, en gelijk besteld, en kon gisteravond gelijk installerenwas een redelijk impuls aankoop voor mij
wou gewoon weer eens wat nieuws hebben!
Arfman in "Het Ssd-verkrijgbaarheidsTopic"
Ik wacht toch nog steeds tot de prijzen weer zakken. Weiger gewoon meer dan 200 euro te betalen (incl. verzendkosten).
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ja en als je er 40 wil hebben tikt het nog harder aan en bij 400 nog harder. Dat is een argument dat nergens op slaat.Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 18:14:
Wat een onzin. Een paar maanden terug stonden er nog zat winkels met prijzen van in de 180 euro en vooraad bij de leverancier. Doordat een paar grote vissen steeds alles opkopen zijn de prijzen nu gestegen. Als je er 4 moet hebben dan tikt dat wel aan he, 180 euro of 229 euro.
De prijs is op dit moment 229 Euro...niemand levert ze voor minder. En mensen betalen het er voor, ze hebben het er voor over. Dus is dat de prijs. Als niemand ze wil hebben zakt de prijs vanzelf. Dat heet economie. Je gaat net zo ver boven de kostprijs zitten dat je maximale winst maakt. Zolang je nog vlot alles kan verkopen wat je kan leveren is je prijs niet te hoog.
Maar roepen dat de prijs 180 is slaat nergens op als je ze niet voor die prijs kan of wil leveren. Dat grenst aan misleiding. Of je het nu leuk vindt of niet..er zijn mensen die 230 euro voor dat ding willen betalen. En je kan zeggen wat je wilt: De zaken die zeggen dat hij 230 kost kunnen het leveren ook. Die zeggen waar het op staat. En komen hun belofte ook na. Ik koop hem zelf niet voor dat bedrag, ik vind het te hoog. Maar ik ga gewoon door met leven. Het is nu niet iets waar je niet zonder kan.
En als jij denkt dat het niet klopt dan kan je het vast beter doen en ze voor die lage prijs leveren, wie houdt je tegen?
Koop je toch een vertex. Die ssd's werken prima hoor 
Of een agility: firmware/cache precies hetzelfde. Iets langszamere flash, maar vreet een velo nog steeds op voor ontbijt.
Of een agility: firmware/cache precies hetzelfde. Iets langszamere flash, maar vreet een velo nog steeds op voor ontbijt.
Kan je een benchmark uitvoeren op 3 Kingston 40GB in RAID0 ?Camiel schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:07:
199 euro bij 4launch en leverbaar. Donderdag besteld gisteren opgehaald!
Allemaal leuk en aardig maar dat is toch gewoon mlc geheugen? Nee dankjewel.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Afgelopen donderdag ook de Postville besteld bij 4Launch (voor 199) en vandaag bericht dat-ie verzonden is
Geef mij maar een Warsteiner.
Ik zie dat er in de pricewatch 3 verschillende 80 Gb Postville's staan!
http://twk.rs/pXwn
http://twk.rs/pY23
http://twk.rs/pY24
2x OEM en 1x Retail
Wat zijn precies de verschillen tussen deze 3 versie's?
Ik heb afgelopen week deze besteld bij cool-prices:
http://www.cool-prices.nl...c-high-performance-571032
kan iemand mij bevestigen dat dit een Postville is?
2x OEM en 1x Retail
Ik zie niet in waarom dat argument nergens op slaat. De totaalprijs wordt gewoon 200 euro meer als ik het bij een beunhaas koop of bij een webwinkel die eerlijke prijzen hanteert. Dus logisch dat als ik er 4 moet hebben dat ik dan wel ff nadenk of de prijs wel eerlijk is.Ortep schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 00:05:
[...]
Ja en als je er 40 wil hebben tikt het nog harder aan en bij 400 nog harder. Dat is een argument dat nergens op slaat.
Jij denkt echt dat er nu met 229 euro door consumenten nog net zoveel SSD's gekocht worden als toen met 180 euro? Ik denk het niet. Die prijsverhoging komt niet door een grotere vraag bij consumenten. Het komt door de opkopers. Die DWINGEN de consumenten tot hoge prijzen!Ortep schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 00:05:
[...]
De prijs is op dit moment 229 Euro...niemand levert ze voor minder. En mensen betalen het er voor, ze hebben het er voor over. Dus is dat de prijs. Als niemand ze wil hebben zakt de prijs vanzelf. Dat heet economie. Je gaat net zo ver boven de kostprijs zitten dat je maximale winst maakt. Zolang je nog vlot alles kan verkopen wat je kan leveren is je prijs niet te hoog.
Ik zal het nog een keer uitleggen:Ortep schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 00:05:
[...]
Maar roepen dat de prijs 180 is slaat nergens op als je ze niet voor die prijs kan of wil leveren. Dat grenst aan misleiding..
Een paar maanden terug (voor die TRIM firmware uitkwam) waren er nog meerdere webwinkels die aangaven voldoende vooraad te hebben bij de leverancier en een prijs hanteerde van in de 180 euro.
Je lult dus echt uit je nek als je zegt dat die winkels niet konden leveren. Er was toen nog gewoon voldoende vooraad bij de leverancier/distributeur en ze werden ook gewoon prima op tijd en voor die prijs geleverd aan de consumenten. Feit dat door de schaarste de prijzen nu zo aan het stijgen zijn komt allemaal omdat er een paar grote vissen (sinds die TRIM firmware er is) de vooraad opkopen die voor consumenten is bedoeld. Tegen dit soort praktijken moet onderhand eens wat worden gedaan want het heeft nu echt lang genoeg geduurd! De prijs zal dan vanzelf weer gaan zakken omdat er weer meer vooraad in de markt blijft.
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 19-12-2009 22:14 ]
Zie mijn eerdere post, Yippie in "Het grote SSD topic ~ Deel 4" en staat ook eea over in de startpost van dit topic. ( zowieso goed om te lezen als je hem straks binnen hebt )edgarf28 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:29:
Ik zie dat er in de pricewatch 3 verschillende 80 Gb Postville's staan!
2x OEM en 1x Retail
Daarin wordt uitgelegd hoe de productnaam is opgezet, laatste 2 karakters geven de versie aan.
Het karakter daar weer voor geven aan of het een Postville is of niet. 2 is Postville.
Verder zou ik zoveel mogelijk voor retail gaan, vaak kosten ze niks of weinig meer, als je ze al kan vinden.
Om je verder gerust te stellen, ja je hebt een Postville, maar wel in bulkverpakking (OEM).
Komt dus in een antistatisch zakje, thats it.
Snap verder wel de verwarring, veel webshops, alsook onze "eigen" PW hier op Tnet, laten vaak een illustratie zien van zijn voorganger. Postville is altijd zilver, zijn voorloper zwart.
Ik heb er zelf toevallig vandaag 1 binnen, retail. Zit ook een bracket bij zodat je hem in een 3.5" slot kan schroeven.
In het kort dus:
Intel SSDSA2MH080G2xx
OEM
01 = 7mm hoog
C1 = 9.5mm hoog ( dmv 2.5 mm bracket, is een plastic kader )
Retail
R5 = idem als C1, maar dan met 3.5" beugel/bracket, en in retailverpakking.
Let wel op, de dollar is weer met een leuke opmars bezig de laatste dagen. Die 180 euro kun je de komende tijd echt vergeten, de goedkoopste aanbieder (OBCS) zit op dit moment op 193 euro en de verwachting is dat de dollar nog wel wat gaat oplopen.
is het geen optie om een ssd uit azie of de us te halen.
Wat een geouwehoer zeg... hier effe mijn inmenging in dit gezever:
Vraag en aanbod dicteert dat de prijs hoger wordt naarmate de vraag het aanbod overstijgt.
Als de consument het er niet voor over heeft dan blijft de leverancier gewoon met die dingen zitten.
Het feit dat ze deze prijs vragen betekent dat ze het voor die prijs ook werkelijk verkopen.
Dat jij er de pest in hebt dat ze eerst zo veel goedkoper waren is wel begrijpelijk, het maakt de huidige vraagprijs niet oneerlijk.
We hebben het hier niet over primaire levensbehoefte waar men niet zonder kan en waarvoor men geen keus heeft of men het wel wilt of niet. Het is een luxeartikel en dus is elke prijs eerlijk.Dus logisch dat als ik er 4 moet hebben dat ik dan wel ff nadenk of de prijs wel eerlijk is.
Vraag en aanbod dicteert dat de prijs hoger wordt naarmate de vraag het aanbod overstijgt.
Als de consument het er niet voor over heeft dan blijft de leverancier gewoon met die dingen zitten.
Het feit dat ze deze prijs vragen betekent dat ze het voor die prijs ook werkelijk verkopen.
Dat jij er de pest in hebt dat ze eerst zo veel goedkoper waren is wel begrijpelijk, het maakt de huidige vraagprijs niet oneerlijk.
Hoe weet je dit dan? Weet je wie het opkoopt?Feit dat door de schaarste de prijzen nu zo aan het stijgen zijn komt allemaal omdat er een paar grote vissen (sinds die TRIM firmware er is) de vooraad opkopen die voor consumenten is bedoeld.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
idd beetje vermoeiend allemaal dit....
Alsof de laagst vermelde prijs uit de pricewatch danwel een prijs van een tijdje terug de "eerlijke" prijs is.....
Alsof de laagst vermelde prijs uit de pricewatch danwel een prijs van een tijdje terug de "eerlijke" prijs is.....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ja!!! PC Globe heeft eindelijk mn SSD binnen gekregen, en hebben zich eindelijk aan een belofte gehouden
hij is onderweg
nu maar hopen dat TNT zo lief (en mn vader natuurlijk die het pakketje mag aannemen 0-)) is morgen mijn pakketje te bezorgen
I'm with stupidpcprutser schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:26:
Ja!!! PC Globe heeft eindelijk mn SSD binnen gekregen, en hebben zich eindelijk aan een belofte gehoudenhij is onderweg
nu maar hopen dat TNT zo lief (en mn vader natuurlijk die het pakketje mag aannemen 0-)) is morgen mijn pakketje te bezorgen
Het kost wat tijd, maar dan heb je ook wat als het goed is.....
HAHA, is dit een samenzwering voor sluikreclame?Spam is NIET de bedoeling
Iemand berispen op spam en die iemand heeft de naam van een webshop?
Hoezo mij nieuwsgierig maken en naar de site laten surfen
(p.s. ga eens snel een SSD filter inbouwen in die productlijst...)
In dit geval was het overduidelijk dat de betreffene webshop reageerde, en dus bestempeld als SPAM.Tijgert schreef op woensdag 23 december 2009 @ 03:10:
[...]
HAHA, is dit een samenzwering voor sluikreclame?
Iemand berispen op spam en die iemand heeft de naam van een webshop?
Hoezo mij nieuwsgierig maken en naar de site laten surfen
(p.s. ga eens snel een SSD filter inbouwen in die productlijst...)
Als ik of een ander het had vermeld, had het gewoon blijven staan neem ik aan.
offtopic:
PCGlobe kan natuurlijk een abbo nemen voor vermelding in de PW, maar dat kost centen.
Tweakers zou er goed aan doen om proefabbo's te verkopen, dan kan een webshop zien wat de impact is.
( misschien doen ze dat ook wel, zo niet, 1tje voor de ideeenbus )
PCGlobe kan natuurlijk een abbo nemen voor vermelding in de PW, maar dat kost centen.
Tweakers zou er goed aan doen om proefabbo's te verkopen, dan kan een webshop zien wat de impact is.
( misschien doen ze dat ook wel, zo niet, 1tje voor de ideeenbus )
Ik zei niet dat het onterrecht was, grow a funny bone will ya?In dit geval was het overduidelijk dat de betreffene webshop reageerde, en dus bestempeld als SPAM.
Vast, en sterker nog, ik heb toch al geen interesse want ik ben al voorzien, maar nu was ik toch nieuwsgierig gewordenAls ik of een ander het had vermeld, had het gewoon blijven staan neem ik aan.
Waar heb je deze info vandaan als ik vragen mag?Anoniem: 321449 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:17:
[...]De 40gb Kingston's gaan er weer uit. Je ziet ze langzaam overal verdwijnen.
Leveranciers communiceerden dat naar winkels en winkels weer naar hun klanten. Ik kreeg van cool-prices ook te horen dat hij voorlopig niet leverbaar zou zijn. Uiteindelijk heb ik die Kingston alweer een poosje in huis.Scidd0w schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:41:
[...]
Waar heb je deze info vandaan als ik vragen mag?
Hij is gewoon populair en daardoor wat minder goed leverbaar.
Een uur geleden binnengekregen. Voorlopig dus geen SSD voor mij.Take it Now - Kingston 40GB SSDNOW
De levertijd van uw bestelling is onbekend.
De datum is namelijk nog niet helemaal bekend, want dit is een nieuw product en zit nog in de productie.
Als u hier niet op wil wachten kunnen wij een alternatief uitzoeken en anders het bedrag crediteren!
[ Voor 8% gewijzigd door SirNobax op 30-12-2009 15:45 ]
Pentaxiaan
Anoniem: 321449
Binnenkort komen er weer een aantal beschikbaar, ook de wat duurdere Intel 40GB's zullen in Januari in de webshops verschijnen.Scidd0w schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:41:
[...]
Waar heb je deze info vandaan als ik vragen mag?
En de 80GB's? Zijn nog steeds niet fatsoenlijk leverbaar bij grote distributeurs en de prijs blijft maar hoog

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 03-01-2010 04:27 ]
Idd, en van mijn mogen de slc's ook wel eens in prijs zakken, anders word de nieuwe pc deze zomer toch echt met een wd raptor oid om naar iets te noemen. In het begin zakte het vrij snel maar de laatste tijd? ...
Mijn Kingston 40Gb verwachte levertijd is zojuist naar 1 april gezet door een van de grotere computershops in Raalte
. Aangezien die het meestal wel aardig accuraat hebben, zullen ze inderdaad niet tot nauwelijks leverbaar worden komende tijd.
pepernooot
Die Kingston 40gb had ik er ook 2 stuks van besteld bij de grote webshop in Raalte. In de aanbieding besteld op 8 december met 1 tot 10 werkdagen levertijd, paar keer opgeschoven (later, eerder,later) en nu dus inderdaad naar 1 april 2010.
Vage bedoeling en zwaar irritant omdat mijn bestelling daar op blijft hangen. Ben benieuwd of ik ze nog krijg ...
Vage bedoeling en zwaar irritant omdat mijn bestelling daar op blijft hangen. Ben benieuwd of ik ze nog krijg ...
Euhm de huidige MLC SDD's zoals de postville doen echt niet zo veel onder voor de SLC sdd's toch?Joopieboy schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:11:
Idd, en van mijn mogen de slc's ook wel eens in prijs zakken, anders word de nieuwe pc deze zomer toch echt met een wd raptor oid om naar iets te noemen. In het begin zakte het vrij snel maar de laatste tijd? ...
Zelf een recente jmicron 64gb ssd van 100 euro geeft al een betere experience dan een raptor..
....A-Data SSD 32GB S391 series 2.5" even zoeken kortingscode a 7.50,dus voor incl. 163mb/97mb...conrad
dus onder de 80 euro
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 160226 op 05-01-2010 10:00 ]
De prijzen zullen vanzelf wel gaan zakken. Maar je kunt nu toch al een prima SSD voor 90 euro krijgen? (die Kingston).Anoniem: 120071 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:32:
Inderdaad, zolang ze niet zakken blijf ik wel lekker bij mijn Velo's in RAID0
Hij is wel bijzonder matig leverbaar, maar ik heb er zowaar een in mijn PC zitten,. Kost je wat inzet om hem te krijgen, maar dan heb je ook wat!
De Kingstons hebben geen TRIM en het is nog maar de vraag of ze dat gaan krijgen. Een SSD zonder TRIM vind ik echt zonde van het geld.JvS schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:44:
[...]
De prijzen zullen vanzelf wel gaan zakken. Maar je kunt nu toch al een prima SSD voor 90 euro krijgen? (die Kingston).
Hij is wel bijzonder matig leverbaar, maar ik heb er zowaar een in mijn PC zitten,. Kost je wat inzet om hem te krijgen, maar dan heb je ook wat!
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 06-01-2010 06:05 ]
Ik gebruik ook geen trim, want ik gebruik truecrypt om mijn hele ssd te versleutelen en hij is nog steeds supersnel. Ik vind het dus absoluut niet zonde.
[ Voor 14% gewijzigd door woekele op 06-01-2010 08:54 ]
Jmicron ja, als ik de al eerdere verhalen daarover hoor dan pas ik wel.maratropa schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:59:
[...]
Euhm de huidige MLC SDD's zoals de postville doen echt niet zo veel onder voor de SLC sdd's toch?
Zelf een recente jmicron 64gb ssd van 100 euro geeft al een betere experience dan een raptor..
Ja, want verhalen over oude producten zeggen veel meer over kwaliteit van de huidige producten dan recente benchmarks...?

[ Voor 32% gewijzigd door woekele op 06-01-2010 13:13 ]
Misschien vergis ik me, maar het gaat er toch gewoon om wat sneller is? Een Kingston 40GB SSD of een Velociraptor. Volgens mij zijn die ongeveer evenduur en loopt een Kingston rondjes om die raptor heen.Anoniem: 120071 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 05:53:
[...]
De Kingstons hebben geen TRIM en het is nog maar de vraag of ze dat gaan krijgen. Een SSD zonder TRIM vind ik echt zonde van het geld.
Ook zonder dat de prijs daalt en zonder dat er Trim op zit, is het volgens mij gewoon meer snelheid voor je geld. En daar gaat het me om.
Geen SSD kopen, maar wel raptors als het je puur om snel booten gaat, is IMO een beetje vaag. Als je nu ook 30 spellen wilt kunnen installeren op je systeemschijf, dan is 40GB wellicht een beetje weinig. Maar anders zou ik geen reden weten om voor een Raptor te kiezen.
Ik heb nog niks gelezen dat ze andere en betere chips gebruiken, dus dan durf ik het nog niet aan nee.woekele schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:11:
Ja, want verhalen over oude producten zeggen veel meer over kwaliteit van de huidige producten dan recente benchmarks...?
Het gaat mij om de performance degradatie bij een SSD. Zonder TRIM wordt ie steeds trager en zoiets is zonde om te kopen.JvS schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:31:
[...]
Misschien vergis ik me, maar het gaat er toch gewoon om wat sneller is? Een Kingston 40GB SSD of een Velociraptor. Volgens mij zijn die ongeveer evenduur en loopt een Kingston rondjes om die raptor heen.
Ook zonder dat de prijs daalt en zonder dat er Trim op zit, is het volgens mij gewoon meer snelheid voor je geld. En daar gaat het me om.
Geen SSD kopen, maar wel raptors als het je puur om snel booten gaat, is IMO een beetje vaag. Als je nu ook 30 spellen wilt kunnen installeren op je systeemschijf, dan is 40GB wellicht een beetje weinig. Maar anders zou ik geen reden weten om voor een Raptor te kiezen.
Nee, want zelfs als hij volledig 'gedegradeerd' is (er is wel degelijk een maximum), zijn de meesten nog steeds sneller dan een 'ouderwetse' harde schijf.
Zoals ik al zei: mijn vertex ssd is volledig encrypted door truecrypt (dus 100% vol geschreven met 'random' data) en toch nog snel.
Zoals ik al zei: mijn vertex ssd is volledig encrypted door truecrypt (dus 100% vol geschreven met 'random' data) en toch nog snel.
Tja, dingen veranderen nou eenmaalJoopieboy schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:06:
[...]
Jmicron ja, als ik de al eerdere verhalen daarover hoor dan pas ik wel.
Maar ik zou zelf nu ook voor mijn OS een intel of vertex kopen..
Gaat erook om wat je ermee doet. Laat je niet gek maken door dat hele TRIM verhaal. Ik had 3 Mtrons in raid 9 maanden gebruikt, geen traagheid ondervonden. Ondertussen bijna 4maanden 2 Intel's in raid, eveneens geen traagheid ondervonden. Gebruik XP, geen trim, geen foefjes helemaal niks.Anoniem: 120071 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:56:
[...]
Het gaat mij om de performance degradatie bij een SSD. Zonder TRIM wordt ie steeds trager en zoiets is zonde om te kopen.
Ja, elke week een bench op laten draaien, draai jezelf ook op den duur door.
Mocht het echt voorkomen dat er ernstige degradatie voorkomt, kan je altijd nog hele ding wipen en de boel opnieuw installeren of backup terugzetten.
Dit is natuurlijk wel het SSD topic over levertijd en er loopt een SSD topic over andere zaken 
Heb vandaag de melding bij de shop in Raalte gekregen dat de 40gb Kingston SSD's (intel) niet meer leverbaar worden. Nu maar een Corsair 64gb Performance disk besteld met 1 tot 10 werkdagen levertijd, eens kijken wat dat gaat worden............
Heb vandaag de melding bij de shop in Raalte gekregen dat de 40gb Kingston SSD's (intel) niet meer leverbaar worden. Nu maar een Corsair 64gb Performance disk besteld met 1 tot 10 werkdagen levertijd, eens kijken wat dat gaat worden............
Waarom doen jullie allemaal zo moeilijk met "winkel uit Raalte". Je mag gewoon vertellen over welke winkel we het hebben hier hoor.
Heb bij salland nu ook al een maandje en order staan voor een 80gb x25.
Huidige levertijd is 1-5 dagen... laten we het hopen, lang genoeg gewacht ondertussen
Huidige levertijd is 1-5 dagen... laten we het hopen, lang genoeg gewacht ondertussen
https://wren.co/join/Devian
Als je in de pricewatch: Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 (Desktop bundle) 40GB kijkt, staat er maar 1 shop uit Raalte, en dat is dus AzertyJvS schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:06:
Waarom doen jullie allemaal zo moeilijk met "winkel uit Raalte". Je mag gewoon vertellen over welke winkel we het hebben hier hoor.
[quote]rookie no. 1 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:28:
Dit is natuurlijk wel het SSD topic over levertijd en er loopt een SSD topic over andere zaken
Heb vandaag de melding bij de shop in Raalte gekregen dat de 40gb Kingston SSD's (intel) niet meer leverbaar worden
Dit klopt, Intel gaat ze zelf leveren.
De 40Gb Intel versie schijnt al leverbaar te zijn bij Informatique maar of dit echt zo is zul je zelf moeten uitzoeken
Heb vandaag de melding bij de shop in Raalte gekregen dat de 40gb Kingston SSD's (intel) niet meer leverbaar worden
De 40Gb Intel versie schijnt al leverbaar te zijn bij Informatique maar of dit echt zo is zul je zelf moeten uitzoeken
@tlpeter: Postville 40GB is inmiddels bij Informatique, 4Launch en Alternate momenteel op voorraad volgens hun eigen website. Prijzen lopen ook van laag naar hoog. Lijkt er op dat de R5 (retail) versie beste te verkrijgen is.
1ste bestel/aflever berichten van de earlyadopters zullen binnenkort wel binnen sijpelen.
1ste bestel/aflever berichten van de earlyadopters zullen binnenkort wel binnen sijpelen.
Bedankt voor de tip! Alleen zijn die Intel 40gb's weer een stukje duurder en daardoor niet echt interessant voor mij.
Ik had dus de Corsair P64gb besteld i.p.v. de Kingston 40gb. Daar zou 1 tot 10 werkdagen op zitten, nou staan hij al weer dik 2 dagen op 'onbekend' en de TD bij Salland geeft ook hetzelfde aan in de mail.
Die bestelling is echt om droevig van te worden
Ik had dus de Corsair P64gb besteld i.p.v. de Kingston 40gb. Daar zou 1 tot 10 werkdagen op zitten, nou staan hij al weer dik 2 dagen op 'onbekend' en de TD bij Salland geeft ook hetzelfde aan in de mail.
Die bestelling is echt om droevig van te worden
Die was vanmiddag al binnenYippie schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:25:
@tlpeter: Postville 40GB is inmiddels bij Informatique, 4Launch en Alternate momenteel op voorraad volgens hun eigen website. Prijzen lopen ook van laag naar hoog. Lijkt er op dat de R5 (retail) versie beste te verkrijgen is.
pepernooot
Ik heb vanmiddag de Intel X25-V 40GB bij Alternate opgepikt. Prijs voor retail versie incl 3,5" adapter is 99 euro. Was eerst op zoek naar de Kingston 40gb, maar die is nergens meer leverbaar.
Intel is iets betere koop denk ik, 9 euro extra maar wel met TRIM. En direct leverbaar, dat is ook wat waard.
Intel is iets betere koop denk ik, 9 euro extra maar wel met TRIM. En direct leverbaar, dat is ook wat waard.
Ze zijn nu best wel overal leverbaar (Intel V), zie PW.tlpeter schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:46:
[quote]rookie no. 1 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:28:
Ik heb zelf de Retail Intel gehaald (bij Informatique)., maar zag dat de Kingston (voor een paar euro minder), daar inmiddels ook weer verkrijgbaar is.
Kortom: voor 100 euri kun je inmiddels weer prima SSD inkopen doen.
Kortom: voor 100 euri kun je inmiddels weer prima SSD inkopen doen.
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Vanmiddag eindelijk mijn SSD binnengekregen, begon dus op 8 december met een Kingston 40gb SSD die niet leverbaar was, toen ter vervanging een Corsair P64 SSD die ook niet leverbaar bleek en uiteindelijk is het een Samsung PM800 (64gb) SSD die met 2 dagen klaar lag.
Ben benieuwd naar de specs, die post ik wel even in het grote SSD topic binnenkort.
Ben benieuwd naar de specs, die post ik wel even in het grote SSD topic binnenkort.
Zoals hierboven gezegd, zowel de Kingston als de intel zijn weer goed leverbaar. De noodzaak om uit te wijken naar een ander exemplaar is dus niet meer aanwezig (als je je zinnen op een 100 euro kinston of de gelijkwaardige intel had gezet).
Men zegt overigens her en der dat je Kingston zal verdwijnen nu de Intel beschikbaar is. Of dat klopt weet ik neit.
Men zegt overigens her en der dat je Kingston zal verdwijnen nu de Intel beschikbaar is. Of dat klopt weet ik neit.
[ Voor 40% gewijzigd door dirkjesdirk op 15-01-2010 14:29 ]
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Weet misschien iemand waar ik de Mtrons PATA nog ergens kan halen behalve uit Duitsland. En niet die waanzinnige prijzen waar ik makkelijk een Postville voor kan halen.
SSDs zijn inmiddels prima verkrijgbaar. Als je wil weten welke je moet kopen: [BBG aanschaf] SSD
Dit topic gaat dicht.
Dit topic gaat dicht.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op: dit topic is enkel bedoeld voor discussies over levertijden.
Discussies over de SSDs zelf mogen in Het grote SSD topic ~ Deel 6.
Let op: dit topic is enkel bedoeld voor discussies over levertijden.
Discussies over de SSDs zelf mogen in Het grote SSD topic ~ Deel 6.