[PC] Torchlight Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 39.335 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/b3s7l1.jpg

Torchlight is een role-playing game welke wordt ontwikkeld door Runic Games. Runic Games heeft aangekondigd dat hun nieuwe actie-RPG Torchlight op 27 oktober voor ongeveer 15 Euro via de digitale distributiekanalen te downloaden is.

Torchlight is een fantasie hack and slash game à la Diablo.
Vanuit het dorpje Torchlight zal de speler uitgebreide dungeons kunnen afstruinen waar legio monsters en loot op zich wachten.

Reviews
Tweakers Torchlight review
Runicgamesfansite review

MODS
Runic Games Fansite - Torchlight Mods
Torchlight Insider - Torchlight Mods

Distributiekanalen
Perfect World, available for pre-order!
Steam, available for pre-order!
GamersGate available for pre-order!
Encore
Gameware.at
WildTangent
Direct2Drive

Het spel zal eerst uitkomen als een single player game, na 2 jaar zal van het spel een uitgebreidere MMORPG gebaseerd op Torchlight verschijnen.

Het is nog onbekend of Torchlight ook multiplatform wordt.

KEY FEATURES

Randomization
Our level layouts are randomly created, so each adventure is unique. Monsters, treasures, puzzles, and items are also different each time you embark on an adventure.

Easy, approachable interface
Torchlight is designed to be easy to play right from the beginning. The intuitive interface gives players easy access to a rich and varied world.

Retirement System
Once characters are sufficiently leveled up, they can “retire” and bestow specific benefits and perks to new characters.

Pets
Players will choose a pet to accompany them. Pets can level up along with the player, and will help in battle, carry items, and perform a variety of helpful services.

Character Classes
Players will create and customize a character and choose an animal companion. Through cosmetic choices, skill path decisions, and the treasures they acquire, each character will be custom-tailored and different.

Fishing
Players can take a break from the high-energy pace of adventuring to visit one of the fishing holes and relax and see what they can catch. Fish have interesting benefits for the player and pet, and other rewards can also be discovered.

Included Editor
Runic Games is embracing our modding community by including an editor so our players can create and design their own content.

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/6iy6mt.jpg

Runic Games is in 2008 ontstaan uit de as van Flagship Studios.

Het team van Flagship Studios werkte aan Myhos, een game welke door de val van Flagship nooit uit Beta is gekomen. Het huidige Runic Games team omvat mensen die meegewerkt hebben aan de ontwikkeling van onder andere; Fate, Diablo, Diablo II en Mythos.

Single player / MMORGP.

Torchlight zal eind dit jaar uitkomen als single player game. Runic Games denkt 18-24 maanden na deze release een MMORGG gebaseerd op de Torchlight wereld uit te brengen met uitgebreidere mogelijkheden en omgevingen. Voor het produceren deze MMORPG is Runic Games een partnerschap aangegaan met het chinese PerfectWorld Co., Ltd.

Een kort overzicht van de ontstaanshistorie rond Runic Games
1994 - Condor Studios is created.
1995 - Condor Studios is bought out by Blizzard Entertainment, then subsequently dissolved. However, Blizzard hires the Condor Studios team
2003 - The Blizzard Entertainment employees who were formerly from Condor Studios quit Blizzard and create a second company, Flagship Studios
2008 - Flagship Studios gets Flagshipped.
2008 - Runic Games is born.

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/11qu5ox.jpg

Verhaal
Avonturiers zullen afdalen in de dungeons onder het mijnersdorpje Torchlight, op zoek naar schatten en Ember.
Ember is een mysterieus gesteente dat magische effecten aan wapens kan geven. Maar, Ember staat ook bekend om zijn corrumperende krachten welke hebben geleid tot de val van civilisaties en gebruikers van Ember nog steeds in gevaar brengt. Als de speler afdaalt in de dungeons zal hij ontdekken dat deze bestaan uit lagen van deze vergane civilisaties, en een wereldbedreigend plot blootleggen.

Als speler neem je de controle over één karakter om de (random gegenereerde) dungeons te verkennen. In het spel functioneert de stad Torchlight als hub waar de speler gevonden items kan verkopen, wapens repareren en quests kan oppakken. In het spel zal je begeleid worden door een pet, welke loot voor je kan dragen en je zelfs opdracht kan geven de verzalmelde loot naar Torchlight te brengen.

Het camera stand punt in het spel is isometrisch en het karakter wordt via point and click bewogen.

In totaal zullen er drie speelbare klassen zijn.

Character classes

De Destroyer.
Afbeeldingslocatie: http://www.torchlightgame.com/assets/images/destroyer_profile.jpg
An endless wanderer, who is drawn to conflict with his dual-welding blades, was led to Torchlight after hearing of the evils befallen it. Through channeling the power of his ancestors, the Destroyer excels at close-quarter combat and is able to smite his foes with such ferocity as to easily dispatch multiple enemies at once. With a strong sense of virtue, the Destroyer sets out to deal justice with his blades, but things may not be as simple in Torchlight as they appear.

With a darkness rising to cloud the Destroyer’s judgment, only time will tell whether or not the draw of Ember will tempt his soul into corruption.

De Alchemist.
Afbeeldingslocatie: http://www.torchlightgame.com/assets/images/alchemist_profile.jpg
Drawn to the power of Ember as a cornerstone of his magical art, the Alchemist came to Torchlight for his own ends. Being the largest cache of Ember ever found, the temptation may lead the Alchemist never being able to break free of its influence and ultimately to his downfall. The power of Ember is beyond imagining, but the price is very high.

By channeling the power of Ember, the Alchemist is able to dispatch enemies from afar as well as summon minions to his aid.

De Vanquisher
Afbeeldingslocatie: http://www.torchlightgame.com/assets/images/vanquisher_profile.jpg
Part of an ancient order dedicated to justice and bringing balance to the world, the Vanquisher was sent out to Torchlight to investigate the mysterious slayings and missing town folks. Unknown to her, the darkness below the small town of Torchlight runs far deeper than the mines beneath. As an expert marksman, the Vanquisher is able to take enemies from afar as well as use traps to confuse and deliberate her foes from all directions.

The flow of Ember and the darkness below will test the Vanquisher’s skill and conviction to the fullest.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2m2fm0x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/v3klk0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/4tkkyd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/rk1po6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2qv4e8i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2nbautv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2zxryxk.jpg

klik>>The Original Runic Games Fansite Screenshot galary's << Klik

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/i4odo9.jpg

E3 trailer
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2q1us7p.jpg
E3 Interview
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/w7k0mo.jpg
11 minute Game impression and Mod tutorial
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/16gwg9d.jpg
Pax trailer
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=H-eTLjRQHeM]

Gameplay trailers
Torchlight: Alchemist Trailer
Torchlight: Vanquisher Trailer

Game Builder/Editor Tutorials
Torchlight: Preditor Tutorial Series 1 - Part 1 of 3
Torchlight: Preditor Tutorial Series 1 - Part 2 of 3
Torchlight: Preditor Tutorial Series 1 - Part 3 of 3

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2ey9ndd.jpg

Official Torchlight Site
Perfect World Entertainment Torchlight site.
Runic Games inc. (Site under construction)
Runic Games Forum
The Original Runic Fansite
Runic Games Insider
Tweakers Frontpage

Voor deze OP is gebruik gemaakt van data/gegevens verzameld door de in "links" genoemde sites en schaamteloze copy pasts van post door tweakers in deze thread

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2009 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel zin in deze RPG.

De RPG is nogal gebaseerd op Diablo, maar de makers gaan voor een catoony uitgangspunt, wat ik persoonlijk wel leuk vind.

Ik ben benieuwd naar de derde klasse, als t goed is wordt die de 23 ste vrijgegeven.

[ps, my fist OP, be gentile. vandaar dat de tabellen niet kloppen }:O ]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Eum, dit ziet eruit als een regelrechte kopie van Mythos, alleen dan met een andere naam :O

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpoTs schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:01:
Eum, dit ziet eruit als een regelrechte kopie van Mythos, alleen dan met een andere naam :O
Wat niet zo heel erg is toch? Ik heb begrepen dat de mensen die meededen aan de beta test er best gecharmeerd van waren.

T hele Runic team heeft idd meegedaan aan het ontwikkelen van Mythos, dat as echter op een andere engine als ze nu gebruiken. Maar t idee is volgens mij idd dat ze hun ideen voor Mythos gaan recyclen in Torchlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:33:
[...]

Wat niet zo heel erg is toch? Ik heb begrepen dat de mensen die meededen aan de beta test er best gecharmeerd van waren.

T hele Runic team heeft idd meegedaan aan het ontwikkelen van Mythos, dat as echter op een andere engine als ze nu gebruiken. Maar t idee is volgens mij idd dat ze hun ideen voor Mythos gaan recyclen in Torchlight.
Ik gaf ook niet aan dat het erg is :) Mythos was een leuk vermakelijk spel. Maar was toen der tijd verkocht toen Flagship ten onder ging.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag ik nou Perfect World Entertainment in die screenshots staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:39:
Zag ik nou Perfect World Entertainment in die screenshots staan?
Jup, Voor het ontwikkelen van het MMORPG gedeelte heeft Runic Games een partnreshap aangegaan met PWE.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 06:58

krvabo

MATERIALISE!

Hm, niet echt mijn smaak.. iets te gelimiteerd qua omgeving. Ik ben meer van de grote omgevingen.
Maargoed, aangezien het dan toch bij pw uitkomt kan ik er gewoon inloggen met mijn perfect world account, dus ik zal het prolly wel een keer proberen. Mnee iets TE cartoony :/

Ergens kreeg ik er wel een beetje een overlord-gevoel bij..Door de omgeving dus :P

[ Voor 8% gewijzigd door krvabo op 22-07-2009 14:15 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik vond Hellgate:London een geniaal spel van Flagship studios, ben benieuwd of dit spel op kan boksen tegen Diablo 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
itons schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:33:
ik vond Hellgate:London een geniaal spel van Flagship studios, ben benieuwd of dit spel op kan boksen tegen Diablo 3...
Hmm, dit spel kan je bezig houden tot Diablo 3. Niet opboksen :) en dat ligt niet aan dit spel, maar wel aan de geldmachine van Blizzard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook heel benieuwd of het spel indedaad kan opboksen tegen DIII, wat al meteen multi-payer is bij release.
Mischien dat het bruggetje van 2 jaar van SP naar MMO wat te lang gaat lijken voor veel gamers.

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Beetje stil hier terwijl de game gepland staat voor 27 Oktober!
Er is ondertussen ook alweer meer dan genoeg footage/previews/Hands-ons zeker na PAX waar Torchlight ook te vinden was. Link voor in de TS: Official Torchlight Site

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=H-eTLjRQHeM]

Joystiq - PAX 2009: Hands-on with Torchlight

We never thought a completely new game would rise from the ashes of Mythos in just over a year, but that's exactly what Torchlight represents. We played through Torchlight for half an hour at the show, and it's a delightful action RPG that looks like a cartoon version of Diablo ... which doesn't mean it's for toddlers. There's still killing of the smashing, bashing and magical varieties throughout this thing, you know!

When Mythos and Flagship Studios dissolved, Travis Baldree (designer of Fate), Max Schaefer (co-designer of Diablo I and II), and Erich Schaefer (also worked on the Diablos and co-founded Blizzard North with his brother Max) decided that they had a team they loved working with, so they founded a brand-new company within a day and hired the entire Mythos team to start working immediately on Torchlight.

Torchlight doesn't hold any real gameplay surprises. It utilizes the same control scheme as Diablo, which is just fine with us. Why reinvent a fork just because you've made an incredible new entree?

The single-player RPG offers a choice of three different characters: The Destroyer, a brawny barbarian, The Alchemist, a steampunk-type wizard boy, or The Vanquisher, a female character with ranged weapons. You also choose a pet at the outset, either a dog or cat, and you'll be glad that you're given a companion right away, especially since they have their own inventory slots (they wear a little pack on their backs) and you can send them back to town to pawn your extra loot.

Initially, you enter dungeons near the town of Torchlight and quickly pick up different quests. We were set off in search of someone who had wandered into the dungeons -- how foolish! Controls are simple to grasp, making it easy to engage foes, blast off spells, gather loot and explore the dungeon. What makes it so much fun is the whimsical design. The cartoon style really doesn't seem like an art direction you'd choose for a hack 'n' slash RPG, but the entire world has a fantastic look and feel. At one point, our Alchemist went to open a chest, and it tried to bite him. It then sprouted legs and ran around before we finally took it out with a spell. Apparently, those are called "Mimics" and will appear throughout the game.

Aside from those flourishes, Torchlight feels like RPG comfort food. Speaking of which: You can fish for items to feed to your pet, and some of the fish will mutate your pet into different creatures, including an enormous, acid-spitting spider. Some of those mutations may or may not be permanent, but regardless of the animal, it'll always be your pet. The skill tree in-game is extremely similar to Diablo, and there's a level cap of 100 in the game. Travis cheated us up to a high level, and one of the new Alchemist skills involved summoning awesome steampunk robots that would fight for us.

Also impressive is the fact that the game ships with the entire toolset Runic used to create Torchlight. You'll have access to the same graphics, particle effects, sound effects and so on, and you can create whatever you want ranging from new levels to new items and classes. That's a heck of a lot for $20. Baldree imagines it'll take 15 to 20 hours to play through the single-player campaign, but the dungeons, encounters, and loot are random, so it'll be different each time you drop in.

Torchlight is being published by Perfect World, who will also be publishing a Torchlight MMO, which Baldree says is at 18 months away. The goal is for the look and feel of the MMO to be the same as this title, and to have this be a lead-in. The first entry in the Torchlight family will set you back $19.99 when it launches on October 27.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Verwijderd

eindelijk een warmhouder totdat Diablo III uitkomt :P

het is dus (zoals ik kan lezen hierboven) een mix tussen Mythos en Fate, laat ik nu Nét beide gespeeld hebben, en zeer vermakelijk vondt.

niet meer uren moeten lopen/wachten/questen, maar een leuk spel om ook 15 minuutjes te kunnen spelen.

tracking this with both eyes!

is er al nieuws over beta? of gooien ze het direct op schijf?

• psychoclown
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:08:
eindelijk een warmhouder totdat Diablo III uitkomt :P

het is dus (zoals ik kan lezen hierboven) een mix tussen Mythos en Fate, laat ik nu Nét beide gespeeld hebben, en zeer vermakelijk vondt.

niet meer uren moeten lopen/wachten/questen, maar een leuk spel om ook 15 minuutjes te kunnen spelen.

tracking this with both eyes!

is er al nieuws over beta? of gooien ze het direct op schijf?
Dat zou ik niet zo weten maar het lijkt me niet waarschijnlijk want 27 Oktober is al vrij dichtbij :)

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

psychoclown schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:31:
[...]

Dat zou ik niet zo weten maar het lijkt me niet waarschijnlijk want 27 Oktober is al vrij dichtbij :)
Aion had ook maar 1 week open beta, een week voor de launch. :P :9

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• Dakreal
psychoclown schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:31:
[...]

Vraag me af wat de prijs gaat worden, het ziet er wel vermakelijk uit!

• Savageone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 23:17
SpoTs schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:09:
[...]

Vraag me af wat de prijs gaat worden, het ziet er wel vermakelijk uit!
The first entry in the Torchlight family will set you back $19.99 when it launches on October 27.
rond de 20 euro dus als ze het 1 op 1 overnemen van de dollar

• Dakreal
Savageone schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:44:
[...]

[...]

rond de 20 euro dus als ze het 1 op 1 overnemen van de dollar
Nette prijs! Dan ga ik hem zeker even halen :)

• psychoclown
SpoTs schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:01:
[...]

Nette prijs! Dan ga ik hem zeker even halen :)
Yep zeker een nette prijs, game is dan wel niet heel groot maar ik had volgens mij ergens gelezen dat je na het uitspelen de mogelijkheid hebt om verder de dungeons in te gaan? Misschien iemand die dit kan bevestigen of dit ook gelezen heeft? Anders zoek ik vanavond wel even of ik het terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
* dhuh*, never mind

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Eeek digitaal... geen doosje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpoTs schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:05:
[...]
Eeek digitaal... geen doosje :(
Nou ik doelde eigenlijk niet op de digitake release, maar ik zat zelf spul te posten wat allang vermeld stond.
Beetje overbodige, dus vandaar heb ik t maar ff weggepoetst.

anyhow, Net die Pax trailer gekeken en dat ziet er veelbelovend uit.
Ik ga deze zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:20:
[...]

Nou ik doelde eigenlijk niet op de digitake release, maar ik zat zelf spul te posten wat allang vermeld stond.
Beetje overbodige, dus vandaar heb ik t maar ff weggepoetst.

anyhow, Net die Pax trailer gekeken en dat ziet er veelbelovend uit.
Ik ga deze zeker proberen.
Ja inderdaad en voor die prijs kan je het eigenlijk niet laten liggen :)
Zag ook dat je de TS geupdate had, misschien een tip voor de classes:
code:
1
[img align=left]plaatje[/] Beschrijving.

Dat krijg je de tekst netjes naast het plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens komt het spel ook gewoon op schijf uit. dit is al aangekondigd, maar zal NA de digitale versie komen, en waarschijnlijk niet dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:03:
Overigens komt het spel ook gewoon op schijf uit. dit is al aangekondigd, maar zal NA de digitale versie komen, en waarschijnlijk niet dit jaar...
Dat is opzich wel apart, dan doel ik op het feit dat de retail versies waarschijnlijk niet dit jaar beschikbaar komen. Dat de Digitale versie eerder is kan ik wel begrijpen maar retail zoveel later.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:27:
[...]

Dat is opzich wel apart, dan doel ik op het feit dat de retail versies waarschijnlijk niet dit jaar beschikbaar komen. Dat de Digitale versie eerder is kan ik wel begrijpen maar retail zoveel later.. :?
Ik vind dit eigenlijk wel slecht.. maar misschien zijn ze bang dat ze teveel laten drukken ( kosten ) en dat het dan niet goed verkoopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
SpoTs schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:36:
[...]

Ik vind dit eigenlijk wel slecht.. maar misschien zijn ze bang dat ze teveel laten drukken ( kosten ) en dat het dan niet goed verkoopt..
Mja maar misschien valt het ook wel heel erg mee maar ik zou het wel jammer/vreemd vinden.
Dat zou kunnen maar daarentegen hoor ik veel lui roepen voor 20$/eu kan je hem niet laten liggen en mensen die het al gespeeld hebben zijn erg enthousiast dat komt denk ik wel over bij de massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
psychoclown schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:30:
[...]

Ja inderdaad en voor die prijs kan je het eigenlijk niet laten liggen :)
Zag ook dat je de TS geupdate had, misschien een tip voor de classes:
code:
1
[img align=left]plaatje[/] Beschrijving.

Dat krijg je de tekst netjes naast het plaatje
Thy will be done. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:47
SpoTs schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:36:
[...]

Kijk bijv naar bf 1943, ook download en geen doosje. Denk dat het meer is om kosten te winnen voor zichzelf dan besparen. Vergeet niet dat ze hun games in de winkels voor vrij weinig van de hand doen, maar juist de winkels en hoger op in de distributieketen er ook aan willen verdienen.

Zo is de mediamarkt prijs 50 Eur, gemiddelde webshop zo'n 35 Eur en de gemiddelde key seller 15 Eur. Zal me helemaal niets verbazen als de publisher uiteindelijk 10 Eur per doosje vangt, en de rest gewoon ergens anders terecht komt; logisch, want die moeten ook eten :p. Des te langer de keten, des te duurder het wordt.

Verkoop je het dan direct zelf digitaal, dan maak je daardoor meer winst. Echter tegelijkertijd heb je geen concurrentie met de winkels, dus kun je de prijs voordelig laag houden voor de consument. Een win-win situatie voor beide.

Willen ze het voor 20 in de winkel verkopen, tsja; winkel wil verdienen, distributie wil verdienen, en publisher? Die houdt er wss nog geen euro aan over per verkocht spel :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
psychodude schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:14:
[...]

Kijk bijv naar bf 1943, ook download en geen doosje. Denk dat het meer is om kosten te winnen voor zichzelf dan besparen. Vergeet niet dat ze hun games in de winkels voor vrij weinig van de hand doen, maar juist de winkels en hoger op in de distributieketen er ook aan willen verdienen.

Zo is de mediamarkt prijs 50 Eur, gemiddelde webshop zo'n 35 Eur en de gemiddelde key seller 15 Eur. Zal me helemaal niets verbazen als de publisher uiteindelijk 10 Eur per doosje vangt, en de rest gewoon ergens anders terecht komt; logisch, want die moeten ook eten :p. Des te langer de keten, des te duurder het wordt.

Verkoop je het dan direct zelf digitaal, dan maak je daardoor meer winst. Echter tegelijkertijd heb je geen concurrentie met de winkels, dus kun je de prijs voordelig laag houden voor de consument. Een win-win situatie voor beide.

Willen ze het voor 20 in de winkel verkopen, tsja; winkel wil verdienen, distributie wil verdienen, en publisher? Die houdt er wss nog geen euro aan over per verkocht spel :p.
Dat vind ik niet helemaal te vergelijken omdat op consoles je al veel meer online distributie hebt. Niet alleen (retro)spellen maar ook dingen zoals DLC (op de pc stukken minder), Wiiware etc.
Voor de rest ben ik het volledig met je eens hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
psychoclown schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:28:
[...]

Dat vind ik niet helemaal te vergelijken omdat op consoles je al veel meer online distributie hebt. Niet alleen (retro)spellen maar ook dingen zoals DLC (op de pc stukken minder), Wiiware etc.
Voor de rest ben ik het volledig met je eens hoor :)
BF 1943 PC versie komt ook gewoon zonder doosje, daarom gebruikte ik hem als vergelijking. Doelde niet zozeer op de PS en XBOX versie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
psychodude schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:32:
[...]

BF 1943 PC versie komt ook gewoon zonder doosje, daarom gebruikte ik hem als vergelijking. Doelde niet zozeer op de PS en XBOX versie :).
Ah ok dat wist ik niet, de laatste keer dat ik daar iets over gelezen had hadden ze het alleen over een PS3 en 360 versie. Denk trouwens wel dat het in de toekomst meer naar digitaal toe zal gaan.
Blizzard met hun nieuwe Bnet accounts is al goed aan de weg aan het timmeren met online activeren in je account waarna je het gewoon kan downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zoveelste veelbelovende Diablo Clone... Ik herinner me nog Mythos van ongeveer een jaartje geleden die eigenlijk net voor release werd gecancelt omdat Flagship Failliet ging. Ik zeg niet dat dit weer gebeurt, maar de kansen voor een klein game devenlopers bedrijf zijn in deze tijden wel erg klein. Ik hoop maar dat ze deze keer nog wel op tijd zijn met de release! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:06:
De zoveelste veelbelovende Diablo Clone... Ik herinner me nog Mythos van ongeveer een jaartje geleden die eigenlijk net voor release werd gecancelt omdat Flagship Failliet ging. Ik zeg niet dat dit weer gebeurt, maar de kansen voor een klein game devenlopers bedrijf zijn in deze tijden wel erg klein. Ik hoop maar dat ze deze keer nog wel op tijd zijn met de release! :P
Alles kan natuurlijk maar 27 Oktober is best dichtbij en Flagship Studios had HGL die niet denderend werd ontvangen. Zelf ben ik vooral geïnteresseerd in hoeverre deze in de buurt van de Diablo reeks kan komen en hoe het zich verhoud tot TQ/IT want dat vind ik tot nu toe een van de beste ARPG's na Diablo (II).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuk, die editor. Ga zeker eens zelf proberen een level in elkaar te knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hmmm ziet er leuk uit in die paar filmkes.
En $20 klinkt ook als goed te doen :)
Dus nu d3 toch nog minstens een jaar weg is, lijkt me dit een leuk zoethoudertje :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 20:36
Ik denk dat je het beste een idee krijgt van hoe Torchlight zal spelen door FATE te proberen. Kun je voor zover ik kan zien gratis spelen via WildTangent Orb: http://download.wildgames.com/wildgames/en-us/fate-setup.exe

Fate was het spelletje ontwikkeld door Travis Baldree, waarna hij door Flagship Studios werd ingehuurd om Mythos te maken. Na het faillissement van Flagship Studios zijn de Schaeffer broers (oorspronkelijke makers van Diablo 1 en Diablo II, met Travis Baldree de Gamestudio Runic Games gestart om Torchlight te maken. Van wat ik tot dusverre van Torchlight gezien heb heeft het heel veel game-mechanics van Fate, alleen dan uitgebreider, met ook elementen van Mythos erbij. Denk dat het later te releasen MMO deel van Torchlight nog meer op Mythos zal lijken.

Ik ga in ieder geval Torchlight gewoon kopen op de dag van release. Lijkt me gewoon een leuk spel voor een leuk prijsje, en ga me er zeker flink mee vermaken!

edit- Blijkbaar mocht ik Fate maar 3 keer gratis spelen via WildTangent en om het nu verder te spelen zou ik "coins" moeten aanschaffen. Right ... NOT! Dan wacht ik wel tot Torchlight uitkomt!

[ Voor 9% gewijzigd door Haay op 08-10-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:54:
edit- Blijkbaar mocht ik Fate maar 3 keer gratis spelen via WildTangent en om het nu verder te spelen zou ik "coins" moeten aanschaffen. Right ... NOT! Dan wacht ik wel tot Torchlight uitkomt!
Eerlijk gezegd vond ik Fate niet zo boeiend, dus idd gewoon wachten op Torchlight! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:37:
Eerlijk gezegd vond ik Fate niet zo boeiend, dus idd gewoon wachten op Torchlight! :D
Tja, ik heb Fate maar kunnen spelen tot dungeon niveau 4. Het deed mij in ieder geval heel erg denken aan Diablo 1, dus dorpje op begane grond, kerk met deur en trap naar beneden, monsters, trap naar beneden, meer monsters, trap naar beneden, beetje moeilijkere monsters, enz. Wat natuurlijk wel miste is de donkere gothic look & feel van Diablo 1. Ik vond de toevoeging van een pet (hond of kat) die meevecht zolang hij gezond genoeg is en nooit dood kan gaan, met loot naar town gestuurd kan worden om te verkopen, en ook nog eens visjes gevoerd kan worden om tijdelijk in een sterkere helper te veranderen, wel een erg leuke en originele toevoeging!

Maar ja, bij WildTangent games kost Fate 20 euro voor de volledige versie. Daaaaaag! 8)7 Voor 20 euro krijgen we over 3 weken Torchlight, en ik weet zeker dat je daar veel meer plezier aan zal beleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:11:
[...]

Tja, ik heb Fate maar kunnen spelen tot dungeon niveau 4. Het deed mij in ieder geval heel erg denken aan Diablo 1, dus dorpje op begane grond, kerk met deur en trap naar beneden, monsters, trap naar beneden, meer monsters, trap naar beneden, beetje moeilijkere monsters, enz. Wat natuurlijk wel miste is de donkere gothic look & feel van Diablo 1. Ik vond de toevoeging van een pet (hond of kat) die meevecht zolang hij gezond genoeg is en nooit dood kan gaan, met loot naar town gestuurd kan worden om te verkopen, en ook nog eens visjes gevoerd kan worden om tijdelijk in een sterkere helper te veranderen, wel een erg leuke en originele toevoeging!

Maar ja, bij WildTangent games kost Fate 20 euro voor de volledige versie. Daaaaaag! 8)7 Voor 20 euro krijgen we over 3 weken Torchlight, en ik weet zeker dat je daar veel meer plezier aan zal beleven!
Torchlight komt iig grafisch beter over en daarbij zit er ook nog eens een grandioze editor bij. Daarbovenop heeft Fate al 2 expansions die je ook nog eens zal gaan kopen om het spel volledig te spelen, ben je uiteindelijk toch weer ongeveer 50 euro kwijt.
En ik heb zo een vermoeden dat Torchlight beter gaat worden dan Fate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Dit zit er leuk uit, al twijfel ik nog over de cartoony stijl. Ik vind ze meestal erg geslaagd want het levert over het algemeen erg goede(in ieder geval "cleane") graphics op en lage systeem eisen wat ik met mijn gemiddeld gamesysteem zeer kan waarderen. Echter wat ik (hier gaan we weer) zo vet vond aan diablo(en gedeeltelijk Titan quest) was dat de graphics wel een donkere en af en toe guwelijke sfeer uitstraalden. je kreeg in ieder geval wel het gevoel in demonen gebied te zijn. Met cartoony graphics is zoiets denk ik veel moeilijke rte realiseren. Het is niet echt kritiek maar meer een idee wat ik heb het heeft geen invloed op de gameplay maar cartoony demonen neem ik wat minder serieus dan 1tje die op een troon van bloed, ingewanden, haar en schedels zit in een slecht verlichte kamer. Met cartoon graphics komt dat toch minder over. Terwijl de graphics in diablo 2 ook voor zijn tijd niet goed waren op technisch gebied maar het straalde zoveel uit, dat zie je gewoon maar erg zelden. Maar dit lijkt me nog steeds wel een leuk zoethoudertje tot diablo 3(of titan quest 2 ;) ).

Trouwens helemaal over deze titel heen gekeken, weet iemand nog wat andere Hack&slash titels(of tegen het genre aanleunen) die ik mischien gemist kan hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 08-10-2009 20:52 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik denk dat Torchlight een ERG leuke single player game wordt. En wie weet, met de uitgebreide modding mogelijkheden die Runic Games aanbiedt komt er op termijn misschien wel een mod waarmee je Torchlight samen (coop) kunt spelen.

Zag overigens op het Torchlight forum dat er ook een "shared stash" komt zodat je items tussen je characters door kunt geven. Fijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Postius schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:49:
Trouwens helemaal over deze titel heen gekeken, weet iemand nog wat andere Hack&slash titels(of tegen het genre aanleunen) die ik mischien gemist kan hebben?
Sacred 2 misschien? Heb de demo laatst eens geprobeerd maar vond het zelf niet zoveel aan moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Leuk blog-artikeltje over Torchlight op 1up.com:

Demon's Souls and Torchlight have almost nothing in common with one another, aside from the fact that they both appear to be pretty darn good dungeon crawlers. That should be fairly obvious, since they have different pedigrees, different inspirations and, well, different everything. But it bears mentionining because I happen to be playing Demon's Souls right now, and because Torchlight is just the sort of game that I would want to turn to after dying for the umpteenth time in the former game. Consider it a pallette cleanser.

With Torchlight, Runic Games is aiming for a fun, accessible little dungeon crawler in the vein of Diablo. It's not exactly simple, but it hardly requires the kind of investment that Demon's Souls demands. Missions can be completed in roughly twenty minutes, loot is readily available and combat is the same sort of point-and-click affair that Diablo fans have come to know and love. If Torchlight were a console release, it would be on either Xbox Live Arcade or PlayStation Network. In fact, when Runic CEO Max Schaefer demoed it for me, he told me that the team would love to see it on XBLA.

And that's probably the main reason it'll be occupying a spot on my harddrive when it's released on October 27. It's a tiny download (only 300 megs), it has simple but extremely clean and appealing graphics, and playing it doesn't feel like a massive committment. I think it would probably do a nice job of filling a gap between Peggle Nights and Fallout 3 on my PC.

For Diablo fans, it's a nice little appetizer ahead of next year's main event -- Diablo III. In fact, Schaefer was pretty forthright in saying that Runic is hoping to grab a portion of that audience of Diablo III's release. It can't hope to replace Diablo III, not without a multiplayer component, but I can see fans desperate to loot something buying and enjoying this game. At the very least, Runic is releasing their entire suite of dev tools to the Internet. And as any PC gamer will tell you, mods are what make the world go round. With an entire suite of dev tools, you can pencil in a Star Wars Total Conversion for the first week or so. Or, at the very least, lightsabers for everyone.

Heck, some enterprising modder will probably undertake to create their own version of Diablo III, complete with dark and brooding graphics. And while everyone is playing that, Runic will be quietly working on their multiplayer spinoff. Yes, this year's release of Torchlight can basically be considered a dry run -- the main event will be when they get the online component going, which shouldn't be long. Torchlight went from zero to nearly complete in a mere eleven months.

Personally, I'm not in Diablo III's target audience. I'm much more interested in StarCraft II. But for people like me, I'm bringing Torchlight to your attention because it's cheap, and because it appears to be fun, accessible and easy on the eyes. Think of it if you happen to be getting destroyed in Demon's Souls, or in Dragon Age: Origins a month from now. Who knows, for $20, you may end up having a surprise favorite on your hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Overigens fate geprobeerd maar ik vind alles randomized zo kut eigelijk. Totaal geen sfeer of iets. Ik heb liever zorgvuldig gemaakte locaties dan 100 net iets andere zelfde uitziende dingen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Postius schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:18:
Overigens fate geprobeerd maar ik vind alles randomized zo kut eigelijk. Totaal geen sfeer of iets. Ik heb liever zorgvuldig gemaakte locaties dan 100 net iets andere zelfde uitziende dingen.
Mja alleen als je het intensief speelt dan begint het na een tijd wel te vervelen ;)
Alhoewel ik toch een beste tijd met TQ heb uitgehouden en daar zijn alle maps static..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Overigens, ik geloof dat deze informatie hier nog niet gemeld is, maar de muziek voor Torchlight wordt gemaakt de Matt Uelmen die ook de muziek gemaakt heeft voor Diablo en Diablo II !!! Nu vind ik de muziek voor beide Diablo games ontzettend mooi en sfeervol, dus dit maakt Torchlight des te interessanter voor mij! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Haay op 15-10-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Haay schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:07:
Overigens, ik geloof dat deze informatie hier nog niet gemeld is, maar de muziek voor Torchlight wordt gemaakt de Matt Uelmen die ook de muziek gemaakt heeft voor Diablo en Diablo II !!! Nu vind ik de muziek voor beide Diablo games ontzettend mooi en sfeervol, dus dit maakt Torchlight des te interessanter voor mij! :)
Nope dat klopt, goed bezig vandaag ;)
Leuk nieuws want die muziek is ingame om van te smullen.. ik kan dat Diablo 1 achtergrond muziekje nog dromen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:31:
[...]

Nope dat klopt, goed bezig vandaag ;)
Leuk nieuws want die muziek is ingame om van te smullen.. ik kan dat Diablo 1 achtergrond muziekje nog dromen!
Heerlijk... dat zette de sfeer voor mij... :D wanneer kwam dit ook alweer uit? 25 oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
SpoTs schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:09:
[...]

Heerlijk... dat zette de sfeer voor mij... :D wanneer kwam dit ook alweer uit? 25 oktober?
Ja precies! 27 Oktober als ik mij niet vergis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Ik ben iig geintresseerd... maar niet in een digitale download.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
SpoTs schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:14:
Als iedereen er zo over denkt komt er helemaal geen retail en is Runic Games net zo hard weer kopje onder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
SpoTs schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:14:
Tja, je kunt het op 27 oktober gewoon proberen door de install file te downloaden en te installeren. Zonder key werkt het als een beperkte demo en de activatie key opent de volledige game. Dan heb je met de demo genoeg gelegenheid gehad om te kijken of je de game wat vindt, en als je er veel plezier aan beleeft dan zou je zo maar kunnen besluiten dat het die 20 US$ (oftewel nog geen 14 Euro ! ) best waard is! :)

Ik ben zeker niet heilig en heb in m'n gamers-leven heel veel commerciele games 'gratis' gespeeld, maar als ik iets echt goed vind en er veel plezier aan beleef, dan vind ik dat de makers daar wel voor beloond mogen worden. Daarbij vind ik voor 14 euro iets al een stuk sneller z'n geld waard dan voor 40 euro! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Haay schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:27:
[...]

Tja, je kunt het op 27 oktober gewoon proberen door de install file te downloaden en te installeren. Zonder key werkt het als een beperkte demo en de activatie key opent de volledige game. Dan heb je met de demo genoeg gelegenheid gehad om te kijken of je de game wat vindt, en als je er veel plezier aan beleeft dan zou je zo maar kunnen besluiten dat het die 20 US$ (oftewel nog geen 14 Euro ! ) best waard is! :)

Ik ben zeker niet heilig en heb in m'n gamers-leven heel veel commerciele games 'gratis' gespeeld, maar als ik iets echt goed vind en er veel plezier aan beleef, dan vind ik dat de makers daar wel voor beloond mogen worden. Daarbij vind ik voor 14 euro iets al een stuk sneller z'n geld waard dan voor 40 euro! :P
Ja daar gaat het mij ook niet om.. 14 euro voor een goede game is geen drol natuurlijk. Wat ik wel jammer vind is dat Digitale download voor mij erg neigt naar "minder" legale games :P dat is dit absoluut niet.. maar daar lijkt het wel op en dat vind ik jammer.. Daarom wil ik eenmooi doosje.. dus waarschijnlijk zal ik die dan zelf maar moeten maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Torchlight Interview With Runic Games CEO Max Schaefer
Ik dacht hem hier eens neer te zetten zoals ik met de Diablo 3 updates doe maar deze interview is wel héél lang! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Torchlight Dev Diary's, echt te adviseren om aan hun kanaal te subscriben! :D

http://www.youtube.com/wa...yqB-Yt-C4&feature=related
http://www.youtube.com/wa...yLgGQTV6k&feature=channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Nice die moet ik vanavond maar even kijken, net als dat ik het interview nog moet lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Damn, dit ziet er echt veelbelovend uit! Was aan het wachten op Diablo3 (wie niet?) en dit lijkt mij een zeer mooie titel om de wachttijd te overbruggen en voor maar 20 dollar!?

Ik twijfel nu alleen tussen dit spel en DA:O. Ofwel, je verdiepen in een taktisch spel met enorme diepgang in verhaal en groups gevechten. Of heerlijk relaxte verstand op 0 hack and slash actie! Misschien moet ik ze gewoon alle 2 halen... Als ik minder tijd heb ffkes torchlight en in het weekend DA:O.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gaaf! Hele artikel gelezen en het is echt een goed interview waarbij Max Schaefer lekker openhartig praat.

En mensen die zeggen "Diablo III vermorzelt Torchlight" hebben het gewoon niet begrepen. Net zoals je voor consoles de grote games hebt die je voor de volle prijs in de winkel koopt, en daarnaast ook kleinere downloadable games hebt (Wii-Ware, Xbox Live, Playstation Store). Bijt elkaar ook niet!

Ben daarnaast ook erg benieuwd wat de modding community gaat maken met de tools die beschikbaar komen. Denk dat we met Torchlight nog heel veel plezier gaan beleven, tot D3 ergens in 2011 uitkomt en we ons massaal op D3 gaan storten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Grappige Torchlight promo trailer: http://www.youtube.com/watch?v=G2SNjfah3as _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
lol.. met alle respect ik lag tussen die dames (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
SpoTs schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:54:
lol.. met alle respect ik lag tussen die dames (A)
Haha wat een promo :P
Weet wel dat ik met SpoTs ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Torchlight staat nu op steam! voor 14,39 :D Heel mooi dat ze het dollar teken niet gewoon vervangen hebben door een euro teken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-07 09:43
Shodan schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:51:
Torchlight staat nu op steam! voor 14,39 :D Heel mooi dat ze het dollar teken niet gewoon vervangen hebben door een euro teken!!
Bedankt voor de tip. Hopelijk blijft de prijs zo, ook na release. Wil eerst wat besprekingen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Shodan schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:51:
Wow nette prijs inderdaad, had een dollar naar euro conversie verwacht dus dit valt me mee :)
Hopelijk blijft die prijs zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hurtebise schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:42:
[...]

Bedankt voor de tip. Hopelijk blijft de prijs zo, ook na release. Wil eerst wat besprekingen afwachten.
Nadat games gereleased zijn op Steam wordt de prijs volgens mij ook hoger. Op/Na 27 oktober betaal je dus 15,99 euro voor Torchlight (het doorgestreepte bedrag op de pagina dus). Overigens who needs a review, als er key developers en designers van Diablo achter zitten - met dat in het achterhoofd zou je 'm gewoon moeten kopen als hack 'n slash games jouw ding zijn :p

Ik gooi 'm binnenkort iig blind in m'n electronische winkelkarretje -- samen met m'n preorder voor Left 4 Dead 2 ;)

[ Voor 27% gewijzigd door mindcrash op 17-10-2009 21:04 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Torchlight Developer Diary part 2 was geloof ik nog niet gepost hier, dus bij deze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Die had megazinetom daarboven al samen met part 1 gepost :)
Wel leuk om dat zo te horen en dat interview wat ik had gepost was echt heel open en uitgebreid.
Erg interessant om dat allemaal te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:19
Van de torchlight forums.
Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/3928/picture23a.jpg
Dat noem ik nog eens luisteren naar je community :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
StarC schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:47:
Van de torchlight forums.
Dat noem ik nog eens luisteren naar je community :-)
Zeg dat wel ja! Wel tof dat ze dat zo even tussen neus en lippen door doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-07 12:03
ha! deze ga ik kopen. Ziet er leuk uit, het is goedkoop en ik steun een kleine dev ermee. Hopelijk komt het snel naar XBLA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
DarkShadow schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:01:
ha! deze ga ik kopen. Ziet er leuk uit, het is goedkoop en ik steun een kleine dev ermee. Hopelijk komt het snel naar XBLA
Ik kan er naast zitten maar volgens mij komt Torchlight alleen beschikbaar voor PC en niet voor de consoles.
In het interview wat ik hier boven postte kwam zo'n soort vraag naar boven en daar hadden ze het over dat het zich best goed zou lenen voor consoles maar dat ze bij de pc als platform houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:19
psychoclown schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:05:
[...]

Ik kan er naast zitten maar volgens mij komt Torchlight alleen beschikbaar voor PC en niet voor de consoles.
In het interview wat ik hier boven postte kwam zo'n soort vraag naar boven en daar hadden ze het over dat het zich best goed zou lenen voor consoles maar dat ze bij de pc als platform houden.
PC op 27 oktober en (kort) erna Mac/Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
StarC schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:16:
[...]

PC op 27 oktober en (kort) erna Mac/Linux.
Ja ok maar dat valt bij mij ook onder PC en is ook niet het punt wat ik wilde maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-07 12:03
Ja, ik wil hem ook voor de pc hebben, denk alleen dat het een killer app zou zijn op XBLA gezien het lage aantal fatsoenlijke dungeon/rpg games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Zojuist besteld op steam, mijn eerste aankoop daar.. :) Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De screenshots zien er leuk uit en de prijs is redelijk als ik op Steam kijk. Ik hoop dat er een demo komt omdat ik nog niet weet of de replay waarde voldoende is. Het gevaar met dumgeon games is de grote mate van herhaling wat me snel verveeld.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Bor de Wollef schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:15:
De screenshots zien er leuk uit en de prijs is redelijk als ik op Steam kijk. Ik hoop dat er een demo komt omdat ik nog niet weet of de replay waarde voldoende is. Het gevaar met dumgeon games is de grote mate van herhaling wat me snel verveeld.
Je kunt hem straks downloaden en zonder de key in te voeren kun je al een stukje spelen :)
Denk zelf wel dat het wel goed komt wat betreft replay waarde, heb je de Editor die ook gratis beschikbaar komt wel eens gezien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
psychoclown schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:33:
[...]

Je kunt hem straks downloaden en zonder de key in te voeren kun je al een stukje spelen :)
Denk zelf wel dat het wel goed komt wat betreft replay waarde, heb je de Editor die ook gratis beschikbaar komt wel eens gezien? ;)
Vraag me alleen af hoe leuk dat in eerste instantie is om in je eentje te doen; ten tijde van Diablo was singleplayer nog meer standaard, maar tegenwoordig speel je toch al vaak met vrienden. Iets wat Torchlight zal missen bij launch. Is me trouwens nog niet geheel duidelijk of er tussen de MMO en singleplayer launch nog een regular multiplayer addition bijkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
psychodude schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:59:
[...]

Vraag me alleen af hoe leuk dat in eerste instantie is om in je eentje te doen; ten tijde van Diablo was singleplayer nog meer standaard, maar tegenwoordig speel je toch al vaak met vrienden. Iets wat Torchlight zal missen bij launch. Is me trouwens nog niet geheel duidelijk of er tussen de MMO en singleplayer launch nog een regular multiplayer addition bijkomt?
Ja dat wel maar er zijn ook altijd nog veel mensen die liever SP spelen en als de modding community erg goed is en je mooie mods a la TQ niveau dan is dat best wel nice denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
psychodude schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:59:
Nee, Runic Games zal geen multiplayer toevoegen aan de game. En volgens de posters op het Runic Games forum zal een multiplayer mod niet bepaald eenvoudig toe te voegen zijn. Maar ja, modders hebben het klaargespeeld om multiplayer aan GTA (Vice City?) toe te voegen, en aan Elder Scrolls IV Oblivion (geloof ik?), dus zeg nooit nooit...

Anyway, ik ben uit nostalgie laatst weer eens begonnen aan Diablo 1, en ik vind het nog steeds leuk om dat in m'n eentje ff een half uurtje tot uurtje te spelen en dan weer wat anders te doen. Er zijn HEEL VEEL casual gamers die tussen andere bezigheden door gewoon eventjes wat willen spelen, en niet meteen 3-4 uur achter elkaar. Dat was ook de reden waarom ik met GuildWars gestopt ben destijds. Wanneer je max level bent kun je niet even een kwartiertje tot half uurtje spelen, maar moet je meteen minstens anderhalf uur reserveren. En je kunt niet halverwege de quest zeggen: oh, ff half uur pauze jongens, m'n baby huilt en het is tijd voor z'n flesje melk. *LOL*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 23:10
diablo1 is zeker nog speelbaar.
Alleen de content is wel minimaal hoor vergeleken met TQ of D2 oid.

Ik ben trouwens geen graphics hoer, maar D1 word er bijna onspeelbaar door.
De sfeer is trouwens veel rauwer dan in D2, word ik een dikke plus vind.

[ Voor 17% gewijzigd door Sinned123 op 19-10-2009 11:19 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
DNS666 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:19:

Ja daar heb je wel gelijk in, in een paar uurtjes zit je op 25+ met leuke gear ;)
Wel weer eens zin om TQ te spelen.. Haay en DNS666 zin om af en toe over hamachi/online te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
DNS666 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:19:

sorry hoor.. maar voor een game uit 1995 zijn die graphics echt wel top notch. Ik speel het altijd met plezier en ik vind het nog steeds een voorbeeld voor alle RPG's op de markt. Sommige hedendaagse games komen niet eens in de buurt van Diablo 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Je zegt het goed voor een game uit 1995, toen we allemaal een resolutie hadden van 1024x768.
Op mijn 23" met 2048x11152 is het inmiddels aardig vervelend spelen.
En ik geef je verder zeker gelijk, het is een topspel.
Wat ik een maand geleden nog voor het laatst heb gespeeld.

TQ online ben ik trouwens wel een keer voor te porren.

[ Voor 9% gewijzigd door Sinned123 op 19-10-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
psychoclown schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:57:
Wel weer eens zin om TQ te spelen.. Haay en DNS666 zin om af en toe over hamachi/online te spelen?
Volgens mij hebben wij nog nooit TQ samen gespeeld. :D Heb het toevallig recentelijk weer eens geïnstalleerd, maar heb geen high-level character meer. Weet het niet zeker meer, maar volgens mij heb ik Immortal Throne niet eens helemaal doorgespeeld. Vond Immortal Throne geloof ik niet zo boeiend als 'vanilla' TQ. Kan ook zijn dat ik er, door de geboorte van mijn zoontje in 2006, gewoon geen tijd meer voor had.

Wat Diablo 1 betreft, toen ik las dat Matt Uelmen de muziek voor Torchlight maakt kreeg ik ineens zo'n behoefte weer eens de SFEER en muziek van D1 te ervaren. Natuurlijk is het een ontzettend beperkt spel dat features mist die we de afgelopen jaren als zo standaard zijn gaan beschouwen (alt-toets om alles op de grond te zien, etc), maar toch heeft het gewoon iets. Tot Torchlight uitkomt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Haay schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:11:
[...]

Volgens mij hebben wij nog nooit TQ samen gespeeld. :D Heb het toevallig recentelijk weer eens geïnstalleerd, maar heb geen high-level character meer. Weet het niet zeker meer, maar volgens mij heb ik Immortal Throne niet eens helemaal doorgespeeld. Vond Immortal Throne geloof ik niet zo boeiend als 'vanilla' TQ. Kan ook zijn dat ik er, door de geboorte van mijn zoontje in 2006, gewoon geen tijd meer voor had.
Nee echt te slecht! :P Moeten we maar eens een keertje doen.
Heb nog al mijn chars en mules op een ext. hdd maar beginnen we gewoon bij het begin! :9
Wat Diablo 1 betreft, toen ik las dat Matt Uelmen de muziek voor Torchlight maakt kreeg ik ineens zo'n behoefte weer eens de SFEER en muziek van D1 te ervaren. Natuurlijk is het een ontzettend beperkt spel dat features mist die we de afgelopen jaren als zo standaard zijn gaan beschouwen (alt-toets om alles op de grond te zien, etc), maar toch heeft het gewoon iets. Tot Torchlight uitkomt... :)
Ja dat is echt geniaal! Toch maar even zo snel mogelijk Torchlight kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Ik vind vooral de sfx van de beesten erg goed.
Hoe een fallen dat geluid maakt alsof hij stikt in zijn eigen bloed.
Qua geluid vind ik D1 stukken beter dan D2 ondanks dat het een stuk ouder is.

En de Butcher natuurlijk, zeker de 1e paar x werd je zelfs een beetje zenuwachtig.
Nu level ik eerst en kom ik later terug :p

[ Voor 25% gewijzigd door Sinned123 op 19-10-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
DNS666 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:59:
Ik vind vooral de sfx van de beesten erg goed.
Hoe een fallen dat geluid maakt alsof hij stikt in zijn eigen bloed.
Qua geluid vind ik D1 stukken beter dan D2 ondanks dat het een stuk ouder is.

En de Butcher natuurlijk, zeker de 1e paar x werd je zelfs een beetje zenuwachtig.
Nu level ik eerst en kom ik later terug :p
Ja maar ook van tomes/vallende items en gold. Die bat achtige beesten met dat schelle 'schriiiiieee' vond ik ook altijd geweldig. Gewoon een super sfeer :)

Ja de Butcher is classic, vroeger speelde ik het samen met een vriend en we schrokken elke keer weer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:14:
[...]

Ja maar ook van tomes/vallende items en gold. Die bat achtige beesten met dat schelle 'schriiiiieee' vond ik ook altijd geweldig. Gewoon een super sfeer :)

Ja de Butcher is classic, vroeger speelde ik het samen met een vriend en we schrokken elke keer weer :9
Maar die gast was ook echt sterk voor het lvl waar je in zat. King Leoric had ik ook altijd de grootste moeite mee! maar dat maakte het niet minder leuk.. ik vind de Chamber of Bones nog steeds 1 van de vetste dingen.. en hoe Diablo 1 alles presenteerde.. heeft voor mij nooit een anderspel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
SpoTs schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:03:
[...]

Maar die gast was ook echt sterk voor het lvl waar je in zat. King Leoric had ik ook altijd de grootste moeite mee! maar dat maakte het niet minder leuk.. ik vind de Chamber of Bones nog steeds 1 van de vetste dingen.. en hoe Diablo 1 alles presenteerde.. heeft voor mij nooit een anderspel gedaan.
Ja dat klopt die was echt lastig. King Leoric vond ik daarentegen niet zo heel moeilijk de laatste keer dat ik D1 speelde :) De setting was wel echt te gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik heb een herinnering in mijn geheugen geprint, dat ik samen met 2 vrienden in een LAN Diablo 1 speelde, en terwijl ik en één van hen nog wat skellies aan het hakken waren was de ander al doorgelopen en hij had dus King Leoric geactiveerd. Kwam hij ineens als een haas langs ons rennen richting de uitgang, met een heel leger skeletons en King Leoric in z'n kielzog. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targhor
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
Haha lijkt ondertussen meer het diablo1 topic hier.

Maar om even on-topic te komen. Heb Torchlight vandaag gepre-ordered op Steam. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Targhor schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:22:
Haha lijkt ondertussen meer het diablo1 topic hier.

Maar om even on-topic te komen. Heb Torchlight vandaag gepre-ordered op Steam. *O*
Ja een beetje wel maar ook niet verwonderlijk dat hier veel Diablo liefhebbers op af komen ;)

Anyways ik probeerde mijn steam account weer eens te gebruiken maar het is dik 5 jaar geleden voor ik het voor het laatst heb ingelogd. Dus nu ben ik zowel mijn password als 'secret anwser' vergeten.. heb sinds gister een ticket open staan want ik wil de game wel graag pre-orderen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Ik twijfel nog, ondanks de echt lage prijs.
Vind de game er nogal cartoony uit zien.

Wat is voor de meesten de reden geweest om te pre-orderen?

Ik vind de klasses niet bepaald orgineel trouwens.
Melee, mage en archer.

[ Voor 20% gewijzigd door Sinned123 op 20-10-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
psychoclown schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:43:
Anyways ik probeerde mijn steam account weer eens te gebruiken maar het is dik 5 jaar geleden voor ik het voor het laatst heb ingelogd. Dus nu ben ik zowel mijn password als 'secret anwser' vergeten.. heb sinds gister een ticket open staan want ik wil de game wel graag pre-orderen! :)
Waarom wil je de game zo graag pre-orderen dan? De game wordt als unlockable demo van 300 MB verspreid, dus in principe kan iedereen de installer mirroren, op Usenet plaatsen, via Torrent verspreiden... Ik ga in ieder geval gewoon direct bij Runic Games de key kopen om de demo te unlocken naar volledige versie.

Bij Runic Games wordt de game 20 US$ dus bij huidige koers plm. 14 Euro. Zal wel met credit-card te betalen zijn.

Zie persoonlijk het nut van pre-orderen bij Steam niet in. Niet goedkoper, niet eerder beschikbaar, altijd via Steam de game moeten opstarten, en Runic Games krijgt een lager percentage van mijn geld dan als ik het direct bij hen bestel.
DNS666 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:48:
Ik twijfel nog, ondanks de echt lage prijs.
Vind de game er nogal cartoony uit zien.
Wat is voor de meesten de reden geweest om te pre-orderen?
Maar.... Je HOEFT toch ook niet meteen te kopen? Gewoon de installer downloaden, installeren, en spelen in demo versie. Vind je het niks, is het zo weer gedeïnstalleerd. En vind je het toch wel erg leuk, dan koop je alsnog de key en speel je het lekker verder met een goed geweten dat je een kleine indie game-maker hebt gesteund! 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Haay op 20-10-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Haay schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:49:
[...]

Waarom wil je de game zo graag pre-orderen dan? De game wordt als unlockable demo van 300 MB verspreid, dus in principe kan iedereen de installer mirroren, op Usenet plaatsen, via Torrent verspreiden... Ik ga in ieder geval gewoon direct bij Runic Games de key kopen om de demo te unlocken naar volledige versie.
Omdat de kans bestaat dat het bij steam na release weer duurder wordt (op steam zelf) Inderdaad is het wel een nadeel dat je dus altijd via steam moet spelen, maar ach. Bij steam kan ik gewoon lekker met paypal betalen. Maar je hebt natuurlijk op zich wel gelijk. Eerst de demo spelen en dan de key kopen op de runic site is ook een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Shodan schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:38:
[...]

Omdat de kans bestaat dat het bij steam na release weer duurder wordt (op steam zelf) Inderdaad is het wel een nadeel dat je dus altijd via steam moet spelen, maar ach. Bij steam kan ik gewoon lekker met paypal betalen. Maar je hebt natuurlijk op zich wel gelijk. Eerst de demo spelen en dan de key kopen op de runic site is ook een goede optie.
Ja dat zijn ook mijn redenen maar jou, Haay, optie is ook een goede alleen heb ik geen CC vandaar dat ik via Steam makkelijker vind.
Heb ook gisteravond een mailtje terug gehad met een pass/anwser reset moet ik vanavond even instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Torchlight kan nu ook via GamersGate gepre-ordered worden, voor €14,35 en betaald via Paypal of creditcard (o.a.). En bij GamersGate geen systeem zoals Steam.... Ze hebben trouwens ook andere games lekker goedkoop daar zag ik. TitanQuest en TQ:Immortal Throne for €4,95 elk.

Hm... opties, keuzes... wat te doen! *grinnik*
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.