Weet je ook wanneer de omnia Pro uitkomt :-)gertitombo schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:29:
In een aantal webshops is deze telefoon nu te verkrijgen. op www.samsungmobile.nl is ie officeel gelanceerd
Als je op de bovenstaande website kijkt, dan wordt de B7610 nog steeds verwacht, dit geldt ook voor de I7500.Alessandr0 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:11:
[...]
Weet je ook wanneer de omnia Pro uitkomt :-)
Jamesbond007uk
Hij is bij typhone.nl al wel te bestellen en met 3 werkdagen levering dus mischien komt hij vandaag ook uitgertitombo schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:24:
[...]
Als je op de bovenstaande website kijkt, dan wordt de B7610 nog steeds verwacht, dit geldt ook voor de I7500.
Hij is nu ook officieel uit op de samsung site : http://nl.samsungmobile.c...amsung-omnia-qwerty-b7610
[ Voor 20% gewijzigd door Alessandr0 op 28-08-2009 14:56 ]
Over de punten...
1) Kan ik helaas niets over zeggen ik gebruik Activesync om met mijn Exchange server te syncen
2) Er is wel degelijk een widget die komende afspraken laat zien! Je moet daarvoor de Today widget erop slepen, deze laat dus al je afspraken van de dag zien. Hij laat ze dmv switchen 1 voor 1 zien. Op de widget tikken brengt je dan ook meteen naar de Touch calender
1) Kan ik helaas niets over zeggen ik gebruik Activesync om met mijn Exchange server te syncen
2) Er is wel degelijk een widget die komende afspraken laat zien! Je moet daarvoor de Today widget erop slepen, deze laat dus al je afspraken van de dag zien. Hij laat ze dmv switchen 1 voor 1 zien. Op de widget tikken brengt je dan ook meteen naar de Touch calender
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:10:
[...]
Dat is handig. Iemand al ervaring of deze top werkt?
Hier hoe deze aan te zetten: http://pocketnow.com/hardware-1/lcd-test
Hier nog een review. http://www.winmo.nl/review-samsung-gt-i8000-omnia-ii/
Met als minpunten o.a. (Hoop dat punt 1 geen probleem oplevert eerlijk gezegd.)
1.E-mail ophalen?!
Het is me in de afgelopen week met de Omnia II nog geen enkele keer gelukt om m’n POP3 e-mail van een viertal mailboxen binnen te halen. Hier moet ik me echt dieper over gaan buigen, want ik snap er geen snars van. Het punt is dat je het op de Omnia II met Samsung’s eigen messaging programma moet doen, want dat is dus één van de Windows Mobile programma’s welke door Samsung vervangen is.
De mailboxen zijn correct ingesteld. Als ik op verzenden/ontvangen druk gebeurt er gewoon NIKS. Over WLAN of 3G, het maakt niet uit, er gebeurt echt NIKS…..
2.Komende afspraken
Windows Mobile zelf heeft een today scherm waar je een agenda plugin op kunt plaatsen die komende afspraken/gebeurtenissen vanuit de agenda laat zien. Het homescherm van HTC’s TouchFLO 3D interface heeft dat ook.
Samsung’s TouchWIZ op de Omnia II heeft dat niet!! Er is geen widget die op je bureaublad alle komende zaken uit je agenda laat zien. Ook het vergrendelscherm doet dit niet. Je moet echt de Samsung Touch Agenda openen om te zien wat er vandaag en de komende dagen te gebeuren staat.
Is bij de Omnia 2 net als de normale omnia (i900) het knopje tussen bellen en ophangen
een knopje + "muis", dus dat als je er overheen gaat de cursor verplaatst?
een knopje + "muis", dus dat als je er overheen gaat de cursor verplaatst?
Nee dit is gewoon een knop. Bij het kort indrukken opent hij het Windows Start Menu (zegmaar de hardware Windows button) en bij langer indrukken zal hij aanduiden met een "piep" dat de Task Manager geopent wordt
Ik wil hem alleen in het wit,komt deze kleur ook uit?
Ze geven aan dat de I8000 een 667 mhz processor heeft, echter dat is onjuist. De telefoon heeft een 800 mhz processor.Alessandr0 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:40:
Verse review van de omnia met wm 6.5
http://www.gsmarena.com/s...0_omnia_ii-review-388.php
Jamesbond007uk
heeeele goede reviewAlessandr0 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:40:
Verse review van de omnia met wm 6.5
http://www.gsmarena.com/s...0_omnia_ii-review-388.php

wacht nog even op meerdere webshops voor prijzen en marktplaats
Op eBay heb ik wel een witte 'skin' voor de Omnia II gezien.Coennos schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:24:
Ik wil hem alleen in het wit,komt deze kleur ook uit?
Zelf heb ik de "Rose Black" maar besteld. Ben benieuwd!
By the way, as a general response to all those users that contact us claiming the Omnia II CPU clock speed is actually 800MHz instead of 667Mhz, we just have to say that Samsung have not officially revealed the actual numbers. In the same time however, the official data sheet of the ARM11-based CPU used clearly states that the maximum clock for the platform is 667MHz. We think that should be enough to clear up the issue.gertitombo schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:02:
[...]
Ze geven aan dat de I8000 een 667 mhz processor heeft, echter dat is onjuist. De telefoon heeft een 800 mhz processor.
Op de site van Samsung staat dat de B7610 wel HSUPA heeft...gertitombo schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:48:
[...]
Dat klopt. Was ik vergeten om erbij te zetten. De B7610 heeft geen HSUPA.
http://nl.samsungmobile.c...werty-b7610-specification
Oke Thx zal eens kijken,vind het wel een vet ding alleen niet zo veel nieuws onboord
Alessandr0 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:53:
[...]
By the way, as a general response to all those users that contact us claiming the Omnia II CPU clock speed is actually 800MHz instead of 667Mhz, we just have to say that Samsung have not officially revealed the actual numbers. In the same time however, the official data sheet of the ARM11-based CPU used clearly states that the maximum clock for the platform is 667MHz. We think that should be enough to clear up the issue.
Zie volgende link met specificties van de processor, minimum speed 533 mhz, max speed 800 mhz:Alessandr0 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:53:
[...]
By the way, as a general response to all those users that contact us claiming the Omnia II CPU clock speed is actually 800MHz instead of 667Mhz, we just have to say that Samsung have not officially revealed the actual numbers. In the same time however, the official data sheet of the ARM11-based CPU used clearly states that the maximum clock for the platform is 667MHz. We think that should be enough to clear up the issue.
http://pdadb.net/index.ph...d=a6410&c=samsung_s3c6410
Jamesbond007uk
Verwijderd
Thanx voor je reactie.Jaguar645 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:23:
Over de punten...
[...]
Probleem 2 is dus geen probleem ;-)
Zijn dit standaard widgets die op de telefoon zelf zitten of kan je net als de iphone en androidplatform widgets uit een market halen eigenlijk?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2009 11:37 ]
Verwijderd
Kan 'm niet vinden.Op eBay heb ik wel een witte 'skin' voor de Omnia II gezien.
Zelf heb ik de "Rose Black" maar besteld. Ben benieuwd!
Alleen maar siliconen covers. Kun je misschien een link plaatsen als dat mag?
Jammer dat er geen PM's gestuurd kunnen worden dat zou het topic een stuk schoner houden. (Of heb ik iets over het hoofd gezien?)
De "miljonairs"uitvoering zie ik alleen bij AlGebeld.
Als ik op site van bv Studentmobiel kijk, dan staat daar niets over deze uitvoering, betekent dit dat hij alleen maar bij die ene winkel te koop is?
Als ik op site van bv Studentmobiel kijk, dan staat daar niets over deze uitvoering, betekent dit dat hij alleen maar bij die ene winkel te koop is?
Dat is inderdaad 1 van de standaard widgets die er al in zit. Er is ook een "More Widgets" Widget, waarmee je op internet naar meer zoekt. Zelf nog niet gedaan eigenlijkVerwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:35:
[...]
Thanx voor je reactie.
Probleem 2 is dus geen probleem ;-)
Zijn dit standaard widgets die op de telefoon zelf zitten of kan je net als de iphone en androidplatform widgets uit een market halen eigenlijk?
DM's kun je aanzetten in je voorkeuren.Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:38:
[...]
Kan 'm niet vinden.
Alleen maar siliconen covers. Kun je misschien een link plaatsen als dat mag?
Jammer dat er geen PM's gestuurd kunnen worden dat zou het topic een stuk schoner houden. (Of heb ik iets over het hoofd gezien?)
Mijn I8000 is vanmorgen aangekomen en ziet er mooi uit. voor informatie, de Miljonairspack heeft GEEN enkel kleur op de achterkant, gewoon zwart.RoD schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:39:
[modbreak]Levertijden, leveringen, abonnementen, en dat soort zaken mogen in een ABO-topic in Telecomproviders.[/]
[...]
DM's kun je aanzetten in je voorkeuren.
Er zit een mooi case erbij + de gewone plastic case.
Mijn eerste bevindingen:
- Super snel
- Veel applicaties zitten er standaard in
- Totaal 16GB geheugen.
Jamesbond007uk
Vanmiddag de Omnia II opgehaald in de stad. Mooi toestel, lekker groot. Ligt nu aan de lader, daarna gaan we ermee freubelen !
Eerste indruk van het uiterlijk is wel dat de kwaliteit van de behuizing minder is dan bij de Omnia I, maar die was dan ook wel heeeeel sterk vergeleken bij allerlei andere phones ! Verder moet er wat omheen om hem wat minder glad te maken want ik ken mezelf: FLOEP.... als een stuk zeep...
Vraagje: kan ik zo de gegevens uit het phoneboek op de pc zetten met Windows Mobile Apparaatcentrum en daarvanuit weer naar de nieuwe Omnia ?
Eerste indruk van het uiterlijk is wel dat de kwaliteit van de behuizing minder is dan bij de Omnia I, maar die was dan ook wel heeeeel sterk vergeleken bij allerlei andere phones ! Verder moet er wat omheen om hem wat minder glad te maken want ik ken mezelf: FLOEP.... als een stuk zeep...
Vraagje: kan ik zo de gegevens uit het phoneboek op de pc zetten met Windows Mobile Apparaatcentrum en daarvanuit weer naar de nieuwe Omnia ?
BALEN... mijn Omnia heeft een probleem: er zitten helemaal bovenin het scherm een aantal horizontale streepjes (zag dat al bij het laden) en is dof van kleur, voornamelijk groen en blauw... Terug dus... Had net zo'n zin in een speelse zondag....
En weer open:
Als iemand daar een ABO-topic opent, dan zijn we allemaal weer blij.
Dus kappen met het levertijden-gebeuren, we blijven het niet vragen.
Als iemand daar een ABO-topic opent, dan zijn we allemaal weer blij.
Dus kappen met het levertijden-gebeuren, we blijven het niet vragen.
[ Voor 70% gewijzigd door pven op 30-08-2009 12:55 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Heb je al een harde reset geprobeerd of is het echt hardware-matig?eeyore98 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 07:57:
BALEN... mijn Omnia heeft een probleem: er zitten helemaal bovenin het scherm een aantal horizontale streepjes (zag dat al bij het laden) en is dof van kleur, voornamelijk groen en blauw... Terug dus... Had net zo'n zin in een speelse zondag....
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Ik heb ook Omnia2 gisteren opgehaald, de Millionaire pack en ondanks dat op de doos staat "Rose Black" is ie (jammer genoeg) helemaal zwart. Met wat fanasie kun je in het volle licht er misschien wel een lichte kersen-rode gloed op vinden.
Ik heb nog een hoop te leren merk ik al spelenderwijs! Al is het alleen maar de bediening van het touchscreen scherm
Wat na een HTC P3300 toch voor een hoop frustratie kan zorgen.
Vraag: hoe laat ik het scherm kantelen?
Alleen bij SMS opmaken en internet gaat dit automatisch, verder niet. De dobbelstenen regageren ook.
Doe ik wat verkeerd of gaat dit alleen maar bij bepaalde programma's.
Ik heb nog een hoop te leren merk ik al spelenderwijs! Al is het alleen maar de bediening van het touchscreen scherm
Vraag: hoe laat ik het scherm kantelen?
Alleen bij SMS opmaken en internet gaat dit automatisch, verder niet. De dobbelstenen regageren ook.
Doe ik wat verkeerd of gaat dit alleen maar bij bepaalde programma's.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 13:46 ]
is hardwarematig - heb hem net terug gebracht naar de winkel (leve de koopzondag) en er wordt een nieuwe besteld... de strepen waren vandaag zelfs nog veel erger geworden (over het halve scherm) en de kleuren waren mat. zij hadden ook nog nooit zoiets gezien...pven schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:58:
[...]
Heb je al een harde reset geprobeerd of is het echt hardware-matig?
donderdag ongeveer weer verder speule met mijn (tweede) nieuwe Omnia II
@666nicole666:
Sorry maar met 'skin' bedoelde ik juist die siliconen hoesjes.
@gertitombo:
Bij jou ook "totaal 16GB"?
Ik dacht dat de 16GB-versie geleverd zou worden.
Meer details m.b.t. de voucher:
Voor €10 krijg je 3x het blad "Miljonair"...
...had liever een Brando screenprotector-voucher erbij gehad.
Het toestel reageert inderdaad supersnel. Wat een verschil met mijn 'oude' HTC Diamond (die vandaag is opgehaald voor reparatie van het WLAN gebeuren).
Mooi beeld ook.
Eerste ontdekte minpuntje: Jammer van de anders-dan-mini-USB-aansluiting.
@gertitombo:
Het toestel reageert inderdaad supersnel. Wat een verschil met mijn 'oude' HTC Diamond (die vandaag is opgehaald voor reparatie van het WLAN gebeuren).
Mooi beeld ook.
Dat anders dan mini-USB aansluiting is anders een gewone Micro USB aansluiting die door iedere telefoon fabrikant gebruikt gaat worden
Ben zelf helemaal happy met m'n Omnia 2. Had hiervoor een Omnia 1 maar de nieuwe werkt veel soepeler! En het scherm is echt fantastisch.
Twee dingen die (nog) niet goed gaan:
Twee dingen die (nog) niet goed gaan:
- Mail ophalen van Google doet-ie niet automatisch (bv ieder uur). Ook neemt-ie alleen 'Postvak IN' mee en niet de andere IMAP-mapjes
- De fotocamera maakt mooi foto's, maar als ik GPS aanzet, dan wordt geen GPS-signaal ontvangen. Google Maps vindt zonder problemen snel een aantal satellieten...
Ja, irritant.Jaguar645 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:49:
Dat anders dan mini-USB aansluiting is anders een gewone Micro USB aansluiting die door iedere telefoon fabrikant gebruikt gaat worden
De mini-USB kabels liggen overal; thuis en op het werk.
Nu moet ik weer een micro-USB kabel erbij kopen zodat ik niet de hele tijd met een kabel op zak rond hoef te lopen...
...en op het werk die kabel telkens opbergen om "hé wat is dat voor kabel, laat ik die eens meenemen"-lui niet op ideeën te brengen.
Voordeel dat er toch micro kabels zijn, is dat de telefoon ook niet dikker hoeft te worden. Ik ben ook allang blij dat het allemaal micro usb gaat/is worden/geworden en niet dat iedereen zijn eigen type kabels gebruikt...
Zal morgen eens kijken hoe het met Foto's + GPS is, nog niet naar gekeken eigenlijkejelich schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:22:
Ben zelf helemaal happy met m'n Omnia 2. Had hiervoor een Omnia 1 maar de nieuwe werkt veel soepeler! En het scherm is echt fantastisch.![]()
Twee dingen die (nog) niet goed gaan:Herkenbaar?
- Mail ophalen van Google doet-ie niet automatisch (bv ieder uur). Ook neemt-ie alleen 'Postvak IN' mee en niet de andere IMAP-mapjes
- De fotocamera maakt mooi foto's, maar als ik GPS aanzet, dan wordt geen GPS-signaal ontvangen. Google Maps vindt zonder problemen snel een aantal satellieten...
[ Voor 62% gewijzigd door Jaguar645 op 31-08-2009 16:59 ]
Helaas is alleen 8GB te verkrijgen. Bij mij is 2x8GB. Alleen vind ik het geluid via bluetooth erg zacht. Hebben jullie dat ook?nobleone schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:06:
@666nicole666:
@gertitombo:
Mooi beeld ook.
Jamesbond007uk
Verwijderd
Inderdaad, Omnia2 is 8Gb en het geheugenkaartje idem, dus totaal 16Gb.
Route66 werkt prima evenals Google maps kan ik ook beamen en een heel zuiver geluid tijdens het bellen. Na 2 dagen spelen ben ik, als HTC gebruiker, er achter gekomen dat je het Samsung menu uit kunt schakelen zodat als je op het icoontje links boven aan het scherm drukt je het "gewone, ouderwetse" windows menu-tje uitklapt. Voor mij werkt dat een stuk prettiger! Tip?
Route66 werkt prima evenals Google maps kan ik ook beamen en een heel zuiver geluid tijdens het bellen. Na 2 dagen spelen ben ik, als HTC gebruiker, er achter gekomen dat je het Samsung menu uit kunt schakelen zodat als je op het icoontje links boven aan het scherm drukt je het "gewone, ouderwetse" windows menu-tje uitklapt. Voor mij werkt dat een stuk prettiger! Tip?
Ik weet niet of dit binnen Route 66 kan, maar is het iemand al gelukt om in een navigiatiesysteem TMC via de radio (dus niet via internet) werkend te krijgen?Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:54:
Inderdaad, Omnia2 is 8Gb en het geheugenkaartje idem, dus totaal 16Gb.
Route66 werkt prima ...
Ben benieuwd of dit kan...
Heeft WiMo 6.5 dan wel 16 miljoen kleuren?
Ik vind het zo zonde dat de limitatie puur alleen het OS is.... of heeft samsung nog een verrassing in petto?
Ben echt aan het twijfelen of ik hem moet kopen... want hoe zit het met de hardware acceleratie ...?
Ik neem aan dat er nog leuke dingen gemaakt worden voor al dat hardware geweld?
gr,
Ik vind het zo zonde dat de limitatie puur alleen het OS is.... of heeft samsung nog een verrassing in petto?
Ben echt aan het twijfelen of ik hem moet kopen... want hoe zit het met de hardware acceleratie ...?
gr,
Damn it's good 2b a Tweaker!
Windows mobile 7 zal 16 mln kleuren ondersteunen. 6.5 helaas (nog) niet.spanx schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 08:35:
Heeft WiMo 6.5 dan wel 16 miljoen kleuren?
gr,
Jamesbond007uk
Dat is echt zonde.....maar dan is de volgende vraag... is de samsung i8000 upgradeable naar Mobile 7?
Anders is het echt zonde, het scherm kan het.... misschien Android er op zetten of Symbian (open source)
Anders is het echt zonde, het scherm kan het.... misschien Android er op zetten of Symbian (open source)
Mijn ervaring met ROM kitchen (Zelf ROM in elkaar zetten) is het met alle vorige versies mogelijk geweest, zolang je genoeg ROM / RAM hebt. DIt is in ieder geval wel zo. Echter er zal een community opgezet moeten worden met ervaren rom kitchen makers.spanx schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:08:
Dat is echt zonde.....maar dan is de volgende vraag... is de samsung i8000 upgradeable naar Mobile 7?
Jamesbond007uk
ik zeg omnia-developpers.com 
Ik hoop dat er een hele community komt want dit toestel zou potentieel erg lang mee kunnen gaan!
Ik hoop dat er een hele community komt want dit toestel zou potentieel erg lang mee kunnen gaan!
Wishlist RSS Reader (ben die van de HTC Diamond gewend):
- Verzenden van items via e-mail
- Lettertype verkleinen zodat er meer dan 7 feeds op het scherm worden getoond
- Automatische en qua interval instelbare refresh
Verder ben ik nu al een dag met het apparaatje aan het spelen (internetten via GPRS, instellingen aanpassen, media spelen, RSS Feeds ordenen, etc) en de accu zit nòg op 42%. Wat een verademing!
- Verzenden van items via e-mail
- Lettertype verkleinen zodat er meer dan 7 feeds op het scherm worden getoond
- Automatische en qua interval instelbare refresh
Verder ben ik nu al een dag met het apparaatje aan het spelen (internetten via GPRS, instellingen aanpassen, media spelen, RSS Feeds ordenen, etc) en de accu zit nòg op 42%. Wat een verademing!
ik twijfel... zal ik hem nemen of niet... zonder hem in m'n handen te hebben gehad.....
vandaag ook de omnia 2 in mijn handen gehad bij pdashop antwerpen. Mooi toestel! Zal weer wennen worden na de iphone 3gs.... Hoop ook dat hier weer een hele community voor zal ontstaan... Als alles goed gaat heb ik hem morgen.... Juist een vraagje, die lederen travelcase die bij het millionairspack komt, is dat iets dat je aan je riem kan dragen dan?
Nee de travelcase heeft geen riemclipje, gewoon een lederencase, om in je koffer te dragen.
Ik heb ook een vraag, als je een bericht verstuurd krijg je een melding van bericht is verstuurd en hij gaat dan trillen, hoe kan ik die tril uitzetten?
Ik heb ook een vraag, als je een bericht verstuurd krijg je een melding van bericht is verstuurd en hij gaat dan trillen, hoe kan ik die tril uitzetten?
[ Voor 13% gewijzigd door Dextourius op 01-09-2009 18:05 ]
Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!
Mag ik je vragen waarom je van de iPhone 3GS bent afgestapt?glenner schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:32:
vandaag ook de omnia 2 in mijn handen gehad bij pdashop antwerpen. Mooi toestel! Zal weer wennen worden na de iphone 3gs....
Ik ben namelijk aan het twijvelen tussen deze en de iPhone. Het enige grote pluspunt (voor mij) is dat de applicaties op de iPhone super vet zijn... (het feit dat iedereen een iPhone heeft is een groot minpunt voor mij)
Even voor de duidelijkheid.gertitombo schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:35:
[...]
Mijn ervaring met ROM kitchen (Zelf ROM in elkaar zetten) is het met alle vorige versies mogelijk geweest, zolang je genoeg ROM / RAM hebt. DIt is in ieder geval wel zo. Echter er zal een community opgezet moeten worden met ervaren rom kitchen makers.
Upgraden naar 7.0 is onmogelijk voor alle toestellen op dit moment, omdat de requirements van WinMo 7 werkelijk te hoog zijn:
WM7 Chassis 1 Specification
Core requirements:
Processor: ARM v6+, L2 Cache, VFP, Open GL ES 2.0 graphics HW (QCOM 8k, Nvidia AP15/16* and TI 3430 all meet spec)
Memory: 256MB+ DRAM, 1G+ Flash (at least 512MB fast flash – 5MB/s unbuffered read @4K block size)
Display: WVGA (800×480) or FWVGA (854×480) 3.5” or greater diagonal
Touch: Multi-touch required
Battery: Sufficient to meet Days of Use LTK requirements.
Controls: Start, Back, Send and End are required (soft controls allowed as long as they are always present).
Peripherals:
Camera: 3MP+, flash optional, 2nd camera optional (VGA resolution sufficient)
GPS: aGPS required
Sensors required: Light Sensor, Compass (3 axis, 5 degrees, 100 Hz sample rate), Accelerometer (3 axis, 2mg resolution, 100 Hz sample rate)
USB: High speed required, 20 MB/s transfer rate.
BlueTooth: BT2.1 required, must run MSFT BT stack, CSR BlueCore6 or later recommended.
Wi-Fi: 802.11B/G required, must run MSFT Native Wi-Fi stack, Atheros 6002 or Broadcomm 4325 recommended.
Connectors: Micro USB and 3.5mm Audio required.
Options:
FM tuner: If tuner HW is present it will be detected and supported by the Media application.
Haptics
SD Card (Micro SD recommended)
DPAD, qwerty or 12/20 key keyboards all optional
Zie: http://www.intomobile.com...-7-requirements-leak.html
ben heel tevreden geweest van de iPhone, heb nog nooit zon snel toestel gezien en mooie interface natuurlijk. Maar jammer dat het zo beperkt tweakbaar is. Mis windows toestellen toch vooral voor die reden. Maar het belangerijkste argument is is dat de iPhone gps werkelijk op niks trekt! Heb er onlangs nog TomTom opgezet en er valt geen meter mee te navigeren. En om zon aparte houder met gps te gaan kopen, nee bedankt. Ik wil een toestel dat alles wat het kan ook goed kan...A_to_the_S schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:11:
[...]
Mag ik je vragen waarom je van de iPhone 3GS bent afgestapt?
Ik ben namelijk aan het twijvelen tussen deze en de iPhone. Het enige grote pluspunt (voor mij) is dat de applicaties op de iPhone super vet zijn... (het feit dat iedereen een iPhone heeft is een groot minpunt voor mij)
Heeft er trouwens al iemand ervaringen met de gps van de omnia 2?
Van al die specs komt de i8000 toch heeeeel erg in de buurt.... en zeg nou zelf... waarom moeten die specs zo hoog? als de i8000 nu al een van de snelste is...
lijkt me sterk dat de i8000 niet wimo7 upgradeble is
lijkt me sterk dat de i8000 niet wimo7 upgradeble is
En toch gaat de multi touch niet mogelijk zijn
oftewel op wat "illegale" roms na met WM7 (hoop je ook maar dan!) zal het er niet van komen
Ik denk inderdaad ook dat die specificaties niet echt kloppen. Voor een OS wat niet zo mega lang op zich laat wachten. Oke, 6.5 moet nog komen, maar 7 zal toch geen 2 jaar duren lijkt mij?
Het lijkt me sterk dat een WM telefoon zulke specificaties nodig heeft. Aangezien een aantal telefoons bv geen camera hebben of multitouch scherm. Dan bedien je alleen de topmodellen van alle fabrikanten en niet de budget toestellen. Het lijkt me niet dat Microsoft alleen de zakelijke kant met groot budget of particulieren met groot budget willen bedienen.
Het lijkt me sterk dat een WM telefoon zulke specificaties nodig heeft. Aangezien een aantal telefoons bv geen camera hebben of multitouch scherm. Dan bedien je alleen de topmodellen van alle fabrikanten en niet de budget toestellen. Het lijkt me niet dat Microsoft alleen de zakelijke kant met groot budget of particulieren met groot budget willen bedienen.
dan begin ik weer sterk te twijfelen of ik uberhaupt de i8000 ga halen als ik over een half jaar (ongeveer) een wimo mobiel met 7 kan kopen.....
Volgens mij stond WiMo 7 ergens eind 2010 pas op de planning. Je hebt nu 6.5 (in februari wordt 6.5.1 verwacht) en daarna zal 7 er pas zijn.
Het was dan de bedoeling dat WiMo 6.5(.1) de "budget" markt ging bedienen en WiMo 7 de "high end" markt
maar er zal vast iemand rond lopen die hier veel meer van weet dan ik, so correct me if I'm wrong...
Het was dan de bedoeling dat WiMo 6.5(.1) de "budget" markt ging bedienen en WiMo 7 de "high end" markt
maar er zal vast iemand rond lopen die hier veel meer van weet dan ik, so correct me if I'm wrong...
ja alleen jammer dat ie net zo groot is als die bij de Omnia i900 - dit toestel is namelijk groterDextourius schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:57:
Nee de travelcase heeft geen riemclipje, gewoon een lederencase, om in je koffer te dragen.
vraagje: kan ik de tel.contacten overzetten van de Omnia i900 naar de Omnia II, en hoe ?? Scheelt een hoop tikwerk
Syncen met Outlook? Dat kun je dan ook weer zo terug zetten op je nieuwe toestel
thnx, maar: chips ik gebruik geen Outlook - maar heb wel de contacten in Outlook-formaat staan op de Omnia i900...Jaguar645 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:33:
Syncen met Outlook? Dat kun je dan ook weer zo terug zetten op je nieuwe toestel
kan het ook met Windows Mobiel Apparaatcentrum ??
gos wat valt er nog een hoop te leren
Contacten naar je sim kopiëren en dan op je nieuwe weer terug kopiëren.vraagje: kan ik de tel.contacten overzetten van de Omnia i900 naar de Omnia II, en hoe ?? Scheelt een hoop tikwerk
Dan kan je ze eventueel ook weer verwijderen van je sim
Wat is er dan precies wat de Omnia 2 niet aankan qua processor of graphics? Het lijkt mij (ARM v6+ bij wikipedia kijkend) wel gewoon mogelijk hoor.
...die 64k kleuren limitatie van het OS is nog het enige wat mij tegen houd...... zo zonde.... anders moet ik uitwijken naar de 8910 maar die resolutie lijkt me niets.....en ook te duur
[ Voor 2% gewijzigd door spanx op 01-09-2009 21:24 . Reden: kleuren ]
niemand die dit weet? hij trilt zo nutteloos na dat je bericht verzonden is, nergens voor nodig en irritant.Dextourius schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:57:
ik heb ook een vraag, als je een bericht verstuurd krijg je een melding van bericht is verstuurd en hij gaat dan trillen, hoe kan ik die tril uitzetten?
Ik heb dit toestel ook opgehaald vandaag.
Ik zit bij Hi, en krijg alleen mijn internet niet aan de praat.. ik heb Hi Eindeloos Online.
Iemand?
Ik zit bij Hi, en krijg alleen mijn internet niet aan de praat.. ik heb Hi Eindeloos Online.
Iemand?
1. Ga naar InstellingenDJAviator schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:58:
Ik heb dit toestel ook opgehaald vandaag.
Iemand?
2. Selecteer Netwerk Instellingen
3. Selecteer Operatorinstellingen
Succes
[ Voor 17% gewijzigd door jamesbond007uk op 02-09-2009 11:54 ]
Jamesbond007uk
yes natuurljik - zo logisch als 1+1... thanks !Olaff3 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:25:
[...]
Contacten naar je sim kopiëren en dan op je nieuwe weer terug kopiëren.
Kan iemand mij vertellen wat de standaard com poorten voor gps zijn? Was een beetje aan het klooien met tomtom, en kwam erachter dat je nog een ander programma ernaast moet hebben 
Dus weet iemand de standaart gps-programmapoort en gps-hardwarepoort?
Alvast bedankt
Dus weet iemand de standaart gps-programmapoort en gps-hardwarepoort?
Alvast bedankt
Volgens mij was het Hardware port 9 en software port 7... Pak ook even me telefoon erbij voor je 
[edit]
klopt dus! net bekeken in mijn settings
[edit]
[ Voor 21% gewijzigd door Jaguar645 op 02-09-2009 18:27 ]
Vriendelijk bedanktJaguar645 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:23:
Volgens mij was het Hardware port 9 en software port 7... Pak ook even me telefoon erbij voor je
[edit]
Voor mensen die TomTom op de Omnia/Omnia2 willen, dit kan wel ondanks sommige bronnen die zeggen dat dit niet kan. Je moet alleen even gebruik maken van een GPSProxy
ja heel logisch riep ik net nog, dus ik zeg nu in het menu bij contacten: verplaatsen van sim naar telefoon (of kopieren) maar duurt dat zo lang ??? Hij is nu al 10 minuten bezig...Olaff3 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:25:
[...]
Contacten naar je sim kopiëren en dan op je nieuwe weer terug kopiëren.
Zelf heb ik ervaring met veel verschillende rom versies. Er zal vast WIndows mobile 7 komen voor I8000.Jaguar645 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:09:
En toch gaat de multi touch niet mogelijk zijnoftewel op wat "illegale" roms na met WM7 (hoop je ook maar dan!) zal het er niet van komen
Time will tell
[ Voor 1% gewijzigd door jamesbond007uk op 02-09-2009 19:55 . Reden: typo ]
Jamesbond007uk
Iemand enig idee of deze bij vodafone uit komt? Ik zou hem graag willen bij het verlengen van mijn abonnement maar ik zie op de vodafone site alleen de louvre 7610 staan maar niet de omnia 2.
Ik begrijp dat dit ook mogelijk is via een andere gsm shop maar via vodafone zelf krijg je vaak wat meer korting op het toestel.
Ik begrijp dat dit ook mogelijk is via een andere gsm shop maar via vodafone zelf krijg je vaak wat meer korting op het toestel.
[ Voor 25% gewijzigd door -NRG- op 02-09-2009 21:58 ]
Pas wel op met de messenger,
ik had vandaag mn hele contactpersonenlijst verwijderd door mn mobiele versie.. hij sloeg al mn contactpersonen op in mn telefoon, ik verwijderde ze weer, want ik vond het onoverzichtelijk. Vervolgens start ik mn pc op en zijn al mn contactpersonen kwijt! Backuppen dus!
ik had vandaag mn hele contactpersonenlijst verwijderd door mn mobiele versie.. hij sloeg al mn contactpersonen op in mn telefoon, ik verwijderde ze weer, want ik vond het onoverzichtelijk. Vervolgens start ik mn pc op en zijn al mn contactpersonen kwijt! Backuppen dus!
goedeavond,
wellicht een vreemde vraag, maar zit er op de Omnia II ook internet explorer. Ik weet dat er een Opera browser op zit, maar vroeg me af of IE er ook op zat.
dank voor de info.
wellicht een vreemde vraag, maar zit er op de Omnia II ook internet explorer. Ik weet dat er een Opera browser op zit, maar vroeg me af of IE er ook op zat.
dank voor de info.
Ja, deze zit er gewoon op, zit alleen niet standaard in het menuleergierig schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:41:
goedeavond,
dank voor de info.
Verwijderd
Ja dit toestel komt ook bij Vodafone uit. Toevallig heb ik ze afgelopen maandag gebelt met dezelfde vraag. De verwachting was dat deze gisteren (woensdag) op voorraad zou zijn maar helaas is de levering van het toestel uitgesteld met ongeveer een week.-NRG- schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:47:
Iemand enig idee of deze bij vodafone uit komt? Ik zou hem graag willen bij het verlengen van mijn abonnement maar ik zie op de vodafone site alleen de louvre 7610 staan maar niet de omnia 2.
Hou de onlineshop van Vodafone in de gaten want zodra het toestel op voorraad is, staat hij ook op hun site.
Dus nog even geduld..........
Verwijderd
Wat zijn de gebruikerservaringen tot nu toe?
Hoe is de responsetijd? zit er nu wel of geen stylus bij? Is hij makkelijk met alleen de vinger te bedienen?
Ik hoop dat hij goed zonder stylus en dus met de vinger te bedienen is!
Zijn er ook al leuke widgets voor?
Zo heeft de android een widget die je kan gebruiken met hardlopen, deze houdt de route bij, de gemiddelde snelheid etc middels gps.
Ik heb heel lang overwogen om een android te halen, maar ben toch gezwicht voor de Omnia II o.a. omdat deze toch een kompas blijkt te hebben en een betere fotocamera heeft.(Maar ben zeker onder de indruk van Android!)
Hoe is de responsetijd? zit er nu wel of geen stylus bij? Is hij makkelijk met alleen de vinger te bedienen?
Ik hoop dat hij goed zonder stylus en dus met de vinger te bedienen is!
Zijn er ook al leuke widgets voor?
Zo heeft de android een widget die je kan gebruiken met hardlopen, deze houdt de route bij, de gemiddelde snelheid etc middels gps.
Ik heb heel lang overwogen om een android te halen, maar ben toch gezwicht voor de Omnia II o.a. omdat deze toch een kompas blijkt te hebben en een betere fotocamera heeft.(Maar ben zeker onder de indruk van Android!)
Bedankt voor de info
nog even geduld dus.
Ik weet dat een collega zijn vrouw bij vodafone werkt, is kijken of ik daar nog wat kan regelen.
Ik zag op de samsung site geen drivers voor os x, deze heb ik wel voor mijn samsung f480 iemand al getest of het koppelen op os x werkt?
Ik weet dat een collega zijn vrouw bij vodafone werkt, is kijken of ik daar nog wat kan regelen.
Ik zag op de samsung site geen drivers voor os x, deze heb ik wel voor mijn samsung f480 iemand al getest of het koppelen op os x werkt?
In dit topic heb ik een paar posts terug een linkje geplaatst naar een forum in Singapore, waar de telefoon al enige tijd uit is. Daar zijn redelijk wat gebruikerservaringen te vinden. Hier hebben ook al een paar gebruikers een uitgebreid stukje geschreven. Dat zijn de gebruikerservaringen tot nu toe.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:48:
Wat zijn de gebruikerservaringen tot nu toe?
Er zijn wat linkjes geplaatst in dit topic naar reviews waar je ook video's kan bekijken. Met name de widgets zijn erg traag.Hoe is de responsetijd?
Die zit er wel bij, maar is niet in de telefoon geïntegreerd maar is extern en kun je met een touwtje aan de telefoon hangen.zit er nu wel of geen stylus bij?
Ja dat is de ervaring tot nu toe wel. Alle menu's zijn geskinned en fingerfriendly gemaakt, zoals je kan zien in de in dit topic geplaatste linkjes naar reviews met filmpjes erbij.Is hij makkelijk met alleen de vinger te bedienen?
Ja er zijn standaard al aardig wat widgets meegeleverd. Voor de exacte lijst zul je even moeten googlen denk ik.Zijn er ook al leuke widgets voor?
Het is een windows mobile telefoon en daar zijn er wel een paar voor te krijgen.Zo heeft de android een widget die je kan gebruiken met hardlopen, deze houdt de route bij, de gemiddelde snelheid etc middels gps.
Een leuk voorbeeld: Sanoodi.
Ik zou dan nog eens goed kijken naar de fotocamera. Want die van de Omnia II is niet zo heel denderend, zoals in de reviews te zien is aan de hand van de voorbeeld foto's.Ik heb heel lang overwogen om een android te halen, maar ben toch gezwicht voor de Omnia II o.a. omdat deze toch een kompas blijkt te hebben en een betere fotocamera heeft.(Maar ben zeker onder de indruk van Android!)
windows CE ondersteund WEL 16,7 miljoen kleuren... alleen omdat de framebuffer van de telefoon vele malen groter moet zijn om dit te kunnen bufferen kiezen de fabrikanten er voor om dit niet te doen. Je telefoon word dan veel trager....
Volgens mij is die kleurenbeperking op te heffen met een registry hack (zie msdn). Morgen komt de mijne binnen en zal ik eens kijken. Zijn er al mensen enthousiast om Android er op te zetten/porten?
http://www.linuxforum.net...0&view=collapsed&sb=5&o=0
verklaar je nader ontremt die kleuren hack? Ik kan het niet vinden op msdn en ook nergens anders...almar schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:34:
Volgens mij is die kleurenbeperking op te heffen met een registry hack (zie msdn). Morgen komt de mijne binnen en zal ik eens kijken. Zijn er al mensen enthousiast om Android er op te zetten/porten?
Heb je misschien een bron?
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Hmm ik heb tomtom erop geinstalleerd, maar ik kan hem geen kaart laten vinden, hij zegt geen kaart gevonden! komt dit doordat ik geen GPSproxy gebruik? hmm later maar eens met gpsproxy checken. Die mappen zijn gewoon in de zelfde map als tomtom geluiden etc..Zeemon123 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:31:
[...]
Vriendelijk bedanktKan ik weer even verder.
Voor mensen die TomTom op de Omnia/Omnia2 willen, dit kan wel ondanks sommige bronnen die zeggen dat dit niet kan. Je moet alleen even gebruik maken van een GPSProxy
Is het mogelijk om wanneer je een bericht of een gemiste oproep hebt gekregen dit zichtbaar te maken op het scherm? wel lastig dat er geen signalen zijn, anders moet je constant je scherm aanzetten.
Mappen hebben niets met GPSProxy te maken hoor. Je moet wel de juiste mappen gebruiken.Dextourius schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:36:
[...]
Hmm ik heb tomtom erop geinstalleerd, maar ik kan hem geen kaart laten vinden, hij zegt geen kaart gevonden! komt dit doordat ik geen GPSproxy gebruik? hmm later maar eens met gpsproxy checken. Die mappen zijn gewoon in de zelfde map als tomtom geluiden etc..
Is het mogelijk om wanneer je een bericht of een gemiste oproep hebt gekregen dit zichtbaar te maken op het scherm? wel lastig dat er geen signalen zijn, anders moet je constant je scherm aanzetten.
Jamesbond007uk
Zijn er mensen die zowel dit toestel als de iPhone hebben gebruikt? Zoja, wat zou je voorkeur zijn?
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Zullen we die discussie maar niet starten? Sommigen zweren bij de iPhone, anderen moeten er niets van hebben en hebben liever WM. Het is je eigen keuze. Fanboydiscussies lijken me niet erg constructief in dit topicYohan schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:19:
Zijn er mensen die zowel dit toestel als de iPhone hebben gebruikt? Zoja, wat zou je voorkeur zijn?
Ik zocht eigenlijk naar wat objectieve verschillen. Ik ben met je eens dat fanboy-discussies niets toevoegen. Maar het zijn wel twee directe concurrenten, dus moet je ze imo in een topic als dit met elkaar kunnen vergelijkenRoD schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:20:
[...]
Zullen we die discussie maar niet starten? Sommigen zweren bij de iPhone, anderen moeten er niets van hebben en hebben liever WM. Het is je eigen keuze. Fanboydiscussies lijken me niet erg constructief in dit topic
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
Ik dacht op een van de youtube filmpjes te zien dat er een soort van widget was waarop dit te zien is.Dextourius schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:36:
[...]
Verwijderd
daar is inderdaad een widget voor, een mobiel met een uitroepteken!
Heb hem vandaag binnen gekregen millionaire editie zeer mooi toestel zeer tevreden! ben nog alles wat aan het ontdekken iemand bruikbare widgets of programma's?
Abbo van 19,95 van hi met eindeloos online en 96 bij betaald lijkt me vrij redelijk!
Heb hem vandaag binnen gekregen millionaire editie zeer mooi toestel zeer tevreden! ben nog alles wat aan het ontdekken iemand bruikbare widgets of programma's?
Abbo van 19,95 van hi met eindeloos online en 96 bij betaald lijkt me vrij redelijk!
Waarschijnlijk heb je de map bij de tomtom install map gezet? dit had ik ook gedaan maar blijkt niet te moeten, hij moet op de root van je geheugenkaartDextourius schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:36:
[...]
Hmm ik heb tomtom erop geinstalleerd, maar ik kan hem geen kaart laten vinden, hij zegt geen kaart gevonden! komt dit doordat ik geen GPSproxy gebruik? hmm later maar eens met gpsproxy checken. Die mappen zijn gewoon in de zelfde map als tomtom geluiden etc..
Weet iemand nog een goed programma om Streams te bekijken/beluisteren? Ik wil nu bijvoorbeeld Ziggo Live TV kijken via de telefoon, de streaming player die erop staat zegt bij wat ik ook invul: "ongeldige url"
[ Voor 18% gewijzigd door Zeemon123 op 03-09-2009 22:59 ]
Er zou een key zijn ergens in HKEY_LOCAL_MACHINE\System\GDI\Drivers\Display waar een bpp zou staan die je van 16 naar 24 kunt instellen.. Ergens op een forum gelezen die ik ben vergeten te bookmarken. Had op google gezocht op force 24 bit pixel depth windows mobile geloof ik. Volgens sommige daar werkte het en werd je telefoon trager.
Is erg goed te noemen. Ik luister veel muziek en internet graag ermee en kan ongeveer 2,5 a 3 dagen ermee door.Alessandr0 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 01:57:
Hoe is de accu tijd?
Als ik de telefoon als modem gebruikt dan gaat de batterij wel iets sneller leeg.
Jamesbond007uk
Tnx man het is nu geluktZeemon123 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:03:
[...]
Waarschijnlijk heb je de map bij de tomtom install map gezet? dit had ik ook gedaan maar blijkt niet te moeten, hij moet op de root van je geheugenkaart
Weet iemand nog een goed programma om Streams te bekijken/beluisteren? Ik wil nu bijvoorbeeld Ziggo Live TV kijken via de telefoon, de streaming player die erop staat zegt bij wat ik ook invul: "ongeldige url"en in de Windows Media Player die bij Windows zit werkt het alleen is de framerate nogal... heel erg slecht
nu ff widget voor gemiste oproepen zoeken
iemand toevallig de omnia 2 al onder os x (macbook ofzo) gebruikt als modem?gertitombo schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:41:
[...]
Is erg goed te noemen. Ik luister veel muziek en internet graag ermee en kan ongeveer 2,5 a 3 dagen ermee door.![]()
Als ik de telefoon als modem gebruikt dan gaat de batterij wel iets sneller leeg.
Ik heb een klein probleempje met GPSproxy
ff met portsplitter gekeken maar krijg telkens bij tomtom je gps wordt opnieuw ingesteld apparaat wordt opnieuw gestart
Bij 'virtual com ports' kan ik com1 niet toevoegen? hij slaat 1 en 3 over.. iemand een idee?In GPSProxy volg je de volgende stappen:
Klik op ‘Menu’ en daarna op ’Extensions’. Selecteer en verwijder in de Extensions de ’Garmin Protocol Output’.
Klik dan op ‘NMEA Input’ en ‘Configure’.
Zet de GPS Com Port op COM3 en selecteer ‘Mirror GPS to output port’.
Zet de output port op COM1.
Bevestig met ‘OK’.
In het menu kies je nu voor ‘Virtual COM Ports’, waar je de zojuist aangemaakte ouput port ‘COM1′ in de lijst kunt toevoegen.
.
ff met portsplitter gekeken maar krijg telkens bij tomtom je gps wordt opnieuw ingesteld apparaat wordt opnieuw gestart
[ Voor 19% gewijzigd door Dextourius op 04-09-2009 13:49 ]
Tjeumig wat een giga mooi scherm - helder en superkleuren. Ook bediening is TOP ! Hier heb ik weer helemaaaaal geen spijt van na de eerste Omnia !!
Verwijderd
Goed om te horen... ik zit er nu op te wachten. Volgens PDAshop zou deze tussen 12:45 en 13:45 geleverd worden...eeyore98 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:19:
Tjeumig wat een giga mooi scherm - helder en superkleuren. Ook bediening is TOP ! Hier heb ik weer helemaaaaal geen spijt van na de eerste Omnia !!
En........? Ik wens je veel succes. Hij is in ieder geval superVerwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:07:
[...]
Goed om te horen... ik zit er nu op te wachten. Volgens PDAshop zou deze tussen 12:45 en 13:45 geleverd worden...
Jamesbond007uk
Jah, je moet als input port 7 gebruiken en virtual output 4, dus niet 1.Dextourius schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:17:
Ik heb een klein probleempje met GPSproxy
[...]
Bij 'virtual com ports' kan ik com1 niet toevoegen? hij slaat 1 en 3 over.. iemand een idee?
Na een klein jaar met een HTC Diamond te hebben 'gespeeld' (voornamelijk Internet, RSS-feeds, af en toe een SMSje en een paar telefoontjes) ben ik blij dat ik nu een toestel heb die níet elke dag aan de lader hoeft terwijl ik er nog intensiever gebruik van maak.
Ook de response is geweldig en met AVS Video Converter heb ik een aantal trailers omgezet en het resultaat mag er zijn.
Er is inderdaad standaard een widget aanwezig die laat zien of en hoeveel SMSjes, mails en gemiste oproepen je hebt.
Het ontgrendelen kan, zoals op het scherm staat, met even links in het scherm drukken maar ook de knop aan de zijkant langer ingedrukt houden.
Wel zijn er een aantal punten die ik nog anders wil zien:
Ook de response is geweldig en met AVS Video Converter heb ik een aantal trailers omgezet en het resultaat mag er zijn.
Er is inderdaad standaard een widget aanwezig die laat zien of en hoeveel SMSjes, mails en gemiste oproepen je hebt.
Het ontgrendelen kan, zoals op het scherm staat, met even links in het scherm drukken maar ook de knop aan de zijkant langer ingedrukt houden.
Wel zijn er een aantal punten die ik nog anders wil zien:
- Accountselectie weergeven bij openen van berichtendienst” staat uit maar ik moet nog steeds een keuze maken
- Threaded SMS niet aan/uit te schakelen zonder registry in te duiken
- Uitschakelen van de "SMS is verzonden"-melding
- Tekst in de mail applicatie niet selecteerbaar voor copy/paste
- Scherm flipt niet naar landscape mode in de mail applicatie (wèl bij SMSen) Doet het scherm blijkbaar wèl zodra de bodytekst getypt wordt (dus alleen geen landscape bij invoeren geadresseerde(n) en onderwerp).
- Geen automatische/geschedulede update van kanalen in RSS viewer mogelijk
- Geen mail-mogelijkheid van nieuwsitem in RSS kanaal mogelijk
- Titel in RSS reader is in donkerblauw op een zwarte achtergrond
- Erg irritant: Hij blíjft vragen of mijn auto toegang mag hebben tot de contacten
[ Voor 9% gewijzigd door nobleone op 09-09-2009 21:37 ]
Niet alles widgets zijn traag. Widgets die eerst informatie van Internet moeten halen zoals bijvoorbeeld AccuWeather en Yahoo Finance hebben een paar seconden laadtijd nodig maar andere widgets (kalender, shortcuts om Wi-Fi, Bluetooth, Telefoon aan/uit te zetten) verschijnen vrijwel direct in beeld.
En widgets die alleen maar Opera openen om naar de (mobiele) site te gaan vind ik vrij zinloos dus die heb ik eraf gegooid.
Nu nog de standaard bladwijzers in Opera zelf...
Persoonlijk vind ik de Omnia II goed met mijn vingers te bedienen.
Sommige dingen zijn zelfs zó groot in het scherm weergegeven dat ik zoiets heb van: dat mag wel kleiner (de RSS-kanalen en -nieuwsitems en mailkoppen bijvoorbeeld).
Bij het hoesje dat bij de Millionairs Pack wordt geleverd, zit trouwens nog een andere stylus. Dat hoesje heeft in de binnenkant van de 'rug' een uitsparing waar de stylus in kan worden geschoven.
Het zou mooi zijn als er een tool zou zijn à la Logitech Harmony:
Van alles op je PC instellen, even je Omnia II eraan en voilà: fully customized Omnia II thingy!
De aanpassing voor het gelockte scherm heb ik al gevonden ("Instellingen - Display en verlichting - Scherm vergrendelen"); daar prijkt nu een mooi True Blood plaatje.
Weet iemand hier of en hoe de twee layouts waaruit je kunt kiezen voor "Hoofdscherm" (dus NIET de 'Themes') zijn aan te passen?
En widgets die alleen maar Opera openen om naar de (mobiele) site te gaan vind ik vrij zinloos dus die heb ik eraf gegooid.
Nu nog de standaard bladwijzers in Opera zelf...
Maar dat ding heeft wel een hoog mini-mascara gehalte.Roet schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:43 over de stylus:
Die zit er wel bij, maar is niet in de telefoon geïntegreerd maar is extern en kun je met een touwtje aan de telefoon hangen.
Persoonlijk vind ik de Omnia II goed met mijn vingers te bedienen.
Sommige dingen zijn zelfs zó groot in het scherm weergegeven dat ik zoiets heb van: dat mag wel kleiner (de RSS-kanalen en -nieuwsitems en mailkoppen bijvoorbeeld).
Bij het hoesje dat bij de Millionairs Pack wordt geleverd, zit trouwens nog een andere stylus. Dat hoesje heeft in de binnenkant van de 'rug' een uitsparing waar de stylus in kan worden geschoven.
Het zou mooi zijn als er een tool zou zijn à la Logitech Harmony:
Van alles op je PC instellen, even je Omnia II eraan en voilà: fully customized Omnia II thingy!
De aanpassing voor het gelockte scherm heb ik al gevonden ("Instellingen - Display en verlichting - Scherm vergrendelen"); daar prijkt nu een mooi True Blood plaatje.
Weet iemand hier of en hoe de twee layouts waaruit je kunt kiezen voor "Hoofdscherm" (dus NIET de 'Themes') zijn aan te passen?
Aansluitend op het Tweakers nieuwsbericht van 1 september dat vanaf 14 september de Samsung Application Store geopend wordt:
Op je Omnia II kan je vast de bijbehorende applicatie installeren.
Volgens deze instructies:
"just click to Program Files/Application Store. You need to click on the Application Store.exe to start the installation".
Doet verder nog niet echt veel maar maakt toch nieuwsgierig niet?
Op je Omnia II kan je vast de bijbehorende applicatie installeren.
Volgens deze instructies:
"just click to Program Files/Application Store. You need to click on the Application Store.exe to start the installation".
Doet verder nog niet echt veel maar maakt toch nieuwsgierig niet?
Let op:
Als je hier een vraag stelt, toon dan eigen initiatief en inzet. GoT is geen helpdesk. Mocht je een reactie zien die niet door de beugel kan, maak dan een topicreport en geef een linkje mee naar de reactie, in plaats van in dit topic te reageren. Hier gaat voortaan strenger op gemod worden.
Als je hier een vraag stelt, toon dan eigen initiatief en inzet. GoT is geen helpdesk. Mocht je een reactie zien die niet door de beugel kan, maak dan een topicreport en geef een linkje mee naar de reactie, in plaats van in dit topic te reageren. Hier gaat voortaan strenger op gemod worden.