Sommige forumleden hebben deze tekst misschien al gezien in het algemene G900 Topic, maar nu nogmaals hier.
Even een korte inleiding: Sinds eind december 2008 ben ik in het bezit van een SE G900 telefoon. De telefoon is nu 7 maanden van mij. In al deze tijd heb ik hem ong. 2 maanden kunnen gebruiken.
De aanschafprijs van de telefoon: €329
Hieronder staat mijn probleem stap voor stap:
Is er misschien iemand die nog een goede tip heeft? Mogelijk is er een SonyEricsson / BelCompany medewerker die dit leest?
Momenteel heb ik de telefoon dus al 7 maanden en heb ik er al 7 maanden last van, al tig keer bij BelCompany geweest en eigelijk elke keer weer voor niks.
Even een korte inleiding: Sinds eind december 2008 ben ik in het bezit van een SE G900 telefoon. De telefoon is nu 7 maanden van mij. In al deze tijd heb ik hem ong. 2 maanden kunnen gebruiken.
De aanschafprijs van de telefoon: €329
Hieronder staat mijn probleem stap voor stap:
- Ik ben twee maanden in het bezit van de telefoon en stuur hem op voor reparatie ivm stof onder het scherm.
- De telefoon komt terug van reparatie (na 4 weken), maar er zit nog steeds een beetje stof onder het scherm, aangezien ik niet mijn goede kassabon bij me heb kan ik de telefoon niet opnieuw terugsturen. Na de telefoon 1 week gebruikt te hebben zit er nu zoveel stof onder dat ik hem terug stuur.
- Al binnen één week is me telefoon terug, maar niet gerepareerd, het valt volgens het reparatiecentrum niet onder de garantie. De BelCompany medewerkers is het er ook niet mee eens en samen besluiten we hem nogmaals op te sturen
- Weer 4 weken later komt de telefoon terug, al het stof is deze keer verwijderd
- Thuis wil ik een foto maken, wat blijkt, de camera is gesloopt op het reparatiecentrum!, ik ga die dag erna weer naar de BelCompany om mijn telefoon op te sturen.
- 4 weken later komt mijn telefoon terug, het scherm is geheel stofvrij en de camera is volgens de bon gerepareerd. Als ik de telefoon wil aanzeten blijkt deze geblokkeerd te zijn, ik kan gewoon niet op mijn telefoon komen! BelCompany belt het reparatiecentrum om de code aan te vragen, deze zou ik binnen 24 uur horen.
- Die dag erna, geen BelCompany. Ik vraag waar de code blijft en ze bleken zich vergist te hebben, het duurt maximaal 5 werkdagen.
- nogmaals 5 werkdagen later, geen Unlock-code. Ik ben teruggegaan naar de winkel en heb nogmaals geklaagd dat ik de code niet heb. BelCompany heeft nogmaals het reparatiecentrum gebeld en ik zou hem nu toch echt snel krijgen!. Maar ondertussen zat er al stof onder mijn scherm, dus heb garantie geclaimd. Aangezien ik 3 reparatiebonnen heb is dit mogelijk. Het garantieclaimen duurt 5 werkdagen.
- 5 Werkdagen later, BelCompany belt mij op dat ze nu opeens de telefoon nodig hebben met garantie claimen. Wat blijkt, ze hebben garantie geclaimt bij BelCompany Hoofdkantoor en dit hoorde bij Sony Ericsson zelf te zijn (SE scheen volgens hun de uitzondering te zijn). De mede-werker wil het garantie-claim formulier uitprinten die hij van SE heeft gehad, maar kan niet op zijn mail komen. Of ik aub morgen terug wilde komen.
- De dag erna vullen we het garantieclaim formulier in en wordt de telefoon opgestuurd. Het zou 10 werkdagen duren.
- Inmiddels 13 werkdagen later, nog niks gehoord... Morgen maar weer langs gaan
- Ik ben langsgegaan, en het schijnt geen 10 werkdagen te zijn, maar het kan zeker wel 6 weken duren! SonyEricsson zou binnen 10 dagen doorgeven of ze de telefoon ontvangen hebben, daarna nemen ze nog ruim de tijd om te beslissen of je claim wordt goedgekeurd of niet. (En zo niet, dan komen er denk ik nog een paar weken bij voor reparatie)
- Na een totale wachttijd van 7 weken ben ik teruggegaan naar de BelCompany. De medewerker ging SE bellen om de status op te vragen. Bij SE konden ze de status niet zien omdat ze precies op dit moment het garantieclaim-systeem aan het overzetten waren naar een nieuw systeem. Vrijdag zou de BelCompany medewerker mij terugbellen met het antwoord.
- Zaterdag, er was helaas nog niks over mijn telefoon bekend dus ging de medewerker SE bellen om de status op te vragen. De aanvraag was zogenaamd nog niet ontvangen door SE... De medewerker had de claim een week geleden nog opgestuurd maar ook die hadden ze weer niet gekregen. We hebben afgesproken dat de BelCompany medewerker maandag de claim nogmaals ging opsturen en dan gelijk SE bellen om te vragen of deze was aangekomen.
- Dinsdag werd ik gebeld door de medewerker dat de claim bij SE binnen was gekomen. Een antwoord kon ik deze keer binnen 2-3 werkdagen verwachten. Volgens hem dus uiterlijk vrijdag.
- Maandag 20-07-'09 nog niks van de BelCompany gehoord. Ik ben dus wederom langs gegaan bij de BelCompany. De medewerker had het vandaag heel erg druk en had daarom nog niet gekeken of er wat was binnen gekomen... Na in zijn systeem te kijken was het antwoord inderdaad binnengekomen: De claim is afgewezen. De reden van afwijzing: De code die op de telefoon staat heeft de klant er zelf opgezet en hij is daarna de code vergeten. SE is bereid om tegen betaling de code te verwijderen.
- De BelCompany medewerker snapte sowieso niet waarom zijn collega garantie had geclaimd. Je moet 3x een reparatiebon hebben voor dezelfde klacht en ik had er maar 2 van stof en 1tje van een kapotte camera. Dus eigelijk hebben we deze 10 weken sowieso op niks zitten wachten.
- De telefoon is vandaag weer naar het reparatiecentrum gestuurd, dit maal om weer stof te verwijderen en de code van de telefoon af te halen.
- Na al deze weken heb ik dus ook nog geen code ontvangen van het reparatiecentrum. De code zouden ze ong. 12 weken geleden al doorbellen. (De BelCompany medewerker dacht nu zelfs dat er geen code op de telefoon stond, maar dat hij gesimlockt is teruggekomen en aangezien ik het abbonement van de telefoon niet meer gebruik maar een andere provider de telefoon dit zegt. De medewerker heeft wel nog een andere simkaart geprobeerd, maar deze deed het ook niet. Het abbonement was van Telfort maar vermoedelijk had hij niet zo'n simkaart liggen om te proberen)
Is er misschien iemand die nog een goede tip heeft? Mogelijk is er een SonyEricsson / BelCompany medewerker die dit leest?
Momenteel heb ik de telefoon dus al 7 maanden en heb ik er al 7 maanden last van, al tig keer bij BelCompany geweest en eigelijk elke keer weer voor niks.