Het moeilijk herkenbare / vindbare fonts topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Gezien de namen als 'Baskerville Old Face' en 'Bodini Display' Bodoni Display gok ik dat dit sterke rip-offs zijn van bestaande lettertypen.

Er kleeft een praktisch probleem aan: heb je een publicatie waarin alle echte fonts gebruikt zijn, dan moet je met deze set alles aanpassen, en nalopen, of alle gebruikte karakters er wel in zitten. Ik verwacht niet dat je voor dit geld alle karakters en subsoorten krijgt.

Je betaalt dus weinig, en het is leuk als je maar een paar standaard-karakters nodig hebt. Maar wil je het goed aanpakken, dan bezorg je jezelf - of je ontwerper, je drukker - hiermee gewoon dubbel werk.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Het is puur voor een logo/logo's, dus niet een complete huisstijl(len). Dus dan zit het wel goed lijkt mij.
Straks eens gaan verdiepen in deze tak van sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dean
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-12-2020

Mr. Dean

Signature

Beste mensen. Vandaag op de DDW kwamen ik en een vriend een heel mooi lettertype tegen. Echter doordat de letters aan elkaar zitten kan WhatTheFont het niet zo goed vinden met dit lettertype, en daarom vroegen wij ons af welk lettertype dit was. Jullie zijn onze enige optie :X

Het gaat om deze:
Afbeeldingslocatie: http://melvinthemachine.com/images/Melvin-The-Machine-Logo.png

Ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Lijkt me gewoon handgeschreven. Als ik de 3 e's bekijk zie ik al 3x een andere e en hetzelfde geldt voor de 2 h's in de text. Ook de beide i's hebben een verschillend puntje en als klapper natuurlijk de beide hoofdletters M welke in de verste verte niet op elkaar lijken. At best hebben ze wat op elkaar lijkende script-fonts door mekaar gemikkerd. Het zouden verschillende ligaturen/ligamenten kunnen zijn maar dat lijkt me erg stug.

En het is, IMHO, verre van "heel mooi".

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 27-10-2010 18:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dean
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-12-2020

Mr. Dean

Signature

Het punt was dat we het allebei zagen als een bestaand lettertype wat ons bekend voorkwam, dus misschien was het er een. Als het handgeschreven is, jammer dan.

Toch bedankt!

edit: Heb m gevonden. Hij heet Liza Display Pro

[ Voor 29% gewijzigd door Mr. Dean op 28-10-2010 12:57 ]

Ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 11:15
:) Tja, met de mogelijkheden die er in OpenType zitten ben je tegenwoordig niet meer zeker of een font met variaties in verschillende letters nog wel handgeschreven is. Het zal voor een sinpele Sans-serif niet zoveel uitmaken, maar juist de script-fonts zullen goed uitgebreid kunnen worden met variaties. Lijkt me overigens een hoop werk om de stijl enigszins gelijk te houden (wat met dit font, los va de discussie of het mooi is, wel gelukt is).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destijds heb ik middels een fotobewerkingsprogramma een jpg_plaatje gemaakt voorop mijn site. In eerste instantie dacht ik dat het plaatje, waarmee ik met dreamweaver klik_velden heb gemaakt, niet aangevuld zou worden met meerdere items. Het geval nu, ik wil een item toevoegen aan het plaatje, maar weet het type font niet meer.

Ik heb daarom even en screenie gemaakt met het desbetreffende lettertype. Wie o wie weet welk lettertype ik bedoel?

Afbeeldingslocatie: http://peterve.nl/Plaatjes/lettertype.jpg

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ook al de moeite genomen de topicstart te lezen voordat je hier met de deur kwam binnenvallen? ;) En dan doel ik vooral op het "Tips en regeltjes" gedeelte.

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 01-11-2010 17:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Op MyFonts.com heeft Adobe een font met de naam ITC Souvenir
Deze:

Afbeeldingslocatie: http://origin.myfonts.net/118/fs/u/60/0f33c2c04439b9474a47604cb5ec6b.gif

Boven zie je Souvenir medium. Ik vroeg me af of hier een gratis variant op bestaat om op die manier kosten te besparen voor mijn opdracht. Zo ja, kan iemand mij vertellen welke dat is.

[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 02-11-2010 09:39 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Hmm, vroeger zat er bij CorelDRAW een hoop fonts met net andere namen, deze zat daar zeker tussen. Maar hoe die heette... Maar heb je al gezocht op 'font souvenir variant'? Eerste hit is al raak (hoe dubieus ook...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Corel namen zijn
TT0019M_.TTF Souvenir Light BT
TT0020M_.TTF Souvenir Light Italic BT
TT0021M_.TTF Souvenir Demi BT
TT0022M_.TTF Souvenir Demi Italic BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:51:
Destijds heb ik middels een fotobewerkingsprogramma een jpg_plaatje gemaakt voorop mijn site. In eerste instantie dacht ik dat het plaatje, waarmee ik met dreamweaver klik_velden heb gemaakt, niet aangevuld zou worden met meerdere items. Het geval nu, ik wil een item toevoegen aan het plaatje, maar weet het type font niet meer.

Ik heb daarom even en screenie gemaakt met het desbetreffende lettertype. Wie o wie weet welk lettertype ik bedoel?

[afbeelding]

Alvast bedankt voor het meedenken.
Nooit verstandig hè, jpg gebruiken voor line-art. Dan krijg je dit soort fuzzy plaatjes. Wel eens van png gehoord?
Het lettertje wat je grbruikte was ShyFonts SF Slapstick Comic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh helemaal tof man..Ik heb het nu ook door dat png beter is..

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk heel simpel, maar ik weet niet welke het is....

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/e06d061a.jpg

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
monnick schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:12:
Waarschijnlijk heel simpel, maar ik weet niet welke het is....

[afbeelding]
Impact. Denk aan Dirk van den Broek, e.a.

Afbeeldingslocatie: http://img.fontfinder.ws/closeups/23505.big.png

[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 11-11-2010 19:15 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Leuk artikel van de NOS over fonts: http://nos.nl/artikel/197...es-zijn-net-zuurstof.html :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Arme Gill, staat zijn verhaal ook weer op de NOS, Altijd een van de verhalen waarmee je letterontwerpen een beetje spannend kan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejwazzup
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06-2024
Ik zoek dit lettertype dat komt van de site van De Wereld Draait Door.

Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/751/knipseldn.png

[ Voor 9% gewijzigd door hejwazzup op 16-11-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
Is gewoon normale tekst en kan je zo uit de source plukken 8)7

Century Gothic

[ Voor 24% gewijzigd door BarôZZa op 16-11-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejwazzup
  • Laatst online: 19-06-2024
BarôZZa schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:55:
Is gewoon normale tekst en kan je zo uit de source plukken 8)7

Century Gothic
U bent geweldig en ik noob! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik zoet dit font, whatthefont kan hem iig niet vinden.

Afbeeldingslocatie: http://c0573862.cdn.cloudfiles.rackspacecloud.com/1/0/10542/228699/cargo_thesis2.jpg

Verwijderd

Kijk bij wtf eens naar de DINNeuzeit Grotesk Bold Condensed.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 17:16
Ik heb ook een font verzoekje. Ik zoek een lettertype wat op het befaamde Baywatch logo lijkt
Afbeeldingslocatie: http://www.worstpreviews.com/images/baywatch.gif

Ik ben al tot de ontdekking gekomen dat de BAYWATCH tekst custom is en geen font. Iets wat er erg op lijkt is perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
bartsled schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:56:
Ik heb ook een font verzoekje. Ik zoek een lettertype wat op het befaamde Baywatch logo lijkt
[afbeelding]

Ik ben al tot de ontdekking gekomen dat de BAYWATCH tekst custom is en geen font. Iets wat er erg op lijkt is perfect :)
Zoiets?

En anders vind je hier vast wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen, ik ben op zoek naar een font die het goed doet op een hout-achtergrond.

De tekens moeten er een klein beetje in gebrand zijn als het ware.

In mijn zoektocht kwam ik de volgende font tegen: http://www.urbanfonts.com/fonts/Almonte_Woodgrain.htm

Alleen 't is net een tikkeltje te transparant en dat 'erin gebrand zijn' element mis ik toch nog een beetje...

Heeft iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kan met een willekeurig lettertype als je een beetje met laageffecten speelt, kijk er maar eens een paar Woodburn branding tutorials op na. Die technieken werken met een paar kleine aanpassingen uiteraard ook in The Gimp of PSP of zo. Vaak wordt er een opengewerkte letter voor gebruikt, iets wat lijkt op een Stencil of zo. Maar je kunt ook wat inspiratie ophalen bij de letters die op ouderwetse veilingkisten werden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets als Dirty Play misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Iemand enig idee welk lettertype gebruikt wordt voor het "geschikt/ongeschikt" logo :?
Afbeeldingslocatie: http://www.frankwatching.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/05/geschikt-ongeschikt-logo.jpg

[edit] Gevonden denk ik: Gewoon Calibri (vet)... denk ik ..

[ Voor 13% gewijzigd door IJnte op 22-12-2010 09:13 . Reden: gevonden! ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Bjk
  • Laatst online: 20:29

Bjk

Ik heb hem al door What The Font heen gehaald maar zonder succes, iemand?

Afbeeldingslocatie: http://creattica.com/uploaded-images/0000/4823/p_rose-obojyk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Ik open net toevallig een pagina en dacht meteen 'was dat niet het font....'

Le Cochin was de naam (ofwel Engravers' Oldstyle 205). Alleen is die 't ook nèt niet. De schreven op de E staan schuin, en van de S zijn ze minder geprononceerd. Maar via deze pagina kun je wat fonts vinden die misschien dichter in de buurt zitten, misschien is het de Esta wel. Het is ook mogelijk dat de letters R H I L wel overeenkomen en dat de rest gewoon wat blijkt te zijn aangepast.

Het andere font is een Futura, maar dat wist je waarschijnlijk zelf al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Volgens mij is het Esta, perfect dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig, allemachtigprachtig, dat je met de Esta genoegen neemt. Maar eerlijk gezegd zelf met een zo modderig voorbeeld als dit plaatje (waarom altijd zwaar gecomprimeerde jpgs voor line art?) lijkt de Esta er voor geen meter op. Mrs Eaves Bold lijkt een betere gok - een gok blijft het met zo'n voorbeeld ...

http://www.myfonts.com/fonts/emigre/mrs-eaves/bold/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

@koeiekat, excuses voor mijn 'modderig' voorbeeld, het is alles wat ik omhanden had. En bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:24

SaN

Ik ben opzoek naar de naam van dit font. WhatTheFont komt er niet uit.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/zk30q9.jpg

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Da's hetzelfde tiepje als van de vorige post (de 2e regel dan) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-12-2024
Misschien niet helemaal het juiste topic maar ik heb inmiddels aardig wat gelezen en het blijft me toch een beetje onduidelijk... Hoe zit het nou met de rechten van fonts in het algemeen en waar kan ik opzoeken hoe het zit mbt een specifiek font?
Ik ben namelijk bezig een logo te ontwerpen dat eigenlijk niet heel veel meer is dan een onderstreept woord :+ . Ik gebruik hiervoor Futura Condensed Medium. Als het logo af is, komt dat waarschijnlijk op allerlei plekken terug (website, onderaan een email, evt. briefpapier etc.).
Kan iemand mij bijspijkeren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Rijk Lemming schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:27:
Misschien niet helemaal het juiste topic maar ik heb inmiddels aardig wat gelezen en het blijft me toch een beetje onduidelijk... Hoe zit het nou met de rechten van fonts in het algemeen en waar kan ik opzoeken hoe het zit mbt een specifiek font?
Ik ben namelijk bezig een logo te ontwerpen dat eigenlijk niet heel veel meer is dan een onderstreept woord :+ . Ik gebruik hiervoor Futura Condensed Medium. Als het logo af is, komt dat waarschijnlijk op allerlei plekken terug (website, onderaan een email, evt. briefpapier etc.).
Kan iemand mij bijspijkeren? 8)7
Tja, het gebeurt aan de lopende band dat iemand met een veel voorkomend font (lettertype) een logo maakt, en daar nooit voor betaald heeft, maar wel voor het logo-ontwerp wordt betaald.

Zeker een veel voorkomend font als Futura, dat op veel PC's 'van nature' aanwezig is - bewust of niet - zie je veelvuldig voorbijkomen. Er zijn evenzoveel fonts in het publiek domein beland door allerlei softwarepaketten, waarmee ze werden meegeleverd, en vervolgens doorgesluisd naar anderen.

Ik zou me geen zorgen maken. Echt netjes is het uiteraard niet, als je de fonts niet hebt betaald, maar wie komt daar achter?

Fonts worden imho net zoveel, zoniet vaker 'illegaal' gebruikt dan software.

Een vervelend gegeven. Dat is het zeker. Kijk in je geweten. Hoe is het font in je bezit gekomen? (ik hoef geen antwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Volgens mij is het wel legaal als je een logo omzet naar vectoren en deze vervolgens overal gebruikt wordt. Zolang brieven verder in een standaard font gezet worden (vaak wordt hiervoor Arial, Helvetica of Times (New Roman) gekozen, ook al heeft het logo bijvoorbeeld Futura of Bliss). Ik weet in ieder geval dat bij Reed Business echt niet op elke computer Bliss heeft geïnstalleerd, en ze willen ook niet dat het voor iets anders dan het logo gebruikt wordt (wat niet tegenhoudt dat diverse mensen het dus wel willen gebruiken voor 'huisstijl'-zaken), daar is in het geval van Bliss ook zeker sprake een veel te hoog prijskaartje.

Dan blijft de discussie over of een logo in een bepaald specifiek lettertype wel of niet onder de copyright van de maker van het lettertype valt, en wordt een veel gebruikte site als brandsoftheworld.com wel heel dubieus (ze hebben dan ook niet voor niets een flinke disclaimer). En dat is waarschijnlijk per font verschillend (zie bijvoorbeeld de discussies over web-fonts standaard en hoe daarin afgedwongen kan worden dat een font niet onrechtmatig gebruikt wordt).

Zoals Ramzzz zegt, volg je eigen geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-12-2024
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nog even gezocht naar een gratis alternatief maar dat heb ik niet kunnen vinden. Voorlopig houd ik het maar gewoon zo. We zitten nu nog in een soort verkenningsfase voor een tekstbureau. Als we over een jaar of wat enkele tonnen per jaar omzetten zal ik het alsnog kopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
Ik ben op zoek naar het font waarmee de artiest bij MTV Brand New wordt aangekondigd.
Ik heb (met een eigengemaakte en bewerkte) foto al 'WTF' geprobeerd, maar zonder succes.

Dus bij deze aan jullie de vraag: welk font is dit:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_tzRotcCPhCQ/TSsd5Omh6oI/AAAAAAAAE9o/HBUhRdawoaU/Skunk%20Anansie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
tinus94 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:56:
Ik ben op zoek naar het font waarmee de artiest bij MTV Brand New wordt aangekondigd.
Ik heb (met een eigengemaakte en bewerkte) foto al 'WTF' geprobeerd, maar zonder succes.

Dus bij deze aan jullie de vraag: welk font is dit:
[afbeelding]
Opgelost: freehand591

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar het lettertype dat in dit logo gebruikt wordt... Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: http://www.heusden-zolder.be/deverdieping/art/logo_deverdieping.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Kijk eens op dafont (dafont.com) onder de categorie Fancy -> Retro , Daar staat wel het een en ander tussen dat ook die lage lijnen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar het font van de poster van goodbye lenin:

Afbeeldingslocatie: http://www.moviebase.info/wallpapers/Good-Bye-Lenin/Good-Bye-Lenin-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, het zal niet direct Godzilla zijn, maar hij lijkt er wel op. Let erop dat de 'E' van Bye en van Lenin niet gelijk zijn. Ook zie je in de twee O's en in de N'en wel duidelijk verschil, maar het lijkt erop dat ze van dezelfde basisletter komen.
Je zou eens hier kunnen kijken: http://www.dafont.com/the...fpp=50&text=GOODBYE+LENIN maar... ik denk dat je een vrij cleane letter moet pakken en die zelf moet behandelen met wat brushes.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, zou iemand mij kunnen vertellen welk lettertype hier gebruikt wordt?
Afbeeldingslocatie: http://i595.photobucket.com/albums/tt32/jffry101/th_Naamloos.png
Heel erg bedankt!

Jeffrey

PS: Ik heb WhatTheFont, Identifont al geprobeerd en DaFont al doorgezocht.
PPS: De b ziet er uit als een klein kapitale b

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je misschien een wat kleiner en een wat minder scherp plaatje? Dit is wel erg groot en erg scherp.

Voor zover, rubbish in - rubbish out, troep in - troep uit, Eurostile gemengd met SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat zelf ook al te denken aan een Eurostile, maar dan komen de cijfers niet uit. ik zal nog even een plaatje maken met de nummers (zit wel een achtergrond achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... Ik ben op zoek naar het font van de poster van goodbye lenin ...
FF Kipp. Dark Blues sang the blues ...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... maar dan komen de cijfers niet uit ...
welke cijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i595.photobucket.com/albums/tt32/jffry101/th_Naamloos-1.png
Deze cijfers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand met een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:42
Iemand hier enig idee van?

Ik ben op zoek naar het font gebruikt op dit horloge; nou heb ik na lang zoeken een font kunnen vinden wat er extreem veel op lijkt, misschien is het 'm ook wel, alleen is het font $450..
Afbeeldingslocatie: http://www.countshop.com/images/Nixon-Private-SS-A276-All-Black_1.jpg?12662

Font:
Naam: Hanyi Zong Yi
Ontwerper: URW++
Afbeeldingslocatie: http://origin.myfonts.net/118/fs/u/f8/f9ac0f0e7f697c21eb26ad96410996.gif

Iemand een (gratis) alternatief?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Eurostile lijkt er verdacht veel op. :)
Afbeeldingslocatie: http://img.fontfinder.ws/closeups/4795.big.png
Ik weet eigenlijk niet wat de status van deze website is, waar je dat kunt downloaden... Bij mijn weten is Eurostile niet zomaar gratis. Er zijn wel alternatieven.

[ Voor 51% gewijzigd door Ramzzz op 23-01-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:42
Ramzzz schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:56:
Eurostile lijkt er verdacht veel op. :)
[afbeelding]
Ik weet eigenlijk niet wat de status van deze website is, waar je dat kunt downloaden... Bij mijn weten is Eurostile niet zomaar gratis. Er zijn wel alternatieven.
Zo, die wijzerplaat begint toch aardig te lukken, thanks voor de tip :)

Origineel:
Afbeeldingslocatie: http://www.otbsurf.com/images/2595160.jpg

Mijn wijzerplaat (oranje kleur is nog niet goed):
Afbeeldingslocatie: http://data.stevenp.nl/other/Wijzerplaat.jpg

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik kan deze font niet vinden .. heb what the font geprobeerd, dafont, etc ...

Ik vind yearbook fonts, college fonts, etc ... maar niet deze, Ze lijken allemaal maar heb hem precies nodig.

Afbeeldingslocatie: http://mib-brielle.nl/favico.jpg

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Zal je net zien .. week aan het zoeken en plaats hier een nood kreet ,... vind ik plot het princetown font. 8)7

http://www.linotype.com/157801/princetown-font.html ... maar is helaas betaald.

sorry ... wilde die hierboven editten.

[ Voor 36% gewijzigd door Tranzy op 09-02-2011 15:42 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

link weg want schijnt niet legaal te zijn

[ Voor 77% gewijzigd door D-rez op 21-02-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrijft DEXYD: don't be a thief of your own life.

En dat klopt.

Edited kk

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Ik snap niet helemaal wat je punt is?

[ Voor 81% gewijzigd door Ramzzz op 21-02-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...101.com, gaat het licht aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Ah, ik keek niet verder dan mijn neus lang was, blijkbaar. :P

[ Voor 54% gewijzigd door Ramzzz op 21-02-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet alles :| ... maar kijkt niet altijd goed ... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

De tekst hieronder is voor zover ik dat kan zien, Times New Roman (met de subkopjes, zoals "Maatschappelijk" gewoon cursief gedrukt). Maar wat is het font van het kopje ("1.4 Relevantie")? Volgens mij geen Times, hoewel het er dik tegenaan hangt. Whatthefont geeft wel wat suggesties, maar geen van allen zijn ze het helemaal. Volgens mij moet het een heel bekend font, want die 4 die "onder de regel uitvalt" heb ik al heel vaak in boeken gezien.

Link naar whatthefont test van een ander kopje: http://new.myfonts.com/Wh...c&glyphcount=18&imageid=0

Afbeeldingslocatie: http://www.danandan.luna.nl/thesis-scan-cut.png

[ Voor 27% gewijzigd door Reveller op 20-02-2011 23:06 ]

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Reveller schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:04:
De tekst hieronder is voor zover ik dat kan zien, Times New Roman (met de subkopjes, zoals "Maatschappelijk" gewoon cursief gedrukt). Maar wat is het font van het kopje ("1.4 Relevantie")? Volgens mij geen Times, hoewel het er dik tegenaan hangt. Whatthefont geeft wel wat suggesties, maar geen van allen zijn ze het helemaal. Volgens mij moet het een heel bekend font, want die 4 die "onder de regel uitvalt" heb ik al heel vaak in boeken gezien.

Link naar whatthefont test van een ander kopje: http://new.myfonts.com/WhatTheFont/results?ch\[0]=1&ch\[1]=.&ch\[2]=3&ch\[3]=A&ch\[4]=a&ch\[5]=n&ch\[6]=p&ch\[7]=a&ch\[8]=k&ch\[9]=o&ch\[10]=n&ch\[11]=d&ch\[12]=e&ch\[13]=r&ch\[14]=z&ch\[15]=o&ch\[16]=e&ch\[17]=k&wtfserver=104&id=0000283e4d5fc129000d5ce60000395c&glyphcount=18&imageid=0

[afbeelding]
Ik vind het zelfs niet op Times New Roman lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

Ramzzz schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:09:
[...]

Ik vind het zelfs niet op Times New Roman lijken...
Nou, na een sloridige 30 vragen op Identifont.com te hebben beantwoord (ik kende de site niet maar vond hem via dit topic), zou het misschien Georgia kunnen zijn...even testen in Word en vergelijken :)

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

excusez moi, maar als een site zo hoog staat bij een willekeurige google zoek opdracht, en ze zelf claimen dat het volgens de regels is...
All of the fonts offered on this website are in the public domain and either demoware, freeware, postcardware or shareware. If you are in belief that any font on this site violates a copyright, please contact us or the author of that font. All newsboard posts, messageboard posts, font descriptions and font reviews are owned by their respective authors and do not necessarily express the opinion of the operators of fonts101.com.
Maar als die site idd niet legaal is, is dat puur onwetendheid mijnentwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die site is legaal. Dwz de URL. Wat er op staat grotendeels niet.

Edited kk

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

sorry dan. Ik wist niet dat het illegaal was op die site. Anders had ik er uiteraard niet naar gelinkt.

link is weg.

kun jij jouw post ook iets aanpassen?

[ Voor 21% gewijzigd door D-rez op 21-02-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit die post svp en haal die link weg. OK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

is gebeurd, kun jij ook je post wat aanpassen svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Ik pas een en ander aan.

[ Voor 67% gewijzigd door Ramzzz op 21-02-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote John Cleese, "it's done ... done ... done"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:00:
Quote John Cleese, "it's done ... done ... done"
Blackadder: Stick me with a fork. I'm done. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

I am weazle: I R Baboon

[ Voor 13% gewijzigd door D-rez op 21-02-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 19-09 00:38
Het lettertype van het logo van Holland Casino:

Afbeeldingslocatie: http://www.timvoors.nl/uploads/cases/case_004-holland_casino.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door funk-e op 22-02-2011 15:27 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
funk-e schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:27:

[afbeelding]
Mooi zeg?

Hint: zoek de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja, inderdaad, erg veel moeite is daar niet voor gedaan.

De fontnaam ligt op het puntje van m'n tong, maar verder dan TheSans, Agfa Rotis Sans Serif, Optima kom ik niet. Terwijl die het niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Laatst online: 20-08-2024
funk-e schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:27:
't lijkt een beetje op een dikke Lucida sans, maar is het ook weer niet helemaal. De H en C zijn custom dus je kan eigenlijk alleen de A en N gebruiken voor het vergelijken.

Anders op een fontsite gaan kijken onder de humanistic sans-jes.

[ Voor 9% gewijzigd door agentorangina op 23-02-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 19-09 00:38
Mijn excuses voor mijn karige vorige post.

Een collega van mij is een fanatiek bezoeker van het Holland Casino en hij gaat onze afdeling verlaten. Daarom willen wij hem een leuk cadeau aanbieden met daarop een aangepast logo.

Zijn naam is Klaas, daarom moet het Holland Klaasino worden. :+

Maar als ik er zo over nadenk het ik het font ook niet nodig, gezien de A en de L al in het logo staan. Ik moet dus een custom K maken in dezelfde stijl. Ik ga even kijken welke van jullie aangedragen fonts ik ga gebruiken als basis voor de letter K

Thanks voor de input :)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Een tijd terug had ik het over het font memphis. Nu zoek ik weer een font wat enigszins wel hierop lijkt.

Het ziet er dan ook uit als een kruising tussen Gill Sans en Memphis.

Afbeeldingslocatie: http://media.smashingmagazine.com/cdn_smash/images/typefaces/gill-sans.gifAfbeeldingslocatie: http://www.identifont.com/samples/adobe/Memphis.gif

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Rakkerzero schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:10:
Een tijd terug had ik het over het font memphis. Nu zoek ik weer een font wat enigszins wel hierop lijkt.

Het ziet er dan ook uit als een kruising tussen Gill Sans en Memphis.

[afbeelding][afbeelding]
Welk font bedoel je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramzzz schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:16:
[...]

Welk font bedoel je nou?
Een Gill SlabSans?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Misschien bedoelt-ie Cæcilia?

Afbeeldingslocatie: http://www.identifont.com/samples/adobe/PMNCaecilia.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gewoon Rockwell of Stymie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Welke font is dit?
Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/img.aspx?p=ikFzdSgNR6goS5AczwT0Qob1hfhvOT154rMQchSPlQJMiX0ul9hvWeNHDE41EEvHuV6Ww1SPWi4V8QMpR0cFXNTYLClUgEzv4bHu89S5XYYMKmrCwV9Jw1%2BgfBw11Hohh8pwv1nLImmdoxUyDsj7IHDCkzlrLyC1
Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/img.aspx?p=Z16fKO4AjdLH5uUid0nVeWJnGUuV4k88K%2FisO3URzScpVkgdgu0xARmo%2FG9FW4orOksEXMisAQRY8r58NhjMdX84DUmnrC8GFrP4IGJLmW1iZ1ABza5bW0D4rCd1AN5yfz4GWsKuQkZG
Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/img.aspx?p=1mFMcrcKQK8vTJcfiAPzRYHyAlWLbCheDiK%2Bb8mdqTAMy98qwsW1YNbu%2BCkYnEOvUTaHTwXkNSufhJ2J%2FJ3AaO6M7CgfImXf6Z0YwZ8tJEovm6TnARGkxpBBmxd1ToIOOSps%2Fi8mqpPzUg%2BJQqKGyK6wHjsRMD%2Fzb6Jf
Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/img.aspx?p=HHv3u2wHiWbmha7WQbomiUjPvuMnGGBki2Rl8k14eod%2FQjHcE8iZcgP2JiTKBKjUR2DJZYxOO%2FJS3j7%2BzhH%2Bq6AtipipcawxdpQ%2BWTlQSl5slSFbPSNvEGySFfK5c4FI0wxWkDebHVayRHjGH9kc6BdQk9ms%2FsfahwdgPl7fXw%3D%3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Univers Condensed. Vermoedelijk Light. Volgens mij wel enigszins aangespatieerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 04-03-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dat lijkt er inderdaad behoorlijk op. Op deze site even UltraSharp Serie als voorbeeldtekst ingevuld:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CCj0zNJHQAA3WAlC9zTh9QB5/full.png

Volgens mij hebben we een match, heel erg bedankt!

EDIT: resultaat, nieuwe introplaatje van het [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16 topic. Heb ik net even snel in elkaar geshopt.

[ Voor 27% gewijzigd door Kid Jansen op 04-03-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Heeft iemand enig idee welk lettertype is dit in CS5? :?

Ozi

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/03/09/1299662933-220.png

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/03/09/1299662967-160.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Voor dit soort vragen is een topic in het leven geroepen:
Het moeilijk herkenbare / vindbare fonts topic - Deel 8

[ Voor 27% gewijzigd door remco_k op 09-03-2011 14:55 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:36
Volgende keer in het andere topic?

Lijkt mij op Museo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Heeft iemand enig idee welk lettertype is dit in CS5? :?

Ozi

Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1299679690.png

Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1299679709.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:45

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Whatthefont (http://new.myfonts.com/WhatTheFont) lijkt te wijzen naar Museo

http://new.myfonts.com/fonts/exljbris/museo/

de 300 en 500 (de betreffende diktes die waarschijnlijk passen) daarvan zijn gewoon gratis

[ Voor 27% gewijzigd door RM-rf op 09-03-2011 15:17 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

nvm

[ Voor 95% gewijzigd door Matthew op 09-03-2011 15:15 . Reden: te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd