Het moeilijk herkenbare / vindbare fonts topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
De koppen zijn Barmeno, verder kan ik je helaas niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
engelbertus schreef op zondag 09 mei 2010 @ 02:53:
ik heb niet echt een digitaal plaatje, anders dan een ingescand logo, waarin de tekst heel klein is.

de t is zoals in helvetica, maar de e en s als in helvetica, maar t als arial,
Ik denk gewoon dat iemand ze gewoon gemixed heeft of in het vector bestand heeft gewerkt, wat men vaak genoeg doet voor een logo. Het is niet zo logisch om plots schuine afsneden te gebruiken voor maar een letter, en bij de andere lettervormen weer alles recht te doen. Niet dat het niet kan trouwens, maar ik denk dat de markt voor nog meer Akzidenz Grotesk klonen (hoewel ie er is) niet echt plaats heeft voor eentje met enkel een andere t. Of misschien even op dafont zoeken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202393

engelbertus schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:30:
ons bedrijf heeft een logo dat heel erg sterk lijkt op arial. alleen bij de arial van windows zit zeg maar het einde van bijvoorbeeld de s en de e niet horizontaal, bij ons logo zit dit dus horizontaal, wat het een tikkeltje strakker maakt.

het is een miniem verschil, je ziet het pas als je gaat zoeken naar verschillen. maar nu wil ik dus graag weten welk lettertype het is. misschien dat een van jullie dat uit zijn hoofd weet?

en dat wil ik vnl weten omdat een of ander nu dus een printscreen van een hele desktop heeft gemaakt, met word, met daarin de tekst van ons logo, en dat hele plaatje in excel heeft geplakt, verkleind en gecropt. beetje overbodig in een excel bestand, en door die rare fratsen staat het logo in elke excelverse weer anders ( gespiegeld, of op de kop) dus bij een nieuwe versie moet elke keer dat logo weer aangepast worden voor verschillende vestigingen etc.
Afbeeldingslocatie: http://koeiekat.com/images/!!without_pics.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pimzm schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:44:
De koppen zijn Barmeno, verder kan ik je helaas niet helpen.
Ooit aan de Dax Extra Bold gedacht Pimzm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20784 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:52:
Ik vroeg mij af welk lettertype er in NL20 wordt gebruikt. Het lijkt ergens wel op een redelijk standaard lettertype, maar ik kom er toch niet helemaal uit. Ook WhatTheFont weet geen juiste match te geven.

Een voorbeeldje van een stuk tekst in de NL20 is hier te vinden: http://www.teabar.nl/site...ages/publicaties/NL20.jpg

Alvast bedankt!
De cursieve is de Chaparral. De platte tekst is te klein voor me. Maak eens een nieuwe scan , niet de hele tekst maar alleen een klein stukje, grijs, 400%, 600 dpi, opslaan als png. Bij voorkeur met de G en de k erin.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 202393 op 22-05-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik dacht dat die platte tekst Triplex was, maar dat is dan ook het dichtste dat ik in de buurt kom. Het is hem niet hoor, Triplex is veel springeriger, zou niet zo lekker lezen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Anoniem: 202393 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:26:
[...]

De cursieve is de Chaparral. De platte tekst is te klein voor me. Maak eens een nieuwe scan , niet de hele tekst maar alleen een klein stukje, grijs, 400%, 600 dpi, opslaan als png. Bij voorkeur met de G en de k erin.
De platte tekst lijkt in eerste instantie nog het meest op The Mix, alhoewel dan de a's niet kloppen. :/

Afbeeldingslocatie: http://media.smashingmagazine.com/cdn_smash/images/typefaces/themix.gif

Maar ook Officina komt in de buurt.
Afbeeldingslocatie: http://www.identifont.com/samples/adobe/OfficinaSans.gif

Hell, het is zaterdag, en ik ben niet al te scherp. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 22-05-2010 12:13 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.bluecollardistro.com/bcd/images/mdl-ss-033-full.jpg
Koekjee voor degene die het weet mocht het bestaan. Knippen en plakken om nieuwe letters te maken is ook niet echt leuk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20784

Ramzzz schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:11:
[...]

De platte tekst lijkt in eerste instantie nog het meest op The Mix, alhoewel dan de a's niet kloppen. :/

[afbeelding]

Maar ook Officina komt in de buurt.
[afbeelding]

Hell, het is zaterdag, en ik ben niet al te scherp. :P
Dat gaat al de goede kant op, bedankt daarvoor. Bij "The Mix" storen de a's inderdaad wat Officina lijkt me vooralsnog ook wel aardig.

Voor het verzoekje hier iets boven; ik heb zelf helaas geen scanner, maar kwam op internet nog wel een scan tegen vanuit de NL20: http://gobacktothezoo.fil...com/2009/06/nl30_0001.jpg
Ik kan morgen op de studie nog wel even proberen om een scan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Saturnus schreef op zondag 23 mei 2010 @ 00:34:
[afbeelding]
Koekjee voor degene die het weet mocht het bestaan. Knippen en plakken om nieuwe letters te maken is ook niet echt leuk. :P
Je zou deze eens door kunnen kijken...
http://www.dafont.com/bit...&af=on&psize=m&classt=pop

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Thanks, zal vast niet bestaan als font.

Qua K kom ik niet veel verder dan Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/1qk28j.png :') Ow wat erg...

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2povalj.png
Jaaaa we zijn er bijna. :')

[ Voor 9% gewijzigd door Saturnus op 26-05-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 16:02
Dat is toch tegen de 'regels' van het font?

Ik zou het zo doen denk ik:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/200e9ud.gif

Enkel de pencil tool gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Tegen de regels om te fotoshoppen? Geen idee hoe anders ik een letter moeten maken die ik niet heb.

Hoe the f**k man, dat is echt niet slecht. :D Die dikheid bij mij in het midden was echt een probleem ja.
Straks eens kleurtjes over de jouwe heen. :D Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saturnus schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:09:
Tegen de regels om te fotoshoppen? Geen idee hoe anders ik een letter moeten maken die ik niet heb.
Misschien de mogelijkheden van je overige programmas niet onderzocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-06 14:27
De truc hiermee is om af en toe met je ogen bijna dichtgeknepen te kijken, krijg je een soort gaussian blur beeld van. Dan zie je sneller wat er niet klopt aan je zelfgemaakte letter.
Als ik naar 't t-shirt kijk is het haast wel handmade. Die N is echt poeplelijk, zeg! Al ben ik hem wel eens tegengekomen in oude DOS/Amiga/C64 games. Toen ook al verbaasd welke droogkloot zo heeft geprobeerd de N na te maken in beperkte pixels.

Ik zou gewoon in Photoshop de pencil pakken, flink inzoomen en op een blauwe achtergrond met wit pixels posten (zet voor het eggie een roze schaduw op de laag met een harde rand, dan is het meteen als op t t-shirt). Daarna gewoon namaken in Illustrator, dan heb je een mooi schaalbaar werkje!

[ Voor 25% gewijzigd door Savantas op 27-05-2010 10:33 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer het eens in Fontstruct; http://fontstruct.fontshop.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 16:02
Saturnus schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:09:

Hoe the f**k man, dat is echt niet slecht. :D Die dikheid bij mij in het midden was echt een probleem ja.
Straks eens kleurtjes over de jouwe heen. :D Thanks!
Al de andere letters zijn met een beperkt aantal 'pixels' (sterk uitvergroot) gemaakt. Ik bedoelde dat jouw K-s uit kleinere deeltjes bestonden dan die uitvergrote pixels.

Wat ik heb gedaan is gewoon de structuur van de R genomen, en van daar voortgewerkt. Dan is het gedaan op een paar minuutjes.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/15plkpe.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelicquele
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Artis (de dierentuin) heeft haar huisstijl recent vernieuwd en daarmee ook haar website.
Ik kwam daarop de volgende font tegen, die ik na zoeken op de in de TS aangegeven websites niet duidelijk terug kon vinden.

Hierbij dus de vraag of iemand weet welke font dit is:
Afbeeldingslocatie: http://www.artis.nl/media/ui/logo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Weet iemand een alternatief voor Cooper black? Ik vind dat zo'n geweldig font!
Wil deze gebruiken in een project maar aangezien deze door meerdere mensen te zien moet zijn gaat dat niet werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:43:
Weet iemand een alternatief voor Cooper black? Ik vind dat zo'n geweldig font!
Wil deze gebruiken in een project maar aangezien deze door meerdere mensen te zien moet zijn gaat dat niet werken..
Waarom zou dat niet werken? Wel eens van embeddig gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is een font van bijna 3 tientjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Anoniem: 123349 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:09:
Het is een font van bijna 3 tientjes :)
Koopje.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helemaal mee eens! Maar het is voor klein commercieel gebruik en dan wordt het net iets teveel van het goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:21:
Helemaal mee eens! Maar het is voor klein commercieel gebruik en dan wordt het net iets teveel van het goede :)
Mag ik vermoeden dat je zelf alleen zaken verkoopt die van vrachtwagens afgevallen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee behoorlijk mis.

Ik kan moeilijk fonts gaan uitdelen waar copyright op zit.. En aangezien het om een powerpoint presentatie gaat zou ik er graag een gratis alternatief font voor willen hebben.

Oftewel ik wil het gewoon netjes geregeld hebben :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 31-05-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je het 'gewoon netjes geregeld [wilt] hebben dan rest je weinig dan de Cooper Black op een nette manier te gebruiken. Ergo, aan te schaffen.

Natuurlijk zijn er copiën van de Cooper Black in omloop. Vele. Maar de Cooper Black is een letterontwerp waar copyright op rust en dat zijn dus stuk voor stuk illegale versies. Dus wil je niet voor de Cooper Black betalen maar die letter toch gebruiken dan zul je moreel water in de wijn moeten doen en het niet netjes regelen.

In alfabetische volgorde heb de dan de volgende keuzes (zoals gebruikelijk, géén garantie dat de lijst compleet is):
a_CooperBlack (Arsenal Company)
Chacey (één van de vele conversies van 'Mike')
ColdBlackDB (Christine Mauerkirchner und Rainer)
Cookie (W.S.I.)
Coolsville (FontBank)
Coopa Blacka (Anoniem)
Cooper-Roman (Anoniem)
Cooper SSI (Southeren Software)
Cooper-Black, ook bekend als CooperBlack (Elfring Softfonts)
Cooperman (Atech Software)
Copper Black (GST Software)
Copperfield (SWFTE International)
Cupertina (W.S.I.)
Darken Holpa (Anoniem)
FZ Roman 4 (Fantazia Concepts)
Ship (EnStep Incorporated)
Stave Black (één van de vele conversies van 'Mike')

Er zijn twee versies in omloop geweest die wel een distributielicentie hadden, de Cupertino (Corel) and Ozzie Black (Hewlett-Packard). De Cupertino werd meegeleverd met vroege versies van Corel Draw, de Ozzie Black werd meegeleverd met de eerste HP laser printers. Beide zijn een licentie van Bitstream. Beide zijn van de markt gehaald.

Bedenk maar wat je wil ...

Overigens ben ik van mening dat de Cooper Black een verre van ideale letter is voor een PowerPoint presentatie tenzij je het gebruik beperkt tot zeer korte koppen. Geen sub-koppen! Geen tekstregels!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 202393 op 01-06-2010 10:01 . Reden: Meninkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je zeer uitgebreide reactie! Ik ga ten eerste even uitzoeken hoe het presies zit met copyright/ remakes van fonts. Ik ben niet opzoek naar een regelrechte kopie maar op een vergelijkbaar font, waarbij ik er nog niet bij na had gedacht dat ook hier problemen mee kunnen zijn.

Reden voor een alternatief is dat ze simpelweg niet snappen dat een mooi font extra geld kost / doe dan maar een andere.. Vind zelf € 30,= voor Cooper zoals al gezecht ook een koopje maargoed.

Font wordt inderdaad alleen voor de koppen gebruik met een lichte kleur zodat deze niet onmundig zwaar overkomt. Thnx again voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Zijn de koppen vast of variabel? Anders kan je de boel misschien per woord omzetten naar vectoren en opslaan als wmf of emf (sommige versies van Office ondersteunen geloof ik 'zelfs' eps...). Alleen is het dan dus ook geen tekst meer, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Savantas,
Of het font als zodanig gebruikt wordt of als plaatje, vector of bitmap maakt geen verschil vanuit het oogpunt van gebruiksrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130495

Weet iemand welk font dit zou kunnen zijn? What The Font herkent het niet echt.
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/28jbg50.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130495 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:33:
[afbeelding]
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, je zou eens kunnen beginnen met een Ballpark Weiner of een ander Groovy font van www.dafont.com. ... wait, wellicht heb je meer aan de Retro fonts.

Ik denk dat de letters wel een font zijn, op de hoofdletters na. Daar zitten zoveel swashes aan, volgens mij heeft iemand daar zelf mee lopen spelen. Die 's' bij Hits vind ik ook wat apart... lettertypje te groot ofzo.

Er zal zeer waarschijnlijk een 'echt' font achter zitten, misschien nog wel met plakletters en wat custom uitsnijwerk... maar dat zou je dan even moeten uitzoeken adhv. een zwart/wit plaatje met meer contrast, uploaden naar Whatthefont.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelicquele
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Wow dat werkt echt.

Ik dan ook maar:
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29

Zeror

Ik Henk 'm!

Nelicquele schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:04:
[...]

Wow dat werkt echt.

Ik dan ook maar:
Iemand?
Jouw Artis komt heel dicht in de buurt van Cleancut. Alleen de R en A kloppen dan niet.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
Ik ben opzoek naar dit fontje: Afbeeldingslocatie: http://www.gamma.com/img.html?i=11266

WhatDaFont kan er niks mee :'(

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130495 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:33:
Kan aan mij liggen maar ik zie twee verschillende e's. Kan je een scherp plaatje laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202393 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:07:
[...]

Kan aan mij liggen maar ik zie twee verschillende e's. Kan je een scherp plaatje laten zien?
Echt scherper is het niet, maar misschien wel iets duidelijker:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2iqmijr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
Het zijn waarschijnlijk wat Letraset letters waarmee gespeeld is, sommige letters zijn schuiner gezet, en zijn wat verlengd. Los van de kapitalen en ampersand natuurlijk. Er zijn zat lettertypes die hierop lijken, maar dit precies is natuurlijk niet echt te vinden, zeker in verband met hoe oud het waarschijnlijk is lijkt het mij onwaarschijnlijk dat er hiervan een digitale variant is gemaakt (niet dat je dat wil met die rare contrasten)

Dus het is, zoals eerder genoemd even zoeken naar een retro-fontje wat er dichtbij kan komen, maar kapitalen als deze vinden kun je vergeten (wat maar goed is ook, aangezien er niks van klopt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Een beetje Barmeno, 'n beetje Candice, en wat goed vectorwerk (of: snij/inktwerk)... en alsjeblieft doe wat aan die 's' van Hits. Die past er wel zo slecht tussen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
crack_en_hack schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:33:
Ik ben opzoek naar dit fontje: [afbeelding]

WhatDaFont kan er niks mee :'(
Iemand?, En weet iemand het font van Mars (snoep)

Afbeeldingslocatie: http://www.peterborough-ac.org.uk/graphics/mars-logo.jpg

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
De eerste hit op google leidt je naar GoT:

Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen [part 2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Daar wordt verteld dat het geen font is maar dat is het wel, welke font het is wordt daar niet beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
crack_en_hack schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:31:
[...]

Daar wordt verteld dat het geen font is maar dat is het wel, welke font het is wordt daar niet beantwoord.
Er zal absoluut tegenwoordig een font voor bestaan, aangezien Mars vaker random typografie heeft toegepast op de verpakkingen, en ook het door andere mensen heeft laten invullen. Of dit een verkrijgbaar font is, is een 2e, het is gemaakt voor Mars, en ze zullen het ook niet openbaar verkrijgbaar maken. Origineel is het allemaal met de hand gedaan, en voor zover ik kan zien is er geen gratis versie die iemand heeft nagemaakt.

Dus.. pak een marker en inscannen maar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb voor mijn eigen portfolio site deze font gebruikt alleen ben ik de .PSD bestanden kwijt (hd stuk...)

Afbeeldingslocatie: http://new.myfonts.com/WhatTheFont/Img?maskmode=transparent&hborder=0&vborder=0&maxheight=0&maxwidth=360&majorid=0000cbc44c20d75c000ef3c40000103c&frs_server=node4.ric.mf&minorid=0+1+2+3+4+5+6+7+8+9+10+11+12+13+14+15

wat kunnen jullie er van maken?

http://new.myfonts.com/Wh...6+7+8+9+10+11+12+13+14+15

Oh, het is gewoon Arial...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Nou ben ik bezig voor een vriend om de tekst op het bord te vervangen met één ander woord. Nou kan ik natuurlijk wel gewoon een lettertype doen, maar het is lastig om de juiste lettertype te vinden en ervoor te zorgen dat het mooi overvloeit met het bord. Is er een pro hier in het huis dis mij kan uitleggen hoe ik dit voor mekaar krijg?

zie plaatje:

http://img31.imageshack.us/img31/7253/bordie.jpg

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Tja, ligt eraan waar je het mee wil doen.Ik ga even uit van Photoshop. Open het plaatje in Photoshop. Draai het plaatje nu zo dat de lege regel precies horizontaal staat (hier eigenlijk nauwelijks nodig). Type nu de tekst met de tekst tool op de juiste plaats (je kan nog verplaatsen mocht het niet precies kloppen). Als je precies de juiste instellingen wil hebben (letterafstand, grootte) type dan een al bestaand stuk tekst, bv Wandelaars, en leg deze over de bestaande tekst (als je links uitlijnt op de W, als je rechts uitlijnt op de s) en ga nu door verschuiven en via de typetool de grootte en letterafstand aanpassen tot het (vrijwel) klopt. Ik heb even geprobeerd met Arial 26 pt met een letterafstand van 25 en dat kwam heel goed overeen. Type nu in plaats van de net getypte tekst wat je wil op de lege plaats en zet nog even op de goede plek.
Om het woord de goede kleur te geven klik je op het kleurvak in het typetoolpalet. Je cursor wordt nu een pipet. Zet deze zo goed mogelijk op een donker stuk in een van de al bestaande letters en klik met de muis.
Nu alleen nog proberen om de tekst mooi te laten passen bij de rest. Probeer hiervoor een van de instellingen van fontrendering in het typetool palet (rechtsonder) tot je een mooi effect hebt.
Zie:
Wandelaars
Wil je het helemaal mooi doen, dan moet je ook de aar/grasspriet uitsparen, het liefst dor een masker op de tekst te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Savantas op 11-07-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Wajo. Dat is wel bruut gemaakt dat voorbeeldje, gaat net ietsjes te snel om het duidelijk te volgen:P Maar zekers vet. Uiteindelijk is het wel zo geworden bij mij ja. na lang zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/1784/bord1goed.jpg

Het is misschien een beetje rasistisch, maar goed ik maakte het voor een vriend en het is gewoon een grappie.
No offense voor wie zich aangesproken voelt O-)

Ik heb uiteindelijk alle tekst zelf ingevoerd, een beetje wat met de spreiding van de letters gedaan, een zonnig effect eraan gegeven, een beetje laten vervagen en de takjes weer voor de letters gemaakt en HOPAA; net echt :P

[ Voor 52% gewijzigd door Pablo11392 op 12-07-2010 18:38 ]

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 15:31
Ik vond een oud pdf bestand terug met een font wat ik toch wel erg mooi vind! Ik herinner me nog dat ik dit font een keer heb aangeschaft, maar kan het nergens vinden.

Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/189/flowp.png

Iemand een idee?

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je zou de PDF met Illustrator kunnen openen. Je kunt dan van het document vaak wel de gebruikte fonts uitlezen, of hij begint zelf al te miepen over ontbrekende fonts. :)
Uit mijn hoofd weet ik hem zo even niet :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Je kunt via je PDF-lezer ook vaak de gebruikte fonts terug zien. Bij Adobe Reader: Document Properties (Documenteigenschappen) [CTRL+D], tabje Fonts.

Edit: Identifont zegt dat het Sansa is en dat denk ik ook: http://www.fontshop.com/f...wchart&acs_pt=32&update=0

[ Voor 36% gewijzigd door Noordvogel op 21-07-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 15:31
Dark Blue & Noordvogel

Bedankt voor de tips! Het is inderdaad Sansa.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik zoek:
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/n9fyw.png
Heb alle fonts die standaard in Win7 Pro geinstalleerd zijn bekeken.
Bepaalde vormen (size/bold) van Arial, Candara en vooral Tunga komen in de buurt...maar nét niet goed genoeg. :/
Het kán zijn dat verschillende fonts zijn gebruikt voor het text en cijfer gedeelte maar ook dit weet ik natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196356

Saturnus schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:17:
Ik zoek:
[afbeelding]
Heb alle fonts die standaard in Win7 Pro geinstalleerd zijn bekeken.
Bepaalde vormen (size/bold) van Arial, Candara en vooral Tunga komen in de buurt...maar nét niet goed genoeg. :/
Het kán zijn dat verschillende fonts zijn gebruikt voor het text en cijfer gedeelte maar ook dit weet ik natuurlijk niet.
Het is een iets breder uitgelijnde Verdana (De kleine tekst is 10pt, 80 tracking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben op zoek naar een font:

Het font is eigenlijk net als deze HVD Comic Serif, maar dan zonder het speelse erin. Dus recht en strak. Belangrijk is dat de lowercase a is zoals in dit font:

Afbeeldingslocatie: http://www.devlounge.net/wp-content/uploads/2009/10/hvd-comicserifpro.gif

Wie weet een font dat aan deze specificatie voldoet?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik dacht eigenlijk direct aan een Triplex Serif Bold... maar die heeft niet deze 'a'.
http://new.myfonts.com/fonts/emigre/triplex/serif-bold/

Rockwell heeft zo'n a ook niet...
http://new.myfonts.com/fo...kwell-mt-2/rockwell-bold/

Moet wel zeggen, die 'a' komt vaak voor in de italic van een lettertype.

[ Voor 38% gewijzigd door Dark Blue op 29-07-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Thanks voor de tip. Via die link ben ik uitgekomen op:

Memphis

Die is perfect eigenlijk. Nu nog kijken of er ook een gratis variant van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
Ik dacht meteen aan Geometric Slabserif 703, maar die is ook niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Pimzm schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:13:
Ik dacht meteen aan Geometric Slabserif 703, maar die is ook niet gratis.
Zelfs duurder dan Memphis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Hmm, moest meteen denken aan Beton, maar die heeft niet zo'n a. Overigens kan je bij Myfonts meteen zien welke gelijkende fonts een dergelijke a hebben, nl. erechts in de kolom. Dan vind je naast beide genoemden ook nog de ITC Lubalin Graph, die is itsje duurder dan de Memphis.
Bij dafont.com in ieder geval no luck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480

Voor een oudheindkundige vereniging ben ik bezig een 50 jaar oud boekje opnieuw te bewerken (ja, je moet wat doen als vrijwilliger in je vrije tijd :) ). Ik heb het ingescant en door OCR gehaald, zit nu alleen nog met het juiste lettertype.

Ik heb een selectie van de meest opvallende letters in 1 plaatje gezet en het eens stevig opgepoetst, maar nog steeds niet het juiste font kunnen vinden. whatthefont komt konstant met het verkeerde font, en ook de keuze selectie maakt dezelfd fout en komt bijvoorbeeld met een gesloten W in plaats van een t-vorm W ondanks dat je dat in de keuze wel aangeeft.

Ook de "e" is redelijk byzonder gezien de hoge sluiting (of hou je dat officieel ook mag noemen) van de letter.

Iemand die onderstaand font herkent en/of weet hoe ik erachter kan komen welke het is?

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/ri7o9k.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 480 op 31-07-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Het heeft wat van Optima weg, maar is het niet, gezien o.a. de t.

Hij lijkt er wel uit de familie van de inciezen te zijn.

In een oud lettertypenboekje dat ik heb (anno 1964 :P), staat de Pascal, die er wel op lijkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 31-07-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480

Heeft er idd wat van weg, maar daar is de W weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:02:
In een oud lettertypenboekje dat ik heb (anno 1964 :P), staat de Pascal, die er wel op lijkt.
Die naam kwam vreemd genoeg meteen in m'n hoofd op, en vervolgens was ik de internets aan het afzoeken of ie hedendaags nog ergens te krijgen zou zijn...
Vond net dit: http://new.myfonts.com/fonts/neufville/pascal-nd/titling/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Anoniem: 480 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:07:
Heeft er idd wat van weg, maar daar is de W weer anders.
En nu is de hamvraag: hoe relevant is dat?
benoni schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:08:
Die naam kwam vreemd genoeg meteen in m'n hoofd op, en vervolgens was ik de internets aan het afzoeken of ie hedendaags nog ergens te krijgen zou zijn...
Vond net dit: http://new.myfonts.com/fonts/neufville/pascal-nd/titling/
Hé, best leuk. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Ramzzz op 01-08-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Ja, waar zijn al die lettertypen gebleven? Ik heb ook een paar van dergelijke boekjes, en heb wel eens gezocht naar een paar pre-digi lettertypes. Ok, dat niet alle families van S.H. de Roos zijn omgezet vindt ik niet zo gek, die zijn heel erg tijdgebonden. Maar een boel andere, zoals bijvoorbeeld die je veel op wrijflettersetjes zag zijn tegenwoordig nagenoeg onvindbaar (op Hobo na dan :+ )... die Pascal is mooi inderdaad!

[ Voor 3% gewijzigd door Savantas op 02-08-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Savantas schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 08:57:
.... Maar een boel andere, zoals bijvoorbeeld die je veel op wrijflettersetjes zag zijn tegenwoordig nagenoeg onvindbaar (op Hobo na dan :+ )... die Pascal is mooi inderdaad!
Valt wel mee, heel veel van de Letraset en Mecanorma afwrijf letters zijn wel gedigitaliseerd. Veel door Letraset en Mecanorma zelf maar ook veel door anderen en dan weer vaak onder een andere naam uitgebracht.
De Pascal bijvoorbeeld is een Mecanorma letter; PascalMN. Oorspronkelijk als type1 nu ook als otf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0032/9552/products/qlocktwo_steel_en2_large.jpg?1280241713

Ik zoek dit font.
Ik heb hem al uitgesneden en proberen uit te rekken naar eigenlijke groote, maar whatthefont maakt er niets van helaas.
Koekje voor de persoon die het raad :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze heb ik eerder gezien. Hier of ergens anders, weet ik niet meer. Dit is geen 'font' voor een computer maar CAM software voor graveer en/of laser snijmachines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Het is wel erg mooi! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49012

hallo mede forum gebruikers,

Ik ben momenteel op zoek naar dit font van het logo, ik weet niet echt of het een font is,
maar misschien is die mogelijkheid er wel.

Ik ga er bijna zeker vanuit dat het zelf gemaakt is, maar dan zoek ik iets wat dicht in de buurt komt.

Afbeeldingslocatie: http://s293255936.online.de/Wordpress/wp-content/uploads/2010/03/Header_024.png
Ik heb hem gelinkt naar de website, vandaar dat die iets te groot is.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

Als je alleen al snel de terug kerende letters (E & S) bekijkt, zie je al snel dat het geen font is maar getekende letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Atlas schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:33:
[afbeelding]

Ik zoek dit font.
Ik heb hem al uitgesneden en proberen uit te rekken naar eigenlijke groote, maar whatthefont maakt er niets van helaas.
Koekje voor de persoon die het raad :P
Iemand enig idee toevallig? :)
Al die websites helpen me helaas niet.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-06 20:26

2mb

Atlas schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:25:
[...]

Iemand enig idee toevallig? :)
Al die websites helpen me helaas niet.
Heb je 'm hier al gepost? http://typophile.com/typeid
Hij is inderdaad erg mooi :)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Anoniem: 196356 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:22:
[...]

Het is een iets breder uitgelijnde Verdana (De kleine tekst is 10pt, 80 tracking).
Thanks. Op 7 bold in Paint.NET komt de tekst heel erg close.
De cijfers zijn nog wel wat lastig, daar nog ideeen/alternatieven (extracten uit huidige plaatje ofzo) voor?

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 21:27

Copyman

Dode muis

Ik ben op zoek naar het font die in deze poster is gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://www.posters.ws/images/141252/monaco_grand_prix_1977.jpg

Snel even nagemaakt voor WhatTheFont:

Afbeeldingslocatie: http://www.mauricesnip.nl/etc/got/grand-prix-font.jpg

WhatTheFont kan mij niet vertellen welk font het is en Dafont.com heb ik ook al doorzocht (Retro fonts). Ook Google kan me niet verder helpen. Hebben jullie een idee? :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360589

Voor de cover van een fotoalbum voor een stichting, ben ik op zoek naar dit lettertype Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/15wgcnt.jpg
De sporen op het internet lopen dood, ik blijf op futura uitkomen, maar de rondingen van de M kloppen niet geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Anoniem: 360589 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:02:
Voor de cover van een fotoalbum voor een stichting, ben ik op zoek naar dit lettertype [afbeelding]
De sporen op het internet lopen dood, ik blijf op futura uitkomen, maar de rondingen van de M kloppen niet geheel.
Trebuchet MS Bold (standaard Windows font). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 15:40
Copyman schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:14:
Ik ben op zoek naar het font die in deze poster is gebruikt:

[afbeelding]

Snel even nagemaakt voor WhatTheFont:

[afbeelding]

WhatTheFont kan mij niet vertellen welk font het is en Dafont.com heb ik ook al doorzocht (Retro fonts). Ook Google kan me niet verder helpen. Hebben jullie een idee? :)
Misschien kun je even wat meer letters er uit knippen, want met het woord GRAMMAR heb je maar 3 verschillende letters voor de programmas om naar te zoeken.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360589

Wie geeft mij even een hamer, zodat ik 8)7
Heb het allemaal weer veel te ver lopen zoeken. Hmm dan had WhatTheFont! ook wat beter zijn best mogen doen. Anyway, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

roy-t schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:40:
[...]

Misschien kun je even wat meer letters er uit knippen, want met het woord GRAMMAR heb je maar 3 verschillende letters voor de programmas om naar te zoeken.
Naar mijn idee dacht ik hiermee wel de unieke karakters te pakken te hebben, de rest van de karakters zijn namelijk niet zo uniek tov andere fonts. Het getal 35 natuurlijk wel weer... ;)

Inmiddels heb ik de tekst maar gewoon nagemaakt, maar ben nog steeds zoekende naar het font. Hier een betere versie met alle letters:

Klikkerdeklik:
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricesnip.nl/etc/got/grand-prix-full.gif

Edit:
Volgens het MyFonts forum is het een mix tussen Avant Garde Swash Bold en Avant Garde Bold.
M, A is from Avant Garde Swash Bold, the rest ist avant garde bold, but the c was customized.
In plaats van Swash kom ik alleen maar Avant Garde Gothic Alternative tegen, Swash is ver te zoeken. Bij de Alternative versie van Avant Garde Gothic kloppen de 3 en 5 weer niet... :P

[ Voor 21% gewijzigd door Copyman op 15-08-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196356

Saturnus schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:35:
[...]

Thanks. Op 7 bold in Paint.NET komt de tekst heel erg close.
De cijfers zijn nog wel wat lastig, daar nog ideeen/alternatieven (extracten uit huidige plaatje ofzo) voor?
Die cijfers zijn inderdaad weer een ander font. Arial 12pt. Als dat het niet is, lijkt het er zoveel op dat het verschil niet opvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224096

Flinke rotschop..

Iemand een idee wat het font is dat Polaroid gebruikt? Ik heb er al naar gezocht, maar het juiste font heb ik nog niet kunnen vinden.. Het heeft wel wat weg van frutiger

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_UZImdYAiry8/SqTVthCKbMI/AAAAAAAATAU/RKC-3JujhJ8/s400/Polaroid-logo.jpg

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 12:40

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Wat is het Font wat wordt gebruikt voor demotivationals?
zoals dit: http://www.ebaumsworld.com/pictures/view/66379/

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray538
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 14:24
Reiniertjuhhh schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:42:
Wat is het Font wat wordt gebruikt voor demotivationals?
zoals dit: http://www.ebaumsworld.com/pictures/view/66379/
Lijkt mij gewoon Times New Roman, de letters in 'WEED' komen precies overeen.

[ Voor 7% gewijzigd door ray538 op 19-09-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361934

Ik zoek al een poosje naar deze lettertype ?

Afbeeldingslocatie: https://5ktbiq.blu.livefilestore.com/y1mlMZ8o-2zHx8j2NqHRWQvZKnRb_W3OPP7TtYsWusp1oDiaz1jBOo2XjdxJardba1gXCkyDR8kpsr6tA2UXXS9k9Z1oion8fJdBLZqx1LHJWJTnRJ4mf_4x56uRJGNEoxI2bVr31E69HaOH9ybX1doBA/c1%20stikkers.jpg?psid

Heeft iemand een idee !

alvast bedankt

Met vr, gr,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06 22:27
Anoniem: 224096 schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:39:
Flinke rotschop..

Iemand een idee wat het font is dat Polaroid gebruikt? Ik heb er al naar gezocht, maar het juiste font heb ik nog niet kunnen vinden.. Het heeft wel wat weg van frutiger

[afbeelding]

Alvast bedankt
Futura?

EDIT: Nope, misschien Frutiger...

Hmm, geen van beide..

EDIT3:
From Lorrie Parent, Polaroid's Director of Marketing and Brand Management:

Hi Justin –

Thank you for your message. The logo is original artwork and is not a font.

Best,

Lorrie
Met een beetje google had je dit zelf ook wel kunnen vinden btw :) .

Degene die dan het meest in de buurt komt is Frutiger 65 Bold: http://www.prepressure.co...mple_frutiger_65_bold.png

Alleen de 'a' is dan niet helemaal goed :) .

[ Voor 40% gewijzigd door TheJVH op 19-09-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

Afbeeldingslocatie: http://www.auc.nl/template/skins/auc/gfx/header.jpg

Wie o wie kan me helpen? (zowel met de A en de UC als met het kleine 'university college'?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
"UC" lijkt mij Baskerville MT Semi Bold. De "A" lijkt mij italic.

[ Voor 35% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 28-09-2010 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realityweb
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01-2024
Iemand een idee welk font dit is?
Is voor een klant, maar hij weet niet welk font er gebruikt is, en kan er ook niet meer achter komen.
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4ca1b948c2740/4ca1b948c0fd1-Schermafbeelding_2010-09-28_om_11.44.22.png

isthistheshitorwhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Sentico Sans? Dat zit er in ieder geval heel dicht in de buurt.
En probeer anders bij 'More fonts like this' in de rechterbalk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realityweb
benoni schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:39:
Sentico Sans? Dat zit er in ieder geval heel dicht in de buurt.
En probeer anders bij 'More fonts like this' in de rechterbalk...
Dankje.
Had zelf ondertussen DIN gevonden, kwam dicht genoeg in de buurt :)

isthistheshitorwhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-04 03:32
er word 1 en hetzelfde font gebruikt op de website ILOVETECHNO
ilovetechno.be en wil graag weten welk font dat is :o

edit/
voorbeeld

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/1619/15947644.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door P-Nut op 02-10-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

P-Nut schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:32:

edit/
voorbeeld

[afbeelding]
Ik had al zo'n vermoeden, en Cufon bevestigt het: DIN. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Copyman op 02-10-2010 19:51 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
P-Nut schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:32:

edit/
voorbeeld

[afbeelding]
Je zag de overeenkomst met deze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realityweb
Ramzzz schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 09:50:
[...]

Je zag de overeenkomst met deze niet?
Lol, wel toeval. Maar zijn afbeelding zijn allemaal hoofdletters, en bij mijn afbeelding was dat er maar één, dus lastig..

isthistheshitorwhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuglio
  • Laatst online: 03-02 14:10
Ik zoek het lettertype van het volgende:

http://www.arkclothing.com/pimages/13478/3_500.jpg

De getallen zijn volgens mij Yearbook solid, maar tekst is totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Tuglio schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 23:32:
Ik zoek het lettertype van het volgende:

http://www.arkclothing.com/pimages/13478/3_500.jpg

De getallen zijn volgens mij Yearbook solid, maar tekst is totaal anders.
Een generiek 'college'-font, waar er vele van zijn, zou al goed genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuglio
  • Laatst online: 03-02 14:10
Ramzzz schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:42:
[...]

Een generiek 'college'-font, waar er vele van zijn, zou al goed genoeg zijn?
Tnx,

Denk dat Jersey M54 wel in de buurt komt, alleen de M is te breed, de L is te small het gaatje van de A te hoog, maar hij lijkt er idd wel erg veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

Ik weet zo niet waar ik deze vraag anders moet zetten, maar gezien het ook met fonts te maken heeft.
http://www.ultimatefontdownload.com/
is dat wat? tis maar 15 euro, maar zit daar deftig (voor commercieel gebruik) spul tussen?

en waarom is de ene site met fonts 100x duurder dan een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik geloof dat alle fonts die in die preview staan al gratis te downloaden zijn. Dus of het dan nog die 15 euro waard is, geen idee.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste