Het moeilijk herkenbare / vindbare fonts topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:40
Computercrash gehad, en zoek naar het font van m'n eigen logo (yes, I know). Alle geïnstalleerde fonts vergeleken, maar niks gevonden. WhatTheFont wist het ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.reislijst.nl/logonew.jpg

Dus als iemand me kan helpen :) . Geen ultra-obscuur font, maar ik kom er even niet uit.

[ Voor 12% gewijzigd door BarôZZa op 07-02-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
BarôZZa schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:49:
Computercrash gehad, en zoek naar het font van m'n eigen logo (yes, I know). Alle geïnstalleerde fonts vergeleken, maar niks gevonden. WhatTheFont wist het ook niet.

[afbeelding]

Dus als iemand me kan helpen :) . Geen ultra-obscuur font, maar ik kom er even niet uit.
VAG Rounded of Helvetica Rounded o.i.d.?

(niet gecheckt)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Dark Blue schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:14:
Laatste edit: foei, cultuurbarbaar! Het is NK, NKOTB is
[afbeelding] heel wat anders!!!
Het heette in den beginnen wel degelijk new kids on the block! Toen in de tijd dat het nog grappig was zeg maar ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

BarôZZa schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:49:

[afbeelding]

Ik vind het zo'n lelijke S die erin zit, volgens mij is het gewoon een Arial Rounded. ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:20
Lang gezocht maar het mocht niet baten.

Weet iemand hoe het font heet welke de Donald Duck gebruikt voor in hun Cartoon zelf. Dus niet de titel op de voorpagina.

Eventueel waar ik hem kan downloaden zou nog mooier zijn. Maar een naam zou me al erg veel helpen.

Vriendelijke groet en bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Batsiaan schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:51:
Lang gezocht maar het mocht niet baten.

Weet iemand hoe het font heet welke de Donald Duck gebruikt voor in hun Cartoon zelf. Dus niet de titel op de voorpagina.

Eventueel waar ik hem kan downloaden zou nog mooier zijn. Maar een naam zou me al erg veel helpen.

Vriendelijke groet en bij voorbaat dank.
Googlen op Donald Duck Font leverde o.a. dit op.
Soms zijn dingen wel erg gemakkelijk... :+

Vind je 't gek als ik dat niet geloof, over je zoektocht?

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 09-02-2010 12:09 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:40
Dark Blue schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:01:
[...]

Ik vind het zo'n lelijke S die erin zit, volgens mij is het gewoon een Arial Rounded. ;)
Inmiddels gevonden.

Gotham Rounded was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172099

Hai,

Ben op zoek naar het volgende font voor een poster.
Het gaat om de achtergrond-´N´ links in het menu links. http://pr.newman-college.nl/
Ook is ´ie hier te zien bij ´nieuwsbrief´ http://pr.newman-college.nl/Page/nctrue/sp72/index.html.

Kan het morgen ook eventueel vragen op school, maar dan kan ik niet aan de poster beginnen.

Zenkjoe alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 14:59

krietjur

Where am I?

Ik ben op zoek naar het volgende lettertype.. met whatthefont etc kan ik het niet vinden.. iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_HmRG6euqb6Y/S3k5uhk0-YI/AAAAAAAABTs/oHSY9CWHfng/66162909.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
krietjur schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:11:
Ik ben op zoek naar het volgende lettertype.. met whatthefont etc kan ik het niet vinden.. iemand een idee?

[afbeelding]
Was dat niet 'Curlz' of zo?

Afbeeldingslocatie: http://i287.photobucket.com/albums/ll122/monogramsbykim/Website%20Pics/Monogram%20Fonts/CurlzFont.jpg

Bij benadering dan. ;)
Anoniem: 172099 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:47:
Hai,

Het gaat om de achtergrond-´N´ links in het menu links. http://pr.newman-college.nl/
Ook is ´ie hier te zien bij ´nieuwsbrief´ http://pr.newman-college.nl/Page/nctrue/sp72/index.html.

Kan het morgen ook eventueel vragen op school, maar dan kan ik niet aan de poster beginnen.

Zenkjoe alvast!
Tja, da's een serif, een garalde, maar om die dan meteen te vinden op basis van één onvolledige letter...

Palatino, cursief, wellicht? Zeker niet.

[ Voor 56% gewijzigd door Ramzzz op 15-02-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Bestaan er ook kant en klare fonts waarin al kleuren zijn verwerkt?

Ik wil dit logo herproduceren:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/25r2wj6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 10:10
Kleuren? Nee. Verschillende zwartwaarden, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202393

krietjur schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:11:

[afbeelding]
Grenouille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Giant87 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:48:
Kleuren? Nee. Verschillende zwartwaarden, ja.
Verschillende zwartwaarden óók niet. Een digitaal font is een vector outline en kent geen kleurinformatie. Die wordt toegevoegd door de software waarmee het font gebruikt wordt. Gelukkig heeft dit logo maar één kleur.

Het lettertype in het voorbeeld is de Slipstream.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 202393 op 17-02-2010 04:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 17:08
Hmm, heb wel lang geleden gelezen over een nieuwe standaard Postscript-font (Postscript3 meen ik?) met ondersteuning voor grijswaarden. Was alleen volgens mij meer als meerdere omlijningen met verschillendne grijswaarden, geen alpha-kanalen. Maar da's ook alweer enkele jaren geleden, nooit meer wat over gehoord...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 18:20
Na lang zoeken op het internet heb ik nog steeds geen font gevonden wat ik zoek.
Ik ben op zoek naar een soort van 'cut- out ' font wat ik als een soort van mal kan gebruiken. Dus een beetje army style font wat ik uit kan snijden op karton waarna ik het kan spuiten.. erg moeilijk als ik geen fatsoenlijke keywords heb om dit soort fonts te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 22-01-2021
1e hit op dafont.com met keyword army
http://www.dafont.com/search.php?psize=m&q=army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
k5052 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:54:
Na lang zoeken op het internet heb ik nog steeds geen font gevonden wat ik zoek.
Ik ben op zoek naar een soort van 'cut- out ' font wat ik als een soort van mal kan gebruiken. Dus een beetje army style font wat ik uit kan snijden op karton waarna ik het kan spuiten.. erg moeilijk als ik geen fatsoenlijke keywords heb om dit soort fonts te zoeken.
Wat is lang? Ik kan me dit écht niet voorstellen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
Het army voorbeeld was maar een omschrijving om het 'cut out' effect te beschrijven. Army fonts zijn er genoeg, maar ik zocht meer naar een font dat wat mooier oogt. De meeste army fonts zijn te ruw, slecht afgewerkt zeg maar.

offtopic:
Om mij meteen te bestempelen als luilak vind ik een beetje te ver gaan. Ik vraag hier vriendelijk om hulp na zelf gezocht te hebben en wordt meteen afgerekend op 2 reacties met oneliners. Dat heeft toch geen nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
k5052 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:24:
Het army voorbeeld was maar een omschrijving om het 'cut out' effect te beschrijven. Army fonts zijn er genoeg, maar ik zocht meer naar een font dat wat mooier oogt. De meeste army fonts zijn te ruw, slecht afgewerkt zeg maar.

offtopic:
Om mij meteen te bestempelen als luilak vind ik een beetje te ver gaan. Ik vraag hier vriendelijk om hulp na zelf gezocht te hebben en wordt meteen afgerekend op 2 reacties met oneliners. Dat heeft toch geen nut?
Relax, op T.net en GoT wordt wat meer eigen inbreng verwacht, en als dat niet op het eerste gezicht duidelijk wordt, vragen we verder. En, vergeet niet, er wordt hier wat vaak veel gevraagd zonder duidelijke eigen inbreng. ;)

Zoek dan op College-fonts. Dat zijn vaak dezelfde fonts, zonder 'eroded'- effect. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
Dankje, daar heb ik ook een hoop aan. Ben niet zo'n expert in fonts. Het is echt een font wel een beetje ruw mag zijn, maar een army font is echt not done vind ik. Toch bedankt voor de tip.

offtopic:
Weet ik, ik draai al sinds 2002 mee op GoT, maar het niveau en sfeer hier zijn de afgelopen jaren nogal veranderd, vandaar dat ik bijna niets meer post ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafont.com: zoek stencil
abstractfonts.com zoek stencil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mensen, doe allemaal eens aardig tegen elkaar. We leggen op GoT hier de drempel hoog, maar de mensen die hier al langer meedraaien, weten dat ook. Toch kan het voorkomen dat je in het ene forum al jaren zit, en in het andere forum nog een complete newbie bent. Dat is helemaal niet erg. Nu is het font-topic niet bepaald het topic waarin we allemaal de tijd voor elkaar nemen of de discussie aangaan. Dat mág juist wel. Dat houdt de berichten levendig en de sfeer hier vriendschappelijk. We zijn geen dozenschuivers, we zijn fontliefhebbers.

En we zijn er ook voor niet-fontliefhebbers die hier even kort wat komen vragen. Maar dan nog zijn en blijven we fontliefhebbers, en geen dozenschuivers. Dus weg met de negatieve one-liners, reageer vriendelijk en geef een compleet antwoord dat ook niet-fontliefhebbers in staat stelt er interesse in te tonen en er wat van te leren.
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:27:
Bestaan er ook kant en klare fonts waarin al kleuren zijn verwerkt?

Ik wil dit logo herproduceren:

[afbeelding]
Dit is vrijwel zeker een lettertype. Geen mooie, maar waarschijnlijk (en daarom waarschijnlijk) ergens voor nop te downloaden. Ik heb deze sectie al doorzocht, maar deze nog niet.
Ook in de categoriëen Eroded en Distorted kun je nog wel kijken, op DaFont. Fire and Ice heb ik al doorgekeken, daar stond hij ook niet tussen. Je zou hem ook heel contrasterend kunnen maken (zwarte tekst, witte achtergrond) en hem dan aan de site WhatTheFont kunnen voeren (link staat in de openingspost). Als het een betaald font is, is er kans dat je hem daarmee wel vindt. Maar dan moet je hem kopen ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue, Zwart Wit begrijpt je niet helemaal. Wat is er fout gegaan?
Fatal Error vraagt of er fonts bestaan waar kleurinformatie in zit (vrij vertaald).

De reus antwoordt; nee, maar wel grijswaarden.

Dat antwoord is niet correct, dus ik leg in het kort uit dat dat niet kan en geef als toegift de naam van het lettertype dat gebruikt is in het het CEKA logo, de Slipstream (© Esselte Letraset, 1990).

Wat was er onaardig?

Noot:
In tegenstelling tot anderen en ondanks mijn zwart/witte uiterlijk geef ik - zeer hoge uitzonderingen daargelaten, je zult diep moeten graven om die te vinden - geen oordeel over het wel of niet mooi zijn van een letterontwerp. Dat is aan de gebruiker. Ik mompel wel eens iets over de kwaliteit - of liever het gebrek daaraan - van de digitalisering maar dat heeft weinig met mooi of lelijk te maken.

In het onderhavige geval heeft de twijfelachtige kwaliteit van het plaatje niets te maken met de kwaliteit van de gebruikte letter. Alle beschikbare versies van Letraset, Monotype, Linotype, URW, ITC,om er een paar te noemen zijn van uitmuntende kwaliteit. Maar, jpg op jpg op jpg compressie, ja, dan krijg je dit soort ellende. Maar op basis daarvan concluderen dat het wel een distorted/eroded freebee fontje zal zijn is -imho- wat te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172099 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:47:
Hai,

Zenkjoe alvast!
Beter laat dan nooit? :) Walbaum Italic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-06 13:22
Ik heb al een tijdje gezocht maar helaas tot nu toe het lettertype niet kunnen vinden. What the font gaf helaas ook geen uitkomst.

Iemand enig idee welk lettertype dit is (het gaat voornamelijk om de niet gesloten letters a, p, e)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/06/1267861619-50.jpg.
Dit logo heb ik ooit ergens gevonden, maar waar weet ik niet meer.
Hetzelfde woord en lettertype ben ik ook nog hier tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
MarcyDarcy schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 10:52:
Ik heb al een tijdje gezocht maar helaas tot nu toe het lettertype niet kunnen vinden. What the font gaf helaas ook geen uitkomst.

Iemand enig idee welk lettertype dit is (het gaat voornamelijk om de niet gesloten letters a, p, e)
[afbeelding].
Dit logo heb ik ooit ergens gevonden, maar waar weet ik niet meer.
Hetzelfde woord en lettertype ben ik ook nog hier tegengekomen.
Het lijkt haast wel op een Clarendon-achtige letter (egyptiënne / slab serif), met een paar aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor een keertje met Ramzzz eens :) Ik denk dat ze Linotype's Egyptienne gebruikt hebben om dit te maken. Een paar - inderdaad - eenvoudige aanpassingen, save als nieuw en, bingo.
Wel even naming aanpassen, staat anders zo slordig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-04 13:29
Afbeeldingslocatie: http://upload.kait-labs.com/get.php?get=font.png

Weet iemand welk font dit is?

WTF gaf geen (correcte) resultaten :(

[ Voor 17% gewijzigd door keejoz op 06-03-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226971

keejoz schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:27:
[afbeelding]

Weet iemand welk font dit is?

WTF gaf geen (correcte) resultaten :(
Ik denk je dat hier kan uitvinden ;)

http://www.fontsforflash.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
Wauw inderdaad hartelijk bedankt!

Ik heb wel nog steeds het probleem dat ik de fonts niet kan previewen met de tekst om ze te vergelijken zodat ik precies hetzelfde heb. (Of mis ik iets op die site?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wel nog steeds het probleem dat ik de fonts niet kan previewen met de tekst om ze te vergelijken zodat ik precies hetzelfde heb. (Of mis ik iets op die site?)
Is het inmiddels gelukt het font te vinden? Fonts for flash is niet de allerbeste site voor preview. Ik heb hier een overzicht van de FFF fonts neergezet.

Niets is 100% gelijk aan wat je zoekt. Maar elke letter steekt wel ergens de kop op.

Succes ermee.

Noot @ Dark Blue: Genoeg one-liners achter elkaar? Of moet het proza worden? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Het moet niet gekker worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

... 't was maar voor een keertje ... wordt geen gewoonte, beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-06 13:22
:D
Thanks met jullie tips kan ik wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo zie je maar weer ... everybody happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
Anoniem: 202393 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 16:48:
[...]

Is het inmiddels gelukt het font te vinden? Fonts for flash is niet de allerbeste site voor preview. Ik heb hier een overzicht van de FFF fonts neergezet.

Niets is 100% gelijk aan wat je zoekt. Maar elke letter steekt wel ergens de kop op.

Succes ermee.

Noot @ Dark Blue: Genoeg one-liners achter elkaar? Of moet het proza worden? :*)
Wauw! Super bedankt! Je hebt me een jaar gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140923

Afbeeldingslocatie: http://kriminele.com/images/header.jpg

edit; Het gaat om het onderste font. Ik heb het font al uitgelijnd tegen een witte achtergrond en door WTF gehaald, maar die kan het font niet plaatsen. Iemand anders een suggestie?

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 140923 op 09-03-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140923 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:15:
Het gaat om het onderste font. Ik heb het font al uitgelijnd tegen een witte achtergrond en door WTF gehaald, maar die kan het font niet plaatsen. Iemand anders een suggestie?
La Negrita.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 202393 op 09-03-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Nieuwe site doorgekregen voor gratis fonts, http://fonts2u.com, maar lijkt wel erg veel op het ons vertrouwde http://dafont.com... Nu ja, voor wie meer van blauw houdt (al kan je dat bij dafont veranderen! :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Wel handig, die buitenlandse talen/niet-Romeinse tekens. Àls je ze nodig hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Savantas schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:33:
Nieuwe site doorgekregen voor gratis fonts, http://fonts2u.com, maar lijkt wel erg veel op het ons vertrouwde http://dafont.com... Nu ja, voor wie meer van blauw houdt (al kan je dat bij dafont veranderen! :D )
Ramzzz schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:40:
Wel handig, die buitenlandse talen/niet-Romeinse tekens. Àls je ze nodig hebt. :)
Bedankt Savantas, het zat eraan te komen, een mix van dafont en abstractfonts maar met meer aandacht voor andere fonts dan het latijnse alfabet. Heeft de potentie een succes te worden als het een forum toevoegt (link generator).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Ja inderdaad wel nuttige toevoeging (voor wie het af en toe nodig heeft), meerdere talen. Heb zelf al eens een filmladder moeten maken met een boel Tsjechische films, kan meteen 9 van de 10 fonts niet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Wat ik in de dagelijkse praktijk tegenkom, is een gebrek aan 'complete' unicode fonts.

Als je bijvoorbeeld een huisstijl ontwerpt, waar je 'alles' in één font wilt hebben (inclusief veel diakritische tekens, symbolen, etc.), dan zijn je handen snel gebonden. Je zoekt je een ongeluk naar een font dat 'voldoende' tekens bevat.

Ik heb wel een mooi font (betrekkelijk dan ;)) gevonden waar het 'allemaal' in zit, inclusief een aardig aantal gewichten en goede cursieven: de Fedra Sans-familie.

Iemand nog een idee om een software-pakket dat wel met unicode 'truetype-OTF'-fonts kan werken, maar niet met unicode 'postscript-OTF'-fonts, toch met dat font te laten werken?

Afgezien van transcoden, dan.

Precies dat CAD-pakket waarin je dat bewuste unicode-huisstijlfont zou moeten kunnen gebruiken, doet dat niet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben zoek naar het font wat Voetbal International gebruikt in hun logo.

Afbeeldingslocatie: http://www.stichtingvoetbaltotaal.nl/phpimg/website_links_0cb3c96932422d598eb_0a_vi.jpg

Voor de bovenste tekst "Voetbal" kwam het font Merkin Regular tegen welke voor mijn doel erg goed bruikbaar is. Alleen die is wel betaald. Weet iemand een goede gratis alternatief van dit font?

Voor de onderste tekst "International" ben ik nog aan het zoeken, maar mocht iemand daar een goede gratis versie van weten dan hoor ik dat graag :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
zo te zien is voetbal iets meer uitgerekt ivm Merkin, de t is overigens echt anders. Ik zou eerder aan een futura-achtige denken en dan horizontaal uitrekken.
INTERNATIONAL? SAVINGS BOND Woops, Kapstok stond nog aan... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Savantas op 18-03-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Maar bij het VI logo is 'ie mooier gespatieërd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Daarom is dit font ook gratis, er zit nog wat handwerk in... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Iemand een idee? :9
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4ba3ccd918bb0/4ba3ccd9183e4-paashaastaart.png

Volgens mij gevonden: Interstate. :Y

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 156876 op 19-03-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt mij ook. Bold waarschijnlijk.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 202393 op 20-03-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Inderdaad. :9 WTF vond hem eerst niet, had hem daarna vergroot, kreeg je vet lelijke letters maar toch pakte hij hem en met resultaat dus. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 15:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/jzej5c.jpg
Het gaat om de letters van 'Racetek'. De WhatTheFont-website vond de foto helaas iets te complex :P
De letters zijn overigens niet aangesloten als je goed kijkt.

Volgens mijn neef is dit het lettertype van de Engelse 'ANWB' :?

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 23-03-2010 00:03 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Zoek eens op Star Trek bij bv dafont.com (of kijk bij Science Fiction), daar staat iets dergelijks zeker tussen. Voila, onder Various: Good Times van good ol'Larabie!

[ Voor 37% gewijzigd door Savantas op 23-03-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Ray Larabie O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 17:43
Ik weet niet of dit ook mag in dit topic, maar ik weet al wel de naam van een font, alleen zoek ik een gratis alternatief van bv dafont.com.

Het font is van de soho family en het zou dan specifiek gaan om soho light en soho medium.

Afbeeldingslocatie: http://media.smashingmagazine.com/cdn_smash/images/typefaces/soho.gif

Iemand enig idee voor een gratis alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226971

iivvvii schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:25:
Ik weet niet of dit ook mag in dit topic, maar ik weet al wel de naam van een font, alleen zoek ik een gratis alternatief van bv dafont.com.

Het font is van de soho family en het zou dan specifiek gaan om soho light en soho medium.

Iemand enig idee voor een gratis alternatief.
http://www.josbuivenga.demon.nl/museo.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 17:43
Die lijkt er idd verdacht veel op, hier kan ik wel wat mee, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik ben opzoek naar het font dat gebruikt word in het Expeditie Robinson logo.
En dan betreft het de grote rode letters. Ik heb al gezogd maar kan niet zo snel iets vinden. Het mag ook natuurlijk een look alike zijn.
Als jullie tips of ideën hebben graag!

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Zoggen moet je wel kunnen natuurlijk. Zog alleen eens door deze topic-serie op Robinson, die is al eens langsgeweest (ook op een vrijdag, dacht ik ;) nu ja, vrijdag was er toen blijkbaar vroeg bij...)

[ Voor 35% gewijzigd door Savantas op 09-04-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Laatst online: 24-12-2023
Savantas schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:09:
Zoggen moet je wel kunnen natuurlijk. Zog alleen eens door deze topic-serie op Robinson, die is al eens langsgeweest (ook op een vrijdag, dacht ik ;) nu ja, vrijdag was er toen blijkbaar vroeg bij...)
Bedankt! Maar ik zie eigenlijk alleen maar een reactie dat het handwerk is. Daar was ik ook al een beetje vanuit gegaan maar wat zou dan in de basis het font zijn waar ze mee begonnen zijn?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Geen, want de eerste N heeft een (soort van) schreef onder, terwijl de tweede er een bovenaan heeft. Ook de binnenring van de O toont duidelijk verschil. Iemand heeft gewoon een (virtuele) figuurzaag gepakt en een paar letters uitgezaagd, gebaseerd op iets vierkants. Daar zit geen specifiek font aan ten grondslag.
Wil je iets als basis zoeken hiervoor, zoek dan bij dafont.com onder square. Of trek in een dronken bui (of uit de losse pols, dat kan ook) wat blokkige letters, gebruik deze in (bv.) Photoshop en wat houten plank-structuren en je hebt zo iets vergelijkbaars gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355043

Ik ben voor een opdracht bezig met het logo van de NRC.
Ik weet dat het lettertype Trinité zou moeten zijn maar waar kan ik deze downloaden, naast de duur betaalde pakketten voor een arme student? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je zou even in de topicstart kunnen kijken naar de sites met font-alternatieven, vaak zijn er voor duur betaalde sets wel freeware varianten te vinden die net iets slechte gespatiëerd zijn of letters missen.

Als je echt alleen het logo nodig hebt, zou je kunnen kijken op Brandsoftheworld.com of simpelweg NRC mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355043 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:31:
Ik ben voor een opdracht bezig met het logo van de NRC.
Ik weet dat het lettertype Trinité zou moeten zijn maar waar kan ik deze downloaden, naast de duur betaalde pakketten voor een arme student? :?
Lijkt er op maar het is niet de Trinité.

Edit:
Niet exact maar niet veel mensen zullen de verschillen opmerken. De Arbesco-dt Bold en de Arbesco-dt Book.
http://www.myfonts.com/fonts/dtptypes/arbesco-dt/

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 202393 op 14-04-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://koeiekat.com/images/nrc_masterhead.png

Kijkt en vergelijkt ... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Onnatuurlijker en minder zwierig ogende schreven (h, d, l, b) en minder elegante bollingen (b, d) en krullen (a, c, e, s).

Maar minimaal inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Hmm, net presentatie van hoofdredacteur van NRC gehad vandaag (met voldoende logo in beeld :P ). Is inderdaad duidelijk net mooier dan Arbesco, vooral de a!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29216

Kan iemand mij vertellen welk font of fonts er in dit lettertype zit?
"t lijkt wat weg te hebben van Copperplate, maar dat is het niet.

Afbeeldingslocatie: http://leeuwen.inlineproject.nl/_img/vleeuwen-logo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Anoniem: 29216 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:16:
Kan iemand mij vertellen welk font of fonts er in dit lettertype zit?
"t lijkt wat weg te hebben van Copperplate, maar dat is het niet.

[afbeelding]
De bovenste is één van de vele Garamonds, lijkt mij. vooral de E, de W en de N zijn kenmerkend. En dan vermoedelijk een versmald/condensed, en een iets zwaardere, dus bld of medium.
Afbeeldingslocatie: http://www.identifont.com/samples/adobe/AdobeGaramondPro.gif

dDe onderste is wat lastiger, vanwege de maat, maar ik denk Frutiger, als je naar de J en de W kijkt. Maar het kan net zo goed Humanist of Arial zijn, aangezien dat van die ripoffs zijn. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.identifont.com/samples/adobe/Frutiger.gif

Overigens lijkt ook dit een versmalde/condensed versie, en hij is aangespatieerd, en een iets minder vette (roman of light) versie dan het letterbeeld hierboven.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 17-04-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De gebruikte Garamond is de ITC Garamond Book. Voor de L heeft waarschijnlijk de OPTIZeppelin-Script model gestaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 202393 op 17-04-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Deze font komt me erg bekend voor, maar kan hem niet meer zo 1,2,3 plaatsen.

Heeft iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/19/1271678653-750.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je zou even kunnen kijken bij de Stencil fonts op DaFont, en staat hij daar niet bij, dan bij de Eroded fonts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:20
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/etuCOb0hkDbfWLpuuRssvw96/full.jpg
Anyone :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Volgens mij is het een tattoo :P
Tja, moeilijk te zeggen. Er zijn legio fonts met zo'n overdaad aan krullen. Zoek maar op script, waarschijnlijk Calligraphy, bij DaFont.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Probeer anders eens te zoeken op TheSjonnieSans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Sans? :+ TheSjonnieUltraExpanded zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:33
Goedenavond,,

Ik heb een afbeelding met daarop tekst van een bepaald soort lettertype.
Nu wil ik deze tekst digitaal maken om verder te kunnen gebruiken en hiervoor is dat het beste wanneer ik dat 'lettertype' ervoor kan gebruiken. Dit lettertype is gebruikt in Frankrijk de midden 70-er jaren.
Als iemand weet hoe dit lettertype kan heten of hoe ik daar achter kom, heel graag.

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/1843/loue.jpg

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:29
In je eigen topic wordt je al gewezen op WhatTheFont.com. Als je de letters uit jouw plaatje even op één regel zet en de tips uit de topicstart volgt:
Zorg dat je een goed plaatje hebt: bewerk het eerst met Photoshop, The Gimp of Paint Shop Pro zodat je genoeg contrast hebt en eventuele rotzooi is weggehaald. Zorg ook dat de letters ver genoeg uit elkaar staan! Letters die aan elkaar zitten, ziet WhatTheFont als één onherkenbare vorm. Ga dan naar What The Font en upload je plaatje.
Komt er een lettertype uit dat toch wel heel erg lijkt...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PpC90GT7uwNB6tzeA2mvwnrg/full.gif

Enkel de accent-tekens zijn anders, de lettervorm is exact goed. Dit had je met een heel klein beetje eigen inzet toch ook kunnen vinden...?

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 04-05-2010 20:41 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:33
Xander schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:39:
[...]

In je eigen topic wordt je al gewezen op WhatTheFont.com. Als je de letters uit jouw plaatje even op één regel zet en de tips uit de topicstart volgt:

[...]

Komt er een lettertype uit dat toch wel heel erg lijkt...
[afbeelding]

Enkel de accent-tekens zijn anders, de lettervorm is exact goed. Dit had je met een heel klein beetje eigen inzet toch ook kunnen vinden...?

Bedankt voor de hulp en het overzetten naar een contrast-rijkere afbeelding.
Ik had niet gekeken of er een startpost was, zal er in het vervolg beter op letten.

Het lettertype was "Kabel black" hierbij zijn ook nog een 30tal variaties en uiteindelijk heb ik er een gevonden die vrij goed overeenkwam, een paar kleine afwijkingen maar dat wordt dan handmatig bijgewerkt.

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97914

Hallo,

Ik wil weten wat het lettertype is van ons logo hier beneden, maar ik heb dagen gezocht zonder resultaat.
Ik heb alleen de naam nodig, maar zelfs dat is al een probleem.
De website kan ik pas online zetten als ik het lettertype heb.

Wie kan mij helpen??
ik hoop dat er toevallig iemand dit leest die het toevallig kent.
Want ik zie de bomen door het bos niet meer tussen de 16.000 verschillende typen...

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/7527/mixed.png

Alvast bedankt voor het proberen.
Stephan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Da's een lastige, namelijk een die je of meteen weet, of je rot naar loopt te zoeken. Kijk eens bij dafont.com onder Techno - Scifi.
Wat voor jaren 80 entertainment organiseren jullie dan zoal? :+

@Rammz: inderdaad, dat was m!

[ Voor 7% gewijzigd door Savantas op 07-05-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Off the top of my head:
Een (afgeleide van) Avant Garde, en dan versmald en afgespatieerd.

Maar het kan net zo goed een Futura-achtige zijn waarvan een aantal letters scheefgetrokken is.

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 07-05-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
ons bedrijf heeft een logo dat heel erg sterk lijkt op arial. alleen bij de arial van windows zit zeg maar het einde van bijvoorbeeld de s en de e niet horizontaal, bij ons logo zit dit dus horizontaal, wat het een tikkeltje strakker maakt.

het is een miniem verschil, je ziet het pas als je gaat zoeken naar verschillen. maar nu wil ik dus graag weten welk lettertype het is. misschien dat een van jullie dat uit zijn hoofd weet?

en dat wil ik vnl weten omdat een of ander nu dus een printscreen van een hele desktop heeft gemaakt, met word, met daarin de tekst van ons logo, en dat hele plaatje in excel heeft geplakt, verkleind en gecropt. beetje overbodig in een excel bestand, en door die rare fratsen staat het logo in elke excelverse weer anders ( gespiegeld, of op de kop) dus bij een nieuwe versie moet elke keer dat logo weer aangepast worden voor verschillende vestigingen etc.

[ Voor 34% gewijzigd door engelbertus op 07-05-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97914

Savantas schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:11:
Da's een lastige, namelijk een die je of meteen weet, of je rot naar loopt te zoeken. Kijk eens bij dafont.com onder Techno - Scifi.
Wat voor jaren 80 entertainment organiseren jullie dan zoal? :+

@Rammz: inderdaad, dat was m!
wij organiseren ook in de house technohouse vooral... maar dagelijks voer is het verhuren van Modellen, Promo Girls/men, Fotograven Mc's, DJ's internationaal ook audio en lichten enz..

ik heb op dafront.com gezocht voor ik hier heen ging.. oef kreeg schele oogjes an een muisarm van het klikken :D

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 97914 op 07-05-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
nope, de t is aan de bovenkant wel schuin afgeneden bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
engelbertus schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:06:
[...]

nope, de t is aan de bovenkant wel schuin afgeneden bijvoorbeeld...
Interstate?

Afbeeldingslocatie: http://www.identifont.com/samples/font-bureau/Interstate.gif

Het zou sowieso veel handiger zijn als je iets laat zien, in plaats van te omschrijven.

Een relatieve leek ziet totaal andere dingen in een lettertype dan iemand die in de materie ingevoerd is. :+

[ Voor 26% gewijzigd door Ramzzz op 08-05-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik heb niet echt een digitaal plaatje, anders dan een ingescand logo, waarin de tekst heel klein is.

de t is zoals in helvetica, maar de e en s als in helvetica, maar t als arial,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welk bedrijf? Welk logo? Waarom is het zo moeilijk wat concrete informatie te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

engelbertus schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:30:
en dat wil ik vnl weten omdat een of ander nu dus een printscreen van een hele desktop heeft gemaakt, met word, met daarin de tekst van ons logo, en dat hele plaatje in excel heeft geplakt, verkleind en gecropt.
engelbertus schreef op zondag 09 mei 2010 @ 02:53:
ik heb niet echt een digitaal plaatje, anders dan een ingescand logo, waarin de tekst heel klein is.

de t is zoals in helvetica, maar de e en s als in helvetica, maar t als arial,
Hier begrijp ik je niet helemaal. Je hebt hem wel in een Excel-bestand staan, maar je hebt er geen digitale versie van? Zo te merken heb je het wel digitaal, en het is geen zonde om het hier te posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
NU heb ik dat wel ja, maar gister thuis niet :p

ik zal hem er even uit peuteren..
de mijnalbum fotouploader werkt niet op het werk... invoegtoepassings is schadelijk zegt ie.. :(

[ Voor 64% gewijzigd door engelbertus op 10-05-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

engelbertus schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:51:
NU heb ik dat wel ja, maar gister thuis niet :p

ik zal hem er even uit peuteren..
de mijnalbum fotouploader werkt niet op het werk... invoegtoepassings is schadelijk zegt ie.. :(
:O Nog een keertje, welk bedrijf? Welk logo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
Ik zoek dit font:

Edit: Forget it

[ Voor 60% gewijzigd door crack_en_hack op 12-05-2010 01:17 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Jaren geleden heb ik ooit een banner gemaakt voor mezelf met een mooi lettertype. Nu weet ik echter niet meer welk lettertype het is. (dom, dom)

Ik heb geprobeerd deze te achterhalen door middel van Googlen, whatthefont en identify maar helaas zat het juiste lettertype er niet tussen. Ik weet ook niet meer of er ik toen voor betaald had want een font kopen vind ik geen probleem. Ik heb al wat zoekwerk verricht en ik kreeg als suggestie deze lettertypes terug: Drop regular, Indy italic en indy italic plain en sante fe bold italic. Deze komen nog een beetje het dichtst in de buurt..

Het gaat om dit lettertype:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/12/1273643456-460.jpg

Als iemand me een zetje in de goede richting kan geven graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je meer letters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
Ik zoek dit fontje waar WhatTheFont geen raad mee weet:

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_ZLZ1Zoci9AA/SHeggQUvODI/AAAAAAAAAFg/DZprTPQZWTI/s400/2+Unlimited+-+Workaholic_front.jpg

Het gaat om het font van het woord "Workaholic"

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Kijk eens bij dafont onder asian/oriental fonts, daar vind je enigszins vergelijkbare.

@Benn1e: zoek eens hier tussen: http://new.myfonts.com/morelike/1230/

[ Voor 54% gewijzigd door Savantas op 18-05-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20784

Ik vroeg mij af welk lettertype er in NL20 wordt gebruikt. Het lijkt ergens wel op een redelijk standaard lettertype, maar ik kom er toch niet helemaal uit. Ook WhatTheFont weet geen juiste match te geven.

Een voorbeeldje van een stuk tekst in de NL20 is hier te vinden: http://www.teabar.nl/site...ages/publicaties/NL20.jpg

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste