Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een videokaart kopen (ati radeon hd4850), en daarvoor moet ik minimaal een 420 Watt voeding voor hebben. Mijn voeding is 320 Watt. dat scheelt nogal wat,
Moet ik dan een andere voeding kopen, of kan het geen kwaad als ik mijn huidige voeding laat zitten?

Stel dat ik een andere voeding moet kopen, moet ik dan nog op bepaalde dingen letten?
zoals bijv. de aansluitingen van de voeding. of de voeding op het moederboard kan? enzovoort.

Ik weet voor de rest helemaal niks over voedingen en ik heb aardig wat pogingen gedaan om het zelf op te zoeken. maar ik word er niet wijzer van,

Met vriendelijke groet,

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Even de topicstart van Welke voeding heb ik nodig? Deel 22 doornemen. Mocht je vraag nog niet beantwoord zijn, dan kun je je vraag welke voeding je dan moet kopen daar ook stellen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:54

g0tanks

Moderator CSA
Het lijkt me nogal logisch dat je niet onder de 420 watt mag zitten als dat het minimum is.

[ Voor 46% gewijzigd door g0tanks op 18-07-2009 19:20 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:36
Begin, als je nu eerst je videokaart koopt, kom je er van zelf achter of je een nieuwe nodig hebt.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:13
g0tanks schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:20:
Het lijkt me nogal logisch dat je niet onder de 420 watt mag zitten als dat het minimum is.
Nee hoor, fabrikanten van videokaarten overdrijven vaak schromelijk met de vermogens die ze opgeven, vaak kun je prima rondkomen met een veel lager vermogen :)

Overigens hangt het helemaal af van de rest van je systeem... Met een superzuinige CPU kan het, als je een dikke quadcore en een berg hardeschijven hebt niet ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Avalaxy op 18-07-2009 19:33 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56
g0tanks schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:20:
Iedereen wil op veilig spelen, anders zou je verantwoordelijk kunnen worden gesteld dat je voeding niet voldoende capaciteit heeft.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:55

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:15:
Hallo,

Ik wil een videokaart kopen (ati radeon hd4850), en daarvoor moet ik minimaal een 420 Watt voeding voor hebben. Mijn voeding is 320 Watt. dat scheelt nogal wat,
Moet ik dan een andere voeding kopen, of kan het geen kwaad als ik mijn huidige voeding laat zitten?

Stel dat ik een andere voeding moet kopen, moet ik dan nog op bepaalde dingen letten?
zoals bijv. de aansluitingen van de voeding. of de voeding op het moederboard kan? enzovoort.

Ik weet voor de rest helemaal niks over voedingen en ik heb aardig wat pogingen gedaan om het zelf op te zoeken. maar ik word er niet wijzer van,

Met vriendelijke groet,
Ter vergelijk:

Ik heb een 4870, samen met een E8400, 4GB geheugen en een 500Gb Spinpoint in een kast hangen. Uitgerekend dat ik max. 270 watt verstook, dus een 400 watt voeding gekocht. Corsair, in dit geval. Werkt prima. Ook tijdens gamen kom ik geen prik tekort.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:10

Thandor

SilverStreak

floyd ketelaar,

In jouw vorige topic heeft dion_b aangegeven dat GoT geen helpdesk is en eigen inzet van de gebruikers verwacht. Dit omvat ook orientatie in het subforum met het beleid en FAQ topic (staat bovenaan ieder subforum) in het specifiek :). In dit geval kun je in de OH FAQ tekst en uitleg vinden over voedingen. Er staat ook een lijst met interessante topics binnen OH in, deze vind je hier. Aldaar wordt Welke voeding heb ik nodig? Deel 22 genoemd ofwel een topic die zo goed als altijd in de topiclijst van OH actief staat.

Om het kort te maken: je kunt in de FAQ en het genoemde topic informatie over voedingen vinden. Met een beetje Googlen naar additionele informatie kom je een heel eind. Mocht je uiteindelijk alsnog een vraag hebben of slechts bevestiging van jouw keuze dan kun je deze stellen in het 'welke voeding heb ik nodig?'-topic :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.