Toon posts:

Partitie maken mislukt..

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo..
Triest verhaal:
Ik wil een partitie maken op een harde schijf waar 650 GB aan video / software / games [ Allemaal legaal natuurlijk ! ] op stond..
Ik wou er een partitie op maken zodat ik er Linux op kon installeren.
Ik Partition magic gepakt.. maak een partitie aan hij ging resizen.. Dat vond ik al eng, ik wist niet of hij zou iets zou verwijderen maar ik had geen melding gekregen dus ging van 't beste uit. Daarna hangt het programma vast ! Ik een half uur gewacht in de hoop dat het zichzelf weer zou recht trekken maar helaas ik het befaamde CTRL+ALT+DEL gedaan en de taak beëindigd. Ik wist dat 't fout zou zijn maar had geen idee dat 't zò fout zou zijn, ik zie 'm niet eens meer in de verkenner. Als ik Partition Magic op start ziet hij 'm als ?h? een schijf met 953876 MB vrije ruimte, hier ben ik blij om, zo zie ik wel dat er wàt op staat.. maarja. ik kan 'm alleen maar formatteren ! Hoe kan ik mijn data nog redden !? Het was al stom om er geen backup van te maken, maar ik dacht dat het veel te lang zou gaan duren. Hoe kan ik dit oplossen ?
Alvast bedankt..
- Wickedd

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:17
Ik ben bang dat je hier niks kan herstellen. Mijn advies: redden wat je redden kan: [DATArecovery] ervaringen, tips en trucs. En daarna from scratch netjes partioneren en formatteren. Sowieso wil je dit soort dingen niet doen zonder dat je vooraf een backup hebt.

Partionmagic heeft lopen resizen, verplaatsen etc, dus de huidige staat van je drive is verder niet te achterhalen. Er klopt iig weinig meer van je partitietabellen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
En.. Recovermyfiles ofzo eroverheen pleuren is ook geen optie meer ofzoiets ?
Dan is dat 't enige wat ik nog kan doen.
Cheers,
- Wickedd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem OM FAQ en [DATArecovery] ervaringen, tips en trucs. eens door.
Het is nu natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd, maar ga nooit met partities oid klooien als je geen backup hebt. Natuurlijk moet je altijd een backup hebben van je belangrijke spul, maar zeker als je begint met bewerkingen op de schijf.
Partition Magic vern**kt de zooi vaker dan dat het goed gaat in mijn ervaring, dus dan is het helemaal belangrijk het goed voor elkaar te hebben.

Hoe dan ook verwachten we dat je eerst met de FAQ aan de slag gaat voordat je een topic opent. Er is nog zat dat je kunt proberen, dus doe dat eerst eens. Dit topic gaat in elk geval op slot. Mocht je een succesvolle datarecovery doen kun je dat altijd posten in [DATArecovery] ervaringen, tips en trucs., mocht het niet lukken dan kun je een topic aanmaken waarin je exact aangeeft welke porgramma's je hebt gebruikt en wat er wel en niet gelukt is.

Dit topic is gesloten.