"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ja is dat ook niet de wens van de TS dan?r0b schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:46:
[...]
Wellicht, maar dan ben je nog steeds aan het zoeken naar smoesjes om er onderuit te komen.
Als een AV niet correct is, en tamelijk dubieus is kan een verkoper zich hier mee zelf in de vingers snijden omdat deze dan onrechtvaardig kan worden verklaard...wat voor een nut heeft het benoemen van de eventuele incorrectheid van de AV?
[ Voor 34% gewijzigd door LoBbY_1 op 15-07-2009 13:56 ]
Een echte golver is nooit uitgeput
Nee, als ik de TS lees, specifiek;
"Wat kan ik nu doen? Wat als hij echt een incasso bureau op me afstuurt? Ik heb niet zo even 400 euro liggen, zeker niet voor 2 producten die dat totaal niet waard zijn. Iemand hulp/suggesties?"
.. wil hij gewoon die 400 EUR niet hoeven te betalen. Het hoe maakt dan niet zoveel uit.
En met smoesjes je er onderuit proberen te lullen - en dan ook nog de juridische kant op - gaat je waarschijnlijk toch niet lukken.
Zoals gezegd; tough. suck it up en spreek die vriend aan.
Selectief quoten is ook een kunst. Zoals ik al aangaf is er een groot grijs gebied waar jij een uitstekend voorbeeld van geeft. Dit voorbeeld is wat mij betreft niet te vergelijken met de situatie van TS. Elk mens kan bedenken dat als je bewust jezelf registreert en gaat bieden op zo'n site dat het logisch is dat op het moment dat jij wat "wint" dat je gewoon moet betalen. Kunnen we een beroep gaan doen op bedrijfsvormen, internationale wetten etc, ik doe een beroep op het gezonde verstand van TS.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Als hier niks uitkomt is het jammer maar helaas. Iedereen in ieder geval bedankt voor zijn/haar hulp.Geachte Gerard,
Hier een laatste mail van mij waarop ik hoop op uw begrip. Ik zal de situatie zo duidelijk mogelijik proberen uit te leggen. Het klopt dat de biedingen gemaakt zijn vanaf mijn account met mijn IP adres. Dit is vrijdagavond gebeurt tijdens een gezellige avond met wat vrienden. Ik zat te vertellen over uw site dat er meestal voor weinig geld leuke dingen te koop zijn, mits je de veiling wint. Vervolgens heeft iemand vanaf mijn pc dan ook op allerlei dingen geboden. Pas na het weekend kwam ik erachter dat ik wat gewonnen had, terwijl dit helemaal niet mijn bedoeling was.
Ik hoop dat u begrijpt dat 400 euro voor mij heel veel geld is, en dat ik het gewoonweg niet kan missen voor iets als 100gram zilver. Ik bied voor deze hele situatie mijn gemeende excuses aan en uk vraag u dan ook vriendelijk deze koop alstublieft te ontbinden. Mocht u hiermee akkoord gaan is het geen probleem om eventueel gemaakte administratie kosten te vergoeden. Ook kunt u er vanuit gaan dat ik de verantwoordelijke persoon goed zal toespreken over deze situatie, zodat het niet meer voor zal komen. Zo kunt u de producten opnieuw aanbieden wat voor meer SMS inkomsten zorgt, en hoef ik me niet in de schulden te werken voor iets wat ik helemaal niet wil.
Hopend up uw begrip,
Verwijderd
Alsof die website an sich al geen oplichting is? Als hij er dubbel geld mee binnenhaalt zou die het nog denk ik doen ook.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:02:
Slurpgeit: je vergeet denk ik dat iedereen die op dat product heeft geboden al betaald heeft vanwege de credits. Als hij dus accoord zou gaan met jouw verzoek om het te laten vervallen en opnieuw aan te bieden is dit een behoorlijke vorm van oplichting voor alle andere bieders die hebben verloren.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat denk je dat Gerard hiermee kan? Het is toch niet zijn probleem dat je (vrienden) in een dronken bui rare dingen doen?Slurpgeit schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:59:
Heb het advies van Rob.. opgevolgd en er nog één mailtje aan gewaagd:
[...]
Als hier niks uitkomt is het jammer maar helaas. Iedereen in ieder geval bedankt voor zijn/haar hulp.
Heb je je vriend er al op aangesproken? Hij is degene die z'n verantwoordelijkheid moet nemen in deze zaak...
[ Voor 38% gewijzigd door Noordvogel op 15-07-2009 14:06 ]
Verwijderd
Mwah, dan is hij bewijsbaar strafbaar bezig en ik denk dat hij zich dat kan permiterenSlurpgeit schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:03:
Ik denk persoonlijk niet dat de heer Gerard er zoveel moeite mee zou hebben. Dat blok zilver word elke dag wel een keer aangeboden.
Zijn "gibraltar recht" clausule, samen met wsl 90% van zijn algemene voorwaarden zijn tegen NL recht, en gaat hij niet kunnen inroepen voor een beetje weldenkende rechter. Als je een rechter kan overtuigen om bewijzen te laten aandragen dat de overige biedingen niet van bij hem kwamen (voldoende aannemelijk maken dat het om oplichting gaat (wat, gezien de prijs, niet eens zo moeilijk hoeft te zijn)), is hij de sjaak.
Gewoon keihard tegenin gaan: consumentenorganisatie erbij, rechtsbijstandverzekering. En de brave man laten weten dat mócht je winnen, hij zijn hele handel kan opdoeken in NL.
Normaal ben ik ook van het principe "gevolgen nemen van wat je gedaan hebt", maar dit is gewoon een oplichter, en ik vind niet dat je je aan je commitments tegen een oplichter moet houden.
EDIT: zie nu je mailtje: mocht het om een serieus bedrijf gaan, zeer goed. Dit gaat echter om een zuiverste water oplichter, en hiermee geef je wel héél duidelijk het signaal "als het niks is betaal ik wel hoor". Ik ben er zéker van dat als je deze zaak wat daglicht geeft, dit insect terugkruipt onder zijn steen.
[ Voor 12% gewijzigd door DexterBelgium op 15-07-2009 14:08 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Komt zeker ook van Gibraltar.Je smoesjes houden geen stand.
Verwijderd
Dit bedrijf is al bij consumentenprogramma's geweest en de Consumentenbond... Waarom zou hij nu ineens terugkruipen onder een steen?DexterBelgium schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:06:
EDIT: zie nu je mailtje: mocht het om een serieus bedrijf gaan, zeer goed. Dit gaat echter om een zuiverste water oplichter, en hiermee geef je wel héél duidelijk het signaal "als het niks is betaal ik wel hoor". Ik ben er zéker van dat als je deze zaak wat daglicht geeft, dit insect terugkruipt onder zijn steen.
Het is nogal ongeloofwaardig dat een 'vriend' zomaar met jouw account in jouw huis op een voor hem willekeurige veilingsite op iets onzinnigs gaat lopen bieden. Het feit dat je zelf verder geen enkel detail over deze gang van zake geeft en voornamelijk gefocust bent op het aanpakken van die veilingsite en het ongedaanmaken van de koop, ipv het aanpakken van die 'vriend', maakt het er niet geloofwaardiger op.
[ Voor 59% gewijzigd door Bosmonster op 15-07-2009 14:19 ]
Volgens mij klets je juridisch gezien maar een eind raak als leerkracht in opdracht zijnde. Misschien moet je een slag om de arm houden bij dit soort stellige uitspraken.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:06:
[...]
Mwah, dan is hij bewijsbaar strafbaar bezig en ik denk dat hij zich dat kan permiteren
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Mijn idee, mailtje sturen met volgende inhoud:
"Het is ter mijner attentie gekomen dat de Minister van Justitie uw site als een gokspel heeft geïdentificeerd. Zoals u weet is daar een vergunning voor nodig, en is die vergunning tot nader order niet in uw bezit. Ik ga er dan ook van uit dat mijn verplichting tot betalen (mocht die al bestaan) niet meer is dan een louter natuurlijke verbintenis, die ik dan ook niet ga honoreren.
Mocht u dit door de rechter wensen te laten toetsen, is dit uw goed recht, en kijk ik ernaar uit te zien of uw business model inderdaad onder het Nederlandse recht het daglicht verdraagt. In dat verband ben ik dan ook zeer benieuwd naar de vraag of deze zogezegde biedprijs inderdaad wel door een eerlijke veiling werd bekomen. Ik vermoed dat de verschillende consumentenorganisaties waar u reeds zeer kwalijk werd belicht (cc op deze e-mail) eveneens uitkijken naar de precedentswaarde die een dergelijke zaak zou bieden.
Bij gebreke daaraan, verzoek ik u vriendelijk mij niet verder te storen, en een andere goedgelovige ziel lastig te vallen."
BELANGRIJK PUNT: I AM NOT YOUR LAWYER. dit is géén juridisch advies, maar ik raad je ten stelligste aan om dat te zoeken (via rechtsbijstandverzekering of verzekering van je kameraad). Dit soort zever moet stoppen.
[ Voor 7% gewijzigd door DexterBelgium op 15-07-2009 14:20 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Naja, het zal wel aan mij liggen, maar ik hing bij zo'n rekening binnen 10sec met die "vriend" (wtf, zit een vriend jouw geld uit te geven ofzo) aan de telefoon om op zn minst ff samen naar de zaak te kijken en met een plan/oplossing te komen. Maar goed, TS geeft aan dat hij dat gaat doen, maar misschien dat hij dat nog iets kan verduidelijken?Bosmonster schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:14:
Nofi, maar uit de gang van dit topic krijg ik het vermoeden dat er helemaal geen 'vriend' in het spel is, maar je het gewoon zelf hebt gedaan.
Uiteraard wel succes aan de TS. Lastig parket waar je in zit, maar ik denk dat je de oplossing eerder bij je vriend vindt dan bij Gerard.
[ Voor 10% gewijzigd door MindWarp op 15-07-2009 14:21 ]
If it ain't broke, you're not trying! - Red Green
Dat is ook ongeveer wat ik bedoelde aan te geven. Zijn AV klopt niet, zijn LTD staat (voor zover ik kon zien geregistreerd in londen) Dus Gibraltar is al lichtelijk vreemd. Daarnaast wordt het de website op fysiek gehost op een NL server waardoor NL recht geld. Mocht je hier echt wat mee willen doen zou ik eens bij een rechtswinkel langsgaan...Selectieve quote Zijn "gibraltar recht" clausule, samen met wsl 90% van zijn algemene voorwaarden zijn tegen NL recht, en gaat hij niet kunnen inroepen voor een beetje weldenkende rechter. Als je een rechter kan overtuigen om bewijzen te laten aandragen dat de overige biedingen niet van bij hem kwamen (voldoende aannemelijk maken dat het om oplichting gaat (wat, gezien de prijs, niet eens zo moeilijk hoeft te zijn)), is hij de sjaak.
Oké dat een bieding niet onder de wet 'koop op afstand' valt is jammer..Maar desalniettemin denk ik dat je op grond van de AV nog een eind kan komen als je het spelletje doorspeelt. Uiteindelijk weet ik niet wat voor jou duurder is (uren en eventueel jur. Kosten) , betalen of doorspelen, dat is iets wat je zelf zou moeten bekijken.
Gibraltar valt onder het Verenigd KoninkrijkLoBbY_1 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:21:
[...]
zijn LTD staat (voor zover ik kon zien geregistreerd in londen) Dus Gibraltar is al lichtelijk vreemd.
Bosmonster schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:23:
[...]
Gibraltar valt onder het Verenigd Koninkrijk
Inderdaad.Bosmonster schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:14:
Nofi, maar uit de gang van dit topic krijg ik het vermoeden dat er helemaal geen 'vriend' in het spel is, maar je het gewoon zelf hebt gedaan.
Het is nogal ongeloofwaardig dat een 'vriend' zomaar met jouw account in jouw huis op een voor hem willekeurige veilingsite op iets onzinnigs gaat lopen bieden. Het feit dat je zelf verder geen enkel detail over deze gang van zake geeft en voornamelijk gefocust bent op het aanpakken van die veilingsite en het ongedaanmaken van de koop, ipv het aanpakken van die 'vriend', maakt het er niet geloofwaardiger op.
En het advies over naar een rechtswinkel of rechtsbijstand te gaan heeft TS ook niet opgevolgd. Niet erg verstandig als je het mij vraagt, maar het is natuurlijk ook vervelend om daar het 'vriend' verhaal uit te moeten leggen en dan niet de vriend in kwestie aan te kunnen wijzen.
Sorry dat ik een beetje bot overkom, maar de hoek waarop je het nu probeert is gewoon kansloos. Die eigenaar is willen en wetens de boel aan 'op het randje' aan het spelen. Dat hij onder Gibraltars recht valt bevestigt dat ook wel aardig. Met zo'n excuus email doet hij natuurlijk niets.
De ervaring leert dat je bij dit soort personen gewoon hard terug moet spelen, het lijkt alleen alsof jij daar geen ervaring mee hebt, dus zoek hulp daarbij. Laat hem maar komen met z'n incassobureau. Dat zijn mensen met de zelfde rechten als jij en ik en daar moet je dus ook niet bang voor zijn. Een gerechtsdeurwaarder is een ander verhaal maar zover is het nog niet.
Nouja, succes met de afhandeling. Ohja..en mocht die vriend toch bestaan, waarom heb je hem niet geconfronteerd met het hele verhaal?
[ Voor 23% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 15-07-2009 14:26 ]
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:47:
wat voor een nut heeft het benoemen van de eventuele incorrectheid van de AV?
De gehele algemene voorwaarden worden niet ongeldig verklaard. Een beding (dus een specifieke bepaling) kan worden vernietigd indien deze onredelijk bezwarend is. Zie de grijze en zwarte lijst (6:237 resp. 6:236 BW) voor bedingen die (vermoed) onredelijk bezwarend zijn en dus vernietigd kunnen worden.LoBbY_1 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:49:
Als een AV niet correct is, en tamelijk dubieus is kan een verkoper zich hier mee zelf in de vingers snijden omdat deze dan onrechtvaardig kan worden verklaard...
Zolang een beding niet onredelijk bezwarend is, is deze in principe geldig, aangenomen dat de aanvaarding van de AV op de correcte manier is gebeurd (daarmee bedoel ik 6:234).
Met die algemene voorwaarden ga je niet ver komen denk ik...
P.S. waarom hou je je überhaupt bezig met dit soort overduidelijk grijze sites
Ik zou het niet zeggen, maar idd, onsje zilver kunnen kopen voor een paar cent, geloof je het zelf??Wilko schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:29:
[...]
[...]
P.S. waarom hou je je überhaupt bezig met dit soort overduidelijk grijze sites
Gelukkig is hij de enigeFirePuma142 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:16:
[...]
Volgens mij klets je juridisch gezien maar een eind raak als leerkracht in opdracht zijnde. Misschien moet je een slag om de arm houden bij dit soort stellige uitspraken.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Ik ga dus even 35 euro ophalen een paar straten verder op, en dan is het afgehandeld.Ik geef je hierbij de mogelijkheid om een 100x Biedbundel te nemen, als alternatief.
De prijs hiervoor is EUR 33,0 + handling & btw.
Dit aanbod is enkel geldig als je vandaag je akkoord bevestigt, en uiterlijk binnen 48 uur de factuur voldoet.
Als je dit accepteert, dan is hiermee de zaak geregeld.
Mvg
Gerard
helpdesk
MazzelaarSlurpgeit schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:34:
[...]
Ik ga dus even 35 euro ophalen een paar straten verder op, en dan is het afgehandeld.
Verwijderd
Zijn ze toch al toen ze begonnen met hun deelname aan die site.
Verwijderd
^^Boudewijn schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:38:
Die zijn genaaid.
Zijn ze toch al toen ze begonnen met hun deelname aan die site.
O geit: ga nou niet die bundel verkopen.. Verander je wachtwoord naar iets willekeurigs en zet de site in je hostlist
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 14:41 ]
En hou je voortaan niet meer bezig met dit soort louche bedrijfjes..
Do what you love, do it often
Verwijderd
Daar dacht ik nog aanmacciez schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:41:
Wie grappig wil zijn, stuurt nu een mailtje naar Gerard en verteld, dat ie zojuist heeft gehoord dat zijn biedingen voor niks waren. Of Gerard even zijn biedingen wil terugsturen.
Ik zou nu juist naar een advocaat of iets dergelijks stappen. Indien hij het product dan niet aan de bieder voor jou geeft is ie bezig met oplichting.Slurpgeit schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:34:
[...]
Ik ga dus even 35 euro ophalen een paar straten verder op, en dan is het afgehandeld.
Een hele rij microsoft certificeringen.
@ @r!k, ik ben allang blij dat het afgehandeld is.
[ Voor 21% gewijzigd door Slurpgeit op 15-07-2009 14:43 ]
Misschien is het mijn overdreven voorzichtigheid maar weet je wat die 100x biedbundel precies inhoudt..Slurpgeit schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:36:
..iemand een 100x biedbundel kopen?Haha, god, pak van m'n hart, heb helemaal geen zin in al dit gezeur.
voor t zelfde geld is t een of ander abonnement waar je een jaar aan vast zit voor 35 euro per maand ofzo..
zo niet, gefeliciteerd jij vieze mazzelaar
Daarnaast ben ik het er wel mee eens dat het een vaag verhaal is over de 'vriend' of hij nu wel bestaat of niet, ik zou gewoon eens even langs de rechtswinkel gaan.
Dubieuze site of niet....ik wou dat ik op het idee gekomen was
Edit: Oké mooi dat het opgelost is! Bieden maar
[ Voor 3% gewijzigd door LoBbY_1 op 15-07-2009 14:56 ]
Misschien voor TS wel, maar zoals eerder gezegd heeft hij nog steeds de inkomsten van de andere bieders, het product kan hij ook houden, en TS koopt nog eens voor 35 euro bij hem, wat als ik het goed zie de werkelijke waarde van het product is. Kortom, hij maakt nog steeds winst en voorkomt een hoop gedoe met TS. Ik vind er weinig 'net' aan, net als aan de hele site overigens.Exorcist schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:41:
Nette oplossing voor iemand die overkomt als een complete hork, had ik totaal niet verwacht toen ik dit doorlas.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Verwijderd
En dan niet meer met een dronken kop klik-happy worden op een veilingsite he?!Slurpgeit schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:34:
[...]
Afijn eind goed al goed.
Oke, misschien heb ik het wel zelf gedaan, maar schuld toegeven is moeilijk!
[ Voor 58% gewijzigd door Slurpgeit op 15-07-2009 14:48 ]
Het is maar hoe je het bekijkt.Hertog schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:45:
[...]
Misschien voor TS wel, maar zoals eerder gezegd heeft hij nog steeds de inkomsten van de andere bieders, het product kan hij ook houden, en TS koopt nog eens voor 35 euro bij hem, wat als ik het goed zie de werkelijke waarde van het product is. Kortom, hij maakt nog steeds winst en voorkomt een hoop gedoe met TS. Ik vind er weinig 'net' aan, net als aan de hele site overigens.
Hij had ook vast kunnen houden aan die 400 Euro, TS zijn laatste mailtje was pure wanhoop.
Ik vind het coulant in ieder geval.
vriend of pinautomaat
edit: W000t
Slurpgeit schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:47:
[ Voor 54% gewijzigd door MindWarp op 15-07-2009 14:51 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Mazzelaar? Gewoon genaaid zul je bedoelen. Het feit dat die kerel een vordering van 400 euro laat vallen in ruil voor een aankoop van 35 euro zegt genoeg. Hij wist dat hij zwak stond en probeert er zo alsnog maar iets uit te halen. Dat hij in zijn eerste mail al over een incassobureau begon wijst daar ook op. TS is gewoon afgebluft.MindWarp schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:42:
[...]
Misschien is het mijn overdreven voorzichtigheid maar weet je wat die 100x biedbundel precies inhoudt..
voor t zelfde geld is t een of ander abonnement waar je een jaar aan vast zit voor 35 euro per maand ofzo..
zo niet, gefeliciteerd jij vieze mazzelaar
Nou is 35 euro ook weer niet zoveel geld, maar het blijft zonde.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Een hele rij microsoft certificeringen.
"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
Komt wel bij dat ik het TS gewoon gun: Liegebeest!
[ Voor 19% gewijzigd door Jukebox126 op 15-07-2009 14:54 ]
Tuurlijk, oplichter is in eerste instantie boeman, smijt met facturen van 400 euro.Exorcist schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:47:
[...]
Het is maar hoe je het bekijkt.
Hij had ook vast kunnen houden aan die 400 Euro, TS zijn laatste mailtje was pure wanhoop.
Ik vind het coulant in ieder geval.
Maar hij 'matst' hem om voor 35 euro 'zakje lucht' te kopen en opeens is hij de 'coulante aardige man'?
Ja, zo werken oplichters. Juist doordat achteraf zo gedacht wordt, kunnen ze rustig hun werk doen.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Denk dat ik me te voorzichtig uitdruk.SinergyX schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:52:
[...]
Tuurlijk, oplichter is in eerste instantie boeman, smijt met facturen van 400 euro.
Maar hij 'matst' hem om voor 35 euro 'zakje lucht' te kopen en opeens is hij de 'coulante aardige man'?
Ja, zo werken oplichters. Juist doordat achteraf zo gedacht wordt, kunnen ze rustig hun werk doen.
Ik plaats mezelf in de TS zijn schoenen. Zelf had ik geen cent betaald en hard gelachen.
TS komt echter over (met alle respect) als een mak, verlegen schaap. In dat geval kan hij blij zijn met 35 Euro, want er viel voor gekke Gerard absoluut meer te verdienen.
heel toevallig is 12 x 35 = 420€, wat precies het bedrag is in de TS werd vermeld: 400 euro plus een paar tientjes
wild mutant space hamsters
Zitten wij hier voor Jan met de korte achternaam te helpen ofzo? Dan had de helft van de replies die over "leg het bij je vriend neer" niet eens gepost te hoeven worden. Maar Geit vindt het te moeilijk om de schuld bij zichzelf neer te leggen en komt met "een avondje met vrienden" aanzetten?
Anyway, verhaal is al afgehandeld dus. Succes met je credits
Verwijderd
ze drijven de prijs op en lokken meer biedingen uit
Hmm, ik zal het wel verkeerd begrepen hebben dat Slurpgeit eigenlijk aan de aankoop vast zat, hoe duister de site eigenlijk ook is. Maar dat kan ook door mijn beeld van de site komen. is dit niet ongeveer hetzelfde als wat sarbid doet? En waarom is dat dan wel legaal? Of is dat ook duister?
Ik voel me wel een beetje dom zo

Iemand nog toevoegingen voor het lijsjte?
[ Voor 16% gewijzigd door Slurpgeit op 15-07-2009 15:07 ]
Het is gewoon echt een beetje jammer dat hij je op deze manier nog steeds geld afhandig maakt en je op deze manier dwingt om alsnog een transactie aan te gaan. Hierdoor stel je hem in het gelijk... Maargoed als jij tevreden bent is dat ook wat waard... Wist je trowens zelf dat je had gewonnen aan het einde van de bieding? Of moest je dat echt uit het mailtje lezen? Voor het zelfde geld stuurt die kerel gewoon wat...Kan je je precieze bied historie nalezen?
edit; Ik zie dat je het op die manier afsluit...Ik zou gewoon niet meer naar dat soort sites gaan. Hoe moeilijk is het na deze ervaring om jezelf in bedwang te houden?
[ Voor 9% gewijzigd door LoBbY_1 op 15-07-2009 15:10 ]
Het is een grijs gebied, mensen 'dom' genoeg om voor zulke regeltjes te vallen maar wel er aan gebonden zijn, zulke bedrijven 'slim' genoeg om het enorm rendabel te maken en met wat dreig werk en buiten nederland zitten dit ook lange tijd te kunnen doen.MindWarp schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:59:
@SinergyX en Niox
Hmm, ik zal het wel verkeerd begrepen hebben dat Slurpgeit eigenlijk aan de aankoop vast zat, hoe duister de site eigenlijk ook is. Maar dat kan ook door mijn beeld van de site komen. is dit niet ongeveer hetzelfde als wat sarbid doet? En waarom is dat dan wel legaal? Of is dat ook duister?
Ik voel me wel een beetje dom zo
Al die quasi-veiling zut op het internet werkt waarschijnlijk zo, je ziet de andere kant niet, je ziet niet wat er precies gebeurd en je hebt niet in de gaten waar je je allemaal aan bind. Nagenoeg niemand durft de 'strijd' aan te gaan, weinig tot geen instellingen controlleren deze zut en bij gebrek aan een 'up to date' wet hierover kunne ze vrolijk doorgaan. Ze gebruiken de 'gaten' in de wet en vormen deze zo dat deze voor de koper/bezoeker 'echt' lijken, daarnaast maken ze het lekker moeilijk om ze aan te klagen.
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 15-07-2009 15:17 ]
Gewoon uit nieuwsgierigheid, heb je er soms ervaring mee? Je praat er zo vol passie overSinergyX schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:16:
[...]
Het is een grijs gebied, mensen 'dom' genoeg om voor zulke regeltjes te vallen maar wel er aan gebonden zijn, zulke bedrijven 'slim' genoeg om het enorm rendabel te maken en met wat dreig werk en buiten nederland zitten dit ook lange tijd te kunnen doen.
Al die quasi-veiling zut op het internet werkt waarschijnlijk zo, je ziet de andere kant niet, je ziet niet wat er precies gebeurd en je hebt niet in de gaten waar je je allemaal aan bind. Nagenoeg niemand durft de 'strijd' aan te gaan, weinig tot geen instellingen controlleren deze zut en bij gebrek aan een 'up to date' wet hierover kunne ze vrolijk doorgaan. Ze gebruiken de 'gaten' in de wet en vormen deze zo dat deze voor de koper/bezoeker 'echt' lijken, daarnaast maken ze het lekker moeilijk om ze aan te klagen.
Zeker een grijs gebied, maar net zoals Nigeriaanse scam is het zo doorzichtig als wat.SinergyX schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:16:
[...]
Het is een grijs gebied, mensen 'dom' genoeg om voor zulke regeltjes te vallen maar wel er aan gebonden zijn, zulke bedrijven 'slim' genoeg om het enorm rendabel te maken en met wat dreig werk en buiten nederland zitten dit ook lange tijd te kunnen doen.
Mensen die erin trappen zijn veelal erg naïef en verwachten voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten.
/edit
Precies zoals je het hieronder zelf beschrijft
Ikzelf zeker niet, maar ik kan gewoon niet begrijpen dat vandaag de dag mensen nog ZO dom zijn steeds in deze ongein te trappen. 1 stukje gezond verstand, 1 keer even logisch nadenken, maar nee.. wat 'het klinkt zo goed!' of 'zie hoe goedkoop man! dat moet ik hebben!'.Slurpgeit schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:24:
Gewoon uit nieuwsgierigheid, heb je er soms ervaring mee? Je praat er zo vol passie over.
Ik heb genoeg mensen om me heen gezien met torenhoge rekeningen, belspellen, veilingcrap, jambazut en sms-chat. Veelal kan ik niet meer dan gewoon hard lachen.
Tuurlijk, ik heb ook wel eens een missertje gelopen van spul uit china of amerika, maar dan is het mischien 5-10 euro.
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 15-07-2009 15:35 ]
Niet per se naïef, hebzucht maakt nu eenmaal blind.Exorcist schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:28:
Mensen die erin trappen zijn veelal erg naïef en verwachten voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten.
Vind ik nog steeds getuigen van naïviteitwarp schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:40:
[...]
Niet per se naïef, hebzucht maakt nu eenmaal blind.
Dus om een lang verhaal kort te maken je hebt het zelf gedaan?Slurpgeit schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:10:
Ja, ik heb er wel echt op geboden, alleen dat wist ik pas toen ik een factuur in m'n mail gevonden had. En die blokkering is vooral zodat ook andere gezinsleden er niet per ongeluk in kunnen trappen.
Wees een vent en geef dat dan ook gewoon toe, ga niet onzin verhalen ophangen over "vrienden"....
Hmm.. interessantFrancis schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:15:
Dus om een lang verhaal kort te maken je hebt het zelf gedaan?
Wees een vent en geef dat dan ook gewoon toe, ga niet onzin verhalen ophangen over "vrienden"....
Francis schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:15:
[...]
Dus om een lang verhaal kort te maken je hebt het zelf gedaan?
Zal je zien, juist door zo'n 'afkoopmazzeltje' denk je even ruim 350euro winst te hebben gemaakt, dus doodleuk doorgaan en de volgende keer gewoon weer proberen om zo'n afkopertje krijgen. Want op een dag haal ik echt die superprijs binnen voor maar een paar euro!Veelal kan ik niet meer dan gewoon hard lachen.
Maar ik kan TS wel snappen dat hij liever € 35 betaalt, dan dat hij de strijd aan gaat, hoe graag ik (en met mij alle gedupeerden, Consumentenbond, Kassa etc) dat ook zouden zien. Hij weet nu dat hij voor € 35 klaar is, een les geleerd heeft, en beschouwd dat als lesgeld.
Alternatief is een gok, een onzekerheid, zowel wat betreft kosten, als wat betreft tijd. In de ogen van de meeste mensen zijn rechtszaken eng, en kunnen heeeeeeel lang duren (wel jaaaaaren) en zijn heeeeeeeel erg duur (wel duizenden euri's).
En aangezien TS' laatste gok niet zo goed bevallen is, kan ik snappen dat hij niet staat te springen om nog 'n gok.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Verwijderd
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 16:55 ]
BierWouter schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:59:
Ja maar hoe kan het doorgaan tot 12 keer de marktwaarde?
Z'n 'vriend' blijkt imaginary te zijnEn waarom heeft zijn vriend in godsnaam zoveel geboden; dat is me niet duidelijk geworden...
De TS heeft geen vrienden, alleen meerdere persoonlijkheden die hij vrienden noemtWouter schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:59:
Ja maar hoe kan het doorgaan tot 12 keer de marktwaarde? En waarom heeft zijn vriend in godsnaam zoveel geboden; dat is me niet duidelijk geworden...
Het zal wel een dronken biedspelletje zijn geweest.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
dan de volgende dag opzoeken wat het eindelijk waard is en dan uit wanhoop een topic openen
De factuur:SinergyX schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:09:
Ik betwijfel het uberhaubt of het wel hier om 100gr zilver gaat, daar hij tot 2x 'artikelen' noemt.
[ Voor 7% gewijzigd door Slurpgeit op 15-07-2009 17:25 ]
Oh nu wel
Dat is een kilo zilver dude.
1000g
[ Voor 75% gewijzigd door Wouter op 15-07-2009 17:25 ]
Ook €19,96 handling voor 100gr. zilver
Verhip!
Nog bizarder
[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 15-07-2009 17:26 ]
Verwijderd
da's nog flink duur dan incl. BTW, 425 euro + 25 euro handling
altijd prettig die kleine lettertjes
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 17:31 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Taigu op 15-07-2009 17:48 ]
Mag je eigelijk wel BTW heffen op zo'n factuur? Dacht dat ze nu internationale regels hadden hierover? (btwnummer vermelden etc).
[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 15-07-2009 17:47 ]
Edelmetalen 'vergaan' niet, iets wat nog wel eens zou kunnen gebeuren met monetaire stelsels. Je ziet dan ook vaak wanneer het 'hommeles' in de wereld is dat de prijs van goud stijgt, zie de afgelopen 5 jaar de prijs van goud bijvoorbeeld (explosief gestegen). Alhoewel zilver al jaren geen ene reet meer waard is, dat verschil kan ik je niet helemaal vertellen, zal wel met het aanbod te maken hebben.anandus schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:27:
Wat bezielt je in godesnaam om een kilo zilver te kopen?
Je ziet vaak dat mensen die veel geld hebben dit ten dele beleggen, zodat ze -ook al vergaat de hele wereldeconomie- altijd nog wat goud achter de hand hebben. Een klein goudbaartje hoeft niet zoveel te kosten, dus ook geschikt voor de kleine portemonnee. Niet echt geschikt om mee te speculeren, meer als een soort reserve.
[ Voor 22% gewijzigd door ebia op 15-07-2009 18:00 ]
Snap niet dat mensen dingen op internet niet serieus nemen. Als je biedt op iets dan ben je gewoon verplicht het te kopen.
Overigens zag ik net pas dat het inderdaad om een kilo ging, maargoed. Wat mij betreft is het nu afgehandeld, en kan dit ook op slot, aangezien er nu toch niks van waarde meer toegevoegd gaat worden.
Drank nu pas uitgewerkt?Slurpgeit schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:11:
Overigens zag ik net pas dat het inderdaad om een kilo ging, maargoed.
PS:
Lijkt me handig dat je in de topicstart even uitlegd hoe de vork in de steel zit en dat de site blijkbaar niet zo louche is als aanvankelijk is aangenomen. Scheelt mensen een heel topic doorlezen.
[ Voor 33% gewijzigd door Xiliath op 15-07-2009 18:21 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Mocht je je bericht kwijt zijn, er is een flink stuk recente discussie afgesplitst naar: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1379759