Goedemorgen,
Ik zal even proberen mijn situatie zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Enige tijd geleden heb ik meegedaan met biedingen op goudkoortsveiling.nl, maar nadat ik merkte dat mijn telefoonrekening wel erg hoog werd ben ik hiermee gestopt.
Ik heb verder niet mijn account gewijzigd, of verwijderd, waardoor er dus steeds credits bijkwamen na zoveel tijd. Een soort Freebees.
Nu zaten we laatst met een paar vrienden hier, en ik vertel bovenstaand verhaal, waarna één van hen het nodig vond die credits op te maken aan biedingen. Allemaal erg leuk en aardig, totdat ik na het weekend een factuur kreeg van 400 euro en een beetje, voor 100gram zilver en 20 biedcredits.
Nou, dacht ik, het is een internet aankoop, dus met behulp van de wet "Koop op Afstand" kan ik dit dus binnen 7 werkdagen annuleren. Nou, mooi niet dus. Hier mijn mail naar de helpdesk:
Wat kan ik nu doen? Wat als hij echt een incasso bureau op me afstuurt? Ik heb niet zo even 400 euro liggen, zeker niet voor 2 producten die dat totaal niet waard zijn. Iemand hulp/suggesties?
Ik zal even proberen mijn situatie zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Enige tijd geleden heb ik meegedaan met biedingen op goudkoortsveiling.nl, maar nadat ik merkte dat mijn telefoonrekening wel erg hoog werd ben ik hiermee gestopt.
Ik heb verder niet mijn account gewijzigd, of verwijderd, waardoor er dus steeds credits bijkwamen na zoveel tijd. Een soort Freebees.
Nu zaten we laatst met een paar vrienden hier, en ik vertel bovenstaand verhaal, waarna één van hen het nodig vond die credits op te maken aan biedingen. Allemaal erg leuk en aardig, totdat ik na het weekend een factuur kreeg van 400 euro en een beetje, voor 100gram zilver en 20 biedcredits.
Nou, dacht ik, het is een internet aankoop, dus met behulp van de wet "Koop op Afstand" kan ik dit dus binnen 7 werkdagen annuleren. Nou, mooi niet dus. Hier mijn mail naar de helpdesk:
In mijn ogen een net mailtje, maar daar dacht de man aan de andere kant anders over gezien deze enigzins onbeschofte reply:Goedenmiddag,
Helaas moet ik u mededelen dat iemand ongeauthoriseerd met mijn account op artikelen heeft geboden op uw site "www.goudkoortsveiling.nl". Het resultaat hiervan is dat ik nu een factuur heb voor 2 artikelen die ik niet wil. Conform de wet kopen op afstand wil ik hierbij dan ook de koop annuleren. Bedankt voor uw begrip en mijn excuses voor enig eventueel overlast.
Met vriendelijke groet,
Maar de wet "Koop op Afstand" gaat toch boven enige voorwaarden die ze misschien mijn hebben laten accepteren voor ik registreerde? In ieder geval net maar even een mailtje terug gedaan:-Slurpgeit (aangepast om privacy redenen),
Sorry, maar dit excuus gaat niet op.
Wij monitoren de IP adressen, en je hebt wel degelijk met je account zelf deze veilingen
In de wacht gesleept.
De factuur hiervoor zal je gewoon dienen te betalen, conform onze leveringsvoorwaarden.
Ik wil je erop wijzen dat bij niet tijdige betaling, er door ons een incasso bureau wordt ingezet.
Mvg
Gerard
helpdesk
(Ik ben geen super nette mailer, maar het lijkt me zo toch vrij duidelijk?)Geachte Gerard,
Dank voor de spoedige reactie.
Allereerst wil ik u er graag op wijzen dat ik nooit gezegd heb, en ook nooit zal zeggen, dat deze aankoop door iemand buiten dit huis gemaakt is. Wel zeg ik dat het niet mij persoonlijk geweest is.
Ten tweede deel ik u mede dat de wet "Koop op Afstand" mij het recht geeft ELKE koop op internet binnen 7 werkdagen, zonder geldige reden te ontbinden. Dit dus ondanks wat er in welke voorwaarden dan ook staat. Ik citeer: "
Opzegtermijn van zeven werkdagen
Bij elke overeenkomst die op afstand (bijvoorbeeld via Internet of telefoon) wordt afgesloten, heeft de consument een opzegtermijn van zeven werkdagen. Binnen die zeven werkdagen mag hij dus de overeenkomst kan herroepen zonder opgaaf van redenen."
Dat is bij deze dan ook precies wat ik doe.
Bedankt voor uw begrip.
Met vriendelijke groet,
Wat kan ik nu doen? Wat als hij echt een incasso bureau op me afstuurt? Ik heb niet zo even 400 euro liggen, zeker niet voor 2 producten die dat totaal niet waard zijn. Iemand hulp/suggesties?